b_imi fórum hozzászólásai

b_imi Elküldve: 2012-08-07 10:37 Szívócsonk-pillangószelep

Likvidáltam én is a pillangókat a szívósorból.
A legolcsóbb megoldást választottam. A tengely helyére 5mm-es aluszegecs került.
Az eddig levezetett 1600 km alatt a motor viselkedésében semmi változás.

b_imi Elküldve: 2012-08-07 10:13 Autóvásárlás

Thony írta: Szerintem ne várjunk ennyi idősen törés mentes autót... aki arra vágyik az vagy hazudik magának, vagy újat vesz! Én mindig azt mondom, hogy legyen szép de ez nem pár milliméteren múlik... futómű legyen rendben és ne legyen kiflibe törve... ha összkép szép, és részleteiben sem találok olyan hibát ami élvezhetetlenné tenné a kocsi tartását, akkor nyerő a paripa


Így van. 1.299.000 Ft-os áron szerintem ez egy jó vétel lehet. Természetesen az autót meg kell nézni, mert a képek sokszor csalnak.

b_imi Elküldve: 2012-08-07 10:08 Társalgó

Thony írta:
b_imi írta:
vivaladiesel írta:


Ha egy árban van a Mann és a Bosch akkor inkább a bosch.

A kartergáz szűrőt nem fogod megtalálni. Általában csak gyáriban létezik. Az online teile Breather vagy 'Crankcase' filter néven hozza. (a bekeretezett alkatrész a kartergáz szűrő)


A kartergáz szűrő a 15-ös alkatrész, ill. itt már egy tisztítható műanyag elem (kartergáz lecsapató)a régi szivacsfilter helyett.



Vagyis lehet, hogy tisztítható és nem cserés?

A szárítószűrő milyen funkciót tölt be és mikor cserélik?


Ezt a változatot csak cserélni lehet.


Ezt lehet tisztítani is.

b_imi Elküldve: 2012-08-07 08:54 Társalgó

vivaladiesel írta:


Ha egy árban van a Mann és a Bosch akkor inkább a bosch.

A kartergáz szűrőt nem fogod megtalálni. Általában csak gyáriban létezik. Az online teile Breather vagy 'Crankcase' filter néven hozza. (a bekeretezett alkatrész a kartergáz szűrő)


A kartergáz szűrő a 15-ös alkatrész, ill. itt már egy tisztítható műanyag elem (kartergáz lecsapató)a régi szivacsfilter helyett.

b_imi Elküldve: 2012-07-23 13:37 klíma tisztítás

YELLOW írta:
jons írta:
YELLOW írta:
a vanisht meg megpróbálom, ez az ecets izé mégsem jó.
kézzel dörzsölöd be, és utána szivatod ki géppel? langyos vagy hideg víz?


Yellow... leírtam részletesen neked hogyan kell ezt az egész szar kárpitot kitisztítani vanishel meg géppel. Megértetted azt mondtad megpróbálod. Majd később más is leírta szinte ugyanazt amit én. Most mit értetlenkedsz te tényleg?


én már csak ilyen értetlen vagyok... tudom, hogy leírtad, de lehet más másképp csinálja, és majd mixelek a kettőből.
mert én sosem értettem, hogy kiereti a gép a tisztítós vizet a tartályból, majd szinte azonnal fel is szívja.... szerintem anyni idő alatt ne tud hatni a szer. de ezt lehet csak én gondolom és pont ez a baj...


Majd akkor megérted, amikor kiöntöd a retkes vizet a tartályból

b_imi Elküldve: 2012-07-22 22:17 klíma tisztítás

YELLOW írta:
hil írta:

Viszont legalább kiderült, ahogyan azt az előttem író említette: vagy nem igaz az egész, vagy nem volt toppon a gép amit Nálad használtak. Szerintem az első változat áll: átverés az egész.



most nagyon olvasgatok. komoly oldalakat is. ahogy leírják milyen szaga van az ózonnak, az stimmel. számtalan helyen alkalmazzák, víztisztításra is. gondolom maga az ózon hat így. viszont a gépnek is műküdni kellett hisz olyan szag volt mint amit írnak.
végülis lényegtelen már. majd a gránát.

a vanisht meg megpróbálom, ez az ecets izé mégsem jó.
kézzel dörzsölöd be, és utána szivatod ki géppel? langyos vagy hideg víz?


