Szemy fórum hozzászólásai

Szemy Elküldve: 2013-08-23 20:17 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
Szemy írta:
YELLOW írta: kicsit idevág.

ugye az olajszervíz visszaszámláló a fogyasztási adatokból kalkulál.
22ezer km-ről indul, mikor ki van nullázva.
lassan elérem a 10ezer km-t a csere óta, de a számlálón még ~15.700km km van, ami azt jelenti, hogy ~3700 km-rel jobb vagyok.
pedig azért néha tényleg odaküldöm neki.


Teljesen stimmel a dolog. Nekem annak idejen 22500km-röl indult a visszaszamlalas, es altalaban 27000km-t tudtam menni vele. Neha en is odaleptem neki, de közel sem autoversenyzökent közlekedtem az uton es meg a sebesseghatarokat is igyekeztem betartni.

De ha mar a fogyasztasnal tartunk. Jelenleg igaz nem BMW gepjarmüvel rendelkezem (bar eröteljesen foglalkoztat a gondolat, hogy jövöre at kellene ülnöm egy 630i-be), de 3 literes dizel motorom van. Altalaban 140 km/h-val közlekedem az autopalyakon szigoruan tempomattal, es eddig 6,7-7,0 l/100km között voltak a fogyasztasaim. Tavaly decemberben viszont valahogy sikerült 6,1 l/100km fogyasztast produkalnom, amit a mai napig meg sem tudtam közeliteni es az okat sem talaltam meg. Mult heten voltam Budapesten, amikor is bekerültem egy oriasi dugoba: Nyugatitol a Deakra 50 perc alatt sikerült elernem (es persze a többi autosnak is), ez alatt 17,2 l/100km fogyasztast produkalt az auto.

Tehat hogy kinek mennyit fogyaszt az autoja, velemenyem szerint annyira sok szubjektiv es nem mindig nyomonkövethetö parameteren mulik, hogy exakt modon nem is igazan lehet összehasonlitani. Illetve olyan nagy a szoras, hogy elöre nehezen kalkulalhato a vegeredmeny.

Szemy


ha meglesz a 630i és erre jársz, akkor egy próbakörre nevezek jársz amúgy még tiszaújba?


2 hettel ezelött voltam 3 napot, legközelebb majd csak Karacsonykor leszek. Egyebkent tetszene az a 630i, csak a mostani autom sem tul öreg meg, nagyon jo allapotban van es viszonylag keves km is van benne, igy nem erne meg cserelni...raadasul nagyon meg is vagyok vele elegedve. Pedig jo lenne egy szivo soros hathengeres benzinmotort megizlelni, meg mielött teljesen megszünik letezni.

Szemy

Szemy Elküldve: 2013-08-23 14:36 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta: kicsit idevág.

ugye az olajszervíz visszaszámláló a fogyasztási adatokból kalkulál.
22ezer km-ről indul, mikor ki van nullázva.
lassan elérem a 10ezer km-t a csere óta, de a számlálón még ~15.700km km van, ami azt jelenti, hogy ~3700 km-rel jobb vagyok.
pedig azért néha tényleg odaküldöm neki.


Teljesen stimmel a dolog. Nekem annak idejen 22500km-röl indult a visszaszamlalas, es altalaban 27000km-t tudtam menni vele. Neha en is odaleptem neki, de közel sem autoversenyzökent közlekedtem az uton es meg a sebesseghatarokat is igyekeztem betartni.

De ha mar a fogyasztasnal tartunk. Jelenleg igaz nem BMW gepjarmüvel rendelkezem (bar eröteljesen foglalkoztat a gondolat, hogy jövöre at kellene ülnöm egy 630i-be), de 3 literes dizel motorom van. Altalaban 140 km/h-val közlekedem az autopalyakon szigoruan tempomattal, es eddig 6,7-7,0 l/100km között voltak a fogyasztasaim. Tavaly decemberben viszont valahogy sikerült 6,1 l/100km fogyasztast produkalnom, amit a mai napig meg sem tudtam közeliteni es az okat sem talaltam meg. Mult heten voltam Budapesten, amikor is bekerültem egy oriasi dugoba: Nyugatitol a Deakra 50 perc alatt sikerült elernem (es persze a többi autosnak is), ez alatt 17,2 l/100km fogyasztast produkalt az auto.

