YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2020-04-21 22:10 Gumiabroncs

hil írta: Sziasztok! cserélnem kell a nyári gumikat 205/55R16 Dunlop van most. 6 éves, a felülete jó, de repedések vannak a barázdákban, ezért cserélem. Ugyanebben a méretben mit javasoltok: Semperit vagy Firestone? Nejem autóján (Opel Corsa) 9 éves Firestone van, azon annyira nincsennek repedések, mondjuk Km is sokkal kevesebb van benne (de azt is cserélni kell). Már letettem az aránytalanul drága gumikról, nem versenyzek, normálisan vezetek. Michelin szóba se jöhet, nagyon rossz a tapasztalatom vele. Tehát a kérdés: Semperit, vagy Firestone???
Köszi, hil


Semperit tudod jól, hogy Conti termék. Firestone, meg Bridgestone.
mondanám a Sava Intensa UHP 2-t, de az meg (goodyear, dunlop, falken, sava, debica) termék. nekem bevált, de még csak 1 szezont ment. így nem tudom mennyire öregszik. de mivel alapvetően puha gumi, talán jobban bírja. ez talán 10 évesen pont elkopik, nem úgy mint az előzőnek, 11 évesen 5,5-6mm mintája volt. szárazon még jó volt, de esőben már játékossá vált. csak ezért cseréltem.
de ha mindenképp azok közül akarsz, talán a Semperit-et választanám.

YELLOW Elküldve: 2020-04-21 14:32 Fékjavítás

kisskarex írta:
Üdv mindenkinek!
Annyit még kérdeznék hogy hány csavar tartja a féktartó
lemezt és hogy ezek anyás csavarok vagy zsákfuratban fogják e azt?


4db csavar fogja

YELLOW Elküldve: 2020-04-18 09:37 Fékjavítás

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
hil írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Kis segitség kellene vagy inkább infó!
Most érkezett el az ideje hogy féktartó lemezt cseréljek hátul.
Hivott is a szerelő és azt mondta "ha minden jól megy "40 mia oldalanként mert ki kell szedni a futkosót.Én meglátásom szerint csak az agyat kell lehúzni és max csapágyat cserélni de ez kicsit megütött.
Létezik hogy ennyi lenne vagy madarat láttak??


nem feltétlen kell levenni a futóművet. viszont lehet kerékcsapágyat érdemes cserélni. mert úgy is be fog állni. de fordítva is igaz kerékcsapágy cserénél érdemes a lemezt is cserélni, ha olyan az állapota.

A féltengelyt kell kivenni, mert az a lemez arra van ráfűzve. Lehet kókányolni is: levágni a régi lemezt, bevágni az újat, azt a helyére téve felhegeszteni a kivágott darabot, így elmarad a féltengely kiszedése. Igazából nem követendő eljárás!


Sziasztok és köszönöm!
Kókányolni nem szeretnék ezért inkább kiveszem a féltengőt.Meg van már a csapágy is gondolom szétmegy közben igyhát felkészültem.
Viszont valaki itt emlitette hogy elég nagy pipa kicserélni.
Ha a szerszám (sajtoló,lehúzó,préselő)minden meg van akkor is az, vagy miben nyilvánul meg a vele való szivás?
Szeretnék felkészülve nekiállni ezért kérdezem hogy milyen hátulütője lehet még?


a féltengely szeret berohadni az agyba. persze ez sok mindentől függ, láttam már akinek könnyen kijött. de a féltengelyt fogó csavar középen is berohad. Alapos előkészület kell. amit azt jelenti, már korábban érdemes csavarlazítóval fújkálni. Előtte még szárazon picit a csavart megütögetni, hogy a rozsda megrepedjen rajta. aztán fújkálni csavar lazítóval. közben akár lehet használni is az autót. ha ez nem segít még a melegítés ott van. némelyik csapágyhoz adnak anyát, ai középre kell, de ha olyat veszel, amelyikhez nincs, akkor azt is venni kell mindenképp cserélni kell, mert lehet roncsolás nélkül le sem jön.


