compact fórum hozzászólásai

compact Elküldve: 2014-03-06 22:21 Turbo

elgeri írta: Sziasztok!

Egy gyors kérdésben kérném a segítségeteket:
2008-as 116i-ban van turbó? Az tudom, hogy az új 1-esekben van, de a régiről nem találtam semmit (a hiba valószínűleg az én készülékemben van ).

Előre is köszönöm szépen!


Nincs, sima 1.6 szívó.

compact Elküldve: 2014-03-06 19:00 Műszerfal kijelzés

J_Mate írta: Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy ma kigyulladt a légzsák lámpa és a biztonsági övet jelző lámpa is a műszerfalon. az övet jelző lámpa akkor is ég ha be vagyok csatolva. hogyan tudnám eltüntetni ezeket? E90 318D-ről beszélünk.
választ köszi előre is!


Hibakódot kellene olvasni, aztán az megmondja, hogy merre kell keresgélni.

compact Elküldve: 2014-03-06 18:08 Chip tuning

ateszka86 írta:
bmw320d4 írta:
compact írta:
kundof1 írta: Sokat vissza olvastam itt, de nem találtam meg amit keresek. 320d-m van szeretnék rá chippet, de közbe félek is, h tönkre vág benne valamit, mert nem olcso a motor része ezeknek. Am így is jól megy a vas, de azért ha lehet picit mehetne jobban is..am van itt akinek chippes a 150le motorja? mennyire dinamikus a chipp miatt? Am jászszentlászlói chippesre gondoltam, h ott csináltatni, mert haveri körbe ő csinálta és jól csinálta a dolgát!


WWW.kollarchip.hu minden információt megtalálsz.
Nincs kockázat és rizikó, 100%-os a siker, sok ügyes szakértő van az országban, de ilyen háttérrel senki nem dolgozik éppen ezért drágább, mint a mezei chipesek viszont itt nem nagyon van kockázat meg ilyen vagy sikerül vagy nem, meg kormol mint az állat chip után stb... Én nagyon elégedett vagyok.







Ismét egy sablondumás kamuprofi...


fog az kormolni, ha adod neki....több üzemagyagot fog kapni.


Szerinted egy normális program módositás a plussz kajánál kimerül?
Az erő nem a koromban rejlik, az az elégtelen égés jele!!!

compact Elküldve: 2014-03-06 18:02 Chip tuning

bmw320d4 írta:
compact írta:
kundof1 írta: Sokat vissza olvastam itt, de nem találtam meg amit keresek. 320d-m van szeretnék rá chippet, de közbe félek is, h tönkre vág benne valamit, mert nem olcso a motor része ezeknek. Am így is jól megy a vas, de azért ha lehet picit mehetne jobban is..am van itt akinek chippes a 150le motorja? mennyire dinamikus a chipp miatt? Am jászszentlászlói chippesre gondoltam, h ott csináltatni, mert haveri körbe ő csinálta és jól csinálta a dolgát!


WWW.kollarchip.hu minden információt megtalálsz.
Nincs kockázat és rizikó, 100%-os a siker, sok ügyes szakértő van az országban, de ilyen háttérrel senki nem dolgozik éppen ezért drágább, mint a mezei chipesek viszont itt nem nagyon van kockázat meg ilyen vagy sikerül vagy nem, meg kormol mint az állat chip után stb... Én nagyon elégedett vagyok.





Ismét egy sablondumás kamuprofi...


Gondolom valami falusi menő csipptuningos vagy akinek fáj az igazság, hogy van aki tud normális háttérrel értelmeset alkotni és a Szabolcs ellenes tábort gyarapitod akik nem kicsit irigykednek rá.
Nincs ezzel semmi gond csak tartsd meg magadnak a véleményed és nem kell itt a sértődöttet játszani meg beszólogatni, inkább tanulj még egy kicsit egyszer talán eléred annak a szinvonalnak a negyedét!
Nem fogok vitatkozni meg versengeni itt senkivel ha segitséget kérnek akkor segitek amiben tudok, ha nem akkor inkább nem mondok semmit, mint hülyeséget, ahogy itt pár nagy értelem nélküli szakértő.
A témát részemről lezártam, nem fogok itt szájkaratézásba mélyülni!

