Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2014. január 23. csütörtök, 21:35


anubisz írta: Ha újra kezdhetném, már nem vennék E46 ot. A futómű egy pénz temető. Déva vára.
Pedig mostanában nagyon óvatos vagyok.
Max 2 éves csillapíttók, max 2 éves lengőkarok,szilentek, kb 6 hónapja cseréltem a jobb talpas gömbfejet,utána kb 2,3 hónapja a bal talpas gömbfejet. Már megint úgy csattog, szól az eleje, mintha egy elhanyagolt, 30 éves fostalicskába ülnék. Mintha a szétesés határán lenne. Ez nagyon állul van tervezve az E46 futóműve, hiába jó, ha szétesik 2 évente, és apránként. Amit ma befoltozol, az 1 hónap múlva a másik oldalon jön ki, és sorba, és sorba, és soha nincs vége. Gyári kerékmérettel.
Már el se tudom képzelni, megint mi a fasz van ezzel a szarral. Telebaszhatná már egy kamion vagy 100 al, mikor nem ülök benne.


Lelkes BMWFanatics vagy!

Viccet félretéve nekem is szól már rendesen, de még gyűjtögetek aztán ha fel lesz emelve akkor egyszerre mindent.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. január 23. csütörtök, 21:31


Ha újra kezdhetném, már nem vennék E46 ot. A futómű egy pénz temető. Déva vára.
Pedig mostanában nagyon óvatos vagyok.
Max 2 éves csillapíttók, max 2 éves lengőkarok,szilentek, kb 6 hónapja cseréltem a jobb talpas gömbfejet,utána kb 2,3 hónapja a bal talpas gömbfejet. Már megint úgy csattog, szól az eleje, mintha egy elhanyagolt, 30 éves fostalicskába ülnék. Mintha a szétesés határán lenne. Ez nagyon állul van tervezve az E46 futóműve, hiába jó, ha szétesik 2 évente, és apránként. Amit ma befoltozol, az 1 hónap múlva a másik oldalon jön ki, és sorba, és sorba, és soha nincs vége. Gyári kerékmérettel.
Már el se tudom képzelni, megint mi a fasz van ezzel a szarral. Telebaszhatná már egy kamion vagy 100 al, mikor nem ülök benne.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz sve21

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 32

Elküldve: 2014. január 13. hétfő, 17:21


sve21 írta:
valter320d írta:
sve21 írta: Sziasztok!Lengőkarokat kellene cserélnem csak Meyle HD vagy tudtok vkit aki felújít is ?


Szia itt az oldalon keresd jlacit! ő újjít is fel!


Köszönöm!

Még egy olyan kérdésem lenne hogy nagy valószínűséggel az előző tulaj is cserélt már lengőkarokat honnan tudom megállapítani hogy nem e lehet kipréselni a talpasokat a lengőkarból vagy azt csak a Meyle lengőkarból lehet mert a hátsó nagy szilentem a Meyle de a lengőkaron nem találtam semmi márkajelzést.Kösz a válszokat!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz sve21

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 32

Elküldve: 2014. január 13. hétfő, 07:07


valter320d írta:
sve21 írta: Sziasztok!Lengőkarokat kellene cserélnem csak Meyle HD vagy tudtok vkit aki felújít is ?


Szia itt az oldalon keresd jlacit! ő újjít is fel!


Köszönöm!

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2014. január 12. vasárnap, 21:10


sve21 írta: Sziasztok!Lengőkarokat kellene cserélnem csak Meyle HD vagy tudtok vkit aki felújít is ?


Szia itt az oldalon keresd jlacit! ő újjít is fel!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz sve21

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 32

Elküldve: 2014. január 12. vasárnap, 19:28


Sziasztok!Lengőkarokat kellene cserélnem csak Meyle HD vagy tudtok vkit aki felújít is ?

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2014. január 03. péntek, 23:04


ember84 írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta: Na megint itt vagyok.
Már vagy 3 éve küzdök stabilitási problémákkal. Mindig olyan érzésem van, hogy nem eléggé stabil az autó. Tavaly előtt eljutottam odáig, hogy a teljes hátsó futóművet kiszedettem és az összes szilentet, gl szemet, minden gumi vackot kiceréltettem. Tavaly felújíttattam az összes lengéscsillapítót, elől is cserélődtek a lengőkarok, szilentek. Minden beavatkozásnál úgy éreztem, hogy most aztán megjavult, aztán eltelt pár hét és bizony ha volt is javulás, az eredeti állapot nem állt helyre. Legutóbb a lengéscsillapító felújítást gondoltam félresikerültnek, de ma megmérettem őket és bizony elől 74 hátul 70%-osak voltak és 1% eltérés volt csak a két oldal között. Mivel olyan helyen voltam, ahol vizsgáztatnak is, rángatópadon is végigcsinálták azt, amit lehet, főleg a panaszkodásom hallatán. Persze semmi hibát nem találtak, azt mondta a vizsgáló, hogy ez olyan stabil, mint a beton, tökéletes.
Ennek hatására azon kezdtem agyalni, hogy mi van a gumikkal? Elől Dunlop WS 3d, 3 évesek, hátul zsírúj Conti TS830P. Ezek elvileg prémium gumik, a Conti újan sokkal puhább, mint a 3 éves Dunlop, lehet, hogy az első és a hátsó tengelyen lévő gumik nem egyforma elasztikussága okozza ezt az egész mizériát? Vagy 3 éve van az, hogy az addig együtt vásárolt gumik helyett párosával cserélgettem őket és mivel hátul jobban kopik, mindig oda ment az új, a puhább. A gond egyébként a nyárival is megvolt - abból 4 egykorú új ment fel márciusban - , de akkor csináltattam a lengéscsillapító felújítást (amik tényleg halálukon is voltak) és az úgy tűnt, hogy eltüntette a hibát. Aztán most a télivel megint előjött a rossz érzés. A bajság nem annyira tolakodó, sebesség és forszírozottság kell, hogy előjöjjön. Ha csak nyugisan járkálok dolgozni, meg haza, akkor nincs semmi, hetekig nem szembesülök. Talán holnap (ma?) gumisnál felcseréltetem az első-hátsó gumikat, mi fog történni.
Nagy trükk ez az E46 futómű, visszaolvastam vagy 80(!) oldalt, láttam sokak küzdelmét a stabilitásért. Vagy csak a stabilitás érzetéért?


először is, priviben, vagy bánom is én de adj már egy címet, elérhetőséget, hogy ki és hol újította fel a gátlókat? és neked mennyibe fájt?
amúgy nekem is állandóan olyan rossz érzetem van, pedig műszakin is normálisan rángatva semmit nem vesznek észre több helyen sem. igaz nekem az első, főleg a jobb első gátló mérrés szerint már határ alatt van ilyan 38%. persze ha téli szett lenne rajta, még szerintem simán benne lenne, meg ha nem kemény rugók lennének alatta. bár nem limbálózik ha lenyomod, sziszeg ahogy kell.
már írtam korábban, hogy a gyári H Astra-t stabilabbnak érzem. aztán elkezdtem rajta fizikázni. és az van, hogy míg a Astrával kanyarban ahogy billen a kasztni, ugye az ülés és vele együtt én is ugyanúgy billenek. az én mozgásom, az autó kasztniával egyforma. míg a BMW befekszik a kanyarban, alig billen a kasztni, addig az én testem ugyanazon centripetáris erő miatt jobban billen, mert engem nincs ami megtartson. egy recaro-ban biztos olyan érzetem lenne, mint az Astrában. én speciel erre a következtetésre jutottam.
olyan ez, hogy ha fékezek én úgy érzem mintha alig fogna, mert tulajdonképpen tartom magam a kormánnyal lábammal, de anyóson utazó meg szinte efszt fejelget előre derékból. meg cseszeget minek fékezek ennyire. pedig aztán hímesen bánok a fékkel. szerintem az a gond, hogy az autót megszoktad, nagyobb tempókban mész, amit a tested jobban érzékel.

ha iylen mászkálódás van még estelg a kormányművet nem ártana megnézetned, bár lehet nézték már.


