státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. november 30. vasárnap, 14:17


Meglon írta: Sziasztok.
Új vagyok még köztetek, így mindenkinek egy nagy Üdvözlet!
Olvastam itt, hogy korábban szó volt az adalékokról, motorba, váltóba, difibe egyaránt, főleg Xado. Na most az én kérdésem, amire eddig sehol nem kaptam választ: a Sperr difibe milyen adalék használható, hogy javítva legyen az öreg jószág élettartama? Olvastam, hogy a váltókhoz ajánlott adalékok nem jók önzáró rendszerű difikbe, de akkor mi jó?
Bocsánat, ha már volt konkrétan erről szó, így este én nem találtam.
Gondolkozok ilyen adalékoláson, arra már legalábbis felbátorodtam, hogy a váltóba tuti teszek, de a sperr-be is tennék ha tudnám, hogy mit. A motorba meg még gondolkozok, ugyanis öreg autó már, óra szerint 332ezren is túl van, de ki tudja. Talán ha meggyőz a váltóadalék akkor motorba is kipróbálom. Vagy ha meggyőztök


Az egyetlen ajánlás ,hogy márkás, minőségi 75w140 LS olajat használj / limited slip /.
Ezek megfelelően adalékolva vannak, tilos és felesleges bármit hozzáönteni...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1994

státusz Meglon

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. november 30. vasárnap, 11:53


hil írta:
Meglon írta: Sziasztok.
Új vagyok még köztetek, így mindenkinek egy nagy Üdvözlet!
Olvastam itt, hogy korábban szó volt az adalékokról, motorba, váltóba, difibe egyaránt, főleg Xado. Na most az én kérdésem, amire eddig sehol nem kaptam választ: a Sperr difibe milyen adalék használható, hogy javítva legyen az öreg jószág élettartama? Olvastam, hogy a váltókhoz ajánlott adalékok nem jók önzáró rendszerű difikbe, de akkor mi jó?
Bocsánat, ha már volt konkrétan erről szó, így este én nem találtam.
Gondolkozok ilyen adalékoláson, arra már legalábbis felbátorodtam, hogy a váltóba tuti teszek, de a sperr-be is tennék ha tudnám, hogy mit. A motorba meg még gondolkozok, ugyanis öreg autó már, óra szerint 332ezren is túl van, de ki tudja. Talán ha meggyőz a váltóadalék akkor motorba is kipróbálom. Vagy ha meggyőztök

Szia!
Személyes tapasztalatom alapján sehova semmiféle adalékot nem tennék, de a döntés Nálad van.
hil



Szia.
Ha van kedved, részletezhetnéd a tapasztalatod. Érdekelne. Hisz pont ezért tettem fel a kérdést, hogy jöjjön pozitív és negatív egyaránt.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz rece65

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 321

Elküldve: 2014. november 30. vasárnap, 11:31


hil írta:
Meglon írta: Sziasztok.
Új vagyok még köztetek, így mindenkinek egy nagy Üdvözlet!
Olvastam itt, hogy korábban szó volt az adalékokról, motorba, váltóba, difibe egyaránt, főleg Xado. Na most az én kérdésem, amire eddig sehol nem kaptam választ: a Sperr difibe milyen adalék használható, hogy javítva legyen az öreg jószág élettartama? Olvastam, hogy a váltókhoz ajánlott adalékok nem jók önzáró rendszerű difikbe, de akkor mi jó?
Bocsánat, ha már volt konkrétan erről szó, így este én nem találtam.
Gondolkozok ilyen adalékoláson, arra már legalábbis felbátorodtam, hogy a váltóba tuti teszek, de a sperr-be is tennék ha tudnám, hogy mit. A motorba meg még gondolkozok, ugyanis öreg autó már, óra szerint 332ezren is túl van, de ki tudja. Talán ha meggyőz a váltóadalék akkor motorba is kipróbálom. Vagy ha meggyőztök

Szia!
Személyes tapasztalatom alapján sehova semmiféle adalékot nem tennék, de a döntés Nálad van.
hil



Hil!

