compact fórum hozzászólásai

compact Elküldve: 2013-11-24 14:46 Üzemanyag fogyasztás

Pocses írta:
b_imi írta:
Bulll85 írta: Voltam ma Bécsben,oda 110 5,2l ,vissza sietve 140-160 felment 5.7 re az átlagfogyasztás megvagyok elégedve=)


Ez is hasonló lesz, mint a tiéd


Hát igen kérem, benyás nem fog ilyet mutatni.


De legalább nem is kell majd annyit rákölteni, mint egy jó kis dízelre!

compact Elküldve: 2013-11-24 09:08 320d Motor

ppeterke írta: Hello Visszatérve az autó torpanására, egy turbótisztítás nem oldaná meg a problémát vagy ezekre a szériákra ez nem jellemző hogy az okozná?? Vagy komplett turbócsere??



Turbotisztitas nem art, de az altalad leirt hiba nem turbo miatt lesz sztem!

I love angol billentyuzet!



compact Elküldve: 2013-11-22 17:29 Üzemanyag fogyasztás

Bima írta:
nickname írta:
Bima írta:
toki24 írta:
zoliika írta:
m_attila írta:
Bima írta:
nickname írta:
m_attila írta:
haka írta:
MattM325 írta:
vitomi24 írta: Hello!
Gondoltam megosztom veletek fogyasztásom,hátha valaki kedvet kap diesel üzemü gèpjárművèt èlvezhetö 6 hengeres benzinesre cserèlni.
Szóval a tipus:e90 325i m sport automata(2007)
Város(ahol leginkább használom):15.2 liter(5-5km megyek)
Országut:8.5 liter 130-140km\h tempomat
225\40 18
255\35 18


Én már rég kedvet kaptam

E46 325Ci SMG 6 sebesség

Város: Nem tudom, mert ott nem használom, de hasonló helyzetben, 12.8l volt a fogyi, 320d 150le - 9l/100km
Autópálya: 140-150km/h 8,5-9l között. /320d 150le: 7-8l között.
Országút: 75-120km/h 7,5-8l /320d 6-6.5l
Melóba járás 15km-re: 3 perc autóút, 10 perc dugó, 5 perc autópálya 120-170km/h között.
Így 10.8l/100km ugyanez 320d 8-8.5l
Minden adatot rátankolással mértem, mindkét autó hibamentes.
Összességében a városi fogyasztás az, ahol lényegesen nagy különbség van. Átlag 2 literért nem éri meg NEKEM a diesel. Viszont CR nem való városba, az a halála!!!

Ja és a kerékméret: 325ci: 225/40r18-255/35r18, 320d: 225/45r17



Hmm nekem azért jóval kevesebbet fogyaszt a 320 150le hála isten.
Autópálya: 130-170 6.1l (mondjuk van benne 90km országút is)
Melóba járás: 33km ebből kb 20 perc dugó, 10-15 perc autóút/autópálya 20 perc város 6.4 - 6.9l
Én se a mutató alapján mérek 7-et még nem mértem

Valaki még leírhatná, mert én pályáztam eddig még arra, hogy ha minden rendbekerül, meg esetleg kap egy kis tuningot, akkor lejebb megy 6 alá, csak a móka kedvért.





áá a 20d 150 le városban 5.5 eszik nekem volt 3 , 8.5-9


n47s városi fogyasztás 9.2 gyári adat 6.9 ...


20D stabil 7,6 - 8 literrel el van, full városban nálam 225 40/18 gumikkal.

