YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. december 16. szombat, 18:43


Tibo írta: Sziasztok!

BMW E46 M43TU19-ről lenne szó.
Segítséget szeretnék kérni a hűtővíz PERFEKT feltöltésére illetve légtelenítésére.
Ahogyan én csináltam:
-autó bal kereke megemelve
-gyújtás ráad, fűtés felkapcsolva
-hűtősapka kiteker, légt. csavar kitekerve
-addig töltöttem míg a légtelenítőnél nem folyt a folyadék
-lezártam a légt. csavart majd leszívtam a kiegy.tartályból a max jelig
-lezártam a kupakot is és az autót járattam fél percig majd megvártam a reggelt és utántöltöttem

A problémám a következő, fűtésem forró, de várnom kell 5-6 mp-et míg elkezdi a meleget fújni, a hűtővíz mutatója középen áll, de ha a titkosmenüben megnézem a 7. pontnál a vízhőmérsékletet akkor 108c, ha a fűtésem megy és félreállok az autóval, a termosztátból kijövő cső hideg, ha a fűtést kikapcsolom akkor kezd melegedni az alsó cső. Miután hazaértem és leállítom az autót a hőfok fel megy 116 fokra is.

A kérdésem az hogy normális ez, vagy valamit elrontottam?


szerintem jól csináltad ám érdemes többször a légtelenítésre ránézni, kitekerni a szelepet.
108°C még közép állás, talán picivel van felette.
azt sosem néztem, hogy leállítás után merre megy a hőfok, de lehetséges fizikailag, hogy felfelé megy. hisz nincs keringés, meg hűtés sem, de a blokk még meleg. minimális áramlás még van.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz Tibo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2017. december 16. szombat, 18:39


Sziasztok!

BMW E46 M43TU19-ről lenne szó.
Segítséget szeretnék kérni a hűtővíz PERFEKT feltöltésére illetve légtelenítésére.
Ahogyan én csináltam:
-autó bal kereke megemelve
-gyújtás ráad, fűtés felkapcsolva
-hűtősapka kiteker, légt. csavar kitekerve
-addig töltöttem míg a légtelenítőnél nem folyt a folyadék
-lezártam a légt. csavart majd leszívtam a kiegy.tartályból a max jelig
-lezártam a kupakot is és az autót járattam fél percig majd megvártam a reggelt és utántöltöttem

A problémám a következő, fűtésem forró, de várnom kell 5-6 mp-et míg elkezdi a meleget fújni, a hűtővíz mutatója középen áll, de ha a titkosmenüben megnézem a 7. pontnál a vízhőmérsékletet akkor 108c, ha a fűtésem megy és félreállok az autóval, a termosztátból kijövő cső hideg, ha a fűtést kikapcsolom akkor kezd melegedni az alsó cső. Miután hazaértem és leállítom az autót a hőfok fel megy 116 fokra is.

A kérdésem az hogy normális ez, vagy valamit elrontottam?

ZoleszE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz ZoleszE46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2017. január 30. hétfő, 19:59


[quote="zila01"]Sziasztok!!
A kínos hűtővíz probléma engem is elért.....
2 hét alatt elfogy kb 1L h.folyadékom...
Amit már ellenőriztünk:
-kiegyenlítő tartály, a vízpumpa, nem folyik, nem repedt
-a csövek nem folynak, nem csöpögnek
-a folyadékban nincs olaj
-az olajban nincs víz (gondolom gát repedés nincs)
-nem füstöl, nem folyik belőle a víz
-folyadék hőmérséklet rendben
-termosztát rendben
-nincs túlnyomása csövekben

.......de mégis eltűnik 1L folyadék 2 hét alatt......
Nem tudom még mit kellene ellenőriznünk....
Remélem nem hengerfej...
-azon sem találtunk semmiféle folyást...
Kérem segítsetek!!



Szia!

Én a hétvégén mentem 140 km/h tempóval végig autópályán és 600 km alatt fogyott el 5dl víz kb. Pedig nem vizes az olaj és nem olajos a víz sem.
Tökéletesen indul reggel mínusz 16 fokban is. Gondolom ha hengerbe víz kerülne elég nehézkesen indulna el reggel, vagy talán el se indulna?

Na mindegy én sem jöttem még rá a probléma megoldására.
Itt egy kép az egyik hátsó csőről ami elég sokáig szívatott, mire rájöttem, hogy a bilincs alatt volt hajszálrepedés és a nyomás alatti ki spriccelő víz pont a kipufogóra folyt ami persze egyből el is illant.
A 11-es számú cső, T idom bilincse!!

http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_3027


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2001

státusz zila01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2017. január 30. hétfő, 10:38


Sziasztok!!
A kínos hűtővíz probléma engem is elért.....
2 hét alatt elfogy kb 1L h.folyadékom...
Amit már ellenőriztünk:
-kiegyenlítő tartály, a vízpumpa, nem folyik, nem repedt
-a csövek nem folynak, nem csöpögnek
-a folyadékban nincs olaj
-az olajban nincs víz (gondolom gát repedés nincs)
-nem füstöl, nem folyik belőle a víz
-folyadék hőmérséklet rendben
-termosztát rendben
-nincs túlnyomása csövekben

.......de mégis eltűnik 1L folyadék 2 hét alatt......
Nem tudom még mit kellene ellenőriznünk....
Remélem nem hengerfej...
-azon sem találtunk semmiféle folyást...
Kérem segítsetek!!!