Ez a motor adalékokra is vonatkozik nálad?
Tehát üzemanyagból a jobbat,prémiumot?Elég ha az Ömv normál gázolaját tankoljuk a Mol-Shell normálja helyett?Tudom hogy mindíg a legjobb a "legjobb"de mi az optimális megoldás??
Főleg télen!!

Üdv!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. november 30. vasárnap, 11:32

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2014. november 30. vasárnap, 10:18


Meglon írta: Sziasztok.
Új vagyok még köztetek, így mindenkinek egy nagy Üdvözlet!
Olvastam itt, hogy korábban szó volt az adalékokról, motorba, váltóba, difibe egyaránt, főleg Xado. Na most az én kérdésem, amire eddig sehol nem kaptam választ: a Sperr difibe milyen adalék használható, hogy javítva legyen az öreg jószág élettartama? Olvastam, hogy a váltókhoz ajánlott adalékok nem jók önzáró rendszerű difikbe, de akkor mi jó?
Bocsánat, ha már volt konkrétan erről szó, így este én nem találtam.
Gondolkozok ilyen adalékoláson, arra már legalábbis felbátorodtam, hogy a váltóba tuti teszek, de a sperr-be is tennék ha tudnám, hogy mit. A motorba meg még gondolkozok, ugyanis öreg autó már, óra szerint 332ezren is túl van, de ki tudja. Talán ha meggyőz a váltóadalék akkor motorba is kipróbálom. Vagy ha meggyőztök

Szia!
Személyes tapasztalatom alapján sehova semmiféle adalékot nem tennék, de a döntés Nálad van.
hil



autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1994

státusz Meglon

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. november 30. vasárnap, 00:57


Sziasztok.
Új vagyok még köztetek, így mindenkinek egy nagy Üdvözlet!
Olvastam itt, hogy korábban szó volt az adalékokról, motorba, váltóba, difibe egyaránt, főleg Xado. Na most az én kérdésem, amire eddig sehol nem kaptam választ: a Sperr difibe milyen adalék használható, hogy javítva legyen az öreg jószág élettartama? Olvastam, hogy a váltókhoz ajánlott adalékok nem jók önzáró rendszerű difikbe, de akkor mi jó?
Bocsánat, ha már volt konkrétan erről szó, így este én nem találtam.
Gondolkozok ilyen adalékoláson, arra már legalábbis felbátorodtam, hogy a váltóba tuti teszek, de a sperr-be is tennék ha tudnám, hogy mit. A motorba meg még gondolkozok, ugyanis öreg autó már, óra szerint 332ezren is túl van, de ki tudja. Talán ha meggyőz a váltóadalék akkor motorba is kipróbálom. Vagy ha meggyőztök


Fort
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Fort

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2014. november 29. szombat, 17:21


anubisz írta:
Fort írta:
anubisz írta:
Fort írta:
elgeri írta:
Fort írta:
elgeri írta:
csbalu írta:
mihalycoko89 írta: Sziasztok!

Én is olajcsere előtt állok. (jelenlegi km állás : 227e)

Lenne egy pár kérdésem, remélem ti tudtok segíteni!
Milyen olajat és szűrőket érdemes vennem, illetve hány litert? Mekkora lehet az olaj tartálya?

Egyébként ezt néztem ki "Castrol 5W-40 Magnatec (4 L)-kb 7-8e ft lenne".

Üdv,
mihalycoko89


gyári BMW-t tegyél bele Nem tudom miért gondolkozik mindig mindenki másban, amikor a gyári ára sem horror! Mi értelme próbálkozni?



Ezt most olajszűrőre íród?

Mert a gyári olaj nem is egyértelműen beazonosítható NEKEM, plusz ha ezen tudás hiányába márkaszervizbe vitetem, akkor pedig igenis horror. Nekem a 4L BMW szervizes olajár kb. 30-40e Ft volt + a szerelés, kiegészítők.
Tapasztalat! Mondjuk legalább nyugodt vagyok, mert a magán szerelők meg ha kérem se akarnak gyárit beleönteni


Gyári olajra,azaz BMW olajra gondolt szerintem.Nem sokkal drágább mint a Castrol.
ITT van például egy 5W-s olaj belőle.



