compact fórum hozzászólásai

compact Elküldve: 2014-02-15 08:13 Üzemanyag fogyasztás

MattM325 írta:
viktor írta:
compact írta:

Nem szeretnék semmilyen vitába szállni, főleg nem olyanba ami a benzinről szól, csak megjegyzem, hogy ismert japán márka bizonyos motorjai ami érzékenyek az üzemanyagminőségre az a lukoilos benzintől és egyéb "olcsó" kút anyagát tankolva betárolja a "szegény üzemanyag keverék" című hibakódot és érezhetően szarabbul megy.
Az egy dolog, hogy seggre ném érzünk minden autónál különbséget, de a technika érzi és nem egy-két itt-ott tankolásnál fog kiderülni, hanem hosszútávon.
Dízelnél pl nem mindegy, hogy 100 vagy 300e km után kell a befecskendezőkhöz nyúlni sztem, amit nagyban befolyásol az üzemanyag minősége és itt nem a fizikai szennyeződésekről van szó amit meg lehet szűrni....



"Ismert japán márka" Mi ez kereskedelmi tv, hogy nem mered ideírni? Egyébként biztos van ilyen.


Nekem van egy tippem Szerintem Honda, ha abból indulok ki, hogy vvt-tekk megoldással eléggé fel van húzva a motor egy turmixgéphez képest.



Toyota yaris és evo9 ami saját tapasztalat alapján észreveszi a trágya minőségű üzemanyagot, de másnál is hallottam már róla, de én már régen csak abban bízok és hiszek amit én is tapasztalok.
Nagy a lépcső a két autó között de a yarisé nem egy agyonhúzott motor gyárilag.
Amúgy a vti-t pedig sztem annyira nem illik szidni, mert 300e km-t is el tud menni megbontás nélkül ha normális olajat kap+ 100Le/L teljesítményt tudtak már 15 évvel ezelőtt...
De nem kell félreevezni a lényeg, hogy elég nagy minőségi különbségek vannak a benzinkutak között az már egy másik kérdés, hogy ki és melyik autó veszi ezt észre.
Ez is egy olyan téma amin nagyon sokáig lehetne itt vitatkozni meg beszélgetni, de én túl sok időt nem szeretnék ilyenekre fordítani, mindenki ott tankol ahol akar sztem ha vki megszállot lukoilos és véletlenül egyszer omv-n tankol akkor sem biztos, hogy bevallja, hogy tényleg sokkal jobb az omv ráadásul nem is biztos, hogy 1 tankolásnál észrevehető a különbség, főleg akik 3.000-ért tankolnak...




compact Elküldve: 2014-02-14 23:16 manuális váltó

Tano írta:
Ricsike1989 írta: Sziasztok!
Egy kis segítség kellene MANUÁL VÁTÓ probléma. E46 320d 150le

A problémám a következő: Hidegen, vagy míg legalább egy 20 szór nem váltogattam addig jobb oldalra húz a váltókar az 5-ik sebeség felé. PL: Megyek az úton egy körforgalomhoz közeledve lassítok 60km/h-nál kuplung benyom 5-ből szeretném 3-ik ba vissza tenni mert 3-ik ban pont jó menni a körforgalomban és mikor kiveszem 5-ből, tenném 3-om ba, akkor elég sűrűn 5 be akar visszaugrani. Nem vagyok váltó gyilkos, de a váltó mindig jobbra áll az 5-ik felé.

Mi lehet a gond? Segítségeteket előre is köszönöm!


A helyretoló stift ragad be a váltó oldalán, ez is típushiba. Ha rákeresel be lett már linkelve, van hozzá javítókészlet.


Kicsit visszaolvasol és részletesen megtalálsz mindent. A váltót sajna le kell venni miatta.

compact Elküldve: 2014-02-14 17:24 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

Sky írta: Üdv mindenkinek!
Esetleg valakinek van erről tapasztalata?

http://www.autonavigator.hu/ti...ntent=cikk

Vélemény?


Lehet, hogy segit valamit, de a szétszereléses takaritásnál nincs jobb és biztosabb.
Én biztos nem pancsolnék semmi hasonlóval.
Drága és még nem is 100%-os a hatása, a befecskendező rendszerben tett esetleges károkról amik később kijöhetnek miatta már nem is beszélve.


compact Elküldve: 2014-02-13 22:30 Üzemanyag fogyasztás

anubisz írta:
veszkoo85 írta:
csbalu írta:
MattM325 írta:
csbalu írta:
MattM325 írta:
csbalu írta: Elvtársak!