Előre is köszönöm!!!

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2017. január 25. szerda, 19:50


SP_323i írta: Állandó hűtővíz probléma miatt töltöttem fel a videót.

BMW E46 318d 2002 Touring


Több hónapos szenvedés után gondoltam megosztom ezt veletek.

Először kezdődött a probléma a termosztát ház repedésével.Majd mikor leszedtem, az alsó vízcső tömítése egy tákolmány volt nem lehetett vissza rakni normálisan, sajnos olyan helyen voltam hogy nem volt közelben se szerviz,se bolt, ezért a kúton vettem egy hűtőtömítő folyadékot h haza jussak.Persze nem használt, de haza értem. Majd vennem kellett egy gyári csövet 10e ft-ért. Ezután folyamatosan eltűnt a víz a rendszerből, elvittem egy szervizbe(környe-bmw), a szerelő azt mondta végig nézte a csöveket és kicserélte a tágulási tartályt mert szerinte mikro repedés van rajta (lehet lézerszeme volt)27e.,és csak fikázta az autót, hozzá teszem nap mint nap -16fokban is pöccre indul.
Elhoztam, 2 nap után újra kérte a vízet. Több napos box utca után, szétszedtem az egész motorburkolatot,a jobb oldali hátsó T-idomú vízcsőn egy hajszál repedés volt a gyári bilincs alatt. Kicseréltem 15e. Hűtő kimosva.
Vízpumpát is kivettem nem lóg, forog szépen.Légtelenítettem minden csavarnál szépen megjelenik a víz.A vízet keringeti, vissza folyik felül a kis lyukon a sapka alatt. Fűtéssel semmi probléma, az autó erejével sem.
De a víz a mai napig nem állt be. Szinte minden 2.-3. napon kéri a vízet. Naponta kb 110km van benne.




Szia!

Nekem is csinálta ezt a mozgást ott a fűtőradiátor felé menő csöveknél. Még a telefonomon megvan a video. Ugyan ez a két cső mozgott, de nekem alapjáraton is. Nekem légtelenítés után megoldódott. Egyértelműen azért mozog, mert légbuborék megy át rajta.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. január 25. szerda, 19:51

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2017. január 25. szerda, 12:37


ZoleszE46 írta:
SP_323i írta:
ZoleszE46 írta:
ZoleszE46 írta:
YELLOW írta:
ZoleszE46 írta: Állandó hűtővíz probléma miatt töltöttem fel a videót.

BMW E46 318d 2002 Touring


Több hónapos szenvedés után gondoltam megosztom ezt veletek.

Először kezdődött a probléma a termosztát ház repedésével.Majd mikor leszedtem, az alsó vízcső tömítése egy tákolmány volt nem lehetett vissza rakni normálisan, sajnos olyan helyen voltam hogy nem volt közelben se szerviz,se bolt, ezért a kúton vettem egy hűtőtömítő folyadékot h haza jussak.Persze nem használt, de haza értem. Majd vennem kellett egy gyári csövet 10e ft-ért. Ezután folyamatosan eltűnt a víz a rendszerből, elvittem egy szervizbe(környe-bmw), a szerelő azt mondta végig nézte a csöveket és kicserélte a tágulási tartályt mert szerinte mikro repedés van rajta (lehet lézerszeme volt)27e.,és csak fikázta az autót, hozzá teszem nap mint nap -16fokban is pöccre indul.
Elhoztam, 2 nap után újra kérte a vízet. Több napos box utca után, szétszedtem az egész motorburkolatot,a jobb oldali hátsó T-idomú vízcsőn egy hajszál repedés volt a gyári bilincs alatt. Kicseréltem 15e. Hűtő kimosva.
Vízpumpát is kivettem nem lóg, forog szépen.Légtelenítettem minden csavarnál szépen megjelenik a víz.A vízet keringeti, vissza folyik felül a kis lyukon a sapka alatt. Fűtéssel semmi probléma, az autó erejével sem.
De a víz a mai napig nem állt be. Szinte minden 2.-3. napon kéri a vízet. Naponta kb 110km van benne.


https://www.youtube.com/watch?v=uSHNWqREEpM

A videón 2500-as fordulattól csinálják ezt a csövek.Nem tudom miért.
A víz állandó utántöltést kér, kb 2-300 km után.
Sajnos folyást nem látok lehet hogy a sapkánál nyomja ki a vízet nagy terhelésnél.

Valaki találkozott már hasonló problémával?
Nagyon remélem hogy van egy segítőkész bmw-s társ, mert abban a stádiumban vagyok hogy nem szenvedek tovább vele....elválnak útjaink és más márka felé nézek.