Hm, ha ez eredeti, akkor miért kerül 3-4x ennyibe az ANYAGKÖLTSÉG a márkaszervizben?
Meg az a poén, hogy ott sem BMW olajként adták el, hanem Castrol x-y, még Castrol matricát is nyomtak a motortérbe.


A márkaszerviz ha jól tudom csak az általa forgalmazott termékekre vállal garanciát,így ha olajat akarsz cseréltetni,"ott veszed meg" azon az áron.Meg van 8000-9000 Ft-os órabér.Így hamar összejön a 30-40ezer.A tapasztalatom szerint a nagy olajcsere akciónál nem nézik a minősítést,a legolcsóbb gyári olajat (10W-40) rakják bele ha tetszik,ha nem. A BMW olaj pedig nem Castrol,a kettő nem ugyanaz.Van BMW olaj és BMW-be való olaj,ami a Castrol.Azt meg hogy miért Castrol olajat kaptál, ide kattintva elolvashatod.



Ajjaj. Sok Márkaszervizt járhattál te meg......hagyjuk inkább a legendákat,rémhíreket, kitalációkat. mikor előttem töltik bele a flakonos 5-30 as BMW olajat. Miről beszélsz. És nem 30 40 ezer jön össze, hanem 70,90. Lehet számolni: olajszűrő, pollenszűrő, levegő szűrő, 6,8 liter olaj literje 6,8 ezer a márkaszervizbe,munkadíj, apróanyak költség,legyen az alátét,vagy 3 fújat valamilyen spray, + áfa meg az apró.... ahova te jársz ott biztos van olajos hordó, ahova én jártam ott papír kartonból kiszedet olajos flakonokból töltenek olajat.


Ha ezt a hozzászólásodat nekem írtad,akkor hozzátenném hogy Off autónkkal sajnos sok márkaszervízt jártam meg a garancia leteltéig.Mint írtam,gyári olajat adnak és kaptam,de nem az előírt 0W-30,5W-30-at,hanem az olcsóbb 10W-40-et mindenhol.Ez egy márkafüggetlen szervízben derült ki,amikor rákérdeztem hogy most miért 5W-30-as olajat raktak bele.Biztos hogy nem minden helyen csinálják így,de én sajnos ezt tapasztaltam több helyen is.A lényeg hogy ha van időd rá és magadnak veszed meg az olajat és szűrőket,akkor biztos az is fog belekerülni.



Én olyan szervizbe nem járok ahol nem látom mi történik. A BMW Leier be is bejártam hátra míg sokan csak kint várhatták meg amíg kész a kocsi. ( természetesen kivéve ha nem fél napos munka van rajta ) hozzá állás kérdése. Ha hagyod magad,ez van. Miért nem szóltatok mást tegyenek bele. Te vagy az ügyfél, te mondod meg mi legyen. Ott aki mutyizik azonnal ki van rúgva. Míg de jártam kirúgtak vagy 5 embert minimum. Még szerviz vezetőt is. Más szervizről nem tudok nyilatkozni.


Azért írtam hogy biztos hogy nem mindenhol csinálják így.Anno fogalmam sem volt hogy milyen olaj kell az autóba,ezért is hordtam szervízekbe az olajcserére.Azt hittem azt rakják bele,ami kell. Azért azt gondolom belátod te is hogy elég gáz ha ott kell a szerelő mellett állni és felügyelni a munkáját hogy ne b...szon át.

BMW 5W-30-ból nekem 10.000 km után 4 decit kellett utána tölteni.Szerintem ez elfogadható.
Az olajfogyasztásról és a 10W-40-es olajokról találtam régebben egy jó cikket.Ha valakit érdekel ITT A LINK Vannak benne érdekes dolgok...



Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2014. november 29. szombat, 14:12


YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
Hali! Én a Fina olajakat javaslom, nekem nagyon bevált!!
Más fajtából sokat megevett ebből szinte semmit és sokkal halkabban és szebben jár a motor!!


én néztem kíváncsoságból Fina olajat, de nem volt BMW-s minősítése. hisz régen a Fina és a BMW nagyon összefortak. persze egy BMW minősítés hiánya nem jelenti azt, hogy nem jó az olaj, de valahogy jó látni rajta a dobozon.