Tehat hogy kinek mennyit fogyaszt az autoja, velemenyem szerint annyira sok szubjektiv es nem mindig nyomonkövethetö parameteren mulik, hogy exakt modon nem is igazan lehet összehasonlitani. Illetve olyan nagy a szoras, hogy elöre nehezen kalkulalhato a vegeredmeny.

Szemy

Szemy Elküldve: 2013-07-29 18:25 Társalgó

Robin68 írta: BMW 435i

kezdhetek spórolni


Igen, azt a 435i-t mar en is kineztem, nagyon szimpatikus. De sajnos az en szubjektiv listamon a Mercedes-Benz rancfelvarrott E400 Coupe-ja megelözte. Es meg az sincs kizarva, hogy "gyari lizing" kereteben kiprobalnek a jövöben egy 911-et. Hogy a fene egye meg, lehet a következö autom sem BMW lesz???

Szemy

Szemy Elküldve: 2013-07-28 12:36 Társalgó

BarG írta: Voltam tesztvezetni a héten. Egy F30-as sorozatú 320dA volt az áldozat, 8 fokozatú automatával.
Hogy mekkorát nőtt a legújabb 3-as az E46-hoz képest! Akkora, mint egy 2 generációval ezelőtti 5-ös. Szép, elegáns, drága. Amibe beleültem, , több, mint 14M volt. Persze a mai igényeknek megfelelően automata f@szvakaró se hiányozhatott belőle. Nagyon furcsa volt nekem a magas üléspozíció, a saját kupémban én szinte a földön ülök.
Fantasztikus jószág ez a 8 sebességes automata. Katalógus adatokat nézve alig gyorsabb az én 3d-m, mint ez a 2d. 7,2 - szemben a 7,4-gyel, mármint 0-100km-h gyorsulást nézve. De ha azt nézem, hogy a gázpedálra az automata az ideális gyorsító fokozatba teszi a 2d-t, én meg gyakran lusta vagyok visszaváltani, akkor bizony megeshet, hogy a való életben az új 2d gyorsabbnak fog tűnni! Plusz még a kb 200kg-mal kisebb súly ....
Brutális a 18-as kerék (jó, ez része a sportline felszereltségnek, lehet sőt célszerű 17-essel venni inkább a csodás magyar utak miatt) , amin egy kicsit billegett a gép. Vagy lehet, hogy csak én szoktam hozzá az E46 kupé közvetlenségéhez?!
Szóval fel van téve a kérdés rendesen, ráugorjak-e valami ilyesmire, vagy várjak a 4-es kupéra?


Az egy nagyon szuper auto, amit kiprobaltal. En magam is nezegettem nem reg az F30-as szeriat, technikailag borzasztoan tetszett, de sajnos nekem kivülröl az eleje (az elsö 30 cm) es a belsö kialakitasa sem nött a szivemhez. Ez persze izles dolga, minden ember maskepp latja. Ha eddig nem okozott problemat a coupe forma, akkor en most is ennel maradnek: a 4-est vennem meg.

Egyebkent öszinten becsüllek, hogy hajlando vagy kiadni 10 millio forint felletti összeget egy autoert!

Szemy

Szemy Elküldve: 2013-07-11 21:47 Chip tuning

squierbandi írta:
ateszka86 írta: nem akarok ezen vitázni, örülök h szépen beállították, és sokkal jobban megy...nekem nem az utcára kellett gumit füstölni, amikro kell legyen ott az erő,


a turbó forgórésze egy tökéletesen kiegyensúlyozott alkatrész.
Innentől elvileg a végtelenségig lehet emelni a fordulatszámát,gyakorlatilag meg addig amíg a centrifugális erő szét nem tépi molekuláira de ekkora fordulatszámra a kipufogógáz nem tudja emelni.


