autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz mckuka

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2015. szeptember 23. szerda, 12:18


notoriusbg írta:
mckuka írta: Sziasztok!
Nekem egy 2001/12-havi 320-i autóm van! Imádom, tavaly októberben vettem Németből hozták be! Minden rendben volt vele, egészen decemberig - úgy emlékszem - akkor történt először hogy leállítottam a kocsit és csak harmadik indításra indult be. Figyelgettem de utána hetekig semmi, majd március április környékén elkezdte a következő hibákat produkálni. Reggel pöcre indul megy rendesen, majd miután a munkahelyemre értem leállítom, kb 3 óra múlva kellett használnom az autót és mikor fordulok be egy mellékutcába leállt. Megint csak másodikra indult. majd utána megint egy-két hétig rendben volt, majd megint elkezdte, lámpához érve mikor kinyomom a kuplungot és és leáll, nehezen indul - másodikra. Elvittem szerelőhöz - nem gyári szerviz - ott vez. teng. jeladó és az egyik lambda szonda hiba- ha jól emlékszem az A körös. A szerelő kitörölte a hibakódokat és azt mondat menjek vele míg újra nem csinálja. Ez két hét múlva történt meg újra. Visszavittem újabb hibakód kiolvasás, hiba ugyan az. Sajnos ő nem vállalta a cserét, így elvittem egy másik szervizbe, ahova apám kocsiját szoktam vinni, ott volt egy hétig a kocsi, tesztelték, hibakódot olvastak, és azt mondták hogy a kocsi rendben van nem kell cserélni semmit. Három - négy hétig tényleg rendben is volt, ment rendesen, mikor újrakezdte megáll ahelyett hogy alapjáraton lenne, majd egy alkalommal mikor mentem vele hazafelé, el ment belőle az erő, mikor hazaértem füstölt a motor - utólag tudtam meg hogy a vez. teng. jel. adótól kifolyó olaj ráment a kipufogóra. Természetesen szerviz csere, de a kocsiba az erő nem jött vissza úgy istenigazából, kicsit lomha lett. Eltelt 2-hét és újra megállt alattam egy lámpánál. Ekkor s szervizesek ajánlottak egy BMW "specialistát", vigyem oda mert megint vez. teng. jeladó és A-körös lambda szonda a hiba, s a mérések alapján a lambda szondák jól működnek a kocsiban - ha jól emlékszem akkor 4 van benne! Itt légtömegmérőt cseréltek a kocsiban. Elhoztam jártam vele két hetet és újrakezdte. Visszavittem most ott tartunk, hogy nem tudja mi lehet a baj vele, van egy ismerőse aki gyári programmal fogja diagnoztizálni az autót. Azt mondta hogy ha az sem vezet semmilyen eredményre akkor el kell adni! Viszont nekem a kocsi a szívemhez nőtt, imádom! Nem akarom eladni. Van valamilyen ötletetek hogy mi lehet a betegsége? Előre is köszönöm a válaszokat és bocs hogy ilyen hosszúra sikeredett a hozzászólásom!



Szia, nem tudom, segít-e, de hátha: anno évekkel ezelőtt apámnak volt olyanja a 328i-jével, hogy időnként nem tartotta az alapjáratot, hanem leállt, akár menet közben. Kiderült, hogy ezt akkor csinálta, amikor se nem hideg, se nem üzemmeleg volt a motor, hanem a kettő között volt a hőmérséklete. Végül valamilyen szenzort/jeladót kellett cserélni - hogy milyet, arra már nem emlékszem, de ezek alapján nem lehet, hogy esetleg a vezérműtengely-jeladó a ludas?


Szia!

Én inkább azt tapasztaltam, hogy akkor csinálja ha bemelegszik, van úgy hogy egyik nap csinálja, utána elmegy egy - két napig, majd megint! Teljesen ki borít, itt volt a nyár és nem tudtam rendesen használni a kocsit!

notoriusbg
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz notoriusbg

Újonc

Elismertség: 13% (13 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2015. szeptember 23. szerda, 12:14


mckuka írta: Sziasztok!
Nekem egy 2001/12-havi 320-i autóm van! Imádom, tavaly októberben vettem Németből hozták be! Minden rendben volt vele, egészen decemberig - úgy emlékszem - akkor történt először hogy leállítottam a kocsit és csak harmadik indításra indult be. Figyelgettem de utána hetekig semmi, majd március április környékén elkezdte a következő hibákat produkálni. Reggel pöcre indul megy rendesen, majd miután a munkahelyemre értem leállítom, kb 3 óra múlva kellett használnom az autót és mikor fordulok be egy mellékutcába leállt. Megint csak másodikra indult. majd utána megint egy-két hétig rendben volt, majd megint elkezdte, lámpához érve mikor kinyomom a kuplungot és és leáll, nehezen indul - másodikra. Elvittem szerelőhöz - nem gyári szerviz - ott vez. teng. jeladó és az egyik lambda szonda hiba- ha jól emlékszem az A körös. A szerelő kitörölte a hibakódokat és azt mondat menjek vele míg újra nem csinálja. Ez két hét múlva történt meg újra. Visszavittem újabb hibakód kiolvasás, hiba ugyan az. Sajnos ő nem vállalta a cserét, így elvittem egy másik szervizbe, ahova apám kocsiját szoktam vinni, ott volt egy hétig a kocsi, tesztelték, hibakódot olvastak, és azt mondták hogy a kocsi rendben van nem kell cserélni semmit. Három - négy hétig tényleg rendben is volt, ment rendesen, mikor újrakezdte megáll ahelyett hogy alapjáraton lenne, majd egy alkalommal mikor mentem vele hazafelé, el ment belőle az erő, mikor hazaértem füstölt a motor - utólag tudtam meg hogy a vez. teng. jel. adótól kifolyó olaj ráment a kipufogóra. Természetesen szerviz csere, de a kocsiba az erő nem jött vissza úgy istenigazából, kicsit lomha lett. Eltelt 2-hét és újra megállt alattam egy lámpánál. Ekkor s szervizesek ajánlottak egy BMW "specialistát", vigyem oda mert megint vez. teng. jeladó és A-körös lambda szonda a hiba, s a mérések alapján a lambda szondák jól működnek a kocsiban - ha jól emlékszem akkor 4 van benne! Itt légtömegmérőt cseréltek a kocsiban. Elhoztam jártam vele két hetet és újrakezdte. Visszavittem most ott tartunk, hogy nem tudja mi lehet a baj vele, van egy ismerőse aki gyári programmal fogja diagnoztizálni az autót. Azt mondta hogy ha az sem vezet semmilyen eredményre akkor el kell adni! Viszont nekem a kocsi a szívemhez nőtt, imádom! Nem akarom eladni. Van valamilyen ötletetek hogy mi lehet a betegsége? Előre is köszönöm a válaszokat és bocs hogy ilyen hosszúra sikeredett a hozzászólásom!



