Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2017-10-25 23:13 Alufelni méretek

erber írta: Kedves Mindenki!

Segítséget kérnék Tőletek felniügyben:
Adott egy E87 a gyári Styling 140 felnivel ET40-el.
Ma szert tettem egy Styling 158 felnire ET34-el.

Mindenhol azt olvasom, hogy 1-es, 3-as felnik simán felmennek, E87 gyárilag is 16, 17 zollos felnivel fut.

Kérdésem: Styling 140 cserélhető simán Styling 158-ra? Ilyenkor csavarméret különbség adódhat?

Köszönök minden érdemi hozzászólást és gondolatot!

Üdv: Bálint


simán felteheted, csavarok is maradhatnak.

YELLOW Elküldve: 2017-10-25 13:30 Szívócsonk-pillangószelep

Hundor írta: Üdv
Bocsi ha rossz helyre írtam, nem találtam ilyen témát.
Adott lenne egy M52TUB25-os motor ami ugye gyárilag elvileg 23-as, és úgy tudom ha a szívócsonkot lecserélem akkor felszabadul benne ez a gyári fojtás.
Az lenne a kérdésem valaki csinált-e már ilyet vagy van tapasztalata ezen téren.
Előre is köszönöm a választ.


ha jól rémlik nem csak a szívócsonkot kell cserélni, illetve dereng valami olyasmi, hogy a 28i szívótorok kell rá. vagy a 28i-re is a 25i-t szokták rakni csak faragni kell...? hmmm...
ha rákeresel a neten biztos találsz erről dolgokat.

YELLOW Elküldve: 2017-10-25 13:27 Kuplung

Pitykoo írta:
Tomi88 írta:
Pitykoo írta: Hali.
Láttam ezt a videót és nem tudom pontosan van e ennek értelme!
Szerintetek érdemes berakni?
/BMW E46 Manual Swap Project: Clutch Delay Valve Install/Remove/

https://www.youtube.com/watch?v=t-QIQPNRzuI



Szia!
Ez gyárilag benne van, szűkíti az átfolyási keresztmetszetet, így akármilyen gyorsan nyomod ki a kuplungot, az mindig egy adott sebességgel fog szétkapcsolni. Elvileg a kuplung kímélésre szolgál, ezért van beépítve. Emiatt olyan karcos 1-ből 2-be váltani, mert még nem emel ki rendesen a kuplung, mire már húzzuk a váltókart (ha gyorsabban váltogatunk, mint ahogy tervezték). Pont kiszerelni szokták, nem pedig berakni.
Sok videót és leírást láttam arról, hogy mennyivel jobb lesz nélküle a váltás, ezért én is kiszedtem az enyémből, de semmi különbséget nem érzek. Nagyjából 15 perc alatt kint van, nem veszítesz vele semmit ha kipróbálod.


Aham...
Köszönöm. Lehet kipróbálom akkor, hogy változik e valami.


inkább az szokott lenni a probléma, hogy amikor nem jó az a kis vacak, akkor van az, hogy rossz a váltás. legalábbis évekkel ez előtt arról beszélgettünk. ezért van az a rángatózás is, vagyis ezért feltételeztük azt, ami alacsony fordulat közben jelentkezik. minap is volt téma ez a rángatózás.

YELLOW Elküldve: 2017-10-23 19:22 Olajzabálás

amigo57 írta:
YELLOW írta:
amigo57 írta: N43B20A motorkodú autóm eszi az olajat, a szerelő szerint az inejktor/ok rosszul zár(nak), ezért az benzin a motorolajba kerül és felhigítja, majd távozik a kipufogón keresztül. Volt valakinek esetleg hasonló tapasztalata?


szokott baj lenni az injektorokkal, de mást produkálnak. mármint az olajfogyasztáshoz szerintem nem annak van köze. azzal lehet csak le akar húzni.
hengerfej, szelepfedél tömítéseket kellene átnézni, kartergázszelepet. a motor valós kopásától függően lehet épp gyűrűsor is, vagy szelepszár szimmering kopás.