Tudod "a belevert vizet a gép azonnal visszaszívja, s tisztává varázsolja a felületet"

b_imi Elküldve: 2012-07-22 22:13 klíma tisztítás

hil írta:
YELLOW írta:
jons írta:
YELLOW írta: mondjuk a gombákat ilyesmiket kiírtani a hőcserélőről, ha a szagot nem képes megszüntetni...


Gondolom az ózon máshogy hat az organizmusokra, mint a szerves és szervetlen vegyületekre.


de engem akkor is bosszant, hogy azt írják:

Az oxidáció következményeként minden szag megszűnik. Legyen szó bármilyen erős szagról, az ózon biztosan elbánik velük. Dohányfüst, égés utáni szagok, állatok, szemét, vegyszerek, gombák, penész, doh. A szagok eltávolításának a kémiai magyarázata az, hogy a szagot okozó anyagok molekuláit kémiai reakció során lebontja.


Szia Yellow!
Írtam: Vanish kézi szönyeg és kárpit tisztító, ahogyan a flakonján le van írva. Az illata is jó. Én negyed évente tisztítom vele a tető kárpitot is, az üléseket havonta, semmi baj nincs vele.
Sőt: tartályos porszívónk van, abban van egy papír szűrő is. Na nejem azt is jól kimosta vízzel, semmi baja nem lett. Innen jött az ötlet a pollenszűrőre nézve. Kimostam azt is, papír és aktívszenes szűrőt is, mindezeket beáztatva, Vanishbe. Tök jó lett. És odáig mentem a dologgal, hogy időnként az ózonszűrőt megfújom Vanish permettel, meg az utastérbe is fújok, napokig tart a finom illat. Próbálkoztam textil öblítővel is, aminek ruhán nagyon jó az illata, de itt nem jött be.

Viszont legalább kiderült, ahogyan azt az előttem író említette: vagy nem igaz az egész, vagy nem volt toppon a gép amit Nálad használtak. Szerintem az első változat áll: átverés az egész.



Hil! Te vagy a Vanish man

b_imi Elküldve: 2012-07-22 22:08 klíma tisztítás

YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta: ha hosszabb időre zárva van az autó és kinyitm, sajnos az ecet szag újra érződik. és mivel nem hiszem, hogy valóban jó az ózonos tisztítás, ezért vettem a corában egy 900 ft-os prevent klíma tisztító "gránátot"

ez az ózonos azt mondják minden szagot kivesz. apámnak azt mondta a klíma szervíz főnöke, hogy próbából két illatosítót hagyott bent, és kiszívta az illatát. ennek ellenére apám autója is ugynolyan szagú, és nekem is ugyanúgy megmaradt a szag. akkor nem értem. nem tudom, hogy képes akkor ez az ózon a dohány füst szagot kivenni. jó amikor kivette a generátort, valóban nem volt bent szag, olyan strand szag volt bent vagy miylen. nem tudom akkor hogy képes mindenhova behatolni, és mondjuk a gombákat ilyesmiket kiírtani a hőcserélőről, ha a szagot nem képes megszüntetni...


Két lehetőség van:
1. Te egy kis ecetes vízzel bebizonyítottad, hogy nem igaz az állítás.
2. nem volt teljesen OK a készülék.


hát én amiket olvastam, ott azt írta, hogy a készülék (nem mindegyik), a művelet végén vissza alakítja az O3-at O2-re. ez a gép 1 óra üzemre volt állíható, ergó autómata kikapcsol. magyarán az következik belőle, hogy talán vissza alakít. bár amikor kivette, szerintem még csak 28 perce ment a 30 helyett. az autóban most már tudom az ózon szagot lehetett érezni. lehet nem alakított még vissza O2-re. ezt nem tudom.
na mindegy. az a baj már szinte semmibe nem bízok, csak ha látom, vagy magamnak csinálom. itt ott voltam, de nah... majd lesz valami majd kiszellőzik.


