YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2020-07-10 21:57 Mi lehet a baj?

hahfg írta:
YELLOW írta:
hahfg írta: ziasztok

Segítségre lenne szükségem E46-osomon felmerülő probléma miatt:

Aksi sarut levettem majd visszaraktam és Indul, de a műszerfalon a kézifék visszajelzőn és a légzsákon kívül se kép se hang + ha a kulcsot gyújtásra fordítom nem kapcsol be a rádió , és ha bekapcsolom a gombbal 30 percenként lekapcsol.
Biztosítékok rendben vannak, diag csak dme, abs-el kommunikál semmi mással nem.
Találkozott valaki már hasonló problémával?

köszi


a rádió amúgy is lekapcsol, de 15 vagy 20 perc után. a belső tér világítás és minden.
csinálni kellene műszerfaltesztet. titkos menüben a 2-es menüpont. neten van róla videó is, de a fórumon is többször le lett írva. ha ott sincs semmi, akkor a óracsoporttal lesz valami. ha ott van, akkor az motor ECU nem kommunikál az óracsoporttal.
hogy a rádió nem kapcsol be gyújtásra, az car/key memory beállítás, valószínű kinullázódtak ezek a dolgok.
akksi sarut leállítás után egyből sosem veszünk le. érdemes ezt a 15-30 percet megvárni, de az 5 perc minimum, hogy minden vezérlő lementse a dolgait.


Müszerfaltesztet nem tudok csinálni mivel a kijelző sem jön be, BMW scannerrel olvastam ott DME-ben Signal Can IKE van jelen, nem tudom merre keressem a hibát. Előtte a rádióm nem kapcsolt le csak ha levettem a gyújtást , most még menet közben is lekapcsol 30percenként, car/key memory beállítást hol lehet beállítani?


azt csak géppel lehet. néha előfordul, hogy kinullázza magát és alaphelyzetbe áll, főleg feszültség probléma esetén.
lehet át kellene nézni a testvezetékeket, mindenhol jó-e a kontakt.

YELLOW Elküldve: 2020-07-10 19:40 Mi lehet a baj?

hahfg írta: ziasztok

Segítségre lenne szükségem E46-osomon felmerülő probléma miatt:

Aksi sarut levettem majd visszaraktam és Indul, de a műszerfalon a kézifék visszajelzőn és a légzsákon kívül se kép se hang + ha a kulcsot gyújtásra fordítom nem kapcsol be a rádió , és ha bekapcsolom a gombbal 30 percenként lekapcsol.
Biztosítékok rendben vannak, diag csak dme, abs-el kommunikál semmi mással nem.
Találkozott valaki már hasonló problémával?

köszi


a rádió amúgy is lekapcsol, de 15 vagy 20 perc után. a belső tér világítás és minden.
csinálni kellene műszerfaltesztet. titkos menüben a 2-es menüpont. neten van róla videó is, de a fórumon is többször le lett írva. ha ott sincs semmi, akkor a óracsoporttal lesz valami. ha ott van, akkor az motor ECU nem kommunikál az óracsoporttal.
hogy a rádió nem kapcsol be gyújtásra, az car/key memory beállítás, valószínű kinullázódtak ezek a dolgok.
akksi sarut leállítás után egyből sosem veszünk le. érdemes ezt a 15-30 percet megvárni, de az 5 perc minimum, hogy minden vezérlő lementse a dolgait.

