Levimester
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Levimester

Újonc

Elismertség: 19% (4 pont) | Hozzászólások: 21

Elküldve: 2014. október 04. szombat, 16:40


DrAkeATC írta: Sziasztok!

A kocsi (2004-es évjárat 320i) eszi az olajat, de csak 120-130 fölött. Elvileg nincs sehol szivárgás, és valami tömítés is ki lett cserélve (nem lett szétszedve a motor...bocs, nem értek hozzá ) szerelő által.

Van valakinek tippe, hogy mitől lehet ez?
Válaszokat előre is köszönöm!


Hali! Ha minden igaz akk M54B22-es motorod van, km állás mennyi?
Többször olvastam, hogy szereti csipegetni az olajat. Konkrétan ezt:
"Olvasom pár ítéletben, hogy másoknál az autó "eszi az olajat". Ez így is van....A 320i-ben levő M54B22-es motor, az "olajérzékeny" motorok családjába tartozik. Egy teljesen rendben levő motor az "intenzív" autózás és nem megfelelő olaj használatával akár 5 ezer kilóméterenként is megehet egy liter olajat. Létezik azonban egy olaj, amit kifejezetten ehhez a motorhoz fejlesztettek ki, és használatával minimálisra csökkenthető az olajfogyasztás (kb. 1 liter/25.000 km). Ez az olaj nem más, mint a gyári BMW Quality Longlife-04 5w/30-as (egy picit módosított Castrol) olaj, ami ugyan drága (majd 6.000 Ft/liter), de megéri használni. Segítségével nemcsak az olajfogyasztás-problémák szűnnek meg, de a motor élettartalma is nagy mértékben növelhető."


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2004

státusz DrAkeATC

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. október 04. szombat, 14:59


Sziasztok!

A kocsi (2004-es évjárat 320i) eszi az olajat, de csak 120-130 fölött. Elvileg nincs sehol szivárgás, és valami tömítés is ki lett cserélve (nem lett szétszedve a motor...bocs, nem értek hozzá ) szerelő által.

Van valakinek tippe, hogy mitől lehet ez?
Válaszokat előre is köszönöm!

Medvedisznoman
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Medvedisznoman

Fórumlakó

Elismertség: 4% (11 pont) | Hozzászólások: 270

Elküldve: 2014. szeptember 20. szombat, 22:35


wori22 írta: Üdv. nem tudom jó helyre írok e? de olyan gondom lenne hogy a legutóbbi olajszint ellenőrzésnél észre vettem hogy le van törve a nivópálca vége! nos valoszinü benne tört el. mit csináljak? tudd nekem az ott kárt csinálni ????
köszönöm a válaszokat...


Szia!
Nem vagyok benne biztos, de kis szerencsével megtalálod az olajdekni alján. Valaki majd kijavít, ha tévedek.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2001

státusz wori22

Újonc

Elismertség: 7% (1 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2014. augusztus 31. vasárnap, 16:28


Üdv. nem tudom jó helyre írok e? de olyan gondom lenne hogy a legutóbbi olajszint ellenőrzésnél észre vettem hogy le van törve a nivópálca vége! nos valoszinü benne tört el. mit csináljak? tudd nekem az ott kárt csinálni ????
köszönöm a válaszokat...

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2014. augusztus 26. kedd, 17:31


BarG írta: Újabb bömösökben, a legnagyobb meglepetésemre nem hűtővíz hőfok mérés van, hanem motorolaj hófok mérés! És képzeljétek, mint a cövek áll 100°C-on 7-10 km után. Semmiféle limbózás nincs nincs, bár ez még akár becsapós is lehet, mert ugye a hűtővíz hőfok is csalósan állt középen, 73° foktól 115°C-ig. De mivel van diagnosztikám, ezért majd meglesem fokra pontosan. Minden esetre az olajhőfok később áll be stabil értékre, mint a hűtővíz, ami nincs ugye a műszerfalon, csak a diag mutatja.

