YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2020-03-19 17:02 Műszerfal kijelzés

MaybeNot12 írta: Először is leszögezném, hogy életem első hozzászólása, Üdv márkatársak! Reményteljesen bízom abban, hogy a megfelelő topikot választottam problémám, vagy inkább észrevételem megosztásához.. Adott egy 2004-es Facelift E46 motor akármi itt szerintem nem téma. A helyzet a következő. Szóval ha kinyitjuk valamelyik ajtót + a csomit a műszerfalon a tudomásom szerint check control nevezetű kis felülnézetes sárga autó körül piros kis "ajtócskák" jelzik, hogy az az ajtó éppen nyitva van. Na most ebből én semmit nem láttam, 2 éve vagyok a büszke tulaj. Egyébként amikor egy izzó kiég, tökéletes mutatta, hogy melyik, azzal tehát gond egy szál se. De bármelyik ajtót nyitom csukom 2 éve, a kis sárga autó fel nem villan, körülötte akkor evidens, hogy a kis piros "ajtócskák" sem. Mintha azt látná hogy ki sem nyílt ajtó. Viszont ez nem létezik, mert a beltér világítás minden egyes ajtó nyitásra-csukásra rendeltetésszerűen reagál, tehát az autó mégis csak "látja" hogy mikor melyik ajtó nyílik-csukódik. Valami isten háta mögötti orosz oldalon láttam egyszer talán, persze már ötletem nincs hol, és nem is találom, hogy elvileg ezekben a 46-okban előszeretettel engednek el bizonyos lábak, forrasztások a műszerfal azon pontján, ahol mondjuk pont azt a jelet kéne kapnia a műszerfalnak, hogy "Haló most kinyílt a bal első, ezért világítanom kell, hogy nyitva van a bal első". Kérdésem tehát az lenne, hogy ennek van bármi igazságalapja? Nem szívesen szedném darabokra a műszerfalat emiatt. Ja igen, a titkos menű 2-es műszerfaltesztjében MINDEN kis piros ajtócska világít, a check controlon. Kiégett izzó jelzésekkel mindennel együtt. De csak műszerfaltesztkor, élesben 2 éve nem láttam soha. Azért ha van itt valaki, és bármi érdemlegessel tud szolgálni, ne tartsa magában! Köszi!


ezt a forrasztásos dolgot még nem hallottam, sőt ebből adódó hiba sem rémlik.
mivel műszerfalteszten jó, tehát az óracsoport jó.
viszont én úgy tudom ez a funkció programozható. feltételezem, hogy valami szenzor nem jó, ezért mindig jelezte, hogy nyitva van valamelyik ajtó, ezért az előző tulaj kikapcsoltatta ezt a visszajelzést.
ha nyitva van az autó, de belül nincs fény, majd a kilincs húzására ajtó nyitására felkapcsol a belső világítás, akkor ez a fenti dolog lehetséges.

YELLOW Elküldve: 2020-03-19 16:57 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

CsakMani írta: Azonosak a csavarok,ültetés előtt nem volt eddig semmi gond. De nem hagyott nyugodni úgyhogy mentem vele még egy kicsit,aztán megálltam,hogy látszik-e valami esetleg szabad szemmel. Nos,a gumim külső részét súrolja a kerékjárat. Pár km után lehet látni mind a gumin úgy a sárvédő peremén is.
Futóműbeállítás esetleg? Totál tanácstalan vagyok a témában.




futómű állítást meg lehet próbálni, de itt valami nem kerek. Ha az ET35 8,5"-os felni és 225-ös gumi, annak nem szabadna beleérnie sehova. még ilyen ültetéssel sem...

YELLOW Elküldve: 2020-03-18 22:58 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

CsakMani írta: Sziasztok!

Adott egy f31,gyári futóművel. Kicseréltük a rugókat Eibach sportlinera. 40/35mm. Téli kerekekkel semmi gond nem volt (205/60R16). Ma,kihasználva a jó időt,felprobáltuk a nyári kerekeket (225/35R19 MAM7-8519 8,5J ET35) és hátul beleér. Szabad szemmel úgy látom,hogy mindenhol van elég hely és ha egy helyben állok minden rendben. Mihelyst elindulok hallom,hogy súrlódik. Mi lehet a gond? Cserélném kellene hátsó lengéscsillapítót? Talán gyengék lennének?

