SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (23 pont) | Hozzászólások: 417

Elküldve: 2015. február 12. csütörtök, 10:08


MattM325 írta:
SP_323i írta: Tegnap volt egy kis szerviz.
Termosztátok cseréje, turbó vákumcsövek cseréje, szívó cső + EGR tisztítás, kartergázszűrő csere.
A moci sokkal lelkesebben gyorsul, de a turbónyomás alatti erőtlenség maradt szóval azzal 1üt kell élni és visszaváltani visszaváltani ha kell a kraft.

Viszont ami nagyon nem tetszik az az, ami a hengerfej szívójárataiban látszódik. Kb 2-4 mm vastag olajsaras lerakódás. Ennek a megszüntetésével kapcsolatban van vkinek 5lete úgy, hogy az ember nem bontja meg a motort és nem mechanikusan tisztítja ki a járatokat?
Létezik olyan "csodaszer", amit az EGR-nél befújva leoldja ezeket a lerakódásokat a moci károsítása nélkül? Itt most nem tescos hideg zsíroldóra gondolok
Vagy marad a jó régi módszer HF le kipucol és ha már lent van minden fel is újít rajta.

Tegnapi képek:



Az nem hengerfej, hanem szelepfedél. Szedd le és pucold meg.


A szelepfedél okés, de az folytatódik a HF-ben is. Gondolom ott is hasonló a helyzet

MattM325

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (48 pont) | Hozzászólások: 344

Elküldve: 2015. február 12. csütörtök, 10:05


SP_323i írta: Tegnap volt egy kis szerviz.
Termosztátok cseréje, turbó vákumcsövek cseréje, szívó cső + EGR tisztítás, kartergázszűrő csere.
A moci sokkal lelkesebben gyorsul, de a turbónyomás alatti erőtlenség maradt szóval azzal 1üt kell élni és visszaváltani visszaváltani ha kell a kraft.

Viszont ami nagyon nem tetszik az az, ami a hengerfej szívójárataiban látszódik. Kb 2-4 mm vastag olajsaras lerakódás. Ennek a megszüntetésével kapcsolatban van vkinek 5lete úgy, hogy az ember nem bontja meg a motort és nem mechanikusan tisztítja ki a járatokat?
Létezik olyan "csodaszer", amit az EGR-nél befújva leoldja ezeket a lerakódásokat a moci károsítása nélkül? Itt most nem tescos hideg zsíroldóra gondolok
Vagy marad a jó régi módszer HF le kipucol és ha már lent van minden fel is újít rajta.

Tegnapi képek:



Az nem hengerfej, hanem szelepfedél. Szedd le és pucold meg.

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (23 pont) | Hozzászólások: 417

Elküldve: 2015. február 12. csütörtök, 09:10


Tegnap volt egy kis szerviz.
Termosztátok cseréje, turbó vákumcsövek cseréje, szívó cső + EGR tisztítás, kartergázszűrő csere.
A moci sokkal lelkesebben gyorsul, de a turbónyomás alatti erőtlenség maradt szóval azzal 1üt kell élni és visszaváltani visszaváltani ha kell a kraft.

Viszont ami nagyon nem tetszik az az, ami a hengerfej szívójárataiban látszódik. Kb 2-4 mm vastag olajsaras lerakódás. Ennek a megszüntetésével kapcsolatban van vkinek 5lete úgy, hogy az ember nem bontja meg a motort és nem mechanikusan tisztítja ki a járatokat?
Létezik olyan "csodaszer", amit az EGR-nél befújva leoldja ezeket a lerakódásokat a moci károsítása nélkül? Itt most nem tescos hideg zsíroldóra gondolok
Vagy marad a jó régi módszer HF le kipucol és ha már lent van minden fel is újít rajta.

Tegnapi képek:



toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (13 pont) | Hozzászólások: 419

Elküldve: 2015. február 11. szerda, 11:12


Sky írta:
Tano írta:
Fort írta: "elektromos kiegészítő fűtés" Erről írnátok egy kicsit bővebben?Mikor működik,mit fűt és hogyan?


