YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2014. augusztus 24. vasárnap, 19:47


hancurozo írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta: Lassan esedékes lesz az olajcserém és arra gondoltam hogy Castrol Edge 0w-40 et töltenék bele. Sok leírást találtam amiben ajánlják 320D-be. Szerintetek?


csak nem a gyanusan olcsót kell megvenni. és felesleges a 40-es meleg oldali viszkozitás. dízelbe a 30-as kell.


Árban ugyanannyi a 30 és a 40 is. Jobb a 30?


jaja jobb. bár ha őszinte akarok leni, én nem tennék már castrol-t. talán az új FST titanium, amin elgondolkoznék.


Jobb a 40. (elég lenne a 30 is) A 40-es jobban bírja a turbónál lévő magasabb hőmérsékletet. Ha árban nincs különbség, én a 40-est választanám. (olajat csak megbízható forrásból szabad vásárolni)


pedig pont a dízelbe ajánlják lépten nyomon a 30-ast, mivel alacsonyabb hőfokon dolgozik. a turbo-s dolgot értem, logikus. de ugye a fogyasztásnak is kedvez a véknyabb olaj. nem véletlen a nagy eco, meg blue autókba 20-as olajat tesznek a kis turbósokba is.
bár megmondom őszintén én annyira sosem értettem hogy egy 40-es mivel fogja jobban vissza a motort, mint egy 30-as. mármint hogy valóban mérhető-e egyáltalán.


Nem véletlenül alkalmaznak a turbós, (a turbó meg is égeti a nem megfelelő olajat, még ha diesel nem is termel annyi hőt) és a nagy fordulatú benzines motoroknál külön olajhűtőt. Semmivel sem fogja vissza a motort. Ha utána nézel, akkor világos lesz, hogy azonos teljesítmény szintnél, üzemi hőfokon nincs különbség a ("meleg" oldali 30, 40, 50) olaj viszkozitása között. 20-as "meleg" oldali olajról az elmúlt 10 évben nem igazán hallottam.


én vágom.
pedig van a 20-as, mármint lupo, meg meg fosvágen blue motion kis motorokba biztos, hogy 20-as a gyári előírás. sok eco biszbaszos motorba teszik. anno olvastam a mazdás fórumon, ahol nagyon jól leírják az olaj témát, hogy ferrari-ba is tesztelték és bírta a 20-ast. ezzel bizonyították azt, hogy üzemi hőfokon nem igazán van különbség.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2014. augusztus 24. vasárnap, 19:40


YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta: Lassan esedékes lesz az olajcserém és arra gondoltam hogy Castrol Edge 0w-40 et töltenék bele. Sok leírást találtam amiben ajánlják 320D-be. Szerintetek?


csak nem a gyanusan olcsót kell megvenni. és felesleges a 40-es meleg oldali viszkozitás. dízelbe a 30-as kell.


Árban ugyanannyi a 30 és a 40 is. Jobb a 30?


jaja jobb. bár ha őszinte akarok leni, én nem tennék már castrol-t. talán az új FST titanium, amin elgondolkoznék.


Jobb a 40. (elég lenne a 30 is) A 40-es jobban bírja a turbónál lévő magasabb hőmérsékletet. Ha árban nincs különbség, én a 40-est választanám. (olajat csak megbízható forrásból szabad vásárolni)


pedig pont a dízelbe ajánlják lépten nyomon a 30-ast, mivel alacsonyabb hőfokon dolgozik. a turbo-s dolgot értem, logikus. de ugye a fogyasztásnak is kedvez a véknyabb olaj. nem véletlen a nagy eco, meg blue autókba 20-as olajat tesznek a kis turbósokba is.
bár megmondom őszintén én annyira sosem értettem hogy egy 40-es mivel fogja jobban vissza a motort, mint egy 30-as. mármint hogy valóban mérhető-e egyáltalán.