Szia, nem tudom, segít-e, de hátha: anno évekkel ezelőtt apámnak volt olyanja a 328i-jével, hogy időnként nem tartotta az alapjáratot, hanem leállt, akár menet közben. Kiderült, hogy ezt akkor csinálta, amikor se nem hideg, se nem üzemmeleg volt a motor, hanem a kettő között volt a hőmérséklete. Végül valamilyen szenzort/jeladót kellett cserélni - hogy milyet, arra már nem emlékszem, de ezek alapján nem lehet, hogy esetleg a vezérműtengely-jeladó a ludas?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz mckuka

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2015. szeptember 23. szerda, 11:59


Sziasztok!
Nekem egy 2001/12-havi 320-i autóm van! Imádom, tavaly októberben vettem Németből hozták be! Minden rendben volt vele, egészen decemberig - úgy emlékszem - akkor történt először hogy leállítottam a kocsit és csak harmadik indításra indult be. Figyelgettem de utána hetekig semmi, majd március április környékén elkezdte a következő hibákat produkálni. Reggel pöcre indul megy rendesen, majd miután a munkahelyemre értem leállítom, kb 3 óra múlva kellett használnom az autót és mikor fordulok be egy mellékutcába leállt. Megint csak másodikra indult. majd utána megint egy-két hétig rendben volt, majd megint elkezdte, lámpához érve mikor kinyomom a kuplungot és és leáll, nehezen indul - másodikra. Elvittem szerelőhöz - nem gyári szerviz - ott vez. teng. jeladó és az egyik lambda szonda hiba- ha jól emlékszem az A körös. A szerelő kitörölte a hibakódokat és azt mondat menjek vele míg újra nem csinálja. Ez két hét múlva történt meg újra. Visszavittem újabb hibakód kiolvasás, hiba ugyan az. Sajnos ő nem vállalta a cserét, így elvittem egy másik szervizbe, ahova apám kocsiját szoktam vinni, ott volt egy hétig a kocsi, tesztelték, hibakódot olvastak, és azt mondták hogy a kocsi rendben van nem kell cserélni semmit. Három - négy hétig tényleg rendben is volt, ment rendesen, mikor újrakezdte megáll ahelyett hogy alapjáraton lenne, majd egy alkalommal mikor mentem vele hazafelé, el ment belőle az erő, mikor hazaértem füstölt a motor - utólag tudtam meg hogy a vez. teng. jel. adótól kifolyó olaj ráment a kipufogóra. Természetesen szerviz csere, de a kocsiba az erő nem jött vissza úgy istenigazából, kicsit lomha lett. Eltelt 2-hét és újra megállt alattam egy lámpánál. Ekkor s szervizesek ajánlottak egy BMW "specialistát", vigyem oda mert megint vez. teng. jeladó és A-körös lambda szonda a hiba, s a mérések alapján a lambda szondák jól működnek a kocsiban - ha jól emlékszem akkor 4 van benne! Itt légtömegmérőt cseréltek a kocsiban. Elhoztam jártam vele két hetet és újrakezdte. Visszavittem most ott tartunk, hogy nem tudja mi lehet a baj vele, van egy ismerőse aki gyári programmal fogja diagnoztizálni az autót. Azt mondta hogy ha az sem vezet semmilyen eredményre akkor el kell adni! Viszont nekem a kocsi a szívemhez nőtt, imádom! Nem akarom eladni. Van valamilyen ötletetek hogy mi lehet a betegsége? Előre is köszönöm a válaszokat és bocs hogy ilyen hosszúra sikeredett a hozzászólásom!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. szeptember 23. szerda, 12:01

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17557

Elküldve: 2015. január 31. szombat, 20:31


MillionUSDSmile írta: Sziasztok!


Már több fórumon is találtam ugyanezzel a hibával rendelkező E46-osokat de mint az a legtöbb esetben szokott lenni a hibafelvetést követő egy-két jó tanács után a témában elmaradt a visszacsatolás. A konkrét megoldásra már sajnos nem derült fény.

