pneurob fórum hozzászólásai

pneurob Elküldve: 2015-03-10 11:37 Motor-váltó

Django írta: Üdv Mesterek!
Nemrég vettem egy E46 Touring-ot (320i) És az vele a gondom, h a váltókar lötyög,( E36-hoz képest nagyon) és menet közben ha 5.-be akarom tenni akkor egy kicsit akad amikor jobbra húzom a váltókart, és utána lehet feltolni 5.be. Olvastam én itt a fórumon már mindenfélét, de konkrétumot nem tudtam leszűrni, h pontosan mit kéne hozzá venni, hogy jólegyen a dolog. A Váltó jövőhéten le lesz szedve kuplung miatt, úgyhogy szeretném akkor kicserélni a rudazatnál a dolgokat, de azt is olvastam, h az 5. sebesség akadás, a váltóban valami kicsi rugók miatt van. Valaki rendbe tenné a fejemben a kérdéseket? Előre is köszi!


Váltórúd javítókészlet kell hozzá http://www.schmiedmann.hu/GBE4...reses.aspx

pneurob Elküldve: 2015-03-10 11:30 jo szerelot keresek

dio írta:
bmw320d4 írta:
dio írta: Üdv!

Abban szeretnék segítséget kérni, ismer-e valaki olyan megbízható szerelőt, vagy nem átverős maffia szervízet, aki vagy ahol értenek az M-es motorokhoz (vanos, szelepállítás, stb.).


Kelet-nyugat-észak-dél?


Bárhol, csak értsen hozzá...


Kelet, nyugat, dél van, melyik kell? Egyik sem átverős és értik is a dolgugat.


pneurob Elküldve: 2014-07-31 18:17 xenon próbléma.

krissz írta:
krissz írta:
Robin68 írta:
krissz írta:
Origi xenonos, ugyhogy potik rendben, plexi nincs bemattulva. Gyanakodtam foncsorra, de eszembe jutott maga az izzó is. Ha meg van égve, mi árulkodik erről?

Itt nézd meg


Köszi, megvizsgalom az izzokat, remelem azzal van baj.


Megnéztem, az egyik az szürke, másik az alul fekete. Egyébként kéken világít mindkettő. Lehetséges, hogy okozhat ez olyan teljesítményromlást, hogy egyáltalán nem látok vele?


Dobd ki mindkettőt, tegyél bele újakat, D2-S kell bele

pneurob Elküldve: 2014-07-31 17:52 Turbo

pot írta: Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy tegnap vettem észre ,hogy van az a cső ami a intercooler hűtőből jön ki és a EGR szelepre csatlakozik fele müanyag és van rajta egy könyök nekem ez a könyök lyukadt ki és jön belőle az olaj, mennyibe kerül egy ilyen könyök és hogy ez nagy baj hogy ott olajvan ??Esetleg turbó baj lehet, az autó teljesitményén nem lehet észre venni semmit.: Egy kicsit csipegeti az olajat.?????,,,,,,Válaszokat előre is köszi


Az alsó és felső gumicső külön-külön is megvehető.
http://www.schmiedmann.hu/1161...reses.aspx
http://www.schmiedmann.hu/1161...reses.aspx

pneurob Elküldve: 2014-07-20 16:50 Mi lehet a baj?






pneurob Elküldve: 2014-07-18 23:53 330ci ajtókéder

krissz írta:
tomy1228 írta:
BarG írta:
tomy1228 írta: Szevasztok!
Végigolvastam a topicot de látom senkinek nem sikerült tartósan megragasztani ezt a plüss csíkot az ajtókéderen.Elég rég volt már erről szó úgyh gondoltam megkérdezem hátha van vmi új infó erről hogy mivel is lehetne megragasztani?
Egy ötlet gondoltam benézek egy gumishoz és megkérdezem hogy ők ezeket a gombákat mivel javítják/ragasztják,ha azt megfogja talán ezt is megfogná!!?

üdv:Tomy


Csak annyi új info van, hogy már 7. éve tart a cserélt, új cikkszámos kéder.
Nincs más út, csak a csere.


Azért még probálkozok egy két ragasztással hátha sikerül vmi jót találni!