Akkor még hozzászólnék a viszkozitás vitához is szerintem aki hajtósan megy, az töltsön 40-est, aki meg csak óvatján, az 30-as olajat. Melegen a 40-es mindig jobban fog kenni, mint egy 30-as. És bár a karterben az olaj szinte mindig azonos hőfokú lesz, de a hengerfalon a hajtós autóban tuti melegebb lesz, mint a gurulgatósban. Amúgy meg egy igazán fontos van - legyen meg a szükséges BMW LL01 vagy LL04 minősítés, amit a gépkönyv kíván. Az olyan kijelentés, hogy "5W-30 kell bele", az baromság.


Ez nagyon jó hozzáállás és az elejétől a végéig jó hozzászólás. Remélem sokan megfogadják.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2014. augusztus 25. hétfő, 20:58


Újabb bömösökben, a legnagyobb meglepetésemre nem hűtővíz hőfok mérés van, hanem motorolaj hófok mérés! És képzeljétek, mint a cövek áll 100°C-on 7-10 km után. Semmiféle limbózás nincs nincs, bár ez még akár becsapós is lehet, mert ugye a hűtővíz hőfok is csalósan állt középen, 73° foktól 115°C-ig. De mivel van diagnosztikám, ezért majd meglesem fokra pontosan. Minden esetre az olajhőfok később áll be stabil értékre, mint a hűtővíz, ami nincs ugye a műszerfalon, csak a diag mutatja.

Akkor még hozzászólnék a viszkozitás vitához is szerintem aki hajtósan megy, az töltsön 40-est, aki meg csak óvatján, az 30-as olajat. Melegen a 40-es mindig jobban fog kenni, mint egy 30-as. És bár a karterben az olaj szinte mindig azonos hőfokú lesz, de a hengerfalon a hajtós autóban tuti melegebb lesz, mint a gurulgatósban. Amúgy meg egy igazán fontos van - legyen meg a szükséges BMW LL01 vagy LL04 minősítés, amit a gépkönyv kíván. Az olyan kijelentés, hogy "5W-30 kell bele", az baromság.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. augusztus 25. hétfő, 19:14


andree írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta: Lassan esedékes lesz az olajcserém és arra gondoltam hogy Castrol Edge 0w-40 et töltenék bele. Sok leírást találtam amiben ajánlják 320D-be. Szerintetek?


csak nem a gyanusan olcsót kell megvenni. és felesleges a 40-es meleg oldali viszkozitás. dízelbe a 30-as kell.


Árban ugyanannyi a 30 és a 40 is. Jobb a 30?


jaja jobb. bár ha őszinte akarok leni, én nem tennék már castrol-t. talán az új FST titanium, amin elgondolkoznék.


Jobb a 40. (elég lenne a 30 is) A 40-es jobban bírja a turbónál lévő magasabb hőmérsékletet. Ha árban nincs különbség, én a 40-est választanám. (olajat csak megbízható forrásból szabad vásárolni)


pedig pont a dízelbe ajánlják lépten nyomon a 30-ast, mivel alacsonyabb hőfokon dolgozik. a turbo-s dolgot értem, logikus. de ugye a fogyasztásnak is kedvez a véknyabb olaj. nem véletlen a nagy eco, meg blue autókba 20-as olajat tesznek a kis turbósokba is.
bár megmondom őszintén én annyira sosem értettem hogy egy 40-es mivel fogja jobban vissza a motort, mint egy 30-as. mármint hogy valóban mérhető-e egyáltalán.


Nem véletlenül alkalmaznak a turbós, (a turbó meg is égeti a nem megfelelő olajat, még ha diesel nem is termel annyi hőt) és a nagy fordulatú benzines motoroknál külön olajhűtőt. Semmivel sem fogja vissza a motort. Ha utána nézel, akkor világos lesz, hogy azonos teljesítmény szintnél, üzemi hőfokon nincs különbség a ("meleg" oldali 30, 40, 50) olaj viszkozitása között. 20-as "meleg" oldali olajról az elmúlt 10 évben nem igazán hallottam.