YELLOW Elküldve: 2020-07-09 20:03 Gumiméret-futómû

rokko99 írta:
YELLOW írta:
rokko99 írta: Sziasztok!
E46-omat tavaly vásároltam 17" felnikkel, 225/45 gumik voltak rajta, eléggé nullássak, és az volt vee a tapasztalat, hogy az autó össze-vissza ment az úton, nyomvályúból szó szerint alíg lehetett kihozni az autót, a kormányt tépte ki a kezemből, szó szerint élet veszélyes volt. Jött a tél, lekerültek róla a felnik, kapott 16-os E90 gyári felnit téli gumival + kormánymű felújítás + teljesen új első futómű. Nagyon jól ment, megszűntek a fent írt negatív tapasztalatok. Ma voltam gumisnál, a 17-es felni kapott használt gumikat (azért nem újat, mert jövőre fel akarom újíttatni azt a felnit, és most pénzem sem úgy volt sajnos..), rá is lett rakva az autóra és csodák-csodájára, majdnem ugyan olyan sz@r, mint tavaly, rossz futóművel. Helyzet az, hogy ötletem sincs, hogy most akkor ezt miért csinálja? Gumi? Felni? Túl nagy, vagy csak nagy felnivel egyszerűen ilyen? Így ne érzem biztonságosnak az autót, nem jó az úttartás, inkább visszarakatom a télit.
Kérlek segítsetek, ha tudtok, milyen irányba induljak el.


szokj hozzá.
tényleg, nekem minden tél után mikor felkerül a nyári 225 és 245 széles gumik, szinte bedurran a karom. pont rosszak a nyomvájúk, pont elég széles a gumi, hogy vigye az autót össze vissza. sajnos ilyen. sima úton 130-nál bele merek taposni a fékbe, elengedett kormánnyal és nincs kolbászolás. E46 futóműve a széles gumival ilyen. 4,5 évesen 62ezer km-nél is ilyen volt és most is olyan.


Köszönöm a választ. Akkor ilyen, és kész.


sőt, ha V mintás a gumi, vagy sok "rece" van rajta, akkor még jobban viszi. most minimális mintával rendelkező Sava Intensa UHP gumim van, kicsit javult a helyzet a korábbi V mintához képest. vagyis egész jól érzem a változást. a méret ugyanaz.

YELLOW Elküldve: 2020-07-09 19:57 Valamiért nem szól jól a zene.....Miért????

PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Az alábbi a problémám az autó (e46 318ci) hangrendszerével:

Előző tulajdonos átcserélte a fejegységet egy Win CE rendszerű 2 dinesre. Bár látszik a menün, hogy nem mai, én elégedett vagyok vele. Viszont a hangszóróknál valami nem okés.
Hiába van a ballansz középen, és az eq is, hátul sokkal hangosabbak a hangszórók, és sokkal teltebb is a hangzás (a hátsók gyönyörűen szólnak). Az elsők viszont sokkal halkabbak, és szinte nulla a basszus. Ami még jobban zavar, az az, hogy a magas hangsugárzók (a kilincs melletiek) egyáltalán nem szólnak.

A hangrendszer egy alap business, (6 hangszóróval) eredetileg elől kazettás fejegység volt+hátul CD tár

Mi lehet a gond? Köszi előre is!


elől ne is várj olyan nagy basszust, mint hátul. amúgy meg az elől/hátul elosztást a FADER-rel állítod, a BALLANSZ a jobb és bal oldalt állítja.


Igen igen azt rosszul írtam, köszönöm
Nem tudom másnál milyen, de nálam hatalmas a különbség a hátsókhoz képest, kb fele hangerővel szólnak az elsők, ezért is kérdeztem meg.
A magas hangsugárzókkal lehet valamit kezdeni?


ami lehet, hogy a hátsó hangszóró is cserélve lett, vagy a hangszórók impedanciája nem stimmel. hátul más, mint elől, így más lesz a kihajtásuk is.
én arra tippelnék, hogy vagy a fej kimenete mondjuk 8 Ohm-os hangfalra vannak, de csak 4-esek vannak bent. így a hátsók, amik nagyobb teljesítményűek, jobban kivezérlődnek. kisebb ellenállás, nagyobb áramot vesz ki, hamarabb lesz meg a teljesítmény. csak a fej végfokát teheti tönkre, ha félhangerő felett van hajtva. de ugyanez lehet, ha mondjuk hátul 4-es van, elől meg 8-as, akkor is hangosabban fog szólni a hátsó.
remélem nagyjából jól mondtam és érthetően. ezeknek kellene utána járni, hogy a fej kimenete mit tud, és a hangszórók milyenek.

YELLOW Elküldve: 2020-07-09 17:24 Valamiért nem szól jól a zene.....Miért????