Az autóban csak 120.000km van, leinformált, nem hinném, hogy a motor annyira el lenne kopva. A szerelő több ilyen motorkódú autót is látott és egyanez volt a hibája. Esetleg akinek hasonló kocsija van, hátha találkozott ezzel a hibával. N43-N54es motorkodú kocsik


arra dobna valami hibát, ha az injektor rossz, élő adatokból is lehetne rá valamit, ami utal a hibára. nem mellesleg a motor járása, teljesítménye sem lenne az igazi.
de ha ezt mondta a szerelő, akkor legyen úgy.
hátha jelentkezik valaki...

YELLOW Elküldve: 2017-10-23 18:26 Olajzabálás

amigo57 írta: N43B20A motorkodú autóm eszi az olajat, a szerelő szerint az inejktor/ok rosszul zár(nak), ezért az benzin a motorolajba kerül és felhigítja, majd távozik a kipufogón keresztül. Volt valakinek esetleg hasonló tapasztalata?


szokott baj lenni az injektorokkal, de mást produkálnak. mármint az olajfogyasztáshoz szerintem nem annak van köze. azzal lehet csak le akar húzni.
hengerfej, szelepfedél tömítéseket kellene átnézni, kartergázszelepet. a motor valós kopásától függően lehet épp gyűrűsor is, vagy szelepszár szimmering kopás.

YELLOW Elküldve: 2017-10-23 14:55 klíma tisztítás

lela írta:
A tisztítást jellemzően tavasszal érdemes elvégezni, miután télen elszaporodhatnak kórokozók a nem használt klíma miatt, ezért is ajánlják, hogy télen is érdemes alkalmanként bekapcsolni. (de ezt te is tudod sztem) Ez a hab csak akkor ér vmit ha közvetlenül a radiátorra tudod juttatni, ehhez ki kell venni a ventillátort, ami a te esetedben nem egy ördöngösség.
Én is így csináltam, de mivel az enyém diesel, így a ventit csak ki tudtam fordítani, és a lapátjait is teljesen megtisztítottam a portól.


nem tudod az előzményt. klímát tisztítani tavasszal és ősszel a klíma szezon után is kell, célszerű. nekem van ózongenerátorom egyébként.
a habnak annyi oka van, hogy volt egy motormosásom. utána ha ment a fűtés, akkor fura égett szag volt. de ezzel egy időben volt az is, hogy a lefolyón felnyomtam egy endoszkópot. és azt hittem a lefolyó gumiban lévő esetleges trutyit a fűtőradiátorhoz nyomtam ettől van szag. de az a szag is csak akkor volt, amikor a fűtést rányomtam, amúgy nem lehet érezni utána sem. mivel endoszkóppal benéztem, ezért nyomtam alulról is habot és a lábtérbefúvón keresztül is, mert az is közvetlen a hőcserélőre megy, illetve a venti felől támadtam, mert a lapárok mögött nem sokkal eleve ott a hőcserélő. tehát jutott. hagytam direkt (bár van egy egész dobozzal is még) egy keveset ha a sünit cserélem onnan is elérem közvetlen a hőcserélőt.
csak mondom full tünetmentes lett minden, se hang se pulzáló indítás. majd 3 nap múlva már baja volt.

YELLOW Elküldve: 2017-10-23 12:41 klíma tisztítás

hil írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: anno hazsnáltam Motip klímatisztító habot. az után kezdődött az a jelenség, hogy pulzált a venti induláskor, és olykor nyekergett is.
most sok év után újra használtam ezt a terméket. azért, mert ha ment a fűtés, akkor fura szag volt, de azt hittem azért, mert a klímabox lefolyón amikor felküldtem az endoszkópot összekente a hőcserélőt.
szóval most telenyomtam a ventit mindkét oldalról, a vezető felőli lábtér befúváson is betámadtam, illetve a lefolyón is. miután befújtam felül rá akartam indítani, alig akart elindulni a venti. 3-4x is befújtam ott, illetve a többi helyen is többször.
ami fura lett számomra, hogy azóta nem nyekereg a venti, és nem indul pulzálva. pedig előtte minden indításnál, télen-nyáron alig bírta felvenni a fordulatot.
most mondjuk úgy maradt egy tartalék sünim. lehet még lesz jelenség, nem akarom elkiabálni. pedig ez után akartam kicserélni, direkt hagytam habot még, hogy majd ott még befújok. na de ez lehet elmarad.
így viszont érdekes ez a dolog. ami okozta a hibát, az szüntette meg évekkel később. LOL


