pneurob fórum hozzászólásai

pneurob Elküldve: 2012-01-28 23:03 Hallott már valaki ilyen hibáról?

Zsoto írta: Sziasztok!

E46 2002 Cabriom szerdai napon leállt minden előrejelzés nélkül. A benzin szivattyú nem kap áramot. Számítógépre kötve azt írja, hogy a bütykös tengely jeladó és forgattyús tengely rossz jel, szálszakadás. Van javaslatotok, tapasztalatotok a fentiekkel kapcsolatban?
Megtisztelő válaszotok hálásan köszönöm!


Igen, van. Olyan szerelőhöz kell vinni a kocsit, aki érti mit olvas ki a diag és meg is tudja szüntetni a problémát. Ha gondolod tudok ajánlani ilyeneket.

pneurob Elküldve: 2012-01-23 22:14 Termosztát

Hideg motornál nem képes megtartani a keverékállapotot és apró cseppekben lerakódik a hengerfalra. Emiatt az égés nem tökéletes, a hatásfokcsökkenés pedig túlfogyasztást eredményez.

tomy1228 írta:
BarG írta:
pneurob írta:
tomy1228 írta: Szevasztok!

Tettem ma egy 80km utat figyelve a titkos menüben a vízhőfokot,kezdetnek pályán indultam így nagyjából 20km kellet amíg elérte a 72 fokot,nagyjából 20km után város jött tettem 10km és igy bemelegedett kb 82-85 fokig majd egy ujabb tizes után ez már bent a dugóban a város közepén felment 90-94ig!Városban tartotta is ezt a hőmérsékletet (90-92),majd ezután megint pálya következett ahol lement 82-88 ig!Én ezt tapasztaltam összegezve majdnem 40km kellet ahoz hogy 90 fok környékén legyen a motor,ezt okozhatja esetleg az egr termosztát?


Cseréld ki a normál és az AGR termosztátot, 8 év után megérdemli. Nem jó hideg motorral menni, főleg nagy sebességnél, mert akkor keményen hűt a menetszél, akár ventilátor nélkül is.





Ez csak egy picit rosszabb, mint amit én írtam, nekem meg a nagy termosztát zsír új, a kisebb sincs egy éves. Ez lehet akár csak kicsi véletlenszerű eltérés is. Szerintem nagy gond nincs, de ha nyugtalanít, akkor huszonezer a két termosztát cseréje, és akkor beszámolhatsz arról, hogy esetleg pont ugyanígy fog a bemelegedés történni. EGR termosztátot én már vagy 3* cseréltettem, 2-3 évnél többet nem bírt ki, amikor rossz volt, 20 km kellett a 73°C eléréséhez télen és 80 fölé nem ment sose.


Víztermosztátot most cseréltem egy hónapja akkor még ennyire sem melegedett be,de akkor lehet hogy jön a másik cseréje is,nyáron azért 7,5 volt a fogyasztásom most 9,lehet javulna egy felest ha normálisan melegedne


pneurob Elküldve: 2012-01-23 22:10 Termosztát

Az én autóm 9 éves és még mindig az eredeti AGR termosztát van benne. Eddig semmi gond nem volt vele, nem tudom érdemes-e megbolygatni? Az ellenérv meg az, hogy bármikor kilyukadhat, tehát lehet,hogy ki fogom cserélni. A műanyag alkatrészek tartósak, de állandóan elviselni a -20° és 105°C-ot, egy idő után elöregszik.

BarG írta:
pneurob írta:
tomy1228 írta: Szevasztok!

Tettem ma egy 80km utat figyelve a titkos menüben a vízhőfokot,kezdetnek pályán indultam így nagyjából 20km kellet amíg elérte a 72 fokot,nagyjából 20km után város jött tettem 10km és igy bemelegedett kb 82-85 fokig majd egy ujabb tizes után ez már bent a dugóban a város közepén felment 90-94ig!Városban tartotta is ezt a hőmérsékletet (90-92),majd ezután megint pálya következett ahol lement 82-88 ig!Én ezt tapasztaltam összegezve majdnem 40km kellet ahoz hogy 90 fok környékén legyen a motor,ezt okozhatja esetleg az egr termosztát?


Cseréld ki a normál és az AGR termosztátot, 8 év után megérdemli. Nem jó hideg motorral menni, főleg nagy sebességnél, mert akkor keményen hűt a menetszél, akár ventilátor nélkül is.