Nekem is lejött a plüss cucc a napokban, sikerült azóta valami tartós megoldást találni?


Lehet próbálkozni taknyolgatni, de sosem lesz jó, ki kell cserélni. Tudom, hogy 70e Ft körül van egy ilyen, de nincs más megoldás. Nem azért kell cserélni, mert megsérült, hanem mert el van öregedve.




pneurob Elküldve: 2014-07-15 22:40 ABS-rõl általában

Kasas írta:
hil írta:
Kasas írta:
Pocses írta:
Kasas írta: Sziasztok !

Végigolvastam ezt a topicot, hasonló problémám van nekem is, de nálam nem oldódott meg.
Amikor megvettem az autót, a kereskedő a kezembe nyomott egy új ABS jeladót, hogy ezt csak be kell tenni és elmúlik a hibakód(ABS, ASR, kézifék lámpák égnek) illetve ugye nem működik a km óra és a pillanatnyi fogyasztás mérő.
Beraktam a jeladót és semmi sem változott..Megkérdeztem pár autószerelőt, 50%-ban azt mondták 15 km-re való felgyorsítás után eltűnik a hiba magától, 50%-uk meg azt mondta diaggal törölni kell. Egyikkel se sikerült. A diag kimutatta hogy a bal és jobb hátsó jeladó nem jó. Hibatörlés után a hiba ugyanúgy fennállt. A szerelő azt is megállapította hogy a jobb hátsó csapágy nagyon gáz, azt is cserélni kell.
Bementem a Unixba és rendeltem hozzá két új jeladót(HÜCO gyártó, más nem volt nekik) darabja 32.000 Ft(ha nem lenne kedvezményem franc se tudja mi lenne :) meg egy hátsó csapágyat.
A jeladókat beraktam és még mindig nem jó, a diag ugyanazt írja(bal és jobb hátsó jeladó).
Egyik szerelő azt mondta, lehet gyári jeladó kell bele, de én már abban sem hiszek...
Lehetséges hogy a csapágy csere megoldaná a gondot? A héten viszem cseréltetni.
Lehetséges hogy tényleg gyári jeladó kell? Mert ha az utángyártott kerül 32k-ba, akkor gyári???

Segítségeteket előre is kösz.


Szia!

A csapágyban is van jeladó, mindenképpen cseréld ki. Nekem ugyanez volt, csak a bal hátsó keréknél. Plusz a jeladó cserénél el is tűnt a hiba, mert ugye minden indítás után csinál a rendszer egy ellenőrzést. Azért +ban ránézettem Attilával géppel is, ekkor már semmi hibát nem talált. Nagyon noném csapágyat ne vegyél, én is az Unixban vettem SKF-et.

Üdv.: Pocses


A csapágy nem zörög úgy mint az állat, csak amikor fel volt emelve padon, kotyogott rendesen. Szóval kivan a csapágy, de menetközben a hangját még nem hallom.
Ahol a jeladót rácsatlakoztatom az alján, a vezérléstől jövő kábelben milyen értéknek kell lennie? Mert én 2,4 V-t mértem, a szerelő azt mondta hogy 5 V-nak kéne lennie(bár annyira nem hiszek neki).

Szerk.: mindkettő jeladó ugyanaz amit vettem. De hát istenem, a Unixban nem kellene tudniuk hogy a két jeladó nem ugyanaz???
Szerk2.: mivel mindkettő jeladó ugyanaz, és a diag mindkettőnél még mindig hibát jelez, valószínűsítem hogy nem a jeladók a rosszak. Félek attól hogy az ABS vezérlőegységében lesz a bibi. Amiről van is egy részletes leírás itt a fórumon(új aranyár, bontott 30-35k, vagy javítás).

