b_imi fórum hozzászólásai

b_imi Elküldve: 2013-08-26 14:05 Autóvásárlás

duga írta: Na, akkor mégegszer, elnézéseteket kérem...

Szóval:

Sziasztok!

Kinéztem egy jónak tünő gépet, érdekelne, hogy első blikkre mi a véleményetek róla?
Illetve tudtok-e Tolna megyében profi BMW szakit, aki pöpec módon átnézné nekem a járgányt?

hasznaltauto.hu/auto/bmw/320/bmw_320d_touring-7128410


A bal eleje is sérült (lökhárító, lámpamosó). Érdekes, hogy pont az ajtó sérülése nincs lefényképezve...
Első tulaj, 2005-ös évjárat, L-es rendszám?

b_imi Elküldve: 2013-08-25 20:49 Szívócsonk-pillangószelep

eLevente írta: Sziasztok!

Kicsit most én is elkezdtem félni a Totalcaros cikk óta.
Látom hogy a megoldás a letörés vagy ledugózás.
Igazából nem szeretném jobban szennyezni a környezetet, mint most, azt meg végképp nem, hogy trükközni kelljen a műszakin, hogy átmenjen.
Van valakinek tapasztalata, hogy átmegy-e simán ezután?
Ja és mi a különbség a letörés/ledugózás között a hatásokban?

Köszi!


Van itt 44 oldal írás erről. Szerintem olvasd el.

b_imi Elküldve: 2013-08-21 15:18 ablakemelő

Ma kicseréltem a törött ablakemelő csúszkát. Nem nagy meló, és így kb 1900HUF volt a javítás

b_imi Elküldve: 2013-08-19 14:48 Autóvásárlás

YELLOW írta:
nickname írta: Megéri rá alkudni

http://suchen.mobile.de/auto-i...=EstateCar


Tudom hogy valakinek tuti gyanús lesz, de szerintem megérné rá alkudozni.


az ülés kéne... amúgy full M-pack, de halogén fényszóró, meg egy elektromos ablak. nincs ebben furcsa, de a németek sem szeretik annyira a xenon-t. pont egy régi megfigyelésem ez, asszem én is így döntöttem volna új autó esetén, ha az m-pack és a xenon között kell választani. iletve, hogy 2005-ös autóban még mindig kajettás magnó, bár hátul ott van a CD tár, de akkor is ront az összképen. sajna ezt sem fogom megérteni soha amúgy jól néz ki még a km is hihető, ezen az ülésen is az oldaltartókon nagyon hamar megéátszanak a kiülés nyomai, de ezen annyira nincs.


Nem a kiülés nyomai látszódnak, hanem a ki- és beszállás nyomai sajnos.

b_imi Elküldve: 2013-08-18 10:59 Polír

Pocses írta:
norbeee írta:
YELLOW írta:
norbeee írta: Nem tud valaki Miskolc környékén egy jó mestert aki tud is polírozni? Már a tököm tele van a kóklerekkel. Senki nem tud fekete autót polírozni... lakkekete nem metál. Pár napja elvittem egy helyre amit nagyon ajánlottak és meg szerencse hogy csak a csomagtartót engedtem próba képpen. Árnyékban még oké de napfényben full hologram lett. Ez a harmadik alkalom hogy a pénzemért egy kalap szart kapok. Senki nem tud hologram mentesen polírozni?
Ha valaki tud valakit írjon talán még utaznék is érte.


ha találsz, majd kérem a címet, nekem is lakkfekete van. szóval sok sikert


Csak szemléltetésképpen...
A legutóbbi "mester" műve, csak a csomagtartót hagytam megcsinálni hogy majd attól függően folytathatja vagy nem. Vagy nem... szép sorminta, hologram hegyek... Tényleg senki nem tud ebben a k*rva városban polírozni?



Szerk.:
Talán azt kellene azután csinálnom hogy ha már full hologram a csomagtér, elvinni fűhöz fához, aki ki tudja ezt a förmedvényt korrigálni, hozzáláthat a többi részéhez....


Hát ez sajna kókány munka lett. Az enyém mikor vettem, előtte polírozhatták, de szép lett a végeredmény.


Én már feladtam (szintén a lakk fekete táborból)

b_imi Elküldve: 2013-08-04 17:33 Üzemanyag fogyasztás

2X760km, 105km/h átlagsebesség, 36°C, 5.9l/100km átlag

b_imi Elküldve: 2013-07-25 07:03 Klíma

kalapur77 írta: Sziasztok, új vagyok itt és BMW-s körökben is, nem akartam új témát indítani.