compact Elküldve: 2014-03-06 12:37 Chip tuning

kundof1 írta: Sokat vissza olvastam itt, de nem találtam meg amit keresek. 320d-m van szeretnék rá chippet, de közbe félek is, h tönkre vág benne valamit, mert nem olcso a motor része ezeknek. Am így is jól megy a vas, de azért ha lehet picit mehetne jobban is..am van itt akinek chippes a 150le motorja? mennyire dinamikus a chipp miatt? Am jászszentlászlói chippesre gondoltam, h ott csináltatni, mert haveri körbe ő csinálta és jól csinálta a dolgát!


WWW.kollarchip.hu minden információt megtalálsz.
Nincs kockázat és rizikó, 100%-os a siker, sok ügyes szakértő van az országban, de ilyen háttérrel senki nem dolgozik éppen ezért drágább, mint a mezei chipesek viszont itt nem nagyon van kockázat meg ilyen vagy sikerül vagy nem, meg kormol mint az állat chip után stb... Én nagyon elégedett vagyok.



compact Elküldve: 2014-03-04 12:25 Stabilizátor pálca "Kutyacsont"

blueman írta: Frissen vásárolt használt 320 dezsőt gondoltam elviszem egy még általam nem próbált szervizhez, hátha találok végre egy jót alapon...
A szaki annyit mondott az átvizsgálás után, hogy a jobb első stabilizátor pálca kuka, illetve a jobb hátsó még ugyan jó, de hamarosan az is tönkremegy.
Itt megemlítette, hogy nem sürgős ezt cserélni mert a vezetésben, kanyarban sem zavarja a vezetőt, nem életveszélyes hiba ), tehát ráér, ha a szűrőkkel együtt cserélem.
Mondtam, hogy rendben, de mennyi lesz? Erre, hogy ennek a stabilizátor pálcának darabja 12 ezer forint, plusz a hozzátartozó gumi 3 ezer forint. Látta, hogy kicsit morcos vagyok az említett ár miatt, erre odabiggyesztette, hogy de ez német minőség, nem valami vacak... szóval 30 ezer forintos anyag árral számoljak, plusz egy órás melóról van szó, szóval 5-10 ezer forint munkadíj még rájön.
Már durrogtam hazafelé, hogy na most ez nem lesz olcsó mulatság, de azért majd otthon megnézem én, hogy mennyi az annyi... nagy megdöbbenésemre, 5000-6000 forintért lemförder, meyle-t találtam kisker áron... az általa említett "gumi"-ról viszont fogalmam sincs, hogy mi lehet az.

Most én néztem el valamit, vagy megint átakarnak verni?







Először is sztem nagy ivben kerüld el ezt a szerelőt ha már ilyen rendes volt.
A gumi alatt lehet, hogy a stabilkar nagy gumiszilentjére gondolt, mert a stabpálcának a közelében sincs gumi.

compact Elküldve: 2014-03-02 19:05 Autóvásárlás

MattM325 írta:
leroyclub írta:
nickname írta:
leroyclub írta: Egy ilyetmennyiből lehetne átalakíttatni balkormányosra?



150 - 200K + munkadíj "egyébként ilyen szürke műszerfalam van 10 ezer forintért vihető"


És esetleg tudsz valakit ajánlani? Vagy hol tudok érdeklődni? Lehet hogy még a müszerfal is érdekelni



Soroljátok már fel, hogy valójában miket is kell kicserélni benne!
Milyen papírokra van szükség???
Mennyivel kerül többe egy olyan, amiben jó helyre került a "kormány"??


Ha igényes vagy akkor az átépítés sem olcsó ráadásul bármit is csinálsz sosem lesz olyan, mint egy eredetileg bal kormányos autó, mivel alapvető dolgok amire senki sem gondol, azok sem egyeznek és mások a kialakítások.
Papírmunka nem macerásabb, mint egy német, osztrák vagy akárhonnan hozott autóé, /miután az átalakítással járó engedélyezést elintézted és kifizetted/ de mire mindennek a végére érsz, akármilyen baráti áron is megy a dolog benne lesz majdnem annyiba mintha itt vettél volna egy normálisat és egy ilyen átalakított lom sose lesz normális ráadásul eladni is sokkal nehezebb.



compact Elküldve: 2014-03-01 18:45 alufelni

Fortysix írta: Ha kb 1000 km-el ez előtt voltak centírozva a kerekeim (alufelnin) és rendben is van a futás, de gumit szeretnék cserélni rajta, a cserekor újra kell centizni a felniket, vagy mehet fel, ahogy van?


