toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

Fórumlakó

Elismertség: 2% (6 pont) | Hozzászólások: 249

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 15:28


Kicsit benéztük

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

Fórumlakó

Elismertség: 4% (10 pont) | Hozzászólások: 217

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 14:32


toki24 írta: Jó kis videó ez.

De ez automata nem? hány lovas?

akkor a köv kérdés. 20D 136 lovas. mennyi az alapjárat? gyári adatok szerint ,


Nekem is most esett le, hogy ótómata vs kéziváltós ill. 150 vs 136 paci


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 17% (499 pont) | Hozzászólások: 2775

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 14:32


Arra figylejetek, hogy a kétfajta 20d-nek (136 vs 150LE) eltérő az alapjárata. A 136-osé 833 alapból, a 150-esé az alacsonyabb. Tehát mindkettőtöké lehet megfelelő!

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

Fórumlakó

Elismertség: 2% (6 pont) | Hozzászólások: 249

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 14:31


Jó kis videó ez.

De ez automata nem? hány lovas?

akkor a köv kérdés. 20D 136 lovas. mennyi az alapjárat? gyári adatok szerint ,

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

Fórumlakó

Elismertség: 4% (10 pont) | Hozzászólások: 217

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 14:20


toki24 írta:
SP_323i írta:
toki24 írta:
valter320d írta: Sziasztok:
"Ha 1-3 mp -enként megemeli, majd szinte azonnal visszaejti az alapjáratot, akkor zárlatos a kieg fűtés. Ha így van, akkor minél hamarabb cserélni kell (vagy kikötni) mert képes leégetni (ritkán) a generátort.
Nincs biztosítéka, csak a motorvezérlő felügyeli a számított befecskendezett mennyiségből.

Ha ritkábban emeli meg és hosszabb időre az alapjáratot( 10-30mp szünet, aztán 20-60 mp fűtés, hőigénytől függően) , az teljesen normális dolog. "


Na hali, ugye erröl volt egy kis vitatás hogy jó hogy nem stb.

ÉN csináltam egy videót szerintetek? amikor elkezdtema videót akkor álltam meg lámpnál.. kb 18-20msig semmi aztán emelkedés 4-5 msig. majd le. akkor ez most jó vagy sem? köszönöm.
http://videa.hu/videok/jarmuve...Bb15rCfuYh


Tök jó a zene!

Ami nekem egyből feltűnt, hogy már az ingadozás előtt is magas az alapjárat...
Legalábbis nekem annak tűnik, mert az én vasamban 600-700 körül van. Szóval ehhez tudok viszonyítani


Nem tudom, majd megnézem comp-ba menniy aaz alapjáratom ,de azthiSZEM! bár nem hiszem hogy jol emlékszek 850.valami ilyesmi. de másnak is láttam már ilyen alapjáratot, viszont 600-700at meg nem. Nem remeg a kasztnid be?


Ha más mások is videznek, akkor íme egy komoly munkával készített remekmű.
Érdemes megfigyelni a szereplők jellemfejlődését a szövevényes cselekménysorozat előrehaladtával


YouTube videó

UI:
Hideg motornál 750, amikor bemelexik le szokott menni 600-650 környékére. (remélem nem emléxem rosszul )



toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

Fórumlakó

Elismertség: 2% (6 pont) | Hozzászólások: 249

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 13:48


SP_323i írta:
toki24 írta:
valter320d írta: Sziasztok:
"Ha 1-3 mp -enként megemeli, majd szinte azonnal visszaejti az alapjáratot, akkor zárlatos a kieg fűtés. Ha így van, akkor minél hamarabb cserélni kell (vagy kikötni) mert képes leégetni (ritkán) a generátort.
Nincs biztosítéka, csak a motorvezérlő felügyeli a számított befecskendezett mennyiségből.

Ha ritkábban emeli meg és hosszabb időre az alapjáratot( 10-30mp szünet, aztán 20-60 mp fűtés, hőigénytől függően) , az teljesen normális dolog. "


Na hali, ugye erröl volt egy kis vitatás hogy jó hogy nem stb.

ÉN csináltam egy videót szerintetek? amikor elkezdtema videót akkor álltam meg lámpnál.. kb 18-20msig semmi aztán emelkedés 4-5 msig. majd le. akkor ez most jó vagy sem? köszönöm.
http://videa.hu/videok/jarmuve...Bb15rCfuYh


Tök jó a zene!