Két problémám van, az egyik a klímához kapcslódik. Amikor vettem az autót (E34, 540iA, manuál kétzőnás klímával) a klímája nem működött. Pontosabban bekapcsológomb világított, ha megnyomtam, picit, mintha elindult volna a klma, de azonnal le is kapcsolt. Ez elég egyértelmű jele volt annak, hogy alacsony a gáz nyomása. elementem hát feltöltetni, és mivel elengedte a tavly szeptemberben még meglévő nyomást, tömítetlenségre gyanakodtam én is és a klímás is, ezért festett gázt használt, hogy lehessen látni a probléma helyét.
Megállapítottuk, hogy a rendszer nem tömtetlen mert 20 percen át tartotta nyomásesés nélkül a beletöltött 18bar-t.
Fújta is a hideget, ahogy kell.
A PROBLÉMA viszont az, hogy klmíahűtő ventillátora nem kapcsol be. a szerelőt idézve "sem egyes, sem kettes fokozatban" sajnos nem sikerült megtudnom, mire gondolt pontosan, de azt el tudom képzelni, hogy nem kapcsol be, amitől túlmelegszik a hőleadó radiátor, ami túlnyomáshoz, majd nyomásvesztéshez vezet.
A kérdés tehát, hogy mi vezérli a klímahűtő ventillátortát (leírás, robbantott ábra, video, könyvrészlet, bármi jól jönne) illetve mielőtt elviszem szerelőhöz szeretném kipróbálni, hogy maga aventi halt meg, vagy csak a vezérkőelektronika (mondjuk egy relé, vagy bimetál)

A másik nagy gondom, hogy kikapcsolt klímával, amikor a külső levegőnek kellene beáramlania, akkor hideg motornál nincs is gond, jön be az éppen aktuális hőmérsékletű levegő, ami számomra 25-27fokig nem is indokolná klíma használatát. a probléma az, hogy a motor bemelegedésével ez a levegő meleggé válik, kvázi fűteni kezd a kocsi. Ezekben a nagy melegekben nehéz eldönteni, hogy mennyire meleg a befúvott levegő, de az biztos, hogy legalább 5-6 fokkal melegebb mint a kinti hőméréklet, ami igen kellemetlen. Nem tudom, hogy ebben az autóban ez miként van megoldva, korábban astrám volt. Azokban kétféle megoldás létezett. A klmía nélküli autókban a fűtőradiátort egy csap zárta el, ha hidegre volt állítva a hőmérséklet. Az én autómban ami klímás volt, a fűtőradiátor folyamatosan "áram alatt volt", mindig forró volt, nem volt csap ami elzárta volna a beáramló vizet. Azt hogy mégse fűtsön folyamatosan az autó, úgy oldották meg, hogy egy légterelő nem vezete át a levegőt a fűtőrdiátoron, hanem mellette a klmaradiátoron keresztül áramoltatta azt. Gondolom úgy gondolták, hogy ha hideget akar az ember, úgyis bekapcsolja a klímát vagy ha nem, akkor sem a fűtőradiátoron keresztül áramlik be a levegő, hanem mellette. Ez konstrukció elég béna volt, mert egy 90 fokos radiátor, még he nem is áramlik át rajta a befjt levegő, azért elég komolny infra sugárzást ad belülre.
Lehet, hogy a BMW-nél is ilyen knstrukciót alkottak a németek? remélem nem, és van egy csap, ami elzárja a fűtőradiátorról a 90fokos hűtőközeget. Ha van ilyen, azt hol találom meg? (ábra, video, stb negyot segítene)

Segítségeteket előre is köszönöm. Az is nagy segítség lenne, ha valakihez elmehetnék, és az ujjával memutatná, hogy hol találom a két, vélhetően hibás alkatrészt.




Klíma és fűtés

b_imi Elküldve: 2013-07-22 22:10 Segítség!!!

norbeee írta:
anubisz írta: Bezzeg ha te mentél volna neki, akkor már ott lett volna, mentő, rendőr, tűzoltó, meg az RTL , ilyenkor meg elsunnyognak. Rohadjanak meg. Ezt komolyan mondom, nem fizetnének ki, egy hét múlva 1 millás kárt csinálnák nekik!! Akkor már nem kéne a pénz, de a lelkem megnyugodna, és ennyi elég.


Azt a választ kaptam hogy csináltassam meg, kérjek számlát, de egyben nem fognak tudni fizetni, max 20-30 ezer részletekben. Pfff. Holnap kérek ajánlatot és megcsináltatom majd várok a pénzemre. Sajnos csórók de rendesek. Most hívjam rájuk a rendőrséget? Mi van ha miután megcsináltatom és nem fizetnek??? Szaros csóró munkanélküli ország. Most nem tudom hogy őket vagy magamat sajnáljam jobban...


