tibee01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz tibee01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2013. december 11. szerda, 14:21


Valószínűnek tartom, hogy esetemben nem magával az EGR szeleppel van baj, hanem valami más részegység hibájából vagy fals jeléből esetleg valaminek valóban rossz értékéből a vezérlés erre az eredményre jut!

Egy ilyen DDE (talán 7.0 v 7.1) esetében mely változók befolyásolják az EGR nyitását? Lambdaszondának, vagy túl magas légtömegnek (egyenlőre nem tudom miért) lehet ráhatása az EGR nyitvatartás idejére?

Olyan is megfordult már a fejemben, hogy az EGR nyitvatartási ideje is rendben van, csak esetleg vmi más hibájából ennyi kipugáz már káros következménnyel van?

Az eddigiekből van vkinek tippje?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 18% (519 pont) | Hozzászólások: 2833

Elküldve: 2013. december 11. szerda, 14:08


ember84 írta: Akkor azért nem találtam Inpában ezt a lehetőséget.Bár ha kicsit kevesebbre is van húzva az egr áteresztése,bajt nem csinál,nem?Pláne hogy nem dobja hibakódnak,szerintem,nem?


Ez kb olyan, mintha félig lezárnád az EGR-t. Ezzel annyit tudsz állítani, hogy hibakódot nem fog dobni.
Attól függ mit értesz baj alatt. Tönkremenni nem fog a motorod lezárt EGR-nél sem. Pro és kontra már ki lett tárgylava mi az EGR hatása. Mindenki eldönti maga, hogy lezárja-e.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 70% (8540 pont) | Hozzászólások: 12067

Elküldve: 2013. december 11. szerda, 11:58


SP_323i írta:
tibee01 írta: Sziasztok!

Először is köszönöm Mindenkinek a segítséget!

Kicseréltem mind2 termosztátot, és eléggé visszaesett a fogyasztás is (nem megy folyamatosan a segédfűtés). Viszont ezzel egyidejűleg ledugóztam próbára az EGR-t. Füstölés is elmúlt fogyasztás is okésnak tűnik ilyen rövid idő alatt.

Viszont ma kivettek a ledugózást, a nagyon büdös és sok füst visszajött, illetve a fogyasztás is magasabb lett.

Illetve az is feltűnt még, hogy a fogyasztásmérő szerint nagyon érzékeny a terhelésre (pl ha üres futót mögé rakok 100-nél már 7 liternél is többet mutat)

Szerintetek ez minek köszönhető???? Nem gondolnám, h EGR el ennyire látványosan szarnak kellene lennie!

Előre is köszi!



Hali!

Megint csak teóriát tudok gyártani vitaindítónak

Tudomásom szerint az EGR-en keresztül betolt kipuffgáz az égéstér hűtésére szolgál:
"Célja: a kipufogógáz NOx (a NO, a NO2 és a NO3 együttes jelölése) tartalmának csökkentése. A korszerű, "kihegyezett" motorok emelt fajlagos teljesítményével együtt jár egy nem kívánatos következmény: az égési csúcshőmérséklet növekedése. Ennek következménye viszont a nitrogén-oxidok megjelenése, ami súlyos egészségkárosító kockázatokat hordoz.
Nagyon leegyszerűsítve: a kipufogógáz egy részét visszavezetik az égéstérbe, ezáltal csökken az égési csúcshőmérséklet."

Nekem ebből az jön le, hogy a nagyobb csúcshőmérséglettel tökéletesebben ég el a gázolaj így nem is kormol és a büdi szag is megszűnik, ami gondolom a gázolaj szaga lehetett.
A dugózást kivéve romlik a termikus hatásfoka a motorodnak így tökéletlen a gázolaj égése.
Ennyi lenne "vitaindítónak"



én amit tudok erről röviden tömöre, hogy miért is kell visszavezetni a kipufgázt. én ezeket hallottam róla.
1. hideg motornál segíti a bemelegedést, mivel nem tökéletes az égés, meg túl van dúsítva így égés hatásfokot javít
2. mivel az égés mint írtam nem tökéletes, azaz a kipufgázban marad elégetlen üzemanyag, ezt újra égeti, csökken a környezeti terhelés, segíti a katalizátor élettartamát
3. a meleg gázzal segíti továbbá az égést
én ezeket hallottam.

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

Fórumlakó

Elismertség: 4% (10 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2013. december 11. szerda, 11:45


tibee01 írta: Sziasztok!

Először is köszönöm Mindenkinek a segítséget!

Kicseréltem mind2 termosztátot, és eléggé visszaesett a fogyasztás is (nem megy folyamatosan a segédfűtés). Viszont ezzel egyidejűleg ledugóztam próbára az EGR-t. Füstölés is elmúlt fogyasztás is okésnak tűnik ilyen rövid idő alatt.