Itt előttem a Fina katalógus, van BMW minősítése, régen használtam

Fina: First 500 5w30 BMW LL04, First 600 0w-30 BMW LL01, First 400 5w40 BMW LL98
hil



hmmm... pedig ezeket néztem, de leírásban nem volt benne. csodálkoztam is mikor itt ajánlotta valaki. akkor a netes oldal nem elég pontos volt.

itt nem írja, csak a VW.hez:
http://www.bardiauto.hu/websho.../-FN157469
http://www.autoolajshop.hu/ind...-1l-detail
http://www.formula3000.hu/shop...-7243.html

itt írja és furcsa, hogy a 0w-30-hoz LL-01-et ír
http://www.lubricants.fina.com...0e539a.pdf



Nekem olajakat forgalmazó ismerősöm ajánlotta! Ő mondta, hogy régen ez volt a gyári olaja is! Kíváncsiságból kipróbáltam és eddig igen bevált!
Liqui Moly toptec 4200 volt benne és azt nagyon ette. 1000km-ént 4-5 decit!!
Ebből 5000km alatt 2 deci fogyott!! Igaz van ára, de eddig megéri....


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. november 29. szombat, 05:29


Ben-g írta: sziasztok!

Segítséget kérnék!!

Az autóm 2004 E46 318i Castrol edge 10w40 van benne mert az autószerelő komám azt mondta hogy ez jó bele , 135000 km van az autóban .
Kérdésem az lenne ,hogy ezzel a 10w40 es olajjal használhatom e vagy lecseréljem 5w40-re??
-esetleg okoz valamilyen problémát a fen említett olaj?

Válaszokat előre is köszönöm!


az autószerelő komádat el kéne küldeni továbbképzésre... a 10w-s olajat a könyv sem írja. ez már egy korszerű motor, a 10w nem belevaló, főleg nem 135ezernél.... végülis nem az én pénzem bánja. ha a koma ezt mondta....

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. november 28. péntek, 23:25


Ben-g írta: sziasztok!

Segítséget kérnék!!

Az autóm 2004 E46 318i Castrol edge 10w40 van benne mert az autószerelő komám azt mondta hogy ez jó bele , 135000 km van az autóban .
Kérdésem az lenne ,hogy ezzel a 10w40 es olajjal használhatom e vagy lecseréljem 5w40-re??
-esetleg okoz valamilyen problémát a fen említett olaj?

Válaszokat előre is köszönöm!


10 es olaj, főleg télre? 0-ás vagy 5-ös.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz Ben-g

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2014. november 28. péntek, 22:54


sziasztok!

Segítséget kérnék!!

Az autóm 2004 E46 318i Castrol edge 10w40 van benne mert az autószerelő komám azt mondta hogy ez jó bele , 135000 km van az autóban .
Kérdésem az lenne ,hogy ezzel a 10w40 es olajjal használhatom e vagy lecseréljem 5w40-re??
-esetleg okoz valamilyen problémát a fen említett olaj?

Válaszokat előre is köszönöm!


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. november 28. péntek, 12:18


Fort írta:
anubisz írta:
Fort írta:
elgeri írta:
Fort írta:
elgeri írta:
csbalu írta:
mihalycoko89 írta: Sziasztok!

Én is olajcsere előtt állok. (jelenlegi km állás : 227e)

Lenne egy pár kérdésem, remélem ti tudtok segíteni!
Milyen olajat és szűrőket érdemes vennem, illetve hány litert? Mekkora lehet az olaj tartálya?

Egyébként ezt néztem ki "Castrol 5W-40 Magnatec (4 L)-kb 7-8e ft lenne".

Üdv,
mihalycoko89


gyári BMW-t tegyél bele Nem tudom miért gondolkozik mindig mindenki másban, amikor a gyári ára sem horror! Mi értelme próbálkozni?



Ezt most olajszűrőre íród?

Mert a gyári olaj nem is egyértelműen beazonosítható NEKEM, plusz ha ezen tudás hiányába márkaszervizbe vitetem, akkor pedig igenis horror. Nekem a 4L BMW szervizes olajár kb. 30-40e Ft volt + a szerelés, kiegészítők.
Tapasztalat! Mondjuk legalább nyugodt vagyok, mert a magán szerelők meg ha kérem se akarnak gyárit beleönteni


Gyári olajra,azaz BMW olajra gondolt szerintem.Nem sokkal drágább mint a Castrol.
ITT van például egy 5W-s olaj belőle.