Ezt valóban neked kell eldönteni, mivel a te tulajdonodról van szó, de van egy nagy igazság: üzletben nincs barátság.
Én ennek ellenére ragaszkodnék a rendőrségi jegyzőkönyvhöz.

b_imi Elküldve: 2013-07-22 20:33 Segítség!!!

norbeee írta: SOS szerintetek mit tehetek, mennyi jogom van ha az utcában egy 8 éves gyerek nekiment az autónak biciklivel, eltörte a lökhárítóm és végigszántotta az autó oldalát? Ha nem tudok megegyezni a szülőkkel, hívjam ki a rendőrséget helyszínelni? Szerintem legalább 100 ezer a kár....



Rendőrség és tanú (ha van), mert később már nehéz lesz bizonyítani az esetet.

b_imi Elküldve: 2013-07-20 17:45 Elsõ lengõkar hátsó szilent

anubisz írta:
b_imi írta:
anubisz írta:
tessék, ezek is szilentek, vagy rosszul olvasom? úgy mondod, mintha egy szilent 15 ezer lenne.

http://www.schmiedmann.hu/3_se...l8.htm#194

http://www.schmiedmann.hu/3_se...tm#1932997

tessék, már vehetsz is belőle egy kamionnal.

gondolom ezek biztos nem jók, vagy hamis gumiból vannak, esetleg Kínai kaucsukból,


Ezek a hátsó futómű alkatrészei


Tudom, de azt mondta nézzek neki 3,5 ezrekért szilentet, hát tessék. Biztos van 1,2 a futóműbe ami drágább, de úgy mondta, mintha valami hihetetlen varázslatot említettem volna a 3,5 ezer ft al. Általánosságba említettem az árat, a többsége ennyi, kivéve azt a pár fődarabot. Felnőtt embereknek kell megmagyarázni mi áll a leírtakban, 5x6x. Nem az első futómű legdrágább szilentjére írtam, hanem a többségre, amiből kis ezer van még, és ugyan úgy szarrá mehetnek.
Arról nem is beszélve, hogy beütöm a keresőbe szilent gyártás, már ad rá vagy 1000 találatot, most ezt ilyen egyszerű gyártani, hogy minden sarkon csinálják, vagy ennyire jó üzlet, hogy mindenki ezt csinálja. Most aztán válassz, ki miből csinálja, plusz pénzért ugyan vagy szétmegy 1 év alatt, vagy a kocsit tépi szét.
Felnit is minden gumis javít már, néhol kalapáccsal.
Azt pofázzák minden tuning oldalon, a nem szakszerűen keményített buhera szét bassza a kocsit,akár szélsőséges esetekben még a futómű elemei is kiszakadhatnak.
Ezek mind hülyék gondolom. Ezek után vegyél valakitől aki kisüzemileg gyárt ilyeneket, és ácsold be a kocsiba, aztán vagy jó leszen, vagy nem. A nem az általában sok 1000 ezrekbe kerül utána.
Igen, van aki ért hozzá, és tudja mit csinál, de a többség nem, csak megveszi a neten, beácsolja, aztán had szóljon, te megveszed, alattad meg szétesik.
Igen ezek tuti dolgok, de nem ezekre a szarrágó utakra, ha megfogsz egy kátyút olyat üt majd kiszakad az eleje,aztán dobj rá egy peres 35 gumit,aztán lehet sírni, ha torzúl a felni, hajlik a futómű, 6 hónap múlva már az ajtók se záródnak, úgy el van hajolva a kaszni,főleg kabriót gányolnak ahol a tető hiánya a gyenge láncszem, a merevség.
Én is betenném, ha erre jó utak lennének,de bombatölcsérekre nem fogom betonra keményíteni a futóművet, hogy minden csatornafedélnél, vas. átjárónál állóra fékezzek, hátha 10 centis a szintkülönbség.
Oszt akkor mindenki azt rak be amit akar. Aki meg nem, az a hülye,mert a gyári fost használja.
Én nem akarok versenyezni az utakon, arra meg jó, ha néha megnyomom.
Ha azt akarnék akkor M3 vennék, aztán mindegy neked milyen szilent van a kocsiba, banán kék, vagy hupi sárga. Csak hátranéznék, és azt mondanám, a konkurencia messze elmarad....


Ja, értem.