A lengéscsillapító felújítást Gödöllőn csináltattam, itt:

http://www.raj-lengéscsillapító.hu/

Egy nagyobb fajta családi ház pincéjében vannak a műhelyek, eléggé kisiparinak tűnik, de eddig jó az eredmény. Én a 4 db-ért 88-at fizettem, ami sok mondjuk a Monroe-k árához képest, de a gyárihoz képest meg nem sok. Augusztusban csináltattam, elég nagy javulás volt, az első telókat gyakorlatilag újra kellett építeni, mert már a szár krómozása is be volt maródva.

Na ma felcseréltettem az első és a hátsó kerekeket. Gyakorlatilag egy tök más autóba ültem vissza! A legelső métereken is meg lehetett érezni, hogy a kormány mozdítására kisebbet reagál az autó, ehhez képest az előző verzió teljesen hisztisen viselkedett. Persze még alig mentem vele pár km-t, csak az M30 Miskolc kerülőn kergettem meg egy kicsit. Az első impressziók szerint egy picivel nagyobb kormánymozdulatra kanyarodik ugyanannyit, de azt az ívet jól tartja, nem kell korrigálgatni. Na majd hosszú távon kiderül, hogy maradnak-e a csak jó tapasztalások, vagy felmerül-e néhány nagatívum. Vagy majd a következő gazdájánál!
Nem tetszik, hogy két prémium gumi között ekkora különbség van, hogy első és hátsó tengelyen cserélve durván másképp viselkedik az autó, ha hátul van az új gumi, ami puhább, a feneke elkezd járkálni. Hóban meg jobb lenne, ha az újabb, puhább gumi lenne a hajtott, amin még ugye a minta is nagyobb.
Másik gondolatsor: mi van, ha elkezdjük az autó elejét vagy hátulját keményíteni, feszesíteni? Ha felborítjuk az egyensúlyt, pont az ellenkezőjét kaphatjuk, a nem keményített rész elkezd mászkálni a másikhoz viszonyítva és instabilabb lesz a jármű. Szóval lehet, hogy egyszerre kellene a kettőt csinálni, egyenlő mértékben?

Szerk: a linket hiába másoltam be 3X, egyszerűen nem megy, hogy aktív legyen. Próbáljátok meg simán bekopizni a böngészőbe a teljes címet, akkor jó lesz.



húúú az elég drága, általában 35ezer körül újítanak/4db.
nekem egyformán kemény a rugó.
prémium gumik igen mások, mint írtam nekem uyganaz a márka, egy pár magyar, egy pár francia gyártású, és a francia a jobb. hiába beszélünk itt minüségi előírásokról, valószínű magyarisztánban minnél olcsóbban kihozni, ezlrt határon táncolni, még benne van a megfelelősségbe, de a legolcsóbban legyártva. számtalan példát tudnék erre mondani. ugye a újvárosi kormot pedig kintre is szállítják. már amúgy a bridgestone-t is gyártják itt. olyan leszónk mint kína, szaré, hugyé dolgoztatnak, hulladék minőségben. ezért jönnek már ide... a gyártók.


Azt tudod, hogy néhány év múlva japó vegyesvállalattal műgumit is fogunk gyártani? Onnantól lesz fullmagyarországi autógumi is, persze nem Taurus, hanem Michelin, Bridgestone, Hankook ....

Szerintem a felújítás ára valahogy arányos annak a lengéscsillapítónak az árával, amit újítanak. Egy újkorában 10e Ft-os lengéscsillapítót valószínüleg senki se fog 20e-ért javíttatni. De ha az újkori árcédulán mondjuk 60e Ft szerepelt, akkor a 20e egy jutányos ár, főleg szereléssel együtt. Egy telefont megérhet a tájékozódás, de ha bemondod, hogy BMW, valószínüleg az enyémhez hasonló ajánlatot fogsz kapni. Az én pár hónapos tapasztalásom még nem mond semmit a tartósságáról. Kaptam olyan ajánlatot topiktárstól, hogyha lengéscsillapítót kellett volna cserélnem most, akkor a felújítás töredékéért meglett volna az új készlet. Csak lehet, hogy néhány előítéletet félre kell tenni.

Én kb évente 20e-et megyek nyári, 10e-et téli gumikon, nyári gumit 1-2 évente veszek újakat. A mondandóm lényege, hogy igen komolyan bele tud szólni a futóműnek tulajdonított dolgokba is. Nálam hamar (túl hamar) váltódik a gumi, a problémák velük együtt jönnek, majd tűnnek el. Az előző garnitúra nyári Pirellijeimet kiegyensúlyozni senki se tudta rendesen, mindig rázott valahol, egyensúlyoztattam, eltűnt pár hétre a baj, majd előjött megint. Aztán elkoptak, vettem másik garnitúrát, amivel nincs ilyen baj. Akkoriban ezzel jártam a gumisokat állandóan. Nálad egy keményebb gumi set örök életre szól ( ) hosszabb ideig kell barátkozni a tulajdonságaival, az esetleges problémáival. Ha még hosszabb ideig akarod használni a géped, akkor lehet érdemes volna váltanod olyan típusra, ami kevésbé kompromisszumos.



Szia!
Nekem nagyon furcsa ez a futómű problémád!Ha kicserélted az egész futóműved,mindenhol mindent átnéznek,és még mindig jó minden,de te instabilnak érzed a kocsit.És ha ezen felül jó a kormányműved,semmi nem lehet rossz,persze a gumik is beleszólnak,de egyik gumival instabil,másikkal atom stabil?Egy Boge csillapító 20 rugó a kocsidhoz,és az jó márka!Sztem már bemagyarázod,hogy baja van a kocsinak!


Nyugodj bele, hogy nekem furcsább, mint neked!
Azt is tudom magamról, hogy nagyon háklis vagyok, az amit én problémának érzek, másnak esetleg semmi se volna. Az is tény, hogy lassan 300e km óta élek együtt ezzel az autóval, elég jól kiismertem, ha azt mondom, hogy valami nem olyan, mint régen, akkor ott van valami különbség. Arról lehet vitatkozni, hogy a különbség megüti-e a baj kategóriáját, vagy csak egy jelenség, ami vele jár az eltérő minőségű/tulajdonságú alkatrésszel. Engem meglepett, hogy egy szimpla első-hátsó kerékcsere eltérő gumikkal mekkore mértékben meg tudja változtatni a kocsi viselkedését. Azért is írtam be ide, hátha valaki tapasztalt már hasonlót. Még nagyon friss az élmény, ezért is nem akartam eltúlozni az ítélet hozatalt, azt majd csak több hét múlva. A másik fontos üzenet az lenne, hogy ha elkezdjük keményíteni a futóművet, akkor lehet, hogy elől-hátul egyformán kellene megtenni, nem csak elől, ahogy szinte mind tesszük az olajos szilent tömörre való cseréjekor. Csakhogy hátul annyi szilent van, mint égen a csillag, melyikeket kéne cserélni, melyikekkel kéne kezdeni a csereberét, ha az egyensúlyt fenn akarjuk tartani?