Biztos járt már valaki hasonló cipőben. Ha off a téma,elnézést,kerestem de nem találtam választ.




lengéscsillapítónak ehhez nincs köze. a rugó tart. azt kell megnézni hol ér bele.
de ennek a szettnek nem kellene gondnak lennie elvileg. lehet elől ér bele.
vagy felrakáskor a féktárcsa mögötti lemez meghajlott és ahhoz ér hozzá a tárcsa esetleg.
vagy és lehet ez lesz. MAM felninek saját csavarja van? mert lehetséges, hogy hosszú, de a BMW gyári csavar is lehet hosszú ezzel a felnivel, ezért ahogy be lett húzva, a csavar vége beleér az agyba forgáskor. ha egy csavar van, meg amúgy is érdemes megnézni a téli felnivel és ennél mennyivel lóg át a csavar leszerelve. de a csavarok menetes végét is meg lehet nézni, van-e súrlódás nyom rajtuk.

YELLOW Elküldve: 2020-03-15 22:31 Centrálzár vezérlő, grundmodul

tomasso89 írta: Sziasztok!
A következő problémát észleltem: távirányítóval bezárom az autót, be is zár viszont kinyitni nem nyitja. Viszont ha rányomok a gombra akkor a lámpa felvillan, zárásra elalszik. Viszont a 3. Gombbal a csomagtartó ajtót nyitja. Ha bele dugom a kulcsot a zárba azt az egy ajtót kinyitja, belülről a kilinccsel sem és a gombbal sem nyílik. Valamint a jobb oldali ablakemelő fordítva működik. Ebből mindenki arra következtetett hogy grund modul a hiba, találtam másikat bele valót, saru le, csere, saru vissza. A távirányító így már ugye nem működik, ha beledugom a kulcsot a zárba kinyílik minden ajtó. Feltanitottam újra a kulcsot távirányításra, de kb 1-2 nyitás zárás után ugyanott vagyok ahonnan elindultam. Kérlek segítsetek mert tegnap vettem az autót és egyből ezzel kell szembesülnöm...elég idegesítő. Természetesen aki eladta az erről nem tájékoztatott.


igen ez olyan, mintha a GM modulon lévő relé hibája lenne. ha bontottat vettél simán lehet azon is rossz, tehát relét kellene cserélni.
vagy
Cikkek ---> Csináld magad (hil írása valahol lent) http://www.bmwfanatics.hu/cikk...vitas.html
de akkor elvileg a belső világítás sem kapcsol fel.

YELLOW Elküldve: 2020-03-15 22:24 Mi lehet a baj?

spiler írta: Sziaztok, 2013.12 havi F25 28i x3-asnál a hűtőventillátor agyon gyakran feleslegesen bekapcsol, folyamatosan megy. Ilyenkor a check engine lámpa is ég, nem is húz úgy az autó ahogy szokot, egy idő után megszűnik a hiba. Ki lett olvasva, termosztát problámát jelez, de ki lett cserélteve a termosztát és a két hőérzékelő is, mégis megnaradt a hiba. Van ötlet, hogy mit lehetne tenni?


ha jól tudom ebben sincs vízhőfok mutató, csak a menüben lehet megnézni. szerintem az a gond, hogy melegszik a víz. mondjuk ki kellene írnia szerintem. ebben már elektromos vízpumpa van, szerintem azzal lesz gond. mert szokott. hogy maga a pumpa, vagy csatlakozó probléma azt nem tudom. esetleg levegős a rendszer. bár ha volt termosztát cserélve, akkor csak lett a hűtővízzel is babrálva és csak le lett légtelenítve.

