autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz Fazi3334

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2015. január 26. hétfő, 17:32


Sziasztok!

Facelift előtti 320d-nél és 318d-nél előforduló főtengely törésről ki mit tud? Gondolok itt a kiváltó okra és a megelőzésre. Köszi, üdv!

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (13 pont) | Hozzászólások: 419

Elküldve: 2015. január 24. szombat, 16:30


Üdv.

Tegnap csereltem kartergazszuro betetet a kocsimban amivel probléma nem volt.
no ma reggel mentem a kocsival es arra lettem figyelmes hogy tul magas a fogyasztás. Itt arra gondolok h pl 90 tempomat lemegy 5,2-5,5 re..de mkst 7,8 at mutatott lenullazott bc vel is !! A pillanatnyi is 8ason alt a 5-6 helyett..

mi okozhatott ilyesmi nemu valtozast egyik pillanatril a másikra?
Ja es mintha 5-ben 100tol gyengecskebb le ne a gép szerintem vagy megszoktam mar nagyon..itt azt ertem h pl 100rol 150re lassban gyorsult fel.

lehet köze a betet cserehez?
Illetve ra 1 órára minden fasza volt már!

Vajon csak bezavarodott vagy netán valami bibi lenne?
köszi

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (13 pont) | Hozzászólások: 419

Elküldve: 2015. január 24. szombat, 05:33


Nekem az utóbbi van nem pedig a szövetes jobb azt mondják. átmérőre figyeltél gondolom nem?


Fort
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Fort

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 76

Elküldve: 2015. január 23. péntek, 11:55


toki24 írta:
szotakdavid írta:
lela írta:
Fort írta:
YELLOW írta:
Fort írta:
Köszönöm a gyors választ.Az olajat nem eszi az autó,nem hangosabb tőle a motor.Itthon az új olaj,ha bármi változás lenne lecserélem azonnal,de maximum 15.000-nél.Akkor kiderül hogy a következő csere is 15-nél vagy már 10.000-nél legyen.80%-ban főúton járok napi 100km-t,a légszűrő kivettem,tiszta.Tankolni csak kúton tankolok és negyed tank alá nem nagyon megy a mutató,így bízom benne hogy az üzemanyagszűrővel sem lesz gond ha 30.000-nél cserélem.

A másik dolog a klíma szíja lenne.Ebben a hidegebb párás időben kicsit nyekergett.A fórum olvasgatása után az ajánlott Contitech-et rendeltem,de a régit levettem mert idegesített a hangja.Ha 1-2 napot így járok vele, baj lehet belőle? Szokott ennek a feszítő görgője is nyekeregni vagy általában a szíj használódik el?Szíj levétele után megpörgettem,de úgy nem hallottam rendellenes hangot.

Harmadik dolog (Jó hogy ma eszembe jut minden hülyeség ) a porlasztó üzemanyagcsövek a motor tetején (vagy mi ennek a pontos neve) lennének.Kartergáz szűrő cseréjénél láttam hogy nagyon rossz állapotban vannak és ahogy megmozgattam az egyiket,el is repedt.A helyi autós boltban résolajcsőként árult vászonos gumicsövet kaptam csak.Ideiglenesen erre cseréltem ki mind a 4-et,de sürgősen lecserélném normális résolaj csövekre.Hol tudok ilyet rendelni és milyen minőséget,fajtát válasszak?



lehet csak akkor van a görgőnek hangja, ha feszül rajta a szíj. de szíj nélkül ne menjél, mert se vízpumpa, se szervod nem lesz. habár várjáá csak neked lehet van külön egy másik szíj is. akkor viszont nem gáz, ha az csak a klímára megy..


Igen két szíj van ez a rövidebb,a klímás.Ha nem a szíj okozza mást nem lesz egy tartalék belőle,de azért bízom benne hogy feszítőt nem kell most cserélnem.



Én nem használnám szíj nélkül, mert a főtengely ékszíjtárcsa akkor van jól kiegyensúlyozva ha rajta van.Ha csak az egyik van ráakasztva fél oldalól terheli csak.Le ne szakadjon az ékszíjtárcsád. Egyébként rá is van írva a szíjtárcsa szélére hogy ne használja szíj nélkül.


Akkor a gyàrilag klíma nélküli e46-ok mind gyàrtàdi hibàbasak?!