Hm, ha ez eredeti, akkor miért kerül 3-4x ennyibe az ANYAGKÖLTSÉG a márkaszervizben?
Meg az a poén, hogy ott sem BMW olajként adták el, hanem Castrol x-y, még Castrol matricát is nyomtak a motortérbe.


A márkaszerviz ha jól tudom csak az általa forgalmazott termékekre vállal garanciát,így ha olajat akarsz cseréltetni,"ott veszed meg" azon az áron.Meg van 8000-9000 Ft-os órabér.Így hamar összejön a 30-40ezer.A tapasztalatom szerint a nagy olajcsere akciónál nem nézik a minősítést,a legolcsóbb gyári olajat (10W-40) rakják bele ha tetszik,ha nem. A BMW olaj pedig nem Castrol,a kettő nem ugyanaz.Van BMW olaj és BMW-be való olaj,ami a Castrol.Azt meg hogy miért Castrol olajat kaptál, ide kattintva elolvashatod.



Ajjaj. Sok Márkaszervizt járhattál te meg......hagyjuk inkább a legendákat,rémhíreket, kitalációkat. mikor előttem töltik bele a flakonos 5-30 as BMW olajat. Miről beszélsz. És nem 30 40 ezer jön össze, hanem 70,90. Lehet számolni: olajszűrő, pollenszűrő, levegő szűrő, 6,8 liter olaj literje 6,8 ezer a márkaszervizbe,munkadíj, apróanyak költség,legyen az alátét,vagy 3 fújat valamilyen spray, + áfa meg az apró.... ahova te jársz ott biztos van olajos hordó, ahova én jártam ott papír kartonból kiszedet olajos flakonokból töltenek olajat.


Ha ezt a hozzászólásodat nekem írtad,akkor hozzátenném hogy Off autónkkal sajnos sok márkaszervízt jártam meg a garancia leteltéig.Mint írtam,gyári olajat adnak és kaptam,de nem az előírt 0W-30,5W-30-at,hanem az olcsóbb 10W-40-et mindenhol.Ez egy márkafüggetlen szervízben derült ki,amikor rákérdeztem hogy most miért 5W-30-as olajat raktak bele.Biztos hogy nem minden helyen csinálják így,de én sajnos ezt tapasztaltam több helyen is.A lényeg hogy ha van időd rá és magadnak veszed meg az olajat és szűrőket,akkor biztos az is fog belekerülni.



Én olyan szervizbe nem járok ahol nem látom mi történik. A BMW Leier be is bejártam hátra míg sokan csak kint várhatták meg amíg kész a kocsi. ( természetesen kivéve ha nem fél napos munka van rajta ) hozzá állás kérdése. Ha hagyod magad,ez van. Miért nem szóltatok mást tegyenek bele. Te vagy az ügyfél, te mondod meg mi legyen. Ott aki mutyizik azonnal ki van rúgva. Míg de jártam kirúgtak vagy 5 embert minimum. Még szerviz vezetőt is. Más szervizről nem tudok nyilatkozni.

Fort
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Fort

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2014. november 28. péntek, 06:02


anubisz írta:
Fort írta:
elgeri írta:
Fort írta:
elgeri írta:
csbalu írta:
mihalycoko89 írta: Sziasztok!

Én is olajcsere előtt állok. (jelenlegi km állás : 227e)

Lenne egy pár kérdésem, remélem ti tudtok segíteni!
Milyen olajat és szűrőket érdemes vennem, illetve hány litert? Mekkora lehet az olaj tartálya?

Egyébként ezt néztem ki "Castrol 5W-40 Magnatec (4 L)-kb 7-8e ft lenne".

Üdv,
mihalycoko89


gyári BMW-t tegyél bele Nem tudom miért gondolkozik mindig mindenki másban, amikor a gyári ára sem horror! Mi értelme próbálkozni?



Ezt most olajszűrőre íród?

