szotakdavid fórum hozzászólásai

szotakdavid Elküldve: 2016-09-27 21:06 Motor-váltó

jamborj írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Nemrég cseréltem kipufogó oldali vezérműtengely jeladót, de még mindig írja hibának. Többet is próbáltam, most gyári új van benne, de indítás után rögtön beírja magát. Merre keressem a bajt? Segítsetek légyszi, elakadtam!


A vezetéket hogy tudnám kimérni hogy jó e?


Vanos tesztet neki!!

szotakdavid Elküldve: 2016-09-26 20:52 Motor-váltó

Snapy írta: Sziasztok!
N46os motor olajfogyasztásával kapcsolatban lenne szükségem pár infora. Kb 4-5e km alatt eltűnik az autóból szűk egy liter olaj és az szerelő szerint érdemes lehet a kartergáz visszavezető szelepet cserélni. Elvileg kb 60e-ből megoldható a csere, de persze garancia nincs, hogy csak ennyi a probléma... A szelep tényleg okozhat magasabb olajfogyasztást? Köszi a tippeket, tapasztalatokat


Igen.

szotakdavid Elküldve: 2016-09-26 20:36 bc

jeas írta:
Bero írta:
lantika írta:
Bero írta:
Firebird írta:
lantika írta:
jeas írta:
lantika írta:
jeas írta: Sziasztok!
E46 coupemba szeretnék BC kapcsolót tenni, mert még nincs benne.
Jól hallottam, hogy fel kell programozni? Vagy egyszerűen Plug&Play megoldás lenne?
Valamint az E46 és E39 ugyanaz a BC kapcsoló?


Igen ugyan az e39,e46,e38,x3,x5. Programozni kell,amit Te is meg tudsz csinälni,ha van käbeled+programod. Programozäs kb 3 perc.


Értem, nagyon szépen köszönöm!
Ez jó hír, mert kábelem van van hozzá. Esetleg leírást, vagy egyéb segítséget kérhetnék a programozásához?


NCS experttel GM5-ben "BC_nicht_aktiv" ---> "BC_aktiv"


Üdv.NCS epertben nem jutok be a Gm 5 be nem találom


GM5-ben? Ott nem fogod megtalálni... Van itt baj,inkább a kmb-be keresd




Valoban AKMB-ben van. Elnezest.


Megesik bárkivel,jó szándék vezérelt


Nagyon szépen köszönöm a segítséget, azt hittem bonyolultabb lesz


Felszereltségi listához is hozzá kéne adni..

szotakdavid Elküldve: 2016-09-20 21:11 Mi lehet a baj?

Padre323i írta:
Bero írta:
Padre323i írta: Sziasztok!
Biztos valamit rosszul csinálok.
Bal első ablak nem akar automatán fel-le húzódni.Hogyan kell betanítani?A jobbossal semmi gond.


Szia! Tanítás (ha jól emlékszek): leengeded az ablakot és lenyomva tartod a gombot 10mp-ig,majd felhúzod és a végén felnyomva tartod kb 10mp-ig. Ha így se működik akkor lehet elromlott a becsípődésgátlód.


Köszönöm!
Akkor becsípődésgátló csere...


Szerintem Korfun akart maradni az ablak is

szotakdavid Elküldve: 2016-09-04 18:06 EWS+Kulcs...

hil írta: Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a rombusz kulcsba milyen gomb akksi (nem elem)kell? Mielőtt szétvágnám, megvenném a belevalót

Köszi: hil


Panasonic a gyàrija

szotakdavid Elküldve: 2016-09-04 13:30 Vezérműlánc

viktor írta:
liga86 írta: Sziasztok! Hírhedt 318i n42b20. Igen 4 henger meg stb de erre futotta a vezérlés ha kínálom neki hamarabb megadja magát vagy mindegy a láb méret így is úgy csere? Első BMW-m szereti ez az autó ha dinamikusan vezetek? Bocs ha valakit megbotránkoztat a kérdés de nem vagyok még hozzáértő ehhez az autóhoz! Köszi mindenki



A dinamikus vezetést, Te szereted az autód csak bírja valameddig. Ha gyilkolod előbb tönkremegy. De ez mindegyikkel így van.