Most vagy szart tankoltam vagy szar a kocsi..
7.6L/100km autópályán tepomattal 120-130al +5Fok körül...
Televertem LUK-on az esett útba (sosem szoktam ezen a kúton tankolni) és 1 csíkkal kicsivel több mint 200km-t tudtam elmenni... végük 380km után ez a rátankolt fogyasztás jött ki.
Most kb 50/50 Shell/LUK van benne és habár verettem neki keményen az 1ik nap de megint kb 210km-t mentem egy 1 csíkkal a korábbi 280-340helyett.

A.: Fost tankoltam
B.: Valami fekália van a porlasztókkal

A teljesen LUK-al talán mintha nem is húzott volna úgy a gép.

Valakinek van résolaj mérő berendezése? Szívesen megvizsgálnám a prolasztóimat, mert a diag szart sem mutat a valós állapotról.
Ha nincs senkinek, szerintem veszek 1-et.


2m cső, 4 üres kávéspohár. Ne szórakozz, inkább tankolj belőle OMV-t.


Kb milyen átmérőjű szilikoncsőre van szükség? Néztem hogy fecskendőket használnak mások. A csatlakozást pontosan hogyan lehet megoldani a porlasztóra?


Az injektor résolaj kivezetésére kell rádugni, tehát nem kell csatlakozó.
3,2mm a résolajcső, az helyett megteszi a 3mm-s mipolán cső. Nagyon sokan alkalmazzák ezt a megoldást.


Értem, most már működni fog, köszönöm a tippeket!
Üdv
Balu



kartonpapír a hűtő elől vedd ki,aztán a lukoilt hanyagold


Na megint a benyakút mizéria, rég óta lukoilon tankolok, nem mindegy, hogy simán 10ft olcsóbb a benzin, sosem volt vele gondom, meg az önkiszolgálóknál sem, és hiába a 30ft drágább shell csoda benzin, meg 98 as isten nyila, 450 ért érezhető változást nem igen éreztem. Akkor minek a szűrő a kocsiba, ha szmötyiket kap fel a motor? no mindegy. Ukrán határ mellett laknátok akkor jó lenne a 160 ft szmötyi benzin, akkor senki nem panaszkodna. Szegény oroszok, a sok ezer luxuscsoda ami kint jár az utakon, az mind lerobban a szar benzintől. A világon ott veszik a legtöbb rolls rolls, Bentleyt meg a kismillió Ferrári, x6 ost, meg mindenféle BMW. Persze igen, vízzel keverik a benzint, kár, hogy nem keveredik össze. Nem mondom, hogy nem kerülhet bele szar, de van szűrő a kocsiba, épp ezért. Én benzinesként nyilatkozom, hogy a dizel az milyen, azt nem tudom, de benzinjükkel semmi gond, nálam.


Nem szeretnék semmilyen vitába szállni, főleg nem olyanba ami a benzinről szól, csak megjegyzem, hogy ismert japán márka bizonyos motorjai ami érzékenyek az üzemanyagminőségre az a lukoilos benzintől és egyéb "olcsó" kút anyagát tankolva betárolja a "szegény üzemanyag keverék" című hibakódot és érezhetően szarabbul megy.
Az egy dolog, hogy seggre ném érzünk minden autónál különbséget, de a technika érzi és nem egy-két itt-ott tankolásnál fog kiderülni, hanem hosszútávon.
Dízelnél pl nem mindegy, hogy 100 vagy 300e km után kell a befecskendezőkhöz nyúlni sztem, amit nagyban befolyásol az üzemanyag minősége és itt nem a fizikai szennyeződésekről van szó amit meg lehet szűrni....

compact Elküldve: 2014-02-07 12:33 Kipuf. rendszer

noliver írta: Sziasztok. BMW e36 320i nyitott rendszer menyit dobna a teljesítményen? Illetve menyiből jönne ki?


