Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2018-11-05 13:13 E90 vásárlás

notoriusbg írta: Sziasztok!

Ismerős E90 318d/320d vásárlásán gondolkodik, konkrétan ezt a példányt nézte ki: https://www.hasznaltauto.hu/sz...d-11959287

Jól tudom, hogy a pillangószelepes probléma a 318d-nél nem játszik? Mire kell figyelni vásárláskor, mik lehetnek még a költősebb tételek azokon kívül, amik elvileg a hirdetés szövege alapján már cserélve lettek?


E46 esetében igaz, viszont 2007-es E90 esetén már nem lennék benne biztos. sajnos konkrétan egyik robbantott ábrás rajz sem jelöli. fizikálisan kell megnézni, hogy ott vannak-e a szelepek és annak segédegységei, vagy sem. az a legbiztosabb.

YELLOW Elküldve: 2018-11-05 11:31 Motorolaj

peti9577 írta: az n42 annyira nem ismerem! Nekem n46 van. És most emiatt viszem szerelőhöz illetve mert a láncfeszitőt töri el 200 ezer km felett, meg nyúlik a lánc...


igazából ugyanaz a két motor, de még sem. N42 EU3, az N46 EU4.
másabb a másodlagos levegőszivattyú benne. Amúgy kb egy az egyben ugyanúgy néz ki minden más. de mégis több a gond vele.

YELLOW Elküldve: 2018-11-04 17:18 Motorolaj

peti9577 írta: Kijavitanám az előző hibám! N46b18a motor van a kocsimban! És most fog menni vezérlés illetve szelepszár szimering és kartercső cserére! 90% mondta a szerelő hogy megszűnik az olajzabázás! Aki ilyen problémával szenved az jobb ha megnézeti a kocsit mert itt már nem az olajjal van a baj...


érdekes az N42-re jóval kevésbé jellemző a szelepszárszimmering miatti olajzabálás. jó nekem annyira sok km sincs benne, de összességében N46-os motorosok jobban panaszkodnak.

YELLOW Elküldve: 2018-11-04 16:49 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
mi a véleményetek: szerintetek az INPA diag kábelt rá lehet dugni az Opel OBD csatijára ? Opelen kéne élőadatot olvasni és arra kéne. Van egy ELM327 diagom mobil telefonra, amit minden autó OBD csatijára fel lehet dugni, ebből gondolnám, hogy az INPA kábellel sem lehetne baj, természetesen az OPcom progival használnám. Esetlg próbált már valaki ilyet?
Sürgős lenne, köszi a választ!


elvileg tudja a kábel, de a 7-8 láb rövidzárját meg kell szüntetni, különben nem fog kommunikálni az Opel-lal. én is így jártam. de még a kapcsolót mindig nem építettem bele. de elvileg ez a megoldása, ha össze van zárva a 7-8, hogy meg kell szüntetni.


Köszi!


apropó javítok. nem tudom a "gyárilag" INPA kábelnek árult kábeled milyen volt. mert ugye árulják úgy, aztán még sem jó elsőre az autóval.
ugye én KKL VAG-Com-ot hazsnálok, ami jó Opel-hez addig, amíg nem BMW-sítem. tehát lehet a "gyári INPA" kábelnek árult is ugyanez.

YELLOW Elküldve: 2018-11-04 01:00 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta: Sziasztok,
mi a véleményetek: szerintetek az INPA diag kábelt rá lehet dugni az Opel OBD csatijára ? Opelen kéne élőadatot olvasni és arra kéne. Van egy ELM327 diagom mobil telefonra, amit minden autó OBD csatijára fel lehet dugni, ebből gondolnám, hogy az INPA kábellel sem lehetne baj, természetesen az OPcom progival használnám. Esetlg próbált már valaki ilyet?
Sürgős lenne, köszi a választ!


elvileg tudja a kábel, de a 7-8 láb rövidzárját meg kell szüntetni, különben nem fog kommunikálni az Opel-lal. én is így jártam. de még a kapcsolót mindig nem építettem bele. de elvileg ez a megoldása, ha össze van zárva a 7-8, hogy meg kell szüntetni.