hát nem elszóltam magam? ma megint volt hangja a ventinek és most már be sem indul...
most vagy a biztije ment ki, vagy a süni végleg megadta magát
szerintem ha nem írom le az előzőeket nem ment volna tönkre. ez az én formám.

Szia Y,
én az előző autómból kiszedtem a ventit, a motor csapágyakat kitakarítottam, befújtam lánckenő spray-al (kifújáskor folyékony, tehát bemegy mindenhova, majd zsír halmazállapotúvá válik (a fehér zsír spray nem jó, mert az ragacsossá válik!)), aztán többet nem volt vele baj, pedig igen erősen nyekergett.
bye: hil


na pont ezt szeretném elkerülni. attól félek nagyon eltörök valamit. egyébként nem folyamatosan ad ki hangok, inkább alacsonyabb fordulaton, amikor fokozatot váltok, de aztán elcsendesül.
megnéztem a biztiket, okésak. persze ment is a venti most. járattam egy darabig több fokozaton, de nem állt meg. pulzálás volt az elején. tehát a süni csak cserés lesz.
nem értem 2-3 napig miért volt teljesen tünetmentes.
most várjak amíg jobb idő lesz egy kicsit. sajnos olajcsere alkalmával tudtam a habos dolgot elvégezni, azt pedig nem akartam az új süni mellett. de hátha lesz még enyhébb idő.

YELLOW Elküldve: 2017-10-23 09:39 Nem tudom mi a baja az autómnak

pack írta:
bricktopm írta:
pack írta: Sziasztok!
Őlyan problemam adodot hogy elindulaskor kuplung felengedese kozben eleg suron be rangat az auto olyan rangato daralo hangot hallani.A kuplung majdnem teljesen fent fog kb 10 elindulasbol 6x csinalja mostanaban mi lehet ez?? Az autoban 240.000km van koszonom elore is a valaszokat..


Gondolom kb csavarig van kopva és elforog.


Akkor kuplungtarcsa csere? nem csuszik meg csak az egesz autot be razza indulaskor mint ha le akarna szakadni a kuplung


én gyanakodtam már kettős tömegűre is. de állítólag ez ilyen, ha nem adsz elég gázt.
nekem is csinálja, sőt másoknak is. van, akinek 200ezernél, vagy 150-nél, nekem 65ezernél is ilyen volt.
a BMW-k kuplungja eleve fent fog, legalábbis a 2005-ös szériákig biztos.
szóval magasan fog, kicsi az út, ami alatt dolgozik a kuplung. nehéz megszokni. vagy több gáz kell, vagy még óvatosabb kuplung kezelés.

YELLOW Elküldve: 2017-10-22 18:41 klíma tisztítás

YELLOW írta: anno hazsnáltam Motip klímatisztító habot. az után kezdődött az a jelenség, hogy pulzált a venti induláskor, és olykor nyekergett is.
most sok év után újra használtam ezt a terméket. azért, mert ha ment a fűtés, akkor fura szag volt, de azt hittem azért, mert a klímabox lefolyón amikor felküldtem az endoszkópot összekente a hőcserélőt.
szóval most telenyomtam a ventit mindkét oldalról, a vezető felőli lábtér befúváson is betámadtam, illetve a lefolyón is. miután befújtam felül rá akartam indítani, alig akart elindulni a venti. 3-4x is befújtam ott, illetve a többi helyen is többször.
ami fura lett számomra, hogy azóta nem nyekereg a venti, és nem indul pulzálva. pedig előtte minden indításnál, télen-nyáron alig bírta felvenni a fordulatot.
most mondjuk úgy maradt egy tartalék sünim. lehet még lesz jelenség, nem akarom elkiabálni. pedig ez után akartam kicserélni, direkt hagytam habot még, hogy majd ott még befújok. na de ez lehet elmarad.
így viszont érdekes ez a dolog. ami okozta a hibát, az szüntette meg évekkel később. LOL


hát nem elszóltam magam? ma megint volt hangja a ventinek és most már be sem indul...
most vagy a biztije ment ki, vagy a süni végleg megadta magát
szerintem ha nem írom le az előzőeket nem ment volna tönkre. ez az én formám.

