Milan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Milan

Törzsvendég

Elismertség: 10% (18 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2015. április 08. szerda, 08:28


Kedves lúzer neked mi bajod van a vezérműlánccal kapcsolatban feltett kérdésemmel?
Olvastam már szakadt láncos diesel bmw-ről.
Ezt megelőzendő... szeretnék tájékozódni, hogy egyáltalán kell-e, és ha igen mikor.

státusz luuzerno

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2015. április 06. hétfő, 16:19


feco7939 írta:
luuzerno írta:
Milan írta: Üdv.

Szervizperiódusokat szeretném megkérdezni 150 lovas 320d-nél, mit, mikor kell cserélni?
Van esetleg valahol ilyen jegyzék? Kerestem de nem találtam rá.
Gondolok itt elsősorban a vezérműláncra ami ugye olajban fut.
Előre is köszönöm.


Igen olajban fut a lánc.
Ezeket az autókat 6 éves korukban javasolt kicserélni.


Nekem ezek a szervíz intervallumok vannak meg:

SZERVÍZ INTERVALLUMOK
15 000 OLAJCSERE 135 000
30 000 INSPEKCIÓ I 150 000
45 000 OLAJCSERE 165 000
60 000 INSPEKCIÓ II 180 000
75 000 OLAJCSERE 195 000
90 000 INSPEKCIÓ I 210 000
105 000 OLAJCSERE 225 000
120 000 INSPEKCIÓ II 240 000

OLAJCSERE
1. OLAJ ÉS OLAJSZŰRŐ CSERE ÜZEMI HŐMÉRSÉKLETEN
2. LÉGSZŰRŐ, POLLENSZŰRŐ, ÜZEMANYAGSZŰRŐ CSERE
3. TURBO ÉS EGR VÁKUMSZELEP SZŰRŐ TISZTÍTÁS
4. ABLAKMOSÓFOLYADÉK, FÉKOLAJ, KORMÁNYSZERVÓ OLAJ, HŰTŐVÍZ−FAGYÁLLÓ SZINT ELL., UTÁNTÖLTÉSE
5. FÉKPOFÁK, FÉKTÁRCSÁK ELL., FÉKPOFÁK MOZGÁSPONTJÁNAK KENÉSE, KERÉKKÖZPONTOSÍTÓ KENÉSE, KÉZIFÉK ELL., ILL. BEÁLLÍTÁSA
6. KERÉKNYOMÁSOK (PÓTKERÉK IS), GUMIK ÁLLAPOTÁNAK ELL.
7. SZERVÍZINTERVALLUM VISSZAÁLLÍTÁSA
INSPEKCIÓ I
FUTÓMŰ – ALVÁZ
1. SEBESSÉGVÁLTÓ, DIFFERENCIÁLMŰ VIZUÁLIS ELL.
2. ÜZEMANYAGTANK, ÜZAVEZETÉKEK, CSATLAKOZÁSOK TÖMÍTETTSÉGÉNEK VIZUÁLIS ELL.
3. KIPUFFOGÓ RENDSZER ÁLLAPOTA, RÖGZÍTETTSÉG ELL.
4. SZERVÓKORMÁNYZÁS TÖMÍTETTSÉG VIZUÁLIS ELL.
5. KORMÁNYMŰ HOLTJÁTÉK, FELFÜGGESZTÉS, CSATLAKOZÁSOK ELL.
6. FUTÓMŰ LENGŐKAROK ÉS SZILENTEK ELL.
7. FÉK ÉS KUPLUNG RENDSZER VEZETÉKEK, CSATLAKOZÓK TÖMÍTETTSÉGÉNEK ÉS SÉRÜLÉSÉNEK VIZUÁLIS ELL., KÉZIFÉK KÁBEL MOZGATHATÓSÁGA, BEÁLLÍTÁSA
MOTORTÉR
1. HIBAKÓDOK KIOLVASÁSA
2. HŰTŐ ÉS FŰTŐ RENDSZER CSÖVEI TÖMÍTETTSÉGÉNEK VIZUÁLIS ELL.
3. LÉGKONDI MŰKÖDŐKÉPESSÉG ELL.
4. ÉKSZIJJAK, GÖRGŐK TÁRCSÁK ELL.
KASZTNI – ELEKTROMOS RENDSZER
1. AKKUMULÁTOR ELLENŐRZÉSE, UTÁNTÖLTÉSE
2. KÜLSŐ ÉS BELSŐ VILÁGÍTÁS ELL.
3. MŰSZERFAL ÉS KÖZÉPKONZOL VILÁGÍTÁS ELL., MŰSZERFALTESZT
4. INDEX, VÉSZVILLOGÓ, FÉKLÁMPÁK, DUDA, FÉNYSZÓRÓÁLLÍTÁS ELL.
5. ABLAKTÖRLŐ MŰKÖDÉS, TÖRLŐLAPÁTOK ÁLLAPOTA, ABLAKMOSÓ POZÍCIÓ ELL.
6. BIZTONSÁGI ÖVEK ÁLLAPOTÁNAK ÉS MŰKÖDÉSÉNEK ELL.
7. MOTORHÁZTETŐ, CSOMAGTÉRAJTÓ, AJTÓ CSUKLÓPÁNTOK OLAJOZÁSA
8. MOTORHÁZTETŐ, CSOMAGTÉRAJTÓ, UTASTÉRAJTÓ ZÁRAK ZSÍROZÁSA, MŰKÖDÉSÜK ELL., KÖZPONTI ZÁR ELL.
9. FŰTÉS / HŰTÉS VENTILLÁCIÓ ÉS ABLAKFŰTÉS ELL.
10. VISSZAPILLANTÓ TÜKRÖK ELL.
11. LÉGZSÁKBORÍTÁSOK VIZUÁLIS ELL., SÉRÜLÉSEK, MATRICÁK ELTÁVOLÍTÁSA
INSPEKCIÓ II
1. KÉZIFÉK BETÉTEK ELL.
2. FÉLTENGELYEK TÖMÍTETTSÉGÉNEK VIZUÁLIS ELL.
3. SEBESSÉGVÉLTÓBAN ÉS DIFFERENCIÁLMŰBEN OLAJCSERE
4. KUPLUNGTÁRCSA ELLENŐRZÉSE
5. GYÚJTÓ (IZZÍTÓ) GYERTYÁK CSERÉJE





