Memmaao fórum hozzászólásai

Memmaao Elküldve: 2010-12-29 21:40 Elsõ lámpák

hancurozo írta:
Memmaao írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta: itt elég olcsók a lámpák, igaz DEPO-s, de ha maga egy plexi már 26ezer, itt 22-ért komplett lámpát kapsz.

http://www.autolampashop.hu/in...p;Itemid=6



a plexi pontos ára: 21064,- (AL)

(volt már 22, aztán 23, most már 26??? - igaz hogy romlik a forint, de ennyire azért nem változik az ár hetek alatt... a fenti ár december elejei ár, hivatalos márkakereskedésben)



a lényegen nem változtat... inkább egy komplett depos lámpa


De sajnos, ha gyári xenon-os az autó, akkor depo-val nem lehet elyettesíteni, nincs projektoros utángyártott, sajnos... marad a plexi.


itt hirdeti valaki: http://www.bmwfanatics.hu/apro...tml?id=509


Kérdés, hogy kompatibilis-e d2s izzóval, gyári xenon-trefóval, állító motorral, és hogy milyen a projektor-lencse.

Memmaao Elküldve: 2010-12-29 21:30 Elsõ lámpák

YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta: itt elég olcsók a lámpák, igaz DEPO-s, de ha maga egy plexi már 26ezer, itt 22-ért komplett lámpát kapsz.

http://www.autolampashop.hu/in...p;Itemid=6



a plexi pontos ára: 21064,- (AL)

(volt már 22, aztán 23, most már 26??? - igaz hogy romlik a forint, de ennyire azért nem változik az ár hetek alatt... a fenti ár december elejei ár, hivatalos márkakereskedésben)



a lényegen nem változtat... inkább egy komplett depos lámpa


De sajnos, ha gyári xenon-os az autó, akkor depo-val nem lehet elyettesíteni, nincs projektoros utángyártott, sajnos... marad a plexi.

Memmaao Elküldve: 2010-12-29 21:27 Elsõ lámpák

kempelen írta:
YELLOW írta:

a lényegen nem változtat... inkább egy komplett depos lámpa



Kurvaélet.... december elején cseréltem ki őket gyári újra....

mé' nem szósz előbb yellow....

basszusss.....



Ne bánkódj, xenon-os nincs, a tiéd meg ugye az.

Memmaao Elküldve: 2010-12-27 21:58 Elsõ lámpák

hil írta:
Bianconero írta:

Most akkor ez tulajdonképpen mind egy márka? nem igazán értem..
Talán kupéhoz van,egy kérdést megér. Viszont ha megveszem 70ért és ugyanolyan szar lesz,akkor nagyon ideges leszek.. Vagy fogom és bontóból veszek egy gyárit.



Az "ügyeskezű esztergályos" nagyon sokba kerülne, hacsak nem jó barátod, vagy éppen T megad vagy. Egyedileg legyártani ilyet nem kis pénz, pedig nem nagy durranás. Talán meg kéne nézni, hogy mi van benne, mert nincs sokféle választás. Csak tippként említem, hogy a régi Suzuki Swift lámpa állítója más tipusokkal is kompatibilis (ezt tapasztalatból írom), hiába, hogy Bosch van ráírva, fillérekért megvehető. Azért nem igazán hihető, hogy mindkét állítóban az emelő csiga ment tönkre. Van bennük egy kis potméter, az szokott behalni, ami viszont cserélhető is.
Amit bepirosoztam: a legjobb megoldásnak tűnik. A magam véleménye, hogy inkább bontott gyárit, mint for use szart, ezt megtapasztaltam futómű alkatrésszel kapcsolatban.
Lehet, hogy sokakkal ebben nem értünk egyet, és az utángyártott szarokat is meg kell vennie valakinek.