YELLOW Elküldve: 2020-03-11 22:56 világításmodul programozása

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Valaki esetleg tudja, hogy E92-ben a belső hangulatvilágítás (ajtókon lévő LED-sor) fényerejét hogyan lehet állítani? Egyik ismerősömnek kellene...


gyárilag van E92-ben? nekem nem rémlik. de ha igen akkor MMI-ból lehetne állítani. ha nem, akkor bizonyos progival lehet a PWM-mel szabályozni, programozni szerintem. scanner-rel nem hiszem.


Köszi. Igen, gyárilag lehetett hozzá rendelni de csak narancs színű mint a műszerfal.
iDrive menüjében nem találtuk, legalábbis ahol észszerűen lenne és a következő generációnál is van.


lehet nem is állítható. még esetleg a műszerfali menüben tudnám elképzelni. de a könyve írna róla. ha meglenne.
a másik, hogy lehet fényerőre változik. nem tudom mi a gond, túl erősen világít vagy nem? ha túl gyenge, akkor lehet a fényérzékelőnek takar be valami. ha túl erős, akkor meg valami világíthat rá, ezért felveszi. A műszeregység fényerejének változtatására nem változik a hangulatfény? ha igen, akkor fényérzékelőt mondanám. csak találgatok, mert nincs tapasztalatom ezzel. a másik meg amit írtam, hogy nyilván lehet offset-elni teljesítményfokozatokat. ha E46-nál lehet, akkor biztos itt is.

YELLOW Elküldve: 2020-03-11 22:51 Mi lehet a baj?

Pistike27 írta:
Pistike27 írta:
YELLOW írta:
Pistike27 írta:
YELLOW írta:
Pistike27 írta:
YELLOW írta:
Pistike27 írta:
YELLOW írta:
Pistike27 írta: Üdvözlet Tagok

Segítséget szeretnék kérni van nekem egy e39 525tds az átlag fogyasztás mérő / nem a fordulat szám alatti mérőre gondolok/ 30-35 litert ír pedig nem eszik annyit a kocsi! mi lehet a baj mert már idegesít egy kicsit!

előre is köszönöm


valamilyen jelet nem kap meg, vagy rossz értéket kap. nem tudom a tds-nél miből dolgozik... de ha a sebesség jó, a km-t jól méri, az üzemanyag szintjelző jó, légmennyiségmérő jó, akkor passzolom. nem tudom valamilyen hőfokszenzor lehet-e köze hozzá, de ha jó külső hőmérsékletet mutat,a motor is bemelegszik rendesen, akkor passz.


a külső hőmérsékletet nem mutatja mindig jól mivel plusz fokba is -15 C fokot ír akkor azt kellene meg nézni ?


igen előfordulhat, hogy amiatt rossz. sőt a klíma is működhet miatta rosszul. általában ha totál halott, akkor -40°C-ot szokás mutatni, de szerintem lassan elhalódik végleg. de azt sem árt megnézni, hogy a légmennyiségmérő a beszívot levegőt milyennek méri. bár ha ott rossz lenne, akkor sokat is fogyasztana valóban vagy rángatna.


Köszi szépen a segítséget és milyen márkájút ajánlasz volt van több fajta is?


valami márkásabbat, ne a legolcsóbbat. nincs konkrét tippem. de előtte egy autóvillamosságis méregethetne is, nehogy feleslegesen cserélj. mert lehet csak vezeték probléma van.


Kicseréltem jó mutatja a hőmérségletet de sajnos nem oldotta meg a problémát mindig 39 liter ír


nullázd le. vagy próbáltad és újra 39-et mutat?


igen lenulláztam meg közbe aksi csere is volt mentem vele 8 km-t és újra azt írja!


A gáz pedál jeladó nem befolyásolja esetleg ?


akkor a motor is másképp menne. hiszen az alapján gyorsul az autó... ha az lenne, akkor folyamatosan gyorsítana ilyen fogyasztás mellett.

YELLOW Elküldve: 2020-03-11 20:04 világításmodul programozása

Adriano98 írta: Sziasztok!

Valaki esetleg tudja, hogy E92-ben a belső hangulatvilágítás (ajtókon lévő LED-sor) fényerejét hogyan lehet állítani? Egyik ismerősömnek kellene...


gyárilag van E92-ben? nekem nem rémlik. de ha igen akkor MMI-ból lehetne állítani. ha nem, akkor bizonyos progival lehet a PWM-mel szabályozni, programozni szerintem. scanner-rel nem hiszem.