PTamas7894 írta: Sziasztok,

Az alábbi a problémám az autó (e46 318ci) hangrendszerével:

Előző tulajdonos átcserélte a fejegységet egy Win CE rendszerű 2 dinesre. Bár látszik a menün, hogy nem mai, én elégedett vagyok vele. Viszont a hangszóróknál valami nem okés.
Hiába van a ballansz középen, és az eq is, hátul sokkal hangosabbak a hangszórók, és sokkal teltebb is a hangzás (a hátsók gyönyörűen szólnak). Az elsők viszont sokkal halkabbak, és szinte nulla a basszus. Ami még jobban zavar, az az, hogy a magas hangsugárzók (a kilincs melletiek) egyáltalán nem szólnak.

A hangrendszer egy alap business, (6 hangszóróval) eredetileg elől kazettás fejegység volt+hátul CD tár

Mi lehet a gond? Köszi előre is!


elől ne is várj olyan nagy basszust, mint hátul. amúgy meg az elől/hátul elosztást a FADER-rel állítod, a BALLANSZ a jobb és bal oldalt állítja.

YELLOW Elküldve: 2020-07-09 17:22 Gumiméret-futómû

rokko99 írta: Sziasztok!
E46-omat tavaly vásároltam 17" felnikkel, 225/45 gumik voltak rajta, eléggé nullássak, és az volt vee a tapasztalat, hogy az autó össze-vissza ment az úton, nyomvályúból szó szerint alíg lehetett kihozni az autót, a kormányt tépte ki a kezemből, szó szerint élet veszélyes volt. Jött a tél, lekerültek róla a felnik, kapott 16-os E90 gyári felnit téli gumival + kormánymű felújítás + teljesen új első futómű. Nagyon jól ment, megszűntek a fent írt negatív tapasztalatok. Ma voltam gumisnál, a 17-es felni kapott használt gumikat (azért nem újat, mert jövőre fel akarom újíttatni azt a felnit, és most pénzem sem úgy volt sajnos..), rá is lett rakva az autóra és csodák-csodájára, majdnem ugyan olyan sz@r, mint tavaly, rossz futóművel. Helyzet az, hogy ötletem sincs, hogy most akkor ezt miért csinálja? Gumi? Felni? Túl nagy, vagy csak nagy felnivel egyszerűen ilyen? Így ne érzem biztonságosnak az autót, nem jó az úttartás, inkább visszarakatom a télit.
Kérlek segítsetek, ha tudtok, milyen irányba induljak el.


szokj hozzá.
tényleg, nekem minden tél után mikor felkerül a nyári 225 és 245 széles gumik, szinte bedurran a karom. pont rosszak a nyomvájúk, pont elég széles a gumi, hogy vigye az autót össze vissza. sajnos ilyen. sima úton 130-nál bele merek taposni a fékbe, elengedett kormánnyal és nincs kolbászolás. E46 futóműve a széles gumival ilyen. 4,5 évesen 62ezer km-nél is ilyen volt és most is olyan.

YELLOW Elküldve: 2020-07-08 15:59 Lengéscsillapitó

SzaboAndras írta: Sziasztok!
E46-nál nyekereg az első futóművem. Nem élesen nyikorog, hanem ez olyan pont mint a középkori filmekben, amikor a bárkák árbóca nyekereg. Tudok róla videót küldeni ( Verpelét felé mostanában nem nagyon járok, hogy személyesen menjek), de igazából azért fölösleges a videó, mert pont olyan, mint a régi bárkák amikor nyekeregnek. Az 100%, hogy az eleje, az egyértelmű. Annyit sikerült kifülelni, hogy talán a bal eleje, de ez nem 100%, hogy bal, csak 99,9%. A balos lengőkar új, a hátsó bekötő gumibakkal együtt.
A futómű baromira le van ültetve (cipőm majdnem beszorul az eleje alá), de azért nem vagyok meggyőződve, hogy emiatt nyekereg,mert ha elkezdem emelni az autót, akkor félig felemelt állapotban is úgy tűnik nyekereg emelés közben, tehát ha nem lenne így leültetve gondolom akkor is nyekeregne. Rugóstag lehet, vagy toronycsapágynál az a gumibetét, vagy ilyesmi? Berugózás hatására nyekereg ennyit lehet tudni.
Mindemellett semmi sem lóg. Hallottam nem egy történetet, hogy valaki kicserélte a fél futóművet, de a nyekerges megmaradt.
Mit lehet tenni ésszerű keretek között?
Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni.