Csak az a baj, hogy a bontott gyári lámpát aranyban mérik. 120e/pár alatt nem nagyon kapni normálisat. Én is rajta vagyok a témán, mert nekem repedt a plexim, az is horror újonnan, de láttam 120E-ért "makulátlan" gyári bontott AL lámpát, amin a plexi széle körbe volt repedezve, 2004-es gyártású, szóval ara is kellett volna új... Qva bmw, ami kapós fogyó eszköz, annak nagyon megszaladt az ára. 4 éve ez a baz plexi még csak 6,5E+áfa volt, most brutto 23E!

Memmaao Elküldve: 2010-12-26 22:39 Üzemanyag fogyasztás

Na, túl vagyok egy nagyobb karácsonyi-látogass meg minden rokont tankolás sorozaton. Pécs-városban 400km + 200km autópálya + 40 km Budapest város = 7,03 L, Budapest - Nemesgulács 110 km autópálya + 70km országút = 6,3 L, Nemesgulács - Pécs 160km országút 5,3 L.

Memmaao Elküldve: 2010-12-22 16:37 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

Kookoo írta:
Kookoo írta:
Memmaao írta:
Kookoo írta:
Memmaao írta:
Kookoo írta:

Köszönöm a gyors választ!

A szoftver verziót esetleg kitudom valahogy én is deríteni a computerből vagy, nem? Ha esetleg a régi verzió van meg nekem, akkor tudom valahogy én is frissíteni, vagy csak szaki tudja? Ha én is tudom akkor hogyan?

Köszönöm a segítséget, nem nagyon boldogulnék a válaszaid nélkül.

Még1* köszönöm

A szoftver-verzió kódja a SET menüben a jobb felső sarokban látható, a v32-es a legfrissebb szoftver 2008.10. havi, ha ez van telepítve, akkor a sarokban ezt látod: 4-1/00, a 00-a 100-at jelent, ha ennél alacsonyabb a szám, az azt jelenti, hogy nem a legfrisebb szoftver van fent, pl 4-1/91 a v29.1 és a v30 sw verzió kódja.
Frissíteni te is tudod, a netről letölthető a frissitő-cd, de én erősen ajánlom, hogy hozzáértővel csináltasd meg! Mert: Ha frissítés közben valami oknál fogva leáll a folyamat, akkor a régi sw már nem az új még nem lesz fent, és lesz egy dísz mk4 navid. Szóval olyan cd-vel frissítsd, ami nem karcos, nehogy megakadjon. Én bevittem a Schneider-hez pécsen, 6e-ért frissítették asszem, de így nem kellett kutatnom a neten, cd-t írogatnom, stb, és talán ha náluk száll el frissítés közben, esetleg tudnak vmit csinálni. Remélem segítettem.


Köszönöm szépen, de még mennyire nagy segítség volt Megnéztem 4-1/91-et ír tehát a régi szoftver. Így legalább nem fogok továbbszenvedni az írással és anyázni, hogy nem olvassa be és a sokadik dvd-t vágom tönkre. Akkor elmegyek, majd szoftvert frissíteni, csak találok itt valakit fent Pesten.

Így tudom legalább merre induljak.

Még 1* köszi


A 4-1/91 nem is olyan régi sw, pontosan az utolsó elötti, tehát az előző tul már szoftvereztette. Nem feltétlenül szoftverezném, nem fogsz semmi változást észrevenni, a v29.1 v30 már tudja azt, amit a v31 (v32-t írtam az elöbb, de én tévedtem, a v32 sw már csak az i-drive-os (e90 stb) kocsikon érhető el, a miénken nem változtat semmit.) Én a helyedben letölteném a linkelt 2011-1 dvd-t, Verbatim dl dvd-re kiírnám max 2,4x sebességen és kipróbálnám, hogy viszi-e.


Oké akkor megpróbálom ezt -csak sikerül neki "végre beolvasni"
majd megírom a végeredményt



Hát sajnos nem jó hírekkel szolgálhatok. Letöltöttem a linket amit adtál - le is jött, minden oké volt vele. Ki írtam verbatin dl +-os és verbatin dl - -os DVD-re is egyiket sem olvasta kértem továbbra is a navigációs lemezt. Ezután Ultraiso programmal kivettem a image-ből az olasz, német és asszem fra nyelvet (tehát csak az angol könyvtárat hagytam benne)(E:\TPD\NCCBEUFNM_EU_20100611 - ebből a könyvtárből töröltem ki a nyelvi könyvtárakat) majd ezt az imige fájl már ráfért egy sima minuszos DVD-re, De akkor sem fogadta el a lemezt)
Na erről beszéltem- egyszerüen nem értem hol hibázhatok, vagy hol van a hiba?
Nincs véletlenül valami új ötleted?