Az autóm típusa: 2002 E46 316i 1796 cm3 (85 KW) N42B18A

Első hallásra talán nem is tűnik komolynak, de annál bosszantóbb és sok esetben annál balesetveszélyesebb hibajelenségről beszélünk. Az autó motorja menet közben teljesen rendszertelenül „beránt” vagy leáll, lefullad.

„A” eset: Menet közben egy rándítást érzel (mintha egy pillanatra lefulladna a motor) a töltésjel felvillanásának kíséretében majd az autó mintha mi sem történt volna megy tovább. Ez kb 1-2 másodpercig tart van, hogy alig érezni és csinálta már hideg, meleg motornál. Volt, hogy leteszteltem hidegindítás után alapjáraton csinálja-e. Körülbelül 10 perc után jelentkezett a hiba.

„B” eset: Menet közben az autó motorja minden előjel nélkül leáll. Az autó nem erőtlen, ugyanúgy húz és emellett semmi előzetes vagy utólagos hiba nem jelentkezik. Valljuk hát be, ez irgalmatlan kellemetlen tud lenni Budapest belvárosában csúcsforgalomban a belső sávban vagy egy országúton előzés közben. Inkább bele sem gondolok. Miután félrehúzódom a következő két eset lehetséges. Megpróbálom azonnal újraindítani a motort. Ekkor van, hogy elsőre beindul. Van, hogy nem. Másik opció, hogy kb 2 perc várakozás után „pöccre” indul a szekér.

Fentebb említettem, hogy „rendszertelenül” jelentkezik a hiba. Ezt a szó legszorosabb értelmében kell érteni, ugyanis volt hogy közel egy hónapon keresztül nem tapasztaltam a hibát, pedig az autó napi használatban van. Majd egyszer csak újra előjött.

A hibajelenség már közel fél éve kínoz. Elvittem a környék „BMW specialistájához” aki a motordiagnosztika után sorolta a hibakódokat: vezérműtengely jeladó, fordulatszám jeladó, főtengely holtpont jeladó (*megjegyzés: ezeket egyébként más fórumokon is írták). Első lépésként kitörölte a hibákat, és abban maradtunk, ha újra jelentkezik a probléma, vigyem vissza egy újabb beolvasásra. Pár nap után megvolt az első aktus. Vissza a kompira. Eredmény a fentiekben leírt jeladókból kettő hibakódja. Állítása szerint ezt eljátszotta még egy párszor (a baj, hogy én saját szememmel nem láttam) és érdekes volt, hogy mindig más variációban adta ki a jeladók hibáit. Azt mondta „olyan nem létezik, hogy minden jeladó hibás” ezért tüzetesebb sokkal mélyebb vizsgálatra van szükség. Én hülye végső elkeseredettségemben ott hagytam nála az autót. 2-3 héten keresztül hívogattam legalább kétnaponta sikerült-e feltárni a hibát. Mikor meguntam a macska egér játékot, és közöltem vele, hogy pénteken megyek az autóért, ha megnézi, ha nem. Hirtelen sikerült „invesztigálnia” a hibát. Állítása szerint valami „állító motor” a rossz benne a VANOS rendszerrel összefüggésben, de esküszöm hebegett habogott és úgy gondolom szándékosan nem mondta meg a konkrét alkatrész nevét, abban a reményben, hogy majd vele kicseréltetem. Az árat azt kristály tisztán és világosan tudta mondani újonnan 120,000 HUF-tól 150,000 HUF-ig, de ő lehet tud bele bontottan úgy 60-70 ezerért. Mondanom sem kell nem láttuk többet egymást. Alapvető problémát jelentett nálam, hogy a szaki a folyamatos beváltatlan ígéreteivel a hitelét vesztette. Olyan ez mint egy párkapcsolat. Szart sem ér bizalom nélkül.

Több esetben olvastam, hogy az autószerelők csak húzzák a szájukat a hiba hallatán és nem találnak megoldást. Ez nem létezik.
Ha valakinek esetleg van a fentiekkel kapcsolatban hasonló tapasztalata vagy ismerőse akivel ez a véget nem érő rémálom megtörtént akkor kérem ossza meg velem, hátha segítségemre lenne.

Továbbá, ha tudtok ajánlani megbízható helyet, ahol van sansz a valós hiba feltárására, azt is szívesen várom.

Imádom egyébként a kocsim, mert ezen kívül semmi más hibája nincs. Meg sem fordult a fejemben, hogy eladjam, viszont jó lenne szegényt meggyógyítani.

Előre is köszönöm a visszajelzéseket.

Szép napot mindenkinek!

Üdv.: MillionUSDSmile


ahogyan írták, előbb én is a jeladókat cserélném.
nem a Vanos, hanem a Valvetronic szokott még főleg gondot okozni, de az nem okozna motorleállást. az tényleg nem egy olcsó dolog.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2015. január 31. szombat, 17:27


ERA - Holtpont jeladó ERA550456 10.458 Ft
FEBI - Holtpont jeladó FEBI23799 15.273 Ft
MOBILETRON - Holtpont jeladó MBCSE014 12.589 Ft
MEAT&DORIA-HOFFER - Holtpont jeladó MED7517422 13.359 Ft

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2015. január 31. szombat, 17:24


MillionUSDSmile írta:
anubisz írta:
MillionUSDSmile írta:
anubisz írta: Ez pedig vezérműtengely jeladó lesz. 90% ban. Nekem is ugyan ezt csinálta. Szerintem nyugodtan kicserélheted, csak tudni kellene melyik a hibás a kettőből. Nekem menet közben kanyarodáskor leállt. Nem 1x,nem 2x.
Ha főtengely jeladó a hibás akkor többnyire melegen nem indul, ha lehűl akkor igen.
Ha kell egy hely ahol tényleg diagnosztikával foglalkoznak,írj és megadom, vagy veszel 2 jeladót és berakod,aztán le lesz róluk a gond egy darabig megint.
Attól még lehet egy harmadik hiba,ami ezt a kettőt generálja.de ott a jeladók körül lesz a gond. Ha rossz a jeladó akkor úgy áll le ahogy írod, meg úgy is leáll,ha lámpánál állsz járó motorral, és zöld lesz és indulnál,rálépsz a gázra és leáll. Újra indítasz és megy mintha semmi nem történt volna. Aztán kiszámíthatatlan mikor áll le megint.