A csö miatt ne aggodj ha hozzá valót vettél átmérőben és megfelelőt akkor tökéletes, mi is a multkor cseréltük ki mindet az enyémben, biztos ami biztos alapon.. egy kettő elég repedt isvolt már..


Hát ez az,hogy szerintem nem megfelelőt kaptam.
Ilyet adtak,ami sima gumi belül,kívül szövettel
Lehet hogy ilyet kellene keresnem,ami belső szövet erösítéssel van?
Nem lenne túl jó ha rámgyulladna az autó

Tegnap megjött a szíj is,így ma kiderül hogy feszítőt is kell e újat rendelnem.





szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (155 pont) | Hozzászólások: 1699

Elküldve: 2015. január 22. csütörtök, 19:08


YELLOW írta:
minimal írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
Akkor a gyàrilag klíma nélküli e46-ok mind gyàrtàdi hibàbasak?!


tényleg volt ilyen E46 amúgy? valamikor hallottam, de nem hittem el. mert oké E36-ba volt. de E46 abban az árkategóriában én alapnak mondanám már a klímát. legalább a manuált. mondjuk aki egy BMW-t ebben az időben klíma nélkül vett meg, az biztos nem volt tiszta fialás ki rendel le így egy BMW-t? még a manuális klímán is elszőrnyűlködöm egy BMW-ben, pedig E90, E60-ban is volt.


Én tavaly találkoztam egy olyan 1es BMW-vel (e87) amiben gyárilag nem volt klíma.



hihetetlen...
bár, ha azt nézem anno a mercihez is feláras volt a hátsó ablakfűtés
oké, hogy a BMW prémium márka, de azért az alapár így is túl magas, tehát abba is beleférhetne a klíma. de akkor legalább legyen annyival magasabb az alapár, de járjon alapból a klíma. azért 2015-ben, egy BMW-t nem adjanak már klíma nélkül. agyaltam itt magamban, hogy biztos van olyan régió, ahol nem igénylik a klímát, de télen is van haszna, igaz nem annyira jellemző.


Igen volt ilyen.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 84% (11787 pont) | Hozzászólások: 13878

Elküldve: 2015. január 22. csütörtök, 11:57


minimal írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
Akkor a gyàrilag klíma nélküli e46-ok mind gyàrtàdi hibàbasak?!


tényleg volt ilyen E46 amúgy? valamikor hallottam, de nem hittem el. mert oké E36-ba volt. de E46 abban az árkategóriában én alapnak mondanám már a klímát. legalább a manuált. mondjuk aki egy BMW-t ebben az időben klíma nélkül vett meg, az biztos nem volt tiszta fialás ki rendel le így egy BMW-t? még a manuális klímán is elszőrnyűlködöm egy BMW-ben, pedig E90, E60-ban is volt.


Én tavaly találkoztam egy olyan 1es BMW-vel (e87) amiben gyárilag nem volt klíma.



hihetetlen...
bár, ha azt nézem anno a mercihez is feláras volt a hátsó ablakfűtés
oké, hogy a BMW prémium márka, de azért az alapár így is túl magas, tehát abba is beleférhetne a klíma. de akkor legalább legyen annyival magasabb az alapár, de járjon alapból a klíma. azért 2015-ben, egy BMW-t nem adjanak már klíma nélkül. agyaltam itt magamban, hogy biztos van olyan régió, ahol nem igénylik a klímát, de télen is van haszna, igaz nem annyira jellemző.

minimal
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz minimal

Törzsvendég

Elismertség: 12% (15 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2015. január 22. csütörtök, 11:47


YELLOW írta:
szotakdavid írta:
Akkor a gyàrilag klíma nélküli e46-ok mind gyàrtàdi hibàbasak?!


tényleg volt ilyen E46 amúgy? valamikor hallottam, de nem hittem el. mert oké E36-ba volt. de E46 abban az árkategóriában én alapnak mondanám már a klímát. legalább a manuált. mondjuk aki egy BMW-t ebben az időben klíma nélkül vett meg, az biztos nem volt tiszta fialás ki rendel le így egy BMW-t? még a manuális klímán is elszőrnyűlködöm egy BMW-ben, pedig E90, E60-ban is volt.