Üdv Kas

Szia Kas!
Milyen diggal néztétek a hibát? A Carsoft pl hajlamos arra, hogy minden ABS hibára a jeladót hozza fel, ami félrevezető. (saját tapasztalat).
A csapágyban nincs semmiféle jeladó, a kerékagynál látod azt a bordázást, az adja az induktív érzékelőknek a forgás jelet.
Van egy ezzel kapcsolatos írás a csináld magad oldalon, javaslom figyelmedbe (ha még nem olvastad volna), mert az Általad leírtak kísértetiesen hasonlóak.
hil



Erre a leírásra gondoltál?
http://www.bmwfanatics.hu/cikk...itasa.html
Mert ezt már olvastam, és én is erre gyanakodok(ABS vezérlőegység hiba)


Egyszerűbb lett volna, ha elviszed olyanhoz a gépet, aki ért is hozzá, látom már nem kis költségekbe verted magad.

pneurob Elküldve: 2014-07-12 23:53 Légtömegmérõ

anubisz írta: Mivel hidegen indítás után marha szarúl jár a motor kb 1,2 percig,tömegmérőt lehúzva és úgy indítva meg tökéletesen, ma lehúzott tömegmérővel mentem egy rövid távot.
Hát nálam ez a trükk nem jön be. Motor az szépen jár, de amint le van húzva a tömegmérő, azonnal a váltóhoz írja ki a kis fogaskereket, tehát oda ír hibát,gondoltam megnézem már mi a pálya.
Hát a váltó nem tökéletes lehúzott tömegmérővel, valahogy összefüggésbe van a működésével. Vált meg minden, de minden váltás után rúg egyet, minden fokozatba.
Visszadugva meg tökéletes.
Hát úgy gondolom ezt azért többet nem próbálgatom.
Valaki aki ért hozzá meg tudná mondani, ha veszek tömegmérőt kel majd programozni? Természetesen vagy Hellát, vagy VDO mert nem szeretnék 70,80 ezret kiadni, hogy aztán még szervizbe is járjak vele,ahol el vakargatják még vagy 20 ezerért.
Akkor már jobban járok, ha mindjárt náluk veszem és rakatom be, és legalább van rá biztos garancia.
Köszönöm.

Meyle az milyen? Bírja, vagy ezt inkább hagyjuk? Ez mégse egy futómű alkatrész.


Meyle-t ne vegyél, mi is visszaküldtük mindet. Bosch, Hella esetleg VDO jöhet szóba.

pneurob Elküldve: 2014-07-10 21:56 Futómû és hibái

Thomasito írta:
pneurob írta:
YELLOW írta:
Thomasito írta: Sziasztok. Futómű hibával küzdök, de nem akar meglenni a megoldás. Elinduláskor 1-2 és még talán 3 -ban is gázadásra valamint gázelvételre koppanó hang hallatszik bal hátulról. Intenzitástól függően több kattanás-koppanás is jön. Gurulva, üresben vagy kinyomott kuplunggal fekvőrendőrön vagy rossz úton sem jelentkezik a hiba! Csak és kizárólag gázadás-gázelvétel esetén. 4-5-6 -ban megint semmi.
Eddig cserélve lettek a hátsó lengéscsillapítók(+porvédők), bal hátsó támcsapágy, hátsó toronycsapágyak, differenciálmű szilentek. A koppanás-kopogás továbbra is hallható. : /
A szerelőm most azt szeretné, hogy a hátsó híd szilentjeit is cseréljük ki, de már nem nagyon bízok benne, hogy megoldódna a probléma.
Ötlet, tapasztalat, hogy mi lehet a gond?


hát igen kb az marad már csak, amit írtál. amúgy diffi szilentet mondtam volna...


Vagy vidd el olyan szerelőhöz, aki ért is hozzá


Elvileg BMW-re szakosodott szerviz az övé...



A szakosodott nem feltétlenül jelenti azt, hogy értenek is hozzá, de néha még a márkaszervizek is elvéreznek. Tudnék néhány érdekes dolgot mesélni.

pneurob Elküldve: 2014-07-10 21:33 Motorolaj

YELLOW írta:
MattM325 írta:
YELLOW írta:
jlaci74 írta:
Dagadtmokus írta:
gfeco írta:
Dagadtmokus írta: Meg tudná valaki mondani hány liter motorolaj kell a BMW 3 e46 316i-be?


4 liter


Köszönöm.