Üdv. Tomi

Én is most írtam ki a belinkelt navit, idáig 2009-2-m volt, azt is a netről szedtem le, és dl- verbatim-re írtam ki, ment is flottul, ez viszont nekem sem megy! Szóval sztem xar az egész, kell keresni máshol Torrent-ben sajnos még nem találtam...

Memmaao Elküldve: 2010-12-21 23:56 Motorolaj

DDT írta:
lacaca írta:
DDT írta:
YELLOW írta:
DDT írta:
okosok, itt tudtok Castrol olajat választani a kocsitokhoz: http://195.82.66.170/castrol/o...x.php?id=1
adios


azé szerintem válogasd meg a szavaid, meg a megszólítást. nem mintha nem lenen igazad az okos jelzővel

de 2db kommenttel azért odafigyelnék az első megnyílvánulásaimra.
amit linkeltél, abban semmi új nincs, hisz mindenki tudja/ismeri a linket

visszaolvasás 4ever

...ez valami szent hely? Szerinted?
Hát, persze, hogy mindenki ismeri az oldalt )
nem kell idegeskedned, ez egy csak 1 fórum. PONT. Sem több, sem kevesebb. Szép álmokat, lazíts, senki nem tör a babérjaidra. Csak 1 fórum, ahol mindenféléket kérdeznek / válaszolnak. Kérdeznek okosakat és még okosabbakat, és vannak okos és még okosabb válaszok. Na, eléggé megválogattam a szavakat? Szerintem rendben van. ennyi











"Tisztelt" DDT Ha te azt gondolod,hogy ez "csak 1 fórum se több se kevesebb" akkor fel kell hogy világosítsalak . Ugyanis ha vetted volna a fáradtságot és arcoskodás helyett visszaolvasgatsz észre vetted volna,hogy itt a klubbtagok nem csak úgy kérdezgetnek meg válaszolgatnak hanem legjobb tudásukat,tapasztalataikat megosztják és lehetőségeik szerint megpróbálnak SEGÍTENI egymásnak !! Az általad leírtakból arra következtetek,hogy ez neked furcsa idegenszerű dolog és úgy látom a tisztelettel is hadilábon állsz ! Végezetül csak annyit-soha nem tudhatod kerülsz-e olyan helyzetbe ,hogy szükséged lehet azok segítségére akikkel most tiszteletlenül ,lekezelően és félvállról "beszélsz"!!!!!!!



Kedves lacaca, köszönöm, hogy felvilágosítottál! Meg nem fordult volna a fejemben, hogy SEGÍTŐ szándékkal megy a kérdez-felelek.
Cserébe megpróbálok én is segíteni kicsit, ha elfogadod: a helyesírással nagyon hadilábon állsz , "ez neked furcsa idegenszerű dolog" )). A jó hír az, hogy ezen lehet segíteni.
És inkább ne következtess, mert a logikával sem állsz jobban, mint a helyesírással! Ezen már nehezebb segíteni...
Tudod: "aki nem tud arabusul, ne beszéljen arabusul"
Ha hallgattál volna bölcs maradtál volna.
béke veled

Mindenkitől elnézést! Az "okosok"-at nem a segítőknek, hanem azoknak szántam, akik egy sok milliós autóban (márkától függetlenül) egy gyengébb minőségű motorolajjal akarnak spórolni néhány db ezrest egy olajcserén.
Belátom, hiba volt: mi közöm hozzá, hogy ki, mivel keni a motorját, másrészt vannak akik nem engedhetik meg maguknak a drágább, jobb minőségű olajat, ezért kénytelenek kompromisszumot kötni. Ezért tőlük is elnézést kérek!