nekem is ez van, pint a balon. ha emelem fél oldalasan az autót, akkor a bal oldala nyekereg. aza fura, hogy mintha vinné kaszni, tehát olyan elem lehet, ami fém a fémmel érintkezik, vagyis gondolnám én. az a fura, hogy nekem sem lóg semmi. jobbról is van egy koppanás, főleg mikor kifele rugózik, tehát gödörbe megyek, de minden jónak tűnik.
mondjuk nekem akkor kezdte el, amikor egy kis szilikon olajat, vagy előtte zsírzó spary-vel befújtam a szilenteket, ápolás gyanánt. őszintén szólva, ha cserélnék most mindent. az autó keveset fut, inkább már elöregedve vannak a szilentek, vagyis erre gondolok, hiába nincs xarrá repedezve. szóval ez egy jó kérdés nekem is.

YELLOW Elküldve: 2020-07-07 17:31 EWS+Kulcs...

rmarci írta: Sziasztok! valószínű motorvezérlő egységet kell cserélnem , ha veszek egy szettet bontva (ecu+ews+kulcs) és kicserélem , utána nekem le kell cserélnem a zárakat? például a csomagtartón? vagy ezt hogy szokták megoldani? oké elvben irányítóval használok mindent, de ha bármi van úgye az új kulcs a zárakba gondolom nem lesz jó , két kulccsal mászkálnak az emberek vezérlőegység csere után? valaki segítene ez hogy működik? köszi


szerintem kulcsok nem kellenek. azért szokták egybe venni, hogy ne kelljen az EWS-t tanítani. de az EWS-re bármilyen kulcs feltanítható. maga a gyújtáskapcsoló cilinder, amibe a kulcs meg meg lehet hagyni. tehát igazából neked elég ECU-t venni, ha biztos azzal van gond. csak a mostani EWS-sel kell összepároztatni.

YELLOW Elküldve: 2020-07-07 17:27 Hütövetillátor

rmarci írta:
YELLOW írta:
rmarci írta: Sziasztok!

a motor venti csak 30%-on megy , azt hiszem 6 fokozata van abból kettőig kapcsol fel, kapok hibakódot is ,illetve a nem megfelelő hűtés miatt elvben a légkondit se indítja el a vezérlő egység most.

a venti biztos jó, arra gyanakszom a motorvezérlő egység a problémás. valakinek valami ötlet?

köszi


a motor venti-nek ami a hűtő mögött van, 3 fokozata van. 0-1-2.
a belső keringetéshez nincs köze. előbb azt kellene tisztázni melyik fentiről van szó. ami az utastérbe fújja, vagy sem. eleve mi a hibakód? konkrétum kellene.


Ami a motor visszahűtéséért felelős venti az nem megy max-on , ezáltal vissza jelez a ECU-nak, hogy nem megfelelő a motor hűtésem és ezáltal az ECU nem engedi elindítani a légkondim. A Hiba kód is a motor nem megfelelő hűtésére mutat.(próbáltam új ventit is , ugyanezt csinálja vele).


de honnan tudod, hogy 30%-on megy?
nem a venti jelez vissza, hanem a hőgomba. az alapján kapcsolja a ventit is. olyan 108°C körül kapcsolja a legmagasabb fokozatot.
azt néztétek milyen értéket mutat motorhőfoknak? úgy értem titkos menüben, vagy diagnosztikával élőadatban?
a biztosítékot sem árt megnézni. fejből nem tudom melyik, de ha megnézed az összeset, a hibásat úgy is látni.