Pontosan 4,25 l


N40, N42, stb igen, de M43-ba 4 liter kell


M43B16-ba és a B19TU-ba 4 liter igen, de a M43B19-be 4.25L.


oszt nekem 4.25 kell, mégis csak 4-et rakok, teljesen jól el van, így is a max jelzésnél van. biztos nagy az olajsár a teknyőben
jó hát had ne én találjam már ki milyen motorkódú neki benne... meg szerintem az M43B19 az 18i-kbe ment. a TUB19 meg az 16i-be is. és mivel 16i-t írt így valószínű a 4 liter kőőő


Vedd meg nyugodtan az 5 litert, biztos nem emiatt fogsz a létminimum alá menni. Ha meg még veszel hozzá egy csini kis táskát, jól mutat a csomagtartóban.

BMW olajtatyó

pneurob Elküldve: 2014-07-10 21:21 Futómû és hibái

YELLOW írta:
Thomasito írta: Sziasztok. Futómű hibával küzdök, de nem akar meglenni a megoldás. Elinduláskor 1-2 és még talán 3 -ban is gázadásra valamint gázelvételre koppanó hang hallatszik bal hátulról. Intenzitástól függően több kattanás-koppanás is jön. Gurulva, üresben vagy kinyomott kuplunggal fekvőrendőrön vagy rossz úton sem jelentkezik a hiba! Csak és kizárólag gázadás-gázelvétel esetén. 4-5-6 -ban megint semmi.
Eddig cserélve lettek a hátsó lengéscsillapítók(+porvédők), bal hátsó támcsapágy, hátsó toronycsapágyak, differenciálmű szilentek. A koppanás-kopogás továbbra is hallható. : /
A szerelőm most azt szeretné, hogy a hátsó híd szilentjeit is cseréljük ki, de már nem nagyon bízok benne, hogy megoldódna a probléma.
Ötlet, tapasztalat, hogy mi lehet a gond?


hát igen kb az marad már csak, amit írtál. amúgy diffi szilentet mondtam volna...


Vagy vidd el olyan szerelőhöz, aki ért is hozzá

pneurob Elküldve: 2014-07-10 18:43 patent

Sparta írta: Sziasztok!
Tudja valaki hogy a műszerfal díszléchez a piros patentot hol lehet rendelni?


http://www.schmiedmann.hu/51-4...reses.aspx

pneurob Elküldve: 2014-07-08 23:23 Futómû és hibái

Zoli200 írta: Épített már be valaki MEYLE HD 320d 99 lengőkart?


Igen, építettünk be jó néhány szettet, meg nagyon sokat el is adtunk, nem volt még rá panasz.
Meyle HD

pneurob Elküldve: 2014-07-01 15:54 kettõstömegü lendkerék

MattM325 írta:
punavirag írta:
MattM325 írta:
punavirag írta: Most újították fel a kettőstömegűmet...úgy érzem azóta nem gyorsul úgy kint előtte. Lehetséges ez?

Igen.



Ez amúgy normális vagy a szerelő cseszett el vmit?


Nem tudom, hogy a felújítottnak milyen normáknak kell megfelelnie, de biztosan nem jó így.


A lendkereket és kuplungot nem igen szokták felújíttatni, csere.


pneurob Elküldve: 2014-07-01 09:04 vizpumpa

hil írta:
pneurob írta:

Tényleg a gyári újban is van szivárgás, de annyira minimális, hogy hosszú évek alatt sem veszed észre a fagyálló fogyását. Valószínű többen nem tudják, hogy a vízpumpa általában nem a fagyálló minőségétől megy tönkre, hanem a ventilátorlapát kiegyensúlyozatlanságától. Persze egy új lapát rendesen ki van centírozva, de egy idő után a nagy hőterheléstől kissé vetemedik a műanyag. Ez elég ahhoz, hogy szétverje a vízpumpa tengelyét. Ezért illik vízpumpa cserekor lapátot is cserélni.

Szia pneurob!
Dehát a vízpumpa tengelyére rá van sajtolva a lapát gyárilag, csak úgy lehet kapni, legalábbis én még csak olyat láttam.
hil



Szia Hil

Akkor szerintem nem egyről beszélünk, én a ventilátorlapátra céloztam. Nem lehet rásajtolva, mert még ott van közte és a vízpumpa között a viszkó.


ETK