b_imi fórum hozzászólásai

b_imi Elküldve: 2012-04-11 13:36 Üzemanyag fogyasztás

BMW_0902 írta:
b_imi írta:
BMW_0902 írta:

Ja-ja 1470 kg vagyok...


Saját tömeg menetkészen 1395kg + 75kg-os sofőr
Különben a katalógus 7,4l-es átlagfogyasztást ír, bár a 205/55 R 16 gyári méretet alapul véve.


Amúgy én tényleg 1470kg vagyok - sofőr nélkül... Én is a 316i súlyával számoltam, aztán a biztosítás megkötésekor jött a meglepi, meg hogy a típusjelzésem nem is 318i, hanem 346L...

Amúgy @b_imi: Nektek nagy mázlitok van a diesellel. Dupla annyit mentek el mint mi egy tankkal... (Persze nem váltanék dieselre, de ami tény az tény. Majd a következő BMW-m az lesz... )


Nézd meg ezt az adatlapot, vagy ezt

b_imi Elküldve: 2012-04-11 13:01 Üzemanyag fogyasztás

BMW_0902 írta:

Ja-ja 1470 kg vagyok...


Saját tömeg menetkészen 1395kg + 75kg-os sofőr
Különben a katalógus 7,4l-es átlagfogyasztást ír, bár a 205/55 R 16 gyári méretet alapul véve.

b_imi Elküldve: 2012-04-08 15:37 Üzemanyag fogyasztás

Szerintem a 320d-nek nagyon jó a 6-os váltója. Gyorsan, akadás mentesen, pontosan kapcsolható és még a kuplung se túl nehéz.

b_imi Elküldve: 2012-04-08 15:30 Gumiabroncs

hil írta:
csbalu írta: Kedves fórumtársak!
Mivel még nem vagyok járatos BMW-ben szeretném megkérdezni hogy az alábbi felni milyen széles. Továbbá nyári gumit szeretnék majd rá venni, tudom hogy a gyári méret 205, erre a felnire rámegy még a 215? Alacsony gördülési ellenállású gumikról mi a tapasztalatotok?
Előre is köszi a válaszokat!



Szia! Ezt a felnit láttam már 15" és 16" méretben is. A kettő szélessége szerintem nem ugyanaz.
Ez egyébként gyári BMW felni, biztosan szar az ízlésem, mert nekem tetszik, ilyet akartam venni magamnak a jelenlegi helyett. 215-ös gumi=??? Azt olvastam, hogy a nagyobb mérettel kissé több lesz a fogyasztás és talán picit lomhább az autó.



Nekem ilyen a téli felnim
7JX16 ET:47 és 7,4 kg!
Szerintem jó rá a 215-ös méret.

b_imi Elküldve: 2012-04-05 20:04 Társalgó

Bero írta:
Coyote írta:
jons írta: Állásinterjún voltam, már a 2.körösön.
"látom nagyon szép autóval érkezett, hát a fiamnak csak egy 20 éves fiatja van"

Szerintetek felvettek??


Én is meg szoktam kapni az arcomba, hogy perszeee BMW, de jól fizetnek - mondja ezt olyan, aki 1 éves Peugeot 307-est vett másfélszer ennyiért. Jó az igaz, hogy a BMW 7 évesen jobb autó, mint az új 307

Lefosom őket magasról, legközelebb 530D-vel veretek a parkolóban, hadd sárguljanak

Amúgy az E46 még ma is szép autó, és bizony a laikusok megkérdezik, hogy új-e.


Szintén ezeket tapasztalom.. Én az egyik nagy áruházban dolgozok,de sose a dolgozói parkolóba hanem a vendégbe,jó távol a bejárattól.. Mindig megkapom,hogy de jól megy,biztos kaptam stb... Ja,egy 12 éves 1.6-os kocsi,hu de jól megy Mindegy,tényleg rengeteg az irigy hülye ember..


Egyszer egy utasom leköcsögözött egy BMW vezetőt (gondolom megszokásból) Mondom neki: nem baj, hogy Te is egy ilyen autóban ülsz most

b_imi Elküldve: 2012-04-05 17:03 Elsõ lengõkar hátsó szilent

bmw320d4 írta:
b_imi írta: Nekem 2 éve van meg a Powerflex és semmi baja, pedig nem zsírozgatom. A gyárihoz képest sokkal jobb az irányíthatóság. A gyári már fél év után lógott, tehát egy fostartály az egész
Ja, és a kényelemről csak annyit, hogy szinte észrevehetetlen a különbség.


Na , azért kurva nagy különbség van a gyári M és a standard szilent között is, nehogy a Powerflex...

Nekem az M-es van benne, és bizony megérzek minden keresztbordát közvetlenül a kormányon, (Minden döccenő olyan érzés, hogy mindjárt széthullik a műszerfal) sőt odébb is pattan a kocsi orra kanyarban ha szar az út.

Ha kátyút kapsz, az biztos felnijavítással végződik, a gyári szilent viszon valamennyire megvéd ettől is.

Cserébe nincs fékkésedelem, érzéketlen a nyomvályúra és millió km az élettartama.