Pozitiv vagy negativ változásra gondolsz? Mert ha csak egy akármilyen nagy rendszert aláraksz ami jól hangzik, hogy mekkora az leginkább csak teljesitmény csökkenést okoz!
Ha teljesitmény növekedést akarsz elérni akkor olyan kipufogóshoz kell fordulni aki pl versenyautók alá tervez és készit kipufogót!
Ha normális rendszert akarsz akkor 100e ft biztosan kell a projekthez.
A többi csak hangos lesz.

compact Elküldve: 2014-02-06 17:37 Autóvásárlás

nukethestar írta: Sziasztok!


Szeretnék vásárolni egy E46 320D Sedan BMW-t!!


A kérés a következő lenne: Ha tudtok olyan autót ami jó állapotban van karbantartott és valamilyen fanatikusé vagy megbízható emberkéjé van akkor küldjetek hirdetést róla ! A keretem 1Milla


Üdv!
1milláig sajnos csak kicsinositott, de valójában leharcolt autót fogsz sajna találni szerintem.

compact Elküldve: 2014-02-04 22:24 Turbo

AteszE46 írta:
compact írta:
Striker írta:
SP_323i írta:
Striker írta: A GT22vnt változó geós azzal nem lesz nagy a turbójuk

AteszE46 írta:
compact írta:
AteszE46 írta: Sziasztok!

Tudja valaki, hogy 320d 136Le motorra fel lehet-e rakni egy az egyben a 330d 2260-as turbóját?
A talp ugyan az, de vajon a kipufogó leömlő, és az olajcsövek ugyan azok-e? Szerintem a kipufogó vastagabb lesz.
Csinált már valaki ilyet?


Biztosan megoldható, az érdekesebb kérdés inkább az, hogy az adagoló és a csúcsok tudnak-e annyi és úgy anyagot adni, hogy az jó legyen. Szabályzáson is el lehet időzni nem keveset.
Közel sem annyiról szól a projekt sajna, hogy turbó felfarag, program és annyi.





Az adagoló befecskendezési mennyiségét is programozni lehet, bizonyos határokon belül.
A csúcsokkal nem vagyok tisztában ennél a típusnál, de az biztos, hogy a nyitási értéket lehet állítani. off típusoknál a nyitási nyomás 195-200bár csúcstól függően.
Amitől tartok, hogy a nagyobb turbót nehezebben fogja felpörgetni a kipufogógáz. Mert ugye 6 hengerből több gáz távozik, mint 4 ből.
Tehát csak fent fog menni az autó.
Hallottam, hogy a 136LE főtengelye törős. Igaz ez? Ez még nagyon aggaszt




Jaja! 22-es csak hybridként



Ez a turbó kódja a euro3-mas 330Dnek :704361-5006S


VP44 harmat gyenge és nagyon hamar el lehet érni a maximumához, így hiába írsz neki nagyobb mennyiséget ha nem tud elég nagy nyomáson annyi anyagot adni amivel lehetne már kezdeni valamit.
Csúcsoknál megint kb ez van, nyitónyomás emelés csak egy dolog, azt bírnia kell az adagolónak+a csúcsoknak is van egy maximális áteresztő képességük.
Egy ilyen jellegű módosítás komoly láncsorozat, ha csak vmihez pl. turbóhoz hozzányúlsz azzal még nem biztos, hogy sokkal előrébb vagy ha az üzemanyag rendszered kicsi.
BMW-ben annyira nem vagyok benne, de ha vannak ilyen gyengeségei, hogy főtengelytörés, dugattyúrepedezés stb akkor nem is nagyon érdemes ilyenekben gondolkodni.
Ha ezt az utat még nem járták ki előtted akkor sztem nagyon nehéz és sok pénz belenyúlni egy komolyabb módosításba.
OFF típus alatt ha a VW konszernt értetted akkor azt ne is vedd hasonlítási alapúl, mert ott olyan a technikai és szakmai készültség, hogy hihetetlen.
Kész receptek vannak mindenre, nincs fejvakarás, próbálkozás és egyebek, hosszú évek alatt kijárták az ösvényt és összeszedték a tudományt és technikát olyan alkatrész ellátás van minden téren, hogy csak a képzelet és a pénz szab határt.
1.9 TDI 300ló felett stabilan...



Idézet: OFF típus alatt ha a VW konszernt értetted akkor azt ne is vedd hasonlítási alapúl


igen azt értettem, mert csak fél éve van BMW-m,igaz kettő is volt, előtte 20 évig csak VW, és audi.


