Szemy fórum hozzászólásai

Szemy Elküldve: 2009-07-05 10:44 Autóvásárlás

Szia tiboro2007!

En csak egy apro tanaccsal tudok szolgalni: ha teheted, akkor mindenkeppen az ujabb 177 loeros 2 literes diesel motort valaszd, bar az csak kb. 2007 közepetöl van a 3-as BMW-kben, az 5-ös sorozatot nem ismerem. 2-3 hete volt Stuttgartban Nemetorszag legnagyobb motorkiallitasa, ahol a fent emlitett motor a kategoriajaban magasam minden dijat megnyert, amit csak meg lehetett nyerni. Iszonyatosan eltalalta a BMW ezt a motort, en ev vegen tervezek autot cserelni es ha maradok a BMW-nel (ez sajnos nem biztos), akkor 99% ezt fogom valasztani.

Ja, meg egy dolog meg az eszembe jutott. Alapvetöen ökölszabalykent elmondhato, hogy mindig erdemesebb a frissitett vagy esetleg mar kifuto modellt valasztani, mert ott mar nagyon sok tipushibat kijavitottak vagy javitottak rajta. Ilyen szempontbol erdemesebb talan az E61-et valasztani az E91 helyett.

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-07-03 18:09 Tisztelt Szakik! Segítséget szeretnék kérni!

Memmaao írta: Maximálisan egyet értek veled! Mindenben! Ha németbõl veszi az ember az autót, nyugodtan bele lehet ugrani egy 150-170-et futott autóba, mert a német utakat össze sem lehet az itthoniakkal hasonlítani, nálunk egy futómûvet fele annyi távon le lehet harcolni! 3 éves autónál a 150e a minimum, ami ennél kevesebbet futott, az ált bûzlik! Ha valaki nyúzza az autót, a turbót már 100e elött kinyírja, de általános használat mellett is csereérett lehet 150-170e alatt, ha meg kíméled, elfut 200eít is. A kuplung is kb 200e után lesz csereérett. De ezt mind bele kell kalkulálni a kötelezõ kiadásokba! Én szalonautót, 0km-est nem vennék! 200e-nél ráköltesz egy kicsit nagyobb összeget, 0km-nél meg a vétel napján buksz vagy fél milliót, két év alatt a kocsi felét (vagy többet), 3 évesen meg a 9-10M autót megkapod 3-4M-ért. A prémium kategória bukja a legtöbbet, és ekkora értékcsökkenéshez képest egy 70k kuplung, egy 150k turbó semmi!
Ezek a motorok 500e fölötti futást is kibírnak, a kopó alkatrészek persze nem véletlen "kopó alkatrészek". Helytelen használattal bármilyen motort meg lehet zavarni! A mi 2.5td opel campo-nk 400e-t futott nálunk az isuzu diesel motorral mielött eladtuk. A szerelõm szívó-diesel asconája már 970e-t futott, és nem a motornak nincs baja.


A fene egye meg, de sajnos en nem tudok mindenben igy egyeterteni. A tapasztalatom es az informaciom mast mondanak.

Szemy Elküldve: 2009-06-29 19:21 Üzemanyag fogyasztás

vsop14 írta: jo, azert köln kicsit mas, mint a magyar varosok (tapasztalatbol mondom )
normalisan vannak beallitva a lampak, meg ugye csomo helyen elmehetsz jobbra akkor is, ha piros van, ezeken sokat lehet sporolni


Sajnos Kölnben egyaltalan nincs zöldhullam, a kölniek meg a kifejezest sem nagyon ismerik. Viszont igazad van, a nemeteknel a forgalomszervezes eleg ügyes, nagyon figyelnek arra, hogy nehogy olyan közlekedesi kaosz kialakulhasson, mint mondjuk Budapesten. Söt, en is tapasztalatbol mondhatom, hogy Magyarorszagon szinte barmelyik varos jobban közlekedhetö autoval, mint Budapest.