YELLOW Elküldve: 2017-10-22 10:22 klíma tisztítás

anno hazsnáltam Motip klímatisztító habot. az után kezdődött az a jelenség, hogy pulzált a venti induláskor, és olykor nyekergett is.
most sok év után újra használtam ezt a terméket. azért, mert ha ment a fűtés, akkor fura szag volt, de azt hittem azért, mert a klímabox lefolyón amikor felküldtem az endoszkópot összekente a hőcserélőt.
szóval most telenyomtam a ventit mindkét oldalról, a vezető felőli lábtér befúváson is betámadtam, illetve a lefolyón is. miután befújtam felül rá akartam indítani, alig akart elindulni a venti. 3-4x is befújtam ott, illetve a többi helyen is többször.
ami fura lett számomra, hogy azóta nem nyekereg a venti, és nem indul pulzálva. pedig előtte minden indításnál, télen-nyáron alig bírta felvenni a fordulatot.
most mondjuk úgy maradt egy tartalék sünim. lehet még lesz jelenség, nem akarom elkiabálni. pedig ez után akartam kicserélni, direkt hagytam habot még, hogy majd ott még befújok. na de ez lehet elmarad.
így viszont érdekes ez a dolog. ami okozta a hibát, az szüntette meg évekkel később. LOL

YELLOW Elküldve: 2017-10-21 18:12 N46 és N42 motorok

duc írta: Ha rendben van az N46, akkor szerintem nagyon jó motor.


YELLOW Elküldve: 2017-10-21 18:12 Akkumulátor

mbalazs82 írta: Sziasztok! Egyre gyakrabban fordul elő, hogy az immo tiltja az indítást? Csak teker... Ilyenkor központi zár bezár... kinyit (lehet kell pár ismétlés) Haldoklik az akku? Vagy annak semmi köze nincs hozzá? Kicsit már lustán indít. (majd elviszem egy terhelésre)
Másik kérdésem: jelenleg a gyári BMW Bosch van benne 80Ah 640A... Mik a maximális fizikai méretek, ami befér a helyére? Lehet bele nagyobbat tenni? (320d kombi)
Kösz!


szerintem nincs köze az akksinak ehhez. a lusta tekeréshez van, néha nem ártana töltőre tenni.
hát nézd meg van-e fizikailag hely még. ilyen egyszerű. de szerintem a 80Ah-s akksik már nagy méretűek, tehát a 100-as is akkora fizikai méretben. 90-eset tehetsz bele. amúgy van amibe 100-as körül van gyárilag, szóval biztos be fér a nagy akksi.

YELLOW Elküldve: 2017-10-21 18:09 Segítsetek!

viktor írta:
dfle írta: Sziasztok! Az autóm E46 316i 1.8 motorral.Olyan problémám van, hogy kb három hete kiderült, hogy az excenter tengelyt állító motor felmondta a szolgálatot,amit nem kevés pénzért ki is cseréltek. Eddig sem voltam az erejével megelégedve, mert csak 2000-es fordulatnál kezdett el húzni, de most már csak 3000-nél kezdi el kicsit jobban szedni a lábát. Nagyon idegesítő, hogy 3000-ig nincs semmi ereje, semmi nyomatéka. Visszamentem a szerelőhöz, aki beszélt egy BMW-s szerelő ismerősével és azt mondják, hogy kell 100-200 kilométert menni vele, hogy újra tanulja a dolgokat, de én már 300 km-t mentem és ugyan olyan lomha az autó. Kérlek ha valaki jó tanáccsal tud szolgálni, hogy mitévő legyek, akkor segítsen. Köszönöm.