Én nem érzek ilyen nagy különbséget. Lehet a gumi méretén, minőségén, az ET számon is múlik a dolog. Van egy gyári szett a garázsban, majd ha lesz kedvem visszacserélem és akkor kiderül a különbség.

b_imi Elküldve: 2012-04-03 21:22 Motorolaj

Metacska írta:
YELLOW írta: szerintem ez sok, mások szerint nem. nekem 12 ezer alatt, nekem nem mérhető hogy mennyit eszik meg. valaki szerint ez a gond. sok off autónál a gépkönyvben az van írva, hogy az 1000km/l még nem gond. én ezen nagyon csodálkozom, hogy ilyet leírnak, egy 2006-ban lévő új autónál.
ha figyelembe veszem, mikori a motor, konstrukció a tiédbe, akkor szerintem a 12ezer/1 liter elfogadható érték. főleg ha azt nézem, ami szintén csak monda, hogy egy csereperiódus alatt + 1 liter olajfogyás az nem gáz, akkor ebbe is benne van.
szerintem még ne aggódj, menjen bele az, ami eddig is.


A következőek az opciók (ismerőstől, árkedvezménnyel):

Gyári BMW olaj --> 5W30 ------ 5 liter ------- 17500 Ft
Castrol Edge --> 5W30 ------ 5 liter ------- 17000 Ft
Castrol Magnatec > 5W40 ------ 5 liter ------- 14000 Ft

Kinek mi a tapasztalata a fent említettekkel és mit ajánlanak? Yellow?



Gyári BMW olaj 3500Ft/liter áron kedvezménnyel

b_imi Elküldve: 2012-04-02 22:37 Kuplung__

Alesi írta: Kuplungot van ertelme lendkerek nelkul cserelni?

Lendkerek bajokra utalo jelet nem tapasztaltam, viszont 1-esben elindulva ez a rangatas egyre idegesitobb....


Indulj 2.-ban egy párszor, aztán jó lesz Csak arra vigyázz, hogy nagyon ne égesd meg a cuccot

b_imi Elküldve: 2012-03-30 11:50 Gumi

gronholm írta: szép jó reggelt mindenkinek!

Az lenne a problémám, hogy van nekem négy gyári OEM Style68 stílusú felnim az autón! Elől 225/45 R17 hátul pedig 245/40 R17 volt rajta. De cserélni kellett a két hátsót és nekem a gumis felrakta 225/45 R17-et és most már 4 egyforma gumi van a gépen! Problémám az hogy utólag rájöttem hogy a hátsó felnim 8,5J széles az első 7,5J széles! Ez nem probléma a guminak hogy egy kicsit szélesebb a hátsó mert ilyenkor ugye nagyobb gumit raknak hátra. Köszi.


Nyugodj meg, jó így.

b_imi Elküldve: 2012-03-21 20:04 Elsõ lengõkar hátsó szilent

BarG írta:
hil írta:
ZoliE36Compact írta:
laleeboy írta:

Köszi a hozzászólásokat és az infókat.

Mi lenne az a spec zsír amivel kenni kell évente?
Mivel már megvettem így beteszem.
Arra gondoltam hogy évente minimum 2x megemelem a kocsit a téli/nyári váltásnál , akkor meg tudom ejteni ezt is hisz csak 2 csavar aztán a többit majd meglátjuk....




vki elmeséli h mitől olyan jó dolog ez a powerflex? mit tud, mi lesz más az alap futóművel szemben?
nem értem mi változik attól h ha egy szilent kemény. ?


Sziasztok!
A zsírt nem tudom, hogy milyen kell, de állítólag adják hozzá és valami nagyon spec zsírnak tudják.
A kemény szilentről valakik itt a Fórumon áradoztak, hogy milyen jó lett az autó úttartása, a nyomvályúkat sem érzi annyira az autó, meg állítólag több az élettartama. Ez utóbbit a kereskedő mondja, de a rendszeres zsírozgatásról elfelejt szólni. Ezek a pozitívumok. Az ellentmondás ebben az, ha ennyire jó lenne a kemény szilent, akkor gyárilag miért tervezik ezzel a gumis szilenttel (BMW-ről beszélünk) és csinálják az autót direkt labilisra, szarra??? Ezen azért érdemes elgondolkozni szerintem. Magam részéről maradok a gyárinak megfelelő szilenteknél.
Ez csak az én véleményem és saját gondolatmenetem eredménye, de biztosan lesz majd aki jól megcáfol ezekben....


Minden futómű egy tervezési kompromisszum szülötte. Ugyanis egyszerre nem lehet egy futómű stabil is, meg kényelmes is, egy adott konstrukción belül. Minél keményebb, annál stabilabb, de kényelmetlenebb. A lágy futóművek meg nem igazán stabilak - újra mondom - egy adott konstrukción belül. A poliuretán szilentek elmozdulást jelentenek a stabilitás irányába, azon az áron, hogy kevésbé lesz komfortos a rugózás. Igazi versenyautónál néha még a PU szilentek is túl puhák, tényleg fémből is készülnek - de ekkor már nem is beszélhetünk szilentekről. Én az első lengőkar hátsó szilentnek már régóta tömör gumiból készültet használok, és valóban stabilabb is az autó vele. Sőt már 170e km óta bírja, míg az olajos mennyit is megy átlagban?


