MattM325 fórum hozzászólásai

MattM325 Elküldve: 2014-06-03 15:46 Motorolaj

YELLOW írta:
andree írta:
Sziasztok,
Azért egy dolgot ne felejtsetek el, az E46-ot 98-tól gyártják amikor is a "longlife-98" volt a piacon. Ez ugye 5w-40,így az igaz hogy a 10w-40 sose volt opció az E46-okba és nem is raknám bele, de biztos járt E46 5W40-el. Aztán már az LL01 5w-30 volt.
Tehát 10w-40-et semmiképpen.


ezzel most végülis nem tudom mit akartál mondani, de biztos...


Nem értem én sem. Tehetünk bele 95-öst vagy 98-as benzint is, mindkettő gyárilag elfogadott, de azért halkan megjegyzik a kezelésiben is, hogy ne várj akkora teljesítményt és fogyasztást sem...

MattM325 Elküldve: 2014-06-03 15:43 Olajzabálás

Pitykoo írta:
dicky írta: Sziasztok!!! Észrevettem hogy fogy a motorolajom.. Alánéztem szerelöaknárol és tiszta olaj a leeresztönél és az olajteknönél végig a kocsi alja... Tömitésgond lehet?


Hali!
Töröld le rendesen egy ronggyal mindenütt ahol hozzáférsz és utána járasd egy kicsit a motor vagy menj egy kört és nézd meg honnan jön az olaj, hátha látni fogod...
Nekem most volt ilyen gondom, egy hét alatt 1l olajam tűnt el!
Tiszta olaj volt a teknőm meg az alja végig és állt is az olaj a műanyagon!
Ha szemből néztem nekem jobb oldalon a szervó szivattyú és az olajszűrő mögött a motorblokk is olajos volt!
Az olajszűrő tömítés volt rossz amit kicseréltek nekem,azóta teljesen jó.. )
Valami 3000ft volt a tömítés + a munkadíj!!
Remélem tudtam segíteni...


Nekem is onnan távozott az olajam. Kicseréltem, most szárazság van .

MattM325 Elküldve: 2014-06-03 08:51 Autóvásárlás

hgabi00 írta: Sziasztok!

Jeleneleg egy nagyon off autóm van van, de lecserélném egy kéziváltós E46 M3-ra (cabrio-k kizárva).
Hahun igazán szépet, csak ezt találtam, de ez pár millióval tól lóg a kereten. Konkrétan e92 M3 árban van.

Így kizárásos alapon ez a kocsi maradt. Ezt netán' ismeri valaki? Mennyire kell tartani tőle?

Előre is köszi a segítséget.




Importban nem gondolkodtál még? Itthon szinte csak lelakottakat találni, megbízhatatlan állapotban. Amelyiket utoljára belinkeltél, ott a motortérben kontárkodás nyomai, olajfoltok, még a vezetékelvezetőt sem tudták visszatenni a helyére. Képek alapján felejtős.

MattM325 Elküldve: 2014-06-02 20:56 Motorolaj

toki24 írta: Hali!

Héten olajcsere jön, no de ugye eddig gyári bimmer olaj került bele 5-30as. most azon gondolkozom, hogy L.molly-ból kap és 10-40es. a kocsiba "elvileg" 220.000" van legyen 300e 10-40essel jobb lehet neki esetleg vagy maradjak a 5-30nál? köszönöm uraim!


Szerelőnél voltál vagy autósboltban? Esetleg múlt éjszaka álmodtad? 5millió km-nél sem szabad ilyen fűnyíróolajat beletenni.

MattM325 Elküldve: 2014-05-29 11:06 Szürö kerdes

jlaci74 írta:
YELLOW írta:
Puli írta: A gyári olaj-, levegő-, pollenszűrő milyen márkájú? Bosch? Valeo? Vagy nem is ilyesmi?


az a baj, hogy a gyárin BMW logo van. én mikor cseréltem Mahle márkájút vettem, és a gyárival összevetve (levegőszűrő) csak a BMW logo nem volt rajta, minen betű, annak típusa megegyezett. üzemanyag szűrőből Knecht-et vettem, ami kb ugyanaz mint a Mahle csaka doboza kék helyett narancs. ez is meglepően hasonlított a gyárira, itt is csak a BMW logo hiányzott. egyébként a Mann-t szokták még gyárinak mondani, de a Mahle és a Knecht olcsóbb és eddig semmi gond nem volt velük, szóval ezzel a két márkával nem lőssz mellé.
valeo francia, maradjon meg nekik, bosch meg drága a név miatt, és szerintem nem olyan jó.