Sziasztok!
Köszönöm a segitséget!Igen erőteljesen fújkálom a csavart WD40-vel hátha könnyitek rajta.Irtátok hogy a féltengelyt ki kell venni ez stimel csak melyiket előbb?
A féltengőt vegyem ki előbb és utána húzzam le az agyat vagy agy le és utána fűzöm ki a tengőt?
A fék egyenlőre marad az a megoldás amit emlitettetek teszek egy alátétet
a lemez hátuljára ami ideiglenesen megtartja a csapot mert még a szerszámokat
(lehúzó,menetesszár stb)meg kell csinálnom hisz egy körömreszelővel nem állhatok neki
Igen komplett készletet vettem csapágy,seger gyűrű,anya minden van hozzá.Csapkihúzó kalapácsom ugyan nincs hozzá de egy 200-as lehúzóval csak menni fog a történet és le jön az agy..........


hát a féltengelyt kell először, mert másképp nem tudod az agyat leszedni. szerintem a wd-40 felejtős. bár lehet erre hasznosabb, mint kenésre. de jobb lenne konkrétan csavarlazításra való anyagot találni.

YELLOW Elküldve: 2020-04-18 09:33 Chip tuning

katonaza írta:
Kalkuláltad már, hogy a leömlőtől a dobig eredeti gyárira visszacserélés, működő katalizátorokkal mennyi anyag + munkadíj, illetve hogy reálisan mennyi idő?

Egyébként hogy mennyire jó egy program, egy nálam is bevált módszer: megnézetem mással. Bizony derültek már ki furcsa dolgok.

Ezen felül egy teljesítménymérés során kapott nyomaték és teljesítménygörbe is roppant beszédes.

A kettő együtt megválaszolja neked, hogy mennyire OK az autó motorikusan.

Az anyagiakon túl is jól gondold meg a visszaalakítást, mert ha jelenleg jól van megcsinálva és hangolva, akkor lehet nagyon hiányozni fognak a lóerők.


az a baj, hogy oké, hogy jó, de ha nem hivatalos, akkor rosszabbul fog fájni. egyre nehezebb műszakin is "áttolni" a gépeket, de túl sok az ellenőrzés is. műszakival semmire nem megy, ha ott helyben problémásnak találják. akkor még több lesz, mert büntetés, és garantáltan vissza kell alakítani.
vagy külföldön kell hivatalossá tenni és az ottai műszakival, visszahonosítani. macerás, de olcsóbb, mint itthon legálissá tenni bármit is.

YELLOW Elküldve: 2020-04-17 21:18 Chip tuning

nD0minik írta:
YELLOW írta:
nD0minik írta:
YELLOW írta:
nD0minik írta:
katonaza írta:
nD0minik írta:
YELLOW írta:
nD0minik írta: Sziasztok!
A mai nappal egy E46 330ci boldog tulajdonosa lettem.
Az autón hengerenkénti leömlő miatt megírt program fut amit az ECU Remap csinált rá.
A kérdésem az lenne, hogy van valami tapasztalatok az ECU Remap-os srácokkal, illetve ha szükséges keresnék egy olyan embert, aki profi a dolgában, szeretném hozzá elvinni, hogy megnézze. Nekem az se gond ha olyat tudtok, aki visszateszi a gyári programot, csak biztosra szeretnék menni a program minőségével kapcsolatban.

Köszi hogy elolvastad


a kérdés az, hogy chip csere történt, vagy konkrétan a gyárit programozták át?
BMW szervizben felteszik a gyárit.
egyébként szívó motornál túl sokat nem lehet chip-pelni. itt ha csak a leömlő miatt van, akkor ott inkább a szondákkal van mókolva valami.
vagy egyébként valamit tünet vagy probléma az autóval?
mivel nem látom merre laksz, nagyon nem tudom kit ajánljak.

Szia, köszi a gyors választ.
A katalizátorok hiánya miatt hibakódot dobott volna, emiatt lett belenyúlva. Elvileg kivették a katalizátor előfűtést is hidegindításkor. A vezérlőt nem cserélték, a gyárit írták át. Semmi gond nincs az autóval több éve így fut hibamentesen. Az előző tulaj csináltatta. Pakson lakom, de nem gond ha messzire kell menni, csak szeretném ha tényleg profi programm lenne rajta, nehogy valami bajt okozzon.