N42 nem szereti a gyilkolàst! A lànc meg cserés mindegyikbe!

szotakdavid Elküldve: 2016-09-01 02:53 320d Motor

tusi_ írta: Kerdesem, hogy erdemes-e motor/valto sw updatet csinalni? Motornal tulajdonkepp nincs semmi bajom jol megy/fogyaszt esetleg a hagjan simitottak-e kicsit? Valtonal viszont van egy rantas 2bol 3 ba - nem mindig, es csak ovatos gazallasnal, ha erosebbet nyomok, akkor vajpuha-es neha nem akar vissza gangolni emelkedőn, hanem 1200rol kezd gyorsítani.
Olvastam, hogy az ujabb sw-kben atprogramoztak a valtot es a wük hamarabb kapcsol be. Erdemes updatelni? Vagy ne nyuljunk a mukodo rendszerhez ?


IGEN!!!

szotakdavid Elküldve: 2016-08-31 19:11 Mi lehet a baj?

CristianX3 írta: Sziasztok

Ugyanez a problémám egy X3-as 3.0i-vel. 1-2 hete elkezdte hogy tovább kell indítózni, volt hogy csak a második inditózásra indul be és elég sokáig tekeri... Hibakód semmi.
Van ötletetek merre keresgéljek? Üzemanyagszűrő, gyertyák?


Sok oka lehet,gyári diagnosztika elsőnek. utána lehet tovább bogarászni.

szotakdavid Elküldve: 2016-08-25 11:35 Olajzabálás

lacos76 írta: Sziasztok!
Nos most már megbizonyosodtam,hogy fogy az olaj 2004 e46 318i N46b. Az autó nem füstöl,és a kartervédő műanyagon sem látok felülről olajat,viszont tegnap kivettem a levegő szűrő házat és bevilágítva a szívótorok ha jól gondolom alá és ott mindent olajosnak láttam a blokkot és a kábeleket is. Ma viszont megyek egy hosszabb útra 250km oda és ugyanennyi vissza. Ha hétvégén haza jövök megnézetem egy szakemberrel, de addig valakinek ötlete merjek menni, mi lehet ott a probléma .?


Olaj szeparàtor plusz csövek cseréje elsőnek.
Ez nen oldja meg a problémàt akkor a motorban kell keresni a hibàt szimeringek lehúzók stb..

szotakdavid Elküldve: 2016-08-20 23:11 Motor-váltó

nyiris írta: Szevasztok.
Nekem van egy 330D e46om és olyan probléma merült fel hogy amikor hideg a automata váltóban az olaj kidobja a sebességet és meg jelenik a műszerfalon sárgán a kis fogaskerék felkijáltó jelel és nem veszi a sebességet olyankor de amikor leálotom a motort és várok 2percet útána kicsit járatom a motort eltűnik a jel és normálisan vált mi lehet a probléba tudna valaki segiteni előre is köszönöm.


Gyàri diagnosztika! Nem autocom és tàrsai!
Olaj és szűrő csere a vàltóban. Csak gyàri olajat rakjatok bele!

szotakdavid Elküldve: 2016-08-20 15:29 kuplung___

Kankary írta:
YELLOW írta:
Kankary írta:
Annyira még nem. Nekem személy szerint a bárdinál van kedvezményem,( gyárira főleg) tehát ha bemegyek és én veszem meg az mivel másabb mint ha őrendelné meg valahonnan vagy akkor ő hogy oldja meg ezt a garanciás dolgot? Ha ő adja az mivel jobb? Miért tud arra garanciát válalni? Nem kekeckedni akarok csak nekem igy annyira nem logikus. A számért meg köszönet!


ha az alkatrészt igazolhatóan (számla) szerelő szerelte az autóba, akkor érvényesnek kell lennie a garanciának, mindegy, hogy az hozott alkatrész-e, vagy ott szerzik be.
ha Pista haveroddal az udvarban cseréled ki, akkor joggal mondhatja az alkatrész gyártó, vagy a kereskedő, hogy hibás beszerelés.