YELLOW Elküldve: 2018-11-04 00:58 Motorolaj

maestro006 írta: Sziasztok!

az alábbi kérdéssel fordulok hozzátok:
vásároltam 1l olajat az autómba mivel után kell tölteni. mobil 1 5w30 van jelenleg benne, és ugyan ilyen vettem. a probléma az, hogy a flakonon lévő cimke nem egyforma. olyan, mintha egy újabb széria lenne, a nagyobb gond, hogy nincs rajta a BMW LL04 jóváhagyás. (az a gyanúm, hogy valamilyen üzleti dolog lehet a háttérbe, pl a bmw nem szerződött a mobil 1 el.) nem tudom hogy beletöltsem-e. vélemények ? mellékelek képeket


a gyártási időből, ami rá van printelve, kiderül mikori az olaj. az ESP formula elég régóta megy szóval nem hiszem, hogy újabb verzió.
talán máshol gyártották. ez a vonalkódból kideríthető.
ha egy olajon nincs rajta a BMW LL minősítés az csak annyi, hogy az adott olajat a BMW konkrétan nem vizsgálta be. ez sok pénz, így nem mindig szokták. ha módosul az olajban egy kicsit valami formula, már újra kell csinálni, és ekkor már nem szokás. meg főként a jobban pörgő olajakat szokás. különösebb jelentősége nincs, csak a laikusnak segít a választás megkönnyítésében.
a fontos az API és ACEA besorolás. ha az egyforma nincs gond. Mobil-nál tapasztaltam, hogy a 4 literes kiszerelésen az van, hogy full szintetikus, míg ugyanaz az olaj 1 literesben csak rész szintetikust ír, vagy valami hasonlót. amúgy tök egyező minden.
esetleg nézegess képeket az olajról, hogy mindkét cimkét dobja -e a google. a hologrammos matrica nem jelent semmit.

YELLOW Elküldve: 2018-11-03 08:03 Hibakód

peti9577 írta: sziasztok valaki valami ötlet??! hol keressem a hibát?
(29FE Secondary-air system)


kíváncsiságból beírtam googli-ba, mielőtt neki álltam volna elmagyarázni, és láss csodát

YouTube videó

de itt egy elírás, chrome fordítóval is elég jól lefordítja. ne zavarjon meg, hogy más motor szerepel a leírásban.
BMW Secondary Air System Fault Code Diagnosing How To DIY OBD-II

YouTube videó

én sem tudtam volna szebben és jobban leírni. talán annyi, hogy először biztik ellenőrzése, majd csövek. bizti van a fékfolyadék tartály melletti dobozban is
meg mivel lett kiolvasva a hiba? ez túl általános és összefoglalt. ezen belül lehet a szivattyú, vagy a szelep, a szelep vezérlő is rossz.

YELLOW Elküldve: 2018-10-27 13:07 N46 és N42 motorok

sndrs írta: Sziasztok!

N46B20B motornál mennyire tömegprobléma a szelepszár tömítés? (217k km van benne)

Jelenleg 1100km/1L olajfogyasztásom van. Általában akkor füstöl csak, ha huzamosabb ideig állok, pl. hosszabb pirosnál (ez a legáltalánosabb eset). Van, hogy egyáltalán nem füstöl több, akár hosszabb megállás után sem.

A szerelőm egyből hengerfej felújításra küldene, mikor megemlítettem a föntebb olvasottakat. Nem mondom, hogy nincs igaza, de mielőtt 3-400e-t költenék a motorra, ami összesen nem ér ennyit, jól jönne egy másodvélemény a dologról.