Bazz, Te mekkora egy arcos-paraszt vagy! De mit várjon Tőled az ember, már a beceneved is toxikus az élő környezetre. Gondolom az oviban is gyomírtó volt a jeled... És még egy vesszőhibába is belekötsz... Nem ez lesz a Te fórumod, az biztos!

Memmaao Elküldve: 2010-12-19 20:59 kettõstömegü lendkerék

BarG írta:
Memmaao írta:
BarG írta: Kérdésem lenne a hozzáértőkhöz:
204 lovas manuál váltós 3d-re fel lehet-e tenni a 218 lovas 3d kéttömegű lendkerekét?
Tudom, hogy más cikkszámon fut, de elvileg mindkét motor kódja azonos, M57 306D2, ha volna valakinek 218 lovas 5-ösből kiszedett, engem érdekelne, még némi ellentételezésért is.


Még azonos kategórián belül is rengeteg az eltérés, ha a motorkód ugyan az is! Alkatrészt csak VIN-kód alapján lehet lerendelni, mert egy 2005/3 havi kocsiban éppen a LUK gyártotta lendkerék, a 2005/1 haviban meg mondjuk bosch van. Nekem amit motorkód alapján kihoztak a METEOR-tól, az nem lett jó, a középtengelyen más fogszám volt, aztán a VIN kód alapján kiderült, hogy teljesen más lendkerék és kuplung kell bele. Lendkereket meg sztem nem szabad használtat venni, ki tudja mennyit futott, mennyi idős. Sajnos bele kell törődni, hogy 180-200e km környékén megadja magát. De ez minden nagyteljesítményű diesel-nél így van, csak a franvia kocsikhoz lehet Valeo-s átalakítos merev-lendkereket kapni, bmw-hez meg nem.


Bocsi, de nem fogtad a kérdésem lényegét. A lényeg, hogy ugyanazt a motort - blokköntvény, főtengely, dugók, hengerfej azonos cikkszámú! - kiadták két teljesítményszinttel. A 3-as sorozatban 410Nm, az 5-ös sorozatban 500Nm-rel. A váltót a cikkszáma alapján 530Nm-re méretezték. Azért érdekelne az 5-ös lendkereke, valami rossz, kiszedett példány, mert akkor összehasonlíthatnám a múlt márciusban az enyémből kiszedettel - 190e km után - mert feltételezem, hogy azt erősebbre csinálták, de nem tudható, hogy bemegy-e a 3-asba. A fene akar használt vackot betenni!
A Valeos merev lendkerékkel sincs igazad, mert a VW csoportos autókhoz is van, persze olyanokhoz, amikből sokkal többet adtak el, mint BMW-ből.
Egyébként néhány hozzászólással előbb itt van az egész történet, még lapoznod se kellett volna.



Bocs, tényleg nem értettem a kérdésed lényegét! Nem volt egyértelmű, hogy összehasonlítani kell, vagy beszerelni, mert nem is írtad! Járt nálam a Valeo-s merev lendkerék! E46-hoz hozta le az unix rendszere, beszerzési áron kaptam volna 110e-ért cakkumpakk. Motorkód alapján stimmelt az autómhoz, már szét volt szedve a kocsim, mikor kiderült, hogy nem stimmel bele, más a fogszám, úgyhogy ment vissza a raktárba. A bosch lendkerék-kuplung szett sem volt jó bele, amit szintén lehozott az unix, hogy jó motorkód alapján, na az sem lett jó. Végül LUK lendkerék, kuplung lett beszerelve! Szóval én is tudom, hogy "elvileg" van valeo-s szett e46-hoz, csak még senkit nem láttam, akinek jó lett volna. Egyébként szidják is akik ilyet rakattak be, mert a 4 elasztikus rugó nem váltja ki tökéletesen a gumi kiegyenlítő szerepét, és egy bizonyos fordulatszámon remeg az egész autó. Egyébként ha érdekel, privátban tudok telszámot küldeni, akitől én vettem a lendkereket 130e-ért, sztem 5-öshöz való is van neki, az országban szinte bárhol, és megengedi, hogy összehasonlítsd a sajátoddal. Peace!

