Szemy fórum hozzászólásai

Szemy Elküldve: 2012-07-27 10:21 Autóvásárlás

zoliika írta:
Szemy írta:
petermover írta: Hát nem tudom, biztos vannak ilyen tündérmesék is, de 80-100e km-es, 2007-2008-as ELADÓ autót nem nagyon találsz a németeknél. A 80-100e km inkább a 2010-11-es modellekre jellemző, és azokat sem adják el, amíg el nem érik a garanciaidő végét. Akkor meg már nem 80-100e van bennük...
Több ismerősöm is van, cég is és magánszemély is. Egyiküknél egy céges 320d kombi volt 2009-es, most vették ki alóla 215e km-rel, mert lejárt a gari. Előbb egyszerűen nem adják el. Viszont a gari elvesztésével ugyanúgy megszabadulnak a 60e-et futott autóktól is a cégek, ez jó hír is lehet, csak nagyon ritka az ilyet kifogni... Úgy értem az ilyen autók kéz alatt, hirdetés nélkül mennek el inkább, nem teszik ki őket egy kereskedésbe.

Másik ugyanilyen sztori 318d automata kombi BMW 2011-es, már most van benne 110e km, 14-15 hónaposan. Srác tiporja neki rendületlenül, 9 felett az átlagfogyasztása, saját bevallás alapján 180 alatt nem megy a pályán, de inkább 200 felett jár vele. Annyit küldi amennyit bír, végig padlózza. Tőle pl nem venném meg az autót.

Ismerek olyan házaspárt is, ahol az öreg motorversenyző volt a 60-70-es években, rajong a BMW-ért, a garázsban áll neki egy lezsírozott '74-es vagy '75-ös (nem emlékszem) BMW versenymotor, amivel utoljára futamot nyert, meg ilyenek. Van neki két BMW-je, egy 528i '90-es évjáratú, méregzöld sedan, automata, egyedi bordó plüss belsővel és kárpitokkal, fabetéttel, kutyafasza brutál gyönyörű gép, full-full akkor elérhető extrával, és van a gépben kemény 70e km. Régebben többet használta, de 10 éve 2-3x veszi elő évente felmenni vele Hamburg mellé nyaralni (Hannovernél laknak). Esze ágában sem volt eladni soha, miért is adná?

Emiatt mondom, hogy németeknél kevés kilométeres autó ugyanolyan lutri, mint nálunk. Jónéhány évvel ezelőtt futottak ott annyit az autók, mint manapság nálunk, és ez hatványozottan igaz a felső kategóriás márkákra.


Ennyire azert nem rossz a helyzet, hogy tündermeseben kell remenykedni. Lehet a nemeteknel is kifogni keveset futott autokat, de azoknak altalaban meg is van az aruk es szanaszet vannak az amugy nem kicsi orszagban. En pl. az elözö BMW-met (318i) pontosan 5 evesen vettem eredeti 49.000km, a mostani automat (ami igaz nem BMW, de 3 literes dieselmotor van benne) original 51.000km-rel hoztam el 4 evesen a markaszalonbol ugy, hogy ceges auto volt. Ha türelmes az ember es hajlando bejarni Nemetorszagot egy auto miatt, akkor azert igazi gyönyszemeket lehet talalni...es nem is olyan keveset.

Szemy


Akkor miért van az,hogy a németek most tőlünk elkezdték hordani az autókat közép ill. felsőközép kategóriáról beszélek most.Pont,ezeket a kevés km-t futott darabokat keresik 60e km-ig!


Hogy miert van, nem tudom. De itt NRW-ben meg egy baratomtol, ismerösömtöl, kollegamtol sem hallottam, hogy magyarorszagrol szeretne behozatni autot. Ezzel ellentetben szamos baratomnak sikerült kifogni hasznalt nemet autokat közel vagy teljesen fullextras felszereltseggel es relativ igen keves futasteljesitmennyel...igaz az aruk is megvolt. Ezzel csak annyit akartam mondani, hogy hiaba magas az atlagos nemet futasteljesitmeny (amiröl hivatalos adatot meg a mai napig nem tudtak a nemetek nekem mutatni), de bizony megtalalhatoak a megkimelt autok is a nemet hasznaltauto piacon...mint ahogy ezt a magam es ismerettsegi köröm is peldazza az elmult 6-8 evet figyelembe veve. Mindösszesen ennyivel szerettem volna a "tündermeset" kiegesziteni.