Kb. így van...
Mahle-Knecht egy cég és garantált a gyári minőség. Több neves autógyárnak beszállító, pl. Bmw mellett a Mercedesnek is.
A Mann filter is minőség de vettem már ki "made in china" feliratú szűrőt Mann dobozból...


Ezeket szerintem mindegy hol gyártják, a gyártósor és a minőség ellenőrzés adott.
Én tegnap vettem MANN szűrőket, olajszűrő Germany a légszűrő Bosnia and Herzegovina

MattM325 Elküldve: 2014-05-28 12:48 Motorolaj

krissz írta:
YELLOW írta:
krissz írta: Hali, milyen olajat ajánlotok egy 2002-es 320i-be? 2.2-es 170LE-s verzió. Előző tulaj 5W-40 Mobil1 olajat tett bele, de azt olvastam 5W-30 vagy 0W-30 kell bele. 9000km van a mostani olajban, ezer km múlva cserés.. két olajcsere közt rá kell töltenem 5-6 decit, hogy jó legyen a szint. Láttam a Castrol új olaját, a Titanium FST-t.. érdemes kipróbálni, van valakinek már tapasztalata?

krissz


még nincs, de nincs kizárva jövőre az lesz... bár kevés az infó eddig én csak C3 minősítést láttam, ami pedig részecske szűrős dízelek jelölése. leírásban benne van, hogy benzin üzemű motorokhoz, sőt van külön dízel változata, szóval ezért nem értem a C3 jelölést.
remélem Szemy megnézni a vonalkódot első 3 számjegyét, ha 400 körüli, akkor jó lehet, mert német gyártású. én 0w-t nem tennék bele, eleve olajevős blokk a tiéd. 5w-40 az ideális neked.


Köszi, akkor marad 5W-40! Kipróbálom szerintem a Titaniumot egy pár héten belül, de ha addig van valakinek tapasztalata azt szívesen veszem!


Csak annyira enné, mint a 5w30-t. A 0w csak hidegen az első pár percben számít, de akkor sokat. Nyilván nem olyankor eszi meg a motor. Ha mindenképp 40-es és jót akarsz a motornak, akkor már valami 0w40 kellene bele.

MattM325 Elküldve: 2014-05-26 21:44 xenon próbléma.

krissz írta: Kinek mi a tapasztalata? Xenon izzóból csak gyárit? Miért olyan óriási az árdifferencia utángyártott és gyári közt?


Csak kínait ne vegyél! Osram, Philips, stb, de az 5-10ezres izzók mécsesnek jók.

MattM325 Elküldve: 2014-05-23 16:27 Heeelp...!

lantika írta: Sziasztok. Az lenne a gondom,hogy a csomagter jobb oldaläbol egy käbel a hätfal burkolat alatt ät van vezetve a bal oldalra,de nem tudom minek a käbele ez. Azert lenne ez fontos,mert a kocsi elözö gazdäja elvägta a käbelt es most csak ott log a vege.

innen ägazik ki:


itt a vege:


Ez nem a bal oldalán van?

MattM325 Elküldve: 2014-05-22 09:14 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

gronholm írta: Sziasztok,

Kérdésem a következő: Ha gyári BOSCH légtömegmérőt cserélek ugyanolyan cikkszámú gyári de használt BOSCH légtömegmérőre akkor kell valamit szoftveresíteni? Vagy csak kiveszem - berakom és müködik a technika.

Köszi a segítséget.


Nem kell.

MattM325 Elküldve: 2014-05-19 23:46 angel eye

gronholm írta:
tomy1228 írta:
gronholm írta: Hello Mindenki,

Faceliftes E46 COUPE-ba rakott már valaki angel eyes-t?

Ha valaki találkozott már ilyennel segítségét szívesen várom.

Köszönöm.



Én is gondolkodtam AE egy darabig de letettem róla mivel elég bonyás leszedni a plexit mert ragasztva van.Ki kell szedni az egész lámpát majd sűtöben vagy talán hőlégfúvoval lemelegíteni a plexit ezek után a megfeleő méretű AE karikák be a heyére plexi vissza,de sajna nem 100% hogy utána nem fog párásodni!



Én már "sajnos" megrendeltem az AE-t, de még gondolkozom nagyon,hogy belevágjak-e a nagy munkába. A problémám nekem is ez a párásodásos dolog. Meg az,hogy miután szétszedtem mivel ragasztom össze. Gondolom nem hétköznapi mezei ragasztó szükséges erre. Viszont fent áll az esély,ha jó cuccot használsz megelőzhetjük a párásodást.



