b_imi fórum hozzászólásai

b_imi Elküldve: 2012-02-22 19:30 Most vettem BMW-t

jokerface írta: Köszi a sok gratulációt! Örülök,hogy nektek is tetszik. Ezek szerint nem választottam rosszul.

b_imi-nek válaszolva a fóliázás végett. Még az elözö tulaj rakatta fel. Igaz ami igaz,szép munkát végzett a szaki aki csinálta,de este nagyon nem praktikus. Nem látni semmit hátrafelé. Nagyon sötétek. Lehet még szoknom kell,vagy idövel levetetem. Majd meglátom.

adee9-nek válaszolva,hogy mi lesz a régivel,hát úgy lett döntve inkább meghagyjuk. Már Ö is a szívünkhöz nöt,szinte családtag lett az évek alatt. Ismerjük minden porcikáját.


Tudom a szabályok... de nekem jobban tetszik a fólia, ha minden ablakon van. Természetesen a szélvédő kivételével

b_imi Elküldve: 2012-02-21 19:05 Társalgó

satis írta:
b_imi írta:
satis írta: Sziasztok!

Gondoltam megosztom veletek a mai történésem.
Elugrottam a mosóba, majd a végeztével bepattanva a kocsiba lelöktem a műszerfal szellőzőről az illatosítót, ilyen folyadékos móka.
Majd figyelmetlenül fejjel lefele tettem vissza, de kb. 1 perc a garázs a mosótól, meg majdnem üres volt már a cucc "szerencsére" csak pár csepp folyt le a cd mellett, meg az ülés fűtés kapcsolóhoz.
Érzékelve a túlillatosítás gondoltam gyorsan letörlöm a szart... hiba volt.
Konkrétan ahol ráment a borításra, leszedte a vékony gumibevonatot a műanyagról...
Maradt a fényes fekete műanyag... nem térek magamhoz... sehonnan nem jön le a gumiréteg, csak ahol hozzáért az illatosító... megöregedtem... megőszültem...
Most mi tudok tenni? (az illatosítót nyilván kib.sztam..)
Mennyibe kerülhet a két "előlap"?




Szomorú dolog de minek egy BMW-be illatosító?

Jogos a kérdés , mivel még csak nem is dohányzós az autó... plusz még illata sem volt az illatosítónak... áhh....
Asszem kitaláltam... kap egy vtn-fóliát a két "megmart" rész... akkor is sokkk volt ez nekem...


Esetleg Plasti Dip

b_imi Elküldve: 2012-02-21 17:51 Most vettem BMW-t

jokerface írta: Sziasztok.
Nos nekem is meglett a hön áhitott Bajor verdám. Fotókat találtok a profilom alatt.
A belsejéröl is teszek fel nemsokára.
A kocsi,hát mit mondjak. Mosolyt csal az arcomra amikor csak beleülök és vezetem
Ha rátaposok a gázra,akkor ugrik,mint nyúl a bokorból De ezt nem lehet leirni,érezni kell és kész


Gratulálok! Gyönyörű színe van fólia nélkül még szebb lenne

b_imi Elküldve: 2012-02-21 17:41 Társalgó

satis írta: Sziasztok!

Gondoltam megosztom veletek a mai történésem.
Elugrottam a mosóba, majd a végeztével bepattanva a kocsiba lelöktem a műszerfal szellőzőről az illatosítót, ilyen folyadékos móka.
Majd figyelmetlenül fejjel lefele tettem vissza, de kb. 1 perc a garázs a mosótól, meg majdnem üres volt már a cucc "szerencsére" csak pár csepp folyt le a cd mellett, meg az ülés fűtés kapcsolóhoz.
Érzékelve a túlillatosítás gondoltam gyorsan letörlöm a szart... hiba volt.
Konkrétan ahol ráment a borításra, leszedte a vékony gumibevonatot a műanyagról...
Maradt a fényes fekete műanyag... nem térek magamhoz... sehonnan nem jön le a gumiréteg, csak ahol hozzáért az illatosító... megöregedtem... megőszültem...
Most mi tudok tenni? (az illatosítót nyilván kib.sztam..)
Mennyibe kerülhet a két "előlap"?




Szomorú dolog de minek egy BMW-be illatosító?

b_imi Elküldve: 2012-02-19 00:06 Társalgó

bmw320d4 írta:
b_imi írta:
bmw320d4 írta:
b_imi írta: Az a baj, hogy ez a fajta (porral oltó) tűzoltó eszköz nem igazán szereti a fekve tárolást.


Ezt még soha nem hallottam, de nem azt mondom, hogy nem igaz.
Mondom ezt úgy, hogy van tűzvédelmi felülvizsgáló szakvizsgám, igaz, az nem azt jelenti, hogy tűzoltó vagyok...
Voltam néhány tűzoltási gyakorlaton, de soha senki nem említette ezt...