Szemy

Szemy Elküldve: 2012-07-26 21:34 Autóvásárlás

petermover írta: Hát nem tudom, biztos vannak ilyen tündérmesék is, de 80-100e km-es, 2007-2008-as ELADÓ autót nem nagyon találsz a németeknél. A 80-100e km inkább a 2010-11-es modellekre jellemző, és azokat sem adják el, amíg el nem érik a garanciaidő végét. Akkor meg már nem 80-100e van bennük...
Több ismerősöm is van, cég is és magánszemély is. Egyiküknél egy céges 320d kombi volt 2009-es, most vették ki alóla 215e km-rel, mert lejárt a gari. Előbb egyszerűen nem adják el. Viszont a gari elvesztésével ugyanúgy megszabadulnak a 60e-et futott autóktól is a cégek, ez jó hír is lehet, csak nagyon ritka az ilyet kifogni... Úgy értem az ilyen autók kéz alatt, hirdetés nélkül mennek el inkább, nem teszik ki őket egy kereskedésbe.

Másik ugyanilyen sztori 318d automata kombi BMW 2011-es, már most van benne 110e km, 14-15 hónaposan. Srác tiporja neki rendületlenül, 9 felett az átlagfogyasztása, saját bevallás alapján 180 alatt nem megy a pályán, de inkább 200 felett jár vele. Annyit küldi amennyit bír, végig padlózza. Tőle pl nem venném meg az autót.

Ismerek olyan házaspárt is, ahol az öreg motorversenyző volt a 60-70-es években, rajong a BMW-ért, a garázsban áll neki egy lezsírozott '74-es vagy '75-ös (nem emlékszem) BMW versenymotor, amivel utoljára futamot nyert, meg ilyenek. Van neki két BMW-je, egy 528i '90-es évjáratú, méregzöld sedan, automata, egyedi bordó plüss belsővel és kárpitokkal, fabetéttel, kutyafasza brutál gyönyörű gép, full-full akkor elérhető extrával, és van a gépben kemény 70e km. Régebben többet használta, de 10 éve 2-3x veszi elő évente felmenni vele Hamburg mellé nyaralni (Hannovernél laknak). Esze ágában sem volt eladni soha, miért is adná?

Emiatt mondom, hogy németeknél kevés kilométeres autó ugyanolyan lutri, mint nálunk. Jónéhány évvel ezelőtt futottak ott annyit az autók, mint manapság nálunk, és ez hatványozottan igaz a felső kategóriás márkákra.


Ennyire azert nem rossz a helyzet, hogy tündermeseben kell remenykedni. Lehet a nemeteknel is kifogni keveset futott autokat, de azoknak altalaban meg is van az aruk es szanaszet vannak az amugy nem kicsi orszagban. En pl. az elözö BMW-met (318i) pontosan 5 evesen vettem eredeti 49.000km, a mostani automat (ami igaz nem BMW, de 3 literes dieselmotor van benne) original 51.000km-rel hoztam el 4 evesen a markaszalonbol ugy, hogy ceges auto volt. Ha türelmes az ember es hajlando bejarni Nemetorszagot egy auto miatt, akkor azert igazi gyönyszemeket lehet talalni...es nem is olyan keveset.

Szemy

Szemy Elküldve: 2012-07-22 17:51 Autóvásárlás

on7air írta: Sziasztok,

Nemrég egy parkoló bmw rendszámtáblájáról olvastam ezt a linket, aztán "rátok" találtam és végül fórum függő lettem (olvasó szinten). Ennyi bmw-t egy helyen )

2 hete megfertőzödtem és elhatároztam, hogy fiatal éveim családig hátralévő éveit egy ilyen autó volánja mögött töltöm el, pontosan a miatt, amit írtok többször, hogy ez egy életérzés inkább, nem egy szimpla autó.