Ez csak egy picit rosszabb, mint amit én írtam, nekem meg a nagy termosztát zsír új, a kisebb sincs egy éves. Ez lehet akár csak kicsi véletlenszerű eltérés is. Szerintem nagy gond nincs, de ha nyugtalanít, akkor huszonezer a két termosztát cseréje, és akkor beszámolhatsz arról, hogy esetleg pont ugyanígy fog a bemelegedés történni. EGR termosztátot én már vagy 3* cseréltettem, 2-3 évnél többet nem bírt ki, amikor rossz volt, 20 km kellett a 73°C eléréséhez télen és 80 fölé nem ment sose.


pneurob Elküldve: 2012-01-23 21:23 Termosztát

tomy1228 írta: Szevasztok!

Tettem ma egy 80km utat figyelve a titkos menüben a vízhőfokot,kezdetnek pályán indultam így nagyjából 20km kellet amíg elérte a 72 fokot,nagyjából 20km után város jött tettem 10km és igy bemelegedett kb 82-85 fokig majd egy ujabb tizes után ez már bent a dugóban a város közepén felment 90-94ig!Városban tartotta is ezt a hőmérsékletet (90-92),majd ezután megint pálya következett ahol lement 82-88 ig!Én ezt tapasztaltam összegezve majdnem 40km kellet ahoz hogy 90 fok környékén legyen a motor,ezt okozhatja esetleg az egr termosztát?


Cseréld ki a normál és az AGR termosztátot, 8 év után megérdemli. Nem jó hideg motorral menni, főleg nagy sebességnél, mert akkor keményen hűt a menetszél, akár ventilátor nélkül is.



pneurob Elküldve: 2012-01-21 21:57 Lámpamosó

kacsorjanika írta:
RePTaiL írta:
kacsorjanika írta:
InsectKiller írta:
kacsorjanika írta: Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy ma elhagytam a bal oldali lámpamosóm takaró műanyagját...
Honnan tudnék olyat szerezni?
2002 évj. 320d e46-hoz kellene...


Szia! A problémádra a legegyszerűbb megoldás, ha bemész a közeledben lévő BMW szalonba és megrendeled a 9-es számú alkatrészt!


Sajnos nincs a közelemben BMW szalon...


M. Attilát keresd itt a fórumon! Bal fent grafico alkatrész kínálatánál


Köszönöm keresni fogom!


Azt hiszem, van a polcon még egy vagy két darab, fogyóeszköz.

pneurob Elküldve: 2012-01-21 21:53 Valaki segítsen

InsectKiller írta: A féktuskót nehéz levenni? Mármint úgy, h macerás a fékcsövet elszorítani, h ne jöjjön a fékfolyadék, meg hasonlók? Keresek már 1 hete vmi videót róla, de semmi...
Vagy inkább vigyem szerelőhöz?!...


Ha 100% biztos vagy magadban, akkor ne vidd, de csak ha 99%-ban, akkor igen.

pneurob Elküldve: 2012-01-21 21:49 Szívócsonk-pillangószelep

szeda írta:
xlzx írta: Ma szétszedtem a blokkot, amivel vettem az autót. Véleményeket várom. Szerintetek érdemes megcsináltatni, vagy adjam el így(mennyit kaphatok érte?) ? Első 2 henger tuti, szerintem a harmadikkal sincs gond, negyediknél kell egy új dugó, szelepek meg talán kis hónolás.


Szerintem csináld meg.nekem a hengefej 40 volt.A többit nem tudom.
Van hozzá egy zsír új hajtókarom.Állítólag azt is szoktak cserélni biztos ami biztos.
10.000-ért vihető!
Szerintem 100.000-ból össze lehet rakni a mocit simán.


Rengeteg BMW-t hoznak be Angliából, komplett motort kapsz 100-130-ért. Lehet, hogy nem kellene kínlódni motorjavítással

pneurob Elküldve: 2012-01-21 21:43 kormány (1282656878688)

Coyote írta:
ficsur írta: érdeklődőm ha álitolag nagy a kormány holtlyátéka kb 3-5cm menet közben és jobbra húz akk mi lehet a baj és köcséges e de ha áll a kocsi és mozgatom a kormányt azonnal reagál a kerék igaz hallani a szervot ahogy tekerem álóhelyzetben???


Rákérdezek: személyesen Schmitt Pálhoz van szerencsénk?


