YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. május 28. csütörtök, 07:36


Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta: Tegnap menetkor, 2x leállt minden előjel nélkül a motor, padlógázos gyorsításnál hol gyorsul, hol meg rángat a motor. Lehetséges valamelyik jeladó hibája? Vagy esetleg valami 5let? Pénteken hívom újra szerelőm, akkor tud jövőhétre időpontot adni, addig sajna ez van.
Természetesen javítás után közlöm a hiba okát és az orvoslását.

Üdv.: Pocses


elég sok minden lehet, kár találgatni. lehet éppen üzemanyag, vagy annak köre, szűrő, pumpa. akár tengely jeladók, bár azok kuplungolásnál szoktak leállni. de akár trafó is. meg még egy pár dolog. mondom kár találgatni szerintem.


Nem találgatok, kifog derülni oszt meg lesz oldva. Mind2ő alkalommal kuplungolás közben állt le, először nejem mikor visszakapcsolt beforduláskor, utána meg nálam hazafelé lámpánál pont indultam volna elsőként kuplung 1es azt GO lett volna...
Ja, "kicsi sárga tengeralattjáró" nem világít.


pont a lényeget hagytad ki. mert úgy írtad, hogy menet közben. iylenkor általában arra gondolunk, hogy folyamatosan haladva egyenletes gázon. aztán kiderül, hogy felvetettem a kuplongot, hogy közben. én ezért írok litániákat, meg a lehető legrészletesebben mindent, hogy később ne legyen több kérdés, vagy felesleges kommentelgetés. kivéve, ha valaki nem éri, amit írok, vagy épp rosszul fogalmazok és amiatt
hát igen, jeladó gyanús a téma.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2015. május 28. csütörtök, 06:27


YELLOW írta:
Pocses írta: Tegnap menetkor, 2x leállt minden előjel nélkül a motor, padlógázos gyorsításnál hol gyorsul, hol meg rángat a motor. Lehetséges valamelyik jeladó hibája? Vagy esetleg valami 5let? Pénteken hívom újra szerelőm, akkor tud jövőhétre időpontot adni, addig sajna ez van.
Természetesen javítás után közlöm a hiba okát és az orvoslását.

Üdv.: Pocses


elég sok minden lehet, kár találgatni. lehet éppen üzemanyag, vagy annak köre, szűrő, pumpa. akár tengely jeladók, bár azok kuplungolásnál szoktak leállni. de akár trafó is. meg még egy pár dolog. mondom kár találgatni szerintem.


Nem találgatok, kifog derülni oszt meg lesz oldva. Mind2ő alkalommal kuplungolás közben állt le, először nejem mikor visszakapcsolt beforduláskor, utána meg nálam hazafelé lámpánál pont indultam volna elsőként kuplung 1es azt GO lett volna...
Ja, "kicsi sárga tengeralattjáró" nem világít.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. május 28. csütörtök, 06:33

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. május 27. szerda, 13:36


Pocses írta: Tegnap menetkor, 2x leállt minden előjel nélkül a motor, padlógázos gyorsításnál hol gyorsul, hol meg rángat a motor. Lehetséges valamelyik jeladó hibája? Vagy esetleg valami 5let? Pénteken hívom újra szerelőm, akkor tud jövőhétre időpontot adni, addig sajna ez van.
Természetesen javítás után közlöm a hiba okát és az orvoslását.

Üdv.: Pocses


elég sok minden lehet, kár találgatni. lehet éppen üzemanyag, vagy annak köre, szűrő, pumpa. akár tengely jeladók, bár azok kuplungolásnál szoktak leállni. de akár trafó is. meg még egy pár dolog. mondom kár találgatni szerintem.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2015. május 27. szerda, 12:52


Tegnap menetkor, 2x leállt minden előjel nélkül a motor, padlógázos gyorsításnál hol gyorsul, hol meg rángat a motor. Lehetséges valamelyik jeladó hibája? Vagy esetleg valami 5let? Pénteken hívom újra szerelőm, akkor tud jövőhétre időpontot adni, addig sajna ez van.
Természetesen javítás után közlöm a hiba okát és az orvoslását.

Üdv.: Pocses

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2015. május 07. csütörtök, 09:58


gfeco írta:
dzsoki írta:
YELLOW írta:
tbenyo írta: Hello. Egyik ismerös azt mondta hogy az E46-osoknál a motor úgymond tipushibája, szívócső pillangószelepek, vagy valami ilyesmi képes eltörni. Ez az M43-as motoroknál is tipushiba? 215 ezer van a motoromba és foggalmam sincs hogy az elözö tulaj cserélte-e. A biztonság kedvéért ki kéne cserélnem?


ennek annyi típushibája van, hogy kicsit túl biztosra tervezték viszont legalább nem erős. de mivel 1,9-s kicsivel jobban eszik, mint egy valós 1,6-os. azon kívül, hogy eresztheti a hűtővizet itt-ott, és MAF szenzor eseteg rosszalkoik, más nagy baja nem szokott lenni, motorikusan!