Na és a vezérműlánc amire elsősorban gondolt? Úgy hallottam tankolásonként érdemes cserélni. Úgyis olajban fut.

feco7939
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz feco7939

Törzsvendég

Elismertség: 24% (40 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2015. április 06. hétfő, 11:18


luuzerno írta:
Milan írta: Üdv.

Szervizperiódusokat szeretném megkérdezni 150 lovas 320d-nél, mit, mikor kell cserélni?
Van esetleg valahol ilyen jegyzék? Kerestem de nem találtam rá.
Gondolok itt elsősorban a vezérműláncra ami ugye olajban fut.
Előre is köszönöm.


Igen olajban fut a lánc.
Ezeket az autókat 6 éves korukban javasolt kicserélni.


Nekem ezek a szervíz intervallumok vannak meg:

SZERVÍZ INTERVALLUMOK
15 000 OLAJCSERE 135 000
30 000 INSPEKCIÓ I 150 000
45 000 OLAJCSERE 165 000
60 000 INSPEKCIÓ II 180 000
75 000 OLAJCSERE 195 000
90 000 INSPEKCIÓ I 210 000
105 000 OLAJCSERE 225 000
120 000 INSPEKCIÓ II 240 000

OLAJCSERE
1. OLAJ ÉS OLAJSZŰRŐ CSERE ÜZEMI HŐMÉRSÉKLETEN
2. LÉGSZŰRŐ, POLLENSZŰRŐ, ÜZEMANYAGSZŰRŐ CSERE
3. TURBO ÉS EGR VÁKUMSZELEP SZŰRŐ TISZTÍTÁS
4. ABLAKMOSÓFOLYADÉK, FÉKOLAJ, KORMÁNYSZERVÓ OLAJ, HŰTŐVÍZ−FAGYÁLLÓ SZINT ELL., UTÁNTÖLTÉSE
5. FÉKPOFÁK, FÉKTÁRCSÁK ELL., FÉKPOFÁK MOZGÁSPONTJÁNAK KENÉSE, KERÉKKÖZPONTOSÍTÓ KENÉSE, KÉZIFÉK ELL., ILL. BEÁLLÍTÁSA
6. KERÉKNYOMÁSOK (PÓTKERÉK IS), GUMIK ÁLLAPOTÁNAK ELL.
7. SZERVÍZINTERVALLUM VISSZAÁLLÍTÁSA
INSPEKCIÓ I
FUTÓMŰ – ALVÁZ
1. SEBESSÉGVÁLTÓ, DIFFERENCIÁLMŰ VIZUÁLIS ELL.
2. ÜZEMANYAGTANK, ÜZAVEZETÉKEK, CSATLAKOZÁSOK TÖMÍTETTSÉGÉNEK VIZUÁLIS ELL.
3. KIPUFFOGÓ RENDSZER ÁLLAPOTA, RÖGZÍTETTSÉG ELL.
4. SZERVÓKORMÁNYZÁS TÖMÍTETTSÉG VIZUÁLIS ELL.