Általában a diesel szervokkal nem szokott gond lenni, de azért vannak kivételek. Keress egy jó szerelőt, ha nem tudsz, segítek.

pneurob Elküldve: 2012-01-21 21:27 Hifi beszerelése e46-ba

si3rrabravo írta: Ma beszereltem egy dynavin fejegységet az autóba, aki csinált hasonlót megoszthatná, hova célszerű a GPS vevőt beszerelni. Illetve érdemes e berakni a microfont a fejfeletti lámpák mellé?


A GPS vevőt a tetőkárpit fölé kell berakni. A mikrofont meg oda rakod, ahova akarod, nincs jelentősége.

pneurob Elküldve: 2012-01-03 19:45 ablakemelő

Én is az ablakbezárás mellett vagyok, de az olajozgatás nem segít. Majd mész a pályán 160-nal aztán befúj a szél mínusz 5°C mellett nem tudom mennyire élvezetes lehúzott ablak mellett vezetni. Zsírozgathatsz, kenegethetsz, de a cserét nem fogod megúszni. Nekem 18 éve van BMW-m, nem lehet megspórolni a dolgokat, esetleg minőségi bontott cuccokkal, ha szerencséd van.







pneurob Elküldve: 2012-01-03 19:23 ablakemelő

Én is sokáig vaciláltam, mert nem akartam kiadni 70k egy egy ilyen szarért, de kénytelen voltam megoldást keresni mert mínuszban meg esőben mégsem lehet lehúzott ablakkal járkálni. Találtam Meyle-t, amit kb. feléből megúsztam. Ja, E65-ről van szó, nem E46-ról.

Az E46 itt van: http://www.schmiedmann.hu/5133...reses.aspx

Amelyik autó ki van téve évente a -20 és +60°C hőmérséklet ingadozásnak, eleve elöregszik a műanyag, max 8-10 év az élettartama, aztán tényleg csere. Tán WD40 vagy szilikonsprayjel tudod húzni még pár hónapig. Próbálkozhatsz bontós alkatrésszel is, de a 8-10 évnek mindig a csere a következménye.

Bero írta:
hil írta:
Bero írta:
hil írta:
Bero írta: Ja és mostanában valahol a menetszél is befúj mellettem. Megnéztem a tömítéseket,illesztéseket az ajtó körül és semmi hibát nem találtam. Erre megoldás? Ja és,hogy hova fújjam a szilikonsprét,hogy ne akadozzon az ablakemelő? Köszi!


Szia Bero!
Bocsáss meg,de nem értelek: ha nem sajnálod a pénzt értelmetlen átalakításokra, akkor miért sajnálod viszont az ablak emelő megjavítására (cca: 20K Ft), amit ráadásul naponta használsz. Valaki jól leírta előttem, hogy mi okozza a bajt, a szilikon ott már nem segít. Ha szerencséd van, akkor pár száz Ft-os műanyag pillenpatty van megpusztulva, ha nem, akkor az a csiga, amire tekeredik a bowden (ez kb a 20K).

És mindez, mint írtad, nyár óta. Mit gondoltál: magától meg fog javulni?







Mint mondtam,nyár óta fenn áll a helyzet. De csak ritkán. Eddig kb 4-5x volt ilyen. Ma szétszedtem és motor,bowdenek okésak. Persze a műanyagot nem láttam,mert nem szedtem ki. Azért érdekelt volna ez a sprés megoldás,mert ha ilyen ritkán csinálja akkor gondolom nem tört el semmi vagyis kitudja. Itt nem a sz.ros 20 ezer Forinton van a hangsúly,hanem hogyha ritka eset azért ne cseréljük ki az egész szerkezetet. Ha még párszor előjön akkor persze mindenképp cserélem. Mire gondolsz,hogy értelmetlen átalakítást csinálok?


Szia!
Lehet, hogy az a műanyag vezető vacak van eltörve, vagy megnyúlva. A hideg hatására biztosan nem fog megjavulni, inkább csak rosszabb lesz. 4-5 alkalom már soknak tekinthető (nekem legalábbis)
Arra gondolok, amit Te is tudsz és mások is írogattak, meg én is korábban.


Akkor szépen kiszerelem,csak az a baj,hogy nem tudtam hogy vegyem ki a szerkezetet! Csavarok kinn voltak,de bowden meg a többi nem nagyon. Nem mertem feszítgetni,nehogy rosszabb legyen vagy törjön,de ha van ötlet,hogy vegyem ki akkor várom Köszi!


pneurob Elküldve: 2012-01-03 16:04 ablakemelő

Ne pazarold rá a szilikonsprayt, mert cserélni kell. A bowdenkivezető műanyag elfárad és eltörik. Eleinte csak akadozik, de egy idő után se kép se hang. Én minuszokban vittem át a szerelőhöz a kocsimat, lehúzott ablakkal 20km-re, kellemes élmény. Sedan-ra már 21000Ft-ért lehet kapni szerkezetet. A coupé/cabrio már húzósabb, abból csak gyári létezik 35-36000Ft körül.