Memmaao Elküldve: 2010-12-18 23:10 kettõstömegü lendkerék

BarG írta: Kérdésem lenne a hozzáértőkhöz:
204 lovas manuál váltós 3d-re fel lehet-e tenni a 218 lovas 3d kéttömegű lendkerekét?
Tudom, hogy más cikkszámon fut, de elvileg mindkét motor kódja azonos, M57 306D2, ha volna valakinek 218 lovas 5-ösből kiszedett, engem érdekelne, még némi ellentételezésért is.


Még azonos kategórián belül is rengeteg az eltérés, ha a motorkód ugyan az is! Alkatrészt csak VIN-kód alapján lehet lerendelni, mert egy 2005/3 havi kocsiban éppen a LUK gyártotta lendkerék, a 2005/1 haviban meg mondjuk bosch van. Nekem amit motorkód alapján kihoztak a METEOR-tól, az nem lett jó, a középtengelyen más fogszám volt, aztán a VIN kód alapján kiderült, hogy teljesen más lendkerék és kuplung kell bele. Lendkereket meg sztem nem szabad használtat venni, ki tudja mennyit futott, mennyi idős. Sajnos bele kell törődni, hogy 180-200e km környékén megadja magát. De ez minden nagyteljesítményű diesel-nél így van, csak a franvia kocsikhoz lehet Valeo-s átalakítos merev-lendkereket kapni, bmw-hez meg nem.

Memmaao Elküldve: 2010-12-18 18:54 kettõstömegü lendkerék

imici85 írta: Hello
Egy olyan problémám van,hogy ae46 150 le touringomon ha kb. 1-2 cm benyomom a kuplungot a váltóból erős csattogás hallatszik(manual).De ha teljesen benyomom vagy felengedem akkor már nem hallom.Kinyomó csapágy már ki lett cserélve de nem szűnt meg a zörgés.Leszedtük megint a váltót meg a kuplungot is és a kettős tömegű lendkerék ki-be lötyög ill. forgás irányba 2-3 cm tud mozogni és csak utána kezd el rugózni.Az egész tök könnyen lötyög meg nyikorog is.Ennek így kell működnie?Vagy az új milyen?Van e holtjátéka és feszes-e?


Ki-be nem szabad lötyögnie, forgásirányba mozoghat, a ki-be lötyögés kifejezetten annak a jele, hogy a gumi elkopott. Tünetek: motor leállításkor az egész autó beremeg, csúsztatott kuplungnál egyesben rántgat. Nekem 195e km-t bírt, most lett cserélve, a kuplungom szinte vadi újszerű volt, a ferodol szinte meg sem volt kopva. A kinyomó-csapágy kuka volt, a lendkerék meg szintén, ki-be lötyögött rendesen! Most hogy vadi új kuplung-szett lendkerék van bent, olyan mint egy 0-km-es! Össze sem lehet hasonlítani azzal, amilyen volt!

Memmaao Elküldve: 2010-12-18 18:46 XENON utólag

ute107 írta:
kempelen írta:
ute107 írta:
kempelen írta:
sticky írta: Sziasztok!

Tudja valaki, hogy milyen feltételeknek kell megfelelni az autónak, hogy az utólagos Xenon beépítés után átmenjen a műszaki vizsgán, és a rendőr se kötekedjen?
Segítségeteket előre is köszönöm.


Csak a full gyári átalakítás, melyhez a xenon fényszórón kívül mindenképpen hozzátartozik:
- fényszórómosó
- automatikus fényszóró-magasságállító

Amiért pedig nem támaogatják hivatalosan a nem gyári átalakítást, arról itt olvashatsz:

http://www.nkh.hu/images/stori...nyszrk.pdf




OKÉ! De a rendőr mivel és hogyan nézi meg a magasságállítást???!!! Mert gondolom azt te sem engeded, hogy ráüljön a kocsi elejére majd leugorjon....
Nem lehet ellenőrizni. És azt sem, hogy ha a lengőkarra "bekötsz" valami a magasságállítóra hasonlító szerkezetet, és ha az elromlott... leírja a jogszabály...a legalsó érték körüli magasságban "kell" beállni a lámpának.
Szintén nem tudják a NKH-nál ez ellenőrizni. Szóval...szerintem... de psszt...elég a mosó és a projektoros fényszóró.