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-06-29 19:02 Üzemanyag fogyasztás

Hori írta:
ute107 írta:
Vangelis írta:
Igaz nekem nem traktorom van


Kezdõdik....



Ja meg jönnek a kamu adatok 8l város 1450kg 2000ccm benzin ha-ha-ha


Hori!

A vitat elkerülendö ha valamikor meg az evben Kölnben jarsz, szolj es megmutatom hogyan lehet egy 2 literes benzin motorral varosban 7.6-7.8-as atlaggal elkocsikazni. De ha van kedved kukkants ra a spritmonitor.de-re is, ott is rajta vagyok. De csak ovatosan, mert lehet 2 napig nem fogsz tudni utana aludni.

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-06-27 00:16 Ennyit a szervízekrõl!!!

A Wallisnal 2008 decembereben 18.000 forint volt az oradij, legalabbis nekem ennyit mondtak. Ha idaig nincs vezetett szervizkönyve az autonak vagy nagyon sok km van benne, akkor en mar nem vinnem markaszervizbe.

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-06-14 20:47 Gepi polirozas

hil írta: Az a hologrammosodás, amit írtál, valszeg a lakkréteg (gondolom metál az autó) hibájából adódott, pl idõben le nem mosott pl madár ürülék. Azt igazán eltüntetni szinte lehetetlen. Ha nem ér bele az alapszínbe, akkor kell a 2000-es papír vizesen, de ésszel, és utána lehet polírozni. A sötét színeken nagyon látszik az a hiba. A tesód autáját minden bizonnyal csak vakszolták, aztán ahogy tünt el róla a réteg, jött elõ a korábbi állapot.
hil


Amit hil irt, azt 100%-ig ala tudom tamasztani. Ez az egesz polirozas dolog nalam is a madarszar miatt jött elö. Törtent ugyanis, hogy 2 hettel ezelött penteken a munkahelyi parkoloban egy ragadozomadarraj (nagyon savas belmüködessel) tamadta meg az automat (termeszetesen fekete az auto szine). A madarkakik kb. 4-5 orat lehetettek az automon, amint vege lett a munkaidömnek es meglattam a dolgot, rögtön mentem is az automosba, de mar kesö volt. A fenyezesbe egy olyan 20-25 helyen ennyi idö alatt mar beragta magat a madarszar. A vegyszeres mosas illetve a kezi polirozas semmit nem hasznalt, igy maradt a BMW karceltavolito szettje: ovatosan a mellekelt finom csiszolopapirral vizesen "megdolgozni" a fenyezest, majd a regeneralo paszta es vegül a polirpaszta segitsegevel kihozni a jelenetböl a maximumot. Ezt csinalom mar 2 hete (eleg szep eredmennyel), de ma delutan ismet eszrevettem egy helyet, ahol meg latszik a madarszar helye. Remelem egy csucsszuper gepi polirozassal megoldodik mind a madarszar problema, mind a korabbi mosasokbol eredö karcolasok eltüntetese.

En csak es kizarolag önkiszolgalo automosoba viszem az autot, ahol a vegen mindig vizkömentesitett vizzel öblitem le. Ettöl függetlenül nekem valamikor iszonyuan csunyan szarad meg, de a többi tulajnak is hasonlo lehet a tapasztata, mert mindenki szarazra törli a gepet, senki nem hagyja megszaradni. Most penteken pl. nekem ugy szaradt meg, hogy amikor meglattam, indultam is rögtön vissza meg egyszer lemosni, mert rosszabb volt az eredmeny, mint amilyen korabban volt.

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-06-14 19:16 Gepi polirozas

Pont emiatt döntöttem ugy, hogy rakerdezek a forumon, mivel minden honlapon az all, hogy elkepzelhetetlen jo minösegben poliroznak geppel es kezzel egyarant. Gondoltam akinek van jo vagy rossz tapasztalata, az itt megoszthatja velünk hova erdemes vagy eppen hova nem erdemes vinni az autot.