Mert a gyári olaj nem is egyértelműen beazonosítható NEKEM, plusz ha ezen tudás hiányába márkaszervizbe vitetem, akkor pedig igenis horror. Nekem a 4L BMW szervizes olajár kb. 30-40e Ft volt + a szerelés, kiegészítők.
Tapasztalat! Mondjuk legalább nyugodt vagyok, mert a magán szerelők meg ha kérem se akarnak gyárit beleönteni


Gyári olajra,azaz BMW olajra gondolt szerintem.Nem sokkal drágább mint a Castrol.
ITT van például egy 5W-s olaj belőle.



Hm, ha ez eredeti, akkor miért kerül 3-4x ennyibe az ANYAGKÖLTSÉG a márkaszervizben?
Meg az a poén, hogy ott sem BMW olajként adták el, hanem Castrol x-y, még Castrol matricát is nyomtak a motortérbe.


A márkaszerviz ha jól tudom csak az általa forgalmazott termékekre vállal garanciát,így ha olajat akarsz cseréltetni,"ott veszed meg" azon az áron.Meg van 8000-9000 Ft-os órabér.Így hamar összejön a 30-40ezer.A tapasztalatom szerint a nagy olajcsere akciónál nem nézik a minősítést,a legolcsóbb gyári olajat (10W-40) rakják bele ha tetszik,ha nem. A BMW olaj pedig nem Castrol,a kettő nem ugyanaz.Van BMW olaj és BMW-be való olaj,ami a Castrol.Azt meg hogy miért Castrol olajat kaptál, ide kattintva elolvashatod.



Ajjaj. Sok Márkaszervizt járhattál te meg......hagyjuk inkább a legendákat,rémhíreket, kitalációkat. mikor előttem töltik bele a flakonos 5-30 as BMW olajat. Miről beszélsz. És nem 30 40 ezer jön össze, hanem 70,90. Lehet számolni: olajszűrő, pollenszűrő, levegő szűrő, 6,8 liter olaj literje 6,8 ezer a márkaszervizbe,munkadíj, apróanyak költség,legyen az alátét,vagy 3 fújat valamilyen spray, + áfa meg az apró.... ahova te jársz ott biztos van olajos hordó, ahova én jártam ott papír kartonból kiszedet olajos flakonokból töltenek olajat.


Ha ezt a hozzászólásodat nekem írtad,akkor hozzátenném hogy Off autónkkal sajnos sok márkaszervízt jártam meg a garancia leteltéig.Mint írtam,gyári olajat adnak és kaptam,de nem az előírt 0W-30,5W-30-at,hanem az olcsóbb 10W-40-et mindenhol.Ez egy márkafüggetlen szervízben derült ki,amikor rákérdeztem hogy most miért 5W-30-as olajat raktak bele.Biztos hogy nem minden helyen csinálják így,de én sajnos ezt tapasztaltam több helyen is.A lényeg hogy ha van időd rá és magadnak veszed meg az olajat és szűrőket,akkor biztos az is fog belekerülni.



csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2014. november 27. csütörtök, 10:25


anubisz írta:
Fort írta:
elgeri írta:
Fort írta:
elgeri írta:
csbalu írta:
mihalycoko89 írta: Sziasztok!

Én is olajcsere előtt állok. (jelenlegi km állás : 227e)

Lenne egy pár kérdésem, remélem ti tudtok segíteni!
Milyen olajat és szűrőket érdemes vennem, illetve hány litert? Mekkora lehet az olaj tartálya?

Egyébként ezt néztem ki "Castrol 5W-40 Magnatec (4 L)-kb 7-8e ft lenne".

Üdv,
mihalycoko89


gyári BMW-t tegyél bele Nem tudom miért gondolkozik mindig mindenki másban, amikor a gyári ára sem horror! Mi értelme próbálkozni?



Ezt most olajszűrőre íród?

Mert a gyári olaj nem is egyértelműen beazonosítható NEKEM, plusz ha ezen tudás hiányába márkaszervizbe vitetem, akkor pedig igenis horror. Nekem a 4L BMW szervizes olajár kb. 30-40e Ft volt + a szerelés, kiegészítők.
Tapasztalat! Mondjuk legalább nyugodt vagyok, mert a magán szerelők meg ha kérem se akarnak gyárit beleönteni


Gyári olajra,azaz BMW olajra gondolt szerintem.Nem sokkal drágább mint a Castrol.
ITT van például egy 5W-s olaj belőle.