YELLOW Elküldve: 2020-03-09 22:14 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Adriano98 írta: Sziasztok!
Pár éve szereztem be egy hibakód olvasó programot + átalakítót kábellel (BMW Scanner 1.4.0), mostanra sikeresen telepítettem a gépemre, viszont ha rádugom az autóra csak a DME menüpontot (vagy minek is nevezzem) tudom megnyitni, sikeresen jelzi, hogy nincs hiba, de a többinél csak <not found>-ot jelez: így, nálam is ezeket a hibaüzeneteket is dobja. Olvastam, hogy 7-8 pint az olvasóban össze kell forrasztani, olyat is, hogy az 1-2 és a 4-5-öt is, de olyat is, hogy rossz akksi van a kocsiban ilyenkor. Esetleg valaki tudja, hogy valóban melyik lehet a megoldás?


nekem semmit nem kellett csinálni. de a net tele van gagyi fos kábelekkel. nem csak BMW-knél.

YELLOW Elküldve: 2020-03-09 19:40 Lengéscsillapitó

pot írta: Csak azért kérdesztem mert előre viszont a sedáné jó a touringba meg még a e36os első lengéscsillapitó is jó a e46 touringba.


mert elől ugyanaz a terhelés van kb.
ez olyan mint régen, aki emeli akart a Ladákon, az a kombi rugóját tette be, amitől keményebb is lett a rugózás. Sőt van, aki níva rugókat tett a kombi alá, hogy még nagyobb legyen a terhelhetősége.
gátlókra is igaz.
de a logikádra magyarázat, hogy a sedan és a touring első lámpája is megegyezik, de a hátsók nem. na így van ez a gátlókkal is.

YELLOW Elküldve: 2020-03-08 19:10 Lengéscsillapitó

pot írta: Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy a sedanhoz való hátsó lengéscsillapitó Bilstein 19-103150 cikszámú ,jó a touring ba mert annak a cikszáma ami bele való bilstein 19-103112 a cikszáma. Válaszokat előre is köszi.


szerintem ez totál egyértelmű. ha nem egy a cikkszám, akkor nem egyforma. eleve egy touring jobban terhelhető, így egyértelmű, hogy a rugó és a gátló is más.
bele rakni biztos bele lehet, de nem belevaló.

YELLOW Elküldve: 2020-03-08 16:36 Akkumulátor

feco7939 írta:
Az meg, hogy ez az autó miért dízel annak is megvan az oka ....de az már egy más téma.


lehet beszéltük már...

YELLOW Elküldve: 2020-03-07 16:06 Akkumulátor

feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta: Sziasztok
Úgy néz ki, hogy engem is utolért az akkuhalál (bár még nem lett újratöltve, hogy utána mit mutat) de nagy valószínűséggel vége neki.
Az autóban lévő akkumulátor Exide 80Ah 700A, ami minimum 6,5 évet bírt (ekkor vettük az autót ezzel az aksival, nem tudni mennyivel előtte vette bele a kocsi első tulaja az osztrák papa) …. úgyhogy nagyon ugyanilyen aksiban gondolkozok mert ez már bizonyított 6,5 évet legalább ….lehet is kapni ilyet webáruházakban 27-28 ezerért:
https://www.arukereso.hu/akkum...p51741222/
csak ebben az esetben nem tudni, hogy mikori gyártású az aksi (bár lehet pár webáruháznál rákérdezek, hogy tudnak e gyártási időt mondani)
A másik lehetőség a helybeli autósboltos akinél ugyan ez a típus nem kapható, de nagyon ajánlotta a Monbat 80Ah 740-760A aksijait amik ugyanannyiba kerülnek mint a webáruházas Exide 27-28 ezer, és ennél tudom ellenőrízni a gyártási időt.
Meghallgatok pro és kontra véleményeket egyikről is másikról is.