Előre is köszönöm a segítséget!



elvileg normális a pulzálás, a kiegészítő fűtés csinálja, amikor hideg van.
a légtelenítés neme gyszerű. úgy csinált, hogy közbe a fűtés be volt kapcsolva, maxra minden? nekem is sokáig tartott a légtelenítés.


Köszi választ!
Igen az összes fűtéscsap nyitva volt, max c fokon.
Az összes légtelenítő csavarnál megjelent szépen a víz. Nem levegősen.




Ettől függetlenül még ugyan az a helyzet. Nem javult semmit sajnos.
Esetleg valakinek egyéb ötlet?
Köszi!



Egyrészt olyan helyre kéne vinni, ahol nyomás alá tudják helyezni a hűtőrendszert és nem csak nézegetik. Akkor kiderül, hogy kifelé enged e üzemi nyomás alatt.
Azt nem tudom, hogy a tiédben van e EGR hűtő, de az még tud hasonlót produkálni, mármint a vízeltűnést a rendszerből. Hogyha kilyukad, akkor átengedi a vizet a kipufogó oldalra.



Szia.
318d ben nincsen egr hűtő. Már én is gondoltam erre.
Esetleg egy tipp ,egy megbízható, árban is ésszerű műhelyről?
Van esetleg arra lehetőség hogy nyomáspróbát csináljanak a hűtőrendszeren kívűl a hengerfejen is bontás nélkül?


Nekem a Bayer-ék csináltak ilyet és árban is normálisak.
a HF-et csak leszedve lehet megnézni, de amíg az olaj nem vizes vagy a víz nem olajos addig nem nyúlnék hozzá

ZoleszE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz ZoleszE46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2017. január 24. kedd, 20:29


SP_323i írta:
ZoleszE46 írta:
ZoleszE46 írta:
YELLOW írta:
ZoleszE46 írta: Állandó hűtővíz probléma miatt töltöttem fel a videót.

BMW E46 318d 2002 Touring


Több hónapos szenvedés után gondoltam megosztom ezt veletek.

Először kezdődött a probléma a termosztát ház repedésével.Majd mikor leszedtem, az alsó vízcső tömítése egy tákolmány volt nem lehetett vissza rakni normálisan, sajnos olyan helyen voltam hogy nem volt közelben se szerviz,se bolt, ezért a kúton vettem egy hűtőtömítő folyadékot h haza jussak.Persze nem használt, de haza értem. Majd vennem kellett egy gyári csövet 10e ft-ért. Ezután folyamatosan eltűnt a víz a rendszerből, elvittem egy szervizbe(környe-bmw), a szerelő azt mondta végig nézte a csöveket és kicserélte a tágulási tartályt mert szerinte mikro repedés van rajta (lehet lézerszeme volt)27e.,és csak fikázta az autót, hozzá teszem nap mint nap -16fokban is pöccre indul.
Elhoztam, 2 nap után újra kérte a vízet. Több napos box utca után, szétszedtem az egész motorburkolatot,a jobb oldali hátsó T-idomú vízcsőn egy hajszál repedés volt a gyári bilincs alatt. Kicseréltem 15e. Hűtő kimosva.
Vízpumpát is kivettem nem lóg, forog szépen.Légtelenítettem minden csavarnál szépen megjelenik a víz.A vízet keringeti, vissza folyik felül a kis lyukon a sapka alatt. Fűtéssel semmi probléma, az autó erejével sem.
De a víz a mai napig nem állt be. Szinte minden 2.-3. napon kéri a vízet. Naponta kb 110km van benne.


https://www.youtube.com/watch?v=uSHNWqREEpM

A videón 2500-as fordulattól csinálják ezt a csövek.Nem tudom miért.
A víz állandó utántöltést kér, kb 2-300 km után.
Sajnos folyást nem látok lehet hogy a sapkánál nyomja ki a vízet nagy terhelésnél.

Valaki találkozott már hasonló problémával?
Nagyon remélem hogy van egy segítőkész bmw-s társ, mert abban a stádiumban vagyok hogy nem szenvedek tovább vele....elválnak útjaink és más márka felé nézek.

Előre is köszönöm a segítséget!



elvileg normális a pulzálás, a kiegészítő fűtés csinálja, amikor hideg van.
a légtelenítés neme gyszerű. úgy csinált, hogy közbe a fűtés be volt kapcsolva, maxra minden? nekem is sokáig tartott a légtelenítés.


Köszi választ!
Igen az összes fűtéscsap nyitva volt, max c fokon.
Az összes légtelenítő csavarnál megjelent szépen a víz. Nem levegősen.




Ettől függetlenül még ugyan az a helyzet. Nem javult semmit sajnos.
Esetleg valakinek egyéb ötlet?
Köszi!



