Garaj
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2004

státusz Garaj

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 64

Elküldve: 2009. szeptember 29. kedd, 18:20


Tudja valaki, hogy a gyári m-es rugók mennyit ültetnek a gyárihoz képest? Ugye ha vennék ültetõrugót akkor mindig a gyárihoz képest írják, hogy mennyit ültet az a rugó? Milyet érdemes venni? Én például H&R 55/35 -öst nézegetem 19-es kerék alá. Van valakinek valamilyen véleménye??? Megköszönném a segítségeteket!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2009. július 14. kedd, 06:50


nekem részben kérdésem is lenne a jobban hozzáértõktõl...

a múlt héten voltam mûszakin, a jobb elsõ lengéscsillapítóm 40% alatt volt, de engedtek a kerékbõl és jó lett... a kérdés, hogy lehet-e ez a szilentblokk miatt? illetve a nagyobb kerék/peresebb gumi miatt?

a másik, hogy a hátsó telókra is 47% jött ki -> ugye ilyenkor a gyári méréshez hasonlít, ugye ahogy az autó kijött -> na most nekem van ültetõ szettem, illetve úgy tudom a gátlók is M-tech-esek -> így egyértelmû, hogy keményebb a futómû, és akár nagyobb is lehet az eltérés a gyárihoz képest, mivel a gyári türéshez viszonyít, de a futómû egy része nem az

lehet, hogy éppen emiatt mért rosszabb értékeket? télen majd 15-ös téli ballonossal elviszem megméretem megint, hogy azzal mit mutat

MavericK
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz MavericK

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2009. július 13. hétfő, 19:34


Rendben, nekem azt mondta a szaki, hogy alapbol 2,5 cm-rel ultet a szett, es onnan lehet lefele nyomni amig nem koppan az alja Mondjuk en azert is nem akartam mar a 18-as kereket sem, mert valami rugalmassag azert maradjon Sajna nekem ez attol hogy imadnovalo auto, megis csak kozlekedesre is van hasznalva, dolgozni is ezzel megyek minden nap, es meg a garazsbeallot is meg kell valahogy oldanom, mert van egy kis szintkulonbseg. Meglatom mennyit bir el.

kempelen:
Igen azt gondoltam, hogy ezek utan ujra kell allitani a futomuvet, amit en mondtam az tuti a lengescsillapito hibaja, mert egyszeruen elengedi az utat a kerek. Szo szerint erzem hogy pattog az elso kerek, bukkanoknal olyan mint egy csonak, a hatulja mar reg nyugalomban van, az eleje meg ringik. De ez csak 100-120 folott aggaszto. Amikor a hatso ki lett cserelve, erezhetoen stabil lett hatul. Sajna mig az elozo tulaj hanyagsait ki nem cserelem, addig jelentkeznek ilyen-olyan dolgok.

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. július 13. hétfő, 19:07


Szerintem ültess nyugodtan! nekem 4cm-t van ültetve és 19"on gurulok! ennél nagyobb ültetés már lehet hogy necces mert ahol a kamionok kitapossák a nyomvályukat és középpen összenyomodik a flaszter ott nagyon nagy gondban lehetsz! néha nekem is leér de sztem még simán lehet vele közlekedni

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. július 13. hétfő, 19:02


MavericK írta:
kempelen írta:
MavericK írta:
Igen igy ertettem, tehat szettben lenne 4 lengescsillapito es a rugok egyutt. Arra lettem volna kivancsi, hogy ha csokken az auto hasmagassaga, akkor nyilvan kevesebb lesz a lengescsillapito mozgastere, es nem akarom, hogy ettol esetleg beleverjen a kerek a kasztniba. (Magyar utak ) Azert kerdeztem, hogy ettol elviekben kemenyebb is lesz a rugozas, ha jol gondolkozom.


Ha e46-ra készült szettet veszel (márpedig ugye más nem is tudnál) és a felni/gumi méret sem egzakt, akkor nem fog beleérni a kasztniba, mert azt pont úgy tervezték, hogy megállja a helyét az autó alatt. Tehát a kerékjáratban még el fog férni minden. Arra viszont számíts, hogy keményebb lesz a rugózás/rugózási komfort és attól függõen milyen a szett lehet szokatlanul keményebb is.

Legfeljebb pattogsz kissé az úton, persze nem úgy mint a gumilabda.


A pattogas az igy is megvan, mert az eleje az katasztrofa, amikor vettem a gepet, vezethetetlenul ramaty volt foleg a hatulja, folyton leszabalyzott a kiporgesgatlo, mert elengedte az aszfaltot, az cserelve lett, de most meg azert nem merek belemenni a kanyarba, mert ha van egy kis egyenetlenseg, akkor szepen megyek egyenesen beforditott kerekkel. Most kicsit sarkitva, de lengescsillapitot azt tuti cserelni kell benne, es akkor mar legyen allithato. A gumi nem mondanam, hogy egzakt, teljesen valtomeret 225/45R17. Megjelenos, de vannak ennel joval morbidabbak is ahogy en lattam ...
Koszi az okossagot, adtal egy kis onbizalmat


Nem akarlak költségekbe verni és elvileg nem szükséges, de mindezek után/közben futómût is ellenõriztetnék/állítattnék. Bár nem biztos hogy jól értettem, ahogy elmondtad miket csinál az autód azért megnézetném egy fasza futómûvesnél. Olyat keress ha drágább is, aki ért is hozzá és mindennap ezt csinálja, mert akkor gondod nem lehet. Így összességében fasza lenne minden.
Bevallom én nem ültetnék, mert kirázná a vesekövem, de ha neked ez a kívánságod, sok sikert hozzá!

