státusz 05Steve

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2016. január 22. péntek, 10:08


Sziasztok!

egy 20d dízel x3 E83 as vásárlásán gondolkodunk, kérdésem pedig a következő:

két 20d motorral szerelték: M47TU2D20 illetve N47D20

melyik motorral érdemes megvenni? tudok az n47 vezérműlánc gondjairól, ha azt visszaviszem és beleesik a visszahívás hatálya alá /alvázszám alapján/, akkor ellenőrzés után ingyen kicserélik a BMW szervizben? ezután meddig lesz ismét "rendben"?

illetve az m47-es motor estében hány kilométer után kell/ajánlott vezérlést cserélni és az mennyibe kerül kb, és milyen egyéb "betegségei" vannak?

előre is köszönöm

státusz Whole01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 61

Elküldve: 2016. január 21. csütörtök, 19:07


Sziasztok!

BMW E90 320inél tényleg megbízhatóbb,strapabíróbb a 325i vagy 330i?
Csak kiforottabb a 6hengeres?

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 520d
Évjárat: 2006

státusz Rock

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2016. január 21. csütörtök, 16:10


lantika írta:
Rock írta:
lantika írta:
Rock írta: Sziasztok!

Vennék egy BMW-t egy 2006-os 520d Touringot, érdeklődni szeretnék mik a tapasztalatok a BMW diesel motorjaival kapcsolatban?


Jo az a M47D20TU2 motor. Nekem is M47D20N van benne. Alapja ugyan az,csak az 5-ösben erösebb egy kicsit. 2 ev es 30000km alatt nekem csak egyszer volt bajom vele,az is generätor szenkefe csere volt. Ha tartosan,rendszeresen,es rendesen van szervizelve akkor nem sok bajod lesz vele. Szivosori pillangoszelepeket kell megnezni mindenkeppen.
Link


Köszönöm a válaszod, mit jelent a rendszeres és rendes szervizelés ennél az autónál?


Mint minden autonäl. Olajcsere normälis olajjal,mellette a többi aprosäg mint pl üzemanyag szürö,kartergäz szürö tisztitäs,illetve ha van valami baja,akkor rendesen megjavitani. Sajnos vannak akik megveszik az autot (nem csak BMW) es a szervizre nincs penz,vagy sporolnak rajta.


Köszi, akkor semmi különleges, ezt eddig is így csináltam.

státusz F10

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2016. január 18. hétfő, 17:40


lalada írta:
pityek1 írta: Sziasztok! En az F10-ben gondolkozom ha minden osszejon. Csak sajnos meg donteni nem sikerult hogy 520-525-530D legyen? Ha esetleg valakinek van tapasztalata vagy velemenye esetleg mi az amit mindenkepp erdemes megnezi annak elore is koszonom.


szia! egy ismerősöm is ilyen kérdés előtt állt. Ő végül az 520d mellett döntött. Az 525d és 530d közt már nem volt akkora különbség menetdinamikában mint a 20d és a 25/30d közt, de ez könnyen érthető a 4 vs 6 henger viszonylatában. El kell dönmteni mennyi pénzed áll rendelkezésre. A 20d-k adott pénzért jobban felszereltek voltak, ugyanannyiért csak fapad 6 hengereset tudott volna venni. Ezért döntött így. De ízlések és pofonok. Van akinek elég a nagy motor alacsony felszereltséggel, van akinek a nagy motor és jó felszereltség kell stb..Szóval közhely, de a pénztárca mondja meg leginkább..


Nekem van egy kitűzött listám mi kell bele mindenképp, pl nagynavi.bőr.automata.30d.nagyfelni.
De közben változott a terv mert most fullos Mpack e60 30dkkel szemezek. Az F szérián nem aokat dob a pakett mig az E szérián viazont igen.

lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2016. január 18. hétfő, 11:33


pityek1 írta: Sziasztok! En az F10-ben gondolkozom ha minden osszejon. Csak sajnos meg donteni nem sikerult hogy 520-525-530D legyen? Ha esetleg valakinek van tapasztalata vagy velemenye esetleg mi az amit mindenkepp erdemes megnezi annak elore is koszonom.


szia! egy ismerősöm is ilyen kérdés előtt állt. Ő végül az 520d mellett döntött. Az 525d és 530d közt már nem volt akkora különbség menetdinamikában mint a 20d és a 25/30d közt, de ez könnyen érthető a 4 vs 6 henger viszonylatában. El kell dönmteni mennyi pénzed áll rendelkezésre. A 20d-k adott pénzért jobban felszereltek voltak, ugyanannyiért csak fapad 6 hengereset tudott volna venni. Ezért döntött így. De ízlések és pofonok. Van akinek elég a nagy motor alacsony felszereltséggel, van akinek a nagy motor és jó felszereltség kell stb..Szóval közhely, de a pénztárca mondja meg leginkább..