Sokszor utaltok rá, hogy leírtátok a főbb szempontokat autó vásárlásánál itt a fórumon már, megkérhetek valakit, hogy a kibogozhatatlan több 1000 hozzászólásnál legalább oldalra konkretizálva megmondja nekem, merre is kereshetem? Mivel a magyar vásárlást az olvasottak alapján kizárhatom, mobile-n nézegetek én is.

e46os - 318i 320d -be gondolkodom, inkább 150.000 km körüli mondjuk árban 6000€ és picivel felette. Abban kérném a segítségeteket, hogy mire kell igazán figyelni, mivel használatutó vásárlásból új vagyok még, BMW-ből meg aztán főleg bár régóta nézegettem, figyeltem őket , de most jöt el a pillanat Külföldön mire kell figyelni? mit érdemes kérni a kereskedőtől, hogy ne kamura mennyünk ki érte? szerelőt persze vinnék.
Előre is köszönöm


Szia!

En azt tanacsolom Neked, hogy se töröktöl, se török kereskedesböl ne vegyel autot. Sajnos mar Nemetorszagban is terjed a "verjük at a vevöt, hatha nem jön ra es en meg jol jarok" nezet köszönhetöen a Kelet-Europabol bevandorloknak, de azert meg nem olyan veszes a helyzet, mint Magyarorszagon. Azt javaslom Neked, hogy ha van egy kiszemelt auto, akkor kerj rola egy független vizsgaloallomason (ADAC, TÜV, DEKRA) vegrehajtott komplett atvizsgalast. Ez nagysagrendileg 80 euro környeken mozog, amit ne Te fizess, hanem az elado. Ezek a vizsgalatok eleg jok (igen alaposan atnezik az autot), 100-120 pontos jegyzökönyv tartozik hozza, amit emailben at tudnak küldeni Neked. Igy mar van valami a kezedben, ami segit a döntest meghozni, mielött nekivagnal a nagy utnak.

Remelem tudtam valamicsket segiteni!
Szemy

Szemy Elküldve: 2012-07-22 12:12 Segítsetek!

joko55 írta: Sziasztok!
Az autómban most volt gyertyacsere, gyári cikkszám szerint belevaló Ngk /nem hamisítvány/ gyertyát kapott, de mégsem szereti. Alacsony fordulaton 1500-2000 között (csak)melegen néha rángat, ismerősöm azt mondta neki is volt az opel-el u.anilyen problémája, neki rátették a laptopot, vmit állítottak és jó lett. Szeretném a hozzáértöket kérdezni szerintetek van e ilyen -hogy ráteszik a laptopot vmit átírnak és jó az autó?? ill. hogy vas megyében van e vki aki ezt megtudná oldani?

A válaszokat előre is köszönöm!


Szia!

Edesapam autojaval volt meg regebben hasonlo gond (nem BMW), hogy miutan gyertyat csereltek a motorban, nem volt egyenletes alapjarat es terhelve sem volt az igazi...egyszoval vacak volt. Nagy nehezen kiderült, hogy a gyertya elektrodatavolsaga (pedig gyari dobozban volt, ott elöttünk bontottak fel) nem volt megfelelö, emiatt jart össze-vissza a motor. Miutan hezagmerövel beallitottak, minden tökeletes lett. Nem biztos, hogy Nalad ez a gond, csak egy tipp, hatha segit.

Szemy

Szemy Elküldve: 2012-07-22 12:07 Mi lehet a baj?_

troooger írta:
BalaBMW írta: Nekem is volt ez a kormányremegés problémám. 70 és 100 között valamint 110-140-ről fékezéskor majd kirázta a kezemből a kormányt. De érdekes, hogy nem mindig csinálta. Az esetek kb 80%-ában. Aztán cseréltük az első lengőkarok hátsó (alsó) szilentjeit és ez megoldotta.

Ha rosszabb úton mész akkor nem fura az első futóműved? Vagy pl fekvőrendőrön nem koppan? Nekem ezek is voltak a tünetek.


Nem koppan a fekvőrendőrön, viszont sokat megyek viszonylag rossz úton, talán azért is nem vettem észre eddig. 90-110 körül, között érezni. Megnézem a szilenteket milyen állapotban vannak. Köszi a segítséget!


Azt lehet tudni, hogy csak fekezeskor rangatja a kormanyt vagy sima egyenesfutasnal is? Esetleg kanyarban jobban felerösödik a hatas? Ezen informaciokkal talan gyorsabban le tudjuk szükiteni a hibakört.