Szia Anubisz!

A két VT jeladó teljesen egyforma ? Én is arra gondoltam, hogy lecserélem mindkettőt, az a biztosabb. Ha utána is jelentkezik a hiba, legalább lesz kiindulási pont.
Egyébként erre volt szükségem, hogy valaki megerősítést adjon akinek már volt ezzel a problémával tapasztalata. Köszönöm a válaszod!



Nem egyforma, az enyémbe biztos nem,a tiedbe mindjárt megnézem, de szerintem ott se.

ez milyen motor? mert 1.6 ból van több fajta.

Nekem már mind a kettő lett cserélve, külön,külön. Ugyan azt csinálta mind a kettő, mikor beszart. Gondolt egyet és leállt a kocsi menet közben,vagy induláskor, volt hogy 2 hétig se,volt hogy naponta többször is. Majdnem összetörtem miatta a kocsit, mert egyszer pont kanyarba állt le. Elment szervó minden.Alig tudtam fogni a kocsit.

a tiedbe egyforma, ha N42 motor.
http://bmwfans.info/parts-cata..._on_parts/

a Febi 15000 a Bárdiba. ha van kedvezménye valakinek akit ismersz 40,50% akkor fillérekért megveszed a kettőt. Talán 15 ből ki is jön a kettő.


Enyém az 316i 1796 cm3 (85 KW), a motorkód N42B18A


akkor jó, az amit linkeltem. Az kell bele. Ha tudsz szerezni kedvezményt akkor 8,9 körül megkapod a Bárdiba. A Febit, van olcsóbb is, de azokat nem raknám bele.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz MillionUSDSmile

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2015. január 31. szombat, 17:21


anubisz írta:
MillionUSDSmile írta:
anubisz írta: Ez pedig vezérműtengely jeladó lesz. 90% ban. Nekem is ugyan ezt csinálta. Szerintem nyugodtan kicserélheted, csak tudni kellene melyik a hibás a kettőből. Nekem menet közben kanyarodáskor leállt. Nem 1x,nem 2x.
Ha főtengely jeladó a hibás akkor többnyire melegen nem indul, ha lehűl akkor igen.
Ha kell egy hely ahol tényleg diagnosztikával foglalkoznak,írj és megadom, vagy veszel 2 jeladót és berakod,aztán le lesz róluk a gond egy darabig megint.
Attól még lehet egy harmadik hiba,ami ezt a kettőt generálja.de ott a jeladók körül lesz a gond. Ha rossz a jeladó akkor úgy áll le ahogy írod, meg úgy is leáll,ha lámpánál állsz járó motorral, és zöld lesz és indulnál,rálépsz a gázra és leáll. Újra indítasz és megy mintha semmi nem történt volna. Aztán kiszámíthatatlan mikor áll le megint.

Szia Anubisz!

A két VT jeladó teljesen egyforma ? Én is arra gondoltam, hogy lecserélem mindkettőt, az a biztosabb. Ha utána is jelentkezik a hiba, legalább lesz kiindulási pont.
Egyébként erre volt szükségem, hogy valaki megerősítést adjon akinek már volt ezzel a problémával tapasztalata. Köszönöm a válaszod!



Nem egyforma, az enyémbe biztos nem,a tiedbe mindjárt megnézem, de szerintem ott se.

ez milyen motor? mert 1.6 ból van több fajta.

Nekem már mind a kettő lett cserélve, külön,külön. Ugyan azt csinálta mind a kettő, mikor beszart. Gondolt egyet és leállt a kocsi menet közben,vagy induláskor, volt hogy 2 hétig se,volt hogy naponta többször is. Majdnem összetörtem miatta a kocsit, mert egyszer pont kanyarba állt le. Elment szervó minden.Alig tudtam fogni a kocsit.

a tiedbe egyforma, ha N42 motor.
http://bmwfans.info/parts-cata..._on_parts/

a Febi 15000 a Bárdiba. ha van kedvezménye valakinek akit ismersz 40,50% akkor fillérekért megveszed a kettőt. Talán 15 ből ki is jön a kettő.