Nem véletlenül alkalmaznak a turbós, (a turbó meg is égeti a nem megfelelő olajat, még ha diesel nem is termel annyi hőt) és a nagy fordulatú benzines motoroknál külön olajhűtőt. Semmivel sem fogja vissza a motort. Ha utána nézel, akkor világos lesz, hogy azonos teljesítmény szintnél, üzemi hőfokon nincs különbség a ("meleg" oldali 30, 40, 50) olaj viszkozitása között. 20-as "meleg" oldali olajról az elmúlt 10 évben nem igazán hallottam.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2014. augusztus 24. vasárnap, 19:30


hancurozo írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta: Lassan esedékes lesz az olajcserém és arra gondoltam hogy Castrol Edge 0w-40 et töltenék bele. Sok leírást találtam amiben ajánlják 320D-be. Szerintetek?


csak nem a gyanusan olcsót kell megvenni. és felesleges a 40-es meleg oldali viszkozitás. dízelbe a 30-as kell.


Árban ugyanannyi a 30 és a 40 is. Jobb a 30?


jaja jobb. bár ha őszinte akarok leni, én nem tennék már castrol-t. talán az új FST titanium, amin elgondolkoznék.


Jobb a 40. (elég lenne a 30 is) A 40-es jobban bírja a turbónál lévő magasabb hőmérsékletet. Ha árban nincs különbség, én a 40-est választanám. (olajat csak megbízható forrásból szabad vásárolni)


pedig pont a dízelbe ajánlják lépten nyomon a 30-ast, mivel alacsonyabb hőfokon dolgozik. a turbo-s dolgot értem, logikus. de ugye a fogyasztásnak is kedvez a véknyabb olaj. nem véletlen a nagy eco, meg blue autókba 20-as olajat tesznek a kis turbósokba is.
bár megmondom őszintén én annyira sosem értettem hogy egy 40-es mivel fogja jobban vissza a motort, mint egy 30-as. mármint hogy valóban mérhető-e egyáltalán.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2014. augusztus 24. vasárnap, 19:19


YELLOW írta:
leroyclub írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta: Lassan esedékes lesz az olajcserém és arra gondoltam hogy Castrol Edge 0w-40 et töltenék bele. Sok leírást találtam amiben ajánlják 320D-be. Szerintetek?


csak nem a gyanusan olcsót kell megvenni. és felesleges a 40-es meleg oldali viszkozitás. dízelbe a 30-as kell.


Árban ugyanannyi a 30 és a 40 is. Jobb a 30?


jaja jobb. bár ha őszinte akarok leni, én nem tennék már castrol-t. talán az új FST titanium, amin elgondolkoznék.


Jobb a 40. (elég lenne a 30 is) A 40-es jobban bírja a turbónál lévő magasabb hőmérsékletet. Ha árban nincs különbség, én a 40-est választanám. (olajat csak megbízható forrásból szabad vásárolni)

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2014. augusztus 24. vasárnap, 17:54


leroyclub írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta: Lassan esedékes lesz az olajcserém és arra gondoltam hogy Castrol Edge 0w-40 et töltenék bele. Sok leírást találtam amiben ajánlják 320D-be. Szerintetek?


csak nem a gyanusan olcsót kell megvenni. és felesleges a 40-es meleg oldali viszkozitás. dízelbe a 30-as kell.


Árban ugyanannyi a 30 és a 40 is. Jobb a 30?


jaja jobb. bár ha őszinte akarok leni, én nem tennék már castrol-t. talán az új FST titanium, amin elgondolkoznék.

leroyclub
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz leroyclub

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2014. augusztus 24. vasárnap, 17:50


YELLOW írta:
leroyclub írta: Lassan esedékes lesz az olajcserém és arra gondoltam hogy Castrol Edge 0w-40 et töltenék bele. Sok leírást találtam amiben ajánlják 320D-be. Szerintetek?


csak nem a gyanusan olcsót kell megvenni. és felesleges a 40-es meleg oldali viszkozitás. dízelbe a 30-as kell.