Különben egy egyszerű vizes takarító géppel a kárpitot csodásan ki lehet tisztítani! Nagyon jól kezelhető anyag. A tisztítószerek közül talán a gyáriak a legjobbak. Nekem a Philips jött be eddig a legjobban. De ha nincs hozzá kedved, akkor folttisztító benzin is jó.

b_imi Elküldve: 2012-07-22 21:54 klíma tisztítás

YELLOW írta: ha hosszabb időre zárva van az autó és kinyitm, sajnos az ecet szag újra érződik. és mivel nem hiszem, hogy valóban jó az ózonos tisztítás, ezért vettem a corában egy 900 ft-os prevent klíma tisztító "gránátot"

ez az ózonos azt mondják minden szagot kivesz. apámnak azt mondta a klíma szervíz főnöke, hogy próbából két illatosítót hagyott bent, és kiszívta az illatát. ennek ellenére apám autója is ugynolyan szagú, és nekem is ugyanúgy megmaradt a szag. akkor nem értem. nem tudom, hogy képes akkor ez az ózon a dohány füst szagot kivenni. jó amikor kivette a generátort, valóban nem volt bent szag, olyan strand szag volt bent vagy miylen. nem tudom akkor hogy képes mindenhova behatolni, és mondjuk a gombákat ilyesmiket kiírtani a hőcserélőről, ha a szagot nem képes megszüntetni...


Két lehetőség van:
1. Te egy kis ecetes vízzel bebizonyítottad, hogy nem igaz az állítás.
2. nem volt teljesen OK a készülék.

b_imi Elküldve: 2012-07-19 21:13 Motorolaj

m_attila írta:
b_imi írta:
hancurozo írta:
b_imi írta: Tudod van olyan, aki beül az autójába, és 1200km-t vezet folyamatosan. Egy év alatt akár 100E km-t. Bár 30E után cserél csak olajat, de vigyáz az autójára. A motorja szebben szól, mint annak a tatának, aki csak a tizedét rakta bele hasonló idő alatt, de mindig üveghangon tolat ki a garázsból hideg motorral, és csak a közeli templomba megy. Bár neki 10E után cserélik az olajat mert úgy akarja, de nem biztos, hogy az ő autóját venném meg.

Az utolsó kérdésedre meg nem tudok válaszolni, mert nem volt még 300E km-t futott autóm, így nincs tapasztalatom.


Ne legyél benne biztos. Ha nem újként vetted az autód (márpedig a rendszámod erre enged következtetni, pláne ha behozott autó) soha nem lehetsz biztos a futott km-ek számában. Azért azt mindenki tudja, hogy tőlünk nyugatabra az éves átlag futásteljesítmény 30e km.



Amennyiben 9 hónap alatt valaki belehajtott 200E km-t, akkor valóban igazad van, ugyanis ennyi a nem leinformálható (részben magyar) időszak.


30 ezer?

Mint a mi 20 d nk 2004 6 havi 278000 el az órában, de kinyomoztam csak 200,000 el basztak át
de hibátlan
3 évesen volt bent 90 ezer (290.000valós)

vicc
Valós kilóméterszámítás képlet:
Kint töltött évek száma x 50-60 ezer, plussz itthon eltöltött évek száma 20-30 ezer!
A két összeget adjuk össze!




2007.06. 108E komplett szerviz féktárcsa és betét cserékkel.
2007.07. 110E jobb első izzó csere.
2008.02.28. ekkor vettem az autót szinte vadi új gyári tárcsákkal és betétekkel. Bár lehet már valaki azóta cserélte egyszer

Nem is 9 hónap, csak 7 a kérdéses időszak.


b_imi Elküldve: 2012-07-19 20:59 Motorolaj

hancurozo írta:
b_imi írta: Tudod van olyan, aki beül az autójába, és 1200km-t vezet folyamatosan. Egy év alatt akár 100E km-t. Bár 30E után cserél csak olajat, de vigyáz az autójára. A motorja szebben szól, mint annak a tatának, aki csak a tizedét rakta bele hasonló idő alatt, de mindig üveghangon tolat ki a garázsból hideg motorral, és csak a közeli templomba megy. Bár neki 10E után cserélik az olajat mert úgy akarja, de nem biztos, hogy az ő autóját venném meg.

Az utolsó kérdésedre meg nem tudok válaszolni, mert nem volt még 300E km-t futott autóm, így nincs tapasztalatom.