Siklócsapágyakkal rendelkezik.
elvileg fém a fémhez nem ér hanem olaj film van köztük.

szerintem 10-20 százalékos emelés belefér ha a megfelelő olajat teszed bele és mindig időben.
ha komolyabban meghajtod akkor leállítás előtt 1 perc járatás hogy lehűljön a turbó,illetve hidegen nem aprítod neki.

Bár a legideálisabb az lenne a turbónak ha saját olajzása lenne teljesn külön olajhűtővel és maga a turbó is hűthető lenne.
A hiba általában a felhasználókban van és nem a turbókban,ha tönkremennek.
Ezt egy neves turbófelújítással foglalkozó cég honlapján olvastam,nem én találtam ki.

Kétségtelen hogy más alkatrészek is jobban igénybe lesznek véve ha nyomást emelsz de itt most nem erről folyik beszélgetés.
Ez csak az én szerény véleményem és én sem cukrász vagy szobafestő vagyok.


Csak egy apro eszrevetelem lenne, termeszetesen a legnagyob tisztelet mellett: tökeletesen kiegyensulyozott forgo alkatresz nem letezik, mindegyiknek van egy gyartasi/szabalyozasi türese. A sikloagyazas temaba pedig inkabb bele se megyek...

Szemy

Szemy Elküldve: 2013-05-05 14:05 Motorolaj

BarG írta:
Szemy írta: Egy baratom hasonlo problemaval szembesült 3-4 honappal ezelött egy 2004-es 320i kapcsan. Eddig 4000 euro környeken van a javitasi költseg (mivel Nemetorszagban el es dolgozik), es annyit sikerült elerni, hogy a motor a tömiteseken keresztül mar nem nyomja ki az olajat, mert mar szinte mindegyik cserelve lett (szelepfedeltömites, szelepszarszimeringek, fötengelyszimeringek, olajdeknitömites, stb.). Viszont hosszu tavu utakon tovabbra is fogy az olaj, Stuttgart-Debrecen-Stuttgart utvonal alatt tovabbra is több, mint 1 liter olajat megeszik. Annyit sikerült megallapitanunk, hogy motorolajfogyas föleg üzemmeleg motor eseteben lep fel (hosszu tavu utakon). Tudom nem a legjobb összehasonlitasi alap, de azert több a semminel.

Remelem, hogy Te nem jarsz igy!
Szemy


4000€ azért szép! Abból kijön egy újdonatúj blokk, dugókkal, gyűrűkkel, a motor nagyja, néhány apróságot kell a régiről átszerelni. Ha az előbb említett összegért csak néhány tömítéscserét kapott az illető, akkor ott jól lehúzták ingét-gatyáját.

Egyébként árulok motorolajat, 20e Ft/liter áron. Privátban lehet érdeklődni!



Egyfelöl igazad van, mert 4000 euro rettentöen sok penz. Viszont ismerve a nemet autoszerelesi arakat ez meg közel sem irrealis. Az autot több fazisban szereltek, tehat elöször csak ezt csereltek, kesöbb azt csereltek, majd amazt. Ezek mind uj megbontast jelentettek, tehat a szerelesi költsegek sem elhanyagolhatoak. Az elsö beavatkozast BMW markaszerviz vegezte, utana pedig egy török vendegmunkas cserelgette a tömiteseket/alkatreszeket es azt is meg kell emliteni, hogy minden alkatresz, ami beepitesre került, eredeti BMW alkatresz.

Most mar sehol nem engedi a motor az olajat, csak es kizarolag a kipufogorendszeren keresztül tavozik...sajnos nem kis mennyisegben. Es mindezt 4000 euro utan.