Nem a felni van centírozva /normál esetben/ hanem a szerelt kerék /gumi+felni/.
Ha egy métert nem mész a kerékkel, de más gumi kerül rá akkor is centírozni kell!

compact Elküldve: 2014-02-28 12:32 Autóvásárlás

Szabi46 írta: Segítsetek PLS!
Mi nem jó ezen a hirdetésen? Mit változtassak? BMW E46 325CI
Igazából csapatós de papíros E36 kellene meg egy motor, azért adnám el... Amúgy patika állapotban van.


8.8L +a rendszám számára felhivás kissé komolytalanná teszi a hirdetést!




compact Elküldve: 2014-02-27 12:30 Turbo

rece65 írta:
Tano írta:
AteszE46 írta: Sziasztok!

A kis cső, az egr szelep vákum csöve. Ha lehúzzátok, akkor az egr szelep nem működik. Lehúzott csővel kéne, hogy változás történjen. Kicsit dízelesebbnek kéne hogy legyen a járása a motornak, viszont így jobban megy az autó. Nem vezeti vissza a kipufogógázt az égéstérbe mégegyszer. Helyette csak a turbó által bejuttatott levegőt kapja. Szerintem, de ez csak feltételezés, az ecu változtatja a bejuttatott levegő mennyiségét lehúzott csővel, és ehhez többlet üzemanyagot is. Tehát jobban megy,hirtelen gázadásra jobban reagál de többet is fogyaszt. Ha nincs változás lehúzott csőnél, lehet hogy rossz a vákumszelep. A csőnek rajta kell lennie, az emissziós értékek miatt. Meg a mérnökök se úgy tervezték, hogy ne legyen rádugva......


Az írásod második fele nem állja meg a helyét. Az igaz, hogy több lesz a légszűrőn beszívott levegőd, de nem fog a motorvezérlés több üzemanyagot adagolni, a dízel alapból légfelesleggel dolgozik. A DDE nem csak a légtömeget veszi figyelembe az üza adagolásához. Az EGR amúgy is csak részterhelésnél van nyitva bizonyos mértékig. Amikor kell a teljesítmény, akkor zárva lesz elhiheted. Viszont lesz híbakódod cserébe.

Tehát ha le van húzva akkor jobb a motornak de hibát fog jelezne?
Jobban megy és szebben a motor?
Nekem kb 1 hónapig volt úgy hogy le volt húzva (mire észrevettem)és a műszerfalon semmi hibát nem jelzett..
Most akkor lehúzzuk a csövet vagy ne?
A fogyasztást nem tudom mert még nem néztem annyira mert nem is tudtam hogy a cső nincs a helyén!



Ne keverjük már megint a 136 és 150 lovas motort!
CR hibát tárol még ha a műszerfal nem is jelzi, nem fog jobban menni és kevesebbet sem fog enni, viszont a motorvezérlőt jól bezavarja mivel a motor számit az egr által visszavezetett levegőre, de levakolás esetén azt nem kapja meg és el is indultak a problémák.
Nem véletlenül nem divat BMW CR motoroknál a vakolás!
Ha a vákumcső le van húzva akkor az egr nem működik és ha szabadon van hagyva akkor szépen teleszivja magát ganéval a vákumrendszer.



compact Elküldve: 2014-02-25 22:27 Féktárcsa és fékbetét

anubisz írta:
compact írta:
anubisz írta: Ha valaki használ Ferrodo DS fékpofát, megírná milyen? Kemény? Puha? jól fog?