én vágom.
pedig van a 20-as, mármint lupo, meg meg fosvágen blue motion kis motorokba biztos, hogy 20-as a gyári előírás. sok eco biszbaszos motorba teszik. anno olvastam a mazdás fórumon, ahol nagyon jól leírják az olaj témát, hogy ferrari-ba is tesztelték és bírta a 20-ast. ezzel bizonyították azt, hogy üzemi hőfokon nem igazán van különbség.


Sajnos nem záródott le a vita, tehát milyen hátránya is van a 40-es olajnak a 30-assal szemben? És ilyen jelentős előnye a 30-asnak a negyvenessel szemben?
Nagyon kíváncsi vagyok mert én is olajcsere előtt állok és az előző csere után amikor gyári 5w30 ment bele (természetesen megfelelő forrásból) egyértelműen hangosabb motort kaptam. Na most sajnos azt nem tudom hogy mi volt benne előtte, sem márka sem pedig viszkozitás szempontjából.


az, hogy hangosabb a motor, az nem annyira a viszkozitáson múlik, csak télen hidegbe max. én amikről hallottam, hogy halkabb lett a motor, az Mobil 1, Eneos olajok. biztos van más is. de inkább ez számít, mármint a gyártó.
én továbbra is amelett vagyok, hogy normál vezetési stílus mellett jobb a 30-as, takarékosabb, főleg ha 10-15ezrenként cserélik. nem mellesleg ha nem jelentős az olajfogyasztás, akkor így tél előtt én 0w-30-at tennék bele, de nem olajfogyasztós verdába nyáron is. ez az én véleményem.


andree
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz andree

Fórumlakó

Elismertség: 8% (24 pont) | Hozzászólások: 284

Elküldve: 2014. augusztus 25. hétfő, 18:50


YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta: Lassan esedékes lesz az olajcserém és arra gondoltam hogy Castrol Edge 0w-40 et töltenék bele. Sok leírást találtam amiben ajánlják 320D-be. Szerintetek?


csak nem a gyanusan olcsót kell megvenni. és felesleges a 40-es meleg oldali viszkozitás. dízelbe a 30-as kell.


Árban ugyanannyi a 30 és a 40 is. Jobb a 30?


jaja jobb. bár ha őszinte akarok leni, én nem tennék már castrol-t. talán az új FST titanium, amin elgondolkoznék.


Jobb a 40. (elég lenne a 30 is) A 40-es jobban bírja a turbónál lévő magasabb hőmérsékletet. Ha árban nincs különbség, én a 40-est választanám. (olajat csak megbízható forrásból szabad vásárolni)


pedig pont a dízelbe ajánlják lépten nyomon a 30-ast, mivel alacsonyabb hőfokon dolgozik. a turbo-s dolgot értem, logikus. de ugye a fogyasztásnak is kedvez a véknyabb olaj. nem véletlen a nagy eco, meg blue autókba 20-as olajat tesznek a kis turbósokba is.
bár megmondom őszintén én annyira sosem értettem hogy egy 40-es mivel fogja jobban vissza a motort, mint egy 30-as. mármint hogy valóban mérhető-e egyáltalán.


Nem véletlenül alkalmaznak a turbós, (a turbó meg is égeti a nem megfelelő olajat, még ha diesel nem is termel annyi hőt) és a nagy fordulatú benzines motoroknál külön olajhűtőt. Semmivel sem fogja vissza a motort. Ha utána nézel, akkor világos lesz, hogy azonos teljesítmény szintnél, üzemi hőfokon nincs különbség a ("meleg" oldali 30, 40, 50) olaj viszkozitása között. 20-as "meleg" oldali olajról az elmúlt 10 évben nem igazán hallottam.


én vágom.
pedig van a 20-as, mármint lupo, meg meg fosvágen blue motion kis motorokba biztos, hogy 20-as a gyári előírás. sok eco biszbaszos motorba teszik. anno olvastam a mazdás fórumon, ahol nagyon jól leírják az olaj témát, hogy ferrari-ba is tesztelték és bírta a 20-ast. ezzel bizonyították azt, hogy üzemi hőfokon nem igazán van különbség.