Szemy Elküldve: 2013-05-05 13:49 Motorolaj

valter320d írta:
Neo954 írta:
jons írta:
jlaci74 írta:
Hogy témánál maradjunk, egy benzines rendellenesen magas olajfogyasztásának feltárását nem úgy kezdik, hogy motor ki és szét...
Létezik kompresszió mérés, nyomásveszteség mérés, szelepszár szimering csere, olajszeparátor csere, stb ... Persze ezt egy laikusnak nem kell tudni, de ne is riasszuk már el őket irreális javítási költségekkel.


Bár nekem már nem fogy az olajam a Xado óta, de:
a TIS szerint a szelepszárszimering csere azzal kezdődik, hogy hengerfej le. Biztosan szükséges ez?


Szia!
Ha nem veszed le a hengerfejet akkor nem tudod visszatenni a szelepet a helyére, mert mikor szétszeded beesik az égéstérbe, feltéve ha nem forgatod a motort minden egyes szelepnél a felső holtpontra, de még akkor sem biztos hogy vissza tudod rakni a szelepet.

Üdv.:Neo

Mondjuk ez autó függő,vannak olyan márkák amiknél nem kell levenni a hengerfejet!


Az altalam emlitett pelda autonal (2004-es 320i) meg tudtak oldani a szelepszarszimeringek cserejet a hengerfej levetele nelkül is. Nem markaszervizben lett cserelve, es ha egy török szerelö meg tudta csinalni, akkor szerintem masnak is sikerülni fog.

Szemy Elküldve: 2013-05-04 17:28 Motorolaj

Egy baratom hasonlo problemaval szembesült 3-4 honappal ezelött egy 2004-es 320i kapcsan. Eddig 4000 euro környeken van a javitasi költseg (mivel Nemetorszagban el es dolgozik), es annyit sikerült elerni, hogy a motor a tömiteseken keresztül mar nem nyomja ki az olajat, mert mar szinte mindegyik cserelve lett (szelepfedeltömites, szelepszarszimeringek, fötengelyszimeringek, olajdeknitömites, stb.). Viszont hosszu tavu utakon tovabbra is fogy az olaj, Stuttgart-Debrecen-Stuttgart utvonal alatt tovabbra is több, mint 1 liter olajat megeszik. Annyit sikerült megallapitanunk, hogy motorolajfogyas föleg üzemmeleg motor eseteben lep fel (hosszu tavu utakon). Tudom nem a legjobb összehasonlitasi alap, de azert több a semminel.

Remelem, hogy Te nem jarsz igy!
Szemy

Szemy Elküldve: 2013-04-10 13:56 Társalgó

BalaBMW írta:
YELLOW írta:
BalaBMW írta: Sziasztok!

Ma hazafelé kigyulladt a műszerfalon a fékkopás jelző. Ilyenkor mennyit lehet vele még menni? Csak kb 2 hét múlva tudom lerakni az autót és addig még egy gyenge 1000 km-t beletekernék.


maga aa betét még kibírná. azt nem tudom a jelző mennyire cseszné szét a tárcsát, de nem valószínű. szerintem kibírja még, főleg ha többet motorfékezel...


Hát automata révén a motorfék... Meg autópályán használnám... Szerintem a tárcsa fogyott el mert a betétet kb 45.000 km-el ezelőtt cseréltem.


A kopaserzekelö a betetet meri, igy ha bejelzett, akkor bizony a beteted kopott el. Ettöl függetlenül persze mar a tarcsad is lehet hatarerteken, de ezt nem meri es nem jelzi az auto. Ha jol sejtem most mind a tarcsat, mind a beteteket cserelni fogod, azt az 1000 km-t pedig biztosan ki fogja birni, nem lesz vele gond.

Szemy

Szemy Elküldve: 2013-04-06 21:09 Társalgó

YELLOW írta:
Szemy írta: Szia Yellow!

Nem Te parkoltal mult hetvegen a Tiszaujvarosban a termalfürdövel szemben? Többször is lattam ott egy fekete szinü E46-ot...

