Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 18% (514 pont) | Hozzászólások: 2824

Elküldve: 2013. december 10. kedd, 16:41


SP_323i írta: Viszont a márkatárs eredeti problémájára még mindig nem igazán találtunk választ:
"Ha 20d-nél elinditod hidegen,lehúzod az egr-ről a vákum csövet,befogod,kell lennie vákumnak,igaz?enyémbe nem érezni,esetleg lehelletgyengén"

Ez így egészséges?


Ha megfelelő mértékben működteti neki az EGR szelepet (nincs hibakód stb.) akkor jó neki.

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

Fórumlakó

Elismertség: 4% (10 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2013. december 10. kedd, 14:53


BarG írta:
SP_323i írta:
ember84 írta:
BarG írta:
SP_323i írta:
ember84 írta: Sziasztok!
Ha 20d-nél elinditod hidegen,lehúzod az egr-ről a vákum csövet,befogod,kell lennie vákumnak,igaz?enyémbe nem érezni,esetleg lehelletgyengén


Hali!
Így dolgozik az EGR:

YouTube videó

Szóval kell fordulat, hogy legyen depresszió, ami megmozgatja az EGR szelepet. Lehet alapjáraton egyáltalán vagy minimálisan van csak. Igaz nem írtad, hogy milyen fordulaton nézted, így csak erre tudok gondolni.
Ha fordulaton sincs, akkor tovább kell menni: vákumcső esetleg a nyomás szabályzó. Az utóbbi itt az 1es kütyü:
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=45


Szerintem nem így van. Mivel a legnagyobb nyitást az EGR szelepen alapjáraton kell elérni, ezért az alapjárati vákuumnak elégnek kell lenni az EGR teljes kinyitásához. Ahhoz nem kell pörgetni a motort. Persze ha pörgeted a motort, akkor lehet nagyobb vákuumod, de már az alapjáratinak is megfelelően kell tudni mozgatnia.


Igen,en is igy gondoltam,alapjaraton hideg motornal kene nyitnia.de vakuum nelkul,hogyan?uj csovel probaltam.sztem a vakumszelep kakil.lehet?


Teljesen logikusnak hangzik, hogy alap járaton engedjen többet, de akkor az EGR esetében a vákumrendszernek a motor fordulatával fordított arányban kell működnie. Ahogy nő a fordulat, úgy kellene csökkenteniük a vákumot az EGR nyitáshoz.
Nem tudom, de hogyha így van, annak a kis fekete cumónak (11747796634) pont ez lenne a feladata?
De mivel a turbó vákum szabályzásában is pont ez a cikkszámú kütyü van így most teljesen össze is zavarodtam, mivel a turbónál 1értelműen a motor fordulatszámával egyenesen arányos vákum kell a változó geomatria állítgatásához.
Persze a villanyos szabályzásra ez már nem vonatkozik


Szerintem nincs igazad. Ezek a rendszerek nem így működnek. A vezérlés tudtommal jellegmezőkkel történik, vagyis minden fordulatszámhoz tartzozik egy EGR tartomány, amilyen nyitásokat felvehet a szelep, mégpedig a gázpedál nyomásának a függvényében. Ugyanígy van a turbó vezérléssel. Egy fordulatszámhoz nem egy turbónyomás tartozik, hanem egy tartomány, ami be van építve az ECU-ba. Én a saját EGR-emnél simán tüdővel meg tudom úgy szívni egy gumicsővel, hogy 3/4-ig kinyit. Ha a szivattyú rendben és nincs tömörtelenség a rendszerben, akkor alapjáraton is teljesen ki kell tudnia nyitni.




Vmit félre érthettél, mert nem az igazamat keresem hanem az igazságot, hogy hogyan is működik az EGR és a nyomás szabályzás!
Köszi, hogy megosztottad, mert így képbe kerültünk ez ügyben.

Viszont a márkatárs eredeti problémájára még mindig nem igazán találtunk választ:

"Ha 20d-nél elinditod hidegen,lehúzod az egr-ről a vákum csövet,befogod,kell lennie vákumnak,igaz?enyémbe nem érezni,esetleg lehelletgyengén"

Ez így egészséges?


Puli
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Puli

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 183

Elküldve: 2013. december 10. kedd, 14:21


Többször olvastam már itt,hogy sokan ledugózzák az EGR szelepet!
Mik ennek az előnyei és hátrányai? :

compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz compact

Fórumlakó

Elismertség: 12% (30 pont) | Hozzászólások: 241

Elküldve: 2013. december 10. kedd, 12:27


jlaci74 írta:
toki24 írta:
jlaci74 írta:
toki24 írta:
ateszka86 írta:
toki24 írta: Kérdésem az lenne, hogy 20D -be a sedan ültetörugó is jó ? mármint nekem touring van, de van aki aztmondja hogy jo a sedane is bele,de van aki szerint touringba csak tourign való.