Valahol itt a forumon ajanlottak a carwellness-t esztetikai hibak javitasara, de pl. a honlapjukon nincs rola szo, hogy ök csinalnak-e polirozast vagy sem. Ezt tudja esetleg valaki?

A "profikhoz" egyaltalan nem ragaszkodom, de a minöseghez igen. Sajnos eleg sok nagyon apro karcolast tudok tüzö napsütesben eszrevenni, gondolom az elözö tulaj nem nagyon figyelt oda az automosataskor...

Sracok, elöre is köszönöm a segitseget, az "akcio" csak augusztusban lesz majd esedekes, addig informaciot gyüjtök.

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-06-14 17:17 Gepi polirozas

Sziasztok!

Szeretnem majd az automat csucsminösegben geppel felpoliroztatni es ehhez kapcsolodan lenne az a kerdesem, hogy tud esetleg valaki ajanlani nekem ehhez Budapesten ceget? Az ar nem olyan fontos, inkabb a minösegre helyeznem a nagyobb hangsulyt. Elöre is köszönök minden hozzaszolast!

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-06-07 11:51 feltortek :(

Teljesen igazad van gabriel!

Nemetorszagban egyaltalan nem szamit olyan kiugroan nagy dolognak, ha valakinek BMW, Merci, Audi, Jaguar...autoja van. Nagyon sok ilyen auto szaladgal az utcan, emiatt is tünhet ugy, hogy viszonylag sok ilyen autot törnek fel, lopnak ki belöle valamit...de ez csak azert van, mert nagyon sok ilyen auto van az utakon es hat ugye a nagy szamok törvenye. A csoringer törököknek meg mindegy milyen autobol tudnak valamit kilopni. A Te esetedben is pl. joval nagyobb volt az autoban okozott kar, mint amit nyert a ficko a magavalvitt dolgokkal. De fel a fejjel, soha rosszabb ne törtenjen Veled es az autoddal!

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-06-06 14:04 feltortek :(

Szia gabriel!

Sajnos az eseted nem egyedi, es teljesen autofüggetlen meg Nemetorszagban is. Tavaly egyik baratom 12 eves Seat Arosajat törtek fel fenyes nappal (jobb elsö üveget betörve). Az autoban szinte nem volt semmi (se navigacio vagy arra utalo jel, se fenykepezögep, se...), összesen 4-5 CD. Ezeket vittek el es kesz. Mai napig nem ertjük ugyan mit akartak elvinni egy 2000 euros autobol, amiben szo szerint semmi ertek nem volt. Neki is eleg sokba került az üvegcsere (sajnos ilyenek az arak Nemetorszagban), de a rendörseg latta a feltört autot es elszallitatta a rendörsegi örzött garazsba, amig a tulaj erte nem megy. Termeszetesen a sracnak ezt is ki kellett fizetnie, 150 euros pluszköltseget jelentett ez a kis rendörsegi manöver. Remelem hetfön este mar ismet 100%-os lesz a geped es nem törtenik soha többe hasonlo eset!

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-06-06 12:28 feltortek :(

Reszvetem! Ez a Nemetorszag sem a regi mar! A törökökkel meg csak a baj van! Remelem az autonak nincs komoly baja!

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-06-01 23:30 Üzemanyag fogyasztás

gabriel írta: Hello,

koszi

Marmint az 1.9-estol... Meg is bekelnek a teljesitmennyel ha nem fogyasztana ilyen sokat bar lehet hogy ki kene probalni 130-140km/h-val, de felek akkor sem jonne ki a gyarilag megadott 7 literes fogyasztas.


Szia gabriel!

Nekem igaz 2 literes benzin motorom van, de a gyari ertekeket nagyon szepen hozza. Autopalyan 140-150 km/h tempomattal 7,1-7,3 l/100km fogyasztasom van, de Kölnben sem volt meg iden 8l/100km felett. Egyebkent ajanlom figyelmedbe az ADAC ajanlast, miszerint hosszutavu autopalyas közlekedesnel nem celszerü 4000 1/perces fordulatszam felett hajtani a gepet. Amennyiben nagyobb tempoban szeretnel közlekedni az autopalyan, akkor a jövöben erdemes esetleg a diesel motorban elgondolkodni, azokkal kedvezöbb üzemeltetesi viszonyok mellett tud az ember nagyobb tempot autozni. Remelem tudtam segiteni.