Árban ugyanannyi a 30 és a 40 is. Jobb a 30?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2014. augusztus 24. vasárnap, 17:45


leroyclub írta: Lassan esedékes lesz az olajcserém és arra gondoltam hogy Castrol Edge 0w-40 et töltenék bele. Sok leírást találtam amiben ajánlják 320D-be. Szerintetek?


csak nem a gyanusan olcsót kell megvenni. és felesleges a 40-es meleg oldali viszkozitás. dízelbe a 30-as kell.


andree
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz andree

Fórumlakó

Elismertség: 8% (24 pont) | Hozzászólások: 284

Elküldve: 2014. augusztus 24. vasárnap, 13:36


leroyclub írta: Lassan esedékes lesz az olajcserém és arra gondoltam hogy Castrol Edge 0w-40 et töltenék bele. Sok leírást találtam amiben ajánlják 320D-be. Szerintetek?


A Castrol edge jó választás, de 5w30 való bele, esetleg 0w30.

leroyclub
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz leroyclub

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2014. augusztus 24. vasárnap, 13:13


Lassan esedékes lesz az olajcserém és arra gondoltam hogy Castrol Edge 0w-40 et töltenék bele. Sok leírást találtam amiben ajánlják 320D-be. Szerintetek?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E21
Kivitel: Sedan
Modell: 316
Évjárat: 1980

státusz zsoe21

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. augusztus 20. szerda, 11:27


Sziasztok,

E46 316ti Compactom van és közeleg az olajcsere. Nekem jelenleg 5W40-es BMW Longlife olaj van benne, viszont több helyen azt olvasom, hogy 5W30-as olajat tesznek a motorba.
A gépkönyve nem ír semmit róla csak hogy Longlife-01-FE vagy Longlife-01 legyen.
Mi a véleményetek róla?

Valamint szeretnék olajszűrőház leszedőt vásárolni, viszont az autósboltba nem tudtak segíteni.
Ti honnan szerzitek be?
Köszi,
Zsolti

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2014. augusztus 18. hétfő, 17:09


Kevinko1021 írta:
laszlo0918 írta: Sziasztok szakik.Bele olvastam a fórumba írják itt hogy a BMW longlife olajjal hangosabb a motor szerintük.Olajcsere előtt állok idáig bmw-s olajam volt az olvasottak alapján kipróbálnák valami mást ajánljatok valami jó olajat nekem.Köszi


http://www.liqui-moly.hu/terme...chnologia/


Hali!
Nekem most ilyen van benne, de nagyon sokat megeszik belőle az a bajom!!

http://www.olajwebshop.hu/term...torolaj%20(HC%20technol%C3%B3gia)/2563/

Ezt a márkát ajánlják nekem nagyon és most ezt fogom kipróbálni! Meglátjuk milyen lesz!

http://www.foltomkft.hu/fina.html

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2003

státusz Kevinko1021

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. augusztus 18. hétfő, 01:04


laszlo0918 írta: Sziasztok szakik.Bele olvastam a fórumba írják itt hogy a BMW longlife olajjal hangosabb a motor szerintük.Olajcsere előtt állok idáig bmw-s olajam volt az olvasottak alapján kipróbálnák valami mást ajánljatok valami jó olajat nekem.Köszi


http://www.liqui-moly.hu/terme...chnologia/

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz laszlo0918

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2014. augusztus 16. szombat, 19:15


Sziasztok szakik.Bele olvastam a fórumba írják itt hogy a BMW longlife olajjal hangosabb a motor szerintük.Olajcsere előtt állok idáig bmw-s olajam volt az olvasottak alapján kipróbálnák valami mást ajánljatok valami jó olajat nekem.Köszi


kalmaristi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz kalmaristi

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2014. augusztus 09. szombat, 10:59


kisslacc írta:
YELLOW írta:
kisslacc írta:
kalmaristi írta:
YELLOW írta:
kalmaristi írta: Sziasztok!
Túl vagyok az olajcserén! Valvoline Synpower 5w-30 ment bele
Tavaly mikor vettem akkor xado csodaolaj lett betéve Rövid idő után kelepeltek a hidrotőkék (már kezdtem betervezni a h.tőke cserét ) Most az új olajjal mentem vagy 1000 km-ert megszünt a hidrotőkék hangja
Az olajcsere számlálót csak géppel lehet nullázni??? (a szerelő "elfelejtette")
Köszi!



ezaz egy újabb - a xado ellen.
magad is tudod, számtalan videó van róla youtube-on. keress rá, hogy e46 oil service reset, meg hasonló.