Ne sajnáld, nem ördöglakat. Sütőbe be, utána finoman szétfeszíteni, karikákat telepíted, búra vissza / sütő, összenyomod, csavarozod és kész. Ragacs nem kell, gyári visszaolvad.
Nekem nem párásodik.

MattM325 Elküldve: 2014-05-13 12:40 Motorolaj

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
jons írta:
YELLOW írta: meg xado-mazo-t vagy akármit...


Használtál Xado-t azóta Yellow?



nem, és nem is fogok használni szerintem. de ha kopott egy motor, azon nem segít semmi csoda olaj, hogy ne zabálja. ha más a viszkója, akkor kevesebbet ehet belőle.
nyílván egy jó motornál, kijöhet az olajak közti különbség, de nyílván nem azokról a kategóriákról beszélünk, és azt sem tudjuk az illető autójában valójában mennyi a km, és mennyire kopott a motor.


Sziasztok!
Én sajnos másodszorra is Xadot tettem bele, nekem nagy csalódást jelent most is.
hil



de ha megint azt mondod nekem mikor találkozunk, hogy azt veszed, pedig csalódtál, akkor bajok lesznek
mondtam neked, hogy ha a Mobil 1 bevállt, akkor vedd azt, én is azt ajánlottam volna az egyiknek. mondtam is ha jól emlékszem, hogy ha bevált valami, akkor nem kell váltani. én is leírtam már miért váltottam a Castrol-ról. most azért vettem nagyon haspnlót Aral-ba, mert kiváncsi voltam, mennyire lesz olyan, mert kb ugyanaz, de ez még tutti német.


Én most Castolon gondolkodom (megvettem már, 0w30FST), szabad megkérdeznem miért váltottál? Az tény, hogy minden sarkon hamis Castrolt árulnak, de szereztem biztos forrásból, így teszek egy próbát.

MattM325 Elküldve: 2014-05-08 09:27 318-320-323-328i fogyasztás - melyiket?

mettyu77 írta:
MattM325 írta:
tomy1228 írta:
mettyu77 írta:
tomy1228 írta:
mettyu77 írta: Sziasztok!

Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy megvenném életem első BWW-ét. Mindenképpen e46 coupet és hathengereset. A 323-ok tetszenek. Mennyivel lehet ezzel eljárni? Menyire lehet jó vétel? Mire figyeljek vásárláskor? Előre is köszönök bármilyen információt ezel kapcsolatsoan! ÜDV!


Szeva!
Én pont ezt az egyet nem venném inkább 325ci mivel ez ugyanúgy 2500ccm mint a 23ci és sokkal többet nem fogyaszt de élményben jobb illetve kinálat sokkal nagyobb belőle vagy pedig 20ci 170 lovas kevesebb súlyadó ,biztosítás miatt a 23ci szemben!Fogyasztásban 20ci-ről tudok nyilatkozni ez pályán olyan 8,5 körül városban kis távokon használva nálunk olyan 11 körül fogyaszt hosszabb távokon városban talán lemegy 10re!


Szerinted egy ilyen 320ci -ben 284 ezer sok vagy ezek a motorok bírják?



Most jön a szokásos duma hogy ki hogy használta,rendesen cserélt rajta mindent stb.... de ezt gondolom vágod! 2,2 170 lovas eddigi olvasatom szerint nem a legjobban sikerült blokkja a bmw-nek,eléggé olajzabálós motor hírében áll és ezt nehéz is megállítani hanem lehetetlen,én 210 ezerrel hoztam be egyet tavaly magunknak és ennek eddig nincs ilyen gondja szerencsére,bár elég keveset is használjuk.Ha minden normálisan ki van cserélve ezeknek a hat hengereseknek sok bajuk nem szokott lenni,esetleg tudod ennek az előéletét ismered a tulajt stb akkor nem gáz a km de ha nem tudsz róla sokat hát akkor bármi lehet



Szerintem eléggé téves ez a felvetés, hogy olajzabáló motorok. Nem zabálja azt, csak alattomosan eltűnik belőle.
Leggyakoribb hibák:
- Olajleválasztó csere kompletten
- Hátsó főtengely szimmering
- OLAJSZŰRŐ HÁZ tömítése --egy napi használatban lévő autónál éppen úgy fogy az olaj, hogy a tócsa nem látszik alatta, mivel a forró blokkon elég. Sajnos ezt a tömítést is elcseszte a BMW, mint a Vanos tömítőgyűrűit. Nem állja a hőt és az olajat. Nálam ez fél liter/3000km-es olajfogyasztást eredményezett.