Valaki?


csak touring


Köszi, viszont aztmegkérdezgetem hogy miért? csak mert én megnézném hogy mibe különbözik pl a sedan és a touringé. csak arra tudok gondolni hogy erösebb a touringé hátul de első gondolom egyezik, hátsóval vagyok ilyen dilemmába.


Jelen esetben megegyezik a sedan touring, legalább is az egyik legnevesebb német gyártónál , az Eibach-nál igen.
( Konkrétan van is egy ilyen eladó szettem... )
Aki nem hiszi, itt ellenőrizheti a cikkszámok alapján :

EIBACH Online katalógus





Tudom,hogy neked van,de nekem az "kevés" 40\20as kell leginkább!

De köszönöm.


Nincs messze az igényedtől, sőt nagyon közel van hozzá ...
( Vorderachse, Tieferlegung ca. 30 mm, Hinterachse, Tieferlegung ca. 20-25 mm )
ráadásul az Eibach örök garanciát vállal a törésre, ez sem egy rossz pont és még nagyon szépen is áll vele a touring...
Én nem tenném alacsonyabbra, szerintem itt van egészséges egyensúlyban a gusztusosan esztétikusság és a használhatóság ...
De nem akarlak befolyásolni ...



Mi lenne az ára?
Compact-ba jó?



jlaci74

státusz jlaci74

Fórumlakó

Elismertség: 13% (39 pont) | Hozzászólások: 283

Elküldve: 2013. december 10. kedd, 09:33


toki24 írta:
jlaci74 írta:
toki24 írta:
ateszka86 írta:
toki24 írta: Kérdésem az lenne, hogy 20D -be a sedan ültetörugó is jó ? mármint nekem touring van, de van aki aztmondja hogy jo a sedane is bele,de van aki szerint touringba csak tourign való.

Valaki?


csak touring


Köszi, viszont aztmegkérdezgetem hogy miért? csak mert én megnézném hogy mibe különbözik pl a sedan és a touringé. csak arra tudok gondolni hogy erösebb a touringé hátul de első gondolom egyezik, hátsóval vagyok ilyen dilemmába.


Jelen esetben megegyezik a sedan touring, legalább is az egyik legnevesebb német gyártónál , az Eibach-nál igen.
( Konkrétan van is egy ilyen eladó szettem... )
Aki nem hiszi, itt ellenőrizheti a cikkszámok alapján :

EIBACH Online katalógus





Tudom,hogy neked van,de nekem az "kevés" 40\20as kell leginkább!

De köszönöm.


Nincs messze az igényedtől, sőt nagyon közel van hozzá ...
( Vorderachse, Tieferlegung ca. 30 mm, Hinterachse, Tieferlegung ca. 20-25 mm )
ráadásul az Eibach örök garanciát vállal a törésre, ez sem egy rossz pont és még nagyon szépen is áll vele a touring...
Én nem tenném alacsonyabbra, szerintem itt van egészséges egyensúlyban a gusztusosan esztétikusság és a használhatóság ...
De nem akarlak befolyásolni ...



toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

Fórumlakó

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 23:48


jlaci74 írta:
toki24 írta:
ateszka86 írta:
toki24 írta: Kérdésem az lenne, hogy 20D -be a sedan ültetörugó is jó ? mármint nekem touring van, de van aki aztmondja hogy jo a sedane is bele,de van aki szerint touringba csak tourign való.

Valaki?


csak touring


Köszi, viszont aztmegkérdezgetem hogy miért? csak mert én megnézném hogy mibe különbözik pl a sedan és a touringé. csak arra tudok gondolni hogy erösebb a touringé hátul de első gondolom egyezik, hátsóval vagyok ilyen dilemmába.


Jelen esetben megegyezik a sedan touring, legalább is az egyik legnevesebb német gyártónál , az Eibach-nál igen.
( Konkrétan van is egy ilyen eladó szettem... )
Aki nem hiszi, itt ellenőrizheti a cikkszámok alapján :

EIBACH Online katalógus





Tudom,hogy neked van,de nekem az "kevés" 40\20as kell leginkább!

De köszönöm.

jlaci74

státusz jlaci74

Fórumlakó

Elismertség: 13% (39 pont) | Hozzászólások: 283

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 21:01


toki24 írta:
ateszka86 írta:
toki24 írta: Kérdésem az lenne, hogy 20D -be a sedan ültetörugó is jó ? mármint nekem touring van, de van aki aztmondja hogy jo a sedane is bele,de van aki szerint touringba csak tourign való.

Valaki?


csak touring


Köszi, viszont aztmegkérdezgetem hogy miért? csak mert én megnézném hogy mibe különbözik pl a sedan és a touringé. csak arra tudok gondolni hogy erösebb a touringé hátul de első gondolom egyezik, hátsóval vagyok ilyen dilemmába.