Ami nekem egyből feltűnt, hogy már az ingadozás előtt is magas az alapjárat...
Legalábbis nekem annak tűnik, mert az én vasamban 600-700 körül van. Szóval ehhez tudok viszonyítani


Nem tudom, majd megnézem comp-ba menniy aaz alapjáratom ,de azthiSZEM! bár nem hiszem hogy jol emlékszek 850.valami ilyesmi. de másnak is láttam már ilyen alapjáratot, viszont 600-700at meg nem. Nem remeg a kasztnid be?


tibee01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz tibee01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 44

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 13:22


Sziasztok!

Ha jól sejtem a vákuumszivattyú alapjáraton elég vákuumot képez (ha jól tudom zárt rendszerről van szó). Az EGR minél nagyobb mértékű depressziót kap, annál jobban nyitva van (ha elmegy a depresszió, folyamatosan zárva kell legyen az egr, h a motor tudjon működni, állandó full nyitott EGR-el baj lenne). Turbónál pedig a depresszió húzza zártra a geometriát, ha jól sejtem, különben ha elmegy a depresszió, hamar szétforogná magát a turbo magasabb fordulaton illetve terhelésnél.
Mivel kis méretű zárt rendszerről van szó, szerintem nem annyira lényeges a motor fordulata!


SP_323i írta:
Tano írta:
SP_323i írta: Teljesen logikusnak hangzik, hogy alap járaton engedjen többet, de akkor az EGR esetében a vákumrendszernek a motor fordulatával fordított arányban kell működnie. Ahogy nő a fordulat, úgy kellene csökkenteniük a vákumot az EGR nyitáshoz.
Nem tudom, de hogyha így van, annak a kis fekete cumónak (11747796634) pont ez lenne a feladata?
De mivel a turbó vákum szabályzásában is pont ez a cikkszámú kütyü van így most teljesen össze is zavarodtam, mivel a turbónál 1értelműen a motor fordulatszámával egyenesen arányos vákum kell a változó geomatria állítgatásához.
Persze a villanyos szabályzásra ez már nem vonatkozik


A vákumot nem közvetlenül kapja sem az EGR, sem a turbó geometria. Mindkettőnél ugyanolyan típusú elektromos szelep szabályozza a mozgatáshoz a vákum mennyiségét, ezt látod az ETK-ban is mint írtad. Így teljesen mindegy mennyi a motor fordulata, mert már a legkissebb fordulaton is elegendő a vákum a mozgatáshoz.


OK!
L kell ebben még mélyülnöm rendesen






SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

Fórumlakó

Elismertség: 4% (10 pont) | Hozzászólások: 217

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 09:48


Tano írta:
SP_323i írta: Teljesen logikusnak hangzik, hogy alap járaton engedjen többet, de akkor az EGR esetében a vákumrendszernek a motor fordulatával fordított arányban kell működnie. Ahogy nő a fordulat, úgy kellene csökkenteniük a vákumot az EGR nyitáshoz.
Nem tudom, de hogyha így van, annak a kis fekete cumónak (11747796634) pont ez lenne a feladata?
De mivel a turbó vákum szabályzásában is pont ez a cikkszámú kütyü van így most teljesen össze is zavarodtam, mivel a turbónál 1értelműen a motor fordulatszámával egyenesen arányos vákum kell a változó geomatria állítgatásához.
Persze a villanyos szabályzásra ez már nem vonatkozik


A vákumot nem közvetlenül kapja sem az EGR, sem a turbó geometria. Mindkettőnél ugyanolyan típusú elektromos szelep szabályozza a mozgatáshoz a vákum mennyiségét, ezt látod az ETK-ban is mint írtad. Így teljesen mindegy mennyi a motor fordulata, mert már a legkissebb fordulaton is elegendő a vákum a mozgatáshoz.


OK!
L kell ebben még mélyülnöm rendesen



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 17% (499 pont) | Hozzászólások: 2775

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 09:35


SP_323i írta: Teljesen logikusnak hangzik, hogy alap járaton engedjen többet, de akkor az EGR esetében a vákumrendszernek a motor fordulatával fordított arányban kell működnie. Ahogy nő a fordulat, úgy kellene csökkenteniük a vákumot az EGR nyitáshoz.
Nem tudom, de hogyha így van, annak a kis fekete cumónak (11747796634) pont ez lenne a feladata?
De mivel a turbó vákum szabályzásában is pont ez a cikkszámú kütyü van így most teljesen össze is zavarodtam, mivel a turbónál 1értelműen a motor fordulatszámával egyenesen arányos vákum kell a változó geomatria állítgatásához.
Persze a villanyos szabályzásra ez már nem vonatkozik


