compact fórum hozzászólásai

compact Elküldve: 2013-12-06 18:20 Termosztát

Maistro2 írta: Köszönöm szépen a válaszod!
30 km után felmegy 80 ra stabilan ha hirtelen meghajtom akkor 84 maximum de ha áll és jár akkor is 80 meg a fogyasztásom is megnőtt kb 1 literrel. valószínűleg egr termosztátot kell cserélnem vagy ha csak ilyen kicsi a különbség akkor is lehet a fő termosztát a rossz ?




compact írta:
Maistro2 írta: Telejesen normális tempoban használva de inkább városban 20 km körül!
Viszont ha országúton autózok szintén normális tempoban akkor 22km alatt nem megy fel 76 fok fölé úgy veszem észre a fogyasztásom is nőtt 1 litert.
Valaki meg tudná írni akinek 20d je van hogy neki 20 km után mennyi a vízhőfoka és nagyobb távon mennyire megy fel?

lalada írta:
Maistro2 írta: Sziasztok nekem ha bemelegszik az auto akkor 75-83 fok kozott van a mai időben bc szerint a víz hőfok ez normális nem ?


a kérdés, hogy inkább a felsőbb tartományban van-e, ill. ha 80 alá visszahűl menet közben akkor valószínűleg rossz..





Ha üzemmelegen pl. 20 km után 85 fok alatt van akkor az rossz!
Jó termosztáttal 85-95 fok körül kell lennie stabilan!
Tehát ha mész 90-el, utánna 160-al akkor sem eshet 85 alá!
75-83 határozottan rossz érték ha az 20km után van!





Igen, sajnos mindkettő lehet rossz!

compact Elküldve: 2013-12-06 17:39 Mi lehet a baj?

haka írta: Sziasztok,

Na most van időm leírni meddig jutottam az aksiból induló mizériával, hátha lesznek még ötletek.
Alap történet, reggel nem indul a kocsi, akkor se ha feltöltöm az aksit. +2 ben sem, pl ma. Tekeri az önindítót, de nem indul. Ha rákötök egy kissebb autót bikázás céljából, és azt beindítom, akkor elindul.
Ezután egész nap elindul, úgy, hogy 8-9 órát áll napközben, majd reggel megint nem ami kb 12-14 óra állást jelent.
Egyszer ki bírtuk olvasni (nemsok időm van, és a szerelő is el van úszva, ezért egyszer).
Akkor volt egy csomó üzemanyagnyomás hiba beírva. De akkor abban a pillanatban indult a kocsi és nem jött akkor hiba.
Az üzemnyagonyomásnál nem lehet tudni mi a rossz, alapból kispumpa vezérlő lehetne. De zet még nem volt idő kikisérletezni.
Viszont mivel bikára egyből indul, ezért azt mondják az nem ezekből fakad, mert ezekre nincs kihatással a bikázás.
80AH 640A akkumulátor van benne, ami új és töltés után sem indul vele elsőre.

Esetleg valakinek van tippje?

köszi


Üdv!
Már vártam, hogy mikor írsz hogy megoldódott-e a problémád és hogy mi volt végül, de sajnos látom, hogy nem sikerült!
Akkor ezek szerint sajna közelebb állunk az általam tippelt problémásabb dologhoz a CR nyomás felépülés gondhoz.
Bikázásra azért indulhat könnyebben, mint a régebbi autó amikor tolásra húzásra pöccre amúgy egyáltalán nem indul mivel úgy gyorsabban meg tudja forgatni a motort!
Két akksinak nagyobb ereje van, mint egynek, így lehet, hogy csak egy kicsivel forgatja gyorsabban a motort, de ez pont elég, hogy elérje a megfelelő CR nyomást a motor beindításához!/ha nincs meg egy X kpa érték akkor nem is engedi a motort beindulni, még ha fülre akár indulhatna is. BMW esetében az értéket nem tudom./
Szerintem vagy a közös nyomócső szabályzó szelepe rossz, vagy olyan nagy a befecskendezők résvesztesége, hogy indítózás közben elengedi a nyomást, így nem tud felépülni.
Esetleg a nagynyomású szivattyú szelepe.
Mielőtt elkezdenél mindenfélét cserélgetni én addig nem lépnék a dologban, amíg ezeket nem ellenőriztetném!
Ezeket sajna kapkodva nem lehet, mert ha már egyszer beindult utánna lehet, hogy sokat kell várni mire visszahül arra az állapotra amikor megint jelentkezik a gond!
A legjobb egy normális dízel műhely vagy egy BMW szerelő aki ismeri a típust és gyengepontjait, a legjobb ha a hibafeltárást úgy tudja végezni, hogy cserélgeti az alkatrészeket és csak azt veteti meg veled ami valóban kell, nem pedig egy egész sor cuccot amiben lehet, hogy a hibás csak az utolsó tétel volt de te már felújítottad a fél motort.
A visszafolyó mennyiséget megfelelő eszközökkel kiszerelés nélkül és üzem közben lehet ellenőrizni és teljesen hiteles képet ad az állapotukról!