általánosságban ezt érdemes szem előtt tartani. ezt nem egy szerelő megerősítette már nekem.
1. egy szerelő ha munkát akar, akkor nem szállhat el az árakkal, mert van elég szerelő (a minőségről most ne beszéljünk)
2. magában a szerelésben nincs pénz, ezért az alkatrész árakon fognak. ő ugyanúgy 40-50% kedvezménnyel vesz meg alkatrészt, hogy a kuncsaft is érezze, hogy jól járt, így a listaárból a szerviz enged 10%-ot mondjuk. így maga a munkadíj nem száll el.
3. ha viszed az alkatrészt, akkor nem tud min fogni, ilyenkor vagy drágábban dolgozik, vagy el sem vállalja a munkát, mondván hozott alkatrészekkel nem dolgozik. lehet abban is valami, hogy a szerelő tudja mi kell, majd ő megveszi, de a magyarázat inkább ez a "haszon kulcs".
ez teljesen normális. a szerelőnek is élnie kell valamiből. sajnos csak a munkadíjból nem lehet, hisz sok a szerelő, így mindig lesz olcsóbb, vagy olyan, aki bevállalja hozott alkatrésszel. én megértem teljes mértékben ezt.
én személy szerint a hozott alkatrészeket szeretem, úgy értem szeretem ha én viszem. eddig nem volt gondom, de közben az elgondolásom ezzel kapcsolatban mindig megerősítették. én úgy voltam vele, majd lesz valaki akinek jó így, ha más nem vállalja hozott alkatrésszel. szerencsés vagyok, sok gondom nincs, de ha úgy van műhely, amit használhatok, ha kell kapok segítséget, és vihetem a saját olcsón beszerzett alkatrészt.

viszont van előnye, ha a szerelő szerzi be az alkatrészt. neki kell a garanciális dolgokat intézni. bármi gond van, vagy az alkatrész lesz a ludas, vagy a szerelő. ha belegondolsz, lehet megér ennyit. téged nem terhelhet plusz költség (bár olyan mocsadék, aki képes + költséget a kuncsaftra kiterhelni a saját hibája miatt) hibás beszerelés miatt, vagy rossz alkatrész miatt. nem mellesleg a szerelőtől kb rögtön visszaveszik, a már beszerelt, de mégsem oda való alkatrészt is. tudok ilyenről. míg magánembertől nem biztos.


Így már Értem. És köszönöm a kimerítő válaszodat.


Bàrdi meg a gyàri alkatrész. Na meg a garancia!

szotakdavid Elküldve: 2016-08-20 10:56 Szélvédő II. Újraragasztás,

YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta: haller!

nos beigazolódott a gyanúm. a műszerfal felől nagy eső, vagy mosáskor vízcseppek jelentek meg. egy ideje, fura tompa ropogást is hallottam, igaz az ázást később észleltem.
most itt a mobil üvegeseknél megnézettem, és mozog a szélvédőm, elengedte a ragasztás. (és még mondják kevés a gyári Business hifi ) érdekes, mert a vezető oldalon rosszabb a helyzet, ott mégsem ázok. illetve a szélvéő alatti műanyagnak sincs elvileg köze hozzá, azt mondta a srác, hogy az alá be is kell folynia, az nem gond. mindegy ha már van egy új, kicseréltetem azt is.

szóval újra kell ragasztani a szélvédőt, nem cseréltetem másikra, mivel nincs baja.

na de a kérdesem arra irányulna, hogy a szélvédő körüli gumit ki fogják tudni vajon úgy szedni, hogy ne sérüljön? mert erre a kérdésemre 50-50% esély választ kaptam.
videókat nézve olyan mintha ezt a gumit beragasztás előtt kellene a szélvédőre rakni, majd úgy beragasztani. de ez alapján sérülésmentesen lehetetlen kiszedni, mert a damil amivel kivágják a helyéről, az fogja elroncsolni.

szóval akinek ragasztottak már be szélvédőt, és van tapasztalata, azt szívesen meghallgatom. köszi!


Nálam cserélték, nem is volt kérdés, mivel fontosabb volt, hogy a fényezett részek épek maradjanak. Az ára meg nem érdekelt a casco miatt.


nekem arra a gumira olyan 6ezer körül mondta. nem is az ár miatt, csak mondom hátha van tapasztalat. én amúgy a rettegek a procedúrától, de hát videókat nézve, drágább autókban is simán cserélnek. szóval már nem aggódom.
köszi a választ!


Nem vészes meló annak, aki ért hozzá. Pontosan kell illeszteni és jól kell felvinni a ragasztót. Na meg persze a zsírtalanítás és az alapozás is lényeges.
Az újra ragasztás azért más téma, mert úgy kell kivenni az üveget, hogy ne sérüljön. Na ez nem annyira egyszerű feladat.