Szemy


nem. de ha ott a szederkényi úton mondod, a panelházak oldalában, az egy sötét kék színű KCS rendszámú, és díííízel...


Igen, ott allt a panelhazaknal. Sajnos az en szemem mar nem olyan jo, ezert neztem a sötetkeket feketenek. Mindig csak elölröl lattam az autot egy rövid pillanatra, onnan nem derült ki, hogy dizel...en kerek elnezest!

Szemy

Szemy Elküldve: 2013-04-06 19:27 Társalgó

Szia Yellow!

Nem Te parkoltal mult hetvegen a Tiszaujvarosban a termalfürdövel szemben? Többször is lattam ott egy fekete szinü E46-ot...

Szemy

Szemy Elküldve: 2013-03-23 12:28 alufelni

nickname írta:

De nem akarom kiiktatni, ha benne van működnie kell ennyi.



Kedves forumtars!

Ez egy borzasztoan jo hozzaallas, ritka manapsag. Csak igy tovabb, megerdemli az a szep auto!

Szemy

Szemy Elküldve: 2013-03-06 15:15 Féktárcsa és fékbetét

Eszembe jutott meg egy lehetöseg: nem tudom magyarul hogy hivjak, de a nemetek "Akku Schlagschrauber"-nek nevezik, ami egy profi akkus csavarozo, igen nagy nyomatekra (200-300 Nm) kepes es kivaloan alkalmas beragodott csavarok lazitasara, mivel ütve csavaroz. Sajnos piszok dragak ezek a keszülekek, en a profi Bosch es Metabo gepeket ismerem jobban, de azokkal igazi elvezet a munka es tenyleg nagyon frankon lehet velük a beragodott/összerohadt csavarokat kiszedni. Ha esetleg lenne egy ilyesmi keszülek a barataid/ismeröseid köreben, akkor azzal is meg lehetne probalni, szerintem siman megoldana a feladatot.

Szemy

Szemy Elküldve: 2013-03-05 21:20 Féktárcsa és fékbetét

szotakdavid írta: Hali!

Elmesélem pici történetemet az első fékeimmel.

Van egy garnitúra 30d fék szettem,szépen le van festve stb..na Hétvégén autó megemel essünk neki...Első nyergek nem jönnek le,gumikalapács elő..semmi,akna kinyit hosszabító a karra semmi..eltört a dugókulcs fej..oké benne van a pakliban.

Ma megemeltük csápossal Beta(!!!) hajtókar Beta fejjel rá..eltört ez is,csavar meg se mozdul marad a melegítés majd hétvégén..remélem sikerülni fog.

Kíváncsi lennék h tud ennyire össze gyógyulni vagy menetrögzítő van a dologban már erre is gondoltam...

Üdv Dávid


Szia David!

A feknyereg vagy a fekkeret nem akar lejönni? Szerintem magara a fekkeretre gondolsz (amit ha jol emlekszem 2 csavar rögzit a kerekagyra). Igen sok szerelö menetrögzitövel szereli azt a 2 csavart az esetleges razkodas miatti kilazulas miatt, es ha veletlenül valami szupereröset nyomott ra, akkor...

De mindenkeppen drukkolok, hogy sikerüljön kilazitani azokat a franya csavarokat!

Szemy

Szemy Elküldve: 2013-02-28 23:05 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Na, mar megint bantjak a Yellow-t! Abban azert igazat kell neki adni, hogy a 20d-t nem volt szep összehasonlitani egy 25i-vel, mert közel sem egy szinten vannak. De ha megis, akkor meg kell nezetni azt a 25i-t, hogy minden rendben van-e vele.

Ha konkretan az autok menetdinamikajat akarjuk összehasonlitani, akkor nem a motort kell nezni, mert az altala leadott effektiv nyomatekkal sokminden törtenik, mire a gumiabroncson ebredö kerületi erö lesz belöle. Ilyen esetben az ugy nevezett vonoerö-diagramm a celravezetö megoldas, ott rögtön latszik melyik auto dinamikusabb.

Szemy