Nem tudom hol laksz, de én csak személyesen vennék és olyan helyen, ami csak akksival foglalkozik. Kis vagy nagyker. A legtöbb kis autósboltban is régóta ott állhatnak, meg jellemzően a gagyi akksik vannak náluk, jó drágán.
Abban biztos lehetsz, hogy a legtöbb nem fogja nézegetni mikori az akksi. max rávágja, hogy friss, aztán kapsz, amit kapsz. Illetve én nem szeretném, hogy bármelyik futárcég vagy posta akksit szállítson nekem. Amilyen a csomagkezelés.


10 ezer fős kisváros Békés megyében. Közben feltöltöttük az aksit.... vízzel is mert mind a 6 cella kilátszott (ennyit a gondozásmentes aksikról) Elvittem beméretni a műszer szerint 486A-t tud a 700A helyett....a terhelő villánál meg épp eléri a zöld sáv szélét amiben benne kellene lennie ....elvileg ez az aksi hamarosan kuka, bár lehet hogy még valameddig működni fog .....betettem a kocsiba....pöccre beindult. De hamarosan újat kap. Már csak az a kérdés, hogy Exide (ami minimum 6,5 évet kibírt) vagy a Monbat Prémium (amit nagyon ajánl a helyi autósboltos)
Aksi kisker nagyker nincs, a helyi autósboltos elég nagy Monbat forgalmazó mert a múlt hónapban csak ebből a típusból 1 milla feletti összegben adott el (úgyhogy nagyon friss aksik vannak nála) ....meg ilyen kis városban "mindenki mindenkit ismer". Ha az Exide mellett döntök akkor nyilván nem futárral kérem az átvételt, hanem Pesti ismerős személyesen veszi át, hogy megtudja nézni rajta a gyártási időt.
Úgyhogy az Exide és Monbat márkáról várok pro és kontra véleményeket, hogy kinek melyik márka hogy vált be, vagy hogy nem.


Ha már kilátszottak a cellák, az már régen rossz. A gondozás mentes sem gondozás mentes. Az is párolog, azért van rajta szellőző csatorna. Ha sokat áll fagyban, és forró naptűzésben, az rátesz neki. Érdemes hőtükör szivacsból borítást fabrikálni. ha garázsos akkor nem kell.
Még egy nyarat lehet kibír, ha nem indítasz 10km alatt 4x, akkor nem lesz gond még a nyáron. de ez kb 50%-osnak mondható.
Olvass vissza nem ismétlem magam. Röviden MonBat-ról van jó véleményem. 6 évet bírt úgy, hogy már csak a végén töltögettem, amúgy meg rövideket-et ment sok indítással. Ahhoz mérten a 6 év full jó. A gyári is 7 évet bírt. Másnak 10-12-t elmegy a gyári, de ahhoz hosszútáv kell. Úgy a MonBat is elmenne többet. Most is az van már 4 éve. Mondjuk ezt okos töltővel néha töltögetem. Attól függ mennyi rövidet megyek és milyen sokat indítok. Korábban kék Premium volt, most Zöld van. Faternak meg ezüst volt, de az is bírta, de az nem tudom mennyire volt minőségi hiába elvileg ugyanaz. Mintha olvastam volna, hogy az tán nem is MonBat volt. Kocsi azzal lett eladva. vagy 3 évet ment, szintén rövid távokat. Szóval én is pártolom. Ráadásul olcsóbb, mint a nagy márkák, és szerintem nem rossz. Sőt...
De ha a keresőbe beírod az oldalon, hogy MonBat és a hozzászólásokra keresel rá, akkor kidobja, amiket korábban írtam.