A szélvédő alsó részénél lévő műanyagnak tényleg semmi köze a beázásokhoz, csak ezt valaki kitalálta, aki még nem látott ilyet.


mondta, hogy garanciát nem vállal az üvegre, hogy nem törik össze, de nem lesz gond azt mondta.
gyári üveg, BMW jeles Pilkington, de már volt ragasztva, ez látszik is belül a ragasztás, ami már nekem is feltűnt.
valószínű az üveg nem lett alapozva, vagy azzal az edzővel lekezelve, ami a ragasztóhoz kell.
ezek régóta csinálják az tény, szóval reménykedem. biztos csinált már E46-ot, sőt mondta neki is volt, neki a tetőablak csatornájánál ázott.


Yellow cseréld a szélvédő körüli gumit is. A gyàri kb 7-8e ft. Nyugi nem nagy mutatvàny, nem rég csinàltam én is.

szotakdavid Elküldve: 2016-08-20 10:48 kuplung___

Kankary írta:
szotakdavid írta:
Kankary írta:
b_imi írta:
Kankary írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
Kankary írta: Sziasztok. Nemrégiben elvittem a kocsit szerelőhöz szívósor dugózás kapcsán. Mikor érte mentem azt mondta hogy két nagyobb probléma is van a kocsival. Az egyik a váltókar lengése ami a kisebbik baj mivel csak egy rugót vagy stiftet vagy mit kell cserélni a másik pedig a kuplung. Mert teljes benyomáskor fel kéne valamennyire keményednie de az enyémnel nincs ilyen. Furcsa volt egyébként nekem a váltó de nem gondoltam volna, hogy ennyire gáz legalább is az elmondása szerint. Emiatt lenének olyan kérdéseseim, hogy mennyire sürgős ennek a kuplungszettnek a cseréje illetve káros e más alkatrészekre ha nem cserélem ki pl a kettős tömegűre. Egy 2007 es 163 lovas 320d ről lenne szó egyébként. Előre köszönet a segítségért.


Egy kuplung akkor jó, ha finoman működik. Nem értem miért kéne felkeményednie? Ez nem a fék. Szerintem a szerelő gondolt egyet, hátha bejön egy kuplung csere...
Ha jól működik a kuplung, kiemel rendesen és nem csúszik meg, akkor örülj neki, hogy könnyű a pedál.


amit ki sem cserél

Pedig nagyon ajánlották ezt a szerelőt. A siftnek a javitatáse drága?csináltatta már valaki? Ha mégis igaza van és szar a kuplung árt pl a kettőstömegünek?


Először ülj bele egy hasonló autóba, hogy legyen viszonyítási alap. Aztán eldöntöd, jó vagy nem.
Itt megnézheted az alkatrész árakat
Talán a gumiperselyek lehetnek elkopva...
A rossz kuplung nyilván károsíthatja a lendkereket, de tényleg rossz? Először légteleníteni kéne a kuplung munkahengert, aztán tovább vizsgálódni.


Kipróbálta egyik ismerősöm akinek szinten BMW-je van és azt mondta tényleg fent fog de annyira még nem vészes. Viszont ha cserélem a kuplung szettet akkor kettős tömegűt is kell.....ez minden esetben így van?


Felesleges Debrecenbe szerelőhöz hordani.... Gondolom ki volt az aki ezt javasolta Neked.Jobban jàrsz ha àtugrasz vele nyíregyre Mikihez. Nyíregyháza Debreceni út 318/a


Tudnál adni egy számot? Dolgozik vitt alkatrésszel is? Mert nekem kedvezményem lenne gyárira de még így sem akarják mindenhol elvállalni.


+36703817127
Kuplungot biztos ,hogy nem fog hozott alkatrészből cserélni! Garanciàlis problémànk miatt.
Természetes,hogy elhajtanak mert senki nem akar 200e ft kockàzatot vàllalni,ha valami probléma van megint vàltó le kuplung bevizsgàltat 1 hét,autó ott àll vàltó nélkül,majd a forgalnazó àltalàban nem ismeri el hogy hibàs az alkatrész vagy csak egydzerűen tovàbbi bevizsgàlàsra küldi tovàbb 1 hónapra!!,végül kihozza h beszerelési hiba. Ez az esetek kb 90%ban nem igaz,de megvan hogy egy évben mekkora összegben lehet kuplungot garira vissza venni gyàrtónként! Ott a nagy kérdés a végén ki fizeti ki a dolgot,ügyfél vagy szerelő?!
Remélem màr érthető a dolog!