Talán Robinson tud erről többet.


A fekve tárolás következtében a folyamatos rázkódástól a por a tartály oldalán összetömörödik és a belenyomott hajtógázas kivitel miatt még a fellazítás (pl. a belső tartályos kivitelnél igen) sem igazán jön létre. Ráadásul az 1kg-os töltettel igazán profinak kell lenni az oltáskor, mert nem sokra elég, arról nem is beszélve, milyen másodlagos károkat okoz.





Ha állítva tárolod, akkor nem tömörödik össze a por a tartály alján? Tudom, hogy kisebb a felület, viszont annyival nagyobb a nyomás is.

Akkora töltettel tényleg nem lehet komoly autótüzeket eloltani, max egy kezdődőt.


Akkor is tömörödik, de a szívócsövet ellepi a por. Ha pl. feltapad az oldalára, akkor az elműködtetéskor a hajtógáz kiáramlik az oltóanyag meg csak részben. Az 1kg-nál ha a fele bent marad az öngól.
Persze kevernek az oltóanyaghoz adalékot, de volt már olyan, hogy ettől függetlenül nem lehetett kilőni.

b_imi Elküldve: 2012-02-18 23:51 Társalgó

bmw320d4 írta:
b_imi írta: Az a baj, hogy ez a fajta (porral oltó) tűzoltó eszköz nem igazán szereti a fekve tárolást.


Ezt még soha nem hallottam, de nem azt mondom, hogy nem igaz.
Mondom ezt úgy, hogy van tűzvédelmi felülvizsgáló szakvizsgám, igaz, az nem azt jelenti, hogy tűzoltó vagyok...
Voltam néhány tűzoltási gyakorlaton, de soha senki nem említette ezt...


Talán Robinson tud erről többet.


A fekve tárolás következtében a folyamatos rázkódástól a por a tartály oldalán összetömörödik és a belenyomott hajtógázas kivitel miatt még a fellazítás (pl. a belső tartályos kivitelnél igen) sem igazán jön létre. Ráadásul az 1kg-os töltettel igazán profinak kell lenni az oltáskor, mert nem sokra elég, arról nem is beszélve, milyen másodlagos károkat okoz.



b_imi Elküldve: 2012-02-18 22:34 Társalgó

Coyote írta: Az első kellemes hőmérsékletű vasárnap délutánt kihasználva bebarkácsoltam a gyári tűzoltókészülék tartóját.
Tapasztalatok:
- az ülés kiszerelése nélkül lehetetlen
- a múltkor említettem, hogy milyen jól szerelhetőek a BMW-k. Felejtsétek el. Hát mit mondjak, IKEA bútorral nem szoptam még úgy, mint ma: a csavarok helyei ugyanis (szándékosan!) nem menetesek, és erőből kell becsavarozni őket, ami egyszer használatossá teszi az összes tartozékot, hiszen mire bemegy a csavar, a menet elnyíródik rajta (ezúton is köszönöm Kempelen kollégának, hogy megerősített abban, hogy ezt nem ésszel hanem erővel kell csinálni)
- a csekélynek ígérkező, de verejtékessé fajuló munka eredménye azért szép lett, a poroltó bekerült a méltő helyére, kiválóan hozzáférhető, és hálistennek egyáltalán nem látszik, ha nem hajolsz előre benézni az ülés alá. Így persze még a lábtérben sem tud zavarni.

Fotók a galériámban!


Az a baj, hogy ez a fajta (porral oltó) tűzoltó eszköz nem igazán szereti a fekve tárolást.

b_imi Elküldve: 2012-02-08 12:51 Társalgó

Bero írta: Most értem haza. Martfűről egészen Szandáig követett egy rendőrautó. Végig a seggembe jöttek,de sebesség határt nem léptem túl. Szandán meguntam,hogy a seggembe van és befékeztem a lakott területes tábla előtt elég izmosan Egyből villogó,félre állás. Azt mondja közúti ellenőrzés. Papírok stb minden rendben,nyissam ki a csomagtartót. ok,semmi,mondom motorháztetőt ne nyissam fel? Erre vicceskedünk vicceskedünk.. Pedig ártatlanul kérdeztem Erre,kötelező felszereltség. Na mellény mutat,elakadásjelző. Azt mondja e.ü doboz? Mondom magamba faszom,rég lejárt... Észre is vette,ez helyszíni bírság lesz 20 rugó. Mondom aha,nincs nálam lóvé még 1 Forint sem.. Aztán morogtak valamit,elém jött a főfasz,tudja mennyivel lehet menni l.területen kívül? Mondom 90. Erre ő: Mi 130-al mentünk maga mögött. Mondom érdekes akkor,hogy nem előzött meg? Kicsit durcázott,aztán mondta,hogy jól van most elengedjük,elnézzük az e.ü dobozt,de legközelebb elkapjuk... Mondom okok. Szóval ennyi volt a történetem. Pedig a fólia elől még mindig full sötét 05-ös és nem nézték. Én valahogy mindig megúszom Tehát végül is pozitívan csalódtam most a rend őreiben