5. KORMÁNYMŰ HOLTJÁTÉK, FELFÜGGESZTÉS, CSATLAKOZÁSOK ELL.
6. FUTÓMŰ LENGŐKAROK ÉS SZILENTEK ELL.
7. FÉK ÉS KUPLUNG RENDSZER VEZETÉKEK, CSATLAKOZÓK TÖMÍTETTSÉGÉNEK ÉS SÉRÜLÉSÉNEK VIZUÁLIS ELL., KÉZIFÉK KÁBEL MOZGATHATÓSÁGA, BEÁLLÍTÁSA
MOTORTÉR
1. HIBAKÓDOK KIOLVASÁSA
2. HŰTŐ ÉS FŰTŐ RENDSZER CSÖVEI TÖMÍTETTSÉGÉNEK VIZUÁLIS ELL.
3. LÉGKONDI MŰKÖDŐKÉPESSÉG ELL.
4. ÉKSZIJJAK, GÖRGŐK TÁRCSÁK ELL.
KASZTNI – ELEKTROMOS RENDSZER
1. AKKUMULÁTOR ELLENŐRZÉSE, UTÁNTÖLTÉSE
2. KÜLSŐ ÉS BELSŐ VILÁGÍTÁS ELL.
3. MŰSZERFAL ÉS KÖZÉPKONZOL VILÁGÍTÁS ELL., MŰSZERFALTESZT
4. INDEX, VÉSZVILLOGÓ, FÉKLÁMPÁK, DUDA, FÉNYSZÓRÓÁLLÍTÁS ELL.
5. ABLAKTÖRLŐ MŰKÖDÉS, TÖRLŐLAPÁTOK ÁLLAPOTA, ABLAKMOSÓ POZÍCIÓ ELL.
6. BIZTONSÁGI ÖVEK ÁLLAPOTÁNAK ÉS MŰKÖDÉSÉNEK ELL.
7. MOTORHÁZTETŐ, CSOMAGTÉRAJTÓ, AJTÓ CSUKLÓPÁNTOK OLAJOZÁSA
8. MOTORHÁZTETŐ, CSOMAGTÉRAJTÓ, UTASTÉRAJTÓ ZÁRAK ZSÍROZÁSA, MŰKÖDÉSÜK ELL., KÖZPONTI ZÁR ELL.
9. FŰTÉS / HŰTÉS VENTILLÁCIÓ ÉS ABLAKFŰTÉS ELL.
10. VISSZAPILLANTÓ TÜKRÖK ELL.
11. LÉGZSÁKBORÍTÁSOK VIZUÁLIS ELL., SÉRÜLÉSEK, MATRICÁK ELTÁVOLÍTÁSA
INSPEKCIÓ II
1. KÉZIFÉK BETÉTEK ELL.
2. FÉLTENGELYEK TÖMÍTETTSÉGÉNEK VIZUÁLIS ELL.
3. SEBESSÉGVÉLTÓBAN ÉS DIFFERENCIÁLMŰBEN OLAJCSERE
4. KUPLUNGTÁRCSA ELLENŐRZÉSE
5. GYÚJTÓ (IZZÍTÓ) GYERTYÁK CSERÉJE





státusz luuzerno

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2015. április 06. hétfő, 03:33


Milan írta: Üdv.

Szervizperiódusokat szeretném megkérdezni 150 lovas 320d-nél, mit, mikor kell cserélni?
Van esetleg valahol ilyen jegyzék? Kerestem de nem találtam rá.
Gondolok itt elsősorban a vezérműláncra ami ugye olajban fut.
Előre is köszönöm.