Köszi! Igazad van youtube a barátunk


Egyetlen aranyszabályt tartok be... 10 000 km-ént olajcsere. Az E46-nál és az E90-nél is csináltam-csinálom.
A gyári 30 000-es ajánlást persze lassan mindenki kiröhögi... de egy olcsó példa, hogy az új passat olajteknőjében lévő viszkozitás mérő 13 000 km-nél bejelzett. Castrol olajat kapott a Brill márkaszervben. A céges új Caddy 1.6-os dízele ugyanígy bejelez 18 000-él, 30 ezer helyett. Egyik autó sem futott le még 60 ezret se.

Szerintem tök mindegy hogy valvoline vagy aral vagy castrol olaj... 10 000 nél egyik sem bír többet...


részecskeszűrős dízeleknél tutti nem bír. de pl az én 10-12ezret futott olajomat megnézhetnéd. de egyet értek, 15ezer max!


Én ezzel az olajcsere kérdéssel úgy vagyok, hogy a csoda adalékokat, meg csoda olajokat ki se próbálom... viszont sűrűbben kap új olajat és szűrőt... így költségben is ott vagyok mint a csodaszerekkel... viszont friss az olaj
De én keveset futok a verdával... szóval én se pánikolok be ha épp 12 ezernél cserélek...
340 ezerrel adtam el az E46-ot. 200 ezret futott alattam... nekem bevált a gyakoribb olajcsere, öregebb, futott gépnél meg pláne meghálálja.

Teljesen igazad van ilyen flancos olaj olyan flancos olaj a következö cserével még 20 ezerig sem várok az biztos!


kisslacc
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz kisslacc

Újonc

Elismertség: 6% (1 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2014. augusztus 08. péntek, 20:58


YELLOW írta:
kisslacc írta:
kalmaristi írta:
YELLOW írta:
kalmaristi írta: Sziasztok!
Túl vagyok az olajcserén! Valvoline Synpower 5w-30 ment bele
Tavaly mikor vettem akkor xado csodaolaj lett betéve Rövid idő után kelepeltek a hidrotőkék (már kezdtem betervezni a h.tőke cserét ) Most az új olajjal mentem vagy 1000 km-ert megszünt a hidrotőkék hangja
Az olajcsere számlálót csak géppel lehet nullázni??? (a szerelő "elfelejtette")
Köszi!



ezaz egy újabb - a xado ellen.
magad is tudod, számtalan videó van róla youtube-on. keress rá, hogy e46 oil service reset, meg hasonló.

Köszi! Igazad van youtube a barátunk


Egyetlen aranyszabályt tartok be... 10 000 km-ént olajcsere. Az E46-nál és az E90-nél is csináltam-csinálom.
A gyári 30 000-es ajánlást persze lassan mindenki kiröhögi... de egy olcsó példa, hogy az új passat olajteknőjében lévő viszkozitás mérő 13 000 km-nél bejelzett. Castrol olajat kapott a Brill márkaszervben. A céges új Caddy 1.6-os dízele ugyanígy bejelez 18 000-él, 30 ezer helyett. Egyik autó sem futott le még 60 ezret se.

Szerintem tök mindegy hogy valvoline vagy aral vagy castrol olaj... 10 000 nél egyik sem bír többet...


részecskeszűrős dízeleknél tutti nem bír. de pl az én 10-12ezret futott olajomat megnézhetnéd. de egyet értek, 15ezer max!


Én ezzel az olajcsere kérdéssel úgy vagyok, hogy a csoda adalékokat, meg csoda olajokat ki se próbálom... viszont sűrűbben kap új olajat és szűrőt... így költségben is ott vagyok mint a csodaszerekkel... viszont friss az olaj
De én keveset futok a verdával... szóval én se pánikolok be ha épp 12 ezernél cserélek...
340 ezerrel adtam el az E46-ot. 200 ezret futott alattam... nekem bevált a gyakoribb olajcsere, öregebb, futott gépnél meg pláne meghálálja.