Szemy fórum hozzászólásai

Szemy Elküldve: 2010-01-30 11:49 Társalgó

Steve írta: ÜVÖLT A ZENE BÚGÁS NÉLKÜL!!!!
EZZZZ AAAAAAAAZ!


Szuper! Nem az en erdemem ez a modszer, en is egy villamosmernök baratomtol kaptam az ötletet. Magam sem akartam elöször elhinni, hogy ez segithet, de tökeletesen müködött nalam is. Es igazad van, csak ovatosan az arammal!

Szemy

Szemy Elküldve: 2010-01-30 02:03 Társalgó

Steve!

Pont ugyanaz a problemad, ami nekem is volt. Egy honapig kerestem a hiba okat, mire felhomalyositottak a jelenseggel. En annyit csinaltam, hogy egyszerüen kikötöttem a vedöföldelest a szoban forgo konektoraljzatbol es csodak csodajara rögtön megszünt a zugas! Elsö körben probald ki, hogy a monitorod csatlakozojan a vedöföldeles erintkezöjet szigetelöszallaggal leragasztod es ugy dugod be. Ha csak a monitorod a ludas, akkor ezutan mar nem kellene zugnia az erösitödnek. Sok sikert hozza!

Szemy

Szemy Elküldve: 2010-01-29 19:17 Társalgó

Hello!

En nem vagyok szakertö a temaban, de nalam is volt földhurok problema. Villamosmernök barataimmal konzultalva az derült ki, hogy pont a vedöföldeles miatt alakult ki nalam a földhurok. Megszakitottam a földelest (ami nalam nem is földeles volt, hanem kinullazas) es elmult a földhurok problema. Persze ez nem szep megoldas, de a legegyszerübb, a legolcsobb es hatasos is. Ennyit tudok segiteni az ügyben. Remelem több, mint a semmi.

Szemy

Steve írta: Hahó Kedves Márkatársak, Klubtársak!

Rettentõ hatalmas helpre lenne szükségem!
Olyan valakit keresek, aki ért a villanyszereléshez és pesten lakik.
Keletkezett nekem ide szépen egy kurv@ra bosszantó földhurok nevezetû jelenségem és lassan az õrület határát súrolom a gerjedéses búgás miatt.
Persze a drágalátos állítólagos közeli barátaim, akik konyítanak a történethez le se szarnak.
Van itt valaki aki megszánna és ránézne a kurv@ dugaljra, hogy egyáltalán van-é föld, vagy valami trükköt tud valaki, hogy megszûnjön ez a gerjedés?

Elõre is köszi gyerekek!


Steve

Szemy Elküldve: 2010-01-26 19:49 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Szerintem pedig pont az olajcsere az, ahol szinte csak a hit, a bizalom es a meggyözödes szamit. A gyarto elöir egy csereciklust, amit ö tesztpadon le is tesztelt (tehat müködik), erre jönnek a felhasznalok, akik mindenfele törtenetek, meggyözödesek, gondolatok alapjan ezektöl elternek barmilyen iranyban. Ez persze nem tilos, de szinte egyikünk sem tudja konkretan müszakilag levezetni, hogy miert az a jo, amiben ö hisz, illetve mit nyer es mit veszit ezzel. Arrol nem is beszelve, hogy sokunkat mar a dinamikai es kinematikai viszkozitas is zavarba hoz. Összehasonlitoteszteket aztan meg vegkepp ne is varjunk, mai napig rengeteg doktori disszertacio keszül ebben a temaban es egyik sem tudja a valosagot 100%-osan feltarni. Nem vitanak szanom ezt a par sort, mivel erröl nem is tudnank vitatkozni megfelelö ismeretek es meresi eredmenyek hianyaban. Szerintem inkabb csak osszuk meg egymassal, hogy kinek melyik olajcsereszokasa alakult ki, mert többet sajnos nem tudunk tenni.

Szemy

Szemy Elküldve: 2010-01-24 10:59 manuális váltó

valdii írta: Sziasztok!

Manuális váltóba kell-e olajat cserélni, mennyi kilóméterenként és mennyire bonyolult?


A hivatalos allasfoglalas szerint nem kell cserelni olajat se a valtoban, se a differencialmüben. A fogaskerekes szakemberek ajanlasa szerint viszont erdemes olyan 100-120 ezer km-kent lecserelni az olajat. Nem nagy munka a raforditott energia tekinteteben, idöben sem tart sokaig illetve a raforditott költseg sem igazan nagy. Megeri szerintem!

Szemy

Szemy Elküldve: 2010-01-17 09:15 Társalgó

Robin68 írta: Nos, most ertem vissza automosasbol, ahol sikerült megallapitanom, hogy valaki a heten picit nekemjött valamelyik parkirozoban. A jobb elsö ködlampamnal temerdek hosszanti iranyu eleg hosszu es mely karistolas van a lökhariton (ami meg mult het szerdan nem volt), illetve a diszlec is megrongalodott. Persze ez csak optikai serüles, de akkor is zavaro...es persze eleg latvanyos is. Ennyit a boldog uj evkezdetröl...


De jo neked! Nalam sajnos serület a fenyezes es a diszlec is, igy a polir nalam nem fog segiteni, spotfenyezni kellene, ha ki akarom javittatni es persze a diszlecet is cserelni kellene. Olyan 200-250 euro köze saccolom ezt a kis villamtrefat... Es nem ez az elsö ilyen eset, hogy valaki nekemjön/nekitol valamit a parkoloban. De legalabb nem roghad ram a penz!