Most megcsinálom a téli tesztet 205 55/16 gumikkal



hello!
az enyém 20d 150le városban 6.2 l
városon kívül 100 km/h 4.9 l
pályán 140 km/h 5.2 l

igaz meg van chippelve, egr lekötve



egy 150 lovas 20d M47n nem 6.2 eszik városba
fogadunk?
feldobom a forgalmim


Én is feldobomHa valaki elfogult az autójával az Én vagyok ,de városban bizony 8,5 -9 lityi



ÉN is tartom a 20D városi fogyasztását sokat használom városba 7,5 -8,5 közt ír ki a komp is. 195\65 r15 gummával(téli)



Nem akarok veszekedni, de te tankolod a kocsimat vagy én?! Nem a bc alapján mondom a fogyasztásomat, hanem rátankolással. Igaz nem kell hegyet másznom vele, egyenes úton haladok és korábban indulok, hogy a reggeli dugót elkerüljem. A zöld hullám is a segítségemre van. Tehát szerintem a körülmények ideálisak és így a 6.2-es fogyasztásom.
Megjegyezném, hogy chip előtt télen kb. 9.5 litert evett városba. A mostani szuktyos időben úgy, hogy indulás előtt hagyom járni míg elszívok egy cigit, így sem megy 7 fölé.


Ha pécsen vagy nem vitatkozok veled, de Budapesten ezt az értéket nem nagyon tudnád hozni.

Ámbár a fogyasztás ugye sok mindentől függ, kerék méret, domborzat, időjárás, és személyi kompetencia stb.. stb..



Ebben teljesen igazad van. Azért írtam, hogy szerintem ideálisak a körülmények. Pesten biztos, hogy pár literrel többet enne, de szerencsére így jó fogyasztást tud produkálni. Abban is biztos vagyok, hogy ha leesik a hó, akkor lesz 8-9 es fogyasztásom.


Ki és hol chippelte, vagy milyen cucc van benne?

compact Elküldve: 2013-11-21 22:35 Üzemanyag fogyasztás

Bima írta:
nickname írta:
m_attila írta:
haka írta:
MattM325 írta:
vitomi24 írta: Hello!
Gondoltam megosztom veletek fogyasztásom,hátha valaki kedvet kap diesel üzemü gèpjárművèt èlvezhetö 6 hengeres benzinesre cserèlni.
Szóval a tipus:e90 325i m sport automata(2007)
Város(ahol leginkább használom):15.2 liter(5-5km megyek)
Országut:8.5 liter 130-140km\h tempomat
225\40 18
255\35 18


Én már rég kedvet kaptam

E46 325Ci SMG 6 sebesség

Város: Nem tudom, mert ott nem használom, de hasonló helyzetben, 12.8l volt a fogyi, 320d 150le - 9l/100km
Autópálya: 140-150km/h 8,5-9l között. /320d 150le: 7-8l között.
Országút: 75-120km/h 7,5-8l /320d 6-6.5l
Melóba járás 15km-re: 3 perc autóút, 10 perc dugó, 5 perc autópálya 120-170km/h között.
Így 10.8l/100km ugyanez 320d 8-8.5l
Minden adatot rátankolással mértem, mindkét autó hibamentes.
Összességében a városi fogyasztás az, ahol lényegesen nagy különbség van. Átlag 2 literért nem éri meg NEKEM a diesel. Viszont CR nem való városba, az a halála!!!

Ja és a kerékméret: 325ci: 225/40r18-255/35r18, 320d: 225/45r17



Hmm nekem azért jóval kevesebbet fogyaszt a 320 150le hála isten.
Autópálya: 130-170 6.1l (mondjuk van benne 90km országút is)
Melóba járás: 33km ebből kb 20 perc dugó, 10-15 perc autóút/autópálya 20 perc város 6.4 - 6.9l
Én se a mutató alapján mérek 7-et még nem mértem

Valaki még leírhatná, mert én pályáztam eddig még arra, hogy ha minden rendbekerül, meg esetleg kap egy kis tuningot, akkor lejebb megy 6 alá, csak a móka kedvért.





áá a 20d 150 le városban 5.5 eszik nekem volt 3 , 8.5-9


n47s városi fogyasztás 9.2 gyári adat 6.9 ...


20D stabil 7,6 - 8 literrel el van, full városban nálam 225 40/18 gumikkal.