Én tavaly találkoztam egy olyan 1es BMW-vel (e87) amiben gyárilag nem volt klíma.




lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Fórumlakó

Elismertség: 6% (17 pont) | Hozzászólások: 254

Elküldve: 2015. január 22. csütörtök, 10:47



[/quote]

Akkor a gyàrilag klíma nélküli e46-ok mind gyàrtàdi hibàbasak?![/quote]


Jogos!
Én kérek elnézést.Én sem gondoltam volna hogy van klíma nélküli.
Gondolom a felírat teljesen szíj nélküli állapotra vonatkozik.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 84% (11787 pont) | Hozzászólások: 13878

Elküldve: 2015. január 22. csütörtök, 07:43


szotakdavid írta:
Akkor a gyàrilag klíma nélküli e46-ok mind gyàrtàdi hibàbasak?!


tényleg volt ilyen E46 amúgy? valamikor hallottam, de nem hittem el. mert oké E36-ba volt. de E46 abban az árkategóriában én alapnak mondanám már a klímát. legalább a manuált. mondjuk aki egy BMW-t ebben az időben klíma nélkül vett meg, az biztos nem volt tiszta fialás ki rendel le így egy BMW-t? még a manuális klímán is elszőrnyűlködöm egy BMW-ben, pedig E90, E60-ban is volt.

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (13 pont) | Hozzászólások: 419

Elküldve: 2015. január 22. csütörtök, 05:33


szotakdavid írta:
lela írta:
Fort írta:
YELLOW írta:
Fort írta:
Köszönöm a gyors választ.Az olajat nem eszi az autó,nem hangosabb tőle a motor.Itthon az új olaj,ha bármi változás lenne lecserélem azonnal,de maximum 15.000-nél.Akkor kiderül hogy a következő csere is 15-nél vagy már 10.000-nél legyen.80%-ban főúton járok napi 100km-t,a légszűrő kivettem,tiszta.Tankolni csak kúton tankolok és negyed tank alá nem nagyon megy a mutató,így bízom benne hogy az üzemanyagszűrővel sem lesz gond ha 30.000-nél cserélem.

A másik dolog a klíma szíja lenne.Ebben a hidegebb párás időben kicsit nyekergett.A fórum olvasgatása után az ajánlott Contitech-et rendeltem,de a régit levettem mert idegesített a hangja.Ha 1-2 napot így járok vele, baj lehet belőle? Szokott ennek a feszítő görgője is nyekeregni vagy általában a szíj használódik el?Szíj levétele után megpörgettem,de úgy nem hallottam rendellenes hangot.

Harmadik dolog (Jó hogy ma eszembe jut minden hülyeség ) a porlasztó üzemanyagcsövek a motor tetején (vagy mi ennek a pontos neve) lennének.Kartergáz szűrő cseréjénél láttam hogy nagyon rossz állapotban vannak és ahogy megmozgattam az egyiket,el is repedt.A helyi autós boltban résolajcsőként árult vászonos gumicsövet kaptam csak.Ideiglenesen erre cseréltem ki mind a 4-et,de sürgősen lecserélném normális résolaj csövekre.Hol tudok ilyet rendelni és milyen minőséget,fajtát válasszak?



lehet csak akkor van a görgőnek hangja, ha feszül rajta a szíj. de szíj nélkül ne menjél, mert se vízpumpa, se szervod nem lesz. habár várjáá csak neked lehet van külön egy másik szíj is. akkor viszont nem gáz, ha az csak a klímára megy..


Igen két szíj van ez a rövidebb,a klímás.Ha nem a szíj okozza mást nem lesz egy tartalék belőle,de azért bízom benne hogy feszítőt nem kell most cserélnem.



Én nem használnám szíj nélkül, mert a főtengely ékszíjtárcsa akkor van jól kiegyensúlyozva ha rajta van.Ha csak az egyik van ráakasztva fél oldalól terheli csak.Le ne szakadjon az ékszíjtárcsád. Egyébként rá is van írva a szíjtárcsa szélére hogy ne használja szíj nélkül.


Akkor a gyàrilag klíma nélküli e46-ok mind gyàrtàdi hibàbasak?!



A csö miatt ne aggodj ha hozzá valót vettél átmérőben és megfelelőt akkor tökéletes, mi is a multkor cseréltük ki mindet az enyémben, biztos ami biztos alapon.. egy kettő elég repedt isvolt már..


szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (155 pont) | Hozzászólások: 1699

Elküldve: 2015. január 22. csütörtök, 02:10


lela írta:
Fort írta:
YELLOW írta:
Fort írta:
Köszönöm a gyors választ.Az olajat nem eszi az autó,nem hangosabb tőle a motor.Itthon az új olaj,ha bármi változás lenne lecserélem azonnal,de maximum 15.000-nél.Akkor kiderül hogy a következő csere is 15-nél vagy már 10.000-nél legyen.80%-ban főúton járok napi 100km-t,a légszűrő kivettem,tiszta.Tankolni csak kúton tankolok és negyed tank alá nem nagyon megy a mutató,így bízom benne hogy az üzemanyagszűrővel sem lesz gond ha 30.000-nél cserélem.