Ezt pont te kérdezed?

Ha be van kapcsolva a fényszóró és a látási viszonyok olyanok, hogy látod a fénykévét, akkor ha a kocsi hátulját egyszer megnyomod, akkor látni fogod, hogy utánaszabályoz, amint a billegés befejeződik)
Persze ezt nyári napsütésben soha nem tudod megoldani.

Hát lopni sem szabad, ölni sem, mégis csinálják. Vagy elkapják az illetőt vagy nem.
A kérdés az volt hogyan lehet legálisan. Hát arra, csak az az egy válasz létezik, amit írtam.

A többi rajtatok múlik!

A rendőr-sofőr kölcsönös szivatás pedig már nemzeti hagyomány. Hol az egyik oldalnak sikerül, hol a másiknak.


Én!!!
Oké. Az én autóm ne nyomogassa egy rendőr sem...sőt kpm-es se... Ennyi. Én így állok hozzá. Ja és ha jól emlékszem nekem is utólagos xenon van a kocsimba... hmmm szabálytalan. Adok magamnak mára egy figyelmeztetést...


Hát, ha a rendőr nyomogatni akarja, úgyis nyomogatni fogja, a tiédet lehet nem, mert kolléga vagy, de ha az én személyimben meglátják, hogy dr. és bmw-ben ülök, idáig mindig ment a b@szogatás. Egyébként meg 1 pillanat ellenőrizni! gyújtás ráadáskor, lámpa felkapcsoláskor a gyári xenon egyből beszabályozza a magasságot, nagyon nehéz nem észrevenni a dolgot, mert kurv@ feltűnő, a fény bemozdul vagy 30 fokot függőlegesen, szóval csak egy vak nem venné észre!

Memmaao Elküldve: 2010-12-16 22:55 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

Kookoo írta:
Memmaao írta:
Kookoo írta:

Köszönöm a gyors választ!

A szoftver verziót esetleg kitudom valahogy én is deríteni a computerből vagy, nem? Ha esetleg a régi verzió van meg nekem, akkor tudom valahogy én is frissíteni, vagy csak szaki tudja? Ha én is tudom akkor hogyan?

Köszönöm a segítséget, nem nagyon boldogulnék a válaszaid nélkül.

Még1* köszönöm

A szoftver-verzió kódja a SET menüben a jobb felső sarokban látható, a v32-es a legfrissebb szoftver 2008.10. havi, ha ez van telepítve, akkor a sarokban ezt látod: 4-1/00, a 00-a 100-at jelent, ha ennél alacsonyabb a szám, az azt jelenti, hogy nem a legfrisebb szoftver van fent, pl 4-1/91 a v29.1 és a v30 sw verzió kódja.
Frissíteni te is tudod, a netről letölthető a frissitő-cd, de én erősen ajánlom, hogy hozzáértővel csináltasd meg! Mert: Ha frissítés közben valami oknál fogva leáll a folyamat, akkor a régi sw már nem az új még nem lesz fent, és lesz egy dísz mk4 navid. Szóval olyan cd-vel frissítsd, ami nem karcos, nehogy megakadjon. Én bevittem a Schneider-hez pécsen, 6e-ért frissítették asszem, de így nem kellett kutatnom a neten, cd-t írogatnom, stb, és talán ha náluk száll el frissítés közben, esetleg tudnak vmit csinálni. Remélem segítettem.


Köszönöm szépen, de még mennyire nagy segítség volt Megnéztem 4-1/91-et ír tehát a régi szoftver. Így legalább nem fogok továbbszenvedni az írással és anyázni, hogy nem olvassa be és a sokadik dvd-t vágom tönkre. Akkor elmegyek, majd szoftvert frissíteni, csak találok itt valakit fent Pesten.

