Szemy fórum hozzászólásai

Szemy Elküldve: 2008-04-08 17:42 Féktárcsa és fékbetét

Hát igen, ez a versenysport kutya költséges dolog, hogy a fene enné meg. Én is nagyon gondolkozom a dolgon, hogy érdemes-e belevágni.

Más téma: milyen tapasztalatotok van a kézifék pofák cseréjét illetõen? Kb. mennyi km-t bír ha valaki mondjuk nem annyira vagány és csak az autó rögzítésére használja leginkább?

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-04-07 19:16 Féktárcsa és fékbetét

Sziasztok!

Nos, újabb információkat szereztem be. Beszéltem a cimborámmal, aki felkészítette a paripát versenypályára. BREMBO MAX Sport tárcsák, Ferodo DS Performance betétek és fémházas fékcsövek. Már ment is egy félórás tesztet valamelyik pályán és teljesen meg van elégedve. Nem égtek el a betétek, nem vetemedtek el a tárcsák, végig állandó volt a fékhatás. Ennek viszont ára volt: 260-280 euró volt csak elöre a tárcsa + betét, amihez még hozzájön a fémházas fékcsõ. Ezen túlmenõen azt mondta nagyon kopik a tárcsa, jó ha utcai használat mellett 30000 km-t kibír!!! De ha gyakran felmegy pályára vele, akkor sokkal kevesebb lesz. Egy srác csak pályaautózással 3500 km leversenyzése után már tárcsacserére szorult. Tehát a konklúzió:

1. általános utcai használatra gyári BMW cucc elegendõ és megfelelõ
2. gyári fékekkel nem szabad versenypályára menni, mert rögtön ki lehet dobni az egészet a fenébe (szétég, tönkremegy...)
3. ha valaki mégis zárt pályán szeretne versenytempót autózni, az mindenképpen a fent említett BREMBO MAX Sport tárcsákat és Ferodo DS Performance betéteket szerezzen be...vagy ezektõl még jobbat.

És akkor most egy általános kérdés: a gyári BMW tárcsák kb. hány ezer km-t bírnak? Tudom, hogy ez ember és forgalomfüggõ, de mégis kíváncsi vagyok kinek mi a tapasztalata. További kellemes napot mindenkinek!

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-03-31 17:45 Féktárcsa és fékbetét

Szebi írta: Enis ugy tudom, hogy ATE a gyari beszallito. Mult nyaron csereltem tarcsat+betetet 30D-re, ebayrol 80ert hazhoz hoztak, a kopasjelzo 4000 volt es gyujtason hagyva kb fel perc mulva elaludt a kopasjelzo.


Valóban, a 4 eredeti BMW tárcsa plusz a hozzátartozó betétek 80 ezerért teljesen reális. Ahogy néztem 280-300 euró ez az összeállítás az ebay-en, stimmel a dolog.

Adi01: reméltem is, hogy nem rossz fékkel közlekedsz. Félreértések elkerülése végett nem leszólom a gyári fékrendszert, mert nagyon-nagyon jó az utcai közlekedésre, esetleg a városi "betyárkodásra" is. Nem meglepõ módon erre méretezték. Viszont a pályaautózásra még hobbi szinten is kevés sajnos.

Én sem akartam ezt elhinni, amíg a saját szememmel nem láttam a cimbora elvetemedett tárcsáját és szénné égett betétjét. Állítólag olyan füst jött az elsõ tengely felöl, mintha a vizet forralta volna el, de nagyon csúnyán. Ilyen tapasztalattal a zsebemben a gyári szettel nem akarok felmenni a pályára, mert egyrészt veszélyes, másrészt kilapátoltam 5 perc alatt 80 ezer forintot az ablakon. A gyári fékektõl rosszabbat nem fogok venni, tehát vagy eredeti BMW minden és akkor nem megyek versenypályára, vagy megveszem a BREMBO MAX tárcsákat + Ferodo DS Performance betéteket és akkor jöhet aminek jönnie kell.

Apró popó: van valakinek tapasztalata a BREMBO MAX tárcsákkal? Ja, és a fémházas fékcsõ kötelezõ mindenkinek! Szenzációsan "harap" tõle a fék! Megyek még átgonolom ezt a versenypályás dolgot... Szép napot mindenkinek!

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-03-30 23:16 Féktárcsa és fékbetét

Sziasztok!