Ezeket a problémákat lehet orvosolni az összes tömítés cseréjével vagy ezt nem éri megtenni?


Fölösleges az összest kicserélni, az olajszűrőház tömítésével szokott gond lenni. Előbb meg kell tisztítani a motort és figyelni a nyomokat. Nagyon sunyi módon tud szivárogni, szinte csak üzem közben és úgy a forró blokk el is égeti, a szerelők többsége meg úgysem veszi észre.

MattM325 Elküldve: 2014-05-06 22:56 318-320-323-328i fogyasztás - melyiket?

tomy1228 írta:
mettyu77 írta:
tomy1228 írta:
mettyu77 írta: Sziasztok!

Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy megvenném életem első BWW-ét. Mindenképpen e46 coupet és hathengereset. A 323-ok tetszenek. Mennyivel lehet ezzel eljárni? Menyire lehet jó vétel? Mire figyeljek vásárláskor? Előre is köszönök bármilyen információt ezel kapcsolatsoan! ÜDV!


Szeva!
Én pont ezt az egyet nem venném inkább 325ci mivel ez ugyanúgy 2500ccm mint a 23ci és sokkal többet nem fogyaszt de élményben jobb illetve kinálat sokkal nagyobb belőle vagy pedig 20ci 170 lovas kevesebb súlyadó ,biztosítás miatt a 23ci szemben!Fogyasztásban 20ci-ről tudok nyilatkozni ez pályán olyan 8,5 körül városban kis távokon használva nálunk olyan 11 körül fogyaszt hosszabb távokon városban talán lemegy 10re!


Szerinted egy ilyen 320ci -ben 284 ezer sok vagy ezek a motorok bírják?



Most jön a szokásos duma hogy ki hogy használta,rendesen cserélt rajta mindent stb.... de ezt gondolom vágod! 2,2 170 lovas eddigi olvasatom szerint nem a legjobban sikerült blokkja a bmw-nek,eléggé olajzabálós motor hírében áll és ezt nehéz is megállítani hanem lehetetlen,én 210 ezerrel hoztam be egyet tavaly magunknak és ennek eddig nincs ilyen gondja szerencsére,bár elég keveset is használjuk.Ha minden normálisan ki van cserélve ezeknek a hat hengereseknek sok bajuk nem szokott lenni,esetleg tudod ennek az előéletét ismered a tulajt stb akkor nem gáz a km de ha nem tudsz róla sokat hát akkor bármi lehet



Szerintem eléggé téves ez a felvetés, hogy olajzabáló motorok. Nem zabálja azt, csak alattomosan eltűnik belőle.
Leggyakoribb hibák:
- Olajleválasztó csere kompletten
- Hátsó főtengely szimmering
- OLAJSZŰRŐ HÁZ tömítése --egy napi használatban lévő autónál éppen úgy fogy az olaj, hogy a tócsa nem látszik alatta, mivel a forró blokkon elég. Sajnos ezt a tömítést is elcseszte a BMW, mint a Vanos tömítőgyűrűit. Nem állja a hőt és az olajat. Nálam ez fél liter/3000km-es olajfogyasztást eredményezett.

MattM325 Elküldve: 2014-05-06 09:23 Autóvásárlás

dio írta: Hello
Egyik ismerősöm BMW vásárlás előtt áll, és ezt a két autót nézte ki, mint lehetséges:
1:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...at-7875434

2:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...cd-7845798

Kérnénk szépen véleményeket.

Köszi


Miért pont ez a kettő?
Az elsőnél nem stimmel a km., kínai lámpák, vesék, emblémák, unalmas belső, korom fekete kipufogó. Az eleje törött lehetett, régi M-es lökhárító sima küszöbökkel+ hátsó lökösel...Kereskedő...
Én elfelejteném.

A második semmitmondó képek alapján, de lehet, hogy szép. Talán érdemes megnézni.

Ti nem találtatok több 320CD-t?
Ez a kettő szerintem sokkal ígéretesebb, árban meg nem oszt nem szoroz.
A link neve

A link neve

MattM325 Elküldve: 2014-05-04 22:48 Autóvásárlás

minimal írta:
Coyote írta: Ehhez mit szóltok? 318i, lehet, hogy dízel után utálnám (nyomaték sehol)... mégis milyen fogyasztással merjek kalkulálni, ha a 320D E46 nálam 6.2-t eszik? 8? Vagy több?


8-9 körül városban számolhatsz vele, azon kívűl, hogy fehér ami éppen divatos nincs benne semmi. Én nem vennék fapados BMW-t...

Céges autó színű