Így tudom legalább merre induljak.

Még 1* köszi


A 4-1/91 nem is olyan régi sw, pontosan az utolsó elötti, tehát az előző tul már szoftvereztette. Nem feltétlenül szoftverezném, nem fogsz semmi változást észrevenni, a v29.1 v30 már tudja azt, amit a v31 (v32-t írtam az elöbb, de én tévedtem, a v32 sw már csak az i-drive-os (e90 stb) kocsikon érhető el, a miénken nem változtat semmit.) Én a helyedben letölteném a linkelt 2011-1 dvd-t, Verbatim dl dvd-re kiírnám max 2,4x sebességen és kipróbálnám, hogy viszi-e.

Memmaao Elküldve: 2010-12-16 22:44 Üzemanyag fogyasztás

wizzaerr írta: Kösz Hori! 10,5 az már közelít. Örülök, hogy a tiéd is képes ennyit bevágni
Én is kis távolságokon használtam, reggel este 3-3 km... Múlt héten tankoltam tele, azóta mentem 106km-t aminek kb 60%-át úgy tettem meg, hogy még a kék sávban maradt a mutató.(mindig mikor megérkezem akkor megy ki a kékből...) A gumik nálam 195ösek ,elég virsli,de egyelőre ez van. Holnap megyek 150km-t autópályán aztán újra megtankolom. Eddig átlagban 6,5-et evett (város/autópálya/országút), ha holnap nem lesz 7 alatt a fogyasztás, akkor nem nyugszom bele.


Hori írta:
wizzaerr írta: Sziasztok!

Az autó 2004-es E46 320d 6-os manual váltóval. Az utóbbi másfél hétben csak városban használva 11 litert fogyasztott amit sokallok. Ha jól láttam másnak a téli hidegben is megáll 8.0 - 8.2 literben a városi fogyasztása.
A motor 2-3 km-en belül bemelegszik, a mutató elhagyja a kék sávot és középen megáll.(vagyis a termosztát jó) Ha bemelegedett ,akkor is kíméletesen használom ritkán küldöm 2000 fölé a fordulatot.
A keréknyomást ellenőriztem, elöl 2.2 hátul 2.7.
Az ülés alatti AC pumpa tovább "teker" ha ráadom a gyújtást és hallatja a hangját, lehetséges, hogy előbb-utóbb cserés lesz. Lehetséges, hogy ez túlfogyasztást okoz? Nálatok is ilyen magas a városi fogyasztás ezekben a hidegekben?




Szia

nekem is 9,5-10,5 között mozog a hidegben a fogyi, igaz reggel este 4-4km-t megyek vele elöl 205ös hátúl 225ös téligumik és én sem tekerem 2000fölé

haver szintén 20d 6gang 11-12télen igaz ő tapossa neki



a másik véglet hétfőn Fehérvárról Pestre főúton be a déli pályaudvarig meg vissza 5,2az átlag




Szerintem teljesen természetes, hogy télen többet fogyaszt.
'
1: A téli gumi tapadása teljesen más, mint a nyárié, nem csak a mintázata, az anyagösszetétele is eltér, és amig nem "nyáriasodik" el, vagyis amíg nem öregebb 4-5 évnél, nincs kiszáradva, addig sokkal jobban tapad, evidens, hogy többet is eszik az autó.
2: -5 -10 -15-fokról indulsz, ha nem állsz garázsban, legtöbbször ha csak 6-10 km-t mész, esélye sincs a motornak, hogy elérje az ideális üzemhőfokot, mire eléri, már le is állítod.
3: Menetstabilizátor jóval gyakrabban beavatkozik a csúszós havas úton, ülésfűtés, kocsiszekrény 21 fokra felfűtése, hát ezek is viszik rendesen a gázolajat.
4: Eleve lassabb a forgalom, több a dugó
5: Nálam a nyáron halálpontos fogyasztásjelző télen csal + fél litert, ha 7,2-t mutat, csak 6,7-t eszik, tankolás után kiszámolva.

