haka írta:
interlagos írta:
MattM325 írta:
Pocses írta:
Neo954 írta:
interlagos írta:
Hát nem vagytok túl segítőkészek...
Enyém az autó kvázi újkora óta, a motor nem volt benne megfőzve, szervószivattyún, gyújtótrafón kívül semmi hibája nem volt 10 év alatt, az olajat is szigorúan 10e KM-enként cserélem. Kartergázszűrő lehet a probléma? Kérlek segítsetek, mert ez a fogyasztás megesz engem is!
Szia!
Ha légtömegmérő probléma okozza a fogyasztásod, akkor igencsak füstölnie kell.
Próbáld meg lehúzni a légtömegmérő csatlakozóját, akkor azthiszem középértéken számolja a levegő-üzemanyag arányt. Nézd meg akkor, hogy fogyaszt de nagyon sokat ne menj így vele.
Az olaj problémád meg szerintem inkább szelepszár szimmering, de el nem hiszem, hogy nem okádik kék füstöt az autód.
Ha mégsem, akkor valahol elfolyik az olajad, és nem az égéstérbe jutva távozik a motorból.
Elsőre ennyit tudok hozzászólni a témához.
Majd még több infót írj, aztán akkor jobban megy az ötletelés.
Üdv.:Neo
Hy Neo!
A légmennyiségmérő csati lehúzást én is eljátszottam annó, de sokkal rosszabb lett mintha rajta hagytam úgy, hogy már sz@r@kodott.
Az olajfolyást +ugye látná Ő is ekkora mennyiségnél jól látható bárhol parkol egy pár órát.
Sziasztok!
Interlagos: A kartergáz leválasztót cseréld ki, az összes csövet is körülötte, nívópálca O gyűrűivel együtt, ezt írták már előttem is, ez talán javít az olajfogyasztásodon. BMW olaj eredeti?
Üzemanyag fogyasztás: Lambdákat mérd ki, ne legyenek belustulva,de hát 130e-nél: Márciusi hozzászólásodban még 160e-nél volt berohadva a rendszámvilágításod. Nézz körbe az üzemanyagcsöveknél, nem szivárog-e valahol, mondjuk ez a motor járásán is meglátszódhat. Diag szerint is bemelegszik a motor üzemi hőfokra, vagy csak a mutató van középen? Figyeld, nem füstöl-e hidegen/melegen.
Sziasztok!
Köszi az infókat, ez egy másik autó, nem az, amiről márciusban írtam
A motor a legújabb infó szerint "fals levegő"-t szív, ezt onnan sikerült megállapítanom, hogyha leveszem az olajbetöltő nyílás kupakját, semmi vákuumot nem tapasztalok, a motor simán jár tovább, be sem rezonál, ha ráteszem a tenyerem, semmi szívást nem tapasztalok . BMW szakik azt javasolták, hogy a szívóoldalon a vákuumcsöveket kéne átvizsgálni első körben, mert ha ott szív falsot, lehet hogy a légtömegmérőnek semmi baja. Vajon melyik vákuumcsövekre gondoltak? ezeket hol találom? TIS-ben nem sikerült még útmutatót találnom róla.
Vákumcsöveket nálam is cserélni kellett, pikk pakk megcsinálja egy szaki és nem is drága dolog.
Amúgy mitől lukad ki egy vákum cső? Nálam is tök tropára voltak menve, de igazából most jutott eszembe, hogy nem vágom mitől tud az kilukadni. Egyszerűen megeszi az idő a cső anyagát?
Az, hogy nincs vákuum, az egyértelműen olajszeparátor probléma. Ha a vákuumcsövekkel lenne baj, akkor érezned kellene valamit a motor járásából, menetteljesítményéből, bárhogy. De cseréld ki mind, pár forint az egész. Hogy melyik csövekre gondolhattak a szakik, hát... ha értenek, hozzá akkor,
ezekre, de csak kompletten érdemes cserélni mindennel együtt.
Hőtől, időtől, amelyikben olajgőz megy az meg attól is tönkremegy.