Nos, utána néztem jobban a dolgoknak és talán megvan a válasz. A sima BREMBO tárcsa és utcai szériás Ferodo betét nem jobb, mint a gyári! Ami a gyáritól jobb, az a BREMBO MAX tárcsa és Ferodo DS szériás betétek. Tehát legrosszabb esetben eredeti gyári cuccost fogok venni, de tartok tõle ez kevés lesz. Ugyanis majd nyáron (ha végre ide is megérkezik már a jó idõ) akkor szeretnék kimenni párszor a Nordschleife-ra (régi Nürnburgring alias "zöld pokol") és megteni egy-két kört. Errõl azt kell tudni, hogy 20-22 km hosszú a pálya és gyakorlatilag 5 perc alatt minimum 6-8 alkalommal fékezel vissza 160-ról 70-ra folyamatos ABS beavatkozás közepette, amit ugye a gyári fékek egyáltalán nem képesek feldolgozni (nem is erre találták ki õket). Fél éve 2 cimborám volt kint egy-egy Honda Civic-kel és hát mindkettõt félúton piroszászlóval kiintették, mivel gyakorlatilag égtek a betétek mindkét autón, a tárcsák pedig úgy ütöttek, hogy az elképesztõ. Egyikkel még konzultálni fogok, mert õ az egész fékrendszerét (betét, tárcsa, nyereg, fékcsõ...) kicseréli most versenyfékrendszerre, kíváncsi leszek az eredményre.
Egyébként német fórumokon is utánanéztem és sajnos a BMW-knék is hasonló a helyzet, az ATE Powerdisc + ATE PowerPod kombinációval nem igazán lehet teljesíteni versenytempóban a távot, pedig ez picit jobb, mint a gyári BMW fékszett. Úgyhogy most át kell gondolnom ezt a versenytémát! Mindenesetre nagyon köszönök minden hozzászólást!

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-03-30 13:20 Féktárcsa és fékbetét

alfatone írta: Itt is felmerül a "gyári beszállítói alkatrész". Ezzel csak az a bajom, minden kereskedõ állítja, hogy az övé gyári beszállító.
Futómûnél kinyomoztam már, hogy a lemfölder a gyári beszállító. A szilentblokkról, stabpálcáról le van csiszolva a BMW jel, egyébként ugyanaz, csak 20%-al olcsóbb.
Féknél ki a gyári beszállító?


Sziasztok!

Én úgy tudom, hogy elvileg az "Ate" cég a hivatalos fékbeszállítója a BMW-nek. Nyáron valószínûleg nekem is tárcsa + betét csere lesz elöl-hátul. Már körbenéztem milyen lehetõségek vannak és a BREMBO MAX tárcsafékek illetve Ferodo betétek kedvezõ lehetõségnek tûnik. Azonban miután megnéztem az árakat már picikét kételkedtem. Az eredeti BREMBO MAX tárcsafék kb. ugyanabban az árban van, mint a gyári BMW tárcsa, ezzel nincs is baj. Viszont az originál Ferodo betét csak fele annyiba kerül, mint a gyári BMW betét, és ez azért elgondolkoztat illetve elbizonytalanít. Van valakinek esetleg tapasztalata, információja a BREMBO MAX féktárcsákkal illetve Ferodo fékbetétekkel kapcsolatban? Elõre is nagyon köszönök minden hozzászólást!

Szemy

Szemy Elküldve: 2008-03-24 14:43 melyik benzin a tuti

Sziasztok!

Németországban élek, így német benzint (95-öset) tankolok. Próbálkoztam én is mindenféle hiper-szuper magas oktánszámú benzinnel, azonban én sem tapasztaltam semmilyen javulást (sem fogyasztásban, sem teljesítményben). Viszont amikor Magyarországon vagyok és muszáj vagyok magyar benzint tankolni, akkor mindig kitérek a hitembõl. Sajnálatos módon elég vacak a magyar benzinek minõsége (különösen a kéntartalom). Legalább 0,6-0,8 literrel többet fogyaszt az autó otthon, mint bármelyik nyugati államban. Én csak azt tudom tanácsolni, hogy aki teheti (fõleg a nyugati határhoz közelebb élõk) inkább osztrák benzint használjon...az oktánszám már mindegy.

Szemy

U.i..: a német nyelvû gyári leírás szerint 91-es oktánszámú benzin is használható az autómhoz!

Szemy Elküldve: 2008-01-02 18:19 Váltás közben zaj!?

Hiko írta: Szemy,
köszi, azóta emésztettem a dolgot és valóban. Azért furcsa, hogy ez tényleg ennyit számítson. Ehhez mûvelethez gondolom váltó levesz mutatvány kellett. Ami egy ilyen "pitiáner" hibáért azért bosszantó.
Másik. Van egy szerelési kézikönyvem, ami szerint 150ekm az élettartama a kuplungtárcsának. Létezik ez? Szvsz azért dupla ennyit illene kibírnia. Nem?