A vákumot nem közvetlenül kapja sem az EGR, sem a turbó geometria. Mindkettőnél ugyanolyan típusú elektromos szelep szabályozza a mozgatáshoz a vákum mennyiségét, ezt látod az ETK-ban is mint írtad. Így teljesen mindegy mennyi a motor fordulata, mert már a legkissebb fordulaton is elegendő a vákum a mozgatáshoz.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (388 pont) | Hozzászólások: 4062

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 09:20


SP_323i írta:
toki24 írta:
valter320d írta: Sziasztok:
"Ha 1-3 mp -enként megemeli, majd szinte azonnal visszaejti az alapjáratot, akkor zárlatos a kieg fűtés. Ha így van, akkor minél hamarabb cserélni kell (vagy kikötni) mert képes leégetni (ritkán) a generátort.
Nincs biztosítéka, csak a motorvezérlő felügyeli a számított befecskendezett mennyiségből.

Ha ritkábban emeli meg és hosszabb időre az alapjáratot( 10-30mp szünet, aztán 20-60 mp fűtés, hőigénytől függően) , az teljesen normális dolog. "


Na hali, ugye erröl volt egy kis vitatás hogy jó hogy nem stb.

ÉN csináltam egy videót szerintetek? amikor elkezdtema videót akkor álltam meg lámpnál.. kb 18-20msig semmi aztán emelkedés 4-5 msig. majd le. akkor ez most jó vagy sem? köszönöm.
http://videa.hu/videok/jarmuve...Bb15rCfuYh


Tök jó a zene!

Ami nekem egyből feltűnt, hogy már az ingadozás előtt is magas az alapjárat...
Legalábbis nekem annak tűnik, mert az én vasamban 600-700 körül van. Szóval ehhez tudok viszonyítani



YouTube videó

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

Fórumlakó

Elismertség: 4% (10 pont) | Hozzászólások: 217

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 09:03


toki24 írta:
valter320d írta: Sziasztok:
"Ha 1-3 mp -enként megemeli, majd szinte azonnal visszaejti az alapjáratot, akkor zárlatos a kieg fűtés. Ha így van, akkor minél hamarabb cserélni kell (vagy kikötni) mert képes leégetni (ritkán) a generátort.
Nincs biztosítéka, csak a motorvezérlő felügyeli a számított befecskendezett mennyiségből.

Ha ritkábban emeli meg és hosszabb időre az alapjáratot( 10-30mp szünet, aztán 20-60 mp fűtés, hőigénytől függően) , az teljesen normális dolog. "


Na hali, ugye erröl volt egy kis vitatás hogy jó hogy nem stb.

ÉN csináltam egy videót szerintetek? amikor elkezdtema videót akkor álltam meg lámpnál.. kb 18-20msig semmi aztán emelkedés 4-5 msig. majd le. akkor ez most jó vagy sem? köszönöm.
http://videa.hu/videok/jarmuve...Bb15rCfuYh


Tök jó a zene!

Ami nekem egyből feltűnt, hogy már az ingadozás előtt is magas az alapjárat...
Legalábbis nekem annak tűnik, mert az én vasamban 600-700 körül van. Szóval ehhez tudok viszonyítani


SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

Fórumlakó

Elismertség: 4% (10 pont) | Hozzászólások: 217

Elküldve: 2013. december 09. hétfő, 08:56


ember84 írta:
BarG írta:
SP_323i írta:
ember84 írta: Sziasztok!
Ha 20d-nél elinditod hidegen,lehúzod az egr-ről a vákum csövet,befogod,kell lennie vákumnak,igaz?enyémbe nem érezni,esetleg lehelletgyengén


Hali!
Így dolgozik az EGR:

YouTube videó

Szóval kell fordulat, hogy legyen depresszió, ami megmozgatja az EGR szelepet. Lehet alapjáraton egyáltalán vagy minimálisan van csak. Igaz nem írtad, hogy milyen fordulaton nézted, így csak erre tudok gondolni.
Ha fordulaton sincs, akkor tovább kell menni: vákumcső esetleg a nyomás szabályzó. Az utóbbi itt az 1es kütyü:
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=45


Szerintem nem így van. Mivel a legnagyobb nyitást az EGR szelepen alapjáraton kell elérni, ezért az alapjárati vákuumnak elégnek kell lenni az EGR teljes kinyitásához. Ahhoz nem kell pörgetni a motort. Persze ha pörgeted a motort, akkor lehet nagyobb vákuumod, de már az alapjáratinak is megfelelően kell tudni mozgatnia.


Igen,en is igy gondoltam,alapjaraton hideg motornal kene nyitnia.de vakuum nelkul,hogyan?uj csovel probaltam.sztem a vakumszelep kakil.lehet?