Van több fajtája is, melyikre gondolsz konkrétabban és milyen körülmények között használnád? Utcára igazából én csak a ds2500-at ajánlom szerintem nagyon jó, puha igy nagyon jó fékhatást nyújt, cserébe gyorsan kopik viszont nem eszi a féktárcsát.
ds 3000 már inkább verseny célra alkalmas elég sok kompromisszumot követel utcán, viszont brutális különbség egy gyári fékbetét után ugyanazon a fékrendszeren.



Szia. DS Performance, ez utcára van fejlesztve,
http://www.ferodo.com/en-gb/Pr...mance.aspx
inkább azért szeretném,mert írja,hogy vizen is jó,mert szívok néha mikor nagy sebességgel megyek a pályán szakadó esőben,és felázik a pofa,ráfékezek,és félre rántja a kocsit,de csak első fékezéskor,
They also have excellent water recovery characteristics that allow you to regain optimum efficiency quickly - without losing control. Built-in anti-corrosive properties ensure there is no danger of brake seizure

azért szeretném ezt kipróbálni, de nem szeretnék olyat használni amit taposni kell,hogy fogjon, mert csak melegen fog. De szerintem ez nem olyan,nem?


A performance az utcai sportbetét melegiteni ezért biztos hogy nem kell, mert a ds sorozat is már nagyon alacsony hőmérséklettől aktiv.
Szerintem jó választás!

compact Elküldve: 2014-02-25 18:28 Féktárcsa és fékbetét

anubisz írta: Ha valaki használ Ferrodo DS fékpofát, megírná milyen? Kemény? Puha? jól fog?


Van több fajtája is, melyikre gondolsz konkrétabban és milyen körülmények között használnád? Utcára igazából én csak a ds2500-at ajánlom szerintem nagyon jó, puha igy nagyon jó fékhatást nyújt, cserébe gyorsan kopik viszont nem eszi a féktárcsát.
ds 3000 már inkább verseny célra alkalmas elég sok kompromisszumot követel utcán, viszont brutális különbség egy gyári fékbetét után ugyanazon a fékrendszeren.

compact Elküldve: 2014-02-24 21:23 Alufelni méretek

Tusu írta:
compact írta:
Tusu írta:
Hali!

E91-re keresek alufelnit nyárra gumival. Mekkora felnit milyen ET számmal és esetleg milyen gumival ajánlotok? Nemrég vettem,jelenlegi felnim és téligumim 205/55 r16.

Köszi


Egy közelebbi átmérőt belőhetnél, hogy mégis mi az elképzelés, mert így kicsit nehéz a dolog.
16, 17, 18, 19...stb.?



16-os vagy esetleg 17-est.



Én mindenképpen a gyári e91-re való felnik közül válogatnék, nagyon sok szép van köztük és jók is.
A mérettel pedig biztosan nem tudsz mellé lőni mivel olyan az ET és szélessége is ami tutira rá való.
16 vagy 17-est neked kell eldönteni, hogy mi a fontosabb a komfort, kinézet, stb.
16 és 17-es között óriási a különbség pl 17 vagy 18 esetleg 19 között közel sincs olyan nagy különbség komfort téren.
Bármelyiket is választod, nem lesz rossz döntés, gumiméretben szigorúan a gyári méreteket és ajánlást tartsd be!

compact Elküldve: 2014-02-24 21:14 Klíma automatika hiba

Pitykoo írta:
compact írta:
Pitykoo írta:
compact írta:
Pitykoo írta:
compact írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan problémám volna, hogy mikor leállítom a kocsit (320i) kiveszem a kulcsot akkor ilyen zörgő hangra lettem figyelmes a középkonzolból.
Kiderítettem hogy a klíma vezérlőből jön, és sose áll le, mindig zúg és valamelyik nap is lemerült az aksim ezért kezdtem gyanakodni, hogy e miatt lehetett hogy ez megy benne állandóan, ezért kiszedtem és megláttam benne a ventilátort ami zúgott, ezért szétszedtem kipucoltam. Ez ugye az a ventilátor ami az utastérből szívja be a levegőt.
Visszaraktam,csendesebb lett de még most se áll meg bármennyit várok rá és nem tudom, hogy ez jó e így?
Lemerítheti e az aksit, vagy hogy ha ez így nem jó akkor mit kezdjek vele, miért forog az állandóan??!
Köszi!