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-05-30 09:46 Ennyit a szervízekrõl!!!

En is teljesen egyetertek az elöttem szoloakkal. Egy auto nyugodtan lehet javitott, ha azt jol, szakszerüen csinaljak meg. Viszont a javitasokra illik felhivni a figyelmet a jarmü eladasakor, nem szabad eltitkolni. Mivel ezt nem teszik meg sajnos, ezert kenytelen az ember maganak leellenörizni festekvastagsagmerövel, es ha javitott felületet talal, akkor kezdhet tanakodni vajon tenyleg jol javitottak ki a problemat vagy kis idö mulva jelentkezik a rozsda.

Ismet egy nem regi törtenet, szerencsere Peugeot-val es nem BMW-vel: egy baratom (biologuskutato, az autokrol annyit tud hogy 4 kereke van) vasarolt 4 honapja a soproni Peugeot markakereskedesben egy 15 honapos Peugeot 307-est. Az autot termeszetesen serülesmentesnek hirdettek. 3 hete felhivott, hogy menjek mar at a festekvastagsagmerövel, mert valami bibi van a motorhaz elejen. Valoban bibi volt, a festek elkezdett feljönni egy kb. fel tenyernyi felületen rögtön a legelejen. Elö a müszert, merjünk: 600-650µm között volt a problemas területen. Valoszinüleg nem karambolos volt, hanem csak valami raesett az elejere es ez lett kijavitva (rosszul). De ha mar a markaszervizben sem bizhat meg az ember, akkor megis kiben?

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-05-29 17:57 Ennyit a szervízekrõl!!!

YELLOW írta: mikor jársz tiszaújváros felé? mostanában nem jössz haza?


Mostanaban nem, augusztus vegeig 100% nem vagyok Magyarorszagon. Ami elörelathatolag biztosnak nez ki, az december vege a Karacsony miatt.

Egy masik markaszervizes sztori (habar nem BMW, hanem VW), alig 2 hete törtent: egyik baratomnak kidurrant egy hütövizcsöve es a maradek hütövize is eleg fekete volt (6-7 eves Polorol beszelek). Nem nagyon ert az autokhoz, nem is nagyon erdeklödik irantuk, VW markaszervizhez elvitte, hogy csinaljak meg. 497 eurot fizetett a gumicsö es a hozza kapcsolodo müanyagtömlö cserejeert, de szerencseje volt, hogy a hengerfejtömitest nem csereltek ki, mert az maga lett volna olyan 1200 euro. Jo kis markaszerviz, mi?

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-05-29 17:17 Ennyit a szervízekrõl!!!

Ez sajnos igy van, ahogy Yellow kollega irja. En a sajat peldambol indulok ki, vigyazok az autora, ahogy tudom ovom mindentöl, de azert hasznalom. Ennek következteben nekitoltak egy bevasarlokosarat a jobb elejenek tavaly. Nem tudtam mit csinalni, ki kellett javittatni. Aztan összel kaptam egy akkora követ az autopalyan, hogy azon csodalkoztam a motorhaztetö nem szakadt at. Majd egy gesztenye vagy dio esett a motorhaztetöre. Az utobbi kettö meg nincs kijavitva, de annyira zavar meg mindig, hogy nyaron meg lesz csinaltatva. Aztan jön a vestekvastagsagmerö, mire mutatom a szamlakat, fenykepeket...aztan vagy elhiszik nekem vagy nem. Az auto balesetmentes, de nem serülesmentes. Ez van, nem tudok ellene mit tenni. Max. megveszek egy autot, beallok vele a fütött garazsba es nem hasznalom többet.

Szemy