Írod, hogy olyan leömlő került az autóra, amin nincsenek katalizátorok, azért kellett rá módosított program, amivel nem dob hibát.
- Akkor szerinted mi fog történni, ha visszateteted a gyári programot?

Amúgy normálisan fogyaszt, megy és nem füstöl?
- Tulajdonképpen mi okból kezdtél ezen aggódni?

Kik azok az "ECU Remap-os srácok"?
- Ilyen címmel nem találok honlapot.

A gyári programmal együtt mindenképpen visszatenném a katalizátorokat, de az lenne a végső megoldás
Érzésre nincs gond a programmal. Nem vagyok jártas az írott programokban, ezért van bennem egy kis bizalmatlanság.
Akik csinálták a programmot: https://www.facebook.com/Ecu-R...SEARCH_BOX
Ha jól értem, akkor ha a motor szépen dolgozik, nem eszik kirívóan sokat és nem füstöl akkor nagy gond nem lehet a programmal


gyári dolgokban BP-en tudok esetleg valaki, David's Garage. tutti lenne valaki a közeledben is szerintem kell ott lennie, de most senki nem jut eszembe.

Köszi, még az lenne a kérdésem, hogy az ilyen átalakítások miatt mennyire kell tartanom a rendőröktől? Az autó gyakorlatilag straight pipe-os, egy eisenmann race dobbal.Nyilván az írt vezőrlőt nem fogják kitalálni, de a hang az nagyon kirívó. Műszaki van rajta természetesen, az mennyire véd engem?


műszaki semennyire sem véd. mert műszakin lehet nem így nézett ki. mindig az aktuális állapot számít. ha a rendőr, vagy NKH emberei úgy ítélik meg, nem számít a műszaki.
ha nem közlekedsz állat módjára, egyéb esetben nem feltűnő, akkor lehet nem foglalkoznak vele, d ezt személye válogatja. akkor hivatalos, ha a forgalmiba be vagy egyezve a változtatás. annak pedig sok-sok bürokratikus folyamaton kell átvergődni.


értem, viszont ha a gyári rendszer visszamegy rá, és veszek egy szabályos sport dobot, ami utcai használatra alkalmas, azt is be kell íratni a forgalmiba?


úgy tudom, hogy sport dob lehet. ha a paláston vagy egy külön rögzített adatplaketten szerepel az a bizonyos H szám (pl H1234567)akkor elvileg műszakin papírt sem kérnek róla, nem kell beíratni sehova. viszont ha külföldi, akkor valószínű kell hozzá műbizonylat, de beíratni akkor sem kell. mert elvileg ezek úgy vannak gyártva, hogy már eleve engedélyeztetve vannak, tehát nem lép túl bizonyos dB értéket és mindennek megfelel. De jellemzően a H számosat is műbizonylattal adják. nekem sosem kérték, de nem si lett volna, de H számos dobom van. vagyis volt, de van. sajnos kilukadt a plakett alatt le lett vágva. kipufogó klinika gyártotta dob. de veszek újat ne legyen probléma belőle.

YELLOW Elküldve: 2020-04-17 19:47 Chip tuning

nD0minik írta:
YELLOW írta:
nD0minik írta:
katonaza írta:
nD0minik írta:
YELLOW írta:
nD0minik írta: Sziasztok!
A mai nappal egy E46 330ci boldog tulajdonosa lettem.
Az autón hengerenkénti leömlő miatt megírt program fut amit az ECU Remap csinált rá.
A kérdésem az lenne, hogy van valami tapasztalatok az ECU Remap-os srácokkal, illetve ha szükséges keresnék egy olyan embert, aki profi a dolgában, szeretném hozzá elvinni, hogy megnézze. Nekem az se gond ha olyat tudtok, aki visszateszi a gyári programot, csak biztosra szeretnék menni a program minőségével kapcsolatban.