Teljesen logikusnak hangzik, hogy alap járaton engedjen többet, de akkor az EGR esetében a vákumrendszernek a motor fordulatával fordított arányban kell működnie. Ahogy nő a fordulat, úgy kellene csökkenteniük a vákumot az EGR nyitáshoz.
Nem tudom, de hogyha így van, annak a kis fekete cumónak (11747796634) pont ez lenne a feladata?
De mivel a turbó vákum szabályzásában is pont ez a cikkszámú kütyü van így most teljesen össze is zavarodtam, mivel a turbónál 1értelműen a motor fordulatszámával egyenesen arányos vákum kell a változó geomatria állítgatásához.
Persze a villanyos szabályzásra ez már nem vonatkozik

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

Fórumlakó

Elismertség: 2% (6 pont) | Hozzászólások: 249

Elküldve: 2013. december 08. vasárnap, 20:07


valter320d írta: Sziasztok:
"Ha 1-3 mp -enként megemeli, majd szinte azonnal visszaejti az alapjáratot, akkor zárlatos a kieg fűtés. Ha így van, akkor minél hamarabb cserélni kell (vagy kikötni) mert képes leégetni (ritkán) a generátort.
Nincs biztosítéka, csak a motorvezérlő felügyeli a számított befecskendezett mennyiségből.

Ha ritkábban emeli meg és hosszabb időre az alapjáratot( 10-30mp szünet, aztán 20-60 mp fűtés, hőigénytől függően) , az teljesen normális dolog. "


Na hali, ugye erröl volt egy kis vitatás hogy jó hogy nem stb.

ÉN csináltam egy videót szerintetek? amikor elkezdtema videót akkor álltam meg lámpnál.. kb 18-20msig semmi aztán emelkedés 4-5 msig. majd le. akkor ez most jó vagy sem? köszönöm.
http://videa.hu/videok/jarmuve...Bb15rCfuYh

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 17% (499 pont) | Hozzászólások: 2775

Elküldve: 2013. december 08. vasárnap, 19:53


ember84 írta: Igen,azert mondom,mert dobott be a motorvezerlo mostanaban exhaus re-circulation controll hibat,leellenoriztem,hogy jo-e az egr-em,kipucoltam,membranja is jo,vakuumcsovet ujat raktam,bar vakkumot nem erezni az egr-nel a cso vegen,ha befogom,kb10 s utan,akkor is szinte semmi.air mass mert ertek viszont tul magas,marmint a mert az elvarthoz,ezert gondolom,hogy keveset,vagy nem nyit,es ezt a levegomennyiseget a legszuro-turbo-cooler utvonalan korrigalja,tehat erre megy tobb,mivel az egr-nel nem tud.ezert sejtem adruckwandlert rossznak.nem gondolom logikusan?koszi a segitseget mndenkinek!


Így már más a leányzó fekvése, ezért lett volna jó, ha az elején leírod ezeket is. Így már egyértelműnek tűnik, hogy nem nyit eléggé. Ha egyéb vákumos rendszereid működnek (pl turbó vezérlés ha nem elektromos) akkor nagy valószínűséggel az EGR-t vezérlő elektromos szelep rossz, vagy engedi el a vákumot. Ha felcseréled a turbóéval, akkor kiszűrheted ezt a lehetőséget.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 4% (23 pont) | Hozzászólások: 559

Elküldve: 2013. december 08. vasárnap, 16:56


Tano írta: Az EGR nyitásához azért nem kell olyan nagy vákum. Ha megnézed elég nagy a szelep membránjának a felülete, valamint a szelepet a kipuffgáz is nyomja a túloldalról. Dugjátok gépre. Ha nem megfelelő a nyitás, akkor azért a motorvezérlés reklamálni fog, valamint a mért adatokban is eltérés lesz a kívánttól.



Igen,azert mondom,mert dobott be a motorvezerlo mostanaban exhaus re-circulation controll hibat,leellenoriztem,hogy jo-e az egr-em,kipucoltam,membranja is jo,vakuumcsovet ujat raktam,bar vakkumot nem erezni az egr-nel a cso vegen,ha befogom,kb10 s utan,akkor is szinte semmi.air mass mert ertek viszont tul magas,marmint a mert az elvarthoz,ezert gondolom,hogy keveset,vagy nem nyit,es ezt a levegomennyiseget a legszuro-turbo-cooler utvonalan korrigalja,tehat erre megy tobb,mivel az egr-nel nem tud.ezert sejtem adruckwandlert rossznak.nem gondolom logikusan?koszi a segitseget mndenkinek!