Igen olajban fut a lánc.
Ezeket az autókat 6 éves korukban javasolt kicserélni.

ignasow
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz ignasow

Törzsvendég

Elismertség: 6% (9 pont) | Hozzászólások: 143

Elküldve: 2015. április 05. vasárnap, 11:20


Sziasztok fanok. A napokban elkezdett súrlódó hang jönni a motortérből, félreálltam de alapjáraton elég halk, otthon a burkolatot leszedve hallani, hogy a vákuumpumpa(-ból) felől jön a hang. Az autó jól indul, megy húz. Volt már valakinek hasonló problémája? Fel lehet ezt újíttatni vagy ilyesmi? FL előtti E46 20D 136le.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. április 24. péntek, 21:20

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (691 pont) | Hozzászólások: 3423

Elküldve: 2015. április 03. péntek, 17:52


Splr01 írta: üdv srácok, egy kis segítséget/tapasztalatot szeretnék kérni tőletek.

szeretnék egy gázolajszűrőt cserélni a kocsimba (136le), és mivel néhány hónapja volt adagolócserém, semmi esetre sem szeretném elszúrni a dolgot.

a kérdésem az, hogy mire ügyeljek a dologgal kapcsolatban.

Előre is köszönöm


Nem kell tőle parázni. Csak lecsavarod a 3-as kupakot és kicseréled a 2-es szűrőt. Arra kell figyelni, hogy a csere után ne indítózz egyből, hanem add rá a gyújtást és várj kb 10 mp-et, hogy légtelenítsen a rendszer. Hallani fogod ahogy szürcsög. Ha befejezte utána már mehet rendesen.

Milan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Milan

Törzsvendég

Elismertség: 10% (18 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2015. április 03. péntek, 17:42


Üdv.

Szervizperiódusokat szeretném megkérdezni 150 lovas 320d-nél, mit, mikor kell cserélni?
Van esetleg valahol ilyen jegyzék? Kerestem de nem találtam rá.
Gondolok itt elsősorban a vezérműláncra ami ugye olajban fut.
Előre is köszönöm.


Splr01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Splr01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2015. április 03. péntek, 16:07


üdv srácok, egy kis segítséget/tapasztalatot szeretnék kérni tőletek.

szeretnék egy gázolajszűrőt cserélni a kocsimba (136le), és mivel néhány hónapja volt adagolócserém, semmi esetre sem szeretném elszúrni a dolgot.

a kérdésem az, hogy mire ügyeljek a dologgal kapcsolatban.

Előre is köszönöm

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Bandika2283

Újonc

Elismertség: 14% (1 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2015. március 16. hétfő, 18:33


SP_323i írta:
bmw320d4 írta:
Bandika2283 írta:
Sikerült a porlasztók bemérése,gyári értéken van mind a négy semmi hibát nem találtak bennük,tehát a hiba még mindig rejtély!! /Gyári porlasztók 269000km/ De legalább ezek jók

Nem tudom mihez kezdjünk valakinek lenne ötlete szívesen meghallgatom!


"19C -nál áll át mennyiségszabályzásra a befecskendezés, érdemes lenne törölni adaptációt és ellenőrizni géppel a szelepet. Ha Az AGR-hez is volt nyúlva, annak is törölni kell az adaptációját."


Egyre érdekesebb ez a történet

"19C -nál áll át mennyiségszabályzásra a befecskendezés"
Erről kicsit bővebben plz! Erről még nem igazán hallottam.


Üdv mindenkinek itt a fojtatása az autóm élettörténetének:
Porlasztók visszatéve,ha már így megbontottuk motor,váltó tartó bakok csere meg stabilizátor szillent /adaptáció alapbeállítás megtörtént/
Hibatároló :
-Rail nyomás alacsony /mivel ki lettek szedve a porlasztók /
-Kormányszög jeladó időszakos hiba /azt hiszem így volt írva/
Mivel semmi más hiba nem volt ezért az autó enyhe teljesítmény ingadozását kis teljesítménynél /enyhe rángás/ betudható elvileg a kormányszög jeladónak gondolom én !
Cserés lesz szerintem most pár napig használom a vasat utána ismételt olvasás!
A kék füst meg még mindig rejtély.