compact Elküldve: 2013-12-06 17:21 Termosztát

Maistro2 írta: Telejesen normális tempoban használva de inkább városban 20 km körül!
Viszont ha országúton autózok szintén normális tempoban akkor 22km alatt nem megy fel 76 fok fölé úgy veszem észre a fogyasztásom is nőtt 1 litert.
Valaki meg tudná írni akinek 20d je van hogy neki 20 km után mennyi a vízhőfoka és nagyobb távon mennyire megy fel?

lalada írta:
Maistro2 írta: Sziasztok nekem ha bemelegszik az auto akkor 75-83 fok kozott van a mai időben bc szerint a víz hőfok ez normális nem ?


a kérdés, hogy inkább a felsőbb tartományban van-e, ill. ha 80 alá visszahűl menet közben akkor valószínűleg rossz..





Ha üzemmelegen pl. 20 km után 85 fok alatt van akkor az rossz!
Jó termosztáttal 85-95 fok körül kell lennie stabilan!
Tehát ha mész 90-el, utánna 160-al akkor sem eshet 85 alá!
75-83 határozottan rossz érték ha az 20km után van!

compact Elküldve: 2013-12-03 18:30 Mi lehet a baj?

PBazsi írta: Idén aug.-ba hoztam be németből és már ott kint rá kellett tölteni 1x. Aztán az út után itthon megint... aztán cserélték az olajat (5w 35 Castrol), ami biztos, h. megtörtént. Az, h. tényleg annyi van-e benne mint amit a műszerfal ír... hát nemtom. Egy ilyen szelepszimering-csere mennyibe fáj, nem tudjátok?


Nagy bátorság volt megvenni úgy, hogy akkor már kint sejthettétek, hogy vmi nem ok!
Az a baj, hogy hiába írunk árakat, úgy is az fogja megmondani, hogy mi mennyi, akivel csináltatod.

compact Elküldve: 2013-12-03 18:10 Mi lehet a baj?

anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
PBazsi írta: Sziasztok,
szerintetek hová tűnhet el 1000km után 1l motorolaj, ha kb. 1000km-el ezelőtt volt olaj, olajszűrő, légszűrő-csere az autóban? A kocsi alatt nincs folt és nem is füstöl feltűnően.
Most kb. 136e km van benne. A szerelő szerint a szelepszár-szimeringnél mehet el, mert megkeményedett ott a gumi és szimeringpuhító adalékot kéne töltsek az olajhoz, h. rendesen tömítsen. Ha viszont cseréltetni akarom, akkor többe kerülne, mint maga az autó...(mert szét kell szedni a motort) Van v.kinek ilyenirányú tapasztalata / tanácsa?

Előre is köszi,


már ha valóban lecserélték az olajat vagy ritka szar olajat tettek bele. előtte nem fogyott? vagy sosem nézted előtte? ha előtte is fogyott volna, akkor csak bejelzett volna a szenzor, szóval vagy szar olaj ment bele, vagy nem lett lecserélve.


Vagy nem 130 van benne, hanem 430.

Enyémbe van vagy 400 atom kemények voltak a szimeringek, de mégse evett 3 liternél többet 20,25 ezer alatt. Pedig 15 felett már fos az olaj, és én sokszor mentem vele 200,240 el, meg 160 felett sokszor, akkor viszont kajálta, de nem emlékszem, hogy egy intervall alatt 3 liternél többet raktam volna utána.


most meghatagszol, lexarom, de képes vagy egy olajjal 20-25ezret elmenni? oké töltesz utána, de inkább a felénél lecserélnéd.


hát már lefogom, mostanában,most még 14 ezret ír vissza, már meg is vettem, mióta szimeringet cseréltek meg mindent, át állok a 15 ezerre. Már 15 körül fogok cserélni.

kipróbálom a xadót, és minden szűrőt mann-t vettem, üzemanyagszűrőt is, azt is cserélek. Meg vettem 7 tasak motormosó adalékot, azzal meg átjáratom.