Szerintem az itt a legnagyobb probléma, hogy felrak az ember egy 225-ös gumit erre az autóra és a gyári alkatrészekkel birkózik az utakon. Ezen lehet javítani + irányba. Ha valakit ez nem zavar, akkor nem teszi.
De azért nem kell leszólni azt, aki próbálkozik egy megoldással, és esetleg még el is mondja a tapasztalatait itt segítő szándékkal.

b_imi Elküldve: 2013-07-20 16:55 Elsõ lengõkar hátsó szilent

b_imi Elküldve: 2013-07-20 16:50 Elsõ lengõkar hátsó szilent

anubisz írta:
tessék, ezek is szilentek, vagy rosszul olvasom? úgy mondod, mintha egy szilent 15 ezer lenne.

http://www.schmiedmann.hu/3_se...l8.htm#194

http://www.schmiedmann.hu/3_se...tm#1932997

tessék, már vehetsz is belőle egy kamionnal.

gondolom ezek biztos nem jók, vagy hamis gumiból vannak, esetleg Kínai kaucsukból,


Ezek a hátsó futómű alkatrészei

b_imi Elküldve: 2013-07-20 10:22 Elsõ lengõkar hátsó szilent

K_Gergo írta:
jlaci74 írta: anubisz, K_Gergo - okos szó - érdekes hozzáállás... A sportrugó nem szedi szét a kocsit csak a poli.szilent... Kérdés, hogy minek a sportrugó-sportfutómű, pózolni kell vagy sportosabb-stabilabb viselkedést szeretnél? Ha utóbbi, akkor viszont ha gyenge láncszemet hagysz a rendszerben akkor oda az egész...
Ha kihasználod a sportosabb viselkedést akkor tudod mennyit fognak bírni a gumiszilentek ? Ugye tudod...

igény szerint. nem mondanám, hogy kihasználom, mert nem cibálom a kocsit folyvást, de ha kell/olyanom van, azért legyen mibe kapaszkodni, és ebben is vannak fokozatok. nekem "gyári" fétisem van, még ha tudom is, hogy sok szériahibája van az e46-nak - mégis úgy vagyok vele, hogy egy összetett rendszer, amiből a gyári kombináció egy kompromisszum/optimum, és nem gondolom magam okosabbnak azoknál, akik azt tervezték, tesztek százait elvégezték és kiértékelték. lehet persze vitatkozni a szempontokon (felhasználói igények <-> költségek), de a tények alapos ismerete nélkül csak hitvita. az eddigi tapasztalatom az, hogy a és b paramétert csak x, y, stb rovására tudom javítani és nem szánok rá elég időt/energiát/pénzt, hogy ezt lezongorázzam. az eibach rugók és a keményebb szilentek helyett gyári került be, lehet, hogy neked nem tetszene - nekem igen.
tehát nem, nem csak a poliszilent jelent nagyobb igénybevételt az általam elképzeltnél, de a kasznit érő terhelés mellett egy olyan egyensúly ideális része, ami nekem nem célom. az már inkább, hogy kényelmes/élhető legyen az sok 1000 km, amit megyek. Yellow el tud menni bringával munkába, én nem.


Azért az elgondolkodtató, hogy egy 10 milliós autóban a gyári szilentek 1 évet sem bírnak ki, és nem használok extrém méretű kerekeket, de még ültetve sincs!
Nálam a purszilentek több mint 3 éve bent vannak, és ez a probléma már a múlté. Pár hónapja levettem a sárvédőket, doblémezeket, és nem semmi elváltozás. A futómű többi alkatrésze is jól van
De ha már a tervezés szóba került, nem biztos, hogy beraktam volna egy ilyen gagyi pillangósort a dízelbe, vagy ilyen szíjtárcsát terveztem volna, nem is beszélve a kormányműről, vagy az ablakemelőről, és még sorolhatnám.
Tehát a mérnöki munka, a gyári hangolás nem biztos, hogy mindig a legoptimálisabb, mert valljuk be őszintén, azért a szervizeknek is meg kell élni valamiből...

b_imi Elküldve: 2013-07-19 21:23 ablakemelő

andree írta: Sziasztok,
Már egy ideje vacakol a bal ablakemelő szerkezet. Recseg, kattog de még felmegy csak lassan.
Olvasgattam de nem egyértelmű a hiba és a legolcsóbb megoldás.
Akinek már volt ilyen hibája megköszönném ha tudna pár tanácsot adni

Köszi!



Az enyém akkorát szólt, mintha belelőttek volna az ajtóba. A bowden rögzítő széttört benne. A megoldás csere lesz szerintem

b_imi Elküldve: 2013-07-14 22:43 Felni csere

Pocses írta:
b_imi írta:
Pocses írta: Én sem tudom az enyémnek mi a pontos neve, de ha jól tudom erre a típusra szokták mondani "lemezfelni" pedig ugye alu. Anno mikor megjelent az E46 ezzel a felnivel tetszett a legjobban.


Styling 46 Ellipsoid-Styling 7X16" ET47 7,39kg!
Van belőle 6,5" széles ET42 6,12kg

A 7X16"-os lemez 8kg


Köszi szépen az infót. Igazából nekem is tetszene a "citromcsavarós" vagy mondjuk egy M3-ról való valami peremes és nagyobb, de ezekre az utakra... ráadásul asszonykám is jár vele így maradóna a 16-os a ballonosabb gumikkal.


A téli gumi ilyen felnin van. Az egyik legjobb választás.