Szemy

Szemy Elküldve: 2012-05-16 20:49 Motorolaj

BarG írta:
hancurozo írta:
BarG írta: Ültél Te már taxiban?!
Szinte el sem hagyja a fordulatszámmérő az alapjáratot, és mégis millió km-eket elmennek motorhiba nélkül. Nem adnak tőgázt, csak kihasználják, hogy a tervező úgy összerakta a kocsit, hogy akár alapjáraton is lehessen közlekedni vele 6.-ban. Valamelyik topikon volt téma pár napja, hogy fel lehet gyorsítani egy dízelt egyesével kapcsolgatva a fokozatokat, óvatosan, a gázpedált nem is érintve.
Továbbra is fenntartom, hogy egyoldalú a cikk.
A vezérműtengelyen semmiféle terhelésváltozást nem okoz, ha tőgázt nyomsz, vagy motorfékezel.


Ültem taxiban. Melyik autók mennek el millió km-t?
Igen valóban fel lehet kapcsolgatni, mert az a hülye elektronika gázt ad ha az alapjárati fordulat alá akar esni a fordulat
A vezérműtengelyen nincs? Akkor a hidrotőkékben sem változik az olajnyomás? Ha kisebb az olajnyomás biztos, hogy marad a szelephézag?
Én inkább abban a fordulatszám tartományban használom, amire tervezték. Ez is olyan téma, mint az olaj, az adalék, stb. Mindenki (én is!!! ) a saját igazáról próbálja meggyőzni a másikat.


Hogy melyik autók mennek millió km-t? Dízel SDI, TDI Skodák, CDI Mercik, mondjuk BMW taxit még nem túl sokat láttam, még Münchenben sem, pedig erre direkt kíváncsi voltam. Na vajon miért?!
Persze hogy a saját igazamat hajtogatom, ha nem így lenne, nem beszélgetnénk. Mondjuk én kifejezetten örülök, hogy Te tudod, hogy milyen fordulatra tervezték a géped motorját, mert nekem ezt így közvetlenül nem mondta senki. Én csak abból indulok ki, hogy a tartomány egyik végén van az alapjárat, a másikon meg a piros tartomány. Ebből azt a merész következtetést vontam le, hogy ezek között akár használhatom is az autómat. Azt nem tudom, hogy Te hogyan ugrod át a tiltott tartományt?
Szerény véleményem szerint vannak autók, amik úgy vannak méretezve, hogy elviseljék az alacsonyabb fordulaton ébredő nagyobb nyomatékokat, más autók meg nem így vannak méretezve. Az én 3d-m 1500 ford/percen már produkálja a 410 Nm-t, az új 3d-k meg akár 560Nm-t is tudnak, tervezés kérdése az egész. Néztem az új 2d főtengelyt, hát igen hurka egy konstrukció - nem véletlenül heverészik néhány a fűben.


Sziasztok!

En is szeretnek hozzaszolni, hatha tudok segiteni: altalanossagban elmondhato, hogy a motorok üzemi tartomanya (ahol a motort "illik" hasznalni) a maximalis nyomatektol a maximalis teljestimenyig terjedö fordulatszamtartomany. Ide is szokatak altalaban a motorokat tervezni. A maximalis nyomatek kette osztja a nyomatekgörbet, meghozza az instabil es a stabil szakaszra. Itt termeszetesen lehet jatszani, hogy milyen fordulaton legyen a maximalis nyomatek (hova hangoljak a motort), ettöl függöen kell majd pl. sokat valtogatni vagy sem. Raadasul a legkisebb fajlagos fogyasztas (forditottan aranyos a hatasfokkal) is altalaban a maximalis nyomatek környeken helyezkedik el, tehat ez lenne a motornak az idealis munkapontja.

Mi a Deutznal többnyire maximalis terheles mellett teszteljük a motorokat: konstans fordulatszamokon (1000 1/min, a maximalis nyomatek fordulatszaman es a maximalis fordulatszamon) illetve van egy u.n. füreszfog-teszt is, amikor a motor 1000 1/min es a maximalis fordulatszam között ingazik fel-le 2000 oran keresztül. Az 1000 1/min fordulatszam onnan jön, hogy ettöl a fordulatszamotol lehet a motor teljes terhelesen, alatta a vezerlöelektronika nem engedi a teljes dozis befecskendezeset, hiaba nyomja a soför kollega padloig a gazpedalt.