Egyrészt olyan helyre kéne vinni, ahol nyomás alá tudják helyezni a hűtőrendszert és nem csak nézegetik. Akkor kiderül, hogy kifelé enged e üzemi nyomás alatt.
Azt nem tudom, hogy a tiédben van e EGR hűtő, de az még tud hasonlót produkálni, mármint a vízeltűnést a rendszerből. Hogyha kilyukad, akkor átengedi a vizet a kipufogó oldalra.



Szia.
318d ben nincsen egr hűtő. Már én is gondoltam erre.
Esetleg egy tipp ,egy megbízható, árban is ésszerű műhelyről?
Van esetleg arra lehetőség hogy nyomáspróbát csináljanak a hűtőrendszeren kívűl a hengerfejen is bontás nélkül?



SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2017. január 24. kedd, 15:13


ZoleszE46 írta:
ZoleszE46 írta:
YELLOW írta:
ZoleszE46 írta: Állandó hűtővíz probléma miatt töltöttem fel a videót.

BMW E46 318d 2002 Touring


Több hónapos szenvedés után gondoltam megosztom ezt veletek.

Először kezdődött a probléma a termosztát ház repedésével.Majd mikor leszedtem, az alsó vízcső tömítése egy tákolmány volt nem lehetett vissza rakni normálisan, sajnos olyan helyen voltam hogy nem volt közelben se szerviz,se bolt, ezért a kúton vettem egy hűtőtömítő folyadékot h haza jussak.Persze nem használt, de haza értem. Majd vennem kellett egy gyári csövet 10e ft-ért. Ezután folyamatosan eltűnt a víz a rendszerből, elvittem egy szervizbe(környe-bmw), a szerelő azt mondta végig nézte a csöveket és kicserélte a tágulási tartályt mert szerinte mikro repedés van rajta (lehet lézerszeme volt)27e.,és csak fikázta az autót, hozzá teszem nap mint nap -16fokban is pöccre indul.
Elhoztam, 2 nap után újra kérte a vízet. Több napos box utca után, szétszedtem az egész motorburkolatot,a jobb oldali hátsó T-idomú vízcsőn egy hajszál repedés volt a gyári bilincs alatt. Kicseréltem 15e. Hűtő kimosva.
Vízpumpát is kivettem nem lóg, forog szépen.Légtelenítettem minden csavarnál szépen megjelenik a víz.A vízet keringeti, vissza folyik felül a kis lyukon a sapka alatt. Fűtéssel semmi probléma, az autó erejével sem.
De a víz a mai napig nem állt be. Szinte minden 2.-3. napon kéri a vízet. Naponta kb 110km van benne.


https://www.youtube.com/watch?v=uSHNWqREEpM

A videón 2500-as fordulattól csinálják ezt a csövek.Nem tudom miért.
A víz állandó utántöltést kér, kb 2-300 km után.
Sajnos folyást nem látok lehet hogy a sapkánál nyomja ki a vízet nagy terhelésnél.

Valaki találkozott már hasonló problémával?
Nagyon remélem hogy van egy segítőkész bmw-s társ, mert abban a stádiumban vagyok hogy nem szenvedek tovább vele....elválnak útjaink és más márka felé nézek.

Előre is köszönöm a segítséget!



elvileg normális a pulzálás, a kiegészítő fűtés csinálja, amikor hideg van.
a légtelenítés neme gyszerű. úgy csinált, hogy közbe a fűtés be volt kapcsolva, maxra minden? nekem is sokáig tartott a légtelenítés.


Köszi választ!
Igen az összes fűtéscsap nyitva volt, max c fokon.
Az összes légtelenítő csavarnál megjelent szépen a víz. Nem levegősen.




Ettől függetlenül még ugyan az a helyzet. Nem javult semmit sajnos.
Esetleg valakinek egyéb ötlet?
Köszi!



Egyrészt olyan helyre kéne vinni, ahol nyomás alá tudják helyezni a hűtőrendszert és nem csak nézegetik. Akkor kiderül, hogy kifelé enged e üzemi nyomás alatt.
Azt nem tudom, hogy a tiédben van e EGR hűtő, de az még tud hasonlót produkálni, mármint a vízeltűnést a rendszerből. Hogyha kilyukad, akkor átengedi a vizet a kipufogó oldalra.

ZoleszE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz ZoleszE46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2017. január 24. kedd, 14:22


ZoleszE46 írta:
YELLOW írta:
ZoleszE46 írta: Állandó hűtővíz probléma miatt töltöttem fel a videót.

BMW E46 318d 2002 Touring


Több hónapos szenvedés után gondoltam megosztom ezt veletek.