Rögtön nem áll le hanem kb 10-15 perc után kellene megállnia.





De ha állandóan megy leszívhatja az aksit?!
Meg mi a baja ha mindig megy mert akárhányszor beszállok meghallgatni mindig zúg!!?





Ha állandóan megy akár több órát vagy napot akkor elképzelhető, de ilyen hibáról még nem hallottam./ez nem jelenti azt hogy nem is létezik/
Nem lehet, hogy a fűtőventilátort hallod és érzed, mert az viszont tud ilyen hibát és az akksit is le tudja szívni amikor az előtét ellenállás/süni/ kifekszik és állandóan megy a fűtőventi.


Onnan gondolom, hogy ez az mert hallgatóztam és közbe egyesével vettem ki a biztiket és mikor a klímáét kiszedtem akkor elhalhatott!!
Másfél napot állt és este már nem indult be...
Amit te írtál a sünit azt hol tudom megnézni?!
De szerintem ez lesz a hiba bár ki tudja...


A kesztyűtartót kell megbontani és bal oldalt a fűtéscsőben van benne, nem egyszerű a megközelítése szerintem, ellenőrizni egyszerűbb szerencsére.
Ha leállítottad az autót akkor nézd meg, hogy a szellőzőkön fújja-e a levegőt ugyan úgy, mint amikor rajta van a gyújtás vagy jár a motor.
Ha a levegő befúvás nem áll le akkor akkor a süni cserés.



Oksa, köszi, azt majd megnézem!
De ezzel mit lehet kezdeni, valami ötlet?!


Hátha jön majd valaki aki találkozott már ilyen gonddal és tud rá megoldást.

compact Elküldve: 2014-02-24 21:00 Klíma automatika hiba

Pitykoo írta:
compact írta:
Pitykoo írta:
compact írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan problémám volna, hogy mikor leállítom a kocsit (320i) kiveszem a kulcsot akkor ilyen zörgő hangra lettem figyelmes a középkonzolból.
Kiderítettem hogy a klíma vezérlőből jön, és sose áll le, mindig zúg és valamelyik nap is lemerült az aksim ezért kezdtem gyanakodni, hogy e miatt lehetett hogy ez megy benne állandóan, ezért kiszedtem és megláttam benne a ventilátort ami zúgott, ezért szétszedtem kipucoltam. Ez ugye az a ventilátor ami az utastérből szívja be a levegőt.
Visszaraktam,csendesebb lett de még most se áll meg bármennyit várok rá és nem tudom, hogy ez jó e így?
Lemerítheti e az aksit, vagy hogy ha ez így nem jó akkor mit kezdjek vele, miért forog az állandóan??!
Köszi!


Rögtön nem áll le hanem kb 10-15 perc után kellene megállnia.





De ha állandóan megy leszívhatja az aksit?!
Meg mi a baja ha mindig megy mert akárhányszor beszállok meghallgatni mindig zúg!!?





Ha állandóan megy akár több órát vagy napot akkor elképzelhető, de ilyen hibáról még nem hallottam./ez nem jelenti azt hogy nem is létezik/
Nem lehet, hogy a fűtőventilátort hallod és érzed, mert az viszont tud ilyen hibát és az akksit is le tudja szívni amikor az előtét ellenállás/süni/ kifekszik és állandóan megy a fűtőventi.


Onnan gondolom, hogy ez az mert hallgatóztam és közbe egyesével vettem ki a biztiket és mikor a klímáét kiszedtem akkor elhalhatott!!
Másfél napot állt és este már nem indult be...
Amit te írtál a sünit azt hol tudom megnézni?!
De szerintem ez lesz a hiba bár ki tudja...


A kesztyűtartót kell megbontani és bal oldalt a fűtéscsőben van benne, nem egyszerű a megközelítése szerintem, ellenőrizni egyszerűbb szerencsére.
Ha leállítottad az autót akkor nézd meg, hogy a szellőzőkön fújja-e a levegőt ugyan úgy, mint amikor rajta van a gyújtás vagy jár a motor.
Ha a levegő befúvás nem áll le akkor akkor a süni cserés.