Ez lényegében egy elektromos vízmelegítő. Melegíti a hűtővizet hogy a motor elöbb bemelegedjen, illetve ha fűtésre van szükség. Külső hőmérséklet és vízhőfok függvényében kapcsol be illetve ki. Pl -5 foknál 86 fokos vízhőfokig működik, míg +10 foknál már csak 50 fokos vízhőmérsékletig. A motorvezérlő működteti négyszögjellel, és a megnövekedett elektromos igénybevétel miatt ilyenkor az alapjárati fordulatot megemeli 930-ra. Röviden ennyi.


Helló!
Ehhez a témához még annyit, hogy azt sem lehet tudni, hogy ez az elektromos kieg. fűtés egyáltalán működik-e, vagy néha igen, néha nem. Ha nem, azt nem jelzi a műszerfalon semmi. Lehet, hogy itt sok autóban nem működik, csak a gazdája nem tud róla. Télen, hidegindítás után kb 500 m megtétele után ha megállsz, felnyitod a motorháztetőt és a kezeddel megnézed a Tano által belinkelt hőcserélő külsejét, hogy mennyire meleg, vagy hideg, abból tudod megállapítani hogy jó, vagy nem. Természetesen egy diag. ellenőrzés is kimutatja (ez elegánsabb, de drágább).
Üdv:Sky


Nem csak ebből lehet megállapítani, hanem hogyha sűrven- 1-2 ms-re huzza csak fel a fordulatot akkor valószínűleg nem kóser, ezt még bmw320d4 kolega írta le viszább jóval keresőbe rálehet keresni!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Sky

Újonc

Elismertség: 5% (3 pont) | Hozzászólások: 54

Elküldve: 2015. február 11. szerda, 10:59


Tano írta:
Fort írta: "elektromos kiegészítő fűtés" Erről írnátok egy kicsit bővebben?Mikor működik,mit fűt és hogyan?


Ez lényegében egy elektromos vízmelegítő. Melegíti a hűtővizet hogy a motor elöbb bemelegedjen, illetve ha fűtésre van szükség. Külső hőmérséklet és vízhőfok függvényében kapcsol be illetve ki. Pl -5 foknál 86 fokos vízhőfokig működik, míg +10 foknál már csak 50 fokos vízhőmérsékletig. A motorvezérlő működteti négyszögjellel, és a megnövekedett elektromos igénybevétel miatt ilyenkor az alapjárati fordulatot megemeli 930-ra. Röviden ennyi.


Helló!
Ehhez a témához még annyit, hogy azt sem lehet tudni, hogy ez az elektromos kieg. fűtés egyáltalán működik-e, vagy néha igen, néha nem. Ha nem, azt nem jelzi a műszerfalon semmi. Lehet, hogy itt sok autóban nem működik, csak a gazdája nem tud róla. Télen, hidegindítás után kb 500 m megtétele után ha megállsz, felnyitod a motorháztetőt és a kezeddel megnézed a Tano által belinkelt hőcserélő külsejét, hogy mennyire meleg, vagy hideg, abból tudod megállapítani hogy jó, vagy nem. Természetesen egy diag. ellenőrzés is kimutatja (ez elegánsabb, de drágább).
Üdv:Sky

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (13 pont) | Hozzászólások: 419

Elküldve: 2015. február 11. szerda, 09:46


YELLOW írta:
dinitrous írta: Üdv. Mindenkinek!
A segítségeteket szeretném kérni 150le 320d-hez. Az autó nem húz úgy mint egy turbós 2000 alatt és 3000 fölött. A kettő között már majdnem oké. Nem rángat, nem füstöl, nincs látványos többlet fogyasztás. Minden gyári állapotban kivéve az első kata, az herèlt.
Mit ellenőrizzek és hogyan teszteljem egyszerűen?