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2016. január 18. hétfő, 09:03


Rock írta:
lantika írta:
Rock írta: Sziasztok!

Vennék egy BMW-t egy 2006-os 520d Touringot, érdeklődni szeretnék mik a tapasztalatok a BMW diesel motorjaival kapcsolatban?


Jo az a M47D20TU2 motor. Nekem is M47D20N van benne. Alapja ugyan az,csak az 5-ösben erösebb egy kicsit. 2 ev es 30000km alatt nekem csak egyszer volt bajom vele,az is generätor szenkefe csere volt. Ha tartosan,rendszeresen,es rendesen van szervizelve akkor nem sok bajod lesz vele. Szivosori pillangoszelepeket kell megnezni mindenkeppen.
Link


Köszönöm a válaszod, mit jelent a rendszeres és rendes szervizelés ennél az autónál?


Mint minden autonäl. Olajcsere normälis olajjal,mellette a többi aprosäg mint pl üzemanyag szürö,kartergäz szürö tisztitäs,illetve ha van valami baja,akkor rendesen megjavitani. Sajnos vannak akik megveszik az autot (nem csak BMW) es a szervizre nincs penz,vagy sporolnak rajta.

pityek1
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 520d
Évjárat: 2007

státusz pityek1

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2016. január 17. vasárnap, 20:25


Sziasztok! En az F10-ben gondolkozom ha minden osszejon. Csak sajnos meg donteni nem sikerult hogy 520-525-530D legyen? Ha esetleg valakinek van tapasztalata vagy velemenye esetleg mi az amit mindenkepp erdemes megnezi annak elore is koszonom.


autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 520d
Évjárat: 2006

státusz Rock

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2016. január 17. vasárnap, 18:27


lantika írta:
Rock írta: Sziasztok!

Vennék egy BMW-t egy 2006-os 520d Touringot, érdeklődni szeretnék mik a tapasztalatok a BMW diesel motorjaival kapcsolatban?


Jo az a M47D20TU2 motor. Nekem is M47D20N van benne. Alapja ugyan az,csak az 5-ösben erösebb egy kicsit. 2 ev es 30000km alatt nekem csak egyszer volt bajom vele,az is generätor szenkefe csere volt. Ha tartosan,rendszeresen,es rendesen van szervizelve akkor nem sok bajod lesz vele. Szivosori pillangoszelepeket kell megnezni mindenkeppen.
Link


Köszönöm a válaszod, mit jelent a rendszeres és rendes szervizelés ennél az autónál?

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2016. január 17. vasárnap, 17:37


Rock írta: Sziasztok!

Vennék egy BMW-t egy 2006-os 520d Touringot, érdeklődni szeretnék mik a tapasztalatok a BMW diesel motorjaival kapcsolatban?


Jo az a M47D20TU2 motor. Nekem is M47D20N van benne. Alapja ugyan az,csak az 5-ösben erösebb egy kicsit. 2 ev es 30000km alatt nekem csak egyszer volt bajom vele,az is generätor szenkefe csere volt. Ha tartosan,rendszeresen,es rendesen van szervizelve akkor nem sok bajod lesz vele. Szivosori pillangoszelepeket kell megnezni mindenkeppen.
Link

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 520d
Évjárat: 2006

státusz Rock

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2016. január 17. vasárnap, 17:12


Sziasztok!

Vennék egy BMW-t egy 2006-os 520d Touringot, érdeklődni szeretnék mik a tapasztalatok a BMW diesel motorjaival kapcsolatban?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2016. január 17. vasárnap, 16:59




Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2016. január 17. vasárnap, 13:16


lantika írta:
Pitykoo írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Sziasztok!
Én úgy tudom (lehet rosszul), hogy az N42/N46 motorok alu blokkok, Nicasil bevonattal
Egyébként érdekes a belinkelt autó, mert 320i-nek írják (e90), ami 2200cm3, 6 henger, de az 170Le. Az N46B20-at 318-nak nevezik, viszont 143Le, nem pedig 150Le.
Vagy valamit rosszul tudok, vagy a hirdető írta félre, de az tuti, a BMW nagyot kevert a motorok megnevezésével


ha 150 lovas, akkor nem az N46 kódos. vagy csak felfelé kerekített.
én úgy tudom, hogy a későbbi N43, N45 kódosaknál a 4 hengeres 2 literes is 20i. ezekből voltak 150 lovasak, majd később 170. de már őszintén szólva én sem nagyon tudom nyomon követni.