Először kezdődött a probléma a termosztát ház repedésével.Majd mikor leszedtem, az alsó vízcső tömítése egy tákolmány volt nem lehetett vissza rakni normálisan, sajnos olyan helyen voltam hogy nem volt közelben se szerviz,se bolt, ezért a kúton vettem egy hűtőtömítő folyadékot h haza jussak.Persze nem használt, de haza értem. Majd vennem kellett egy gyári csövet 10e ft-ért. Ezután folyamatosan eltűnt a víz a rendszerből, elvittem egy szervizbe(környe-bmw), a szerelő azt mondta végig nézte a csöveket és kicserélte a tágulási tartályt mert szerinte mikro repedés van rajta (lehet lézerszeme volt)27e.,és csak fikázta az autót, hozzá teszem nap mint nap -16fokban is pöccre indul.
Elhoztam, 2 nap után újra kérte a vízet. Több napos box utca után, szétszedtem az egész motorburkolatot,a jobb oldali hátsó T-idomú vízcsőn egy hajszál repedés volt a gyári bilincs alatt. Kicseréltem 15e. Hűtő kimosva.
Vízpumpát is kivettem nem lóg, forog szépen.Légtelenítettem minden csavarnál szépen megjelenik a víz.A vízet keringeti, vissza folyik felül a kis lyukon a sapka alatt. Fűtéssel semmi probléma, az autó erejével sem.
De a víz a mai napig nem állt be. Szinte minden 2.-3. napon kéri a vízet. Naponta kb 110km van benne.


https://www.youtube.com/watch?v=uSHNWqREEpM

A videón 2500-as fordulattól csinálják ezt a csövek.Nem tudom miért.
A víz állandó utántöltést kér, kb 2-300 km után.
Sajnos folyást nem látok lehet hogy a sapkánál nyomja ki a vízet nagy terhelésnél.

Valaki találkozott már hasonló problémával?
Nagyon remélem hogy van egy segítőkész bmw-s társ, mert abban a stádiumban vagyok hogy nem szenvedek tovább vele....elválnak útjaink és más márka felé nézek.

Előre is köszönöm a segítséget!



elvileg normális a pulzálás, a kiegészítő fűtés csinálja, amikor hideg van.
a légtelenítés neme gyszerű. úgy csinált, hogy közbe a fűtés be volt kapcsolva, maxra minden? nekem is sokáig tartott a légtelenítés.


Köszi választ!
Igen az összes fűtéscsap nyitva volt, max c fokon.
Az összes légtelenítő csavarnál megjelent szépen a víz. Nem levegősen.




Ettől függetlenül még ugyan az a helyzet. Nem javult semmit sajnos.
Esetleg valakinek egyéb ötlet?
Köszi!


ZoleszE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz ZoleszE46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2017. január 22. vasárnap, 19:09


YELLOW írta:
ZoleszE46 írta: Állandó hűtővíz probléma miatt töltöttem fel a videót.

BMW E46 318d 2002 Touring


Több hónapos szenvedés után gondoltam megosztom ezt veletek.

Először kezdődött a probléma a termosztát ház repedésével.Majd mikor leszedtem, az alsó vízcső tömítése egy tákolmány volt nem lehetett vissza rakni normálisan, sajnos olyan helyen voltam hogy nem volt közelben se szerviz,se bolt, ezért a kúton vettem egy hűtőtömítő folyadékot h haza jussak.Persze nem használt, de haza értem. Majd vennem kellett egy gyári csövet 10e ft-ért. Ezután folyamatosan eltűnt a víz a rendszerből, elvittem egy szervizbe(környe-bmw), a szerelő azt mondta végig nézte a csöveket és kicserélte a tágulási tartályt mert szerinte mikro repedés van rajta (lehet lézerszeme volt)27e.,és csak fikázta az autót, hozzá teszem nap mint nap -16fokban is pöccre indul.
Elhoztam, 2 nap után újra kérte a vízet. Több napos box utca után, szétszedtem az egész motorburkolatot,a jobb oldali hátsó T-idomú vízcsőn egy hajszál repedés volt a gyári bilincs alatt. Kicseréltem 15e. Hűtő kimosva.
Vízpumpát is kivettem nem lóg, forog szépen.Légtelenítettem minden csavarnál szépen megjelenik a víz.A vízet keringeti, vissza folyik felül a kis lyukon a sapka alatt. Fűtéssel semmi probléma, az autó erejével sem.
De a víz a mai napig nem állt be. Szinte minden 2.-3. napon kéri a vízet. Naponta kb 110km van benne.


https://www.youtube.com/watch?v=uSHNWqREEpM

A videón 2500-as fordulattól csinálják ezt a csövek.Nem tudom miért.
A víz állandó utántöltést kér, kb 2-300 km után.
Sajnos folyást nem látok lehet hogy a sapkánál nyomja ki a vízet nagy terhelésnél.

Valaki találkozott már hasonló problémával?
Nagyon remélem hogy van egy segítőkész bmw-s társ, mert abban a stádiumban vagyok hogy nem szenvedek tovább vele....elválnak útjaink és más márka felé nézek.

Előre is köszönöm a segítséget!



elvileg normális a pulzálás, a kiegészítő fűtés csinálja, amikor hideg van.
a légtelenítés neme gyszerű. úgy csinált, hogy közbe a fűtés be volt kapcsolva, maxra minden? nekem is sokáig tartott a légtelenítés.


