Szemy fórum hozzászólásai

Szemy Elküldve: 2009-05-28 22:37 Ennyit a szervízekrõl!!!

Egyik kollegam szeretne 2005-ös evjaratu E46-as BMW-t vasarolni. A munkahelyünkkel szemben van egy hatalmas nagy markakereskedes es szerviz, BMW Wiemer a becsületes neve. Meglatott ott egy alomszep 320i kombit, ami igencsak felkeltette az erdeklödeset. Többször megnezte, beszelgetett az ertekesitökkel rola, mig vegül ugy erezte el kell dönteni a dolgot. Az volt a feltetele, hogy szeretne egy független ADAC-s komplett atvizsgalast, mielött megveszi. Az eladok rögtön elzarkoztak a keres elöl es mondtak, hogy ez nem lehetseges. Akkor legalabb festekvastagsagmerövel szeretne vegigmerni az autot (elvileg serüles es balesetmentesnek volt hirdetve az auto). Az ertekesitök fönöke elvörösödött es kikerte maganak a feltetelezest, de nem engedte vegigmerni az autot...vajon miert nem?

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-05-10 16:07 M.Attila

Attilatol ATE fektarcsakat es fekbeteteket vasaroltam. Abszolut elegedett vagyok, a kiszolgalas es ügyintezes a lehetö legjobb es leggyorsabb volt. Kedden felhivott telefonon, leegyeztettük az adatokat, csütörtökön mar az öcsem at is vette a szallitmanyt! Ezuton is köszönöm Attila es tovabbi sok sikert kivanok!

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-05-10 15:58 kattogó elektromos ablak/lopás miatt?

YELLOW írta: hali!

sorry az új topic-ért, de érdekes dolog történt...

pénteki napon autóval mentem dolgozni, kemény 600 m-t megálltam egy nagyon nagy parkolóban, ami a gyár körül húzódik, igaz lehet rossz helyre álltam, de közel az õrbódéhoz... amikor megérkeztem már láttam néhány tekintet furcsán néz, hogy "dikk a csávónak mijen ótója van mááá", de õk is bementek a munkahelyre... jelzem többször mentem már autóval de eddig ilyen nem volt, igaz nem itt szoktam megállni, ráadásul nappal volt...
szóval munka után ablakot engedném le, és kattogva ereszkedik a vezetõ oldali, a másik szépen... mondom mi az isten, talán nagyon behúztam volna a csavart, amikor levettem a kárpitot? de hát az mikor volt már? és eddig nem volt ilyen... nagyon bosszantott a dolog mert nem tudtam mi az...
ma megnéztem, kijebb tekertem a csavarokat, de hiába... majd észre vettem, hogy felhúzott ablaknál a BMW jel meg sorozatszám lejjebb van ezen az oldalon, majd kívülrõl szemlélve látom az ablak sarka nincs fent rendesen, pedig a motor nem megy tovább... félig lengedve kicsit megrángattam benne az üveget, többször is kicsit erõltettem az emelést, majd végre felment rendesen... a ropogó hang középtájon ugyanúgy megmaradt és néha meg-megakad, de felmegy... viszont már nem akar mindig mûködni az emelõ... ha kiveszem a kulcsot majd újra 1-es állás, akkor mûködik... nem tudom mi lett vele, és mitõl akad... valakinek tipp? azon viszont elgondolkodtam, hogy valaki így akarta feltörni az autót? sarkon a gumi alatt benyúl és lenyomja az üveget?


Szia Yellow!

Nekem masfel honappal ezelött törtent hasonlo eset: egy vasarnap focizas utan mentem haza, amikor teljesen veletlenül leengedtem az ablakot, de vissza mar nem tudtam huzni, csak ha kezzel segitettem neki. Recsegett-ropogott az ajtoban valami, az emelömotor picit erölködött is es nem nagyon tudta emelni az ablakot, de leengedesben meg mindig nagyon ott volt. Nalam az ablakemelömotor volt a halálán, azt kellett kicserelnem. Most csak ugy szalad fel-le az ablak.

Ahogy olvasom a hozzaszolasokat több oka is lehet a problemadnak, ha szetszeded akkor okosabbak leszünk. Sok sikert kivanok!

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-05-04 21:20 Rezonál a kormány!

lacaca írta: Szia Szemy Szerintem inkább vidd el egy gumiszerelõhöz!


Sajnos oda viszem. Tavaly ugyanez a srac csinalta, elsöre szuper jo lett. Iden valahogy nem jön össze neki, most lesz a harmadik nekifutasa, pedig a müszer eddig mindig 0-t mutatott.

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-05-04 20:40 Rezonál a kormány!

alfatone írta: Centrír lesz az. Én sem hittem el, mert elvileg jól lett megcsinálva. Aztán csak elvittem máshoz, és azóta jó.

Érdemes figyelni, hogy miután felrakta a gép által kiírt súlyokat, beindítja-e mégegyszer kontroll képpen. Akkor boldogan konstatáljuk, hogy kívül-belül 0 az érték.