N46B18

1,8 Liter (1796 cm³), 85 kW (115 PS), 175 Nm.
-E46 316i/316ti

N46B20

2,0 Liter (1995 cm³).
95 kW (129 PS), 180 Nm
-E87 118i
-E90/E91 318i

105 kW (143 PS), 200 Nm
-E46 318i/318Ci/318ti (bis 03/2005)

110 kW (150 PS), 200 Nm
-E46/2 / E46/C 318Ci Coupe/Cabrio (ab 03/2005)
-E83 X3 2.0i*
-E84 X1 sDrive18i**
-E85 Z4 2.0i
-E87 120i (bis 03/2007)
-E90/E91 320i (bis 09/2007)

N46NB20 (nur auf einigen Absatzmärkten.)

105 kW (143 PS), 190 Nm
-E81/E87 118i (ab 03/2007)
-E90/E91 318i (ab 09/2007)

125 kW (170 PS), 210 Nm
-E81/E87 120i (ab 03/2007)
-E90/E91 320i (ab 09/2007)
-E60/E61 520i (ab 09/2007)


N45B16

1,6 Liter (1596 cm³).
85 kW (116 PS), 150 Nm
09/2003–05/2006 im E46 316Ci Coupé
09/2003–05/2006 im E46 316ti Compact
03/2004–03/2007 im E87 116i
03/2005–03/2007 im E90 316i

N45NB16

1,6 Liter (1596 cm³).
85 kW (116 PS), 150 Nm
seit 03/2007 im E87 116i
seit 03/2007 im E90 316i

N45B20S

2,0 Liter (1997 cm³).
126 kW (173 PS), 200 Nm
2006 im E90 320si

N43B16

90 kW (122 PS)
seit 09/2007 E81/E87 als 116i
seit 09/2007 E90 als 316i

N43B20

90 kW (122 PS)
seit 03/2009 E81/E87 als 116i

105 kW (143 PS)
seit 03/2007 E81/E87 als 118i[8]
seit 03/2008 E88 als 118i Cabriolet
seit 09/2007 E90/E91 als 318i
seit 03/2010 E92 318i Coupe[9]
seit 03/2010 E93 318i Cabrio

125 kW (170 PS)
seit 03/2007 E81/E87 als 120i
seit 09/2009 E82 als 120i Coupe[10]
seit 03/2008 E88 als 120i Cabriolet[11]
seit 09/2007 E90/E91 als 320i
seit 09/2007 E92 320i Coupe
seit 09/2007 E93 320i Cabrio
seit 03/2007 E60 als 520i


Ezek mind 4 hengeresek. M52TÜ B20,B25,B28 volt 2000-ig 6 hengeres,2000 utän jött az M54 B22,B25,B30.



Nekem a 170lovas 320i 6 hengeres van és az M54B22! 2003-as..


Ezt oda is irtam a vegere.


Megerősítésnek írtam!

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2016. január 17. vasárnap, 12:43


Pitykoo írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Sziasztok!
Én úgy tudom (lehet rosszul), hogy az N42/N46 motorok alu blokkok, Nicasil bevonattal
Egyébként érdekes a belinkelt autó, mert 320i-nek írják (e90), ami 2200cm3, 6 henger, de az 170Le. Az N46B20-at 318-nak nevezik, viszont 143Le, nem pedig 150Le.
Vagy valamit rosszul tudok, vagy a hirdető írta félre, de az tuti, a BMW nagyot kevert a motorok megnevezésével


ha 150 lovas, akkor nem az N46 kódos. vagy csak felfelé kerekített.
én úgy tudom, hogy a későbbi N43, N45 kódosaknál a 4 hengeres 2 literes is 20i. ezekből voltak 150 lovasak, majd később 170. de már őszintén szólva én sem nagyon tudom nyomon követni.


