MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2014. június 17. kedd, 09:20


bmw320d4 írta:
krissz írta: Miután leállítom a kocsit vagy ha megállok pirosnál borzasztó égettszag jön a kocsiból.. Olvasgattam, tipikus hibaként emlegetik a szelepfedél tömítést. Tényleg okozhatja egy tömítés?


Igen, típusra jellemző jóindulatú olajszivárgás a szelepfedélnél.


Nekem is csöpögött hátul, de az olajszűrőház tömítést is megnézném, nálam onnan jött az égett szag.


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2014. június 16. hétfő, 21:36


krissz írta: Miután leállítom a kocsit vagy ha megállok pirosnál borzasztó égettszag jön a kocsiból.. Olvasgattam, tipikus hibaként emlegetik a szelepfedél tömítést. Tényleg okozhatja egy tömítés?


Igen, típusra jellemző jóindulatú olajszivárgás a szelepfedélnél.

krissz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2002

státusz krissz

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 142

Elküldve: 2014. június 16. hétfő, 15:49


Miután leállítom a kocsit vagy ha megállok pirosnál borzasztó égettszag jön a kocsiból.. Olvasgattam, tipikus hibaként emlegetik a szelepfedél tömítést. Tényleg okozhatja egy tömítés?

Sword

státusz Sword

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2014. június 15. vasárnap, 21:23


YELLOW írta:
Padre323i írta:
YELLOW írta:

akkó az enyém kivétel igaz nekem csak harmad akkora a moci
szerintem meg sok még ha alapból bele is megy vagy 7 liter olaj, azért oké a gyár aszondja sok márkánál, hogy 1000km/1L ok. hát bartososan mondva az "anyjuk picsáját". nem 30 éves ikarus buszok ezek...


Persze,a legjobb az lenne ha semmi sem fogyna,de hát tudjuk hogy az "újabb" motorok már sajnos ilyenek.Már az M54 is ilyen volt.



oké 10ezer/1L rendben. V8 amúgy is szereti az olajat, régebben is.
de pl az enyém, 12ezer alatt kb 1decit eszik meg. jó autópályán kb 1000km-t megy ez idő alatt azt is szabályoknak megfelelően, néha azért 200 környékére be van kergetve, de van város bőven.
M54 oké az valóban szereti az olajat.
nekem sosem lesz valószínű ekkora motorú autóm, de én aggódnék, ha ennyit megenne.


Biztos, ami biztos elviszem egy szervizbe és megnézetem.....

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17559

Elküldve: 2014. június 15. vasárnap, 21:10


Padre323i írta:
YELLOW írta:

akkó az enyém kivétel igaz nekem csak harmad akkora a moci
szerintem meg sok még ha alapból bele is megy vagy 7 liter olaj, azért oké a gyár aszondja sok márkánál, hogy 1000km/1L ok. hát bartososan mondva az "anyjuk picsáját". nem 30 éves ikarus buszok ezek...


Persze,a legjobb az lenne ha semmi sem fogyna,de hát tudjuk hogy az "újabb" motorok már sajnos ilyenek.Már az M54 is ilyen volt.



oké 10ezer/1L rendben. V8 amúgy is szereti az olajat, régebben is.
de pl az enyém, 12ezer alatt kb 1decit eszik meg. jó autópályán kb 1000km-t megy ez idő alatt azt is szabályoknak megfelelően, néha azért 200 környékére be van kergetve, de van város bőven.
M54 oké az valóban szereti az olajat.
nekem sosem lesz valószínű ekkora motorú autóm, de én aggódnék, ha ennyit megenne.

Padre323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Padre323i

Fórumlakó

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 282

Elküldve: 2014. június 15. vasárnap, 21:05


YELLOW írta:

akkó az enyém kivétel igaz nekem csak harmad akkora a moci
szerintem meg sok még ha alapból bele is megy vagy 7 liter olaj, azért oké a gyár aszondja sok márkánál, hogy 1000km/1L ok. hát bartososan mondva az "anyjuk picsáját". nem 30 éves ikarus buszok ezek...


Persze,a legjobb az lenne ha semmi sem fogyna,de hát tudjuk hogy az "újabb" motorok már sajnos ilyenek.Már az M54 is ilyen volt.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17559

Elküldve: 2014. június 15. vasárnap, 21:02


Padre323i írta:
Sword írta: Sziasztok! Van egy 645ci-m kb 1 éve 198e km-rel. Kétszer cseréltem motorolajt 10e km után. Mindkétszer Castrol Edge 5w-30 lett beleöntve. Castrol mintaboltból vettem az olajat.
A kocsi 10e km után kb 2.5-3 liter olajt eszik meg.
Ez még belefér? Vagy vitessem el megnézetni? Egyébként a kocsi hibátlanul működik, nem füstöl, nem csörög.....
Válaszotokat előre is köszönöm!