Szemy

Szemy Elküldve: 2010-01-16 13:06 Társalgó

Nos, most ertem vissza automosasbol, ahol sikerült megallapitanom, hogy valaki a heten picit nekemjött valamelyik parkirozoban. A jobb elsö ködlampamnal temerdek hosszanti iranyu eleg hosszu es mely karistolas van a lökhariton (ami meg mult het szerdan nem volt), illetve a diszlec is megrongalodott. Persze ez csak optikai serüles, de akkor is zavaro...es persze eleg latvanyos is. Ennyit a boldog uj evkezdetröl...

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-12-21 17:18 Akkumulátor

Hol vetted az akkumulatort, ha nem vagyok tolakodo?

Csum írta: nah sikerült vennem és be is raknom
tipúsa: exide premium 100Ah
indító áram:900 Ah
gyártása 2009 november 22
ára: 30200huf

Szemy Elküldve: 2009-12-18 12:21 Féktárcsa és fékbetét

Sajnos az altalam emlitett E39-es fektarcsaja eredeti BMW volt (abbol is raadasul a premium minöseg), Nemetorszagban egy BMW markaszervizben nem merik megtenni, hogy valamit kifizettetnek az ügyfellel es nem cserelik ki vagy nem eredeti minösegüt tesznek bele. En ATE fektarcsakat es beteteket vettem (Attilatol), ezek is nagyon megbizhato, minösegi alkatreszeknek szamitanak (gyari beszallito a BMW-hez is). Megis bagatell meghibasodas jött nalam elö, alig 6000km utan intenziv fekezes nelkül felhullamosodott.

A hiba oka nem bonyolult, a nem megfelelö hökezeles miatt hullamosodnak fel a tarcsak. A hökezeles egyik feladata, hogy az öntvenyben levö belsö feszültsegeket megszüntesse. Ha ez nem sikerül, akkor a fekezes közben fejlödö hö hatasara ezek a belsö feszültsegek elöjönnek, felerösödnek es maris hullamos a tarcsa.

Valoszinüleg en olyan ATE tarcsat fogtam ki, ahol valami miatt nem sikerült a hökezeles 100%-osra, rögtön meg is van az eredmenye. A baj csak az, hogy nem lehet tudni vajon az összes belsö feszültseg kijött mar belöle, mert ha nem, akkor bizony könnyen elöfordulhat, hogy ujabb 6000km megtetele utan ismet hullamos lesz.

Szemy Elküldve: 2009-12-18 09:55 Féktárcsa és fékbetét

Eapa írta: Régi BMW-s mondás, hogy féktárcsából és kipufogóból csak gyárit szabad venni.


Nemet kollegam E39-es paripajan a BMW markaszervizben csereltette az elsö-hatso tarcsakat es beteteket mindösszesen 1200 euroert! 2 honap mulva az autopalyan fekeznie kellett meglehetösen intenziven 220km/h-rol 100 km/h-ra. A gyari BMW tarcsa ugy felhullamosodott, hogy rögtön cserere szorult. Visszament az adott markaszervizhez ahol azt a kommentart kapta, hogy a tarcsa elvegezte a feladatat, nem lett baleset, es persze ki kell ismet cserelni! Jo, mi?

Erdekes informacio meg, hogy az esztergalyos kollegaval valo beszelgetesem soran kiderült, hogy több gyari fektarcsat szabalyoz fel hullamosodas miatt, mint utangyartottat. Na, ez is meglepett!

Szemy Elküldve: 2009-12-17 14:11 feltortek :(

Legyszi nekem is! Köszönöm szepen!

Szemy Elküldve: 2009-12-16 11:19 Rugócsere

No, kivancsisag kedveert felhivtam a Wallis Duna-t a futomübeallitassal kapcsolatban. Nagysagrendileg 30.000Ft es olyan 2 ora munkaidö.

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-12-16 10:47 Féktárcsa és fékbetét

Amikor elkezdett razni en is a szilentblokkra gondoltam, mivel a tarcsak es a betetek (illetve a stabilizatorpalca is) augusztus vegen lettek cserelve. A fektarcsa hibajat elsö körben elvetettem, mivel arra gondoltam, hogy egy vadonatuj ATE tarcsa, amivel tenyleg nem is fekeztem nagyot (alig volt igenybevetele) tuti vili fix nem mehet tönkre. Autoszerelö baratommal megneztük, es a szilentblokkok sajnos teljesen tökeletes allapotban vannak. Maradt a fektarcsa, mint hibalehetöseg. Leszereltük öket, esztergalyos kollega megmerte az oldalüteset es sajnos 100µm volt. Ovatosan felszabalyozta a tarcsakat, tegnap visszaszereltük es most megint teljesen hibatlan a paripa. Valoszinüsithetö, hogy a hökezeles nem volt tökeletes a tarcsan, emiatt hullamosodott fel. Sajnos ez a jövöben is barmikor elöfordulhat.

Szemy Elküldve: 2009-12-15 23:43 Féktárcsa és fékbetét

Sajnos nekem most negativ tapasztalatrol kell beszamolnom az ATE fektarcsakkal kapcsolatban. Augusztus vegen lettek cserelve a fektarcsak es fekbetetek elöl-hatul, minden a hires ATE markatol. Alig 6000km megtetele utan (amiben összesen 1 intenziv fekezes volt 50km/h-rol 0-ra) erezni kezdtem, hogy a kormany fekezeskor raz. Ma sajnos kiderült, hogy az elsö tarcsak felhullamosodtak, fel kellett szabalyozni öket (alig 7000km megtetele utan!!!). Most ismet csuda szupi jo, de kivancsi leszek a következö 5-6 ezer km-re. Ettöl azert többet vartam az ATE-tol, eleg nagy csalodas szamomra.

Szemy Elküldve: 2009-12-15 15:41 Mi lehet a baj?_

EstokSzabi írta: Ez E46-os BMW?


Nem vagyok szakertö, de nekem E90-es BMW-nek tünik...