Nekem is azok voltak előtte meg még van is a BMW mellett.
Ha fontos a motor és egyebek okosítása akkor jobb lett volna azon a vonalon maradni, a BMW jól van úgy ahogy van, én úgy vettem észre hogy nem nagyon vannak kijárva ezek a dolgok BMW vonalon, mivel ott vannak a nagyobb motorok így nem éri meg a kisebbekkel foglalkozni, vagy csak szimplán nem bírják ezek a motorok a nagyobb teljesítményt, nem tudom.

compact Elküldve: 2014-02-04 18:56 Turbo

Striker írta:
SP_323i írta:
Striker írta: A GT22vnt változó geós azzal nem lesz nagy a turbójuk

AteszE46 írta:
compact írta:
AteszE46 írta: Sziasztok!

Tudja valaki, hogy 320d 136Le motorra fel lehet-e rakni egy az egyben a 330d 2260-as turbóját?
A talp ugyan az, de vajon a kipufogó leömlő, és az olajcsövek ugyan azok-e? Szerintem a kipufogó vastagabb lesz.
Csinált már valaki ilyet?


Biztosan megoldható, az érdekesebb kérdés inkább az, hogy az adagoló és a csúcsok tudnak-e annyi és úgy anyagot adni, hogy az jó legyen. Szabályzáson is el lehet időzni nem keveset.
Közel sem annyiról szól a projekt sajna, hogy turbó felfarag, program és annyi.





Az adagoló befecskendezési mennyiségét is programozni lehet, bizonyos határokon belül.
A csúcsokkal nem vagyok tisztában ennél a típusnál, de az biztos, hogy a nyitási értéket lehet állítani. off típusoknál a nyitási nyomás 195-200bár csúcstól függően.
Amitől tartok, hogy a nagyobb turbót nehezebben fogja felpörgetni a kipufogógáz. Mert ugye 6 hengerből több gáz távozik, mint 4 ből.
Tehát csak fent fog menni az autó.
Hallottam, hogy a 136LE főtengelye törős. Igaz ez? Ez még nagyon aggaszt




Jaja! 22-es csak hybridként



Ez a turbó kódja a euro3-mas 330Dnek :704361-5006S


VP44 harmat gyenge és nagyon hamar el lehet érni a maximumához, így hiába írsz neki nagyobb mennyiséget ha nem tud elég nagy nyomáson annyi anyagot adni amivel lehetne már kezdeni valamit.
Csúcsoknál megint kb ez van, nyitónyomás emelés csak egy dolog, azt bírnia kell az adagolónak+a csúcsoknak is van egy maximális áteresztő képességük.
Egy ilyen jellegű módosítás komoly láncsorozat, ha csak vmihez pl. turbóhoz hozzányúlsz azzal még nem biztos, hogy sokkal előrébb vagy ha az üzemanyag rendszered kicsi.
BMW-ben annyira nem vagyok benne, de ha vannak ilyen gyengeségei, hogy főtengelytörés, dugattyúrepedezés stb akkor nem is nagyon érdemes ilyenekben gondolkodni.
Ha ezt az utat még nem járták ki előtted akkor sztem nagyon nehéz és sok pénz belenyúlni egy komolyabb módosításba.
OFF típus alatt ha a VW konszernt értetted akkor azt ne is vedd hasonlítási alapúl, mert ott olyan a technikai és szakmai készültség, hogy hihetetlen.
Kész receptek vannak mindenre, nincs fejvakarás, próbálkozás és egyebek, hosszú évek alatt kijárták az ösvényt és összeszedték a tudományt és technikát olyan alkatrész ellátás van minden téren, hogy csak a képzelet és a pénz szab határt.
1.9 TDI 300ló felett stabilan...

compact Elküldve: 2014-02-03 19:58 Turbo

AteszE46 írta: Sziasztok!

Tudja valaki, hogy 320d 136Le motorra fel lehet-e rakni egy az egyben a 330d 2260-as turbóját?
A talp ugyan az, de vajon a kipufogó leömlő, és az olajcsövek ugyan azok-e? Szerintem a kipufogó vastagabb lesz.
Csinált már valaki ilyet?