Most megcsinálom a téli tesztet 205 55/16 gumikkal



hello!
az enyém 20d 150le városban 6.2 l
városon kívül 100 km/h 4.9 l
pályán 140 km/h 5.2 l

igaz meg van chippelve, egr lekötve


Óra szerint, vagy rátankolással?

compact Elküldve: 2013-11-21 22:33 Üzemanyag fogyasztás

nickname írta:
m_attila írta:
haka írta:
MattM325 írta:
vitomi24 írta: Hello!
Gondoltam megosztom veletek fogyasztásom,hátha valaki kedvet kap diesel üzemü gèpjárművèt èlvezhetö 6 hengeres benzinesre cserèlni.
Szóval a tipus:e90 325i m sport automata(2007)
Város(ahol leginkább használom):15.2 liter(5-5km megyek)
Országut:8.5 liter 130-140km\h tempomat
225\40 18
255\35 18


Én már rég kedvet kaptam

E46 325Ci SMG 6 sebesség

Város: Nem tudom, mert ott nem használom, de hasonló helyzetben, 12.8l volt a fogyi, 320d 150le - 9l/100km
Autópálya: 140-150km/h 8,5-9l között. /320d 150le: 7-8l között.
Országút: 75-120km/h 7,5-8l /320d 6-6.5l
Melóba járás 15km-re: 3 perc autóút, 10 perc dugó, 5 perc autópálya 120-170km/h között.
Így 10.8l/100km ugyanez 320d 8-8.5l
Minden adatot rátankolással mértem, mindkét autó hibamentes.
Összességében a városi fogyasztás az, ahol lényegesen nagy különbség van. Átlag 2 literért nem éri meg NEKEM a diesel. Viszont CR nem való városba, az a halála!!!

Ja és a kerékméret: 325ci: 225/40r18-255/35r18, 320d: 225/45r17



Hmm nekem azért jóval kevesebbet fogyaszt a 320 150le hála isten.
Autópálya: 130-170 6.1l (mondjuk van benne 90km országút is)
Melóba járás: 33km ebből kb 20 perc dugó, 10-15 perc autóút/autópálya 20 perc város 6.4 - 6.9l
Én se a mutató alapján mérek 7-et még nem mértem

Valaki még leírhatná, mert én pályáztam eddig még arra, hogy ha minden rendbekerül, meg esetleg kap egy kis tuningot, akkor lejebb megy 6 alá, csak a móka kedvért.





áá a 20d 150 le városban 5.5 eszik nekem volt 3 , 8.5-9


n47s városi fogyasztás 9.2 gyári adat 6.9 ...


20D stabil 7,6 - 8 literrel el van, full városban nálam 225 40/18 gumikkal.

Most megcsinálom a téli tesztet 205 55/16 gumikkal



Fogyasztás mérő azt mutat amit látni szeretne az ember, nekem pl 320d cr esetében pontosan 1L-el mutat kevesebbet a valósnál.
Van pár ilyen motoros autó a baráti körben, egyiknél sincs olyan élethelyzet, hogy 6 liternél kevesebbel beérje tartósan!
Az enyém meg főleg nem mert elég sokat állok a gázon, ráadásul a téli kerekem a legkisebb, az is 17-es, nyáron ennél csak nagyobbak vannak!

compact Elküldve: 2013-11-20 20:18 320d Motor

ppeterke írta: Hello Segítséget szeretnék kérni. Van egy e46 320d-m a 136 lovas és olyan jelenséget tapasztalok hogy amikor beindítom elindulok vele rugalmas az autó, nyomatékos amilyennek kell lenni egy ilyen autónak, majd pár km megtétele után az autóból elmegy az erő, nehezen pörög fel a motor hiába padlózóm de még a fogyasztásmérő óra se megy fel az is 8 liternél megáll. Majd magától ismét erőre kap az autó majd ez újra elszáll. Reggel első indításnál is úgy indul mint ha melegen indítanám, szép az alapjárata is. Adagoló tökéletes, turbonyom. szab. szelep új, egr levakolva mert vákummal összekötve leáll. Mi lehet a probléma?? Mondták hogy középső katalizátor is okozhatja ha trutyis, de azt nem merem kiiktatni.


Minden 136 lovas megdöglik ma?...

compact Elküldve: 2013-11-20 19:41 320d Motor

huszde írta:
huszde írta:
toki24 írta:
huszde írta: Sziasztok, segítséget szeretnék kérni!