YELLOW Elküldve: 2020-07-07 14:58 Hütövetillátor

rmarci írta: Sziasztok!

a motor venti csak 30%-on megy , azt hiszem 6 fokozata van abból kettőig kapcsol fel, kapok hibakódot is ,illetve a nem megfelelő hűtés miatt elvben a légkondit se indítja el a vezérlő egység most.

a venti biztos jó, arra gyanakszom a motorvezérlő egység a problémás. valakinek valami ötlet?

köszi


a motor venti-nek ami a hűtő mögött van, 3 fokozata van. 0-1-2.
a belső keringetéshez nincs köze. előbb azt kellene tisztázni melyik fentiről van szó. ami az utastérbe fújja, vagy sem. eleve mi a hibakód? konkrétum kellene.

YELLOW Elküldve: 2020-07-06 21:57 Segítség, beázik az autóm!!!!

Norti írta: Sziasztok!

Végigolvastam sok hozzászólást, de nem találtam pontosan olyat ami az én problémámmal foglalkozna.

Bmw e90, 2007. A vezető oldalon a hátsó ülésnél a lábtartónál eső után vizes a kárpit.
Gondolom valahol az esőelvezető eldugulhatot. De hol? Mi okozhatja ezt?

Remélem van köztetek olyan aki tud nekem segíteni,
Köszönöm,


az ajtókárpit alatt van egy párazáró szivacs. ha fóliázva van, akkor biztos volt leszedve, rosszul ragasztottál vissza, de simán a nagy melegben is elengedi magát, és az oldalüvegen az ajtóba csöpögő víz, befolyik az utastérben. sok autónál probléma, mert pont olyan szögben mennek a cseppek az üveg aljáról függőben, hogy a belső lemez éléhez, vagy a párazáróra csepeg, onnan pedig bejut az utastérbe.
húzd fel az ablakot, nyisd ki az ajtót és az üvegre folyasd a vizet. alul, ahol az ajtó lemeze és a ajtóborítás találkozik, kb 98%-ban meg fog jelenni a víz. na ott jut be az utastérbe is. újra kell ragasztani. van direkt ehhez van ragasztó (bitumenes), de valaki csak nagy szürke szövetszálas ragasztóval szokta leragasztani.
ha nem itt ázik, akkor az ülés alatti légbefúvón keresztűl jön a víz, ha a klímabox lefolyója el van dugulva és a kondenzvíz nem folyik le, hanem be az utastérbe. a leeresztő a cső a váltó felett van.
vagy lehet még eset, ha az aljáról a gumidugó kiesett és onnan ázik fel.

YELLOW Elküldve: 2020-07-06 21:46 Töltés hiány

RJani írta: Sziasztok!
Kérlek súgjatok! (E60)

Tavaly nyár: Néha beindítás ELŐTT a gyujtás ráadásakor kíírta, hogy nagy fordulaton gyenge a töltés, menet közben soha, indult, meg nem állt. Generátor csere, mert hogy elkopott, dobálja a kefét. Mivel ez a valeo már egyszer szivatott, így egy vadi új Magnetti Marellit vettem bele.
Innentől kezdve jön a java: tavasztól, őszig néha random eljátsza, hogy egyszerűen nem tölt. Semmi hibajelzés, egyszer csak kiáll minden hibára, mert kimerült az aksi.(aksi új, két féle is van!) Saru le-majd fel, és ismét van töltés. Tegnap indítás után nem volt töltés, de gondoltam azt a 2 km-t megteszem a boltba, majd vissza. Mikor kijöttem a boltból, elfelejtettem a sarut levenni-feltenni, de csodák csodájára, ismét volt töltés. A generátorról ha lehúzom az adatkábelt, semmit nem ír ki. Ugyan ez a helyzet, ha széthúzom az IBS szenzor kábelét, akkor sem ír ki hibát.

Kérnélek benneteket, aki tapasztalt, vagy hallott ilyesmiről, az legyen szíves felhomályosítani engem, vajon mi lehet az ok?
Köszi előre is!


az akksi lett illesztve? cserénél géppel, de azt hiszem a műszerfalon is meg lehet adni, ha új értéket kapott. de a cserét is meg kell neki mondani, hogy a töltésvezérlő tudja, hogy új akksi van a fedélzeten. magyarán adaptálni kell az akksit. valószínű emiatt cseszekedik a generátorral is.