Hm, ha ez eredeti, akkor miért kerül 3-4x ennyibe az ANYAGKÖLTSÉG a márkaszervizben?
Meg az a poén, hogy ott sem BMW olajként adták el, hanem Castrol x-y, még Castrol matricát is nyomtak a motortérbe.


A márkaszerviz ha jól tudom csak az általa forgalmazott termékekre vállal garanciát,így ha olajat akarsz cseréltetni,"ott veszed meg" azon az áron.Meg van 8000-9000 Ft-os órabér.Így hamar összejön a 30-40ezer.A tapasztalatom szerint a nagy olajcsere akciónál nem nézik a minősítést,a legolcsóbb gyári olajat (10W-40) rakják bele ha tetszik,ha nem. A BMW olaj pedig nem Castrol,a kettő nem ugyanaz.Van BMW olaj és BMW-be való olaj,ami a Castrol.Azt meg hogy miért Castrol olajat kaptál, ide kattintva elolvashatod.



Ajjaj. Sok Márkaszervizt járhattál te meg......hagyjuk inkább a legendákat,rémhíreket, kitalációkat. mikor előttem töltik bele a flakonos 5-30 as BMW olajat. Miről beszélsz. És nem 30 40 ezer jön össze, hanem 70,90. Lehet számolni: olajszűrő, pollenszűrő, levegő szűrő, 6,8 liter olaj literje 6,8 ezer a márkaszervizbe,munkadíj, apróanyak költség,legyen az alátét,vagy 3 fújat valamilyen spray, + áfa meg az apró.... ahova te jársz ott biztos van olajos hordó, ahova én jártam ott papír kartonból kiszedet olajos flakonokból töltenek olajat.


a 6e/literes ár nem sok ha márkaszervízben veszed, és 6x6 az 36 + a szűrőszett sem 3 fillér főleg ha kartergázszűrőt is cserélnek.
Általában a gyári beszállítóknál nagyon szigorúan lespecifikálják, hogy milyen minőségi követelményeknek kell megfelelni a beszállított termékeknek. Egy gyártó pedig ezeken a gyári "labeling" szerződéseken kívül igen tág minőségi tartományban gyárt, Tehát 1 márkanév nem egyezik meg ugyan azzal az olajjal amit például a BMW-nek gyárt(ott) a Castrol, sőt lehet hogy az az olaj nem is kapható Castrol színekben, hiszen mondjuk ezt kizárja a BMW-s labeling szerződés. Ahogy látszik, nem egy vész a gyári olaj ára (egyéb forrásokból) ezért is nem értem a spekulációkat.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. november 27. csütörtök, 10:26

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. november 27. csütörtök, 00:18


Fort írta:
elgeri írta:
Fort írta:
elgeri írta:
csbalu írta:
mihalycoko89 írta: Sziasztok!

Én is olajcsere előtt állok. (jelenlegi km állás : 227e)

Lenne egy pár kérdésem, remélem ti tudtok segíteni!
Milyen olajat és szűrőket érdemes vennem, illetve hány litert? Mekkora lehet az olaj tartálya?

Egyébként ezt néztem ki "Castrol 5W-40 Magnatec (4 L)-kb 7-8e ft lenne".

Üdv,
mihalycoko89


gyári BMW-t tegyél bele Nem tudom miért gondolkozik mindig mindenki másban, amikor a gyári ára sem horror! Mi értelme próbálkozni?



Ezt most olajszűrőre íród?

Mert a gyári olaj nem is egyértelműen beazonosítható NEKEM, plusz ha ezen tudás hiányába márkaszervizbe vitetem, akkor pedig igenis horror. Nekem a 4L BMW szervizes olajár kb. 30-40e Ft volt + a szerelés, kiegészítők.
Tapasztalat! Mondjuk legalább nyugodt vagyok, mert a magán szerelők meg ha kérem se akarnak gyárit beleönteni


Gyári olajra,azaz BMW olajra gondolt szerintem.Nem sokkal drágább mint a Castrol.
ITT van például egy 5W-s olaj belőle.