A Mercedes taxi kerdes kemeny dio, de eppen tegnap voltam üzleti uton Münchenben es sokat taxiztunk is (6x, mindegyik Mercedes E-Klasse volt), aminek folyaman rakerdeztem, hogy miert nincs Audi vagy BMW taxi. Meglepö valaszt kaptam: a Mercedes mar nagyon regen felismerte, hogy a taxizas egy biztos es eleg nagy piac, ezert letrehozott meghatarozott szeriakban egy u.n. taxi kivitelt. Ez azt jelenti, hogy a vasarlo csak azt tudja kivalasztani, hogy milyen kategorias legyen az uj taxija, de se a motoron, se a felszereltsegen (sem kivülröl, sem belülröl), se a szinen, semmin sem tud valtoztatni. Ennek csereben borzasztoan kedvezö (a taxis soförnönel, akinel megkerdeztem, meg a VW Passat-nal is kedvezöbb) feltetelekkel kinalja az autokat nagy (ha jol emlekszem 3 ev km-megkötes nelküli) extragaranciakkal külön taxisok reszere. Azt azonban tudni kell, hogy az adott taxis valtozat müszakilag semmiben sem különbözik a nem taxis kiviteltöl, 100% ugyanaz a technika es anyagminöseg. Tehat ez a Mercedes taxi kerdes egy idöben es nagyon jol kigondolt piachoditas volt meg regebben, aminek következteben jelenleg Nemetorszagban szinte monopol helyzetet teremtett maganak a Mercedes marketingosztalya. Ügyes huzas volt, el kell ismerni.

Remelem tudtam valamit segiteni!
Szemy

Szemy Elküldve: 2012-05-12 16:03 Autóvásárlás

BarG írta:
Coyote írta:
melina írta:
Helioport írta:
melina írta: Sziasztok!

Szeretnék vásárolni E46 320D 2002-2003 évjáratu BMW-t . Megmondanátok hogy vásárláskor mire figyeljünk a legjobban? Az is érdekelne hogy ezeknek a diesel motoroknak a vezérlése tényleg láncos??. Minden tanács jol jön, köszi fiuk elöre is a választ


Állapotot vegyél, ne kilométert... tényleg láncos. A felszereltség a parasztvakító opció. inkább legyen rendbe motorikusan, mint hogy legyen benne ilyenolyan kütyü. A pillangószelepek ha heréltek, az jó, mert akkor neked az már nem kerül pénzbe, de ha első tulaj és még sosem volt vele probléma (ilyet nem fogsz találni) akkor neked KELL heréltetni, mielőtt bajt okoz...


Köszi a választ a pillango szelepekröl , azt hogy lehet le ellenörizni, meg kell nézetni?? vagy a motor hangjábol kiderül ?? lehet látni valamit ??? és szerinted mennyi az a kilométer ami még belefér? tehát hogy nem kell egyböl cserélgetni mindent rajta. pl akkor itt nem kell cserélni vezérmüszij szettet, gondolom. de a vizpumpát , ékszijakat gondolom igen. és mennyire megbizhato ez a szépség ??köszi elöre is a válszt. neharagudj hogy ennyit kérdezek


Teljesen egyetértek Helioporttal.

A pillangószelepek miatt ne aggódj: amikor megveszed, úgyis el kell vinned egy olajcserére, akkor megnézeted, hogy megvannak-e a szelepek, ha igen, akkor le kell vágni és kész. Ha nagyon alapos vagy akkor ledugóztatod, de, az már majdhogynem túlzott intézkedés... Simán benne kell hagyni a tengelyeket, csak a lapátokat kell lecsípni "oszt jóvan".
A kilométerben nincs határ, ÁLLAPOTOT vegyél! Ne higyj a 80 meg 150ezres km-nek! Ragaszkodj a szervízkönyvhöz! Ezt a cikket ajánlom figyelmedbe: te ne tartozz a hülyék közé
Egyáltalán nem kell ékszíjakat meg vízpumpát cseréltetned. A termosztátok halálát úgyis észreveszed (miért ne várnád meg), az ékszíjak állapota ránézésre ellenőrizhető.