Köszi választ!
Igen az összes fűtéscsap nyitva volt, max c fokon.
Az összes légtelenítő csavarnál megjelent szépen a víz. Nem levegősen.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. január 22. vasárnap, 18:59


ZoleszE46 írta: Állandó hűtővíz probléma miatt töltöttem fel a videót.

BMW E46 318d 2002 Touring


Több hónapos szenvedés után gondoltam megosztom ezt veletek.

Először kezdődött a probléma a termosztát ház repedésével.Majd mikor leszedtem, az alsó vízcső tömítése egy tákolmány volt nem lehetett vissza rakni normálisan, sajnos olyan helyen voltam hogy nem volt közelben se szerviz,se bolt, ezért a kúton vettem egy hűtőtömítő folyadékot h haza jussak.Persze nem használt, de haza értem. Majd vennem kellett egy gyári csövet 10e ft-ért. Ezután folyamatosan eltűnt a víz a rendszerből, elvittem egy szervizbe(környe-bmw), a szerelő azt mondta végig nézte a csöveket és kicserélte a tágulási tartályt mert szerinte mikro repedés van rajta (lehet lézerszeme volt)27e.,és csak fikázta az autót, hozzá teszem nap mint nap -16fokban is pöccre indul.
Elhoztam, 2 nap után újra kérte a vízet. Több napos box utca után, szétszedtem az egész motorburkolatot,a jobb oldali hátsó T-idomú vízcsőn egy hajszál repedés volt a gyári bilincs alatt. Kicseréltem 15e. Hűtő kimosva.
Vízpumpát is kivettem nem lóg, forog szépen.Légtelenítettem minden csavarnál szépen megjelenik a víz.A vízet keringeti, vissza folyik felül a kis lyukon a sapka alatt. Fűtéssel semmi probléma, az autó erejével sem.
De a víz a mai napig nem állt be. Szinte minden 2.-3. napon kéri a vízet. Naponta kb 110km van benne.


https://www.youtube.com/watch?v=uSHNWqREEpM

A videón 2500-as fordulattól csinálják ezt a csövek.Nem tudom miért.
A víz állandó utántöltést kér, kb 2-300 km után.
Sajnos folyást nem látok lehet hogy a sapkánál nyomja ki a vízet nagy terhelésnél.

Valaki találkozott már hasonló problémával?
Nagyon remélem hogy van egy segítőkész bmw-s társ, mert abban a stádiumban vagyok hogy nem szenvedek tovább vele....elválnak útjaink és más márka felé nézek.

Előre is köszönöm a segítséget!



elvileg normális a pulzálás, a kiegészítő fűtés csinálja, amikor hideg van.
a légtelenítés neme gyszerű. úgy csinált, hogy közbe a fűtés be volt kapcsolva, maxra minden? nekem is sokáig tartott a légtelenítés.

ZoleszE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz ZoleszE46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2017. január 22. vasárnap, 18:55


Állandó hűtővíz probléma miatt töltöttem fel a videót.

BMW E46 318d 2002 Touring


Több hónapos szenvedés után gondoltam megosztom ezt veletek.

Először kezdődött a probléma a termosztát ház repedésével.Majd mikor leszedtem, az alsó vízcső tömítése egy tákolmány volt nem lehetett vissza rakni normálisan, sajnos olyan helyen voltam hogy nem volt közelben se szerviz,se bolt, ezért a kúton vettem egy hűtőtömítő folyadékot h haza jussak.Persze nem használt, de haza értem. Majd vennem kellett egy gyári csövet 10e ft-ért. Ezután folyamatosan eltűnt a víz a rendszerből, elvittem egy szervizbe(környe-bmw), a szerelő azt mondta végig nézte a csöveket és kicserélte a tágulási tartályt mert szerinte mikro repedés van rajta (lehet lézerszeme volt)27e.,és csak fikázta az autót, hozzá teszem nap mint nap -16fokban is pöccre indul.
Elhoztam, 2 nap után újra kérte a vízet. Több napos box utca után, szétszedtem az egész motorburkolatot,a jobb oldali hátsó T-idomú vízcsőn egy hajszál repedés volt a gyári bilincs alatt. Kicseréltem 15e. Hűtő kimosva.
Vízpumpát is kivettem nem lóg, forog szépen.Légtelenítettem minden csavarnál szépen megjelenik a víz.A vízet keringeti, vissza folyik felül a kis lyukon a sapka alatt. Fűtéssel semmi probléma, az autó erejével sem.
De a víz a mai napig nem állt be. Szinte minden 2.-3. napon kéri a vízet. Naponta kb 110km van benne.


https://www.youtube.com/watch?v=uSHNWqREEpM

A videón 2500-as fordulattól csinálják ezt a csövek.Nem tudom miért.
A víz állandó utántöltést kér, kb 2-300 km után.
Sajnos folyást nem látok lehet hogy a sapkánál nyomja ki a vízet nagy terhelésnél.