Thomasito
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Thomasito

Újonc

Elismertség: 20% (5 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2015. március 14. szombat, 00:01


A lecsapatós karterszűrőt lehet (kell) valamilyen módon karbantartani két csere között? A mocsok amit leválaszt, az hová gyűlik? :
Tavaly vettem bele újat, idén is tervezem az olajcserénél. Muszáj mindig kompletten házzal együtt venni? Bárdinál amit árulnak, az viszont csak egy betét...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. március 14. szombat, 00:02

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 423

Elküldve: 2015. március 10. kedd, 08:41


bmw320d4 írta:
Bandika2283 írta:
Sikerült a porlasztók bemérése,gyári értéken van mind a négy semmi hibát nem találtak bennük,tehát a hiba még mindig rejtély!! /Gyári porlasztók 269000km/ De legalább ezek jók

Nem tudom mihez kezdjünk valakinek lenne ötlete szívesen meghallgatom!


"19C -nál áll át mennyiségszabályzásra a befecskendezés, érdemes lenne törölni adaptációt és ellenőrizni géppel a szelepet. Ha Az AGR-hez is volt nyúlva, annak is törölni kell az adaptációját."


Egyre érdekesebb ez a történet

"19C -nál áll át mennyiségszabályzásra a befecskendezés"
Erről kicsit bővebben plz! Erről még nem igazán hallottam.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2015. március 09. hétfő, 21:02


Bandika2283 írta:
Sikerült a porlasztók bemérése,gyári értéken van mind a négy semmi hibát nem találtak bennük,tehát a hiba még mindig rejtély!! /Gyári porlasztók 269000km/ De legalább ezek jók

Nem tudom mihez kezdjünk valakinek lenne ötlete szívesen meghallgatom!


"19C -nál áll át mennyiségszabályzásra a befecskendezés, érdemes lenne törölni adaptációt és ellenőrizni géppel a szelepet. Ha Az AGR-hez is volt nyúlva, annak is törölni kell az adaptációját."

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Bandika2283

Újonc

Elismertség: 14% (1 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2015. március 09. hétfő, 18:39


Bandika2283 írta:
SP_323i írta:
Bandika2283 írta:
bmw320d4 írta:
Bandika2283 írta:
SP_323i írta:
b_imi írta:
SP_323i írta:
Bandika2283 írta: Üdvözlök mindenkit!
A segítségetekre lenne szükségem,/remélem jó helyre írom/ E46 320d 2004 -es az autóm már 3 éve vagyok boldog gazdája,olyan problémám jött elő,elindítom az autót hogy melegedjen kicsit úgy 3-5 perc kiállok az udvarból szokásos vízgőz jön minimálisan a kipufogón,ez eddig ok, elgurulok szinte alapjáraton kis gázzal úgy 500m lámpa balra kanyarodok álló helyzetből és eszméletlen nagy kék füstöt hagyok ott magam után és utána semmi,mintha minden rendben lenne,nem tudom mi okozhatja a szerelőmmel beszéltem ilyet még nem látott vagy halott, vagy füstöl mindig nagy fordulaton vagy nem füstöl semmit sem /kéken/.
Remélem a leírtak alapján tud valaki segíteni mi lehet a hiba oka mihez nyúljunk.


Hasonlót pénteken tapasztaltam.
Szerelőnél levettük az EGR előtti gumicsövet, hogy fújunk be szívójárat tisztítót. Így járt a moci max 5 percig (vagyis szívó dízelként), de időhiány miatt félbemaradt a projekt. Visszatettük a csövet majd indultam dolgomra. Amíg az udvarról álltam ki és nem adtam nagyobb gázt semmi, majd egy komolyabb kékes füstöt tolt ki a kocsi. Egyszer. Addig se és azóta se füstöl így, de akkor vhonnan kaphatott egy komolyabb olajmennyiséget szerintem.
Fogalmam sincs, hogy pontosan mi történhetett, de talán másnak van 5lete, ami segíthet a jelenség megfejtésében a fentiek függvényében


A befújt anyag rosszabb esetben leválasztotta a kormot a szívócsőről és bekerült a motorba. Az meg teszi ott a dolgát.
Az ilyen embert nem nevezném szerelőnek, inkább kontárnak és messziről kerülném a helyedben.
A szívósort le kell venni az EGR-el együtt és úgy kell kitakarítani. Majd meglátod, mi van benne. Ha ez bekerül az égéstérbe, komoly problémákat okoz.


A szívósor és EGR tisztításon már túl vagyunk 2 hete (a kartergázszűrő is cserélve volt akkor újra). Az anyag meg még nem lett befúvva, csak az EGR cső lett leszedve és úgy járatva a moci. A füstölés a cső visszarakása után jött az első kigyorsításkor.