szotakdavid Elküldve: 2016-08-19 10:13 kuplung___

Kankary írta:
b_imi írta:
Kankary írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
Kankary írta: Sziasztok. Nemrégiben elvittem a kocsit szerelőhöz szívósor dugózás kapcsán. Mikor érte mentem azt mondta hogy két nagyobb probléma is van a kocsival. Az egyik a váltókar lengése ami a kisebbik baj mivel csak egy rugót vagy stiftet vagy mit kell cserélni a másik pedig a kuplung. Mert teljes benyomáskor fel kéne valamennyire keményednie de az enyémnel nincs ilyen. Furcsa volt egyébként nekem a váltó de nem gondoltam volna, hogy ennyire gáz legalább is az elmondása szerint. Emiatt lenének olyan kérdéseseim, hogy mennyire sürgős ennek a kuplungszettnek a cseréje illetve káros e más alkatrészekre ha nem cserélem ki pl a kettős tömegűre. Egy 2007 es 163 lovas 320d ről lenne szó egyébként. Előre köszönet a segítségért.


Egy kuplung akkor jó, ha finoman működik. Nem értem miért kéne felkeményednie? Ez nem a fék. Szerintem a szerelő gondolt egyet, hátha bejön egy kuplung csere...
Ha jól működik a kuplung, kiemel rendesen és nem csúszik meg, akkor örülj neki, hogy könnyű a pedál.


amit ki sem cserél

Pedig nagyon ajánlották ezt a szerelőt. A siftnek a javitatáse drága?csináltatta már valaki? Ha mégis igaza van és szar a kuplung árt pl a kettőstömegünek?


Először ülj bele egy hasonló autóba, hogy legyen viszonyítási alap. Aztán eldöntöd, jó vagy nem.
Itt megnézheted az alkatrész árakat
Talán a gumiperselyek lehetnek elkopva...
A rossz kuplung nyilván károsíthatja a lendkereket, de tényleg rossz? Először légteleníteni kéne a kuplung munkahengert, aztán tovább vizsgálódni.


Kipróbálta egyik ismerősöm akinek szinten BMW-je van és azt mondta tényleg fent fog de annyira még nem vészes. Viszont ha cserélem a kuplung szettet akkor kettős tömegűt is kell.....ez minden esetben így van?


Felesleges Debrecenbe szerelőhöz hordani.... Gondolom ki volt az aki ezt javasolta Neked.Jobban jàrsz ha àtugrasz vele nyíregyre Mikihez. Nyíregyháza Debreceni út 318/a

szotakdavid Elküldve: 2016-08-08 03:30 Mi lehet a baj?_

Gabi írta:
szotakdavid írta:
Gabi írta:
Bitu79 írta:
Gabi írta: Sziasztok.
Már átböngésztem a fórumot, de nem találtam az én problémámhoz hasonlót.
Adott egy 2005-ös 320d 150le, mentem a pályán gyorsítottam huzott 6-dikban is szépen 130-rol is aztán egy tartós 140-es tempo után előzni szerettem volna de padló gáznál sem történt semmi haladtam 140-el fordulat kb 2300-as, fogyasztás mutató sem indult semerre mintha nem érzékelte volna a gázadást a kocsi, vissza tettem 5-dikbe ott is kellett vagy 10mp mire feléledt az autó és minden a régi lett a következő 200km-en.
Lehet a gázpedálnak baja?? Vagy a motornál mi veszi a jelet és hol van?
Ja nem tempomatos a gép.
Köszi a segítséget.


Talán a gázpedál érzékelő a rossz.

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=20

Itt az egyes tétel

És itt egy vidi is,hogy lehet cserélni.

https://www.youtube.com/watch?v=-6bOumAp8LA


Köszi a segítséget, még a jövő héten nézetek egy diagot hátha mutat valamit, ha nem akkor veszek egy jobb álapotú pedált.



Vidd el nyíregyre Nagy Mikihez gyári diagnosztikára. Debrecent hagyd inkább...

Igen sok jot hallotam rola, akitől vettem a kocsit az is nyiregyi volt



Debreceni út 318/a