Sajnos nem záródott le a vita, tehát milyen hátránya is van a 40-es olajnak a 30-assal szemben? És ilyen jelentős előnye a 30-asnak a negyvenessel szemben?
Nagyon kíváncsi vagyok mert én is olajcsere előtt állok és az előző csere után amikor gyári 5w30 ment bele (természetesen megfelelő forrásból) egyértelműen hangosabb motort kaptam. Na most sajnos azt nem tudom hogy mi volt benne előtte, sem márka sem pedig viszkozitás szempontjából.

Padre323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Padre323i

Fórumlakó

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 282

Elküldve: 2014. augusztus 24. vasárnap, 22:48


Szemy írta:



a jelenlegi Porsche 911 hütövize 120 °C-ra van kalibralva alapesetben, es amikor a soför atkapcsol sport fokozatra, akkor 90 °C-ra veszi vissza a motorelektronika. Ehhez egy elektromosan vezerelt (fütöszallal ellatott) termosztatot hasznalnak a svabok.


Jól lemaradtak.
98-ban a BMW V8 motorok már ilyen termosztáttal voltak ellátva.



Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2014. augusztus 24. vasárnap, 22:10


hancurozo írta: Amit leírtál az úgy is van. Teljesen igazad van. Én a motorolaj üzemi hőmérsékletére. Amilyen olajhőmérséklettel az adott motor dolgozik. A turbós, magas fordulatú motorok, valamint a kevés hűtőfolyadékkal dolgozó motorok (ahol az olaj hűtőszerepe nagyobb) magasabb olajhőmérséklettel dolgoznak. (A turbódiesel olajhője eléri a 110-120 fokot) Így értettem. A hűtőfolyadék hőmérsékletében valóban nincs nagy különbség, de az olajok hőmérsékletében igen.


Sejtettem, hogy erre gondolsz, de itt is adodik egy kerdes: hogy van definialva (hol van merve) a motorolaj hömerseklete? Az olajkarterban, közvetlenül a szivattyu utan, a hengerpalaston, a fötengelycsapagynal vagy esetleg a turbonal? Ettöl függöen is eleg nagy különbsegek lehetnek az olajhömersekletben. Nem veletlen, hogy a motorolajok gyulladaspontja 220-230 °C környeken vagy fölötte van, ha jol emlkeszem...

A motorok üzemi hömersekletet azonban a környezetvedelmi szabalyok miatt szepen lassan emelgetik az autogyarok, mert igy tudjak könnyebben elerni az elöirt hatererteket. Egy erdekes pelda erre, hogy a jelenlegi Porsche 911 hütövize 120 °C-ra van kalibralva alapesetben, es amikor a soför atkapcsol sport fokozatra, akkor 90 °C-ra veszi vissza a motorelektronika. Ehhez egy elektromosan vezerelt (fütöszallal ellatott) termosztatot hasznalnak a svabok.

Visszaterve az eredeti kerdesre: Ha a gyarto 5W-30-as olajat irt elö a motorhoz, akkor ezzel tuti vili fix jol kell müködnie a motornak. Ha mondjuk 5W-40-es olajat teszünk helyette bele, akkor jobbak lesznek a kenesi es kopasi viszonyok üzemmeleg allapotban, viszont a sürübb olaj kicsi plusz veszteseget is jelenthet a masik oldalon. Nalam ez ugy jelentkezett, hogy a hosszutavu autopalyas fogyasztasom 0,2-0,3 literrel lett magasabb.

Szemy

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. augusztus 24. vasárnap, 21:31


hancurozo írta:
YELLOW írta:

én vágom.
pedig van a 20-as, mármint lupo, meg meg fosvágen blue motion kis motorokba biztos, hogy 20-as a gyári előírás. sok eco biszbaszos motorba teszik. anno olvastam a mazdás fórumon, ahol nagyon jól leírják az olaj témát, hogy ferrari-ba is tesztelték és bírta a 20-ast. ezzel bizonyították azt, hogy üzemi hőfokon nem igazán van különbség.