Üdv mindenkinek

Leírnám tapasztalataimat és az eddigi javítási procedúrákat,E46 320d 2004

-Intercooler leszedve pár csap olaj volt benne szinte száraz volt,azért jó alaposan át lett mosva kívül belül.
-egr leszedve 1-1.5mm száraz korom por volt benne,ezt kitakarítottam semmi hiba,
-minden turbócső hibátlan sehol olaj vagy repedés,
-kartergázszűrő kicserélve /pedig nekem már a kicsapatós van benne,de azért kicseréltem újra!/
A hibajelenség megmaradt és egy újabbal bővült,40-es tempónál 3-4 literes fogyasztási adat mellet egy egy finom rángást érezni nem mindig csak ha szinte szabadon vagy nagyon kicsi gáznál használom az autót,de se füst se semmi nem látható,teljesítmény szerintem nem változott tehát szépen megy nem eszik sokat 5.4-6.2,olaj nem fogy.
Tegnap este kiszereltük a porlasztókat egy bemérés kedvéért majd beszámolok az eredményről!
Ha valakinek van hasonló tünete és rájöttek mi okozza az legyen szíves írjon.





19C -nál áll át mennyiségszabályzásra a befecskendezés, érdemes lenne törölni adaptációt és ellenőrizni géppel a szelepet. Ha Az AGR-hez is volt nyúlva, annak is törölni kell az adaptációját.


Megnézzük mindenképpen ahogy visszakapom a porlasztóimat Agr szelepet évente egyszer ki szoktam tisztítani nagyon nem szokott eldugulni mint amilyen képeket lehet látni a neten
A rángatásra/nem olyan orr törős csak olyan lágy pillanatnyi teljesítmény esés /az Agr csinálhatja de a kék füst az még rejtély.


Az a kék füst a zavaró nagyon. Alapból az ember olajra gondol ilyenkor, de ha tiszta volt az IC, akkor nem onnan kerül a mociba. Hogyha olajfogyásod sincs, akkor nem olajlehúzó vagy szelepszár szimering. Szóval valóbban rejtély. Marad a turbó környéke, ahonnan bejuthat a kipuff oldalba, de jobban belegondolva folyamatosan kéne füstölnie, nem csak napi egyszer egy nagyobbat.
Adagolót esetén viszont kormolni szokott és a kipufgáz szagán is érezni a gázolaj szagot...
Kíváncsi vagyok mit fognak találni az adagolóknál.


Sikerült a porlasztók bemérése,gyári értéken van mind a négy semmi hibát nem találtak bennük,tehát a hiba még mindig rejtély!! /Gyári porlasztók 269000km/ De legalább ezek jók


Nem tudom mihez kezdjünk valakinek lenne ötlete szívesen meghallgatom!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Bandika2283

Újonc

Elismertség: 14% (1 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2015. március 09. hétfő, 18:37


SP_323i írta:
Bandika2283 írta:
bmw320d4 írta:
Bandika2283 írta:
SP_323i írta:
b_imi írta:
SP_323i írta:
Bandika2283 írta: Üdvözlök mindenkit!
A segítségetekre lenne szükségem,/remélem jó helyre írom/ E46 320d 2004 -es az autóm már 3 éve vagyok boldog gazdája,olyan problémám jött elő,elindítom az autót hogy melegedjen kicsit úgy 3-5 perc kiállok az udvarból szokásos vízgőz jön minimálisan a kipufogón,ez eddig ok, elgurulok szinte alapjáraton kis gázzal úgy 500m lámpa balra kanyarodok álló helyzetből és eszméletlen nagy kék füstöt hagyok ott magam után és utána semmi,mintha minden rendben lenne,nem tudom mi okozhatja a szerelőmmel beszéltem ilyet még nem látott vagy halott, vagy füstöl mindig nagy fordulaton vagy nem füstöl semmit sem /kéken/.
Remélem a leírtak alapján tud valaki segíteni mi lehet a hiba oka mihez nyúljunk.