Köszi hogy elolvastad


a kérdés az, hogy chip csere történt, vagy konkrétan a gyárit programozták át?
BMW szervizben felteszik a gyárit.
egyébként szívó motornál túl sokat nem lehet chip-pelni. itt ha csak a leömlő miatt van, akkor ott inkább a szondákkal van mókolva valami.
vagy egyébként valamit tünet vagy probléma az autóval?
mivel nem látom merre laksz, nagyon nem tudom kit ajánljak.

Szia, köszi a gyors választ.
A katalizátorok hiánya miatt hibakódot dobott volna, emiatt lett belenyúlva. Elvileg kivették a katalizátor előfűtést is hidegindításkor. A vezérlőt nem cserélték, a gyárit írták át. Semmi gond nincs az autóval több éve így fut hibamentesen. Az előző tulaj csináltatta. Pakson lakom, de nem gond ha messzire kell menni, csak szeretném ha tényleg profi programm lenne rajta, nehogy valami bajt okozzon.



Írod, hogy olyan leömlő került az autóra, amin nincsenek katalizátorok, azért kellett rá módosított program, amivel nem dob hibát.
- Akkor szerinted mi fog történni, ha visszateteted a gyári programot?

Amúgy normálisan fogyaszt, megy és nem füstöl?
- Tulajdonképpen mi okból kezdtél ezen aggódni?

Kik azok az "ECU Remap-os srácok"?
- Ilyen címmel nem találok honlapot.

A gyári programmal együtt mindenképpen visszatenném a katalizátorokat, de az lenne a végső megoldás
Érzésre nincs gond a programmal. Nem vagyok jártas az írott programokban, ezért van bennem egy kis bizalmatlanság.
Akik csinálták a programmot: https://www.facebook.com/Ecu-R...SEARCH_BOX
Ha jól értem, akkor ha a motor szépen dolgozik, nem eszik kirívóan sokat és nem füstöl akkor nagy gond nem lehet a programmal


gyári dolgokban BP-en tudok esetleg valaki, David's Garage. tutti lenne valaki a közeledben is szerintem kell ott lennie, de most senki nem jut eszembe.

Köszi, még az lenne a kérdésem, hogy az ilyen átalakítások miatt mennyire kell tartanom a rendőröktől? Az autó gyakorlatilag straight pipe-os, egy eisenmann race dobbal.Nyilván az írt vezőrlőt nem fogják kitalálni, de a hang az nagyon kirívó. Műszaki van rajta természetesen, az mennyire véd engem?


műszaki semennyire sem véd. mert műszakin lehet nem így nézett ki. mindig az aktuális állapot számít. ha a rendőr, vagy NKH emberei úgy ítélik meg, nem számít a műszaki.
ha nem közlekedsz állat módjára, egyéb esetben nem feltűnő, akkor lehet nem foglalkoznak vele, d ezt személye válogatja. akkor hivatalos, ha a forgalmiba be vagy egyezve a változtatás. annak pedig sok-sok bürokratikus folyamaton kell átvergődni.

YELLOW Elküldve: 2020-04-17 18:08 Chip tuning

nD0minik írta:
katonaza írta:
nD0minik írta:
YELLOW írta:
nD0minik írta: Sziasztok!
A mai nappal egy E46 330ci boldog tulajdonosa lettem.
Az autón hengerenkénti leömlő miatt megírt program fut amit az ECU Remap csinált rá.
A kérdésem az lenne, hogy van valami tapasztalatok az ECU Remap-os srácokkal, illetve ha szükséges keresnék egy olyan embert, aki profi a dolgában, szeretném hozzá elvinni, hogy megnézze. Nekem az se gond ha olyat tudtok, aki visszateszi a gyári programot, csak biztosra szeretnék menni a program minőségével kapcsolatban.

Köszi hogy elolvastad


a kérdés az, hogy chip csere történt, vagy konkrétan a gyárit programozták át?
BMW szervizben felteszik a gyárit.
egyébként szívó motornál túl sokat nem lehet chip-pelni. itt ha csak a leömlő miatt van, akkor ott inkább a szondákkal van mókolva valami.
vagy egyébként valamit tünet vagy probléma az autóval?
mivel nem látom merre laksz, nagyon nem tudom kit ajánljak.