Mindegyik N-es motor szereti az olajat,ez a 2-3 l/10000km még nem vészes.Tartsd meg szokásod,10000-ként cseréld az olajat,amit leírtál,az tökéletes.



akkó az enyém kivétel igaz nekem csak harmad akkora a moci
szerintem meg sok még ha alapból bele is megy vagy 7 liter olaj, azért oké a gyár aszondja sok márkánál, hogy 1000km/1L ok. hát bartososan mondva az "anyjuk picsáját". nem 30 éves ikarus buszok ezek...


Padre323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Padre323i

Fórumlakó

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 282

Elküldve: 2014. június 15. vasárnap, 20:54


Sword írta: Sziasztok! Van egy 645ci-m kb 1 éve 198e km-rel. Kétszer cseréltem motorolajt 10e km után. Mindkétszer Castrol Edge 5w-30 lett beleöntve. Castrol mintaboltból vettem az olajat.
A kocsi 10e km után kb 2.5-3 liter olajt eszik meg.
Ez még belefér? Vagy vitessem el megnézetni? Egyébként a kocsi hibátlanul működik, nem füstöl, nem csörög.....
Válaszotokat előre is köszönöm!


Mindegyik N-es motor szereti az olajat,ez a 2-3 l/10000km még nem vészes.Tartsd meg szokásod,10000-ként cseréld az olajat,amit leírtál,az tökéletes.



Sword

státusz Sword

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2014. június 15. vasárnap, 20:37


Sziasztok! Van egy 645ci-m kb 1 éve 198e km-rel. Kétszer cseréltem motorolajt 10e km után. Mindkétszer Castrol Edge 5w-30 lett beleöntve. Castrol mintaboltból vettem az olajat.
A kocsi 10e km után kb 2.5-3 liter olajt eszik meg.
Ez még belefér? Vagy vitessem el megnézetni? Egyébként a kocsi hibátlanul működik, nem füstöl, nem csörög.....
Válaszotokat előre is köszönöm!

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2014. június 10. kedd, 19:03


Na már az olajcsere óta eltelt 634 km és iszonyatosan jobb!! hangja van a gépnek sokkkal csendesebb halkabb simább járása van, mint a bmw olajtól szerintem sőt sokan is megemlítették hogy szebb hangja lett. Ha bevállik maradok ennél.

Levi46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Levi46

Újonc

Elismertség: 11% (6 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2014. június 08. vasárnap, 00:26


Ahogy Yellow is írta a motor olaj szűrőt is kicsavart karter csavarral kell cserélni a szűrő házba lévő olaj miatt, sőt én még ami a szűrő ház alján megmarad pár ml-t is kiszoktam fecskendővel szívni! Az olajjal pedig max 5w40-ig szabad elmenni, attól sűrűbb már káros a motornak és a turbónak! Legjobb lenne a 0w30 mert a hideg indítás (nem csak télen) miatt senki nem aggódik soha, pedig ott kopnak a motorok kb.90%-ban!!! 0w30 al az a baj hogy a Castrol pl. 18-19.000 /olajcsere és nem biztos hogy megéri a már kopott motornak, megjavítani már nem lehet a jó olajjal, főleg még ha eszi és venni kell hozzá.
Én pl. 0w30 al járok 2 éve, nem eszi, nem füstöl....

YELLOW írta:
MattM325 írta:
YELLOW írta:
MattM325 írta:
toki24 írta: No meg volt az olaj csere!
Mobil Super 3000 XE 5W-30 -at kapott a gépes.. Szerintem jobb a hangja kicsit mint a bmw longlife-tól igaz drágább is volt azért bár a szerelőm mondta,hogy ő inkább már a 5-40et vagy 10-40et rakta volna bele,de mivel erősködtem igy kapott 5-30at.
A gázolajszűrőt ugye minden olajcserénél illik cserélni, csak mert én kicseréltettem azt is mint mindent,de olvastam olyat,hogy elég 40ezrenként(ezt szerintem senkise teszi meg)

Köszönöm az építőjellegű hozzászolásokat srácok!