Hasonlót pénteken tapasztaltam.
Szerelőnél levettük az EGR előtti gumicsövet, hogy fújunk be szívójárat tisztítót. Így járt a moci max 5 percig (vagyis szívó dízelként), de időhiány miatt félbemaradt a projekt. Visszatettük a csövet majd indultam dolgomra. Amíg az udvarról álltam ki és nem adtam nagyobb gázt semmi, majd egy komolyabb kékes füstöt tolt ki a kocsi. Egyszer. Addig se és azóta se füstöl így, de akkor vhonnan kaphatott egy komolyabb olajmennyiséget szerintem.
Fogalmam sincs, hogy pontosan mi történhetett, de talán másnak van 5lete, ami segíthet a jelenség megfejtésében a fentiek függvényében


A befújt anyag rosszabb esetben leválasztotta a kormot a szívócsőről és bekerült a motorba. Az meg teszi ott a dolgát.
Az ilyen embert nem nevezném szerelőnek, inkább kontárnak és messziről kerülném a helyedben.
A szívósort le kell venni az EGR-el együtt és úgy kell kitakarítani. Majd meglátod, mi van benne. Ha ez bekerül az égéstérbe, komoly problémákat okoz.


A szívósor és EGR tisztításon már túl vagyunk 2 hete (a kartergázszűrő is cserélve volt akkor újra). Az anyag meg még nem lett befúvva, csak az EGR cső lett leszedve és úgy járatva a moci. A füstölés a cső visszarakása után jött az első kigyorsításkor.



Üdv mindenkinek

Leírnám tapasztalataimat és az eddigi javítási procedúrákat,E46 320d 2004

-Intercooler leszedve pár csap olaj volt benne szinte száraz volt,azért jó alaposan át lett mosva kívül belül.
-egr leszedve 1-1.5mm száraz korom por volt benne,ezt kitakarítottam semmi hiba,
-minden turbócső hibátlan sehol olaj vagy repedés,
-kartergázszűrő kicserélve /pedig nekem már a kicsapatós van benne,de azért kicseréltem újra!/
A hibajelenség megmaradt és egy újabbal bővült,40-es tempónál 3-4 literes fogyasztási adat mellet egy egy finom rángást érezni nem mindig csak ha szinte szabadon vagy nagyon kicsi gáznál használom az autót,de se füst se semmi nem látható,teljesítmény szerintem nem változott tehát szépen megy nem eszik sokat 5.4-6.2,olaj nem fogy.
Tegnap este kiszereltük a porlasztókat egy bemérés kedvéért majd beszámolok az eredményről!
Ha valakinek van hasonló tünete és rájöttek mi okozza az legyen szíves írjon.





19C -nál áll át mennyiségszabályzásra a befecskendezés, érdemes lenne törölni adaptációt és ellenőrizni géppel a szelepet. Ha Az AGR-hez is volt nyúlva, annak is törölni kell az adaptációját.


Megnézzük mindenképpen ahogy visszakapom a porlasztóimat Agr szelepet évente egyszer ki szoktam tisztítani nagyon nem szokott eldugulni mint amilyen képeket lehet látni a neten
A rángatásra/nem olyan orr törős csak olyan lágy pillanatnyi teljesítmény esés /az Agr csinálhatja de a kék füst az még rejtély.


Az a kék füst a zavaró nagyon. Alapból az ember olajra gondol ilyenkor, de ha tiszta volt az IC, akkor nem onnan kerül a mociba. Hogyha olajfogyásod sincs, akkor nem olajlehúzó vagy szelepszár szimering. Szóval valóbban rejtély. Marad a turbó környéke, ahonnan bejuthat a kipuff oldalba, de jobban belegondolva folyamatosan kéne füstölnie, nem csak napi egyszer egy nagyobbat.
Adagolót esetén viszont kormolni szokott és a kipufgáz szagán is érezni a gázolaj szagot...
Kíváncsi vagyok mit fognak találni az adagolóknál.


Sikerült a porlasztók bemérése,gyári értéken van mind a négy semmi hibát nem találtak bennük,tehát a hiba még mindig rejtély!! /Gyári porlasztók 269000km/ De legalább ezek jók

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 423

Elküldve: 2015. március 09. hétfő, 12:17


Bandika2283 írta:
bmw320d4 írta:
Bandika2283 írta:
SP_323i írta:
b_imi írta:
SP_323i írta:
Bandika2283 írta: Üdvözlök mindenkit!
A segítségetekre lenne szükségem,/remélem jó helyre írom/ E46 320d 2004 -es az autóm már 3 éve vagyok boldog gazdája,olyan problémám jött elő,elindítom az autót hogy melegedjen kicsit úgy 3-5 perc kiállok az udvarból szokásos vízgőz jön minimálisan a kipufogón,ez eddig ok, elgurulok szinte alapjáraton kis gázzal úgy 500m lámpa balra kanyarodok álló helyzetből és eszméletlen nagy kék füstöt hagyok ott magam után és utána semmi,mintha minden rendben lenne,nem tudom mi okozhatja a szerelőmmel beszéltem ilyet még nem látott vagy halott, vagy füstöl mindig nagy fordulaton vagy nem füstöl semmit sem /kéken/.
Remélem a leírtak alapján tud valaki segíteni mi lehet a hiba oka mihez nyúljunk.