Ami necces, és nem láthatod előre:
- turbo állapota (ha szakit viszel magaddal (ajánlott) akkor ne általános autószerelőt keress, hanem a BMW-ket jól ismerő szakit: mások a turbo természetes fütyülését is hibának hoznák fel, holott baromság az egész. A turbo fütyül és kész. Sokkal inkább az olajfolyásokra kell odafigyelni, alulról átnézni. A turbo drága dolog, javítása 100 körül van, újonnan 200 körül.)
- kettős tömegű lendkerék: hallható, ha már kezdi megadni magát. Az enyémben épp tegnap diagnosztizáltuk a hibát, jellegzetes surrogó hangot ad, és enyhe holtjátéka van. Még elmegy a következő olajcseréig (remélem), de ott már beszámítom, hogy cserés lesz. Elsődleges infóim szerint 50-100 között van ez az alkatrész, attól függően hogy utángyártott, vagy gyári.

Mindkét fenti hibaforrás jó alkualap. Attól, hogy ezek hibásak, még nem kell otthagyni az autót.

A futóművét nézesd át jól mindenképp, egy állapotfelmérésre vidd el mielőtt megveszed. Annyit megér.

A felszerelést tekintve, én személy szerint javaslom a tempomatot (ha neked fontos), a xenon lámpát, a hátsó elektromos ablakokat illetve a sportüléseket. Minden más (multikormány, M packett cuccok, felni, hifi) könnyedén cserélhető, hozzáadható lesz később. Nehogy egy felni vagy kormány állapot alapján dönts

A kilométereket felejtsd el, de a vezetett szervízkönyv vagy a szervízelési számlák megléte gondos tulajdonosra utal. A kereskedéseket nagy ívben kerüld, ha teheted, mindig jobb megismerni az igazi tulajdonost. De ez már nem 320D specifikus dolog, hanem minden esetre igaz.



10 éves autót keresünk. Ne komolytalankodjunk már a szervízkönyvvel!!! Ki az a kevés tudású, aki 10 évesen dupla árat hajlandó fizetni a gyári szervízért?! Itt a fórumon is vannak jópáran, akiktől a gyári alkatrészeket kb 2/3-os áron adják, meg vannak jó szerelők a márkaszervízeken kívül - sőt inkább kívül vannak csak. kb egy félórás netes kereséssel lehet jó szervízt, jó alkatrészeket találni.
Én azt mondom, hogy igen, az autó gazdája alapján kell autót venni, ennek az egyik legjobb megítélési módszere a GUMIK megnézése. Ha kínai gumit látsz az autón, akkor egyből el kell szaladni, mert Teskós olaj lesz aa gépben, meg mindenből a leggagyibb. Ha prémiumgumi van az autón, 200e km feletti futás után is, akkor nyugodtan vedd meg, mert akkor nem volt sajnálva a zsé a géptől.
Másrészt 10 éves autónál mindig lehet számítani elkopó dolgokra, a vásárlás után célszerű, ha marad az ember zsebében néhányszázezer ft, az aktuálisan előjövő problémákra. Másrészt hiába kerül egy kisautó árába a 10 éves bmw, az akkor is prémium masina, a javíttatása bizony szintén prémium kategória, az annak megfelelő árakkal. Itt minden többszörösébe kerül, mint egy Suzukinál vagy Opelnél. Erre előre kell készülni, nem pedig utólag meglepődni.


Tökeletesen egyetertek BarG kollegaval, hibatlanul összefoglalta nehany gondolatban a lenyeget. Gratula!

Szemy

Szemy Elküldve: 2012-05-05 11:36 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
Thony írta:

Még egy kérdés, a 2002.08 vagy a 2002.12. havi dízel, benzines 3-sok milyen EURO besorolásban vannak? 3 vagy 4?


a benyás az EURO3-as


Nekem 2002-es 10. havi benzines 318i-m volt, az EURO 4-es besorolast kapott.

Szemy

Szemy Elküldve: 2012-01-11 16:26 Társalgó

K_Gergo írta: csak anyázok én is...a külföldön élő, külföldi rendszámos autóval közlekedő klubtársak inkább haza se jöjjenek saját kocsival...döbbenet.


A közelmultban többször is Magyarorszagra kellett mennem autoval (nemet rendszamos), de nekem meg soha nem volt problemam. Igaz en teljesen kijelentkeztem az orszagbol: a nyilvantartas szerint kitelepült magyar vagyok, nincs semmilyen magyar lakcimem, nincs magyar szemelyigazolvanyom, a jogositvanyom se magyar mar...