Viszont ma kivettek a ledugózást, a nagyon büdös és sok füst visszajött, illetve a fogyasztás is magasabb lett.

Illetve az is feltűnt még, hogy a fogyasztásmérő szerint nagyon érzékeny a terhelésre (pl ha üres futót mögé rakok 100-nél már 7 liternél is többet mutat)

Szerintetek ez minek köszönhető???? Nem gondolnám, h EGR el ennyire látványosan szarnak kellene lennie!

Előre is köszi!



Hali!

Megint csak teóriát tudok gyártani vitaindítónak

Tudomásom szerint az EGR-en keresztül betolt kipuffgáz az égéstér hűtésére szolgál:
"Célja: a kipufogógáz NOx (a NO, a NO2 és a NO3 együttes jelölése) tartalmának csökkentése. A korszerű, "kihegyezett" motorok emelt fajlagos teljesítményével együtt jár egy nem kívánatos következmény: az égési csúcshőmérséklet növekedése. Ennek következménye viszont a nitrogén-oxidok megjelenése, ami súlyos egészségkárosító kockázatokat hordoz.
Nagyon leegyszerűsítve: a kipufogógáz egy részét visszavezetik az égéstérbe, ezáltal csökken az égési csúcshőmérséklet."

Nekem ebből az jön le, hogy a nagyobb csúcshőmérséglettel tökéletesebben ég el a gázolaj így nem is kormol és a büdi szag is megszűnik, ami gondolom a gázolaj szaga lehetett.
A dugózást kivéve romlik a termikus hatásfoka a motorodnak így tökéletlen a gázolaj égése.
Ennyi lenne "vitaindítónak"




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 11. szerda, 11:46

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 4% (23 pont) | Hozzászólások: 559

Elküldve: 2013. december 11. szerda, 11:12


Tano írta:
tibee01 írta: Ezt melyik diaggal lehet állítani? TIS/GT1 vagy INPA?


DIS-sel lehet. A kalibrációk között szerepel.


Akkor azért nem találtam Inpában ezt a lehetőséget.Bár ha kicsit kevesebbre is van húzva az egr áteresztése,bajt nem csinál,nem?Pláne hogy nem dobja hibakódnak,szerintem,nem?

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

Fórumlakó

Elismertség: 4% (10 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2013. december 11. szerda, 10:49


BarG írta:
SP_323i írta:




Vmit félre érthettél, mert nem az igazamat keresem hanem az igazságot, hogy hogyan is működik az EGR és a nyomás szabályzás!
Köszi, hogy megosztottad, mert így képbe kerültünk ez ügyben.

Viszont a márkatárs eredeti problémájára még mindig nem igazán találtunk választ:

"Ha 20d-nél elinditod hidegen,lehúzod az egr-ről a vákum csövet,befogod,kell lennie vákumnak,igaz?enyémbe nem érezni,esetleg lehelletgyengén"

Ez így egészséges?


Tényleg nem oldottam meg a kollega problémáját, mert nem tudom, mi a megoldás. Én a teória gyártásodra reflektáltam, abban a reményben, hogy bár a probléma nem oldódik meg, de a hibás teória elvetésével közelebb lehet kerülni a megoldáshoz.


Deszépen tetszett fogalmazni.
Én inkább azt mondtam volna, hogy okoskodtam, mivel az ismeretek hiányában konstruktívan nem tudtam hosszá szólni. A lényeg viszont a kommunikáció, mert így bővül az ismeretünk, és így most már képben vagyunk az EGR működésével kapcsolatban pl
Mi másra volna való egy márka fórum?
(oké ez költői kérdés volt! )


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 18% (519 pont) | Hozzászólások: 2833

Elküldve: 2013. december 11. szerda, 10:07


tibee01 írta: Ezt melyik diaggal lehet állítani? TIS/GT1 vagy INPA?


DIS-sel lehet. A kalibrációk között szerepel.


tibee01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz tibee01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2013. december 11. szerda, 05:44


Tano írta:
ember84 írta: Sziasztok!
Nagyon jól esik,hogy segítettetek,köszönöm nagyon!!!Megoldódott,az egr vezérlő szelephez jövő vákuumcső legaljánál volt repedés,nem látható,ellentétes oldalonKöszi mindenkinek!!!
Jól működik mindenem,amúgy a mért air mass mennyiségem továbbra is több az elvártnál,ezután is,már csak arra tudok gondolni,hogy csal a légtömegmérő,vagy az Inpa?


Diaggal bizonyos határon belül lehet állítani az EGR által engedett mennyiséget +/- tartományban, és ez is okozhat eltérést a mért értékben. Ezt is érdemes megnézni mint egy lehetőséget.