Régebben amikor benzinessel jártam én is gondoltam ezekre a motoröblítőkre de végül sosem mertem használni, mert pár kérdésemre sosem kaptam kielégítő választ:
-Milyen a motorolaj kenése az öblítővel keveredve és mennyit árthat a motornak?
-Mivel nullára nem lehet a rendszert kiüríteni, így marad a motoröblítős olajból a motorban és így öntjük rá a friss olajat aminek nem hiszem, hogy hosszútávon jó hatása van.
-Jó-e egy viszonylag sokat futott motornak, ha felszabadítjuk a benne lerakódott szennyeződést ami eddig lehet, hogy semmit nem zavart, most viszont feloldódott, de meg van az esélye, hogy a motorban maradt és lehet, hogy mostmár olyan helyen fog megállni ahol gondot okoz. pl szűrőkosarat eltömíti.
Lehet, hogy csak én reagáltam túl a dolgot, de ezek miatt sosem mertem kipróbálni, inkább kerestem mindíg a legjobb olajat és viszonylag gyakran cseréltem.



compact Elküldve: 2013-12-03 17:59 Kopog az eleje!!

vidarene1991 írta:
compact írta:
vidarene1991 írta:
compact írta:
vidarene1991 írta: Hali!jobb keréknél zörög valami elég hangosan,de csak ha élesen kanyarodok balra!olyan gyorsan csörgö vibráló hang!
tipp valaki???


Féktárcsa mögött a porvédő lemez?



látod azt még nem néztem!
de az hogy érhet bele?az egybe tér a kerékkel nem ?


Igen, de jártam már úgy, hogy vhogy beesett egy kavics a lemez és a féktárcsa közé és az is csak kanyarodáskor súrlódott!
Húztam picit a lemezén és akkor esett ki a kavics.


szerintem nekem nem az lesz a gond :/ mert ez olyan elég rázós hang :/ de viszont ha valameik csap lenne tönkre,akkor rázna az auto is kanyarba nem ???


Azt nem tudom sajna.

compact Elküldve: 2013-12-03 17:53 Kopog az eleje!!

vidarene1991 írta:
compact írta:
vidarene1991 írta: Hali!jobb keréknél zörög valami elég hangosan,de csak ha élesen kanyarodok balra!olyan gyorsan csörgö vibráló hang!
tipp valaki???


Féktárcsa mögött a porvédő lemez?



látod azt még nem néztem!
de az hogy érhet bele?az egybe tér a kerékkel nem ?


Igen, de jártam már úgy, hogy vhogy beesett egy kavics a lemez és a féktárcsa közé és az is csak kanyarodáskor súrlódott!
Húztam picit a lemezén és akkor esett ki a kavics.

compact Elküldve: 2013-12-03 17:48 Kopog az eleje!!

vidarene1991 írta: Hali!jobb keréknél zörög valami elég hangosan,de csak ha élesen kanyarodok balra!olyan gyorsan csörgö vibráló hang!
tipp valaki???


Féktárcsa mögött a porvédő lemez?

compact Elküldve: 2013-12-03 17:45 Motorolaj

leportp írta: Sziasztok!
Valaki esetleg nem tudja hogy Bmw e87 be 2007-es évjárat mennyi olajat kell bele tölteni?
Gyári Bmw olaj 5W-30 vagy Castrol?
Köszi a segítséget!


Üdv!

4.3L kell bele!
Én inkább a gyári BMW-t ajánlanám!

compact Elküldve: 2013-12-03 17:37 Termosztát

tibee01 írta: Szia!

Természetesen nem hiányzik az EGR-termosztát cseréje, szóval ha nem muszály nem cserélem!

DE! Sajnos nem tudom, hogy mely köröket kapcsol a "nagy termosztát" és mely köröket az EGR-é. Ahogy olvasgattam, az EGR-é sem csak az EGR hűtőt, vagy igen? Ha jól sejtem 2 párhuzamos ágról van szó. Ha esetleg erről valakinek van vmilyen ábrája, azt szívesen venném!

Milyen jelenséget produkál az, ha ez az EGR termosztát bajos?

Előre is köszönöm szépen!

minimal írta:
compact írta:
tibee01 írta: Sziasztok!

Egy kérdéssel fordulnék hozzátok!
Az EGR termosztátnak, ugye hideg motornál nem engedhet át, csak melegnél?

Illetve a nagy termosztát nyitási hőmérséklete csúszhat lejjebb?

Nem akar bemelegedni az autóm rendesen, és nem tudom melyik termosztát lehet a rossz!

Előre is köszönöm!