Újra tanulja a dolgokat??? Gondolom nincs hozzá eszköze, hogy kiolvassa mi a hiba, vagy valamit szarul rakott össze. Vidd el valami olyan helyre ahol értenek is hozzá.
Az ilyen szerelők szarjanak sünt.


hát ha lett adaptáció törlés, akkor elképzelhető.
de eleve 2000-től indult meg... hát benzines, a feltöltős motor is onnan indul meg. mit vár, hogy 1000-ről adja le a max nyomatékot? 3000 felett jön meg a max nyomaték. az relatív, hogy ki mit érez megindulásnak.
de lehet valóban rosszul lett összerakva. de akkor dobna hibát szerintem.

YELLOW Elküldve: 2017-10-21 11:05 316 i Kartelgázmembrán

gairgus írta: Sziasztok,

Lenne egy furcsa kérdésem: N46B18A motorban van egyáltalán kartergáz szűrő? Olajcserénél a szerelőm azt mondta, hogy nincs, megkérdezte egy BMW szerelő ismerősét. Így csak olaj és levegő szűrő lett cserélve...
A neten sem találtam egyértelmű információt, illetve az itt beágyazott videó is egy N42 motorról szól.


pedig van, csak inkább nem mondja a szerelő, mert sok munka van vele. szívósort le kell venni, meg ott sok mindent.

YELLOW Elküldve: 2017-10-21 08:47 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
dienadel írta:
YELLOW írta:
dienadel írta:
YELLOW írta:
dienadel írta: Tisztelt Márkatársak!

A következő problémával szembesültem. Vettem egy OBD II K+Dcan INPA kompatibilis kábelt ( https://ae01.alicdn.com/kf/HTB...K-DCAN.jpg ) és feltelepítettem az INPA-t.
Csatlakozik az autóhoz, de csak a motorvezérlőt olvassa, a többi elektronikát nem. Mi lehet a probléma, mit szúrtam el?
Az autó egy 2000.10. havi e46 316i M43B19 motorral.
Válaszaitokat előre is köszönöm.

Üdvözlettel: die nadel


1. vagy az OBD II-es kábelen lévő csatlakozó 7-8-as kivezetés nincs rövidre zárva,
2. vagy mivel neked körcsatis a téma, az átalakítóban lehet nincs összekötve valami.
ilyen kínai dolgoknál előfordulnak ilyenek.



Nem a 20 pin-es körcsatis, hanem OBD II-es diagnosztikai csatlakozója van az autónak.


hát én azt furcsállom... de akkor ez is lehet probléma.
volt olyan változat, amiben volt mind a kettő. szerintem a motortérben kell lennie kör csatinak, és a többi egységgel azon keresztül tudsz majd kommunikálni, de a 7-8-as lábnak rövidzárban kell lennie akkor is.

Nos ebben az autóban már csak OBD II-es diagnosztikai csatlakozó van. A 7-es és 8-as láb összezárása megoldotta a problémát, most már minden szépen működik.
Hálásan köszönöm a segítséget!


ne haragudj meg, de valami nem kerek akkor. 2000-es évjáratban még a dízeleknek is körcsatis a megoldás.
M43 pedig egy régi motor eleve. a tévedés jogát fenntartom, és elhiszem neked, hogy csak OBD II van benne. de nekem fura.


Szia Y,
nekem 1999-es volt és mindkettő volt benne, nem csodálkoznék, ha a 2000 évjáratban már csak OBD lenne


hát lehet M43-ast nem nagyon olvastam még, de én azt hittem azokat nem adták csak vegyesen, vagy csak körcsatival. illetve, hogy a keverés is olyan 2000 vége felétől jellemző. de mondom tudhatom rosszul. igazából lényegtelen.

Enyém 2000 Novemberi (M43)és nincs körcsati csak Obd2 a lábtérnél bent


gyanús akkor, hogy 2000 szeptemberétől volt váltás ezek szerint M43 esetén.