A másik dolog a klíma szíja lenne.Ebben a hidegebb párás időben kicsit nyekergett.A fórum olvasgatása után az ajánlott Contitech-et rendeltem,de a régit levettem mert idegesített a hangja.Ha 1-2 napot így járok vele, baj lehet belőle? Szokott ennek a feszítő görgője is nyekeregni vagy általában a szíj használódik el?Szíj levétele után megpörgettem,de úgy nem hallottam rendellenes hangot.

Harmadik dolog (Jó hogy ma eszembe jut minden hülyeség ) a porlasztó üzemanyagcsövek a motor tetején (vagy mi ennek a pontos neve) lennének.Kartergáz szűrő cseréjénél láttam hogy nagyon rossz állapotban vannak és ahogy megmozgattam az egyiket,el is repedt.A helyi autós boltban résolajcsőként árult vászonos gumicsövet kaptam csak.Ideiglenesen erre cseréltem ki mind a 4-et,de sürgősen lecserélném normális résolaj csövekre.Hol tudok ilyet rendelni és milyen minőséget,fajtát válasszak?



lehet csak akkor van a görgőnek hangja, ha feszül rajta a szíj. de szíj nélkül ne menjél, mert se vízpumpa, se szervod nem lesz. habár várjáá csak neked lehet van külön egy másik szíj is. akkor viszont nem gáz, ha az csak a klímára megy..


Igen két szíj van ez a rövidebb,a klímás.Ha nem a szíj okozza mást nem lesz egy tartalék belőle,de azért bízom benne hogy feszítőt nem kell most cserélnem.



Én nem használnám szíj nélkül, mert a főtengely ékszíjtárcsa akkor van jól kiegyensúlyozva ha rajta van.Ha csak az egyik van ráakasztva fél oldalól terheli csak.Le ne szakadjon az ékszíjtárcsád. Egyébként rá is van írva a szíjtárcsa szélére hogy ne használja szíj nélkül.


Akkor a gyàrilag klíma nélküli e46-ok mind gyàrtàdi hibàbasak?!

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Fórumlakó

Elismertség: 6% (17 pont) | Hozzászólások: 254

Elküldve: 2015. január 21. szerda, 18:21


Fort írta:
YELLOW írta:
Fort írta:
Köszönöm a gyors választ.Az olajat nem eszi az autó,nem hangosabb tőle a motor.Itthon az új olaj,ha bármi változás lenne lecserélem azonnal,de maximum 15.000-nél.Akkor kiderül hogy a következő csere is 15-nél vagy már 10.000-nél legyen.80%-ban főúton járok napi 100km-t,a légszűrő kivettem,tiszta.Tankolni csak kúton tankolok és negyed tank alá nem nagyon megy a mutató,így bízom benne hogy az üzemanyagszűrővel sem lesz gond ha 30.000-nél cserélem.

A másik dolog a klíma szíja lenne.Ebben a hidegebb párás időben kicsit nyekergett.A fórum olvasgatása után az ajánlott Contitech-et rendeltem,de a régit levettem mert idegesített a hangja.Ha 1-2 napot így járok vele, baj lehet belőle? Szokott ennek a feszítő görgője is nyekeregni vagy általában a szíj használódik el?Szíj levétele után megpörgettem,de úgy nem hallottam rendellenes hangot.

Harmadik dolog (Jó hogy ma eszembe jut minden hülyeség ) a porlasztó üzemanyagcsövek a motor tetején (vagy mi ennek a pontos neve) lennének.Kartergáz szűrő cseréjénél láttam hogy nagyon rossz állapotban vannak és ahogy megmozgattam az egyiket,el is repedt.A helyi autós boltban résolajcsőként árult vászonos gumicsövet kaptam csak.Ideiglenesen erre cseréltem ki mind a 4-et,de sürgősen lecserélném normális résolaj csövekre.Hol tudok ilyet rendelni és milyen minőséget,fajtát válasszak?



lehet csak akkor van a görgőnek hangja, ha feszül rajta a szíj. de szíj nélkül ne menjél, mert se vízpumpa, se szervod nem lesz. habár várjáá csak neked lehet van külön egy másik szíj is. akkor viszont nem gáz, ha az csak a klímára megy..