Még egy dolog ugye előkerült, a kormánymű. Tény, hogy már az első vizsgálatoknál, még 100e km alatt azt mondták, hogy picit lötyög, meg azt is, hogy ez ilyen, MÉG nem kell cserélni. Na most 287e km-nél még mindig ugyanezt mondják. Holtjáték nincs, egyenesfutás tökéletes, semmilyen kormányzási hibát nem érzek. Kormányösszekötők is nézegetve, nem kotyognak. Futómű geometria is rendszeresen ellenőrizve. Kezd is egy kicsit sok lenni, el kéne már menni azt befizetni egy 430d-t ....



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2014. január 03. péntek, 19:26


BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta: Na megint itt vagyok.
Már vagy 3 éve küzdök stabilitási problémákkal. Mindig olyan érzésem van, hogy nem eléggé stabil az autó. Tavaly előtt eljutottam odáig, hogy a teljes hátsó futóművet kiszedettem és az összes szilentet, gl szemet, minden gumi vackot kiceréltettem. Tavaly felújíttattam az összes lengéscsillapítót, elől is cserélődtek a lengőkarok, szilentek. Minden beavatkozásnál úgy éreztem, hogy most aztán megjavult, aztán eltelt pár hét és bizony ha volt is javulás, az eredeti állapot nem állt helyre. Legutóbb a lengéscsillapító felújítást gondoltam félresikerültnek, de ma megmérettem őket és bizony elől 74 hátul 70%-osak voltak és 1% eltérés volt csak a két oldal között. Mivel olyan helyen voltam, ahol vizsgáztatnak is, rángatópadon is végigcsinálták azt, amit lehet, főleg a panaszkodásom hallatán. Persze semmi hibát nem találtak, azt mondta a vizsgáló, hogy ez olyan stabil, mint a beton, tökéletes.
Ennek hatására azon kezdtem agyalni, hogy mi van a gumikkal? Elől Dunlop WS 3d, 3 évesek, hátul zsírúj Conti TS830P. Ezek elvileg prémium gumik, a Conti újan sokkal puhább, mint a 3 éves Dunlop, lehet, hogy az első és a hátsó tengelyen lévő gumik nem egyforma elasztikussága okozza ezt az egész mizériát? Vagy 3 éve van az, hogy az addig együtt vásárolt gumik helyett párosával cserélgettem őket és mivel hátul jobban kopik, mindig oda ment az új, a puhább. A gond egyébként a nyárival is megvolt - abból 4 egykorú új ment fel márciusban - , de akkor csináltattam a lengéscsillapító felújítást (amik tényleg halálukon is voltak) és az úgy tűnt, hogy eltüntette a hibát. Aztán most a télivel megint előjött a rossz érzés. A bajság nem annyira tolakodó, sebesség és forszírozottság kell, hogy előjöjjön. Ha csak nyugisan járkálok dolgozni, meg haza, akkor nincs semmi, hetekig nem szembesülök. Talán holnap (ma?) gumisnál felcseréltetem az első-hátsó gumikat, mi fog történni.
Nagy trükk ez az E46 futómű, visszaolvastam vagy 80(!) oldalt, láttam sokak küzdelmét a stabilitásért. Vagy csak a stabilitás érzetéért?


először is, priviben, vagy bánom is én de adj már egy címet, elérhetőséget, hogy ki és hol újította fel a gátlókat? és neked mennyibe fájt?
amúgy nekem is állandóan olyan rossz érzetem van, pedig műszakin is normálisan rángatva semmit nem vesznek észre több helyen sem. igaz nekem az első, főleg a jobb első gátló mérrés szerint már határ alatt van ilyan 38%. persze ha téli szett lenne rajta, még szerintem simán benne lenne, meg ha nem kemény rugók lennének alatta. bár nem limbálózik ha lenyomod, sziszeg ahogy kell.
már írtam korábban, hogy a gyári H Astra-t stabilabbnak érzem. aztán elkezdtem rajta fizikázni. és az van, hogy míg a Astrával kanyarban ahogy billen a kasztni, ugye az ülés és vele együtt én is ugyanúgy billenek. az én mozgásom, az autó kasztniával egyforma. míg a BMW befekszik a kanyarban, alig billen a kasztni, addig az én testem ugyanazon centripetáris erő miatt jobban billen, mert engem nincs ami megtartson. egy recaro-ban biztos olyan érzetem lenne, mint az Astrában. én speciel erre a következtetésre jutottam.
olyan ez, hogy ha fékezek én úgy érzem mintha alig fogna, mert tulajdonképpen tartom magam a kormánnyal lábammal, de anyóson utazó meg szinte efszt fejelget előre derékból. meg cseszeget minek fékezek ennyire. pedig aztán hímesen bánok a fékkel. szerintem az a gond, hogy az autót megszoktad, nagyobb tempókban mész, amit a tested jobban érzékel.

ha iylen mászkálódás van még estelg a kormányművet nem ártana megnézetned, bár lehet nézték már.


A lengéscsillapító felújítást Gödöllőn csináltattam, itt:

http://www.raj-lengéscsillapító.hu/

Egy nagyobb fajta családi ház pincéjében vannak a műhelyek, eléggé kisiparinak tűnik, de eddig jó az eredmény. Én a 4 db-ért 88-at fizettem, ami sok mondjuk a Monroe-k árához képest, de a gyárihoz képest meg nem sok. Augusztusban csináltattam, elég nagy javulás volt, az első telókat gyakorlatilag újra kellett építeni, mert már a szár krómozása is be volt maródva.

Na ma felcseréltettem az első és a hátsó kerekeket. Gyakorlatilag egy tök más autóba ültem vissza! A legelső métereken is meg lehetett érezni, hogy a kormány mozdítására kisebbet reagál az autó, ehhez képest az előző verzió teljesen hisztisen viselkedett. Persze még alig mentem vele pár km-t, csak az M30 Miskolc kerülőn kergettem meg egy kicsit. Az első impressziók szerint egy picivel nagyobb kormánymozdulatra kanyarodik ugyanannyit, de azt az ívet jól tartja, nem kell korrigálgatni. Na majd hosszú távon kiderül, hogy maradnak-e a csak jó tapasztalások, vagy felmerül-e néhány nagatívum. Vagy majd a következő gazdájánál!
Nem tetszik, hogy két prémium gumi között ekkora különbség van, hogy első és hátsó tengelyen cserélve durván másképp viselkedik az autó, ha hátul van az új gumi, ami puhább, a feneke elkezd járkálni. Hóban meg jobb lenne, ha az újabb, puhább gumi lenne a hajtott, amin még ugye a minta is nagyobb.
Másik gondolatsor: mi van, ha elkezdjük az autó elejét vagy hátulját keményíteni, feszesíteni? Ha felborítjuk az egyensúlyt, pont az ellenkezőjét kaphatjuk, a nem keményített rész elkezd mászkálni a másikhoz viszonyítva és instabilabb lesz a jármű. Szóval lehet, hogy egyszerre kellene a kettőt csinálni, egyenlő mértékben?