Hm, ha ez eredeti, akkor miért kerül 3-4x ennyibe az ANYAGKÖLTSÉG a márkaszervizben?
Meg az a poén, hogy ott sem BMW olajként adták el, hanem Castrol x-y, még Castrol matricát is nyomtak a motortérbe.


A márkaszerviz ha jól tudom csak az általa forgalmazott termékekre vállal garanciát,így ha olajat akarsz cseréltetni,"ott veszed meg" azon az áron.Meg van 8000-9000 Ft-os órabér.Így hamar összejön a 30-40ezer.A tapasztalatom szerint a nagy olajcsere akciónál nem nézik a minősítést,a legolcsóbb gyári olajat (10W-40) rakják bele ha tetszik,ha nem. A BMW olaj pedig nem Castrol,a kettő nem ugyanaz.Van BMW olaj és BMW-be való olaj,ami a Castrol.Azt meg hogy miért Castrol olajat kaptál, ide kattintva elolvashatod.



Ajjaj. Sok Márkaszervizt járhattál te meg......hagyjuk inkább a legendákat,rémhíreket, kitalációkat. mikor előttem töltik bele a flakonos 5-30 as BMW olajat. Miről beszélsz. És nem 30 40 ezer jön össze, hanem 70,90. Lehet számolni: olajszűrő, pollenszűrő, levegő szűrő, 6,8 liter olaj literje 6,8 ezer a márkaszervizbe,munkadíj, apróanyak költség,legyen az alátét,vagy 3 fújat valamilyen spray, + áfa meg az apró.... ahova te jársz ott biztos van olajos hordó, ahova én jártam ott papír kartonból kiszedet olajos flakonokból töltenek olajat.

Fort
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Fort

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2014. november 26. szerda, 23:24


elgeri írta:
Fort írta:
elgeri írta:
csbalu írta:
mihalycoko89 írta: Sziasztok!

Én is olajcsere előtt állok. (jelenlegi km állás : 227e)

Lenne egy pár kérdésem, remélem ti tudtok segíteni!
Milyen olajat és szűrőket érdemes vennem, illetve hány litert? Mekkora lehet az olaj tartálya?

Egyébként ezt néztem ki "Castrol 5W-40 Magnatec (4 L)-kb 7-8e ft lenne".

Üdv,
mihalycoko89


gyári BMW-t tegyél bele Nem tudom miért gondolkozik mindig mindenki másban, amikor a gyári ára sem horror! Mi értelme próbálkozni?



Ezt most olajszűrőre íród?

Mert a gyári olaj nem is egyértelműen beazonosítható NEKEM, plusz ha ezen tudás hiányába márkaszervizbe vitetem, akkor pedig igenis horror. Nekem a 4L BMW szervizes olajár kb. 30-40e Ft volt + a szerelés, kiegészítők.
Tapasztalat! Mondjuk legalább nyugodt vagyok, mert a magán szerelők meg ha kérem se akarnak gyárit beleönteni


Gyári olajra,azaz BMW olajra gondolt szerintem.Nem sokkal drágább mint a Castrol.
ITT van például egy 5W-s olaj belőle.



Hm, ha ez eredeti, akkor miért kerül 3-4x ennyibe az ANYAGKÖLTSÉG a márkaszervizben?
Meg az a poén, hogy ott sem BMW olajként adták el, hanem Castrol x-y, még Castrol matricát is nyomtak a motortérbe.


A márkaszerviz ha jól tudom csak az általa forgalmazott termékekre vállal garanciát,így ha olajat akarsz cseréltetni,"ott veszed meg" azon az áron.Meg van 8000-9000 Ft-os órabér.Így hamar összejön a 30-40ezer.A tapasztalatom szerint a nagy olajcsere akciónál nem nézik a minősítést,a legolcsóbb gyári olajat (10W-40) rakják bele ha tetszik,ha nem. A BMW olaj pedig nem Castrol,a kettő nem ugyanaz.Van BMW olaj és BMW-be való olaj,ami a Castrol.Azt meg hogy miért Castrol olajat kaptál, ide kattintva elolvashatod.