Adott egy 320d 136 lóerős(bár lenne most annyi), és az lenne a problémám vele, hogy nem úgy gyorsul ahogy azt kéne, konkrétan egy 1.4es ibiza legyorsulja, és 3000es fordulatszámnál 3. sebesség és fölött visszaveszi a fogyasztást és abszolút nem gyorsul, csak ha kb 3400-ig elért onnan megint gyorsul. Emelkedőn felfele nagyon gyenge. Ezen kívül sokszor 7.5 litert fogyaszt országúton úgy, hogy nincs nyomva neki. Az autó ezenkívül szerintem nagyon hangos, más ugyan ilyen 320d-k elmennek mellettem és halkak, de ez kifelyezetten hangos. Volt légtömegmérő csere(bosch), szoftvert is frissíttettünk hozzá, diagnosztika nem hozott hibát, egr kiiktatva, vákuumcsövek cserélve. Egyszerűen nem tudom mi lehet a baja, turbora azt mondták jó. Porlasztótól ha rosszalkodik valamelyik lehet ilyen baja?


Hali!

Akkor magyarul légtömegmérőt most cseréltél, szofter hozzá szóval az oké. turbo szerinted oké. ezt megnéztétek amugy? Adagolót megnéztétek pl?

amugy hogy megy? már mint lepadlozod és mitcsinál? hang alatt mit értessz nagy hangnak?


Turbo-t műszerrel sajnos nem nézettük meg, de a turbo csővet a motorról lehúzva megnéztük úgy, hogy felpörgettük mindenféle fordulatszámra és nyomta a levegőt mint az őrült, ebből arra következtettünk, hogy az jó(bár gondolom attól még lehet szar), adagolót nem néztük, ha hibás akkor ilyen hibákat produkálna? Ha az a baj kb mennyibe kerül a csere/javítás? Motor hangosságát tekintve meg arra gondoltam, hogy szimplán hangos, hülyén kifejezve magam a más kocsihoz képest, olyan mintha egy hangszórót durván feltekernél.


Az kimaradt, hogy padlógázon úgyahogy gyorsul, de 3000nél megtorpan és addig nem hajlandó gyorsulni amíg kb 3400ig nem pörög a motor utána megint úgyahogy gyorsul. De viszont néha amikor úgy érzi akkor meg megy, mint az őrült.


Az ilyen jellegű hibákkal a "távjavítás" nem egyszerű, viszont az általad leírt megállapítások alapján /főleg a turbó ellenőrzés/ én úgy gondolom, hogy nagyon amatőrök és nem hozzáértők próbálkoztak eddig a hibafeltárásoddal!
Szerintem keress a közeledben egy értelmes BMW-hez értő szakit amíg el nem kezdtek olyan dolgokat cserélgetni aminek semmi köze a jelenséghez és többe lesz a leves, mint a hús!


compact Elküldve: 2013-11-19 18:56 320d Motor

toki24 írta: Hali.

Kiváncsíságból mivel már jönnek lassan a nagy minuszok. Honnan lehet tudni hogy jo vagy rossz az izzitógyertyáim? mikor voltam Mikinél ilyen hibát nem irt a gép legalábbis olvastam ahol ezt is kiirja,de lehet még nem e46nál.


Köszi



136 vagy 150le?
Amúgy diagnosztika írja ha vmelyik gyertya rossz, de hagyományosan is tudod tesztelni egy multiméterrel ellenállást mérsz egyenként a gyertyákon, vagy kisípoltatod, hogy nincs-e valamelyiknél szakadás!
A tünet attól függ, hogy hány gyertya rossz és milyen hideg van.
1 rossz gyertyát -10ig szinte észre sem lehet venni.
Utánna már jön az indítás utáni pár másodperces remegés, nehezebb indulás és így fokozódik a nagyobb hidegtől és ha minél több gyertya rossz.



compact Elküldve: 2013-11-16 13:45 kormánymû

dukematee írta: Sziasztok!