Magas fordulatú és nagy teljesítményű autóba 20-as? Ott az olajhőfok 110-120 fok. (és még nem is igazán van akkor kergetve) Ott a 20-as már régen túlhígul/megég, elveszíti kenőképességét. Ne keverd a különböző eco autókat ide, amik olyan fordulaton, teljesítményen járnak, ahol egy normális autó meg sem indul. (azokhoz lehet hogy jó) Nem véletlenül van a sportmotorokhoz, nagy teljesítményű motorokhoz 40-es, vagy 50-es olaj előírva. Nézd meg a neten található leírásokat, hogy meddig használható a SAE 20W, vagy akár a többfokozatú 0W20, 5W20 motorolaj.


jó nem én találtam ki, ott volt leírva.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2014. augusztus 24. vasárnap, 21:17


Szemy írta:
hancurozo írta: Ha utána nézel, akkor világos lesz, hogy azonos teljesítmény szintnél, üzemi hőfokon nincs különbség a ("meleg" oldali 30, 40, 50) olaj viszkozitása között. 20-as "meleg" oldali olajról az elmúlt 10 évben nem igazán hallottam.


Kedves hancurozo forumtars!

A legnagyobb tisztelet mellett, de ezzel a kijelentessel sajnos nem tudok egyeterteni. A "melegoldali" viszkozitasi indexhez egyertelmü viszkozitasi tartomanyt hataroz meg a szabvany. Ennek megfelelöen az SAE J 300-as tablazat a következö hatarertekeket irja elö a "melegoldali" viszkozitasi indexeknel:

-20: 5,6 - 9,3 mm²/s (100 °C-on)
-30: 9,3 - 12,5 mm²/s (100 °C-on)
-40: 12,5 - 16,3 mm²/s (100 °C-on)
-50: 16,3 - 21,9 mm²/s (100 °C-on)
-60: 21,9 - 26,1 mm²/s (100 °C-on)

Ennek alapjan pont azt lehet latni, hogy a nagyobb "melegoldai" viszkozitasi indexhez 100 °C-on (ami eleg jo közelitessel a motor üzemi hömerseklete) sürübb olaj tartozik. Vagy Te hogy ertetted a motor üzemi hömersekletet?

Szemy

U.i.: A "melegoldali" viszkozitasi index növekedesevel növekszik az olaj magas hömersekleti (150 °C-on merik) nyirofeszültsege is.



Amit leírtál az úgy is van. Teljesen igazad van. Én a motorolaj üzemi hőmérsékletére. Amilyen olajhőmérséklettel az adott motor dolgozik. A turbós, magas fordulatú motorok, valamint a kevés hűtőfolyadékkal dolgozó motorok (ahol az olaj hűtőszerepe nagyobb) magasabb olajhőmérséklettel dolgoznak. (A turbódiesel olajhője eléri a 110-120 fokot) Így értettem. A hűtőfolyadék hőmérsékletében valóban nincs nagy különbség, de az olajok hőmérsékletében igen.

leroyclub
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz leroyclub

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2014. augusztus 24. vasárnap, 21:14


Szemy írta:
hancurozo írta: Ha utána nézel, akkor világos lesz, hogy azonos teljesítmény szintnél, üzemi hőfokon nincs különbség a ("meleg" oldali 30, 40, 50) olaj viszkozitása között. 20-as "meleg" oldali olajról az elmúlt 10 évben nem igazán hallottam.


Kedves hancurozo forumtars!