Köszi! Tudom, hogy ez az aksi kuka, csak addig kell kibírja míg megszületik a döntés, hogy milyen legyen az utódja. Végigolvastam az egész topicot és olvastam, hogy dícsérted a Monbat aksit, csak azért merült fel ez a tipus, no meg azért mert a helyi autósboltos annyira ajánlotta és, hogy olyan sokat ad el belőle .....amúgy egy hete még simán beadta volna nekem bárki, hogy a Monbat egy hegycsúcs és nem aksi ....számomra annyira ismeretlen volt
A 80Ah 700A értékektől nem nagyon akarok eltérni...eddig is tökéletes volt ez az autónak, főleg, hogy fűtött garázsban áll és télen szinte nincs is használva ....tavasztól őszig is 10 ezer alatt van a futásteljesítménye, 6,5 év alatt ment 48 ezret, előtte meg az első tulajánál az osztrák papánál 11 év alatt 42 ezret.
Ha találok biztos forrást elfogadható áron akkor még mindig az Exide fele hajlik a mérce, főleg, hogy a 2020-as autó akkumulátor tesztben az első 5-ben 2 Exide is van ....meg 2 Varta ....elsőnek meg a Bannert hozza.
https://test-vergleiche.com/hu...tor-teszt/


Én a teszteket kihagyom. kb semmire nem való amit linkeltél. Abból nagyon nem derül ki semmi. Továbbá elég szegényes a lista. Vajon miért nincs benne több márka? Ez pont olyan, mint a szándékos gumiabroncs lehúzás. Egyszerűen csak a nagy márkák lehetnek elől. Nem fedi a valóságot. Hát vegyél amilyet akarsz. Én maradok a MonBat-nál. Engem is meglepett tartóssága, bár sejtettem. A katonai felhasználása sem véletlen.
Ilyen futásra nem nagyon kell dízel.

YELLOW Elküldve: 2020-03-06 22:29 Akkumulátor

feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta: Sziasztok
Úgy néz ki, hogy engem is utolért az akkuhalál (bár még nem lett újratöltve, hogy utána mit mutat) de nagy valószínűséggel vége neki.
Az autóban lévő akkumulátor Exide 80Ah 700A, ami minimum 6,5 évet bírt (ekkor vettük az autót ezzel az aksival, nem tudni mennyivel előtte vette bele a kocsi első tulaja az osztrák papa) …. úgyhogy nagyon ugyanilyen aksiban gondolkozok mert ez már bizonyított 6,5 évet legalább ….lehet is kapni ilyet webáruházakban 27-28 ezerért:
https://www.arukereso.hu/akkum...p51741222/
csak ebben az esetben nem tudni, hogy mikori gyártású az aksi (bár lehet pár webáruháznál rákérdezek, hogy tudnak e gyártási időt mondani)
A másik lehetőség a helybeli autósboltos akinél ugyan ez a típus nem kapható, de nagyon ajánlotta a Monbat 80Ah 740-760A aksijait amik ugyanannyiba kerülnek mint a webáruházas Exide 27-28 ezer, és ennél tudom ellenőrízni a gyártási időt.
Meghallgatok pro és kontra véleményeket egyikről is másikról is.


Nem tudom hol laksz, de én csak személyesen vennék és olyan helyen, ami csak akksival foglalkozik. Kis vagy nagyker. A legtöbb kis autósboltban is régóta ott állhatnak, meg jellemzően a gagyi akksik vannak náluk, jó drágán.
Abban biztos lehetsz, hogy a legtöbb nem fogja nézegetni mikori az akksi. max rávágja, hogy friss, aztán kapsz, amit kapsz. Illetve én nem szeretném, hogy bármelyik futárcég vagy posta akksit szállítson nekem. Amilyen a csomagkezelés.


10 ezer fős kisváros Békés megyében. Közben feltöltöttük az aksit.... vízzel is mert mind a 6 cella kilátszott (ennyit a gondozásmentes aksikról) Elvittem beméretni a műszer szerint 486A-t tud a 700A helyett....a terhelő villánál meg épp eléri a zöld sáv szélét amiben benne kellene lennie ....elvileg ez az aksi hamarosan kuka, bár lehet hogy még valameddig működni fog .....betettem a kocsiba....pöccre beindult. De hamarosan újat kap. Már csak az a kérdés, hogy Exide (ami minimum 6,5 évet kibírt) vagy a Monbat Prémium (amit nagyon ajánl a helyi autósboltos)
Aksi kisker nagyker nincs, a helyi autósboltos elég nagy Monbat forgalmazó mert a múlt hónapban csak ebből a típusból 1 milla feletti összegben adott el (úgyhogy nagyon friss aksik vannak nála) ....meg ilyen kis városban "mindenki mindenkit ismer". Ha az Exide mellett döntök akkor nyilván nem futárral kérem az átvételt, hanem Pesti ismerős személyesen veszi át, hogy megtudja nézni rajta a gyártási időt.
Úgyhogy az Exide és Monbat márkáról várok pro és kontra véleményeket, hogy kinek melyik márka hogy vált be, vagy hogy nem.