Enyém az 316i 1796 cm3 (85 KW), a motorkód N42B18A

Én is ezt néztem, szerinted ez megfelelő ?
http://www.bardiauto.hu/websho...ont-jelado


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. január 31. szombat, 17:23


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2015. január 31. szombat, 17:20


Ha meg a 9 es valvetronic motort mondta neked a szerelő,akkor is az csak 73000 a Bárdiba VDO márka és ebből még lejön 40% ha van,az akkor se 130 ezer. Szóval azok be akartak vágni téged.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2015. január 31. szombat, 16:57


MillionUSDSmile írta:
anubisz írta: Ez pedig vezérműtengely jeladó lesz. 90% ban. Nekem is ugyan ezt csinálta. Szerintem nyugodtan kicserélheted, csak tudni kellene melyik a hibás a kettőből. Nekem menet közben kanyarodáskor leállt. Nem 1x,nem 2x.
Ha főtengely jeladó a hibás akkor többnyire melegen nem indul, ha lehűl akkor igen.
Ha kell egy hely ahol tényleg diagnosztikával foglalkoznak,írj és megadom, vagy veszel 2 jeladót és berakod,aztán le lesz róluk a gond egy darabig megint.
Attól még lehet egy harmadik hiba,ami ezt a kettőt generálja.de ott a jeladók körül lesz a gond. Ha rossz a jeladó akkor úgy áll le ahogy írod, meg úgy is leáll,ha lámpánál állsz járó motorral, és zöld lesz és indulnál,rálépsz a gázra és leáll. Újra indítasz és megy mintha semmi nem történt volna. Aztán kiszámíthatatlan mikor áll le megint.

Szia Anubisz!

A két VT jeladó teljesen egyforma ? Én is arra gondoltam, hogy lecserélem mindkettőt, az a biztosabb. Ha utána is jelentkezik a hiba, legalább lesz kiindulási pont.
Egyébként erre volt szükségem, hogy valaki megerősítést adjon akinek már volt ezzel a problémával tapasztalata. Köszönöm a válaszod!



Nem egyforma, az enyémbe biztos nem,a tiedbe mindjárt megnézem, de szerintem ott se.

ez milyen motor? mert 1.6 ból van több fajta.

Nekem már mind a kettő lett cserélve, külön,külön. Ugyan azt csinálta mind a kettő, mikor beszart. Gondolt egyet és leállt a kocsi menet közben,vagy induláskor, volt hogy 2 hétig se,volt hogy naponta többször is. Majdnem összetörtem miatta a kocsit, mert egyszer pont kanyarba állt le. Elment szervó minden.Alig tudtam fogni a kocsit.

a tiedbe egyforma, ha N42 motor.
http://bmwfans.info/parts-cata..._on_parts/

a Febi 15000 a Bárdiba. ha van kedvezménye valakinek akit ismersz 40,50% akkor fillérekért megveszed a kettőt. Talán 15 ből ki is jön a kettő.

Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2015. január 31. szombat, 17:15

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz MillionUSDSmile

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2015. január 31. szombat, 16:46


anubisz írta: Ez pedig vezérműtengely jeladó lesz. 90% ban. Nekem is ugyan ezt csinálta. Szerintem nyugodtan kicserélheted, csak tudni kellene melyik a hibás a kettőből. Nekem menet közben kanyarodáskor leállt. Nem 1x,nem 2x.
Ha főtengely jeladó a hibás akkor többnyire melegen nem indul, ha lehűl akkor igen.
Ha kell egy hely ahol tényleg diagnosztikával foglalkoznak,írj és megadom, vagy veszel 2 jeladót és berakod,aztán le lesz róluk a gond egy darabig megint.
Attól még lehet egy harmadik hiba,ami ezt a kettőt generálja.de ott a jeladók körül lesz a gond. Ha rossz a jeladó akkor úgy áll le ahogy írod, meg úgy is leáll,ha lámpánál állsz járó motorral, és zöld lesz és indulnál,rálépsz a gázra és leáll. Újra indítasz és megy mintha semmi nem történt volna. Aztán kiszámíthatatlan mikor áll le megint.

Szia Anubisz!

A két VT jeladó teljesen egyforma ? Én is arra gondoltam, hogy lecserélem mindkettőt, az a biztosabb. Ha utána is jelentkezik a hiba, legalább lesz kiindulási pont.
Egyébként erre volt szükségem, hogy valaki megerősítést adjon akinek már volt ezzel a problémával tapasztalata. Köszönöm a válaszod!



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2015. január 31. szombat, 14:49


Ez pedig vezérműtengely jeladó lesz. 90% ban. Nekem is ugyan ezt csinálta. Szerintem nyugodtan kicserélheted, csak tudni kellene melyik a hibás a kettőből. Nekem menet közben kanyarodáskor leállt. Nem 1x,nem 2x.
Ha főtengely jeladó a hibás akkor többnyire melegen nem indul, ha lehűl akkor igen.
Ha kell egy hely ahol tényleg diagnosztikával foglalkoznak,írj és megadom, vagy veszel 2 jeladót és berakod,aztán le lesz róluk a gond egy darabig megint.
Attól még lehet egy harmadik hiba,ami ezt a kettőt generálja.de ott a jeladók körül lesz a gond. Ha rossz a jeladó akkor úgy áll le ahogy írod, meg úgy is leáll,ha lámpánál állsz járó motorral, és zöld lesz és indulnál,rálépsz a gázra és leáll. Újra indítasz és megy mintha semmi nem történt volna. Aztán kiszámíthatatlan mikor áll le megint.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz MillionUSDSmile

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2015. január 31. szombat, 13:24


Pocses írta:
MillionUSDSmile írta: Sziasztok!


Már több fórumon is találtam ugyanezzel a hibával rendelkező E46-osokat de mint az a legtöbb esetben szokott lenni a hibafelvetést követő egy-két jó tanács után a témában elmaradt a visszacsatolás. A konkrét megoldásra már sajnos nem derült fény.

Az autóm típusa: 2002 E46 316i 1796 cm3 (85 KW) N42B18A

Első hallásra talán nem is tűnik komolynak, de annál bosszantóbb és sok esetben annál balesetveszélyesebb hibajelenségről beszélünk. Az autó motorja menet közben teljesen rendszertelenül „beránt” vagy leáll, lefullad.