Igen két szíj van ez a rövidebb,a klímás.Ha nem a szíj okozza mást nem lesz egy tartalék belőle,de azért bízom benne hogy feszítőt nem kell most cserélnem.



Én nem használnám szíj nélkül, mert a főtengely ékszíjtárcsa akkor van jól kiegyensúlyozva ha rajta van.Ha csak az egyik van ráakasztva fél oldalól terheli csak.Le ne szakadjon az ékszíjtárcsád. Egyébként rá is van írva a szíjtárcsa szélére hogy ne használja szíj nélkül.


Fort
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Fort

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 76

Elküldve: 2015. január 21. szerda, 15:44


YELLOW írta:
Fort írta:
Köszönöm a gyors választ.Az olajat nem eszi az autó,nem hangosabb tőle a motor.Itthon az új olaj,ha bármi változás lenne lecserélem azonnal,de maximum 15.000-nél.Akkor kiderül hogy a következő csere is 15-nél vagy már 10.000-nél legyen.80%-ban főúton járok napi 100km-t,a légszűrő kivettem,tiszta.Tankolni csak kúton tankolok és negyed tank alá nem nagyon megy a mutató,így bízom benne hogy az üzemanyagszűrővel sem lesz gond ha 30.000-nél cserélem.

A másik dolog a klíma szíja lenne.Ebben a hidegebb párás időben kicsit nyekergett.A fórum olvasgatása után az ajánlott Contitech-et rendeltem,de a régit levettem mert idegesített a hangja.Ha 1-2 napot így járok vele, baj lehet belőle? Szokott ennek a feszítő görgője is nyekeregni vagy általában a szíj használódik el?Szíj levétele után megpörgettem,de úgy nem hallottam rendellenes hangot.

Harmadik dolog (Jó hogy ma eszembe jut minden hülyeség ) a porlasztó üzemanyagcsövek a motor tetején (vagy mi ennek a pontos neve) lennének.Kartergáz szűrő cseréjénél láttam hogy nagyon rossz állapotban vannak és ahogy megmozgattam az egyiket,el is repedt.A helyi autós boltban résolajcsőként árult vászonos gumicsövet kaptam csak.Ideiglenesen erre cseréltem ki mind a 4-et,de sürgősen lecserélném normális résolaj csövekre.Hol tudok ilyet rendelni és milyen minőséget,fajtát válasszak?



lehet csak akkor van a görgőnek hangja, ha feszül rajta a szíj. de szíj nélkül ne menjél, mert se vízpumpa, se szervod nem lesz. habár várjáá csak neked lehet van külön egy másik szíj is. akkor viszont nem gáz, ha az csak a klímára megy..


Igen két szíj van ez a rövidebb,a klímás.Ha nem a szíj okozza mást nem lesz egy tartalék belőle,de azért bízom benne hogy feszítőt nem kell most cserélnem.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 84% (11787 pont) | Hozzászólások: 13878

Elküldve: 2015. január 21. szerda, 12:08


Fort írta:
Köszönöm a gyors választ.Az olajat nem eszi az autó,nem hangosabb tőle a motor.Itthon az új olaj,ha bármi változás lenne lecserélem azonnal,de maximum 15.000-nél.Akkor kiderül hogy a következő csere is 15-nél vagy már 10.000-nél legyen.80%-ban főúton járok napi 100km-t,a légszűrő kivettem,tiszta.Tankolni csak kúton tankolok és negyed tank alá nem nagyon megy a mutató,így bízom benne hogy az üzemanyagszűrővel sem lesz gond ha 30.000-nél cserélem.

A másik dolog a klíma szíja lenne.Ebben a hidegebb párás időben kicsit nyekergett.A fórum olvasgatása után az ajánlott Contitech-et rendeltem,de a régit levettem mert idegesített a hangja.Ha 1-2 napot így járok vele, baj lehet belőle? Szokott ennek a feszítő görgője is nyekeregni vagy általában a szíj használódik el?Szíj levétele után megpörgettem,de úgy nem hallottam rendellenes hangot.