Ezt sok helyen nem csinálják, csak dobják fel egybõl. Sok helyen még a súly pozicionáló kar is hiányzik, mert letörték. Na onnan meneküljetek.


Nekem mindig ellenöriztek, hogy a felrakott sulyokkal rendben van-e a kerek es mindig 0-t is mutatott a gep. Ennek ellenere csak eleg ritkan sikerült valoban tökeletesre kiegyensulyozni a kerekeket. Jelenleg a nyarigumimat holnap viszem vissza harmadjara...csak en mar kezdem unni ezt a sok felesleges maszkalast.

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-05-04 17:21 Rezonál a kormány!

forest írta: Mióta a nyári gumik lettek felrakva alufelnivel, 80-110 km/h-ig remeg a kormány. Felni javíttatva,centírozva, gumi szálszakadásmentes, futómû OK. Elméletileg a felni passzol az agyra, nem kell központosító. És mégis remeg!!
(A lemezfelnivel, téligumin nem csinálta.)
Valakinek hasonló problémája volt már?


Szia!

Igaza lesz Yellow kolleganak, valoszinüleg a kicentirozasban van a hiba. Mindenkeppen egy masik gumishoz vidd el es ott nezzetek utana. Mondjuk en ennyire egyertelmüen nem allitom, hogy a szakemberek benaznak, ugyanis en minden kerekcserekor "harcot vivok" a helyes kicentirozasert.

Tavaly a teli gumikat ratettem eredeti BMW könnyüfemfelnire, de 3 különbözö gumis sem tudta 100%-osan kicentirozni. Marmint a gepek szerint tökeletes volt, meg mindent helyesen is csinaltak, mivel en is ott voltam es lattam, ennek ellenere pont ahogy irtad 80-110 között remegett a kormany. Aztan elegem lett, elmentem a BMW-hez, igaz ök nem a szemem elött csinaltak, de olyan szuperül kiegyensulyoztak, hogy majdnem zarandokhely lett a garazsombol. Na jo, viccet felreteve komolyan csak a BMW tudott urra lenni a dolgon. Jelen pillanatban a nyari kerekekkel küzdök (en is 2 hete csereltem), mar 2 gumis kilöve es meg mindig raz a kormany 60-80 között, igaz mar csak icike-piciket. Lehet most is BMW szerviz lesz a vege...

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-04-27 21:37 alufelni

Sziasztok!

Olyan kerdesem lenne hogyan lehet könnyeden eltavolitani az alufelniröl a ragasztott sulyokat, marmint a ragaszto reszet? Sajnos a preciz szakemberek csak a sulyt veszik le, az alatta levö ragaszto mindig ott marad a felnin. Elöre is köszönöm a segitseget!

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-04-23 20:19 Féktárcsa és fékbetét

lacaca írta: Háááát lehet,hogy én autózok furcsán de nekem 100 ezer után még a fele megvan. Valamit rosszul csinálok?


Szerintem mindent teljesen jol csinalsz! Csak igy tovabb!

Szemy Elküldve: 2009-04-23 19:40 Féktárcsa és fékbetét

lacaca írta: 1mm/1000 km talán egy kicsit sok nem ? Vagy csak egy nullával kevesebbet írtál?


Szia lacaca!

Az 1000km / 1mm egy betetre vonatkozik, nem kettöre es nem törtent eliras. A BMW ebben a tartomanyban mar nagyon ovatos es inkabb a biztonsag fele teved, amikor latatlanba mond valamit (ki hogy vezet ugye). Valojaban sokkal többet is el lehet menni, mint 1000km-t 1mm betetkopas mellett, nalam jelen pillanatban kb. 14000km / 1mm az arany. De nem ez az altalanos, nagyon sokan ugy nyomjak a feket, mintha fizetnenek erte. Az meg olyankor kopik, hogy a fene enne meg.

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-04-23 17:43 Féktárcsa és fékbetét

SoundkeY írta: Kb mennyit lehet meg elmenni a fekkel ha mar vilagit a muszerfalon a cserere utasito jelzes ? ( Bp )


Szia SoundkeY!

A BMW-nek van egy ökölszabalya erre az esetre: 1000 km megtetele kb. 1 mm fekbetetkopast jelent. 3 mm vastagsagnal jelez vissza az auto, tehat innen nezve 3000 km-t lehet menni vele. Ez persze nem azt jelenti, hogy ennyit menni is kell, söt ellenkezöleg, de ha mondjuk ugy jön ki a lepes, hogy 500 km meg menned kellene es csak utana tudsz cserelni, semmi gond, siman mehetsz vele.

Hozzateszem az 1mm / 1000km betetkopas igen extrem hasznalatnak felel meg a hetköznapi autozasban. En minden teli/nyari gumicserenel lemerem az összes tarcsa es betetvastagsagot, szepen Excel tablazatban vezetem a meres idöpontjat es a megtett km-t is, ezalapjan vilagos kepet kapok, hogy az en vezetesi stilusomban (amikor csak lehet motorfek es neha meg akkor is, ha nem lehet) mennyire kopik a fekrendszer. Amikor 49000km-nel csinaltak a müszakit a jegyzökönyvbe beleirtak, hogy figyeljek a betetkopasra (akkor olyan 6 mm volt a koporesz vastagsaga). Azota mentem a paripaval 28000km-t es meg mindig picit több, mint 4mm a betetvastagsag. Igaz figyelek is ra.