N46B18

1,8 Liter (1796 cm³), 85 kW (115 PS), 175 Nm.
-E46 316i/316ti

N46B20

2,0 Liter (1995 cm³).
95 kW (129 PS), 180 Nm
-E87 118i
-E90/E91 318i

105 kW (143 PS), 200 Nm
-E46 318i/318Ci/318ti (bis 03/2005)

110 kW (150 PS), 200 Nm
-E46/2 / E46/C 318Ci Coupe/Cabrio (ab 03/2005)
-E83 X3 2.0i*
-E84 X1 sDrive18i**
-E85 Z4 2.0i
-E87 120i (bis 03/2007)
-E90/E91 320i (bis 09/2007)

N46NB20 (nur auf einigen Absatzmärkten.)

105 kW (143 PS), 190 Nm
-E81/E87 118i (ab 03/2007)
-E90/E91 318i (ab 09/2007)

125 kW (170 PS), 210 Nm
-E81/E87 120i (ab 03/2007)
-E90/E91 320i (ab 09/2007)
-E60/E61 520i (ab 09/2007)


N45B16

1,6 Liter (1596 cm³).
85 kW (116 PS), 150 Nm
09/2003–05/2006 im E46 316Ci Coupé
09/2003–05/2006 im E46 316ti Compact
03/2004–03/2007 im E87 116i
03/2005–03/2007 im E90 316i

N45NB16

1,6 Liter (1596 cm³).
85 kW (116 PS), 150 Nm
seit 03/2007 im E87 116i
seit 03/2007 im E90 316i

N45B20S

2,0 Liter (1997 cm³).
126 kW (173 PS), 200 Nm
2006 im E90 320si

N43B16

90 kW (122 PS)
seit 09/2007 E81/E87 als 116i
seit 09/2007 E90 als 316i

N43B20

90 kW (122 PS)
seit 03/2009 E81/E87 als 116i

105 kW (143 PS)
seit 03/2007 E81/E87 als 118i[8]
seit 03/2008 E88 als 118i Cabriolet
seit 09/2007 E90/E91 als 318i
seit 03/2010 E92 318i Coupe[9]
seit 03/2010 E93 318i Cabrio

125 kW (170 PS)
seit 03/2007 E81/E87 als 120i
seit 09/2009 E82 als 120i Coupe[10]
seit 03/2008 E88 als 120i Cabriolet[11]
seit 09/2007 E90/E91 als 320i
seit 09/2007 E92 320i Coupe
seit 09/2007 E93 320i Cabrio
seit 03/2007 E60 als 520i


Ezek mind 4 hengeresek. M52TÜ B20,B25,B28 volt 2000-ig 6 hengeres,2000 utän jött az M54 B22,B25,B30.



Nekem a 170lovas 320i 6 hengeres van és az M54B22! 2003-as..


Ezt oda is irtam a vegere.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2016. január 17. vasárnap, 12:40


hil írta:
YELLOW írta:

szomorú, hogy nem hittél.
miért állítottam volna valótlant?
én is olvasom, hogy ez a motor eszi az olajat. hát én amellett vagyok, hogy aki ilyenre panaszkodik ennél a motornál, annak sürgősen meg kell néznie valamit. azzal nagyon nem bántak jól.
vagy az olaj egy köpet, vagy a motorral komoly gondok vannak. kartergázszűrő, gyűrűk, szlepelszár szimmering, vagy akárhol, ahol elmegy. nekem is 4,25 liter megy bele, de az első csere kivételével már csak 4 litert rakok bele. az is elég, é mivel nem fogy, nem kell utána tölteni. felesleges volna +1 litert azért venni, hogy 2,5 dl-t kitöltsek belőle.

szerk.: egyébként kollégám olaja off autóban 7ezer km környékén esett össze és kezdte el enni de nagyon. tipikusan az olaj volt a hibás. tehát ettől is függ mikor lesz az olaj olyan, hogy nem bírja tartani magát.


Ismerősöm is vett egy e46 318i-t. 2002-es évjárat, 185kKm. Az olajat úgy fogyasztja, hogy 1000 (ezer) Km-ként betölt 1,5litert. Már Tescos olajat tölt rá, az autót 2 hónap használat után már árulja is, szabadulna tőle. Németországi az autó és nem is volt olcsó, továbbá költött már rá azóta rendesen. Előre sajnálom az új tulajt.....



valószínű olyan embertől vehette, aki valóban 25ezrenként cserélt olajat és valószínű olyan szervizbe vihette, ahol a török, munkások lenyúlták az olajat és nem cserélték ki azt. benne van a pakliban. felénk most tiszta fehérek az utak. sóóó. persze a mi utcánk inkább fűrészporos, amit talán jobban utálok. mocskos egy valami.
az üzemanyagoknál is amit mondtam, azok mind saját érzések, mérések. Shell-nél, mikor bejött a Nitro név, onnantól kezdve a V-Power Racing sem ér semmit, nem érzek semmit. de mint kiderült azért, mert az sem 100-as már, hanem csak 98-as oktán. azóta nem is tankolok ott, max sima üzemanyagot, ha nagyon muszáj, és kb 3-5ezerért max. Agip-os MOL-os benzin megy, kedvezménnyel, vagy ha van lehetség, akkor OMV. ezt tartom most a legjobbnak egyenlőre. szerencsére jól lent vannak most az árak is.