Szerk: a linket hiába másoltam be 3X, egyszerűen nem megy, hogy aktív legyen. Próbáljátok meg simán bekopizni a böngészőbe a teljes címet, akkor jó lesz.



húúú az elég drága, általában 35ezer körül újítanak/4db.
nekem egyformán kemény a rugó.
prémium gumik igen mások, mint írtam nekem uyganaz a márka, egy pár magyar, egy pár francia gyártású, és a francia a jobb. hiába beszélünk itt minüségi előírásokról, valószínű magyarisztánban minnél olcsóbban kihozni, ezlrt határon táncolni, még benne van a megfelelősségbe, de a legolcsóbban legyártva. számtalan példát tudnék erre mondani. ugye a újvárosi kormot pedig kintre is szállítják. már amúgy a bridgestone-t is gyártják itt. olyan leszónk mint kína, szaré, hugyé dolgoztatnak, hulladék minőségben. ezért jönnek már ide... a gyártók.


Azt tudod, hogy néhány év múlva japó vegyesvállalattal műgumit is fogunk gyártani? Onnantól lesz fullmagyarországi autógumi is, persze nem Taurus, hanem Michelin, Bridgestone, Hankook ....

Szerintem a felújítás ára valahogy arányos annak a lengéscsillapítónak az árával, amit újítanak. Egy újkorában 10e Ft-os lengéscsillapítót valószínüleg senki se fog 20e-ért javíttatni. De ha az újkori árcédulán mondjuk 60e Ft szerepelt, akkor a 20e egy jutányos ár, főleg szereléssel együtt. Egy telefont megérhet a tájékozódás, de ha bemondod, hogy BMW, valószínüleg az enyémhez hasonló ajánlatot fogsz kapni. Az én pár hónapos tapasztalásom még nem mond semmit a tartósságáról. Kaptam olyan ajánlatot topiktárstól, hogyha lengéscsillapítót kellett volna cserélnem most, akkor a felújítás töredékéért meglett volna az új készlet. Csak lehet, hogy néhány előítéletet félre kell tenni.

Én kb évente 20e-et megyek nyári, 10e-et téli gumikon, nyári gumit 1-2 évente veszek újakat. A mondandóm lényege, hogy igen komolyan bele tud szólni a futóműnek tulajdonított dolgokba is. Nálam hamar (túl hamar) váltódik a gumi, a problémák velük együtt jönnek, majd tűnnek el. Az előző garnitúra nyári Pirellijeimet kiegyensúlyozni senki se tudta rendesen, mindig rázott valahol, egyensúlyoztattam, eltűnt pár hétre a baj, majd előjött megint. Aztán elkoptak, vettem másik garnitúrát, amivel nincs ilyen baj. Akkoriban ezzel jártam a gumisokat állandóan. Nálad egy keményebb gumi set örök életre szól ( ) hosszabb ideig kell barátkozni a tulajdonságaival, az esetleges problémáival. Ha még hosszabb ideig akarod használni a géped, akkor lehet érdemes volna váltanod olyan típusra, ami kevésbé kompromisszumos.



Szia!
Nekem nagyon furcsa ez a futómű problémád!Ha kicserélted az egész futóműved,mindenhol mindent átnéznek,és még mindig jó minden,de te instabilnak érzed a kocsit.És ha ezen felül jó a kormányműved,semmi nem lehet rossz,persze a gumik is beleszólnak,de egyik gumival instabil,másikkal atom stabil?Egy Boge csillapító 20 rugó a kocsidhoz,és az jó márka!Sztem már bemagyarázod,hogy baja van a kocsinak!


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2014. január 03. péntek, 16:03


YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta: Na megint itt vagyok.
Már vagy 3 éve küzdök stabilitási problémákkal. Mindig olyan érzésem van, hogy nem eléggé stabil az autó. Tavaly előtt eljutottam odáig, hogy a teljes hátsó futóművet kiszedettem és az összes szilentet, gl szemet, minden gumi vackot kiceréltettem. Tavaly felújíttattam az összes lengéscsillapítót, elől is cserélődtek a lengőkarok, szilentek. Minden beavatkozásnál úgy éreztem, hogy most aztán megjavult, aztán eltelt pár hét és bizony ha volt is javulás, az eredeti állapot nem állt helyre. Legutóbb a lengéscsillapító felújítást gondoltam félresikerültnek, de ma megmérettem őket és bizony elől 74 hátul 70%-osak voltak és 1% eltérés volt csak a két oldal között. Mivel olyan helyen voltam, ahol vizsgáztatnak is, rángatópadon is végigcsinálták azt, amit lehet, főleg a panaszkodásom hallatán. Persze semmi hibát nem találtak, azt mondta a vizsgáló, hogy ez olyan stabil, mint a beton, tökéletes.
Ennek hatására azon kezdtem agyalni, hogy mi van a gumikkal? Elől Dunlop WS 3d, 3 évesek, hátul zsírúj Conti TS830P. Ezek elvileg prémium gumik, a Conti újan sokkal puhább, mint a 3 éves Dunlop, lehet, hogy az első és a hátsó tengelyen lévő gumik nem egyforma elasztikussága okozza ezt az egész mizériát? Vagy 3 éve van az, hogy az addig együtt vásárolt gumik helyett párosával cserélgettem őket és mivel hátul jobban kopik, mindig oda ment az új, a puhább. A gond egyébként a nyárival is megvolt - abból 4 egykorú új ment fel márciusban - , de akkor csináltattam a lengéscsillapító felújítást (amik tényleg halálukon is voltak) és az úgy tűnt, hogy eltüntette a hibát. Aztán most a télivel megint előjött a rossz érzés. A bajság nem annyira tolakodó, sebesség és forszírozottság kell, hogy előjöjjön. Ha csak nyugisan járkálok dolgozni, meg haza, akkor nincs semmi, hetekig nem szembesülök. Talán holnap (ma?) gumisnál felcseréltetem az első-hátsó gumikat, mi fog történni.
Nagy trükk ez az E46 futómű, visszaolvastam vagy 80(!) oldalt, láttam sokak küzdelmét a stabilitásért. Vagy csak a stabilitás érzetéért?


először is, priviben, vagy bánom is én de adj már egy címet, elérhetőséget, hogy ki és hol újította fel a gátlókat? és neked mennyibe fájt?
amúgy nekem is állandóan olyan rossz érzetem van, pedig műszakin is normálisan rángatva semmit nem vesznek észre több helyen sem. igaz nekem az első, főleg a jobb első gátló mérrés szerint már határ alatt van ilyan 38%. persze ha téli szett lenne rajta, még szerintem simán benne lenne, meg ha nem kemény rugók lennének alatta. bár nem limbálózik ha lenyomod, sziszeg ahogy kell.
már írtam korábban, hogy a gyári H Astra-t stabilabbnak érzem. aztán elkezdtem rajta fizikázni. és az van, hogy míg a Astrával kanyarban ahogy billen a kasztni, ugye az ülés és vele együtt én is ugyanúgy billenek. az én mozgásom, az autó kasztniával egyforma. míg a BMW befekszik a kanyarban, alig billen a kasztni, addig az én testem ugyanazon centripetáris erő miatt jobban billen, mert engem nincs ami megtartson. egy recaro-ban biztos olyan érzetem lenne, mint az Astrában. én speciel erre a következtetésre jutottam.
olyan ez, hogy ha fékezek én úgy érzem mintha alig fogna, mert tulajdonképpen tartom magam a kormánnyal lábammal, de anyóson utazó meg szinte efszt fejelget előre derékból. meg cseszeget minek fékezek ennyire. pedig aztán hímesen bánok a fékkel. szerintem az a gond, hogy az autót megszoktad, nagyobb tempókban mész, amit a tested jobban érzékel.

ha iylen mászkálódás van még estelg a kormányművet nem ártana megnézetned, bár lehet nézték már.