130-al közúton megkülönböztető fény- és hangjelzés nélkül? Magas labda...

b_imi Elküldve: 2012-02-03 22:41 alufelni

dio írta: Szerintetek ez jó vétel lenne?:
http://racing-bazar.hu/alkatre...os_gumival
Ami nem tetszik a képek alapján az a felni küllős részének a szine...


A Nankang NS-2 nem egy BMW színvonal.

b_imi Elküldve: 2012-02-03 11:34 alufelni

BMW_0902 írta:
K_Gergo írta:
BMW_0902 írta: Amúgy mennyire érdemes 16-osra cserélni? Tapasztaltad, tapasztaltátok-e azt, amiket sűrűn hallani, hogy
1. mivel vékony a gumi, ezért a kátyús út jobban rázza, ergo hamarabb megy szét a futómű? Ez tényleg igaz?
2. a 17-es méret esetében elvileg nagyobb a fogyasztás is, mint pl.: egy 16-os esetében? (Nem mintha olyan nagy érvágás lenne egy kis növekedés, csak tényleg igaz-e?)
3. Az, hogy nehéz az miért baj?
4. És végül: Megkérdezhetném, hogy ez az ET34 mit jelent?

Köszönöm előre is a segítséget!

a 16" teljesen használható méret, a gumi se vészesen drága (szerintem esztétikum, úttartás és kényelem szempontjából a 17" a legjobb kompromisszum). mekkora van fent most?
1. persze, minél alacsonyabb a gumi oldalfala, annál kevesebbet tud torzulni, így több hibát kell a futóműnek kimozognia
2. igen, de nem számottevő
3. minél nagyobb a rugózatlan tömeg annál rosszabb az úttartás, kényelmetlenebb a kocsi, és nagyobb terhet ró a futóműre és a gumira
4.:
http://m.blog.hu/au/autofilia/...etszet.jpg


Köszönöm a kimerítő választ!

Amúgy 17-es van fent. Mint kiderült az E90-re való gyári felni 8x17 ET34 méretben.
(Gumi: Good Year Eagle F1 225/45 ZR 17 91W)

Még pár "tisztázandó" azonban maradt még bennem:
1. Kell valamire figyelnem az ET34 méret esetében? (Pl.: Mondok egy példát: le akarom cserélni a jelenlegi gumit egy másik 225-ösre. Akkor mondanom kell a gumisnak, hogy ez ET34-eshez passzoló legyen, mert ilyen felni van fent?)
2. Az én esetemben a 12 kg-os súly az mennyire brutál ("minél nagyobb a rugózatlan tömeg annál rosszabb az úttartás...")? Főleg úgy, hogy ez E46 és nem E90, mint amire a felni eredetileg való. (Korábban egy fanatikus - Zolee - azt írta, hogy nem gáz, mehet az E90-es E46-ra is.)
3. Úgy általában mi a különbség a szériák felnijei között? Gondolom nem csak annyi, pl.: "hogy ez E39-re jó, és ez 21 küllős"...

Ja és tudom, h elég bagatelek a kérdéseim , és előre is köszönöm a segítséget!



Ha az új gumi paraméterei megegyeznek az általad leírttal, akkor semmi nem fog változni. A 225/45 R 17 91 (V ZR W Y) a gyári méret.
A 12 kg-os felni nem sok. A könnyebbek más technológiával készülnek és drágábbak is általában.

b_imi Elküldve: 2012-02-02 17:52 Akkumulátor

nonesz írta: Sziasztok !

Aki hasonlóval kűzd, annak : generátor csere, megoldotta a gondom ! Úgy néz ki a dolog ! lehet elég lett volna feszszabályzót cserélni, de azt égen-földön nem kaptam, csak gyárit, de annál olcsóbb volt a bontós generátor !
Ha kell vkinek generátor ékszíjtárcsa ÚJ !! akkor van, meg 1 majdnem jó ( nyáron jó ) generátor. Sztem a feszszabályzó nem jó hidegen benne !

Köszi mindenkinek aki segített v akart!



Mi ez a sok felkiáltójel?

A szerelődnek meg gratulálok

b_imi Elküldve: 2012-01-29 14:53 Vonóhorog

Coyote írta:
Ebben az esetben: gyári vonóhorgom van, és nincs említve a forgalmiban. Szóval még egyszerűbb a dolog.