„A” eset: Menet közben egy rándítást érzel (mintha egy pillanatra lefulladna a motor) a töltésjel felvillanásának kíséretében majd az autó mintha mi sem történt volna megy tovább. Ez kb 1-2 másodpercig tart van, hogy alig érezni és csinálta már hideg, meleg motornál. Volt, hogy leteszteltem hidegindítás után alapjáraton csinálja-e. Körülbelül 10 perc után jelentkezett a hiba.

„B” eset: Menet közben az autó motorja minden előjel nélkül leáll. Az autó nem erőtlen, ugyanúgy húz és emellett semmi előzetes vagy utólagos hiba nem jelentkezik. Valljuk hát be, ez irgalmatlan kellemetlen tud lenni Budapest belvárosában csúcsforgalomban a belső sávban vagy egy országúton előzés közben. Inkább bele sem gondolok. Miután félrehúzódom a következő két eset lehetséges. Megpróbálom azonnal újraindítani a motort. Ekkor van, hogy elsőre beindul. Van, hogy nem. Másik opció, hogy kb 2 perc várakozás után „pöccre” indul a szekér.

Fentebb említettem, hogy „rendszertelenül” jelentkezik a hiba. Ezt a szó legszorosabb értelmében kell érteni, ugyanis volt hogy közel egy hónapon keresztül nem tapasztaltam a hibát, pedig az autó napi használatban van. Majd egyszer csak újra előjött.

A hibajelenség már közel fél éve kínoz. Elvittem a környék „BMW specialistájához” aki a motordiagnosztika után sorolta a hibakódokat: vezérműtengely jeladó, fordulatszám jeladó, főtengely holtpont jeladó (*megjegyzés: ezeket egyébként más fórumokon is írták). Első lépésként kitörölte a hibákat, és abban maradtunk, ha újra jelentkezik a probléma, vigyem vissza egy újabb beolvasásra. Pár nap után megvolt az első aktus. Vissza a kompira. Eredmény a fentiekben leírt jeladókból kettő hibakódja. Állítása szerint ezt eljátszotta még egy párszor (a baj, hogy én saját szememmel nem láttam) és érdekes volt, hogy mindig más variációban adta ki a jeladók hibáit. Azt mondta „olyan nem létezik, hogy minden jeladó hibás” ezért tüzetesebb sokkal mélyebb vizsgálatra van szükség. Én hülye végső elkeseredettségemben ott hagytam nála az autót. 2-3 héten keresztül hívogattam legalább kétnaponta sikerült-e feltárni a hibát. Mikor meguntam a macska egér játékot, és közöltem vele, hogy pénteken megyek az autóért, ha megnézi, ha nem. Hirtelen sikerült „invesztigálnia” a hibát. Állítása szerint valami „állító motor” a rossz benne a VANOS rendszerrel összefüggésben, de esküszöm hebegett habogott és úgy gondolom szándékosan nem mondta meg a konkrét alkatrész nevét, abban a reményben, hogy majd vele kicseréltetem. Az árat azt kristály tisztán és világosan tudta mondani újonnan 120,000 HUF-tól 150,000 HUF-ig, de ő lehet tud bele bontottan úgy 60-70 ezerért. Mondanom sem kell nem láttuk többet egymást. Alapvető problémát jelentett nálam, hogy a szaki a folyamatos beváltatlan ígéreteivel a hitelét vesztette. Olyan ez mint egy párkapcsolat. Szart sem ér bizalom nélkül.

Több esetben olvastam, hogy az autószerelők csak húzzák a szájukat a hiba hallatán és nem találnak megoldást. Ez nem létezik.
Ha valakinek esetleg van a fentiekkel kapcsolatban hasonló tapasztalata vagy ismerőse akivel ez a véget nem érő rémálom megtörtént akkor kérem ossza meg velem, hátha segítségemre lenne.

Továbbá, ha tudtok ajánlani megbízható helyet, ahol van sansz a valós hiba feltárására, azt is szívesen várom.

Imádom egyébként a kocsim, mert ezen kívül semmi más hibája nincs. Meg sem fordult a fejemben, hogy eladjam, viszont jó lenne szegényt meggyógyítani.

Előre is köszönöm a visszajelzéseket.

Szép napot mindenkinek!

Üdv.: MillionUSDSmile


Szia!

Adatlapodon elfeledted kitölteni, hogy helyileg merre laksz, így nehéz lesz hozzád lehetőleg a közeledben lakó jó szakit ajánlani. HA győri kell estleg, akkor én tudok 1et.

Üdv.: Pocses


Szia!

Hatvan, Budapest környéke még megfelelő. A legmegfelelőbb hely olyan lenne, ahová Szombaton is el lehetne vinni, és ott a helyszínen JIT megnéznék. Habár ez alaposabb kivizsgálásnál nehezen működne. De sajnos már elég nehéz megbízni bárkiben is. Mindenesetre köszönöm a hozzászólásod!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2015. január 31. szombat, 12:39


MillionUSDSmile írta: Sziasztok!


Már több fórumon is találtam ugyanezzel a hibával rendelkező E46-osokat de mint az a legtöbb esetben szokott lenni a hibafelvetést követő egy-két jó tanács után a témában elmaradt a visszacsatolás. A konkrét megoldásra már sajnos nem derült fény.