Mindkettő rossz lehet, de a fő ludas a bemelegedés problémával a nagy termosztát!


kezd el melegíteni és fogd meg közben az alsó vizcsővet, mielött még függőlegesen állna a mutató.
Ha a hideg és a normál között langyos akkor nyitva van folyton a nagy termoszod azért hűl. Az is elég ha azt cseréled, de ha nem jelent problémát mindkettő akkor egyszerre.





Mint írtam a fő körért a nagy termosztát a felelős, tehát 99%, hogy azt cserélned kell és így már lesz fűtésed és hamar felmelegszik a motor!
A kis termosztát sem véletlenül van benne, de nincs olyan nagy szerepe a motor bemelegedésében, de ha a gyári van benne akkor 100% hogy már nem jó!
Ha kis pénzből akarod megoldani a dolgot akkor nagy termosztát csere, ha normális munkát akarsz végezni nem sokkal több pénzért akkor mindkettőt!
Amúgy a kis termosztát működőképességét úgy tudod a legegyszerűbben ellenőrizni, hogy leveszed, belefújsz vmelyik oldalról és ha átengedi a levegőt akkor rossz, ha nem akkor jó.



compact Elküldve: 2013-12-03 12:35 lefújo szelep dizelre

Luki írta:
compact írta:
Luki írta: Sziasztok... Most vettem életem első bmw-ét 2 napja nagyon nagy álmom volt régóta ugyan úgy ahogyan a lefújószelep.. Kecskeméti vagyok tudtok nekem segíteni? Hol tudom megvenni, kitudja beszerelni, mennyibe kerülhet stb...??? Várom a válaszotok előre is köszönöm... Új BMW FANATIKUS


Gondolom azzal tisztában vagy, hogy a dízel motor légfelesleggel dolgozik így a lefúvószeleppel többet ártasz, mint használsz!
A fülednek lehet, hogy tetszeni fog de azon kívül dízelnél csak hátránya van.



Főképpen dízelbe szokták...


Komolyan?
Akkor te vmi más bolygón élhetsz!
Remélem nem csak ezért vettél dízel autót!



compact Elküldve: 2013-12-03 12:31 lefújo szelep dizelre

Luki írta: Sziasztok... Most vettem életem első bmw-ét 2 napja nagyon nagy álmom volt régóta ugyan úgy ahogyan a lefújószelep.. Kecskeméti vagyok tudtok nekem segíteni? Hol tudom megvenni, kitudja beszerelni, mennyibe kerülhet stb...??? Várom a válaszotok előre is köszönöm... Új BMW FANATIKUS


Gondolom azzal tisztában vagy, hogy a dízel motor légfelesleggel dolgozik így a lefúvószeleppel többet ártasz, mint használsz!
A fülednek lehet, hogy tetszeni fog de azon kívül dízelnél csak hátránya van.

compact Elküldve: 2013-12-03 12:27 Termosztát

tibee01 írta: Sziasztok!

Egy kérdéssel fordulnék hozzátok!
Az EGR termosztátnak, ugye hideg motornál nem engedhet át, csak melegnél?

Illetve a nagy termosztát nyitási hőmérséklete csúszhat lejjebb?

Nem akar bemelegedni az autóm rendesen, és nem tudom melyik termosztát lehet a rossz!

Előre is köszönöm!


Mindkettő rossz lehet, de a fő ludas a bemelegedés problémával a nagy termosztát!

compact Elküldve: 2013-12-02 19:44 e46 Tipusok-motorkodok-évjárat

gdavid írta:
Bero írta:
gdavid írta: Sziasztok!
Olyankor mi a helyzet, hogy ha a forgalmiban gyártási évnek 2001-van írva, de VIN Code alapján 1998-as::


Nekem is a forgalmiban 2001-es évjárat van beírva,VIN kód alapján pedig 2000-es..


De szerinted ilyenkor mivan ??
Mert nem tudom per pillanat eldönteni hogy melyik az igazi.


Az igazság 99%-ban a VIN szerinti adat.
Általában a kinti autóknál szokott előfordulni az "elírás", mert az első forgalomba helyezés dátumát nézik, nem pedig a gyártás évet és így kerül helytelen adat a forgalmiba és a nyilvántartásba is!

compact Elküldve: 2013-12-02 19:41 e46 Tipusok-motorkodok-évjárat

gdavid írta: Sziasztok!
Olyankor mi a helyzet, hogy ha a forgalmiban gyártási évnek 2001-van írva, de VIN Code alapján 1998-as::


Semmi, ilyen előfordul kishazánkban!