Harmadik dolog (Jó hogy ma eszembe jut minden hülyeség ) a porlasztó üzemanyagcsövek a motor tetején (vagy mi ennek a pontos neve) lennének.Kartergáz szűrő cseréjénél láttam hogy nagyon rossz állapotban vannak és ahogy megmozgattam az egyiket,el is repedt.A helyi autós boltban résolajcsőként árult vászonos gumicsövet kaptam csak.Ideiglenesen erre cseréltem ki mind a 4-et,de sürgősen lecserélném normális résolaj csövekre.Hol tudok ilyet rendelni és milyen minőséget,fajtát válasszak?



lehet csak akkor van a görgőnek hangja, ha feszül rajta a szíj. de szíj nélkül ne menjél, mert se vízpumpa, se szervod nem lesz. habár várjáá csak neked lehet van külön egy másik szíj is. akkor viszont nem gáz, ha az csak a klímára megy..

Fort
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Fort

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 76

Elküldve: 2015. január 21. szerda, 12:00


bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
Fort írta: Olajcsere óta 11.000km-t mentem az autóval.BMW Longlife 5W-30 van benne.
Megrendeltem az új olajat és úgy gondoltam hogy 15.000km-nél cserélném.
Több helyen is olvastam a fórumon hogy 10.000km-ként jobb ha cserélve van a dízelnél.Akkor mi ebben a "hosszú periódus"? Lehet hogy ez már valahol ki lett tárgyalva,de nem találtam.A kérdés hogy 15.000-nél nem késő e még cserélni,vagy fő a biztonság és 10.000-nél cserélve legyen?A másik kérdésem a levegőszűrő és üzemanyag szűrő csereperiódusa.Milyen intervallumonként kell ezeket ennél a motornál cserélni?


az a bibi, hogy sok olaj, hiába longlife, már 10ezer alatt megrottyan. vannak amik elmennek 20ezret. dízelnél ez rizikósabb ezért célszerű cseréni.
levegőszűrőre 2 év / 40ezer km van írva, vagyis azt hiszem 2 inspekcióként. üzemanyagszűrőt is így szoktak, van, aki 20ezrenként.


A levegőszűrő csere szerintem nincs kötve km-hez, de lehet, hogy tévedek.


lehet, nekem régről ez maradt meg.
munkatársam off autójában, 1.9 dízel, 200ezernél cserélt üzemanyagszűrőt. új kora óta nála van. furcsa, hogy a szervízben sem cserélték. szétvágta fűrésszel, és azt mondta, hogy patyolat tiszta volt. a tankban lécő szűrő jól működik neki. mondom biztos amit meg kellett volna fogni bekerült a motorba de azt mondja, teljesen jó állípotban volt. érdekes ez is.


Nekem meg az maradt meg, hogy állapottól függően kell cserélni. Egyébként Magyarországon az a szokás, hogy minden olajcserénél légszűrőcsere is van. És indokolt is.


Köszönöm a gyors választ.Az olajat nem eszi az autó,nem hangosabb tőle a motor.Itthon az új olaj,ha bármi változás lenne lecserélem azonnal,de maximum 15.000-nél.Akkor kiderül hogy a következő csere is 15-nél vagy már 10.000-nél legyen.80%-ban főúton járok napi 100km-t,a légszűrő kivettem,tiszta.Tankolni csak kúton tankolok és negyed tank alá nem nagyon megy a mutató,így bízom benne hogy az üzemanyagszűrővel sem lesz gond ha 30.000-nél cserélem.

A másik dolog a klíma szíja lenne.Ebben a hidegebb párás időben kicsit nyekergett.A fórum olvasgatása után az ajánlott Contitech-et rendeltem,de a régit levettem mert idegesített a hangja.Ha 1-2 napot így járok vele, baj lehet belőle? Szokott ennek a feszítő görgője is nyekeregni vagy általában a szíj használódik el?Szíj levétele után megpörgettem,de úgy nem hallottam rendellenes hangot.

Harmadik dolog (Jó hogy ma eszembe jut minden hülyeség ) a porlasztó üzemanyagcsövek a motor tetején (vagy mi ennek a pontos neve) lennének.Kartergáz szűrő cseréjénél láttam hogy nagyon rossz állapotban vannak és ahogy megmozgattam az egyiket,el is repedt.A helyi autós boltban résolajcsőként árult vászonos gumicsövet kaptam csak.Ideiglenesen erre cseréltem ki mind a 4-et,de sürgősen lecserélném normális résolaj csövekre.Hol tudok ilyet rendelni és milyen minőséget,fajtát válasszak?