A legnagyobb tisztelet mellett, de ezzel a kijelentessel sajnos nem tudok egyeterteni. A "melegoldali" viszkozitasi indexhez egyertelmü viszkozitasi tartomanyt hataroz meg a szabvany. Ennek megfelelöen az SAE J 300-as tablazat a következö hatarertekeket irja elö a "melegoldali" viszkozitasi indexeknel:

-20: 5,6 - 9,3 mm²/s (100 °C-on)
-30: 9,3 - 12,5 mm²/s (100 °C-on)
-40: 12,5 - 16,3 mm²/s (100 °C-on)
-50: 16,3 - 21,9 mm²/s (100 °C-on)
-60: 21,9 - 26,1 mm²/s (100 °C-on)

Ennek alapjan pont azt lehet latni, hogy a nagyobb "melegoldai" viszkozitasi indexhez 100 °C-on (ami eleg jo közelitessel a motor üzemi hömerseklete) sürübb olaj tartozik. Vagy Te hogy ertetted a motor üzemi hömersekletet?

Szemy

U.i.: A "melegoldali" viszkozitasi index növekedesevel növekszik az olaj magas hömersekleti (150 °C-on merik) nyirofeszültsege is.



Akkor most ezek alapján melyiket válasszam??? most már tényleg elvesztem ebben a kérdésben.

Egyébként CASTROL oldalán az olajválasztó ajánlotta a 0w-40-et a beirt adatok alapján!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. augusztus 24. vasárnap, 21:25

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2014. augusztus 24. vasárnap, 21:04


hancurozo írta: Ha utána nézel, akkor világos lesz, hogy azonos teljesítmény szintnél, üzemi hőfokon nincs különbség a ("meleg" oldali 30, 40, 50) olaj viszkozitása között. 20-as "meleg" oldali olajról az elmúlt 10 évben nem igazán hallottam.


Kedves hancurozo forumtars!

A legnagyobb tisztelet mellett, de ezzel a kijelentessel sajnos nem tudok egyeterteni. A "melegoldali" viszkozitasi indexhez egyertelmü viszkozitasi tartomanyt hataroz meg a szabvany. Ennek megfelelöen az SAE J 300-as tablazat a következö hatarertekeket irja elö a "melegoldali" viszkozitasi indexeknel:

-20: 5,6 - 9,3 mm²/s (100 °C-on)
-30: 9,3 - 12,5 mm²/s (100 °C-on)
-40: 12,5 - 16,3 mm²/s (100 °C-on)
-50: 16,3 - 21,9 mm²/s (100 °C-on)
-60: 21,9 - 26,1 mm²/s (100 °C-on)

Ennek alapjan pont azt lehet latni, hogy a nagyobb "melegoldai" viszkozitasi indexhez 100 °C-on (ami eleg jo közelitessel a motor üzemi hömerseklete) sürübb olaj tartozik. Vagy Te hogy ertetted a motor üzemi hömersekletet?

Szemy

U.i.: A "melegoldali" viszkozitasi index növekedesevel növekszik az olaj magas hömersekleti (150 °C-on merik) nyirofeszültsege is.



hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2014. augusztus 24. vasárnap, 20:06


YELLOW írta:

én vágom.
pedig van a 20-as, mármint lupo, meg meg fosvágen blue motion kis motorokba biztos, hogy 20-as a gyári előírás. sok eco biszbaszos motorba teszik. anno olvastam a mazdás fórumon, ahol nagyon jól leírják az olaj témát, hogy ferrari-ba is tesztelték és bírta a 20-ast. ezzel bizonyították azt, hogy üzemi hőfokon nem igazán van különbség.


Magas fordulatú és nagy teljesítményű autóba 20-as? Ott az olajhőfok 110-120 fok. (és még nem is igazán van akkor kergetve) Ott a 20-as már régen túlhígul/megég, elveszíti kenőképességét. Ne keverd a különböző eco autókat ide, amik olyan fordulaton, teljesítményen járnak, ahol egy normális autó meg sem indul. (azokhoz lehet hogy jó) Nem véletlenül van a sportmotorokhoz, nagy teljesítményű motorokhoz 40-es, vagy 50-es olaj előírva. Nézd meg a neten található leírásokat, hogy meddig használható a SAE 20W, vagy akár a többfokozatú 0W20, 5W20 motorolaj.