A lengéscsillapító felújítást Gödöllőn csináltattam, itt:

http://www.raj-lengéscsillapító.hu/

Egy nagyobb fajta családi ház pincéjében vannak a műhelyek, eléggé kisiparinak tűnik, de eddig jó az eredmény. Én a 4 db-ért 88-at fizettem, ami sok mondjuk a Monroe-k árához képest, de a gyárihoz képest meg nem sok. Augusztusban csináltattam, elég nagy javulás volt, az első telókat gyakorlatilag újra kellett építeni, mert már a szár krómozása is be volt maródva.

Na ma felcseréltettem az első és a hátsó kerekeket. Gyakorlatilag egy tök más autóba ültem vissza! A legelső métereken is meg lehetett érezni, hogy a kormány mozdítására kisebbet reagál az autó, ehhez képest az előző verzió teljesen hisztisen viselkedett. Persze még alig mentem vele pár km-t, csak az M30 Miskolc kerülőn kergettem meg egy kicsit. Az első impressziók szerint egy picivel nagyobb kormánymozdulatra kanyarodik ugyanannyit, de azt az ívet jól tartja, nem kell korrigálgatni. Na majd hosszú távon kiderül, hogy maradnak-e a csak jó tapasztalások, vagy felmerül-e néhány nagatívum. Vagy majd a következő gazdájánál!
Nem tetszik, hogy két prémium gumi között ekkora különbség van, hogy első és hátsó tengelyen cserélve durván másképp viselkedik az autó, ha hátul van az új gumi, ami puhább, a feneke elkezd járkálni. Hóban meg jobb lenne, ha az újabb, puhább gumi lenne a hajtott, amin még ugye a minta is nagyobb.
Másik gondolatsor: mi van, ha elkezdjük az autó elejét vagy hátulját keményíteni, feszesíteni? Ha felborítjuk az egyensúlyt, pont az ellenkezőjét kaphatjuk, a nem keményített rész elkezd mászkálni a másikhoz viszonyítva és instabilabb lesz a jármű. Szóval lehet, hogy egyszerre kellene a kettőt csinálni, egyenlő mértékben?

Szerk: a linket hiába másoltam be 3X, egyszerűen nem megy, hogy aktív legyen. Próbáljátok meg simán bekopizni a böngészőbe a teljes címet, akkor jó lesz.



húúú az elég drága, általában 35ezer körül újítanak/4db.
nekem egyformán kemény a rugó.
prémium gumik igen mások, mint írtam nekem uyganaz a márka, egy pár magyar, egy pár francia gyártású, és a francia a jobb. hiába beszélünk itt minüségi előírásokról, valószínű magyarisztánban minnél olcsóbban kihozni, ezlrt határon táncolni, még benne van a megfelelősségbe, de a legolcsóbban legyártva. számtalan példát tudnék erre mondani. ugye a újvárosi kormot pedig kintre is szállítják. már amúgy a bridgestone-t is gyártják itt. olyan leszónk mint kína, szaré, hugyé dolgoztatnak, hulladék minőségben. ezért jönnek már ide... a gyártók.


Azt tudod, hogy néhány év múlva japó vegyesvállalattal műgumit is fogunk gyártani? Onnantól lesz fullmagyarországi autógumi is, persze nem Taurus, hanem Michelin, Bridgestone, Hankook ....

Szerintem a felújítás ára valahogy arányos annak a lengéscsillapítónak az árával, amit újítanak. Egy újkorában 10e Ft-os lengéscsillapítót valószínüleg senki se fog 20e-ért javíttatni. De ha az újkori árcédulán mondjuk 60e Ft szerepelt, akkor a 20e egy jutányos ár, főleg szereléssel együtt. Egy telefont megérhet a tájékozódás, de ha bemondod, hogy BMW, valószínüleg az enyémhez hasonló ajánlatot fogsz kapni. Az én pár hónapos tapasztalásom még nem mond semmit a tartósságáról. Kaptam olyan ajánlatot topiktárstól, hogyha lengéscsillapítót kellett volna cserélnem most, akkor a felújítás töredékéért meglett volna az új készlet. Csak lehet, hogy néhány előítéletet félre kell tenni.

Én kb évente 20e-et megyek nyári, 10e-et téli gumikon, nyári gumit 1-2 évente veszek újakat. A mondandóm lényege, hogy igen komolyan bele tud szólni a futóműnek tulajdonított dolgokba is. Nálam hamar (túl hamar) váltódik a gumi, a problémák velük együtt jönnek, majd tűnnek el. Az előző garnitúra nyári Pirellijeimet kiegyensúlyozni senki se tudta rendesen, mindig rázott valahol, egyensúlyoztattam, eltűnt pár hétre a baj, majd előjött megint. Aztán elkoptak, vettem másik garnitúrát, amivel nincs ilyen baj. Akkoriban ezzel jártam a gumisokat állandóan. Nálad egy keményebb gumi set örök életre szól ( ) hosszabb ideig kell barátkozni a tulajdonságaival, az esetleges problémáival. Ha még hosszabb ideig akarod használni a géped, akkor lehet érdemes volna váltanod olyan típusra, ami kevésbé kompromisszumos.




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17557

Elküldve: 2014. január 03. péntek, 15:27


BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta: Na megint itt vagyok.
Már vagy 3 éve küzdök stabilitási problémákkal. Mindig olyan érzésem van, hogy nem eléggé stabil az autó. Tavaly előtt eljutottam odáig, hogy a teljes hátsó futóművet kiszedettem és az összes szilentet, gl szemet, minden gumi vackot kiceréltettem. Tavaly felújíttattam az összes lengéscsillapítót, elől is cserélődtek a lengőkarok, szilentek. Minden beavatkozásnál úgy éreztem, hogy most aztán megjavult, aztán eltelt pár hét és bizony ha volt is javulás, az eredeti állapot nem állt helyre. Legutóbb a lengéscsillapító felújítást gondoltam félresikerültnek, de ma megmérettem őket és bizony elől 74 hátul 70%-osak voltak és 1% eltérés volt csak a két oldal között. Mivel olyan helyen voltam, ahol vizsgáztatnak is, rángatópadon is végigcsinálták azt, amit lehet, főleg a panaszkodásom hallatán. Persze semmi hibát nem találtak, azt mondta a vizsgáló, hogy ez olyan stabil, mint a beton, tökéletes.
Ennek hatására azon kezdtem agyalni, hogy mi van a gumikkal? Elől Dunlop WS 3d, 3 évesek, hátul zsírúj Conti TS830P. Ezek elvileg prémium gumik, a Conti újan sokkal puhább, mint a 3 éves Dunlop, lehet, hogy az első és a hátsó tengelyen lévő gumik nem egyforma elasztikussága okozza ezt az egész mizériát? Vagy 3 éve van az, hogy az addig együtt vásárolt gumik helyett párosával cserélgettem őket és mivel hátul jobban kopik, mindig oda ment az új, a puhább. A gond egyébként a nyárival is megvolt - abból 4 egykorú új ment fel márciusban - , de akkor csináltattam a lengéscsillapító felújítást (amik tényleg halálukon is voltak) és az úgy tűnt, hogy eltüntette a hibát. Aztán most a télivel megint előjött a rossz érzés. A bajság nem annyira tolakodó, sebesség és forszírozottság kell, hogy előjöjjön. Ha csak nyugisan járkálok dolgozni, meg haza, akkor nincs semmi, hetekig nem szembesülök. Talán holnap (ma?) gumisnál felcseréltetem az első-hátsó gumikat, mi fog történni.
Nagy trükk ez az E46 futómű, visszaolvastam vagy 80(!) oldalt, láttam sokak küzdelmét a stabilitásért. Vagy csak a stabilitás érzetéért?