én így elsőre a turbó geometriát állító vákuumcsövet nézném meg. olyan mintha későn kezdene szabályozni. szerintem a csövön folytonossági gondok lesznek, el lesz érve.


Igy van nézd át a vákumcsöveket, esetleg a légtömegmérőt is megnézheted,huzd le a csatit róla és nézd meg ugy!
De egy diaggal többet érnél.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 85% (12112 pont) | Hozzászólások: 14137

Elküldve: 2015. február 11. szerda, 08:13


dinitrous írta: Üdv. Mindenkinek!
A segítségeteket szeretném kérni 150le 320d-hez. Az autó nem húz úgy mint egy turbós 2000 alatt és 3000 fölött. A kettő között már majdnem oké. Nem rángat, nem füstöl, nincs látványos többlet fogyasztás. Minden gyári állapotban kivéve az első kata, az herèlt.
Mit ellenőrizzek és hogyan teszteljem egyszerűen?


én így elsőre a turbó geometriát állító vákuumcsövet nézném meg. olyan mintha későn kezdene szabályozni. szerintem a csövön folytonossági gondok lesznek, el lesz érve.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz dinitrous

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2015. február 11. szerda, 07:16


Üdv. Mindenkinek!
A segítségeteket szeretném kérni 150le 320d-hez. Az autó nem húz úgy mint egy turbós 2000 alatt és 3000 fölött. A kettő között már majdnem oké. Nem rángat, nem füstöl, nincs látványos többlet fogyasztás. Minden gyári állapotban kivéve az első kata, az herèlt.
Mit ellenőrizzek és hogyan teszteljem egyszerűen?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (660 pont) | Hozzászólások: 3289

Elküldve: 2015. február 10. kedd, 19:21


Fort írta: "elektromos kiegészítő fűtés" Erről írnátok egy kicsit bővebben?Mikor működik,mit fűt és hogyan?


Ez lényegében egy elektromos vízmelegítő. Melegíti a hűtővizet hogy a motor elöbb bemelegedjen, illetve ha fűtésre van szükség. Külső hőmérséklet és vízhőfok függvényében kapcsol be illetve ki. Pl -5 foknál 86 fokos vízhőfokig működik, míg +10 foknál már csak 50 fokos vízhőmérsékletig. A motorvezérlő működteti négyszögjellel, és a megnövekedett elektromos igénybevétel miatt ilyenkor az alapjárati fordulatot megemeli 930-ra. Röviden ennyi.

Fort
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Fort

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2015. február 10. kedd, 18:15


Tano írta:
Hausmann írta: Sziasztok!
2000-es évjáratú 320D kocsim van. Alapjárata időnként néhány másodpercre 750-rőlfelpörög 900 körülre, majd visszaáll. Vajon miért csinálja ezt?
Aurél


Hideg időben mikor működik az izzítás illetve az elektromos kiegészítő fűtés, akkor ez normális jelenség.


"elektromos kiegészítő fűtés" Erről írnátok egy kicsit bővebben?Mikor működik,mit fűt és hogyan?



Ricsike1989
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Ricsike1989

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2015. február 08. vasárnap, 01:07


Sziasztok! Bmw e46 20d 150Le-s. 2002-es. Minden reggel, napi első indításnál egy picit becsörren a motor kb 1 másodpercre, mitől lehet? Indul pöccre, megy semmi baja csak a becsörrenés. Van valakinek tippje mi lehet. (Nem hidrotőkére gondolok, mert annak hangja nincs) Köszönöm előre is!

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (13 pont) | Hozzászólások: 419

Elküldve: 2015. február 06. péntek, 20:14


jrtom írta:
toki24 írta:
jrtom írta:
toki24 írta: Sziasztok!


Olyan problmám lenne,hogy amit hallok az nem volt eddig és aggódok kicsit.

Jelenség.: alapjáraton pötyöga kocsi üresben van a váltó. oda lépek neki ahogy emelkedik a fordulat, úgy elkezd kopogni valami minnél jobban ahogy a fordulat.. ahogy esik a fordulat ugy halkul... Kinyitott ajtónál nem hallatszik nem tudom jól betájolni, de zárt ajtónál hallatszik ha fülelek szépen.