Rohadt szerelők, komolyan mondom mindnek be kéne vonni a vállalkozását aki turbos autóba 10w40-est ajánlgat. Nem hiszem el, hogy még itt tartunk.
Más: Leengedtem az olajamat üzemmeleg motornál, kb. 3 órát csöpögött. Csavar vissza, olajszűrő ház, vanos+szelepfedél tömítés csere, 2 estémbe telt, így 3. nap öntöttem bele olajat (0w30), de előtte még kitekertem az olajleengedő csavart, kb 5-6dl olajat engedtem még le! Tehát hiába a meleg motor, hiába vártam 3 órát, mégis vagy fél liter olaj bennmaradt. Mostantól én 2 napig fogok olajat engedni


az a 5-6 deci valószínű az olajszűrő házból folyt le... azt mindig ki kell tekerni és venni, mikor engeded le. láttam videókat pont rosszul csinálják. olaj le, csavar vissza és utána veszi ki a szűrőt... LOL ami abban volt, akkor folyik le.


Tudom hogy kell leengedni, mindig kiveszem előtte a szűrőt.


egyszer ment bele 4.25 liter, mint amit ír is a könyv. akkor leengedve 4,10 jött le cirka, pedig 30 percig volt csurgatva.
azóta már csak 4 liter olajat töltök bele, és a nívó felső bogyó alatti bevágásig van (ugye ha minden igaz az a MAX). azóta elraktam a leengedett olajat, szinte az összes lejött, a 10-12ezer km alatt 1-1,5 deci megy el belőle max. én max egy órát hagyom, mert nem tarthatok fel mást emiatt, de lejön az egész. nyílván maradhat a blokk falán, max 3 cent összekapargatva nekem ez a tapasztalatom.




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17559

Elküldve: 2014. június 07. szombat, 19:47


MattM325 írta:
YELLOW írta:
MattM325 írta:
toki24 írta: No meg volt az olaj csere!
Mobil Super 3000 XE 5W-30 -at kapott a gépes.. Szerintem jobb a hangja kicsit mint a bmw longlife-tól igaz drágább is volt azért bár a szerelőm mondta,hogy ő inkább már a 5-40et vagy 10-40et rakta volna bele,de mivel erősködtem igy kapott 5-30at.
A gázolajszűrőt ugye minden olajcserénél illik cserélni, csak mert én kicseréltettem azt is mint mindent,de olvastam olyat,hogy elég 40ezrenként(ezt szerintem senkise teszi meg)

Köszönöm az építőjellegű hozzászolásokat srácok!


Rohadt szerelők, komolyan mondom mindnek be kéne vonni a vállalkozását aki turbos autóba 10w40-est ajánlgat. Nem hiszem el, hogy még itt tartunk.
Más: Leengedtem az olajamat üzemmeleg motornál, kb. 3 órát csöpögött. Csavar vissza, olajszűrő ház, vanos+szelepfedél tömítés csere, 2 estémbe telt, így 3. nap öntöttem bele olajat (0w30), de előtte még kitekertem az olajleengedő csavart, kb 5-6dl olajat engedtem még le! Tehát hiába a meleg motor, hiába vártam 3 órát, mégis vagy fél liter olaj bennmaradt. Mostantól én 2 napig fogok olajat engedni


az a 5-6 deci valószínű az olajszűrő házból folyt le... azt mindig ki kell tekerni és venni, mikor engeded le. láttam videókat pont rosszul csinálják. olaj le, csavar vissza és utána veszi ki a szűrőt... LOL ami abban volt, akkor folyik le.


Tudom hogy kell leengedni, mindig kiveszem előtte a szűrőt.


egyszer ment bele 4.25 liter, mint amit ír is a könyv. akkor leengedve 4,10 jött le cirka, pedig 30 percig volt csurgatva.
azóta már csak 4 liter olajat töltök bele, és a nívó felső bogyó alatti bevágásig van (ugye ha minden igaz az a MAX). azóta elraktam a leengedett olajat, szinte az összes lejött, a 10-12ezer km alatt 1-1,5 deci megy el belőle max. én max egy órát hagyom, mert nem tarthatok fel mást emiatt, de lejön az egész. nyílván maradhat a blokk falán, max 3 cent összekapargatva nekem ez a tapasztalatom.

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2014. június 07. szombat, 19:18


YELLOW írta:
MattM325 írta:
toki24 írta: No meg volt az olaj csere!
Mobil Super 3000 XE 5W-30 -at kapott a gépes.. Szerintem jobb a hangja kicsit mint a bmw longlife-tól igaz drágább is volt azért bár a szerelőm mondta,hogy ő inkább már a 5-40et vagy 10-40et rakta volna bele,de mivel erősködtem igy kapott 5-30at.
A gázolajszűrőt ugye minden olajcserénél illik cserélni, csak mert én kicseréltettem azt is mint mindent,de olvastam olyat,hogy elég 40ezrenként(ezt szerintem senkise teszi meg)

Köszönöm az építőjellegű hozzászolásokat srácok!