Ezt melyik diaggal lehet állítani? TIS/GT1 vagy INPA?


tibee01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz tibee01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2013. december 10. kedd, 23:55


Sziasztok!

Először is köszönöm Mindenkinek a segítséget!

Kicseréltem mind2 termosztátot, és eléggé visszaesett a fogyasztás is (nem megy folyamatosan a segédfűtés). Viszont ezzel egyidejűleg ledugóztam próbára az EGR-t. Füstölés is elmúlt fogyasztás is okésnak tűnik ilyen rövid idő alatt.

Viszont ma kivettek a ledugózást, a nagyon büdös és sok füst visszajött, illetve a fogyasztás is magasabb lett.

Illetve az is feltűnt még, hogy a fogyasztásmérő szerint nagyon érzékeny a terhelésre (pl ha üres futót mögé rakok 100-nél már 7 liternél is többet mutat)

Szerintetek ez minek köszönhető???? Nem gondolnám, h EGR el ennyire látványosan szarnak kellene lennie!

Előre is köszi!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 11. szerda, 05:42

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 18% (519 pont) | Hozzászólások: 2833

Elküldve: 2013. december 10. kedd, 22:37


ember84 írta: Sziasztok!
Nagyon jól esik,hogy segítettetek,köszönöm nagyon!!!Megoldódott,az egr vezérlő szelephez jövő vákuumcső legaljánál volt repedés,nem látható,ellentétes oldalonKöszi mindenkinek!!!
Jól működik mindenem,amúgy a mért air mass mennyiségem továbbra is több az elvártnál,ezután is,már csak arra tudok gondolni,hogy csal a légtömegmérő,vagy az Inpa?


Diaggal bizonyos határon belül lehet állítani az EGR által engedett mennyiséget +/- tartományban, és ez is okozhat eltérést a mért értékben. Ezt is érdemes megnézni mint egy lehetőséget.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 4% (23 pont) | Hozzászólások: 559

Elküldve: 2013. december 10. kedd, 22:10


Sziasztok!
Nagyon jól esik,hogy segítettetek,köszönöm nagyon!!!Megoldódott,az egr vezérlő szelephez jövő vákuumcső legaljánál volt repedés,nem látható,ellentétes oldalonKöszi mindenkinek!!!
Jól működik mindenem,amúgy a mért air mass mennyiségem továbbra is több az elvártnál,ezután is,már csak arra tudok gondolni,hogy csal a légtömegmérő,vagy az Inpa?

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 7% (85 pont) | Hozzászólások: 1195

Elküldve: 2013. december 10. kedd, 21:48


SP_323i írta:




Vmit félre érthettél, mert nem az igazamat keresem hanem az igazságot, hogy hogyan is működik az EGR és a nyomás szabályzás!
Köszi, hogy megosztottad, mert így képbe kerültünk ez ügyben.

Viszont a márkatárs eredeti problémájára még mindig nem igazán találtunk választ:

"Ha 20d-nél elinditod hidegen,lehúzod az egr-ről a vákum csövet,befogod,kell lennie vákumnak,igaz?enyémbe nem érezni,esetleg lehelletgyengén"

Ez így egészséges?


Tényleg nem oldottam meg a kollega problémáját, mert nem tudom, mi a megoldás. Én a teória gyártásodra reflektáltam, abban a reményben, hogy bár a probléma nem oldódik meg, de a hibás teória elvetésével közelebb lehet kerülni a megoldáshoz.

jlaci74

státusz jlaci74

Fórumlakó

Elismertség: 13% (39 pont) | Hozzászólások: 284

Elküldve: 2013. december 10. kedd, 17:58


compact írta:
jlaci74 írta:
toki24 írta:
jlaci74 írta:
toki24 írta:
ateszka86 írta:
toki24 írta: Kérdésem az lenne, hogy 20D -be a sedan ültetörugó is jó ? mármint nekem touring van, de van aki aztmondja hogy jo a sedane is bele,de van aki szerint touringba csak tourign való.

Valaki?


csak touring


Köszi, viszont aztmegkérdezgetem hogy miért? csak mert én megnézném hogy mibe különbözik pl a sedan és a touringé. csak arra tudok gondolni hogy erösebb a touringé hátul de első gondolom egyezik, hátsóval vagyok ilyen dilemmába.


Jelen esetben megegyezik a sedan touring, legalább is az egyik legnevesebb német gyártónál , az Eibach-nál igen.
( Konkrétan van is egy ilyen eladó szettem... )
Aki nem hiszi, itt ellenőrizheti a cikkszámok alapján :

EIBACH Online katalógus





Tudom,hogy neked van,de nekem az "kevés" 40\20as kell leginkább!

De köszönöm.