A cikkben szereplö par ott rontotta el, hogy az allando lakcimük Magyarorszagon volt. Egy hivatalnok csak azt latja, ami a nyilvantartasban szerepel (magyarorszagi allando lakcim). Ettöl függetlenül a svajci hivatalos iratokat el kell(ene) fogadniuk...csak gondolom azt se tudjak, hogy mik azok.

Szemy

Szemy Elküldve: 2011-12-10 18:01 Segítsetek!

lviktor írta: Sziasztok.
A kocsimon néha felvillan egy ikon ami az autó ajtó nyitottságát jelzi és kettő hátsó lámpa jel (kocsiikon és két piros lámpa a hátulján) ami nem tudom mitől lehet. A hibajel nem állandó de valamikor pedig folyamatosan világít.
Ha valaki tudja mit jelent kérem segítsen.

Köszönöm.


Szia!

Nekem volt ugyanilyen hibajelensegem. Neha a jobb hatso, neha a bal hatso lampabol kaptam visszajelzest, mintha valamelyik izzo kiegett volna. Az ellenörzesek soran azonban mindig jo volt mindegyik. Nem ertettem. Egyszer azonban sikerült megfigyelnem, hogy amikor ezt a visszajelzett kapom a müszerfalon, akkor az az oldali hatso lampa halvanyabban vilagit, mint a masik oldali. Ebböl mar sejtettem, hogy itt kontakt hiba lesz. Elkezdtem vegignezni a vezetekeket es csatlakozokat, de mindegyiket rendben talaltam. Ennek ellenere a hibajelenseg tovabbra is neha elöjött. Nagy nehezen rajöttem, hogy a hatso lampa vezetekoldi csatlakozojaban belül van a kontakthiba, meghozza nem is kicsi: az egyik vezeteket ki tudtam hatulrol huzni a csatlakozobol! Miutan utanakerdeztem mennyibe kerülne a 2 csatlakozot (jobb es bal oldali) kicsereltetni es kaptam ra olyan ajanlatokat, hogy utana 2 napig nem tudtam aludni, ugy döntöttem en magam megoldom egyszerüen a problemat. Szigetelöszallaggal fixaltam a lötyögö vezeteket, utana soha nem jött elö a problema.

Remelem tudtam valamennyit segiteni!

Szemy

Szemy Elküldve: 2011-11-14 20:46 Valaki segítsen

anubisz írta: Elsősorban automataváltós márkatársaimat kérdezném,normális, ha ugye állok,és ugye fékre lépek,mikor beteszem D be,vagy R be és utána bemozdul a kaszni előre,vagy hátra a fék lenyomva tartása közben? (attól függ hova kapcsolok ) Lehet a gumibakjaim meg vannak kopva már a hátsó mindenségben? azért van már ennyi holtjáték?
Úgy elég látványosan,úgy fogalmaznák kajakra látszik,mintha indulni akarna a kocsi,csak ugye fékre van lépve,és nem engedi. Gondolom ahogy nekifeszül a kardán, a hátsó futóműnek,vagy mi. Volt automata Mercim de ott nem emlékszem ilyen érzésre.
Lehet,hogy a difitartó bakjaim már a végét járják?


Nekem most jelen pillanatban egy alomszep Mercedesem van, de az altalad leirt jelenseg nalam is jelentkezik, igaz csak nagyon finoman. Ha nem figyelnek erre az utasok, akkor nekik fel sem tünik es en is csak nagyon finoman erzekelem. Remelem tudtam valamennyit segiteni.

Szemy

Szemy Elküldve: 2011-11-12 21:47 Üzemanyag minõsítés és átverések!

Alesi írta:
YELLOW írta: ...valszeg én lakok rossz helyen, mert 8 Ft-tól nagyobb difit még nem láttam...


Tankolj autopalyan, es rajossz hol a 20Ft-al dragabb uzemanyag.


Most meg kell vedenem Yellow kollegat, na nem azert, mert alapvetöen en is tiszaujvarosi vagyok, hanem mert pl. a tiszaujvarosi MOL töltöallomas mindig benne van a magyarorszagi TOP 3-es listaban...mar ami a draga üzemanyaot illeti. Ebben az evben joparszor atsuhantam az orszagon, de sem az M1-esen, sem Budapesten, sem az M3-ason nem volt olyan kut, ami dragabb lett volna a tiszaujvarosinal. Edesapam amig elt, soha nem tankolt a varosban, mert barhol olcsobb volt, mint ott.