YELLOW Elküldve: 2020-07-05 08:47 N46 és N42 motorok

akela írta: Sziasztok!
N46B20 a motor. Indul,szépen jár,de mintha eltünt volna a lovak ereje. 2000-2500 tól kezd el húzni,de ekkor is mint egy Zsiguli. Ha induláskor nem pörgetem fel kicsit,ledadog,vagy le is áll. Hibakód nincs. (volt valami szelep jeladó,de az cserélve lett,és nem javult a lustasága).Ok,hogy ez nem egy erőgép,de azért majdnem 150 Le.
Segítsetek,mert fogalmam sincs mihez kezdjek. A szervizben is csak a vállukat vonogatják.
(Nem márka,de BMW szervíz).


élő adatokat kellene nézni. így ez nehéz. lehet a valvetronic rosszalkodik, meg kellene nézni működik-e egyáltalán jő szögben áll-e stb. így ezt nem lehet kitalálni. vidd el olyanhoz, aki ért is hozzá.

YELLOW Elküldve: 2020-07-04 09:34 xenon próbléma.

kisskarex írta: Sziasztok!
Pici segitség kellene.Ma hazaérkezéskor észre vettem hogy a bal vagy jobb (igazából lényegtelen)tehát az akkumulátor oldali xenonom nem úgy világit mint a másik,nem olyan hófehér fénnyel világit hanem olyan ibolyás vagy lilás fénnyel.Világitani viléágit rende
sen csak a szine más lett mint megszokott.Már akkor úton voltam jó ideje tehát még az sem lehet hogy esetleg nem melegedett be.
Van valami tippetek hogy ez mi lehet trafó vagy égő probléma vagy valami éppen elkezdődött?
A válaszokat előre is köszönöm!


szerintem az izzó kezdi el megadni magát.
de cseréld meg a két izzót, aztán kiderül.

YELLOW Elküldve: 2020-07-03 09:33 Motorolaj

adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Szia,
most ezt használom, 4 olajcsere óta, nekem bevált, mást nem is fogok bele tenni: FUCHS TITAN GT1 FLEX 23 5W30

(https://olajmarket.hu/termekek...er_submit=).

Bye: hil


Fuchs-hoz képest nem is drága. meglepett. én is agyalok most másikon, igaz még egy évem van.


+1 a Fuchs mellett. Én is ezt a GT1-et használom, igaz én az 5w-40-est, de már évek óta. Nekem az E46 (benzin) -ban is az volt az asszony E87 (benzin) -be is azt rakom és most az E61 (diesel) -be is. Egyaránt mindegyikben jó volt és nem ette. Az E87-ben pl. volt gyári bmw olaj is, azt ette mint a fene. Nem lett meg szimmeringezve (pedig annál is tipushiba), tettem bele Fuchs-ot és fele annyit eszik meg belőle. Mondok egy példát: a BMW olajjal ami ugye shell olaj 10 ezer km alatt megevett simán 1-1,5 litert, most a Fuchs-al 1 liter alatt! Nem azt mondom hogy megállt az olajfogyasztás mert olyan nincs, de jelentősen csökkent az biztos és a szerelő ismerősöm is ezt a Fuchs-ot ajánlja és ő is minden BMW-be ezt tölti független attól hogy benzines vagy dízel az autó. C3-mas minősítése miatt részecskeszűrős autóba is jó.
Az a jó benne hogy az ára is tök jó! Még a Motul ami elég jó és sokan ajánlják lehet legközelebb kipróbálom, de az viszont drágább is.


lehet kipróbálom én is jövőre akkor.
szerk.: csak az a baj, ahonnan szoktam olajat rendelni, náluk Fuchs pont nincs.


Én innen szoktam rendelni, sosem volt semmi probléma

A link neve


pfúúú istenem de xarul működik ez az oldal... itt oszt böngészni... nekem valahogy sosem azt csinálja mint amire kattintok. vagyis úgy mondanám, ahogy akarja úgy csinálja. rámegyek egy márkára, viszkozitásra, erre teljesen mást tölt be folymatosan.