Biztosan megoldható, az érdekesebb kérdés inkább az, hogy az adagoló és a csúcsok tudnak-e annyi és úgy anyagot adni, hogy az jó legyen. Szabályzáson is el lehet időzni nem keveset.
Közel sem annyiról szól a projekt sajna, hogy turbó felfarag, program és annyi.


compact Elküldve: 2014-02-02 14:48 Autóvásárlás

hancurozo írta:
compact írta:
tiborpapp írta: Szeretnek venni a BMW-t aminek a fogyasztasa lenne a lenyeg. Egy BMW3-as tipusu 2003 evjaratu korulire gondoltam. Melyik a legjobb fogyasztasu: 1.6, 1.8, 2.0 ? benzin vagy dizel?


Nem írtad a legfontosabbat, hogy mire és mennyit használnád az autót!
Amúgy ha ennyire lényeg a fogyasztás akkor gondolom az egyéb költségek is, úgyhogy a BMW felejtős szerintem.
Tudnám ajánlani az elektromos bringát vagy a full elektromos priust, mert még a hibridnek is kell minimum 4 liter benzin 100km-en!
Kicsit viccesnek tartom ezt az új "vegyünk BMW-t hogy menők legyünk" szokást, de arra hogy fenntartsuk meg ne 1000Ft-ért csorgassunk bele arra már nincs keret.
Az állandó fogyasztás méricskélés+számolgatás, tojáson lépkedés az meg végképp kiveri a biztosítékot nálam.
Annak aki így közlekedik meg szigorúan 120 autópályán stb. arra elég egy 100éves 1.6D is.
Jah, igaz abba nem lehet feszengeni, meg nem néznek meg a 15 éves csajok...




Ilyen hozzáállással nem is értelek, hogy mit keresel egy 320d compact-ban. Miért nem 25ti-t vettél? (ha nem számít a fogyasztás)
Vagy miért nem 330cd-t (ha már diesel)
Van akinek számít a fogyasztás és a fenntarthatóság.


Ésszerű keretek között érdekel a fogyasztás, nem várom el egy 150 lovas dízeltől sem azt hogy 5-6 litereket fogyasszon, főleg úgy ahogy én használom! /nem csoszogok és a fogyasztásmérőt nézem állandóan/
Normális 330cd legalább 1 millával többe kerül, mint egy értelmes compact.
Ennyi az oka.

compact Elküldve: 2014-02-02 14:37 Autóvásárlás

hancurozo írta:
MattM325 írta:
gzu11 írta:
A BC szerint mutatott érték az „elvileg még megtehető” táv…

http://www.carstyling.hu/cs_im...588303.jpg




Na és pont itt bukik meg a dízelek valós fogyasztáskalkulációja, rendszerint a BC 1.5-2liter csal a 20d-nél. Nekem is volt anno überfasza dízelogyasztásom, bp-split dugómentesen, BC 4.2l-t írt, teletankolva, 5.6l a tényleges. Erről ennyit, valamint abból a tankolás utáni megtehető km-ből valahogy sosem annyi marad a végére, akárhogy is kíméli az ember, persze nem lehetetlen, de az a forgalom indokolatlan akadályozását vonja maga után. Gondolom az E92 30d 4.8l-t fogyaszt.



Nem csak a diesel fogyasztásmérője csal. Minden autónak csal. Ezért kell lenullázni tankolásnál a napi számlálót. Úgy lehet pontos fogyasztást mérni a visszatankolásnál. De ha valakinek a 20d 6 liter felett eszik normális közlekedés mellett, akkor ott szerintem baj van. Tisztán országúton az 5,2-5,4 simán tartható vele. (csak Pesten, természetesen több lesz. De ott sem 10 liter)


CR vagy vp44?
Ne általánosítsunk már, hogy 20d, mert nagyon nem mindegy!
Semmi köze a két motornak egymáshoz mégis a 90% 20d-ként kezeli és úgy beszélnek róla mintha egy és ugyan az lenne a 136 és a 150 lovas motor!
A BC általi fogyasztás adatok is ki lettek már párszor vesézve, hogy gyakorlatilag mindenkinek hülyeséget mutat, nem értem, hogy páran miért nem bírják ezt megérteni és az általa mutatott adattal büszkélkednek!