Ilyen dolgokat vettem észre a működéssel kapcsolatban:
- Üzemmelegen ritkán ugyan, de előfordul, hogy úgy megy az autó mintha gyújtáskimaradás lenne. Nem gyakori az eset, csak néha, mintha 1-1 gyújtás kimaradna, vagy hirtelen levenném a gázról a lábam (de nagyon gyorsan). Hibakód nem utal ilyen problémákra.
- Az első 2 lambdaszondára kaptam check engine lámpát, de ez magától el is múlt (feltételezem nem tesz jót neki a sok füst).
- Ugyan így bemelegedett motornál előfordul, hogy egész út alatt erőtlenné válik a motor. Nem minden út alkalmával fordul elő, nem tudom mihez kötni az eseteket, semmit nem csinálok másképp.

Van ötletetek arra, hogy ezeket mi okozhatja?
Kapcsolódhat mindez szelepszár tömítéshez vagy a hengerfejhez?

Köszönöm!


gyakori a szelepszár szimmering probléma, kikeményedés, főleg ha tartották a gyári olajcsere intervallumot és a rosszabb olajakat használt.
gyújtáskimaradásról nem feltétlen kapsz hibakódot, mert ha megszűnik, nincs jelen, akkor nincs hibakód. de az is jellemző, hogy a trafók tönkremennek.

YELLOW Elküldve: 2018-10-24 13:47 Mi lehet a baj?

bazsinagy írta: Sziasztok

E83 3.0 dízel automata. A jelenség 1500-2000 között hullámzóan gyorsul, kicsit rángat.
Váltó teljesen felújítva, EGR szelepek és hozzá tartozó kopott csövek cserélve, motortisztító folyadék kúra 1 X teljesítve
Szerintetek merre induljak el hol lehet a hiba?


szerintem találgatás helyett élő adatot kellene nézni.

YELLOW Elküldve: 2018-10-22 13:03 CD váltó csatlakozója

Jani69 írta: Sziasztok! Találtam a net-en gyári 6-os CD tárat E46-ba. Az a kérdésem,hogy ez csak audio CD játszik,vagy MP3-at is? Nekem Navi van a csomagtartóban és nincs külön kábel a CD tárnak. A Navi helyére és csatijával be tudom kötni,vagy kell hozzá kábelköteg is? Előre is köszönöm!


nem játszik mp3-at.
én úgy tudom külön kábele van a tárnak.

YELLOW Elküldve: 2018-10-21 22:34 320d Motor

GORO írta: Sziasztok!

Adott egy F30-as 2014-es BMW 318d (N47D20 - 105Kw) //azért írom a 320d topikban, mert abban is ugyanez a blokk kódú motor van//, 8 sebességes automata, melyben 46000 km van. Az elmúlt hetekben remegést lehetett tapasztalni nála. A jelenség az autópályán jött elő, amikor is apróbb remegés jelentkezett nála a 1200-1400-as fordulatszámtartományban, de ha leváltottam egy alacsonyabb sebességfokozatba és felment a fordulatszám pl. 2000 vagy afölé akkor a jelenség megszűnt - ugyanazon sebesség mellett. A jelenség egyre jobban erősödött, annyira, hogy több órás autópályás vezeztés mellett egyre zavarobb volt a remegés és felkúszott egészen 2000-es fordulatig. Nem tudtam már 130-nál 8-asba kapcsolni mert annyira remegett, de 7-esben 2000-es fordulat felett nem volt észlelhető.

- motor controll lámpa NEM világit

1.) Elvittük egy BMW-s szakihoz, aki computerre rakva semmi hibát nem észlelet. Frissítette a váltó szoftverét, de semmi egyéb.

A jelenség csökkent, a vibrálás kisebb és csak 1200-1400 között van jelen.


2.) Elvittük a BMW szervízbe, hogy tárják fel a hibát. Átnézték és ők azt mondták, hogy a szívósor oldali ház cseréjére van szükség, mert nagyon levan kokszosodva.

Hazaérve leszereltem az EGR szeleppel együtt, kormos és kokszos volt de nem tragikusan. Kitakaritottam minden részét, az EGR szelep nem volt csak kormos. A blokk szívó torkát is kitakaritottam és mindent tisztán összeraktam.
Kipróbáltam, de változás nem volt, a remegés megmaradt.