Ereszti a vizet itt-ott?! Szinte még ott is ahol nincs benne!
Eltöcskölgettem egy darabig a hűtőrendszert és most amit beleöntök ott marad!
De szeretem a kicsikét.


Ezek kiegészitő dolgok...
Maga a motor nagyon megbizhato.Nincs láncbaj,nincs vanos sem valvetronik,8 szelepes viszonylag egyszerü motor,nekem 300ezer km felett van.
Az más kérdés hogy a motor körül mi mindent cseréltem én is.


Én is kérdeztem Attilát lánc gond esetleg...? Nevetett ebben? 5-600ezer és semmi bajuk. Viszont azért a nyálukat szeretik folyatni láncnál vagy még inkább az olajszűrőház vagy a karternél. De ugye ne felejtsük el, hogy SOK 100ezret futottak ami a mai műanyag ótókra már nem lesz jellemző. Vedd meg 5 évre oszt dobd el cseréld újra.
Sajnos sok retyemókot olvasni ugye a kedvenc márkánkról is, lánc hibáktól a hengerek közötti 1mm anyagvastagságtól ugye ami átreped nem csoda.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. május 07. csütörtök, 10:29

gfeco
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gfeco

Törzsvendég

Elismertség: 15% (27 pont) | Hozzászólások: 170

Elküldve: 2015. május 07. csütörtök, 09:39


dzsoki írta:
YELLOW írta:
tbenyo írta: Hello. Egyik ismerös azt mondta hogy az E46-osoknál a motor úgymond tipushibája, szívócső pillangószelepek, vagy valami ilyesmi képes eltörni. Ez az M43-as motoroknál is tipushiba? 215 ezer van a motoromba és foggalmam sincs hogy az elözö tulaj cserélte-e. A biztonság kedvéért ki kéne cserélnem?


ennek annyi típushibája van, hogy kicsit túl biztosra tervezték viszont legalább nem erős. de mivel 1,9-s kicsivel jobban eszik, mint egy valós 1,6-os. azon kívül, hogy eresztheti a hűtővizet itt-ott, és MAF szenzor eseteg rosszalkoik, más nagy baja nem szokott lenni, motorikusan!


Ereszti a vizet itt-ott?! Szinte még ott is ahol nincs benne!
Eltöcskölgettem egy darabig a hűtőrendszert és most amit beleöntök ott marad!
De szeretem a kicsikét.


Ezek kiegészitő dolgok...
Maga a motor nagyon megbizhato.Nincs láncbaj,nincs vanos sem valvetronik,8 szelepes viszonylag egyszerü motor,nekem 300ezer km felett van.
Az más kérdés hogy a motor körül mi mindent cseréltem én is.

dzsoki
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz dzsoki

Újonc

Elismertség: 5% (3 pont) | Hozzászólások: 59

Elküldve: 2015. május 07. csütörtök, 05:09


YELLOW írta:
tbenyo írta: Hello. Egyik ismerös azt mondta hogy az E46-osoknál a motor úgymond tipushibája, szívócső pillangószelepek, vagy valami ilyesmi képes eltörni. Ez az M43-as motoroknál is tipushiba? 215 ezer van a motoromba és foggalmam sincs hogy az elözö tulaj cserélte-e. A biztonság kedvéért ki kéne cserélnem?


ennek annyi típushibája van, hogy kicsit túl biztosra tervezték viszont legalább nem erős. de mivel 1,9-s kicsivel jobban eszik, mint egy valós 1,6-os. azon kívül, hogy eresztheti a hűtővizet itt-ott, és MAF szenzor eseteg rosszalkoik, más nagy baja nem szokott lenni, motorikusan!


Ereszti a vizet itt-ott?! Szinte még ott is ahol nincs benne!
Eltöcskölgettem egy darabig a hűtőrendszert és most amit beleöntök ott marad!
De szeretem a kicsikét.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz tbenyo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2015. május 06. szerda, 18:55


Tano írta:
tbenyo írta: Hello. Egyik ismerös azt mondta hogy az E46-osoknál a motor úgymond tipushibája, szívócső pillangószelepek, vagy valami ilyesmi képes eltörni. Ez az M43-as motoroknál is tipushiba? 215 ezer van a motoromba és foggalmam sincs hogy az elözö tulaj cserélte-e. A biztonság kedvéért ki kéne cserélnem?


Nem, ez csak bizonyos dízeleket érint.