Szerintetek?! főtengely? lánc? porlszató? vagy?


Sajna abban a motorban elég gyakori a főtengelytörés, vagy esetleg ekszíjtárcsa is lehet így hallatlanban.



álló helyben nem hallatszik semmi csak ha oda lépeka gázra..illetve amikor 2-ből 3-ba rakom pl akkor is hallatszik hátulról valami jobban, de én a motort féltem



A motortól hallod vagy hátulról?


Bent ülve a váltóhoz hajolva hallom .. menet közbe ahogy kinyomom a kuplungot és váltok akkor hátulról ,de viszont fordulatszám változástól halkul ill csökken ahogy nő és esik a fordulatszám.

Szerk.: Most megnéztem akkor kattog jobban mikor elváltok benyomom a kuplungot akkor hallatszik erőteljesebben a hang! kupluingszerkezet lenne? lendkerék?

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. február 06. péntek, 21:11

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2015. február 06. péntek, 20:13


toki24 írta:
jrtom írta:
toki24 írta: Sziasztok!


Olyan problmám lenne,hogy amit hallok az nem volt eddig és aggódok kicsit.

Jelenség.: alapjáraton pötyöga kocsi üresben van a váltó. oda lépek neki ahogy emelkedik a fordulat, úgy elkezd kopogni valami minnél jobban ahogy a fordulat.. ahogy esik a fordulat ugy halkul... Kinyitott ajtónál nem hallatszik nem tudom jól betájolni, de zárt ajtónál hallatszik ha fülelek szépen.

Szerintetek?! főtengely? lánc? porlszató? vagy?


Sajna abban a motorban elég gyakori a főtengelytörés, vagy esetleg ekszíjtárcsa is lehet így hallatlanban.



álló helyben nem hallatszik semmi csak ha oda lépeka gázra..illetve amikor 2-ből 3-ba rakom pl akkor is hallatszik hátulról valami jobban, de én a motort féltem



A motortól hallod vagy hátulról?

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (13 pont) | Hozzászólások: 419

Elküldve: 2015. február 06. péntek, 20:01


jrtom írta:
toki24 írta: Sziasztok!


Olyan problmám lenne,hogy amit hallok az nem volt eddig és aggódok kicsit.

Jelenség.: alapjáraton pötyöga kocsi üresben van a váltó. oda lépek neki ahogy emelkedik a fordulat, úgy elkezd kopogni valami minnél jobban ahogy a fordulat.. ahogy esik a fordulat ugy halkul... Kinyitott ajtónál nem hallatszik nem tudom jól betájolni, de zárt ajtónál hallatszik ha fülelek szépen.

Szerintetek?! főtengely? lánc? porlszató? vagy?


Sajna abban a motorban elég gyakori a főtengelytörés, vagy esetleg ekszíjtárcsa is lehet így hallatlanban.



álló helyben nem hallatszik semmi csak ha oda lépeka gázra..illetve amikor 2-ből 3-ba rakom pl akkor is hallatszik hátulról valami jobban, de én a motort féltem



jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2015. február 06. péntek, 19:54


toki24 írta: Sziasztok!


Olyan problmám lenne,hogy amit hallok az nem volt eddig és aggódok kicsit.

Jelenség.: alapjáraton pötyöga kocsi üresben van a váltó. oda lépek neki ahogy emelkedik a fordulat, úgy elkezd kopogni valami minnél jobban ahogy a fordulat.. ahogy esik a fordulat ugy halkul... Kinyitott ajtónál nem hallatszik nem tudom jól betájolni, de zárt ajtónál hallatszik ha fülelek szépen.

Szerintetek?! főtengely? lánc? porlszató? vagy?


Sajna abban a motorban elég gyakori a főtengelytörés, vagy esetleg ekszíjtárcsa is lehet így hallatlanban.