Hasonlót pénteken tapasztaltam.
Szerelőnél levettük az EGR előtti gumicsövet, hogy fújunk be szívójárat tisztítót. Így járt a moci max 5 percig (vagyis szívó dízelként), de időhiány miatt félbemaradt a projekt. Visszatettük a csövet majd indultam dolgomra. Amíg az udvarról álltam ki és nem adtam nagyobb gázt semmi, majd egy komolyabb kékes füstöt tolt ki a kocsi. Egyszer. Addig se és azóta se füstöl így, de akkor vhonnan kaphatott egy komolyabb olajmennyiséget szerintem.
Fogalmam sincs, hogy pontosan mi történhetett, de talán másnak van 5lete, ami segíthet a jelenség megfejtésében a fentiek függvényében


A befújt anyag rosszabb esetben leválasztotta a kormot a szívócsőről és bekerült a motorba. Az meg teszi ott a dolgát.
Az ilyen embert nem nevezném szerelőnek, inkább kontárnak és messziről kerülném a helyedben.
A szívósort le kell venni az EGR-el együtt és úgy kell kitakarítani. Majd meglátod, mi van benne. Ha ez bekerül az égéstérbe, komoly problémákat okoz.


A szívósor és EGR tisztításon már túl vagyunk 2 hete (a kartergázszűrő is cserélve volt akkor újra). Az anyag meg még nem lett befúvva, csak az EGR cső lett leszedve és úgy járatva a moci. A füstölés a cső visszarakása után jött az első kigyorsításkor.



Üdv mindenkinek

Leírnám tapasztalataimat és az eddigi javítási procedúrákat,E46 320d 2004

-Intercooler leszedve pár csap olaj volt benne szinte száraz volt,azért jó alaposan át lett mosva kívül belül.
-egr leszedve 1-1.5mm száraz korom por volt benne,ezt kitakarítottam semmi hiba,
-minden turbócső hibátlan sehol olaj vagy repedés,
-kartergázszűrő kicserélve /pedig nekem már a kicsapatós van benne,de azért kicseréltem újra!/
A hibajelenség megmaradt és egy újabbal bővült,40-es tempónál 3-4 literes fogyasztási adat mellet egy egy finom rángást érezni nem mindig csak ha szinte szabadon vagy nagyon kicsi gáznál használom az autót,de se füst se semmi nem látható,teljesítmény szerintem nem változott tehát szépen megy nem eszik sokat 5.4-6.2,olaj nem fogy.
Tegnap este kiszereltük a porlasztókat egy bemérés kedvéért majd beszámolok az eredményről!
Ha valakinek van hasonló tünete és rájöttek mi okozza az legyen szíves írjon.





19C -nál áll át mennyiségszabályzásra a befecskendezés, érdemes lenne törölni adaptációt és ellenőrizni géppel a szelepet. Ha Az AGR-hez is volt nyúlva, annak is törölni kell az adaptációját.


Megnézzük mindenképpen ahogy visszakapom a porlasztóimat Agr szelepet évente egyszer ki szoktam tisztítani nagyon nem szokott eldugulni mint amilyen képeket lehet látni a neten
A rángatásra/nem olyan orr törős csak olyan lágy pillanatnyi teljesítmény esés /az Agr csinálhatja de a kék füst az még rejtély.


Az a kék füst a zavaró nagyon. Alapból az ember olajra gondol ilyenkor, de ha tiszta volt az IC, akkor nem onnan kerül a mociba. Hogyha olajfogyásod sincs, akkor nem olajlehúzó vagy szelepszár szimering. Szóval valóbban rejtély. Marad a turbó környéke, ahonnan bejuthat a kipuff oldalba, de jobban belegondolva folyamatosan kéne füstölnie, nem csak napi egyszer egy nagyobbat.
Adagolót esetén viszont kormolni szokott és a kipufgáz szagán is érezni a gázolaj szagot...
Kíváncsi vagyok mit fognak találni az adagolóknál.