Szia, köszi a gyors választ.
A katalizátorok hiánya miatt hibakódot dobott volna, emiatt lett belenyúlva. Elvileg kivették a katalizátor előfűtést is hidegindításkor. A vezérlőt nem cserélték, a gyárit írták át. Semmi gond nincs az autóval több éve így fut hibamentesen. Az előző tulaj csináltatta. Pakson lakom, de nem gond ha messzire kell menni, csak szeretném ha tényleg profi programm lenne rajta, nehogy valami bajt okozzon.



Írod, hogy olyan leömlő került az autóra, amin nincsenek katalizátorok, azért kellett rá módosított program, amivel nem dob hibát.
- Akkor szerinted mi fog történni, ha visszateteted a gyári programot?

Amúgy normálisan fogyaszt, megy és nem füstöl?
- Tulajdonképpen mi okból kezdtél ezen aggódni?

Kik azok az "ECU Remap-os srácok"?
- Ilyen címmel nem találok honlapot.

A gyári programmal együtt mindenképpen visszatenném a katalizátorokat, de az lenne a végső megoldás
Érzésre nincs gond a programmal. Nem vagyok jártas az írott programokban, ezért van bennem egy kis bizalmatlanság.
Akik csinálták a programmot: https://www.facebook.com/Ecu-R...SEARCH_BOX
Ha jól értem, akkor ha a motor szépen dolgozik, nem eszik kirívóan sokat és nem füstöl akkor nagy gond nem lehet a programmal


gyári dolgokban BP-en tudok esetleg valaki, David's Garage. tutti lenne valaki a közeledben is szerintem kell ott lennie, de most senki nem jut eszembe.

YELLOW Elküldve: 2020-04-16 09:50 Chip tuning

nD0minik írta: Sziasztok!
A mai nappal egy E46 330ci boldog tulajdonosa lettem.
Az autón hengerenkénti leömlő miatt megírt program fut amit az ECU Remap csinált rá.
A kérdésem az lenne, hogy van valami tapasztalatok az ECU Remap-os srácokkal, illetve ha szükséges keresnék egy olyan embert, aki profi a dolgában, szeretném hozzá elvinni, hogy megnézze. Nekem az se gond ha olyat tudtok, aki visszateszi a gyári programot, csak biztosra szeretnék menni a program minőségével kapcsolatban.

Köszi hogy elolvastad


a kérdés az, hogy chip csere történt, vagy konkrétan a gyárit programozták át?
BMW szervizben felteszik a gyárit.
egyébként szívó motornál túl sokat nem lehet chip-pelni. itt ha csak a leömlő miatt van, akkor ott inkább a szondákkal van mókolva valami.
vagy egyébként valamit tünet vagy probléma az autóval?
mivel nem látom merre laksz, nagyon nem tudom kit ajánljak.

YELLOW Elküldve: 2020-04-15 21:04 Mi lehet a baj?

Hunt9956 írta:
katonaza írta:
Hunt9956 írta:
YELLOW írta:
Hunt9956 írta: Sziasztok,

Menet közben a jobb hátsó kerék felől kopogáshoz/doboláshoz hasonló hangot hallok.70-90 km/h között a legzajosabb, kisebb illetve nagyobb sebességnél alig hallható.Valamint az út minőségétől is jelentősen függ a zaj mértéke. Mi lehet a probléma?


hát ezt így marha nehéz megmondani, mivel egy több lengőkaros futómű. szóval bármi.
elsőre a hosszanti csatolt lengőkart mondanám, ilyen kifli alakú, a kaszniba van besüllyesztve a felfogatási pontja.
ha esetleg azóta van, hogy a nyári szett felkerült, akkor lehet csak a kerékkel van probléma. rossz centrír, vagy a felni közepe nagyobb és tehermentesítő gyűrű kell alá. Mert ha anélkül van feltéve, akkor nem pont középre került a kerék.