először is, priviben, vagy bánom is én de adj már egy címet, elérhetőséget, hogy ki és hol újította fel a gátlókat? és neked mennyibe fájt?
amúgy nekem is állandóan olyan rossz érzetem van, pedig műszakin is normálisan rángatva semmit nem vesznek észre több helyen sem. igaz nekem az első, főleg a jobb első gátló mérrés szerint már határ alatt van ilyan 38%. persze ha téli szett lenne rajta, még szerintem simán benne lenne, meg ha nem kemény rugók lennének alatta. bár nem limbálózik ha lenyomod, sziszeg ahogy kell.
már írtam korábban, hogy a gyári H Astra-t stabilabbnak érzem. aztán elkezdtem rajta fizikázni. és az van, hogy míg a Astrával kanyarban ahogy billen a kasztni, ugye az ülés és vele együtt én is ugyanúgy billenek. az én mozgásom, az autó kasztniával egyforma. míg a BMW befekszik a kanyarban, alig billen a kasztni, addig az én testem ugyanazon centripetáris erő miatt jobban billen, mert engem nincs ami megtartson. egy recaro-ban biztos olyan érzetem lenne, mint az Astrában. én speciel erre a következtetésre jutottam.
olyan ez, hogy ha fékezek én úgy érzem mintha alig fogna, mert tulajdonképpen tartom magam a kormánnyal lábammal, de anyóson utazó meg szinte efszt fejelget előre derékból. meg cseszeget minek fékezek ennyire. pedig aztán hímesen bánok a fékkel. szerintem az a gond, hogy az autót megszoktad, nagyobb tempókban mész, amit a tested jobban érzékel.

ha iylen mászkálódás van még estelg a kormányművet nem ártana megnézetned, bár lehet nézték már.


A lengéscsillapító felújítást Gödöllőn csináltattam, itt:

http://www.raj-lengéscsillapító.hu/

Egy nagyobb fajta családi ház pincéjében vannak a műhelyek, eléggé kisiparinak tűnik, de eddig jó az eredmény. Én a 4 db-ért 88-at fizettem, ami sok mondjuk a Monroe-k árához képest, de a gyárihoz képest meg nem sok. Augusztusban csináltattam, elég nagy javulás volt, az első telókat gyakorlatilag újra kellett építeni, mert már a szár krómozása is be volt maródva.

Na ma felcseréltettem az első és a hátsó kerekeket. Gyakorlatilag egy tök más autóba ültem vissza! A legelső métereken is meg lehetett érezni, hogy a kormány mozdítására kisebbet reagál az autó, ehhez képest az előző verzió teljesen hisztisen viselkedett. Persze még alig mentem vele pár km-t, csak az M30 Miskolc kerülőn kergettem meg egy kicsit. Az első impressziók szerint egy picivel nagyobb kormánymozdulatra kanyarodik ugyanannyit, de azt az ívet jól tartja, nem kell korrigálgatni. Na majd hosszú távon kiderül, hogy maradnak-e a csak jó tapasztalások, vagy felmerül-e néhány nagatívum. Vagy majd a következő gazdájánál!
Nem tetszik, hogy két prémium gumi között ekkora különbség van, hogy első és hátsó tengelyen cserélve durván másképp viselkedik az autó, ha hátul van az új gumi, ami puhább, a feneke elkezd járkálni. Hóban meg jobb lenne, ha az újabb, puhább gumi lenne a hajtott, amin még ugye a minta is nagyobb.
Másik gondolatsor: mi van, ha elkezdjük az autó elejét vagy hátulját keményíteni, feszesíteni? Ha felborítjuk az egyensúlyt, pont az ellenkezőjét kaphatjuk, a nem keményített rész elkezd mászkálni a másikhoz viszonyítva és instabilabb lesz a jármű. Szóval lehet, hogy egyszerre kellene a kettőt csinálni, egyenlő mértékben?

Szerk: a linket hiába másoltam be 3X, egyszerűen nem megy, hogy aktív legyen. Próbáljátok meg simán bekopizni a böngészőbe a teljes címet, akkor jó lesz.



húúú az elég drága, általában 35ezer körül újítanak/4db.
nekem egyformán kemény a rugó.
prémium gumik igen mások, mint írtam nekem uyganaz a márka, egy pár magyar, egy pár francia gyártású, és a francia a jobb. hiába beszélünk itt minüségi előírásokról, valószínű magyarisztánban minnél olcsóbban kihozni, ezlrt határon táncolni, még benne van a megfelelősségbe, de a legolcsóbban legyártva. számtalan példát tudnék erre mondani. ugye a újvárosi kormot pedig kintre is szállítják. már amúgy a bridgestone-t is gyártják itt. olyan leszónk mint kína, szaré, hugyé dolgoztatnak, hulladék minőségben. ezért jönnek már ide... a gyártók.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2014. január 03. péntek, 13:48


YELLOW írta:
BarG írta: Na megint itt vagyok.
Már vagy 3 éve küzdök stabilitási problémákkal. Mindig olyan érzésem van, hogy nem eléggé stabil az autó. Tavaly előtt eljutottam odáig, hogy a teljes hátsó futóművet kiszedettem és az összes szilentet, gl szemet, minden gumi vackot kiceréltettem. Tavaly felújíttattam az összes lengéscsillapítót, elől is cserélődtek a lengőkarok, szilentek. Minden beavatkozásnál úgy éreztem, hogy most aztán megjavult, aztán eltelt pár hét és bizony ha volt is javulás, az eredeti állapot nem állt helyre. Legutóbb a lengéscsillapító felújítást gondoltam félresikerültnek, de ma megmérettem őket és bizony elől 74 hátul 70%-osak voltak és 1% eltérés volt csak a két oldal között. Mivel olyan helyen voltam, ahol vizsgáztatnak is, rángatópadon is végigcsinálták azt, amit lehet, főleg a panaszkodásom hallatán. Persze semmi hibát nem találtak, azt mondta a vizsgáló, hogy ez olyan stabil, mint a beton, tökéletes.
Ennek hatására azon kezdtem agyalni, hogy mi van a gumikkal? Elől Dunlop WS 3d, 3 évesek, hátul zsírúj Conti TS830P. Ezek elvileg prémium gumik, a Conti újan sokkal puhább, mint a 3 éves Dunlop, lehet, hogy az első és a hátsó tengelyen lévő gumik nem egyforma elasztikussága okozza ezt az egész mizériát? Vagy 3 éve van az, hogy az addig együtt vásárolt gumik helyett párosával cserélgettem őket és mivel hátul jobban kopik, mindig oda ment az új, a puhább. A gond egyébként a nyárival is megvolt - abból 4 egykorú új ment fel márciusban - , de akkor csináltattam a lengéscsillapító felújítást (amik tényleg halálukon is voltak) és az úgy tűnt, hogy eltüntette a hibát. Aztán most a télivel megint előjött a rossz érzés. A bajság nem annyira tolakodó, sebesség és forszírozottság kell, hogy előjöjjön. Ha csak nyugisan járkálok dolgozni, meg haza, akkor nincs semmi, hetekig nem szembesülök. Talán holnap (ma?) gumisnál felcseréltetem az első-hátsó gumikat, mi fog történni.
Nagy trükk ez az E46 futómű, visszaolvastam vagy 80(!) oldalt, láttam sokak küzdelmét a stabilitásért. Vagy csak a stabilitás érzetéért?