3.) Mások a kocsi kerekeire, gumijaira gyanakodtak - na de a remegés nem sebességhet kötött, ahol a rezonanciafrekvencia érvényesül, hanem a fordulatszámhoz kötött, 1200-1400 között. Mindegy mennyivel megyek 60-nal vagy 100-al. De legyen, egyébkéntis most jön a hideg, le lett cserélve másik gyári felni+téli gumira (kicentirozva).
A jelenség változatlan. Szépen ment az előző kerekekkel is és ezzel is, mert ha nem 1200-1400 között vagyok akkor hibátlanul gurul.

4.) Megint mások váltóolajra vagy motortartó gumibakokra gondolnak. Most motortisztítóadalékot és lerakodáscsökkentő adalékot öntöttem a motorhoz/üzemanyaghoz. Most ennek az eredményét várom...

Minden ötletet véleményt meghallgatok. Ha esetleg tudna valaki valami hasznosat vagy érdemlegest vagy valakit ajánlani azt nagyon megköszönném.


ügyesen leírtad a dolgot, nem kell kiszedni infókat belőled
én egy élő adatot is néztem volna a problémás és nem problémás fordulat tartományban. lehet valamelyik porlasztó nem jól dolgozik alacsonyabb fordulaton emiatt egyenetlen az égés a hengerben.

YELLOW Elküldve: 2018-10-21 10:18 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Jonerto írta:
YELLOW írta:
Jonerto írta:
YELLOW írta:
Jonerto írta: Sziasztok.
Mi lehet a gond 2002-es 320d -nél idönlént csinálja hogy távirányítós nyitásra központi nem nyitja az ajtókat csak a belső világítás kapcsol fel.Halk kattanás hallatszik csak az ajtókból mintha valami nem engedné kinyitni.Kulcsal tudom nyitni csak az ajtót de a központi nem nyitja ekkor sem.Pár perces nyomogatás ki-be zárogatás után aztán nagy nehezen beindul.Ritkán csinálja kb havonta egyszer de elég bosszantó mert pont ilyenkor sietnék,meghát egyébként is.
Sedítseget előre is köszi.


GM (grundmodul) relé hiba.


Akkor grundmodult kell cserélni vagy lehet külön a relét is?


lehet relét is, de forrasztási gyakorlatot igényel.
ha GM-et cserélsz, akkor érdemes ugyanolyat szerezni bele. és még lehet azt is programozni kell, mert lehet valami funkció ki lesz kapcsolva, valami meg be. vagy előtte lementeni az eredetiből a eredetit az újba meg fel rakni. de csak ha egyforma a modul. viszont benne van a pakliba, hogy abba is rossz a relé, vagy hamarosan rossz lesz. ez típushiba mondhatni.
nekem is kellett cserélnem. de már vagy 8 éve. ugyanez volt mint neked. majd egyre rosszabb lesz. főleg melegben.
ha gondolod van relém (írj privit), és ha valaki meg tudja csinálni a közeledben, akkor hajrá.


A forrasztást meg tudom csinálni mert van némi gyakorlatom benne,csak a helyét kell megtalálni ahol cserélni kell a relét.Azt hol tatlálom és mekkora meló kibontani?


ezt a kettőt kell cserélni. hát lakkozva van. és nagyok a vezetősávok, sok hőt vezetnek el. illetve mivel furatgalván van, ezért jól ki kell szipkázni az ónt, mert könnyű kiszakítani belőle.

YELLOW Elküldve: 2018-10-21 09:29 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Jonerto írta:
YELLOW írta:
Jonerto írta: Sziasztok.
Mi lehet a gond 2002-es 320d -nél idönlént csinálja hogy távirányítós nyitásra központi nem nyitja az ajtókat csak a belső világítás kapcsol fel.Halk kattanás hallatszik csak az ajtókból mintha valami nem engedné kinyitni.Kulcsal tudom nyitni csak az ajtót de a központi nem nyitja ekkor sem.Pár perces nyomogatás ki-be zárogatás után aztán nagy nehezen beindul.Ritkán csinálja kb havonta egyszer de elég bosszantó mert pont ilyenkor sietnék,meghát egyébként is.
Sedítseget előre is köszi.