A kerékkel nem lehet gond, mert pár napja lett cserélve nyárira, de a télinél is hallottam már ezt a zajt.Ezért is vártam meg a gumicserét, hátha csak azzal van probléma, de sajnos nem.
És meddig tudom kihúzni ezzel a hibával? Most napi szinten kell az autó, és a jelenlegi helyzetben autószerelőt és szabad időpontot is elég nehézkes találni.
Menet közben egyébként a zajon kívül semmi észrevehetőt nem tapasztalok, a kormány sem rázkodik, az autó is szépen egyenletesen gurul, szóval tényleg semmit nem lehet észlelni, csak az a kérdés, hogy hosszabb távon mennyit ártok ezzel az autónak, ha így közlekedek.

Kerék vagy csak gumicsere történt?

Csak a gumik lettek cserélve.


attól még a felni mindig lehet rossz méretű, mert a télivel is csinálta. milyen felni van rajta? kép van róla? esetleg tudod a konkrét nevét?

YELLOW Elküldve: 2020-04-14 23:06 Fékjavítás

kisskarex írta:
hil írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Kis segitség kellene vagy inkább infó!
Most érkezett el az ideje hogy féktartó lemezt cseréljek hátul.
Hivott is a szerelő és azt mondta "ha minden jól megy "40 mia oldalanként mert ki kell szedni a futkosót.Én meglátásom szerint csak az agyat kell lehúzni és max csapágyat cserélni de ez kicsit megütött.
Létezik hogy ennyi lenne vagy madarat láttak??


nem feltétlen kell levenni a futóművet. viszont lehet kerékcsapágyat érdemes cserélni. mert úgy is be fog állni. de fordítva is igaz kerékcsapágy cserénél érdemes a lemezt is cserélni, ha olyan az állapota.

A féltengelyt kell kivenni, mert az a lemez arra van ráfűzve. Lehet kókányolni is: levágni a régi lemezt, bevágni az újat, azt a helyére téve felhegeszteni a kivágott darabot, így elmarad a féltengely kiszedése. Igazából nem követendő eljárás!


Sziasztok és köszönöm!
Kókányolni nem szeretnék ezért inkább kiveszem a féltengőt.Meg van már a csapágy is gondolom szétmegy közben igyhát felkészültem.
Viszont valaki itt emlitette hogy elég nagy pipa kicserélni.
Ha a szerszám (sajtoló,lehúzó,préselő)minden meg van akkor is az, vagy miben nyilvánul meg a vele való szivás?
Szeretnék felkészülve nekiállni ezért kérdezem hogy milyen hátulütője lehet még?


a féltengely szeret berohadni az agyba. persze ez sok mindentől függ, láttam már akinek könnyen kijött. de a féltengelyt fogó csavar középen is berohad. Alapos előkészület kell. amit azt jelenti, már korábban érdemes csavarlazítóval fújkálni. Előtte még szárazon picit a csavart megütögetni, hogy a rozsda megrepedjen rajta. aztán fújkálni csavar lazítóval. közben akár lehet használni is az autót. ha ez nem segít még a melegítés ott van. némelyik csapágyhoz adnak anyát, ai középre kell, de ha olyat veszel, amelyikhez nincs, akkor azt is venni kell mindenképp cserélni kell, mert lehet roncsolás nélkül le sem jön.

YELLOW Elküldve: 2020-04-14 20:04 Mi lehet a baj?

Hunt9956 írta: Sziasztok,

Menet közben a jobb hátsó kerék felől kopogáshoz/doboláshoz hasonló hangot hallok.70-90 km/h között a legzajosabb, kisebb illetve nagyobb sebességnél alig hallható.Valamint az út minőségétől is jelentősen függ a zaj mértéke. Mi lehet a probléma?


hát ezt így marha nehéz megmondani, mivel egy több lengőkaros futómű. szóval bármi.
elsőre a hosszanti csatolt lengőkart mondanám, ilyen kifli alakú, a kaszniba van besüllyesztve a felfogatási pontja.
ha esetleg azóta van, hogy a nyári szett felkerült, akkor lehet csak a kerékkel van probléma. rossz centrír, vagy a felni közepe nagyobb és tehermentesítő gyűrű kell alá. Mert ha anélkül van feltéve, akkor nem pont középre került a kerék.