először is, priviben, vagy bánom is én de adj már egy címet, elérhetőséget, hogy ki és hol újította fel a gátlókat? és neked mennyibe fájt?
amúgy nekem is állandóan olyan rossz érzetem van, pedig műszakin is normálisan rángatva semmit nem vesznek észre több helyen sem. igaz nekem az első, főleg a jobb első gátló mérrés szerint már határ alatt van ilyan 38%. persze ha téli szett lenne rajta, még szerintem simán benne lenne, meg ha nem kemény rugók lennének alatta. bár nem limbálózik ha lenyomod, sziszeg ahogy kell.
már írtam korábban, hogy a gyári H Astra-t stabilabbnak érzem. aztán elkezdtem rajta fizikázni. és az van, hogy míg a Astrával kanyarban ahogy billen a kasztni, ugye az ülés és vele együtt én is ugyanúgy billenek. az én mozgásom, az autó kasztniával egyforma. míg a BMW befekszik a kanyarban, alig billen a kasztni, addig az én testem ugyanazon centripetáris erő miatt jobban billen, mert engem nincs ami megtartson. egy recaro-ban biztos olyan érzetem lenne, mint az Astrában. én speciel erre a következtetésre jutottam.
olyan ez, hogy ha fékezek én úgy érzem mintha alig fogna, mert tulajdonképpen tartom magam a kormánnyal lábammal, de anyóson utazó meg szinte efszt fejelget előre derékból. meg cseszeget minek fékezek ennyire. pedig aztán hímesen bánok a fékkel. szerintem az a gond, hogy az autót megszoktad, nagyobb tempókban mész, amit a tested jobban érzékel.

ha iylen mászkálódás van még estelg a kormányművet nem ártana megnézetned, bár lehet nézték már.


A lengéscsillapító felújítást Gödöllőn csináltattam, itt:

http://www.raj-lengéscsillapító.hu/

Egy nagyobb fajta családi ház pincéjében vannak a műhelyek, eléggé kisiparinak tűnik, de eddig jó az eredmény. Én a 4 db-ért 88-at fizettem, ami sok mondjuk a Monroe-k árához képest, de a gyárihoz képest meg nem sok. Augusztusban csináltattam, elég nagy javulás volt, az első telókat gyakorlatilag újra kellett építeni, mert már a szár krómozása is be volt maródva.

Na ma felcseréltettem az első és a hátsó kerekeket. Gyakorlatilag egy tök más autóba ültem vissza! A legelső métereken is meg lehetett érezni, hogy a kormány mozdítására kisebbet reagál az autó, ehhez képest az előző verzió teljesen hisztisen viselkedett. Persze még alig mentem vele pár km-t, csak az M30 Miskolc kerülőn kergettem meg egy kicsit. Az első impressziók szerint egy picivel nagyobb kormánymozdulatra kanyarodik ugyanannyit, de azt az ívet jól tartja, nem kell korrigálgatni. Na majd hosszú távon kiderül, hogy maradnak-e a csak jó tapasztalások, vagy felmerül-e néhány nagatívum. Vagy majd a következő gazdájánál!
Nem tetszik, hogy két prémium gumi között ekkora különbség van, hogy első és hátsó tengelyen cserélve durván másképp viselkedik az autó, ha hátul van az új gumi, ami puhább, a feneke elkezd járkálni. Hóban meg jobb lenne, ha az újabb, puhább gumi lenne a hajtott, amin még ugye a minta is nagyobb.
Másik gondolatsor: mi van, ha elkezdjük az autó elejét vagy hátulját keményíteni, feszesíteni? Ha felborítjuk az egyensúlyt, pont az ellenkezőjét kaphatjuk, a nem keményített rész elkezd mászkálni a másikhoz viszonyítva és instabilabb lesz a jármű. Szóval lehet, hogy egyszerre kellene a kettőt csinálni, egyenlő mértékben?

Szerk: a linket hiába másoltam be 3X, egyszerűen nem megy, hogy aktív legyen. Próbáljátok meg simán bekopizni a böngészőbe a teljes címet, akkor jó lesz.






Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2014. január 03. péntek, 14:13

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17557

Elküldve: 2014. január 03. péntek, 07:53


BarG írta: Na megint itt vagyok.
Már vagy 3 éve küzdök stabilitási problémákkal. Mindig olyan érzésem van, hogy nem eléggé stabil az autó. Tavaly előtt eljutottam odáig, hogy a teljes hátsó futóművet kiszedettem és az összes szilentet, gl szemet, minden gumi vackot kiceréltettem. Tavaly felújíttattam az összes lengéscsillapítót, elől is cserélődtek a lengőkarok, szilentek. Minden beavatkozásnál úgy éreztem, hogy most aztán megjavult, aztán eltelt pár hét és bizony ha volt is javulás, az eredeti állapot nem állt helyre. Legutóbb a lengéscsillapító felújítást gondoltam félresikerültnek, de ma megmérettem őket és bizony elől 74 hátul 70%-osak voltak és 1% eltérés volt csak a két oldal között. Mivel olyan helyen voltam, ahol vizsgáztatnak is, rángatópadon is végigcsinálták azt, amit lehet, főleg a panaszkodásom hallatán. Persze semmi hibát nem találtak, azt mondta a vizsgáló, hogy ez olyan stabil, mint a beton, tökéletes.
Ennek hatására azon kezdtem agyalni, hogy mi van a gumikkal? Elől Dunlop WS 3d, 3 évesek, hátul zsírúj Conti TS830P. Ezek elvileg prémium gumik, a Conti újan sokkal puhább, mint a 3 éves Dunlop, lehet, hogy az első és a hátsó tengelyen lévő gumik nem egyforma elasztikussága okozza ezt az egész mizériát? Vagy 3 éve van az, hogy az addig együtt vásárolt gumik helyett párosával cserélgettem őket és mivel hátul jobban kopik, mindig oda ment az új, a puhább. A gond egyébként a nyárival is megvolt - abból 4 egykorú új ment fel márciusban - , de akkor csináltattam a lengéscsillapító felújítást (amik tényleg halálukon is voltak) és az úgy tűnt, hogy eltüntette a hibát. Aztán most a télivel megint előjött a rossz érzés. A bajság nem annyira tolakodó, sebesség és forszírozottság kell, hogy előjöjjön. Ha csak nyugisan járkálok dolgozni, meg haza, akkor nincs semmi, hetekig nem szembesülök. Talán holnap (ma?) gumisnál felcseréltetem az első-hátsó gumikat, mi fog történni.
Nagy trükk ez az E46 futómű, visszaolvastam vagy 80(!) oldalt, láttam sokak küzdelmét a stabilitásért. Vagy csak a stabilitás érzetéért?