Üdv. Hiko


Szia Hiko!

150.000 km a kuplungtárcsára reális, ha jól tudom ez a BMW méretezési elõírása. Nekem német nyelvû szerelési kézikönyvem van és abban is ez szerepel. Továbbá 49000 km-rel vettem az autót és amikor az autószerelõ ránézett a kuplungtárcsára õ is azt mondta, hogy ezzel még olyan 100.000 km-t lehet menni. Szóval stimmel a szám!

Szemy

Szemy Elküldve: 2007-12-28 22:36 Váltás közben zaj!?

Hiko írta: Szemy!
Nekem is van hasonló jelenségem, és amit írsz van benne vmi., de én maga a kuplung tárcsa elszennyezõdésére (kopásból, mint pl. a féknél por) tudok gondolni. A kuplung tárcsának tudtommal nem kell mozognia a borgástengelyen. Az oldás, kuplungolás a csúszó felületeken történik nem a bordás tengelyen.
Kicsit kifejtenéd pontosabban, hogy is volt ez?

Köszi, Hiko


Szia Hiko!

A kupplungtárcsa bordáskötéssel kapcsolódik a sebességváltó behajtó tengelyéhez, amin nagyon kicsit mozognia kell. Nálam nem volt normális kenés a bordáskötésnél, így nem tudott olyan könnyen elmozdulni. Tehát amikor kupplungoltam, nem szünt meg a hajtás a motor és a sebességváltó között, és az elsõ sebességváltáskor valamelyik fokozat szinkrongyûrûje által kifejtett ellennyomaték függetlenítette a hajtásláncot. Ez persze nem túl jó!!! Miután szétszedtük és jó alaposan "bekrémeztük" szinte teljesen elmúlt a probléma.

Gyári kenõanyagelõírás ide: ESSO UNIREX S2 (nekünk nem volt ilyen, emiatt sima valamilyen réz alapú kenõanyagot használtunk)

Remélem tudtam valamennyit segíteni!

Szemy

Szemy Elküldve: 2007-12-28 11:11 Benzin VS Dízel

Kedves BMW-s kollégák!

Valahol a topic elején olvastam, hogy ez a topic azért nyílt, hogy tapasztalatokat lehessen cserélni. Nekem egy 2 literes benzines E46-osom van, csak nemrég vásároltam. 3 hete jöttem haza Kölnbõl a következõ paraméterekkel: Németországban 150 km/h tempomattal, Ausztirában és Magyarországon 140 km/h tempomattal. Németországban 2 dugóba beleszaladtam és a határon is álltam kb. 15 percet. Így az átlagsebességem 119 km/h-ra és az átlagfogyasztás pedig 7,1 l/100-re jött ki a számítógép szerint. Utánaszámoltam és stimmeltek az adatok. Ezzel nagyon meg vagyok elégedve! Hozzá kell tennem, hogy nyugodt, kényelmes sofõr vagyok, és nem szoktam száguldozni sem (csak ha valaki felbosszant, de ez csak Magyarországon fordul elõ sajnos). Kölnben városi közlekedésben 8,5 l/100km-nél többet még nem fogyasztott az autó, igaz Kölnben valóban lehet közlekedni és nem csak dugóban állni. Összegezve az autó fogyasztása engem nagyon meglepett, nem is gondoltam volna, hogy ilyen jó lesz. Viszont azt meg kell említenem, hogy a magyar benzinnel sajnos majdnem 1 literrel többet eszik...ez viszont nem lepett meg, eddig is tudtam, hogy a honi benzin elég vacak minõségû!

Nekem ez az elsõ autóm és a német szabályok miatt vettem benzineset, ugyanis kint még a kötelezõ biztosítás is jelentõsen drágább a dieselre mint a benzinesre. Szerintem nagyon sok embernél számít a költséghatékonyság, és ezt én teljesen megértem. 2-3 év múlva már jóval kedvezõbb biztosítási kategóriában lehetek, és akkor már a diesel autó is számításba jön.

Egyébként osztom a véleményt: az igazi BMW soros 6 hengeres benzines! Csak ezt ma nagyon kevés ember engedheti meg magának, speciell nekem nem is célom egy ilyen autó!

Szemy

Szemy Elküldve: 2007-12-13 21:30 Ködzáró fény

peetie írta: Én örülök, hogy csak az egyik oldalon megy. Annyira tudom úúútálni, mikor olyan autó megy elõttem aminek két ködlámpája világítja telibe az arcomat este. Rettentõ zavaró.