Egy kereszteződésben teljes megfordulás közben a kormányom elkezdett erősen remegni és egy erőteljes búgó hangot adott. Azóta indulás után az első balra kanyarodásom után ismét jelentkezik, vagy ha kicsit erősebben lépek a fékre, sőt ilyenkor felerősödik.Olyan a hang mintha szorulna valami. Utána egy darabig még morog, de álló helyzetben is, és a kormány továbbra is remeg. Esetleg valakinek volt hasonló problémája? Ha tudtok valami tanácsot, hogy mi lehet a ludas azt megköszönném.


Érdekes a jelenség, de én a legegyszerűbbel, egy szervó olajszint ellenőrzéssel kezdeném!
Ha ok, akkor szervó szivattyú, esetleg a kormánymű haldoklik.

compact Elküldve: 2013-11-16 13:33 Motorolaj

YELLOW írta:
gerencsert írta:
MattM325 írta:
gerencsert írta: Sziasztok márkatársak! Nem régiben vásároltam egy BMW 325i (e46) Touring Automata gépkocsit, ami 2002-es gyártású. Jelenleg 214.000 km van már benne, az óra szerint Szeretném rajta lecseréltetni a motorolajat, de tanácstalan vagyok, mert mindenki mást ajánl. Mindenképpen Castrol mellet tenném le a voksomat, de azon belül melyiket lenne érdemesebb bele tenni? Már a megtett km és az életkora miatt is kérdéses, hogy melyiket válasszam. Ami eddig számításba jött: Castrol Edge 5W-40, és Castrol Edge 5W-30. Ha pontosak az értesüléseim, akkor 6,5 liter a feltöltési mennyiség, de javítsatok ki ha tévednék. Várom ötleteiteket és javaslataitokat! Köszönettel: Tamás


Ha mindenképp Castrol, akkor nagyon figyelj oda, hogy honnan szerzed be, mert iszonyat hamisítják. 0w40 vagy 5w30. 0-ásnak nagyon jók a hidegindítási tulajdonságai, egyébként 40-es felesleges.


Köszönöm szépen gyors válaszodat. Esetleg van ötleted, hogy miről ismerhető fel, hogy eredeti a termék? Feltöltési mennyiséget tudsz pontosan, mert van ahol 5,5 litert írnak, máshol pedig 6,5 litert? Lehet, hogy az arany közép utat választom, és veszek 6 litert Az 5W-30 akkor mehet bele nyugodtan?


az a helyzet, hogy van rajtuk egy hologramos matrica, de azt is utólag teszik rá itthon pl. szóval ez arra sem garancia, hogy az eredeti, de amin nincs az sem jelenti, hogy hamis. én már ezért letettem a Castrol-ról. én most nagyon Eneos mániás lettem, már akár kaphatnék juttatást is utána
amúgy ment az autó jobb esetben 200ezer+ km-t, az idő alatt kitudja mit raktak bele, így szinte ezen már kár gondolkozni. azt mondják a hamis olaj is úgy hamis, hogy mondjuk 10ezer km-t lazán el tudsz vele menni gond nélkül aztán csere. az átbaxás az, hogy drágán veszed meg, és közben nem az van benne.


Hihetetlen, hogy van olyan aki még mindíg ennyire bízik a castrol-ban...
Tuti biztos pedig nem létezik, mivel a dobozokat és címkéket is hamisítját, a legegyszerűbb pedig, hogy a valóban hivatalos üres flakonokat nagy üzemben vásárolják fel és töltik meg jó esetben a 800ft-os olajjal, a rosszabb, ha még azt is megpancsolják.


compact Elküldve: 2013-11-15 17:25 Business rádió kérdés

toki24 írta: De az mindegy hogy pl mode vagy CD gombos meg mikor a lejátszó?!

Amugy tényleg jó kis találmány már meg is van hova vezetném ki


Ezzel én is így voltam, hogy akármilyen szarul is szól a gyári, a műszerfalat nem fogom megbontani, mert semmilyen utólagos fejegység nincs ami illik a műszerfalba, főleg úgy, hogy a gyári beépítő keret is elég piacosan néz ki ami az utólagos rádió berakásához van.
Dension féle usb-s cuccot használom én is, nekem nagyon bejön, de sztem ahoz is a mode gombos rádió kell!

compact Elküldve: 2013-11-15 12:31 Business rádió kérdés

toki24 írta: Sziaasztok!