Nincs messze az igényedtől, sőt nagyon közel van hozzá ...
( Vorderachse, Tieferlegung ca. 30 mm, Hinterachse, Tieferlegung ca. 20-25 mm )
ráadásul az Eibach örök garanciát vállal a törésre, ez sem egy rossz pont és még nagyon szépen is áll vele a touring...
Én nem tenném alacsonyabbra, szerintem itt van egészséges egyensúlyban a gusztusosan esztétikusság és a használhatóság ...
De nem akarlak befolyásolni ...



Mi lenne az ára?
Compact-ba jó?



Nem jó compact-ba, legalább is annak más a cikkszáma...
Ára most szezonvégi akcióban 30e.


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 18% (519 pont) | Hozzászólások: 2833

Elküldve: 2013. december 10. kedd, 16:41


SP_323i írta: Viszont a márkatárs eredeti problémájára még mindig nem igazán találtunk választ:
"Ha 20d-nél elinditod hidegen,lehúzod az egr-ről a vákum csövet,befogod,kell lennie vákumnak,igaz?enyémbe nem érezni,esetleg lehelletgyengén"

Ez így egészséges?


Ha megfelelő mértékben működteti neki az EGR szelepet (nincs hibakód stb.) akkor jó neki.

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

Fórumlakó

Elismertség: 4% (10 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2013. december 10. kedd, 14:53


BarG írta:
SP_323i írta:
ember84 írta:
BarG írta:
SP_323i írta:
ember84 írta: Sziasztok!
Ha 20d-nél elinditod hidegen,lehúzod az egr-ről a vákum csövet,befogod,kell lennie vákumnak,igaz?enyémbe nem érezni,esetleg lehelletgyengén


Hali!
Így dolgozik az EGR:

YouTube videó

Szóval kell fordulat, hogy legyen depresszió, ami megmozgatja az EGR szelepet. Lehet alapjáraton egyáltalán vagy minimálisan van csak. Igaz nem írtad, hogy milyen fordulaton nézted, így csak erre tudok gondolni.
Ha fordulaton sincs, akkor tovább kell menni: vákumcső esetleg a nyomás szabályzó. Az utóbbi itt az 1es kütyü:
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=45


Szerintem nem így van. Mivel a legnagyobb nyitást az EGR szelepen alapjáraton kell elérni, ezért az alapjárati vákuumnak elégnek kell lenni az EGR teljes kinyitásához. Ahhoz nem kell pörgetni a motort. Persze ha pörgeted a motort, akkor lehet nagyobb vákuumod, de már az alapjáratinak is megfelelően kell tudni mozgatnia.


Igen,en is igy gondoltam,alapjaraton hideg motornal kene nyitnia.de vakuum nelkul,hogyan?uj csovel probaltam.sztem a vakumszelep kakil.lehet?


Teljesen logikusnak hangzik, hogy alap járaton engedjen többet, de akkor az EGR esetében a vákumrendszernek a motor fordulatával fordított arányban kell működnie. Ahogy nő a fordulat, úgy kellene csökkenteniük a vákumot az EGR nyitáshoz.
Nem tudom, de hogyha így van, annak a kis fekete cumónak (11747796634) pont ez lenne a feladata?
De mivel a turbó vákum szabályzásában is pont ez a cikkszámú kütyü van így most teljesen össze is zavarodtam, mivel a turbónál 1értelműen a motor fordulatszámával egyenesen arányos vákum kell a változó geomatria állítgatásához.
Persze a villanyos szabályzásra ez már nem vonatkozik


Szerintem nincs igazad. Ezek a rendszerek nem így működnek. A vezérlés tudtommal jellegmezőkkel történik, vagyis minden fordulatszámhoz tartzozik egy EGR tartomány, amilyen nyitásokat felvehet a szelep, mégpedig a gázpedál nyomásának a függvényében. Ugyanígy van a turbó vezérléssel. Egy fordulatszámhoz nem egy turbónyomás tartozik, hanem egy tartomány, ami be van építve az ECU-ba. Én a saját EGR-emnél simán tüdővel meg tudom úgy szívni egy gumicsővel, hogy 3/4-ig kinyit. Ha a szivattyú rendben és nincs tömörtelenség a rendszerben, akkor alapjáraton is teljesen ki kell tudnia nyitni.




Vmit félre érthettél, mert nem az igazamat keresem hanem az igazságot, hogy hogyan is működik az EGR és a nyomás szabályzás!
Köszi, hogy megosztottad, mert így képbe kerültünk ez ügyben.

Viszont a márkatárs eredeti problémájára még mindig nem igazán találtunk választ:

"Ha 20d-nél elinditod hidegen,lehúzod az egr-ről a vákum csövet,befogod,kell lennie vákumnak,igaz?enyémbe nem érezni,esetleg lehelletgyengén"

Ez így egészséges?