Nyáron vegyes használat mellett 5,7 és 6,4 között változik a fogyasztásom, attól függően, hogy mennyi a légkondi. Most télen Pest-Pécs autópálya 130-as tempomat sebesség után 6,4-t ír ki a gép (nyáron ez 5,8-5,9 szokott lenni, de ugye fél litert mindig csal nekem télen, lehet a gumi miatt (195/65 r15, talán kicsit más a kerülete, mint a nyári 205/55 r16)). A 250 km autópálya után pécsen belül városi használat mellett kb 5 bercenként megy 1 decivel feljebb a mutató és mire tankolok, örülök, ha 8 alatt marad. Tankolás után kiszámolva 7,2-7,6 szokott lenni, tehát jó 1,5 literrel több, mint nyáron.

Memmaao Elküldve: 2010-12-16 21:09 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

Kookoo írta:

Köszönöm a gyors választ!

A szoftver verziót esetleg kitudom valahogy én is deríteni a computerből vagy, nem? Ha esetleg a régi verzió van meg nekem, akkor tudom valahogy én is frissíteni, vagy csak szaki tudja? Ha én is tudom akkor hogyan?

Köszönöm a segítséget, nem nagyon boldogulnék a válaszaid nélkül.

Még1* köszönöm

A szoftver-verzió kódja a SET menüben a jobb felső sarokban látható, a v32-es a legfrissebb szoftver 2008.10. havi, ha ez van telepítve, akkor a sarokban ezt látod: 4-1/00, a 00-a 100-at jelent, ha ennél alacsonyabb a szám, az azt jelenti, hogy nem a legfrisebb szoftver van fent, pl 4-1/91 a v29.1 és a v30 sw verzió kódja.
Frissíteni te is tudod, a netről letölthető a frissitő-cd, de én erősen ajánlom, hogy hozzáértővel csináltasd meg! Mert: Ha frissítés közben valami oknál fogva leáll a folyamat, akkor a régi sw már nem az új még nem lesz fent, és lesz egy dísz mk4 navid. Szóval olyan cd-vel frissítsd, ami nem karcos, nehogy megakadjon. Én bevittem a Schneider-hez pécsen, 6e-ért frissítették asszem, de így nem kellett kutatnom a neten, cd-t írogatnom, stb, és talán ha náluk száll el frissítés közben, esetleg tudnak vmit csinálni. Remélem segítettem.

Memmaao Elküldve: 2010-12-16 19:45 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

Kookoo írta:
Memmaao írta:
Kookoo írta: Sziasztok!

A kérdésem a következő lenne. E46-os bmw van mk4-es dvd olvasóval, nagy képernyős navival. Milyen navi DVD-t kellene hozzá keresnem proffesional vagy business?
Ezt esetleg honnan tudom megállapítani?

A segítséget előre is köszönöm!

Üdv. nektek


A kettő említett közül egyiket sem, high navi dvd kell bele. Innen letölthető: http://www.heroturko.org/softw...-2011.html



Köszönöm szépen, bár a 2010-es high navi dvd-t letöltöttem ncore-ról, de mégsem működöt, továbbra is a navi dvd-t kérte (kis szem....ét)
Megpróbálom ezzel a linkkel.
A DVD- mindegy neki elég ha DVD-R minuszosra írom?
Köszönöm



DL dvd-re fér rá a full navigáció, SL dvd-re, ha törlöd azokat a nyelvi könyvtárakat, amik nem kellenel. MK4 v29 szoftververziótol fölfelé kezel DL DVD-t, ha jól tudom a v31 szoftver a legújabb, nekem az van fent. Ha a tiéd régi szoftveres, akkor frissíteni kell. A lemez sem mind1! DL-ből elvileg +-ost és --ost is kezel, van aki erre, van aki arra esküszik, nekem +-os az írom, így azt használom. Az sem mind1, milyen lemezre írod, ez a dög CSAK a Verbatim lemezt szereti, eddig csak azzal nem voltak problémák, az összes más márkát nem szerette. Írási sebesség a lehető leglassabb legyen, sokáig tart, de megéri, külömben dobhatod ki a drága lemezt. Röviden ennyi!