Valaki találkozott már hasonló problémával?
Nagyon remélem hogy van egy segítőkész bmw-s társ, mert abban a stádiumban vagyok hogy nem szenvedek tovább vele....elválnak útjaink és más márka felé nézek.

Előre is köszönöm a segítséget!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. január 22. vasárnap, 18:56

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. január 21. szombat, 20:28


Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta: Másik szerelőhöz vittem most az autót, aki gyorsan megállapította, hogy a cserélt termosztát rossz, illetve a kiegyenlítőtartály repedt. Kicserélte mindkettőt. Egy kicsit kemény a hűtőcső, de azt mondta szerinte nem hengerfejes.
A másik két probléma is alakul. A check engine lámpa a benzin keverék problémája a diag szerint. Gyertya csere lesz, hátha megoldja a dolgot.
Az olajfolyás elég sokrétű lehet. Azt mondja szerinte minden tömítést cserélni kéne a motoron, és érdemes lenne elgondolkodnom rajta, hogy kicserélem egy másik motorra. Állítólag már 40 000-ért lehet venni bontott motort bele. Lehet hogy jobban járok, mert ezeket a tömítéseket nagyon munkaigényes cserélni, illetve kissé kopott a tengelyem is, és elég sok olajsár van a motorban. Nekem az a véleményem, hogy inkább megtartom ezt, és megcsináljuk a tömítés cserét, esetleg valami nagyon prémium olajat rakunk bele. Ha most veszek egy másik motort, ki tudja annak milyen bajai lehetnek.. Szerintetek?


használt motor is lutri mindig.
abba ne jó olajat tegyél először, hanem valami tisztítőódalakékot, ha annyira rossz a helyzet, esetleg petróleum, gázolaj. járatni kicsit, picit magasabb fordulaton is, leengedni. aztán új, de olcsóbb olajt bele. szintén átjáratni leengedni. majd tömítéseket cserélni, ahol kell.
aztán mehet bele normális minőségű olaj.
ja, ha válaszolsz, akkor légyszi alulra írj.


Egyelőre nem foglalkozok az olaj problémával. A kocsit most elhoztam a szerelőtől, mert azt mondta, így gyertya csere után, hogy szépen jár a motor és a check engine lámpa sem villant fel újra. Na hát az első úton ahogy megálltam felvillant megint. Ugyanakkor főleg hidegen, ha lámpánál állok, most is ingadozik az alapjárat, sőt már egyszer meg is állt a kocsi. Szóval nem a gyertya volt a ludas. A hűtés egyelőre jónak tűnik, bár nem mentem vele még pályán. A hőmérséklet 106 fok fölé nem megy. 102 és 106 fok közt ingadozik. Azt hiszem ez normális. Végignyálaztam már a fórumot, ilyen listával próbálok hétfőn segíteni a szerelőnek:
kartergáz szűrő, kartergáz cső, légmennyiség mérő, lambda szonda, főtengely jeladó, vezér tengely jeladó, "membrán a szívótorok körül".
Ha valakinek ezeken kívül van tippje mi lehet az ne tartsa magában. Köszi


alapjárato motort is érdemes tisztítani esetleg. de lehet főtengely jeladó lesz. hibakód olvasó hozna hibát, ha felvillant a check engine.


Köszönöm a javaslatot. Felírom a listába. Remélem nem fog kiakadni rajtam a szerelő..A hibakód ki lesz olvasva, de lefogadom, hogy megint ezt a "szegény keverék" lesz a hiba..


lambda szondánál reméljük oszcilloszkóppal fogja nézni. lehet belassul a szonda lassú a mintavételezés. új, olcsóbb kategóriás is lehet ilyen. lehet pár autómárkánál nem okoz gondot, de BMW érzékeny erre is pl.
ha valamelyik tengely jeladót kell cserélni, abból sem az olcsót kellene. pár ezerrel drágább az eredeti, vagy a jó minőség nem éri meg kockáztatni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2002

státusz Arpad

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2017. január 21. szombat, 19:25


YELLOW írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta: Másik szerelőhöz vittem most az autót, aki gyorsan megállapította, hogy a cserélt termosztát rossz, illetve a kiegyenlítőtartály repedt. Kicserélte mindkettőt. Egy kicsit kemény a hűtőcső, de azt mondta szerinte nem hengerfejes.
A másik két probléma is alakul. A check engine lámpa a benzin keverék problémája a diag szerint. Gyertya csere lesz, hátha megoldja a dolgot.
Az olajfolyás elég sokrétű lehet. Azt mondja szerinte minden tömítést cserélni kéne a motoron, és érdemes lenne elgondolkodnom rajta, hogy kicserélem egy másik motorra. Állítólag már 40 000-ért lehet venni bontott motort bele. Lehet hogy jobban járok, mert ezeket a tömítéseket nagyon munkaigényes cserélni, illetve kissé kopott a tengelyem is, és elég sok olajsár van a motorban. Nekem az a véleményem, hogy inkább megtartom ezt, és megcsináljuk a tömítés cserét, esetleg valami nagyon prémium olajat rakunk bele. Ha most veszek egy másik motort, ki tudja annak milyen bajai lehetnek.. Szerintetek?


használt motor is lutri mindig.
abba ne jó olajat tegyél először, hanem valami tisztítőódalakékot, ha annyira rossz a helyzet, esetleg petróleum, gázolaj. járatni kicsit, picit magasabb fordulaton is, leengedni. aztán új, de olcsóbb olajt bele. szintén átjáratni leengedni. majd tömítéseket cserélni, ahol kell.
aztán mehet bele normális minőségű olaj.
ja, ha válaszolsz, akkor légyszi alulra írj.