Ne legyél benne biztos. Ha nem újként vetted az autód (márpedig a rendszámod erre enged következtetni, pláne ha behozott autó) soha nem lehetsz biztos a futott km-ek számában. Azért azt mindenki tudja, hogy tőlünk nyugatabra az éves átlag futásteljesítmény 30e km.



Amennyiben 9 hónap alatt valaki belehajtott 200E km-t, akkor valóban igazad van, ugyanis ennyi a nem leinformálható (részben magyar) időszak.

b_imi Elküldve: 2012-07-19 20:54 Motorolaj

jons írta:
b_imi írta:
Tudod van olyan, aki beül az autójába, és 1200km-t vezet folyamatosan. (stb, stb)

Az az összehasonlítás, amit leírtál az ahhoz kapcsolódik, hogy mennyire megkimélt egy kocsi. Az általad vázolt esetben szinte semmilyen tényezőt nem játszik az olaj. A taposás és hanyag üzemeltetés esetén mindegy, hogy 10 vagy 30 vagy 50 ezrenként cseréli-e az olajat. Vásárlásnál pedig nem látsz bele. A hangra meg erős túlzás alapozni, mármint a nyilvánvaló dolgokat kivéve természetesen


b_imi írta:
Az utolsó kérdésedre meg nem tudok válaszolni, mert nem volt még 300E km-t futott autóm, így nincs tapasztalatom.


Én sem. Pedig nekem volt 300-at futott kocsim. Most is az van, az ez előtti is az volt, meg az előtti is. Minden esetre a belsőrésze mindegyiknek aranyszínű, legalábbis amit a kupak levételével enged láttatni a motor magából. 10k-s olajcsere. Aztán vagy ettől van nem. Mindenesetre én ilyen futásteljesítménynél ezzel nem spórolok. Van ott olyan kopás, amitől olyan dolgok jutnak az olajba, aminek egyáltalán nem kellene.

Szerk: De mivel egyikünk sem motor- vagy olajmérnök, nincs tesztpadunk, nincs elégséges tapasztalatunk ezért csak egy parttalan vita felé sodor bennünket a téma, úgyhogy én innentől nem is bizonygatnék semmit amire csak 1 nézőpontból látok rá. Semmi esetre sem szeretnék indulatot, vagy haragot, egyszóval semmilyen ellenérzést kiváltani belőled vagy bárkiből.




Én sem, azért írtam, hogy nehéz igazságot tenni.

b_imi Elküldve: 2012-07-19 20:13 Motorolaj

jons írta:
b_imi írta: Ugye vannak az urban legend-ek (ld. pl. a belinkelt fotó ) és a nyers valóság.
Mondjuk én nem nevezném állatnak azt, aki 30E után cserél olajat...


És mi a nyers valóság? Nyilván a belinkel fotón egy olaj a vízzel szituációt látunk, de egyébként mi a nyers valóság?

Egy közel 300k km-t futott autóban nem fogok 30k km-enként olajat cserélni. Te igen? Egyszerűen nem tudom elhinni, hogy ez használ bárminek is ennyi futás után...


Tudod van olyan, aki beül az autójába, és 1200km-t vezet folyamatosan. Egy év alatt akár 100E km-t. Bár 30E után cserél csak olajat, de vigyáz az autójára. A motorja szebben szól, mint annak a tatának, aki csak a tizedét rakta bele hasonló idő alatt, de mindig üveghangon tolat ki a garázsból hideg motorral, és csak a közeli templomba megy. Bár neki 10E után cserélik az olajat mert úgy akarja, de nem biztos, hogy az ő autóját venném meg.

Az utolsó kérdésedre meg nem tudok válaszolni, mert nem volt még 300E km-t futott autóm, így nincs tapasztalatom.

b_imi Elküldve: 2012-07-19 18:30 Akkumulátor

Ma könnyes búcsút intettem a gyári akksinak. Élt 8 évet

b_imi Elküldve: 2012-07-19 18:26 Motorolaj

Ugye vannak az urban legend-ek (ld. pl. a belinkelt fotó ) és a nyers valóság. Mivel az olajcsere intervallum függ a motor kenési rendszerének fejlettségétől, az olaj minőségétől, a motor állapotától, a használattól, szűrőktől, stb., így nehéz igazságot tenni.

Mondjuk én nem nevezném állatnak azt, aki 30E után cserél olajat...