YELLOW Elküldve: 2020-04-14 09:47 Féktárcsa és fékbetét

hil írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Kis segitség kellene!
E46 compact 2002 1.8 benzin világitani kezdett a kopásjelző.Nosza el új tárcsákért előre hátra plusz új betétekért.Kicseréltem őket elől hátul igaz még 4-5 mm volt rajtuk és hozzá sem értek a kopásjelzőhöz.A probléma hogy még mindig világit pedig már mentem is vele 5-10km-t de csak nem alszik el.Próbáltam a fékpedállal és a gyujtás ráadásával majd levételével de változatlan.Van valami tippetek mi lehet?


ha tutira nem vágta meg a kopásjelzőt, akkor máshol van zárlat. kopásjelző csatlakozásnál, vagy annak vezetékelésénél.




Köszönöm!
Nem vágta át még csak hozzá sem ért.Az elsőt cseréltem a hátsót még nem lehet hogy ott a bibi.Haver Mercijén pl a féklámpa kapcsoló volt a ludas de csak a diag mutatta ki.Ha cserélem a kopásjelzőt és akkor sem múlik akkor sztem nekem is diag lesz.


Bocs Y: nem zárlat, hanem szakadás


jogos! köszi a javítást. tudom én, csak rosszul írom. korral jár.

YELLOW Elküldve: 2020-04-13 17:45 Fékjavítás

kisskarex írta: Sziasztok!
Kis segitség kellene vagy inkább infó!
Most érkezett el az ideje hogy féktartó lemezt cseréljek hátul.
Hivott is a szerelő és azt mondta "ha minden jól megy "40 mia oldalanként mert ki kell szedni a futkosót.Én meglátásom szerint csak az agyat kell lehúzni és max csapágyat cserélni de ez kicsit megütött.
Létezik hogy ennyi lenne vagy madarat láttak??


nem feltétlen kell levenni a futóművet. viszont lehet kerékcsapágyat érdemes cserélni. mert úgy is be fog állni. de fordítva is igaz kerékcsapágy cserénél érdemes a lemezt is cserélni, ha olyan az állapota.

YELLOW Elküldve: 2020-04-12 09:48 Belsõ

levente_takacs írta:
YELLOW írta:
levente_takacs írta: Sziasztok! (E90 bézs belső)
Olyan probémám van hogy konyoklo alatti konzolon megkopott a muanyag tudtok erre valami orvoslast?
Szedjem szet es festes?
Esetleg keressek hibátlan bontottat?
Bármit meghallagatok.
Koszonom!


pont olyanra nem tudod megcsinálni. sajnos undorítóan csúnyán kopik. hibátlant csak újban fogsz találni.
le lehet szedni, és vannak gumi spray-k amikkel be lehet fújni. de színben lehet eltérés a gyárihoz képest.


nem tudsz olyan oldalt ahol találok ilyet?


mármint milyen oldalt? gumi spray-re? beírod a keresőbe és kidobja. de pl a plasti dip-re is rákeresel, akkor dob...

YELLOW Elküldve: 2020-04-11 22:43 Mi lehet a baj?

Rikoca94 írta: Sziasztok!

A BMW Karbantartási rendszerével ( CBS ) kapcsolatosan lenne egy kérdésem. Észre vettem, hogy a service infoba lépve pl. A kovetkezo fékbetét vagy olajcseréig megtehető km egy jó ideje nem csökkent. Külföldi forumokon azt olvastam, hogy ez csak egy kalkulált érték és nem csökken arányosan a megtett km-ekkel párhuzamosan. Ez igaz lenne?

Koszonom a segítséget!

Udv.


ez így van. az olajcserét a fogyasztáshoz, indítások gyakoriságához köti, sőt azt is nézi milyen távokat megy két indítás között, meddig melegedett fel a hűtővíz.
a fékbetétet nem km alapján nézi. hanem kopásjelző alapján, persze kalkulálhat rá km-t vezetési stílusból, vagy egy korábbi csere alapján.
amúgy olajat 10-15ezrenként érdemes cserélni, mindegy mit ír ki.
amúgy dinamikus szervizintervallumnak hívják ezt.