Bero írta: Sziasztok! Nekem is problémám adódott. A bal első ablakom nem akar felmenni mindig. Ma pl: megmozgattam az ablakat és 2-3 centit legalább föl le lötyögött vagyis tudtam mozgatni. Néha recseg-ropog. Lefele általában szépen lemegy,de felfele elég nyögve nyelősen. Akadozik,néha megáll. Ma szétszedtem az egész ajtó. Kárpitot,légzsákot stb. A bowdenek épek(Nem szakadtak,nem 'szőrösek') és a motor is működik. Eltörhetett valami műanyag kis sz.r? Ha veszek szilikon spréét akkor megoldódna a probléma? Kérdés: Hova fújjam a szilikon sprét? Megint szét kell szednem az ajtót? Köszi!


pneurob Elküldve: 2011-12-30 21:55 Futómû és hibái

Csak érdekesség kedvéért említem, hogy a nem gyári, erősített Meyle lengőkar és szilent szettet már rengeteg E46-ban cseréltünk, közel másfél éve. Eddig nem volt egyetlen negatív vissza jelzésünk sem, max. annyi, hogy jól bírják a magyar és román utakat. Igaz az ára sem olcsó, főleg 315Ft-os EUR mellett.

http://www.schmiedmann.hu/3160...reses.aspx

[quote="hil"]
m_attila írta: Sziasztok!

A Bmw nek a lengőkarokat a Lemförder gyártja!
Sajnos a 45000km re azt kell, hogy mondjam nem rossz eredmény.. bár ez függ keréktől, utaktól, vezetési stílustól stb.

Árak érdekesség képen
Febi:26.000,-
Lemförder: 30.000

Gyári:65.000,-

m_attila

Szia Attila!
Köszi a választ, kicsit elképedtem, hogy 45K nem rossz eredmény. Nyáron 16, télen 15 -ös alufelni, normál, nyugodt vezetési stílus (nem karok mindenkit megelőzni minden áron, meg egyébként sem), és nem terepen használom, hanem amilyen utak vannak itthon, de nagyon sok autópálya, meg Bp-is.
A Lemförderre kacsintgatok. Józan ésszel én is belátom, hogy ha egy aluból kihúzzák az acél gömbfejet és oda másikat dugnak.... hát nem is tudom, talán egy ilyen cserét még kibír.





pneurob Elküldve: 2011-10-24 22:49 Fûtõventillátor

InsectKiller írta:
Robesz írta: Sziasztok!

A következő hibajelenségre szeretnék megoldást találni hátha valakinek volt már ilyen.
A fűtőmotorom sokszor lüktetve működik, majd egyszer csak elkezd normálisan működni.
Valamikor el sem kezdi fújni a levegőt, vagy csak nagyon gyengén és ha átkapcsolom a szélvédőre, akkor erősebben (de nem teljes erővel) fújja a levegőt.
Sokszor viszont tökéletesen működik.

Mi lehet a probléma?


Általában az ilyen problémákat a süni okozza. Nálam is volt cserélve, össze-vissza nyomta a levegőt.


Ez a ludas, így néz ki



pneurob Elküldve: 2011-10-16 22:37 Valaki segítsen

anubisz írta:
pneurob írta:
roka901 írta: Üdv az oldalon!még uj vagyok itt.olyan problémám lenne hogy amikor megyek a kocsival 1-2kört(üzemire bemelegszik) aztán ha leállitom utánna csak gázra indul be és ha beindult 1500-2000 az alapjáratom,emellett gázadásra alacsony fordulaton megtorpan!remélem jol fogalmaztam és érti valaki!a kocsi egyébként e36 318is!jah és cseréltem már rajta hőfokjeladókat,vez.teng.jeladót,föteng.jeladót,légtömegmérőt,folytószelep érzékelőt alapjárati motort..szoval mindent ...:/PLEASE!!


Amiket cseréltél fel is lettek programozva, vagy csak simán ki lett cserélve?



Ha beteszel egy alapjárati motort,azt fel is kell programozni?


Azt nem, de egy vezérműtengely jeladót igen.