Yellow: en semmi keppen nem kötnem ki a kopasjelzöt, mivel annak pont az a funkcioja, hogy jelzi a kopashatar elereset miden mas vizsgalattol es ranezestöl függetlenül. Ennyi erövel akar az izzok visszajelzeset is kikötheti az ember, ha valamelyik kieg majd szol valaki vagy villant a szembejövö.

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-03-25 22:47 Féktárcsa és fékbetét

szasa írta: Sziasztok!
Elsö fékbetét csere elött állok..... van valami jo ötletetek,hogy mit vegyek? Most gyári van... van jobb?

Köszi


Hello!

Termeszetesen van a gyaritol "jobb" (es egyben dragabb) is, de kerdes, hogy szükseged van-e ra vagy maskepp megfogalmazva ki fogod-e hasznalni? Alapesetben a gyari tarcsat es betetet javasolnam Neked.

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-02-18 17:57 Segítsetek!

abkapos írta: köszi szépen. egy szerelõ azt mondta várjak. létezhet hogy bepárásodott és belefagyott. passz.elképzelhetõ mert az ajtókat is úgy kellett kirángatni reggel. egyenlõre várok.


Nagyon nagy valoszinüseggel csak befagyott az erzekelö(k). Nekem 2 hete volt pont ugyanez. Kicsit vartam, kiolvadt es utana hibatlanul müködött tovabb.

Szemy Elküldve: 2009-02-17 22:48 e-bay

laci520D írta: Annyira becsületesek hogy most 40000Ft om van oda mert nem küldte el az árut.És a paypalra várok hogy behajtsa rajta a lóvét.Átutalásnál meg cseszheted az egészet!!


Mint mindenhol nemetorszagban is vannak huncut emberek (különösen a nem nemetek), de szerencsere meg eleg kevesen vannak. Sajnalom a 40000 Ft-odat...

Szemy Elküldve: 2009-02-17 18:47 e-bay

[quote="laci520DEzt én nem tapasztaltam.Ha te fogadsz pénzt akkor von le az biztos. De egy banki átutalást nem úszol meg 1000Ft-bõl Most küldtem egy havernak Angliába 55fontot és kb 2500volt a díj.De fizetem már utalásért közel 4000-et is.Ebbõl a szemszögbõl se szeretem az utalós módszert.[/quote]

Sziasztok!

Na, akkor megvan az ok, hogy miert nem szeretik a nemetek a PayPal-t. Ugyanis nemetorszagban a bankokra altalaban igaz, hogy amihez nem kell ügyintezö, az ingyenes. Tehat van egy bankszamlavezetesi dij (ezt nem lehet itt sem meguszni), de onnantol kezdve az atutalas (akar belföldre, akar külföldre) NetBank-on keresztül, penz befizetes-kifizetes akarhanyszor automatan keresztül, egyenleglegerdezes akarhanyszor automatan keresztül...ezek mind-mind teljesen ingyenesek, egy centbe sem kerülnek.

Arrol nem is beszelve, hogy a nemetek elegge becsületesek, velem mar fordult elö, hogy ebay-es vasarlas alkalmaval 4x-es szallitasi költseget utaltam at (az ebay nem tudta a szallitasi kedvezmenyeket feldolgozni), miközben csak 1x-eset kellett volna. 2 nap mulva irt emailt a bolt, hogy eszleltek a problemat es vagy postan visszaküldik a maradek 3x-os szallitasi költseget (kb. 10-12 euro) vagy visszautaljak nekem a szamlamra, melyiket valasztom?

Szemy

Szemy Elküldve: 2009-01-27 21:46 Turbo

Fekete320d írta: Hali!

Napról napre egyre jobban ordít a turbóm.
Otthon egy hever látott neki a szerviz keresésnek (mert én kint dolgozom). Hát nem jutott sokkal olcsobb árakra, mivel hogy nekem figyelembe kel venni a munkabér kiesést, és az utazás összegét is, ami eléggé magas így együtt. Ezért úgy döntöttem hogy itt csináltatom meg.

A lényeg amiért írtam. Az arcom leszakadt. Régi turbó marad, és az "új" turbó is csak felujított. Mivel hgy így megy. Kapok 24 hó garit és csá.

Aranyos mi?


Hello!

Jol latod a helyzetet, ha azt is figyelembe veszi az ember (ami egyebkent teljesen jogos), hogy oda-vissza ut költsege, illetve a nem dolgozott napok fizeteskiesese, akkor el lehet felejteni a magyarorszagi szervizelest. Baromira nem lesz olcsobb. A nemet BMW markaszervizeket en is ismerem, semmivel nincs nagyobb tudasuk, szakertelmük, mint otthon barmelyik jo autoszerelönek, csak egyelöre meg kedvesebbek. Sok sikert kivanok az "operaciohoz"!

Szemy