Köszi a megnyugtató választ. Am elégedett vagyok ezzel a motorral, mert tényleg szinte mindig ugyan azt a nyomatékot adja le, nem eszik sokat és nem drága a biztosítás.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2015. május 06. szerda, 11:50


YELLOW írta:
tbenyo írta: Hello. Egyik ismerös azt mondta hogy az E46-osoknál a motor úgymond tipushibája, szívócső pillangószelepek, vagy valami ilyesmi képes eltörni. Ez az M43-as motoroknál is tipushiba? 215 ezer van a motoromba és foggalmam sincs hogy az elözö tulaj cserélte-e. A biztonság kedvéért ki kéne cserélnem?


ennek annyi típushibája van, hogy kicsit túl biztosra tervezték viszont legalább nem erős. de mivel 1,9-s kicsivel jobban eszik, mint egy valós 1,6-os. azon kívül, hogy eresztheti a hűtővizet itt-ott, és MAF szenzor eseteg rosszalkoik, más nagy baja nem szokott lenni, motorikusan!


Ahogy szerelőm mondta anno nekem, kőkori motor világvége + 2nap.
Viszont az 1.6-nál messze jobb mivel 2500/min leadja a max nyomatékot, mikor F1 futamra (Mogyoród) jártunk vele 4nap / 1430 km ótópályán csak a kemeráknál mentünk 130-al inkább 150-180 között volt folyamatos klímával kopp-kopp tankolás 7.2 L / 100 km!
Városban 8.6 L, országúton 100as kényelmes 6.6 L. Ennyi a statisztika, legalábbis nálam.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. május 06. szerda, 07:46


tbenyo írta: Hello. Egyik ismerös azt mondta hogy az E46-osoknál a motor úgymond tipushibája, szívócső pillangószelepek, vagy valami ilyesmi képes eltörni. Ez az M43-as motoroknál is tipushiba? 215 ezer van a motoromba és foggalmam sincs hogy az elözö tulaj cserélte-e. A biztonság kedvéért ki kéne cserélnem?


ennek annyi típushibája van, hogy kicsit túl biztosra tervezték viszont legalább nem erős. de mivel 1,9-s kicsivel jobban eszik, mint egy valós 1,6-os. azon kívül, hogy eresztheti a hűtővizet itt-ott, és MAF szenzor eseteg rosszalkoik, más nagy baja nem szokott lenni, motorikusan!

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. május 05. kedd, 22:57


tbenyo írta: Hello. Egyik ismerös azt mondta hogy az E46-osoknál a motor úgymond tipushibája, szívócső pillangószelepek, vagy valami ilyesmi képes eltörni. Ez az M43-as motoroknál is tipushiba? 215 ezer van a motoromba és foggalmam sincs hogy az elözö tulaj cserélte-e. A biztonság kedvéért ki kéne cserélnem?


Nem, ez csak bizonyos dízeleket érint.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz tbenyo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2015. május 05. kedd, 22:23


Hello. Egyik ismerös azt mondta hogy az E46-osoknál a motor úgymond tipushibája, szívócső pillangószelepek, vagy valami ilyesmi képes eltörni. Ez az M43-as motoroknál is tipushiba? 215 ezer van a motoromba és foggalmam sincs hogy az elözö tulaj cserélte-e. A biztonság kedvéért ki kéne cserélnem?

dzsoki
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz dzsoki

Újonc

Elismertség: 5% (3 pont) | Hozzászólások: 59

Elküldve: 2014. május 01. csütörtök, 18:59


Halihó!
Szépen indult a reggelem.
Kicsi kocsi jelezte hogy kevesli a hűtővizet.
Után töltöttem némi desztvízzel sietve mert mennem kellett a dolgomra.
Hazaérve gondoltam ellenőrzöm újra és picit belém állt a kaksi, mert bizony olajat találtam a tágulásiban.
Bakker! Hengerfejes?!
Furcsa, mert a vizet nem forralja, az olajban nem láttam víz nyomát sem és az olajszintem sem csökkent egy kicsit sem!
Pffffff!

kalmaristi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz kalmaristi

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2014. január 06. hétfő, 16:54


Sziasztok!
Az volna a kérdésem mi célt szolgál ennél a motornál a két külömbözö jeladó (fötengely,vezérmütengely) Valami nincs rendbe a motorommal
A multkor melegen nem akart beindulni Másik alkalommal félmeleg motornál húzatáskor
fulladt durrogott melegen is nagyon egyenetlenül jár!Kivettem a gyertyákat tiszta korom:leveleki is cseréltem)de a helyzet nem változott!! Gondolom valamelyik jeladó lessz a ludas

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2014. január 05. vasárnap, 20:21


horisz2 írta:

Hali!
A torpanás az mit takart nálad?
Nekem is ilyen motoros az autóm csak 316i és néha erőteljesebb gyorsításnál, előzésnél nekem is megtorpan kicsit! Nem vészes, de hiba!
Ha neked is ilyen hibád volt, akkor lehet nekem is megoldaná egy vezérműtengely jeladó csere!?
Köszi


Szia!
Semmi lámpa nem volt, nyomtam a gázt, aztán mintha egy pillanatra levettem volna a gázról a lábam. Ennyi volt, nem több. A diaggal kiolvasva a vezérműtengely jeladóra volt panasz, a csere után megszűnt a jelenség
hil