Az autóm típusa: 2002 E46 316i 1796 cm3 (85 KW) N42B18A

Első hallásra talán nem is tűnik komolynak, de annál bosszantóbb és sok esetben annál balesetveszélyesebb hibajelenségről beszélünk. Az autó motorja menet közben teljesen rendszertelenül „beránt” vagy leáll, lefullad.

„A” eset: Menet közben egy rándítást érzel (mintha egy pillanatra lefulladna a motor) a töltésjel felvillanásának kíséretében majd az autó mintha mi sem történt volna megy tovább. Ez kb 1-2 másodpercig tart van, hogy alig érezni és csinálta már hideg, meleg motornál. Volt, hogy leteszteltem hidegindítás után alapjáraton csinálja-e. Körülbelül 10 perc után jelentkezett a hiba.

„B” eset: Menet közben az autó motorja minden előjel nélkül leáll. Az autó nem erőtlen, ugyanúgy húz és emellett semmi előzetes vagy utólagos hiba nem jelentkezik. Valljuk hát be, ez irgalmatlan kellemetlen tud lenni Budapest belvárosában csúcsforgalomban a belső sávban vagy egy országúton előzés közben. Inkább bele sem gondolok. Miután félrehúzódom a következő két eset lehetséges. Megpróbálom azonnal újraindítani a motort. Ekkor van, hogy elsőre beindul. Van, hogy nem. Másik opció, hogy kb 2 perc várakozás után „pöccre” indul a szekér.

Fentebb említettem, hogy „rendszertelenül” jelentkezik a hiba. Ezt a szó legszorosabb értelmében kell érteni, ugyanis volt hogy közel egy hónapon keresztül nem tapasztaltam a hibát, pedig az autó napi használatban van. Majd egyszer csak újra előjött.

A hibajelenség már közel fél éve kínoz. Elvittem a környék „BMW specialistájához” aki a motordiagnosztika után sorolta a hibakódokat: vezérműtengely jeladó, fordulatszám jeladó, főtengely holtpont jeladó (*megjegyzés: ezeket egyébként más fórumokon is írták). Első lépésként kitörölte a hibákat, és abban maradtunk, ha újra jelentkezik a probléma, vigyem vissza egy újabb beolvasásra. Pár nap után megvolt az első aktus. Vissza a kompira. Eredmény a fentiekben leírt jeladókból kettő hibakódja. Állítása szerint ezt eljátszotta még egy párszor (a baj, hogy én saját szememmel nem láttam) és érdekes volt, hogy mindig más variációban adta ki a jeladók hibáit. Azt mondta „olyan nem létezik, hogy minden jeladó hibás” ezért tüzetesebb sokkal mélyebb vizsgálatra van szükség. Én hülye végső elkeseredettségemben ott hagytam nála az autót. 2-3 héten keresztül hívogattam legalább kétnaponta sikerült-e feltárni a hibát. Mikor meguntam a macska egér játékot, és közöltem vele, hogy pénteken megyek az autóért, ha megnézi, ha nem. Hirtelen sikerült „invesztigálnia” a hibát. Állítása szerint valami „állító motor” a rossz benne a VANOS rendszerrel összefüggésben, de esküszöm hebegett habogott és úgy gondolom szándékosan nem mondta meg a konkrét alkatrész nevét, abban a reményben, hogy majd vele kicseréltetem. Az árat azt kristály tisztán és világosan tudta mondani újonnan 120,000 HUF-tól 150,000 HUF-ig, de ő lehet tud bele bontottan úgy 60-70 ezerért. Mondanom sem kell nem láttuk többet egymást. Alapvető problémát jelentett nálam, hogy a szaki a folyamatos beváltatlan ígéreteivel a hitelét vesztette. Olyan ez mint egy párkapcsolat. Szart sem ér bizalom nélkül.

Több esetben olvastam, hogy az autószerelők csak húzzák a szájukat a hiba hallatán és nem találnak megoldást. Ez nem létezik.
Ha valakinek esetleg van a fentiekkel kapcsolatban hasonló tapasztalata vagy ismerőse akivel ez a véget nem érő rémálom megtörtént akkor kérem ossza meg velem, hátha segítségemre lenne.

Továbbá, ha tudtok ajánlani megbízható helyet, ahol van sansz a valós hiba feltárására, azt is szívesen várom.

Imádom egyébként a kocsim, mert ezen kívül semmi más hibája nincs. Meg sem fordult a fejemben, hogy eladjam, viszont jó lenne szegényt meggyógyítani.

Előre is köszönöm a visszajelzéseket.

Szép napot mindenkinek!

Üdv.: MillionUSDSmile


Szia!

Adatlapodon elfeledted kitölteni, hogy helyileg merre laksz, így nehéz lesz hozzád lehetőleg a közeledben lakó jó szakit ajánlani. HA győri kell estleg, akkor én tudok 1et.

Üdv.: Pocses

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz MillionUSDSmile

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2015. január 31. szombat, 12:31


Sziasztok!


Már több fórumon is találtam ugyanezzel a hibával rendelkező E46-osokat de mint az a legtöbb esetben szokott lenni a hibafelvetést követő egy-két jó tanács után a témában elmaradt a visszacsatolás. A konkrét megoldásra már sajnos nem derült fény.

Az autóm típusa: 2002 E46 316i 1796 cm3 (85 KW) N42B18A

Első hallásra talán nem is tűnik komolynak, de annál bosszantóbb és sok esetben annál balesetveszélyesebb hibajelenségről beszélünk. Az autó motorja menet közben teljesen rendszertelenül „beránt” vagy leáll, lefullad.