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2016. január 17. vasárnap, 12:40


YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Sziasztok!
Én úgy tudom (lehet rosszul), hogy az N42/N46 motorok alu blokkok, Nicasil bevonattal
Egyébként érdekes a belinkelt autó, mert 320i-nek írják (e90), ami 2200cm3, 6 henger, de az 170Le. Az N46B20-at 318-nak nevezik, viszont 143Le, nem pedig 150Le.
Vagy valamit rosszul tudok, vagy a hirdető írta félre, de az tuti, a BMW nagyot kevert a motorok megnevezésével


ha 150 lovas, akkor nem az N46 kódos. vagy csak felfelé kerekített.
én úgy tudom, hogy a későbbi N43, N45 kódosaknál a 4 hengeres 2 literes is 20i. ezekből voltak 150 lovasak, majd később 170. de már őszintén szólva én sem nagyon tudom nyomon követni.


N46B18

1,8 Liter (1796 cm³), 85 kW (115 PS), 175 Nm.
-E46 316i/316ti

N46B20

2,0 Liter (1995 cm³).
95 kW (129 PS), 180 Nm
-E87 118i
-E90/E91 318i

105 kW (143 PS), 200 Nm
-E46 318i/318Ci/318ti (bis 03/2005)

110 kW (150 PS), 200 Nm
-E46/2 / E46/C 318Ci Coupe/Cabrio (ab 03/2005)
-E83 X3 2.0i*
-E84 X1 sDrive18i**
-E85 Z4 2.0i
-E87 120i (bis 03/2007)
-E90/E91 320i (bis 09/2007)

N46NB20 (nur auf einigen Absatzmärkten.)

105 kW (143 PS), 190 Nm
-E81/E87 118i (ab 03/2007)
-E90/E91 318i (ab 09/2007)

125 kW (170 PS), 210 Nm
-E81/E87 120i (ab 03/2007)
-E90/E91 320i (ab 09/2007)
-E60/E61 520i (ab 09/2007)


N45B16

1,6 Liter (1596 cm³).
85 kW (116 PS), 150 Nm
09/2003–05/2006 im E46 316Ci Coupé
09/2003–05/2006 im E46 316ti Compact
03/2004–03/2007 im E87 116i
03/2005–03/2007 im E90 316i

N45NB16

1,6 Liter (1596 cm³).
85 kW (116 PS), 150 Nm
seit 03/2007 im E87 116i
seit 03/2007 im E90 316i

N45B20S

2,0 Liter (1997 cm³).
126 kW (173 PS), 200 Nm
2006 im E90 320si

N43B16

90 kW (122 PS)
seit 09/2007 E81/E87 als 116i
seit 09/2007 E90 als 316i

N43B20

90 kW (122 PS)
seit 03/2009 E81/E87 als 116i

105 kW (143 PS)
seit 03/2007 E81/E87 als 118i[8]
seit 03/2008 E88 als 118i Cabriolet
seit 09/2007 E90/E91 als 318i
seit 03/2010 E92 318i Coupe[9]
seit 03/2010 E93 318i Cabrio

125 kW (170 PS)
seit 03/2007 E81/E87 als 120i
seit 09/2009 E82 als 120i Coupe[10]
seit 03/2008 E88 als 120i Cabriolet[11]
seit 09/2007 E90/E91 als 320i
seit 09/2007 E92 320i Coupe
seit 09/2007 E93 320i Cabrio
seit 03/2007 E60 als 520i


Ezek mind 4 hengeresek. M52TÜ B20,B25,B28 volt 2000-ig 6 hengeres,2000 utän jött az M54 B22,B25,B30.


tehát ezt nem vágtam csak, hogy csak a 170 lovas 2.0 4 hengereseket nevezték 20i-nek. azt hittem a 150 lovas-akat is már annak nevezték. a régi motorokat vágom.


E90-ben 2007 szeptembertöl volt 170 lovas es az lett az uj 20i,elötte a 150 lovas volt a 20i.