Ha már kilátszottak a cellák, az már régen rossz. A gondozás mentes sem gondozás mentes. Az is párolog, azért van rajta szellőző csatorna. Ha sokat áll fagyban, és forró naptűzésben, az rátesz neki. Érdemes hőtükör szivacsból borítást fabrikálni. ha garázsos akkor nem kell.
Még egy nyarat lehet kibír, ha nem indítasz 10km alatt 4x, akkor nem lesz gond még a nyáron. de ez kb 50%-osnak mondható.
Olvass vissza nem ismétlem magam. Röviden MonBat-ról van jó véleményem. 6 évet bírt úgy, hogy már csak a végén töltögettem, amúgy meg rövideket-et ment sok indítással. Ahhoz mérten a 6 év full jó. A gyári is 7 évet bírt. Másnak 10-12-t elmegy a gyári, de ahhoz hosszútáv kell. Úgy a MonBat is elmenne többet. Most is az van már 4 éve. Mondjuk ezt okos töltővel néha töltögetem. Attól függ mennyi rövidet megyek és milyen sokat indítok. Korábban kék Premium volt, most Zöld van. Faternak meg ezüst volt, de az is bírta, de az nem tudom mennyire volt minőségi hiába elvileg ugyanaz. Mintha olvastam volna, hogy az tán nem is MonBat volt. Kocsi azzal lett eladva. vagy 3 évet ment, szintén rövid távokat. Szóval én is pártolom. Ráadásul olcsóbb, mint a nagy márkák, és szerintem nem rossz. Sőt...
De ha a keresőbe beírod az oldalon, hogy MonBat és a hozzászólásokra keresel rá, akkor kidobja, amiket korábban írtam.

YELLOW Elküldve: 2020-03-04 16:57 Akkumulátor

feco7939 írta: Sziasztok
Úgy néz ki, hogy engem is utolért az akkuhalál (bár még nem lett újratöltve, hogy utána mit mutat) de nagy valószínűséggel vége neki.
Az autóban lévő akkumulátor Exide 80Ah 700A, ami minimum 6,5 évet bírt (ekkor vettük az autót ezzel az aksival, nem tudni mennyivel előtte vette bele a kocsi első tulaja az osztrák papa) …. úgyhogy nagyon ugyanilyen aksiban gondolkozok mert ez már bizonyított 6,5 évet legalább ….lehet is kapni ilyet webáruházakban 27-28 ezerért:
https://www.arukereso.hu/akkum...p51741222/
csak ebben az esetben nem tudni, hogy mikori gyártású az aksi (bár lehet pár webáruháznál rákérdezek, hogy tudnak e gyártási időt mondani)
A másik lehetőség a helybeli autósboltos akinél ugyan ez a típus nem kapható, de nagyon ajánlotta a Monbat 80Ah 740-760A aksijait amik ugyanannyiba kerülnek mint a webáruházas Exide 27-28 ezer, és ennél tudom ellenőrízni a gyártási időt.
Meghallgatok pro és kontra véleményeket egyikről is másikról is.


Nem tudom hol laksz, de én csak személyesen vennék és olyan helyen, ami csak akksival foglalkozik. Kis vagy nagyker. A legtöbb kis autósboltban is régóta ott állhatnak, meg jellemzően a gagyi akksik vannak náluk, jó drágán.
Abban biztos lehetsz, hogy a legtöbb nem fogja nézegetni mikori az akksi. max rávágja, hogy friss, aztán kapsz, amit kapsz. Illetve én nem szeretném, hogy bármelyik futárcég vagy posta akksit szállítson nekem. Amilyen a csomagkezelés.