először is, priviben, vagy bánom is én de adj már egy címet, elérhetőséget, hogy ki és hol újította fel a gátlókat? és neked mennyibe fájt?
amúgy nekem is állandóan olyan rossz érzetem van, pedig műszakin is normálisan rángatva semmit nem vesznek észre több helyen sem. igaz nekem az első, főleg a jobb első gátló mérrés szerint már határ alatt van ilyan 38%. persze ha téli szett lenne rajta, még szerintem simán benne lenne, meg ha nem kemény rugók lennének alatta. bár nem limbálózik ha lenyomod, sziszeg ahogy kell.
már írtam korábban, hogy a gyári H Astra-t stabilabbnak érzem. aztán elkezdtem rajta fizikázni. és az van, hogy míg a Astrával kanyarban ahogy billen a kasztni, ugye az ülés és vele együtt én is ugyanúgy billenek. az én mozgásom, az autó kasztniával egyforma. míg a BMW befekszik a kanyarban, alig billen a kasztni, addig az én testem ugyanazon centripetáris erő miatt jobban billen, mert engem nincs ami megtartson. egy recaro-ban biztos olyan érzetem lenne, mint az Astrában. én speciel erre a következtetésre jutottam.
olyan ez, hogy ha fékezek én úgy érzem mintha alig fogna, mert tulajdonképpen tartom magam a kormánnyal lábammal, de anyóson utazó meg szinte efszt fejelget előre derékból. meg cseszeget minek fékezek ennyire. pedig aztán hímesen bánok a fékkel. szerintem az a gond, hogy az autót megszoktad, nagyobb tempókban mész, amit a tested jobban érzékel.

ha iylen mászkálódás van még estelg a kormányművet nem ártana megnézetned, bár lehet nézték már.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2014. január 03. péntek, 00:38


Na megint itt vagyok.
Már vagy 3 éve küzdök stabilitási problémákkal. Mindig olyan érzésem van, hogy nem eléggé stabil az autó. Tavaly előtt eljutottam odáig, hogy a teljes hátsó futóművet kiszedettem és az összes szilentet, gl szemet, minden gumi vackot kiceréltettem. Tavaly felújíttattam az összes lengéscsillapítót, elől is cserélődtek a lengőkarok, szilentek. Minden beavatkozásnál úgy éreztem, hogy most aztán megjavult, aztán eltelt pár hét és bizony ha volt is javulás, az eredeti állapot nem állt helyre. Legutóbb a lengéscsillapító felújítást gondoltam félresikerültnek, de ma megmérettem őket és bizony elől 74 hátul 70%-osak voltak és 1% eltérés volt csak a két oldal között. Mivel olyan helyen voltam, ahol vizsgáztatnak is, rángatópadon is végigcsinálták azt, amit lehet, főleg a panaszkodásom hallatán. Persze semmi hibát nem találtak, azt mondta a vizsgáló, hogy ez olyan stabil, mint a beton, tökéletes.
Ennek hatására azon kezdtem agyalni, hogy mi van a gumikkal? Elől Dunlop WS 3d, 3 évesek, hátul zsírúj Conti TS830P. Ezek elvileg prémium gumik, a Conti újan sokkal puhább, mint a 3 éves Dunlop, lehet, hogy az első és a hátsó tengelyen lévő gumik nem egyforma elasztikussága okozza ezt az egész mizériát? Vagy 3 éve van az, hogy az addig együtt vásárolt gumik helyett párosával cserélgettem őket és mivel hátul jobban kopik, mindig oda ment az új, a puhább. A gond egyébként a nyárival is megvolt - abból 4 egykorú új ment fel márciusban - , de akkor csináltattam a lengéscsillapító felújítást (amik tényleg halálukon is voltak) és az úgy tűnt, hogy eltüntette a hibát. Aztán most a télivel megint előjött a rossz érzés. A bajság nem annyira tolakodó, sebesség és forszírozottság kell, hogy előjöjjön. Ha csak nyugisan járkálok dolgozni, meg haza, akkor nincs semmi, hetekig nem szembesülök. Talán holnap (ma?) gumisnál felcseréltetem az első-hátsó gumikat, mi fog történni.
Nagy trükk ez az E46 futómű, visszaolvastam vagy 80(!) oldalt, láttam sokak küzdelmét a stabilitásért. Vagy csak a stabilitás érzetéért?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 318tds
Évjárat: 1998

státusz mikrop

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2013. december 28. szombat, 18:17


andree írta:
mikrop írta: Sziasztok
Az lehet gumi hiba ha a kocsi 90-100 km/h-nál le akar mászni az útról? Ki akar törni valamerre, hol jobbra hol balra.Szinte egyenes úton, alig nyomvájús. Gumik mérete 205/60 R15. Nem újak, de nem is a legrosszabbak. Városban semmi hiba, csak nagyobb sebességnél.
Köszönöm


Szia,
Igaz hogy E46, de nálam ezt a gondot a kormánymű felújítás oldotta meg. Ezzel együtt nálam olyan formában jelentkezett hogy, egyszer mászott egyszer nem. Ami még megszűnt a vasúti átjárókban, villamos síneken nem üti a kormányt, feszes és egyenesen megy. Hozzá kell hogy tegyem hogy én egy jobb oldali kopogás miatt lyukadtam ki kormányművesnél, amit mint később kiderült a lengéscsillapító okozott.
Kitartás.
Ui: nekem a téli gumim 205/55 R16 és a 225/50 R16 után egyáltalán nem érzem a nyomvájúkat.


Köszönöm. Már csak a klímát, a központizárat, a pótféklámpát stb kell rendberaknom

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz sbalazs22

Újonc

Elismertség: 27% (10 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2013. december 28. szombat, 17:13


andree írta:
MattM325 írta:
Tirko írta: Sziasztok, az alábbi hiba miatt kérném ki a véleményeteket. limo 320 d 2 hete lett minden szilent és stab rúd kicserélve az autó hátuljában mégis rosszabb utakon vasúti átjáró stb még lassításnál is hangosan üt. Nem tudom mi lehet a probléma. Akár mit csinálok ugyanolyan hangos, holott van olyan ismerősöm szintén tipus ugyanez akinél nem lehet hallani semmit egy-egy kátyúnál vasúti átjárónal. Megmondom őszintén unom már a kátyúkerülgetést. Tud valaki esetleg ebben segíteni ? esetleg egy jó szakembert ajánlani.

Előre is köszi! Üdv Tirko


Rugókat, toronyszilenteket ellenőriztétek?



Lengéscsillapító?
Én elöl már mindent kicseréltem, mire kiderült h a lengéscsillapító kopog.


Egyszer én is belefutottam ebbe a problémába minden jó volt és mégis zörög a hátulja rossz úton .Egyszer húzd be a kéziféket amikor rossz útszakaszhoz érsz HA nem zörög akkor a kézifék "fékpofáinak" a rugója nem elég feszes,cserélni kell.Filléres alkatrész de nagyon bosszantó.