Íme meg is van a megoldás

b_imi Elküldve: 2012-01-29 14:52 Vonóhorog

Robinson írta:
b_imi írta:
Lehet jobban jársz, ha szakival rakatod fel, mert a bürokrácia sötét útvesztőit elkerülheted.

Vonóhorog vizsgáztatása esetén:

* műbizonylat
* szerelési nyilatkozat (onnan ahol beszerelték)

- Szakhatósági engedély, ha a jármű üzemben tartása szakhatósági engedélyhez (igazoláshoz) kötött.

- Érvényes engedély a jármű összeépítését, vagy átalakítását követő vizsgálathoz


Ezek nem csak utólagos vonóhoroghoz kellenek? X3 gyári felszereltsége között van vonóhorog. Ha fel van rakva, a bürökrácia majmai észre sem veszik, hogy utólag lett beszerelve, végigmegy a vizsga mint gyári esetén és szebb nyarat.

Véleményem szerint ez ugyan olyan mint a xenon-osítás pl. Ha gyári és minden megvan hozzá ami kell, abba sem tudnak belekötni.



Inkább arra próbáltam reagálni, mivel kevés szabadideje van, így lehet kevesebb időt akar a hivatalokban értelmetlen fecsegéssel és ügyintézéssel tölteni.

b_imi Elküldve: 2012-01-29 14:12 Vonóhorog

Sunky írta: Tano: Először is köszönöm a gyors segítséget, így már remélem könnyebb lesz, holnap áttanulmányozom. Bár állítólag mivel használt, a (pedig eredeti BMW) nem fog vele átmenni a vizsgán az autó.
Yellownak: Én nem szoktam senkinek a zsebében turkálni. Nem érdekel, hogy neked milyen autód van.
Igen X6-osom van, és elég egyedi darab a Hartge miatt (brutál verda). Ja és mielőtt szólnál, hogy új gazdag , maffiózó stb, csak szólók, hogy qrva sokat dolgozom, adót fizetek nem is keveset. Az a szót, hogy szabadság csak hallomásból ismerem.
Mindkét autónkat márkaszervizbe hordom (de sóher vagyok, mert az olajat én viszem mindig)
Tehát: A nejem x3-ra szeretnék tenni, ha nem jön össze, akkor tetetni horgot.
Mielőtt megjegyzed: Nem csónakot, vitorlást akarok húzni, hanem utánfutót. (bakker és még falun is lakom). Ciki?
Rég szereltem már, gondoltam egy szombatot rászánok. Nekem ez buli. Természetesen ha nem megy, beviszem a Rack-hoz. Egyébként az x3-as is 2008-as, már nem garis. Nem hiszem, hogy nagyon el tudnám rontani. A 12 és 0 voltot még meg tudom különböztetni.
Természetesen senkit nem akarok megbántani. Csak meglepődtem rajtad, hogy így ismeretlenül kioktattál.
Máskor majd óvatosabban kérdezek.
Még egyszer köszönöm a segítséget! Ha a projekt végére értem, majd megírom hogy sikerült!


Lehet jobban jársz, ha szakival rakatod fel, mert a bürokrácia sötét útvesztőit elkerülheted.

Vonóhorog vizsgáztatása esetén:

* műbizonylat
* szerelési nyilatkozat (onnan ahol beszerelték)

- Szakhatósági engedély, ha a jármű üzemben tartása szakhatósági engedélyhez (igazoláshoz) kötött.

- Érvényes engedély a jármű összeépítését, vagy átalakítását követő vizsgálathoz

b_imi Elküldve: 2012-01-24 23:27 Autóvásárlás

BMW_0902 írta:
b_imi írta:
BMW_0902 írta:

és amit megvettem: http://href.hu/x/gzlu



Elkezdtem olvasni amit írtál, de ezeket a képeket látva be is fejeztem. Valahogy ellentmondásos az egész. Elméletileg felkészültnek tűntél a vadászatra, de csak elméletileg, mert lábon lőtted magad.


"mert lábon lőtted magad"

(még mielőtt megköveztek hozzátenném, hogy ezekkel
1. legnagyobb részt tisztában voltam a vételnél
2. és élőben másként fest a helyzet,
3. végezetül: én is el voltam kókadva az elején, de aztán egy hozzáértő látta, és mondta: "...ne a felszínt nézd, azt a hülye is látja! Ami belül van, az számít. Ezt maholnap kikezeled, de a motort egy életen keresztül nyögöd!")





Elkezdtem olvasni a lendületes írásod, és azt vártam, hogy valami parádés gépet vettél a végén. Kicsit csalódtam...