Nekem 2 éve van meg a Powerflex és semmi baja, pedig nem zsírozgatom. A gyárihoz képest sokkal jobb az irányíthatóság. A gyári már fél év után lógott, tehát egy fostartály az egész
Ja, és a kényelemről csak annyit, hogy szinte észrevehetetlen a különbség.

b_imi Elküldve: 2012-03-20 15:11 Elsõ lengõkar hátsó szilent

laleeboy írta: Üdv
Nem pontosan ez az a topic aminekem kell, de jobb híján ide írok.
E36 első stabrúdszilent csere lesz.
Meg is vettem a jó kis Powerflex-et.
Az lenne a kérdésem hogy a Powerflex-es csomagban talált kenőanyagot hol kell használni?
Tegyem a szilent és a stabrúd közé? Vagy a szilenttartó csavaokat kell megkenni vele?

Köszi


A kenőanyagot a mozgó alkatrészek közé kell rakni. Ez esetben a stabilizátor és a szilent közé.

b_imi Elküldve: 2012-03-20 09:10 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

jons írta:
matya80 írta: Hello!
Nem tudtok olyan képet vagy oldalt ahol van fekete e46 fekete felnivel???
Félek túl sötét lesz az összkép


Pálda:
show off your black rims

Kell egy kis ezüst bele szerintem.



b_imi Elküldve: 2012-03-16 18:53 Izzítás vezérlõ

jrtom írta: Fentről vagy alulról szedted ki?

b_imi írta: Ma mivel jó idő volt, lekaptam az izzítás vezérlőt. A szétszedés után a + (betáp) oldalon a 4 szál vezetékből 2 szakadt volt. Megcsináltam, de felvetődött bennem a gondolat: ugyan miért ilyen gyenge vezetékkel szerelik gyárilag. Talán ez is egy túláram védelem lehet...

Ui.: ritka szar helyre rakták a cuccot!




Csak alulról. Fentről nagyon sokat kéne bontani, hogy elérjed.

b_imi Elküldve: 2012-03-16 18:30 Izzítás vezérlõ

Ma mivel jó idő volt, lekaptam az izzítás vezérlőt. A szétszedés után a + (betáp) oldalon a 4 szál vezetékből 2 szakadt volt. Megcsináltam, de felvetődött bennem a gondolat: ugyan miért ilyen gyenge vezetékkel szerelik gyárilag. Talán ez is egy túláram védelem lehet...

Ui.: ritka szar helyre rakták a cuccot!

b_imi Elküldve: 2012-02-28 15:31 Chip tuning

Bero írta:
Robinson írta:
hil írta:
BarG írta:

Hogy mennyi plusz lóerőt sikerült ráerőszakolni a motorra, az nem jelenti azt, hogy a tuning jó vagy rossz, mert lehet, hogy annyi plusz lóerőt sikerült kiszorítani, hogy egy nagyobb reccsenéssel oda lesz a váltó, vagy valamelyik egyéb gépelem. A kicsi lóerőnövekményes gép meg simán többszázezer km-t mehet még a tuning után. Akkor melyik is a jó tuning?! Egy biztos dolog van csak - az a gép, amelyikből több erőt vettünk ki, az hamarabb kopik és hamarabb megy tönkre.



Sziasztok!
Bocs, de most bezárom a "piramist". Emlékeim szerint ezt magam is megfogalmaztam annak idején, de sokan szinte lehülyéztek érte.



Őszintén ajánlok minden érdeklődőnek egy komoly személyes beszélgetést bmw320d4-el. Nem azért, mert most jól benyalok neki, hanem azért, mert marha sokat beszélgetünk, és közben folyamatosan derülnek ki dolgok, amiket tud a gépünk. Olyan komoly program van belenyomorítva abba a pár KB-ba, hogy csak úgy lesek. Rákérdezek Mikinél egy-két dologra amit tapasztalok, és tud rá válaszolni, hogy azt miért csinálja az autó. Rengeteg dolog le van kezelve, le van szabályozva, be van hangolva stb. Nem véletlenül. ezek között van olyan is, amire még Miki sem tud mit mondani, tudja, hogy van, de nem tudja, hogy pontosan mi módon.

Megdöbbentően részletes programja van ezeknek az autóknak, és ezen infók alapján amiket eddig összegyűjtöttem, nincs az a cég ACS-en és Hamann-on kívül, akik hozzányúlhatnak a kocsimhoz.


Egyetértek,de engem meggyőztek még a g-power munkái és a HPF is. Tudom ők sok mindent cserélnek is a verdába,de ő rájuk is rámerném bízni a gépem (nem mintha,ha az enyémet akarnám)


Az Alpina is ide tartozik
Komoly helyeken szétszedik a motort, átalakítják, erősebb alkatrészeket építenek be, és több millió eurós tesztpadokon állítják be. Na ehhez képest a sámlira rakott laptop nevetséges A különbséget (jó magyar szokás szerint) a "szakszöveggel" próbálják kompenzálni...