Jelen esetben megegyezik a sedan touring, legalább is az egyik legnevesebb német gyártónál , az Eibach-nál igen.
( Konkrétan van is egy ilyen eladó szettem... )
Aki nem hiszi, itt ellenőrizheti a cikkszámok alapján :

EIBACH Online katalógus





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 09. hétfő, 21:02


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 7% (85 pont) | Hozzászólások: 1195

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 20:30


SP_323i írta:
ember84 írta:
BarG írta:
SP_323i írta:
ember84 írta: Sziasztok!
Ha 20d-nél elinditod hidegen,lehúzod az egr-ről a vákum csövet,befogod,kell lennie vákumnak,igaz?enyémbe nem érezni,esetleg lehelletgyengén


Hali!
Így dolgozik az EGR:

YouTube videó

Szóval kell fordulat, hogy legyen depresszió, ami megmozgatja az EGR szelepet. Lehet alapjáraton egyáltalán vagy minimálisan van csak. Igaz nem írtad, hogy milyen fordulaton nézted, így csak erre tudok gondolni.
Ha fordulaton sincs, akkor tovább kell menni: vákumcső esetleg a nyomás szabályzó. Az utóbbi itt az 1es kütyü:
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=45


Szerintem nem így van. Mivel a legnagyobb nyitást az EGR szelepen alapjáraton kell elérni, ezért az alapjárati vákuumnak elégnek kell lenni az EGR teljes kinyitásához. Ahhoz nem kell pörgetni a motort. Persze ha pörgeted a motort, akkor lehet nagyobb vákuumod, de már az alapjáratinak is megfelelően kell tudni mozgatnia.


Igen,en is igy gondoltam,alapjaraton hideg motornal kene nyitnia.de vakuum nelkul,hogyan?uj csovel probaltam.sztem a vakumszelep kakil.lehet?


Teljesen logikusnak hangzik, hogy alap járaton engedjen többet, de akkor az EGR esetében a vákumrendszernek a motor fordulatával fordított arányban kell működnie. Ahogy nő a fordulat, úgy kellene csökkenteniük a vákumot az EGR nyitáshoz.
Nem tudom, de hogyha így van, annak a kis fekete cumónak (11747796634) pont ez lenne a feladata?
De mivel a turbó vákum szabályzásában is pont ez a cikkszámú kütyü van így most teljesen össze is zavarodtam, mivel a turbónál 1értelműen a motor fordulatszámával egyenesen arányos vákum kell a változó geomatria állítgatásához.
Persze a villanyos szabályzásra ez már nem vonatkozik


Szerintem nincs igazad. Ezek a rendszerek nem így működnek. A vezérlés tudtommal jellegmezőkkel történik, vagyis minden fordulatszámhoz tartzozik egy EGR tartomány, amilyen nyitásokat felvehet a szelep, mégpedig a gázpedál nyomásának a függvényében. Ugyanígy van a turbó vezérléssel. Egy fordulatszámhoz nem egy turbónyomás tartozik, hanem egy tartomány, ami be van építve az ECU-ba. Én a saját EGR-emnél simán tüdővel meg tudom úgy szívni egy gumicsővel, hogy 3/4-ig kinyit. Ha a szivattyú rendben és nincs tömörtelenség a rendszerben, akkor alapjáraton is teljesen ki kell tudnia nyitni.




toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

Fórumlakó

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 18:29


ateszka86 írta:
toki24 írta: Kérdésem az lenne, hogy 20D -be a sedan ültetörugó is jó ? mármint nekem touring van, de van aki aztmondja hogy jo a sedane is bele,de van aki szerint touringba csak tourign való.

Valaki?


csak touring


Köszi, viszont aztmegkérdezgetem hogy miért? csak mert én megnézném hogy mibe különbözik pl a sedan és a touringé. csak arra tudok gondolni hogy erösebb a touringé hátul de első gondolom egyezik, hátsóval vagyok ilyen dilemmába.

ateszka86
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz ateszka86

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 375

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 18:26


toki24 írta: Kérdésem az lenne, hogy 20D -be a sedan ültetörugó is jó ? mármint nekem touring van, de van aki aztmondja hogy jo a sedane is bele,de van aki szerint touringba csak tourign való.

Valaki?


csak touring

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

Fórumlakó

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 17:06


Kérdésem az lenne, hogy 20D -be a sedan ültetörugó is jó ? mármint nekem touring van, de van aki aztmondja hogy jo a sedane is bele,de van aki szerint touringba csak tourign való.

Valaki?

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

Fórumlakó

Elismertség: 4% (10 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 15:44


toki24 írta: Kicsit benéztük


pöti malőr


toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

Fórumlakó

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 15:28


Kicsit benéztük

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

Fórumlakó

Elismertség: 4% (10 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 14:32


toki24 írta: Jó kis videó ez.

De ez automata nem? hány lovas?

akkor a köv kérdés. 20D 136 lovas. mennyi az alapjárat? gyári adatok szerint ,


Nekem is most esett le, hogy ótómata vs kéziváltós ill. 150 vs 136 paci


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 18% (514 pont) | Hozzászólások: 2824

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 14:32


Arra figylejetek, hogy a kétfajta 20d-nek (136 vs 150LE) eltérő az alapjárata. A 136-osé 833 alapból, a 150-esé az alacsonyabb. Tehát mindkettőtöké lehet megfelelő!