Kedves peetie!

Én azért annak örülök, ha mondjuk tejfel ködben vagy sûrû hóesésben az elõttem lévõ autó "telibe világítja az arcomat". Szerencsére pont ez a funciója! Ha meg nincs korlátozott látási viszony, csak egyszerûen csöpög az esõ meg este van, akkor nem kell bekapcsolni (mint ahogy azt a KRESZ elõ is írja). Szegény autó arról nem tehet, hogy az idióta gazdája mit kapcsol be rajta.

Egyébként nekem is egy izzószálas a rendszer. Annyira nem törekszem, hogy mindkét oldalon legyen, szerintem nem fogom megbuherálni, de nem zavart volna, ha mindkét oldalon van és még nagyon nagy plusz ráfordítást sem igényelt volna. De hát az élet nem habostorta!

Szemy

Szemy Elküldve: 2007-12-13 18:08 Ködzáró fény

Olyan kérdésem lenne a kedves márkatársakhoz, hogy a ködzáró fény az hátul csak a bal oldali lámpában van? Nekem ugyanis csak ott mûködik. Utánanéztem a kapcsolási vázlatokban és ott is csak a bal oldali lámpára van kötve. Elõre is köszönöm a válaszokat!

Szemy

Szemy Elküldve: 2007-12-10 12:50 Váltás közben zaj!?

Tiba írta: és Bocika szerelõjéhez vitted?


Nem, van egy volt évfolyatársam, aki autószerelõként dolgozik Solymáron. A legbecsületesebb ember, akit csak ismerek. Hozzá vittem el az autót, nemcsak ezt a hibát vette górcsõ alá, de az egész autót átnézte, leellenõrizte. Nagyon nem ért rá, de azért valahogy csak beszuszakolta a millió teendõi közé a dolgot. Ezúton is köszönöm neki! Viszont ha nem vállalta volna, akkor szerintem megkerestem volna bocika szerelõjét.

Szemy

Szemy Elküldve: 2007-12-10 10:19 Váltás közben zaj!?

Nos, talán megvan a megoldás. Tegnap voltam kint a szerelõ barátomnál és megmutattam a problémát. Hamar kiismertük a hibajelenséget, ugyanis a dübbenés csak járó motor mellett a kikuplungolás utáni elsõ sebességváltáskor lehetett hallani. A szilentek mindenhol tökéletesek, még csak repedés sem látható rajtuk. A hiba az volt, hogy a kuplungtácsa picikét meg volt szorulva bordástengelyen és kikuplungoláskor nem jött el a lendítõkeréktõl, ami nem szép tõle! Így kikuplungolás után az elsõ sebességváltáskor lett a tengely függetlenítve a motortól és ezt a jelenséget hallottam én dübbenésnek. Szépen megpucoltuk, megkentük a szükséges részeket, majd összeszerelés után már nem jelentkezett a probléma, sõt a kuplungpedál is sokkal-sokkal könnyebben/jobban mûködik. Úgy gondolom ez a normális. Most már meg vagyok elégedve!

Szemy

Szemy Elküldve: 2007-12-05 22:54 Akkumulátor

Nekem 5 éves gyári akkumulátorom van és eddig még hibátlanul mûködik. Én is érdeklõdtem mennyi az élettartamuk (az autó 90%-ban külföldön van és ott ugye nem árt, ha az üzembiztonság megfelelõ), de biztosat ugyse fog tudni senki se mondani. Amikor tönkremegy, ki kell cserélni.

Egyébként a márkaszervíz szerint az akkumulátor 3 és 5 éves kora között történik a legtöbb meghibásodás.

Szemy

Szemy Elküldve: 2007-11-27 20:16 Megállás után zaj

Üdv.Hiko[/quote]

Nos Standheizung-ot nem találtam a könyvében, de olyat igen, hogy "Durcladesystem". Tudok németül, de ez fogalmam sincsen mit jelent. Valaki esetleg?

Köszi, Hiko[/quote]

Nos, én németül csak dadogok, de a Durchladesystem azt hiszem azt jelenti, hogy hátul a középsõ kartámaszt lehajtva át tudsz dugni hosszú dolgokat a csomagtartóból az utastérbe, mint pl. síléc. Persze van ott beépítve mûanyag védõzacsi amibe kell tenni pl. a sílecet, hogy fékezéskor ne repüljön ki az elsõ szélvédõn a cucc meg ilyenek. De tömören ennyit jelent szerintem.

Szemy