A gyári fejegységen e46ba lehet mélyet, magasat stb állitgatni? lecserélem a mp3ast egy szép gyárira csak elöre kiváncsiskodom mert jövöhéten jön meg..


Lehet állítani rajta, de hangzásban sok jóra ne számíts Business esetében!

compact Elküldve: 2013-11-15 12:30 Business rádió kérdés

deda írta: Hello.Olyan problémám lenne, hogy kazettás business rádióm van, és beszerettem volna kötni egy cd tárat. A kábelek minden a helyén van, áramot is kap, de viszont a lejátszón nincs olyan mód hogy cd csak kazetta illetve rádió. Ilyenkor mi tévő legyek?


Nem mindegyik kazettás rádió vezérli a cd tárat!
Sztem a tiéd is azok közé tartozik sajna.

compact Elküldve: 2013-11-14 12:35 Mi lehet a baj?

Bmwskeeter999 írta:
compact írta:
YELLOW írta:
Bmwskeeter999 írta: Hello Hello!

Érdeklődni szeretnék mitőé van az,illetve mi lehet a baj,annak hogy leállítom az autot és még utána van ilyen ventilátor hang..valószinűleg a fütés utáni szellőztető lehet szerintem,de eléggé sokáig ad ki hangot...és eléggé hangosan...mit tanácsoltok erre mit tegyek?
Bmw E46 touring 318i!

Válaszaitokat előre is köszönöm!


a klímavezérlőn vane gy kis rács, a mögött van egy kis venti. az menni szokott még kb 15 percig... ha hangos az azért van, mert koszos, nincs már kenése.


Ez a jobbik eset a rosszabbik ha a szellőzőkön jön a levegő, ami azért van, mert a fűtőmotor előtét ellenállása haldoklik és akár gyújtás levétel után is mehet a fűtőventillátor még egy ideig.



Uhh..köszönöm a reagálást és a segitséget is,de ha pl..koszos akkor azt csak ugy tudom orvosolni ha szétszedem vagy ugy is tudom hogy nem kell?És ha szét kell szedni nagyon vészes?
Illetve ha meg a fütőmotornak van az pontosan honna is tudom...mert amit hallok ez csak ilyen ciripelő hang...leállitás után..amit meg te mondasz az pontosan milyen és hogy orvosolhato ha az és mennyiért?


Ha csak ciripelés akkor az a klíma vezérlő ventije lesz, az ellenállás problémát pedig úgy tudod ellenőrizni, hogy a levegő befúvás /a szellőzőkön/ ugyan úgy megy, levett gyújtásnál, mintha rajta lenne, tehát a fűtőventillátor ugyan úgy dolgozik.
A ciripelést nem tudom, hogy hogy lehet megszűntetni, de valaki biztos tud majd itt segíteni/szerencsére nincs benne tapasztalatom/, az előtét ellenállás /süni/ problémán pedig csere segít!/15-20 körül van az új ha jól tudom/







compact Elküldve: 2013-11-14 12:29 Fûtés - Klíma

ezsolyzoli írta: Sziasztok!

Az utóbbi időben arra lettem figyelmes, hogy hogyha csak pötyögök az autóval akkor nem nagyon akar fűteni, automata klímás, szóval nem is nagyon nyom semmilyen levegőt; ha feljebb kapcsolom a hőmérsékletet meg a fordulatot is, akkor is csak jobban nyomja az inkább hideg levegőt...

Viszont ha kicsit odalépek neki (automatán van a klíma), akkor egyből elkezdi a beállított hőfokot fújni, ahogy működnie kéne kb onnantól hogy bemelegedett.

Szóval elég furcsa, visszaolvasva sem találtam olyat aki találkozott már ilyen problémával.

Előre is köszi!


Ha automatán van akkor amíg nem elég meleg a víz ahhoz, hogy fűtsön vele, addig nem nyomja feleslegesen a hűvös vagy hideg levegőt!