compact Elküldve: 2014-02-01 10:11 Motorolaj

anubisz írta: Ma lefotóztam milyen olaj jött ki a kocsiból a motor tisztító adalékkel.
14 000 mentem vele, még 9000 írt az olajcseréig. Csak BMW olajat használtam mindig,vagy szervizbe, vagy netről rendelve. Mielőtt beleraktam a tisztítót még sárgás barna színe volt,mentem 120km a tisztítóval,utána engedtem le.Korom fekete szar jött ki belőle.
Most ilyen színe van az olajnak amit beleraktam, úgy 300km után, a fehér papírtörlőn.
Nem semmi ami a vödörbe van, mint egy dizelé. Ezt szedte ki a tisztító. kb 3 hónapja volt leszedve a hengerfej, és tisztítva, szimeringek cserélve, meg szelepvezetők.Tisztán lett feltéve,láttam a képen.




Érdekes dolog egyébként, hogy a nívón mindíg jobb állapotúnak/világosabbnak/ néz ki az olaj, mint leengedve.
Ha most leengednéd az olajat, a lavórban az sem úgy nézne ki, mint a kendőn, hanem sokkal sötétebb lenne.

compact Elküldve: 2014-02-01 01:49 Autóvásárlás

tiborpapp írta: Szeretnek venni a BMW-t aminek a fogyasztasa lenne a lenyeg. Egy BMW3-as tipusu 2003 evjaratu korulire gondoltam. Melyik a legjobb fogyasztasu: 1.6, 1.8, 2.0 ? benzin vagy dizel?


Nem írtad a legfontosabbat, hogy mire és mennyit használnád az autót!
Amúgy ha ennyire lényeg a fogyasztás akkor gondolom az egyéb költségek is, úgyhogy a BMW felejtős szerintem.
Tudnám ajánlani az elektromos bringát vagy a full elektromos priust, mert még a hibridnek is kell minimum 4 liter benzin 100km-en!
Kicsit viccesnek tartom ezt az új "vegyünk BMW-t hogy menők legyünk" szokást, de arra hogy fenntartsuk meg ne 1000Ft-ért csorgassunk bele arra már nincs keret.
Az állandó fogyasztás méricskélés+számolgatás, tojáson lépkedés az meg végképp kiveri a biztosítékot nálam.
Annak aki így közlekedik meg szigorúan 120 autópályán stb. arra elég egy 100éves 1.6D is.
Jah, igaz abba nem lehet feszengeni, meg nem néznek meg a 15 éves csajok...


compact Elküldve: 2014-01-19 12:32 Mi lehet a baj?

Holden írta:
bmw320d4 írta:
Holden írta: Sziasztok,

Ma kigyulladt a lenti képen sárga kerettel jelzett lámpa / szimból a kijelzőn, de nem pirosan, hanem sárgán világít és azóta folyamatosan. Ugyanez a szimból világít pirosan pl. ha be van húzva a kézifék.
Kérdés, hogy mit jelent a sárga színű és miért nem ír ki semmi hibajelzést a kijelző? Olvastassam ki a hibakódót? Máshogy nem tudom meg mi a nyavajája?
BMW E90, 2008-as, új motoros

Köszi









Világít a kipörgésgátló lámpája is, az nem zavar?


nem az én kocsimról készült a kép, de azt hittem a hozzászólásomból ez kiderült...


DSC hibát átrolt így nem is működik+a kipörgésgátló sem. Hibakód olvasás után kiderül, hogy mi a baj!

compact Elküldve: 2014-01-07 21:37 Motorolaj

gdobos02 írta: Sziasztok!
Sajnos nem találtam hozzá megfelelő topikot, így itt próbálom meg begyűjteni a kellő infót, illetve tapasztalatot.

Olajcserére készülök és arra jutottam, hogy ha már lúd legyen kövér, lecserélem a többi folyadékot is az autóban.
Ebben szeretném a segítségeteket kérni.
Motorolaj 5W40 Castrol Magnatec
Váltóolaj Esso ATF LT1
Szervo olaj: ATF Dex II Multivehicle (ebben nem vagyok biztos)
Fékolaj: Brake Fluid DOT 4
Diffi olaj: Syntrax Long Life 75W-90


A kékkel jelöltekben nem vagyok biztos, ha bárkinek van tapasztalata szerint jobb szívesen venném.



Magnatec és dot4-nél azért én jobbat adnék neki!