„A” eset: Menet közben egy rándítást érzel (mintha egy pillanatra lefulladna a motor) a töltésjel felvillanásának kíséretében majd az autó mintha mi sem történt volna megy tovább. Ez kb 1-2 másodpercig tart van, hogy alig érezni és csinálta már hideg, meleg motornál. Volt, hogy leteszteltem hidegindítás után alapjáraton csinálja-e. Körülbelül 10 perc után jelentkezett a hiba.

„B” eset: Menet közben az autó motorja minden előjel nélkül leáll. Az autó nem erőtlen, ugyanúgy húz és emellett semmi előzetes vagy utólagos hiba nem jelentkezik. Valljuk hát be, ez irgalmatlan kellemetlen tud lenni Budapest belvárosában csúcsforgalomban a belső sávban vagy egy országúton előzés közben. Inkább bele sem gondolok. Miután félrehúzódom a következő két eset lehetséges. Megpróbálom azonnal újraindítani a motort. Ekkor van, hogy elsőre beindul. Van, hogy nem. Másik opció, hogy kb 2 perc várakozás után „pöccre” indul a szekér.

Fentebb említettem, hogy „rendszertelenül” jelentkezik a hiba. Ezt a szó legszorosabb értelmében kell érteni, ugyanis volt hogy közel egy hónapon keresztül nem tapasztaltam a hibát, pedig az autó napi használatban van. Majd egyszer csak újra előjött.

A hibajelenség már közel fél éve kínoz. Elvittem a környék „BMW specialistájához” aki a motordiagnosztika után sorolta a hibakódokat: vezérműtengely jeladó, fordulatszám jeladó, főtengely holtpont jeladó (*megjegyzés: ezeket egyébként más fórumokon is írták). Első lépésként kitörölte a hibákat, és abban maradtunk, ha újra jelentkezik a probléma, vigyem vissza egy újabb beolvasásra. Pár nap után megvolt az első aktus. Vissza a kompira. Eredmény a fentiekben leírt jeladókból kettő hibakódja. Állítása szerint ezt eljátszotta még egy párszor (a baj, hogy én saját szememmel nem láttam) és érdekes volt, hogy mindig más variációban adta ki a jeladók hibáit. Azt mondta „olyan nem létezik, hogy minden jeladó hibás” ezért tüzetesebb sokkal mélyebb vizsgálatra van szükség. Én hülye végső elkeseredettségemben ott hagytam nála az autót. 2-3 héten keresztül hívogattam legalább kétnaponta sikerült-e feltárni a hibát. Mikor meguntam a macska egér játékot, és közöltem vele, hogy pénteken megyek az autóért, ha megnézi, ha nem. Hirtelen sikerült „invesztigálnia” a hibát. Állítása szerint valami „állító motor” a rossz benne a VANOS rendszerrel összefüggésben, de esküszöm hebegett habogott és úgy gondolom szándékosan nem mondta meg a konkrét alkatrész nevét, abban a reményben, hogy majd vele kicseréltetem. Az árat azt kristály tisztán és világosan tudta mondani újonnan 120,000 HUF-tól 150,000 HUF-ig, de ő lehet tud bele bontottan úgy 60-70 ezerért. Mondanom sem kell nem láttuk többet egymást. Alapvető problémát jelentett nálam, hogy a szaki a folyamatos beváltatlan ígéreteivel a hitelét vesztette. Olyan ez mint egy párkapcsolat. Szart sem ér bizalom nélkül.

Több esetben olvastam, hogy az autószerelők csak húzzák a szájukat a hiba hallatán és nem találnak megoldást. Ez nem létezik.
Ha valakinek esetleg van a fentiekkel kapcsolatban hasonló tapasztalata vagy ismerőse akivel ez a véget nem érő rémálom megtörtént akkor kérem ossza meg velem, hátha segítségemre lenne.

Továbbá, ha tudtok ajánlani megbízható helyet, ahol van sansz a valós hiba feltárására, azt is szívesen várom.

Imádom egyébként a kocsim, mert ezen kívül semmi más hibája nincs. Meg sem fordult a fejemben, hogy eladjam, viszont jó lenne szegényt meggyógyítani.

Előre is köszönöm a visszajelzéseket.

Szép napot mindenkinek!

Üdv.: MillionUSDSmile


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. november 12. kedd, 15:00


hil írta:
anubisz írta:
naarjan írta:

Megvan a hiba! A két jeladó azonos a típusnál. A szerelő a jó vezérműtengely jeladót cserélte egy új jóra a főtengelyé helyett.



Igen, bizony, hát ezt nem tudhattam, nálam különböző még az alakja is. Nálad bizony egyforma.
http://bmwfans.info/parts-cata..._on_parts/

Sziasztok!
Nem okoskodni akarok, de nem lehet, hogy 2 veztengely jeladó van benne? Mert a belinkelt képen a hengerfejben van mindkettő és vezérműtengely jeladó néven ( camshaft, a főtengely jeladó pedig:crankshaft). Nem értek hozzá, csak szemet szúrt, ezért írtam.
hil

a főtengely jeladó: 13627548994 és az bizony a motorblokk alján a kuplung háznál van. Azt gondolom, valamit félre értettél.

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=10





Én vez.teng. jeladóra értettem, abból meg kettő van neki, és egyforma, hogy nála mit cseréltek,és mire, hát azt nem tudom,úgy értem neki a vez.t.jeladót cserélte ki a főt,jeladó helyett Szomorú, hogy az embernek állandóan a másik agyába kell kutakodni, mert nem képesek normálisan leírni,mi történt, köpnek 4 szót, és fejtsd meg.