GM (grundmodul) relé hiba.


Akkor grundmodult kell cserélni vagy lehet külön a relét is?


lehet relét is, de forrasztási gyakorlatot igényel.
ha GM-et cserélsz, akkor érdemes ugyanolyat szerezni bele. és még lehet azt is programozni kell, mert lehet valami funkció ki lesz kapcsolva, valami meg be. vagy előtte lementeni az eredetiből a eredetit az újba meg fel rakni. de csak ha egyforma a modul. viszont benne van a pakliba, hogy abba is rossz a relé, vagy hamarosan rossz lesz. ez típushiba mondhatni.
nekem is kellett cserélnem. de már vagy 8 éve. ugyanez volt mint neked. majd egyre rosszabb lesz. főleg melegben.
ha gondolod van relém (írj privit), és ha valaki meg tudja csinálni a közeledben, akkor hajrá.

YELLOW Elküldve: 2018-10-20 22:56 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Jonerto írta: Sziasztok.
Mi lehet a gond 2002-es 320d -nél idönlént csinálja hogy távirányítós nyitásra központi nem nyitja az ajtókat csak a belső világítás kapcsol fel.Halk kattanás hallatszik csak az ajtókból mintha valami nem engedné kinyitni.Kulcsal tudom nyitni csak az ajtót de a központi nem nyitja ekkor sem.Pár perces nyomogatás ki-be zárogatás után aztán nagy nehezen beindul.Ritkán csinálja kb havonta egyszer de elég bosszantó mert pont ilyenkor sietnék,meghát egyébként is.
Sedítseget előre is köszi.


GM (grundmodul) relé hiba.

YELLOW Elküldve: 2018-10-19 20:24 ASC hiba

Baranyai2 írta:
YELLOW írta:
Baranyai2 írta: Sziasztok
A dsc nem mukodik az autoban,a bmw scanner-rel kiolvasva ezeket a hibakodokat irja: ABS* -> 5E1F/E0 - PT-CAN chassis number wrong / ECU not initialized.
5DF0/E0 - Pump unit faulty.
tudja valaki ezekre a hibakodokra a megoldást? Esetleg valaki tud segiteni a hiba elhárításában?
Köszi.


hát nekem ebből úgy tűnik, hogy az ABS tömb nem jó. hogy annak melyik szelepe vagy annak mágnestekercse az jó kérdés. de mintha nem is lenne jó a kommunikáció vele.
van olyan diag progi, amivel lehet a köröket működtetni. azzal is lehet szűkíteni a kört, hogy esetleg az egész nem jó, vagy csak egy része. részletesebben nem emgyek bele, mert lehet csak az elektronika részével van valami, stb. hogy érdemes-e javítani? én javítanám magamnak, vagyis megpróbálnám. de egy bontott tömb, sem nagy összeg.


Az új dsc-t csere után programozni kell ha jól tudom.Melyik programmal lehet? A mostani is arra panaszkodik hogy az alvázszám hibás nem lehet ez a hiba oka?


én inkább arra gondolnék, hogy nem olvassa ki.
elvileg működésben nem befolyásoló tényező, az eltérő alvázszám. nem láttam még ilyet, lehet hibát dob rá ha eltér.
programozni elvileg nem nagyon kell, de lehet mókolgatni vele. ha tök ugyanolyan, mint az előző, akkor az előző progiját le kell tölteni és ebbe fel. illetve magát a DSC adaptációkat nullázni. több féle programok jók ezekhez. valami scenner-rel is meg lehet oldani. pl, VIN átírás. de lehet mást is. programozni mást használok, a scennert főleg hibakódolvasásra, de olykor programozás, az INPA jó adaptáció nullázásra, vagy szintén hibakód olvasásra.
de ezekbe most én nem megyek bele.