Szemy

Szemy Elküldve: 2011-11-12 19:10 Üzemanyag minõsítés és átverések!

YELLOW írta: meglepően tapasztaltam, hogy az itteni Shell-nél csak Fuel Save anyagok vannak.
a reklámban ahogy előadják, abból az jön le, hogy van a sima is pl 95-ösből. de itt nincs. máshol sincs?
eleve nekem furcsa, hogy "Fuel Save, akár 1 liter megtakarítás tankonként, változatlan áron"
az egyik ami érdekes, hogy mekkora tankonként 1 liter a megtakarítás? 1 litert spórolsz, de ugyanolyan áron? és miért nem lehet kapni a régi anyagot akkor?
én nagyon átverés szagot érzek. szerintem még inkább többet fogyaszt, de belénk akarják magyarázni, hogy kevesebb lesz a fogyi.

amúgy én nagy Shell párti vagyok, eddig csak ott tankoltam. viszont kb egy hete elgondolkoztam, hogy a meglévő pontokat beváltom (vagy valami ajándékra, vagy üzemanyag kedvezményre) aztán nem fog érdekelni, hanem tankolok a 8 km-re lévő Agip-nál, ahol vasárnap 14 Ft kedvezmény jár 1 Liter után. az a plussz táv nem lényeges úgyis szoktam arra járni, meg amúgyis ha kocsikázok akkor mindegy.

attól félek nem tudom milyen anyag lehet az Agip, vagy kitudja mit vizeznek rajta...


Szia Yellow!

En azt tudom Neked mondani, hogy itt nalunk Kölnben az elmult 2-3 evben mar nem lattam a Shell-nel, csak Fuel Save üzemanyagokat. Sajnos sajat tapasztalat, hogy a Shell-töl az ARAL üzemanyagok egy picit olcsobbak es picit kevesebbet is fogyaszt belöle a paripa. Minöseg szempontjabol nincs bajom (es az autoimnak sincs) a Shell-el, de ez a Fuel Save inkabb csak marketing fogasnak tünik szamomra is...

Szemy

Szemy Elküldve: 2011-11-12 14:25 Féktárcsa és fékbetét

jons írta:
harmas írta: azért valljuk meg őszintén, ez így elég erősnek tűnik. első olvasatra. Meg másodikra is.


Most megkérdezhetném, hogy miért is? De nem emberkedek
Egyébként hasznos fogás, már többször bevált. És nem mellékes, hogy közben nem sérül meg a féktárcsa, mint a kalapácsos megoldásnál.


Annak idejen mi is ezzel a technikaval vettük le a hatso tarcsakat. Nincs vele semmi gond, egyszerü es tökeletes megoldas.

Szemy

Szemy Elküldve: 2011-09-01 18:21 Autóvásárlás

bmw5 írta: Értem. Akkor érdemes lenne úgy autót venni itt,hogy alapból egy autószerelővel menni,és átnézné rendesen?
Itt Németben is "tekergetik" az örát szerinted?
Egyébként 100ezer km alattiakat nézegettem. Max. 3 évesig.


Szia!

Elsö sorban probalj meg BMW markakereskedesböl autot venni, ök megbizhatoak, nem tekergetik az orat es adnak egy ev BMW hasznaltautogaranciat is. Masik lehetöseg a nemet autokereskedö vagy nemet privatelado. Ök sem nagyon tekergetik az orat es ha szerencsed van, akkor ki tudsz fogni nagyon jo autot is. Viszont a karosszeriaserüleseket mindket kategoria "szereti" elhallgatni, volt ra pelda, hogy a nemet BMW markakereskedesben nem engedtek az autot körbemerni festekvastagsagmerövel!?

Töröktöl TILOS autot venni, de meg szoba allni is velük!!! (bar azert vannak kivetelek)

Most sokan le fognak hurrogni, de en is benzinesböl valtottam dieselre es nem jött be a dolog. Sem a dieselmotor, sem az automatavalto nem tetszik. Alig varom mar, hogy elteljen 2-3 ev es ismet vehessek egy benzines autot. De ez csak az en szemelyes velemenyem, ne hagyd magad befolyasolni!

Sok sikert az autovadaszathoz!
Szemy