Rohadt szerelők, komolyan mondom mindnek be kéne vonni a vállalkozását aki turbos autóba 10w40-est ajánlgat. Nem hiszem el, hogy még itt tartunk.
Más: Leengedtem az olajamat üzemmeleg motornál, kb. 3 órát csöpögött. Csavar vissza, olajszűrő ház, vanos+szelepfedél tömítés csere, 2 estémbe telt, így 3. nap öntöttem bele olajat (0w30), de előtte még kitekertem az olajleengedő csavart, kb 5-6dl olajat engedtem még le! Tehát hiába a meleg motor, hiába vártam 3 órát, mégis vagy fél liter olaj bennmaradt. Mostantól én 2 napig fogok olajat engedni


az a 5-6 deci valószínű az olajszűrő házból folyt le... azt mindig ki kell tekerni és venni, mikor engeded le. láttam videókat pont rosszul csinálják. olaj le, csavar vissza és utána veszi ki a szűrőt... LOL ami abban volt, akkor folyik le.


Tudom hogy kell leengedni, mindig kiveszem előtte a szűrőt.


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2014. június 07. szombat, 16:19


YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
MattM325 írta:
kundof1 írta:
Tano írta:
kundof1 írta: Tudom, h nem ide tartozik, de mégis, mikor ráadoma gyujtást, kiirja, h mennyi van olajcseréig a szám fölött kirak egy órát az mit jelent? idáig nem vettem észre csak most..


Az a fékolajcserére figyelmeztet, ami 2 évente esedékes. Azért csak most jelent meg, mert most jött el az ideje.


Tavaly kapott uj fékeket, meg olajat is! Nem tudom, h miért irja ki, akkor..

Nem állították vissza a fékolajcsere intervallumát, azért.



vagy mert többet ment azóta mint 40ezer. mert ha jól emlékszem 2 év vagy 40ezer km


Semmi köze a km-hez, 712 naponta kéri a a folyadékcserét.


az nincs 2 év
akkor 40ezrenként ajánlott, ha 712 napon belül teljesítődik. de ez a 40ezer megragadt. vagy lehet némely olajválasztó oldal dobja? lehet...


Baromság a 40.000 km, a 712 nap tényleg nincs két év, pont azért, hogy 2 évente le legyen cserélve.

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2014. június 07. szombat, 15:40


MattM325 írta:
toki24 írta: No meg volt az olaj csere!
Mobil Super 3000 XE 5W-30 -at kapott a gépes.. Szerintem jobb a hangja kicsit mint a bmw longlife-tól igaz drágább is volt azért bár a szerelőm mondta,hogy ő inkább már a 5-40et vagy 10-40et rakta volna bele,de mivel erősködtem igy kapott 5-30at.
A gázolajszűrőt ugye minden olajcserénél illik cserélni, csak mert én kicseréltettem azt is mint mindent,de olvastam olyat,hogy elég 40ezrenként(ezt szerintem senkise teszi meg)

Köszönöm az építőjellegű hozzászolásokat srácok!


Rohadt szerelők, komolyan mondom mindnek be kéne vonni a vállalkozását aki turbos autóba 10w40-est ajánlgat. Nem hiszem el, hogy még itt tartunk.
Más: Leengedtem az olajamat üzemmeleg motornál, kb. 3 órát csöpögött. Csavar vissza, olajszűrő ház, vanos+szelepfedél tömítés csere, 2 estémbe telt, így 3. nap öntöttem bele olajat (0w30), de előtte még kitekertem az olajleengedő csavart, kb 5-6dl olajat engedtem még le! Tehát hiába a meleg motor, hiába vártam 3 órát, mégis vagy fél liter olaj bennmaradt. Mostantól én 2 napig fogok olajat engedni


Azt modnta,hogy mivel sok km van ezért az egyik ok, a másik pedig,hogy átugorhat a vezérlésem(lánc) valami feszitő miatt... nemtudom mi köze van hozzá lényegtelen, amugy rendes korrekt normális szerelő mindig ott vagyok mikor csinálja és sose basz\baszott még át.Most szerencsére nem hallgattam rá Mondtam neki legközelebb 0-30at rakunk bele nyáron azt mondja te hülye vagy