Egyelőre nem foglalkozok az olaj problémával. A kocsit most elhoztam a szerelőtől, mert azt mondta, így gyertya csere után, hogy szépen jár a motor és a check engine lámpa sem villant fel újra. Na hát az első úton ahogy megálltam felvillant megint. Ugyanakkor főleg hidegen, ha lámpánál állok, most is ingadozik az alapjárat, sőt már egyszer meg is állt a kocsi. Szóval nem a gyertya volt a ludas. A hűtés egyelőre jónak tűnik, bár nem mentem vele még pályán. A hőmérséklet 106 fok fölé nem megy. 102 és 106 fok közt ingadozik. Azt hiszem ez normális. Végignyálaztam már a fórumot, ilyen listával próbálok hétfőn segíteni a szerelőnek:
kartergáz szűrő, kartergáz cső, légmennyiség mérő, lambda szonda, főtengely jeladó, vezér tengely jeladó, "membrán a szívótorok körül".
Ha valakinek ezeken kívül van tippje mi lehet az ne tartsa magában. Köszi


alapjárato motort is érdemes tisztítani esetleg. de lehet főtengely jeladó lesz. hibakód olvasó hozna hibát, ha felvillant a check engine.


Köszönöm a javaslatot. Felírom a listába. Remélem nem fog kiakadni rajtam a szerelő..A hibakód ki lesz olvasva, de lefogadom, hogy megint ezt a "szegény keverék" lesz a hiba..



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. január 21. szombat, 18:26


Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta: Másik szerelőhöz vittem most az autót, aki gyorsan megállapította, hogy a cserélt termosztát rossz, illetve a kiegyenlítőtartály repedt. Kicserélte mindkettőt. Egy kicsit kemény a hűtőcső, de azt mondta szerinte nem hengerfejes.
A másik két probléma is alakul. A check engine lámpa a benzin keverék problémája a diag szerint. Gyertya csere lesz, hátha megoldja a dolgot.
Az olajfolyás elég sokrétű lehet. Azt mondja szerinte minden tömítést cserélni kéne a motoron, és érdemes lenne elgondolkodnom rajta, hogy kicserélem egy másik motorra. Állítólag már 40 000-ért lehet venni bontott motort bele. Lehet hogy jobban járok, mert ezeket a tömítéseket nagyon munkaigényes cserélni, illetve kissé kopott a tengelyem is, és elég sok olajsár van a motorban. Nekem az a véleményem, hogy inkább megtartom ezt, és megcsináljuk a tömítés cserét, esetleg valami nagyon prémium olajat rakunk bele. Ha most veszek egy másik motort, ki tudja annak milyen bajai lehetnek.. Szerintetek?


használt motor is lutri mindig.
abba ne jó olajat tegyél először, hanem valami tisztítőódalakékot, ha annyira rossz a helyzet, esetleg petróleum, gázolaj. járatni kicsit, picit magasabb fordulaton is, leengedni. aztán új, de olcsóbb olajt bele. szintén átjáratni leengedni. majd tömítéseket cserélni, ahol kell.
aztán mehet bele normális minőségű olaj.
ja, ha válaszolsz, akkor légyszi alulra írj.


Egyelőre nem foglalkozok az olaj problémával. A kocsit most elhoztam a szerelőtől, mert azt mondta, így gyertya csere után, hogy szépen jár a motor és a check engine lámpa sem villant fel újra. Na hát az első úton ahogy megálltam felvillant megint. Ugyanakkor főleg hidegen, ha lámpánál állok, most is ingadozik az alapjárat, sőt már egyszer meg is állt a kocsi. Szóval nem a gyertya volt a ludas. A hűtés egyelőre jónak tűnik, bár nem mentem vele még pályán. A hőmérséklet 106 fok fölé nem megy. 102 és 106 fok közt ingadozik. Azt hiszem ez normális. Végignyálaztam már a fórumot, ilyen listával próbálok hétfőn segíteni a szerelőnek:
kartergáz szűrő, kartergáz cső, légmennyiség mérő, lambda szonda, főtengely jeladó, vezér tengely jeladó, "membrán a szívótorok körül".
Ha valakinek ezeken kívül van tippje mi lehet az ne tartsa magában. Köszi


alapjárato motort is érdemes tisztítani esetleg. de lehet főtengely jeladó lesz. hibakód olvasó hozna hibát, ha felvillant a check engine.