MavericK
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz MavericK

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2009. július 13. hétfő, 18:01


kempelen írta:
MavericK írta:
Igen igy ertettem, tehat szettben lenne 4 lengescsillapito es a rugok egyutt. Arra lettem volna kivancsi, hogy ha csokken az auto hasmagassaga, akkor nyilvan kevesebb lesz a lengescsillapito mozgastere, es nem akarom, hogy ettol esetleg beleverjen a kerek a kasztniba. (Magyar utak ) Azert kerdeztem, hogy ettol elviekben kemenyebb is lesz a rugozas, ha jol gondolkozom.


Ha e46-ra készült szettet veszel (márpedig ugye más nem is tudnál) és a felni/gumi méret sem egzakt, akkor nem fog beleérni a kasztniba, mert azt pont úgy tervezték, hogy megállja a helyét az autó alatt. Tehát a kerékjáratban még el fog férni minden. Arra viszont számíts, hogy keményebb lesz a rugózás/rugózási komfort és attól függõen milyen a szett lehet szokatlanul keményebb is.

Legfeljebb pattogsz kissé az úton, persze nem úgy mint a gumilabda.


A pattogas az igy is megvan, mert az eleje az katasztrofa, amikor vettem a gepet, vezethetetlenul ramaty volt foleg a hatulja, folyton leszabalyzott a kiporgesgatlo, mert elengedte az aszfaltot, az cserelve lett, de most meg azert nem merek belemenni a kanyarba, mert ha van egy kis egyenetlenseg, akkor szepen megyek egyenesen beforditott kerekkel. Most kicsit sarkitva, de lengescsillapitot azt tuti cserelni kell benne, es akkor mar legyen allithato. A gumi nem mondanam, hogy egzakt, teljesen valtomeret 225/45R17. Megjelenos, de vannak ennel joval morbidabbak is ahogy en lattam ...
Koszi az okossagot, adtal egy kis onbizalmat

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. július 13. hétfő, 17:36


MavericK írta:
kempelen írta:
MavericK írta: Nezegettem allithato futomuvet a gephez, ugynez ki most ra is szanom magam a vetelre. Eloljaroban annyit, hogy a ket hatso lengescsillapitom nemreg lett cserelve mert teljesen szarok voltak, a ket elso meg nagyon ugy nez ki, hogy mostanaban lenne esedekes, de akkor ha megveszem a szettet, ertelemszeruen a szettben levo 4 lengescsillapito lesz beteve, igy az elsore mar nem koltenek. Kerdes az lenne, hogy az ilyen szettben arult lengescsillapitok azok hagyomanyosak, vagy kemenyebbek az allithatosag miatt? Vagy a rugok masok? Tudom ertetlen vagyok, de nekem fingom sincs ezekrol szakmailag, csak elotte azert erdeklodnek mielott veszek valamit


Gondolom úgy érted, hogy szettben vennél rugókat és lengéscsillapítókat?

Annyi röviden, a szettben árult lengéscsillapítók a szettben árult rugókhoz vannak gyártva/hangolva/kalibárlva. Abban a tartományban fejtik ki ideális hatásukat, ahol a rugó.

Ha nem jól értelmeztelek, akkor nekifutok még egyszer ha nem erre goldoltál.


Igen igy ertettem, tehat szettben lenne 4 lengescsillapito es a rugok egyutt. Arra lettem volna kivancsi, hogy ha csokken az auto hasmagassaga, akkor nyilvan kevesebb lesz a lengescsillapito mozgastere, es nem akarom, hogy ettol esetleg beleverjen a kerek a kasztniba. (Magyar utak ) Azert kerdeztem, hogy ettol elviekben kemenyebb is lesz a rugozas, ha jol gondolkozom.


Ha e46-ra készült szettet veszel (márpedig ugye más nem is tudnál) és a felni/gumi méret sem egzakt, akkor nem fog beleérni a kasztniba, mert azt pont úgy tervezték, hogy megállja a helyét az autó alatt. Tehát a kerékjáratban még el fog férni minden. Arra viszont számíts, hogy keményebb lesz a rugózás/rugózási komfort és attól függõen milyen a szett lehet szokatlanul keményebb is.

Legfeljebb pattogsz kissé az úton, persze nem úgy mint a gumilabda.


MavericK
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz MavericK

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2009. július 13. hétfő, 17:23


kempelen írta:
MavericK írta: Nezegettem allithato futomuvet a gephez, ugynez ki most ra is szanom magam a vetelre. Eloljaroban annyit, hogy a ket hatso lengescsillapitom nemreg lett cserelve mert teljesen szarok voltak, a ket elso meg nagyon ugy nez ki, hogy mostanaban lenne esedekes, de akkor ha megveszem a szettet, ertelemszeruen a szettben levo 4 lengescsillapito lesz beteve, igy az elsore mar nem koltenek. Kerdes az lenne, hogy az ilyen szettben arult lengescsillapitok azok hagyomanyosak, vagy kemenyebbek az allithatosag miatt? Vagy a rugok masok? Tudom ertetlen vagyok, de nekem fingom sincs ezekrol szakmailag, csak elotte azert erdeklodnek mielott veszek valamit


Gondolom úgy érted, hogy szettben vennél rugókat és lengéscsillapítókat?

Annyi röviden, a szettben árult lengéscsillapítók a szettben árult rugókhoz vannak gyártva/hangolva/kalibárlva. Abban a tartományban fejtik ki ideális hatásukat, ahol a rugó.

Ha nem jól értelmeztelek, akkor nekifutok még egyszer ha nem erre goldoltál.


Igen igy ertettem, tehat szettben lenne 4 lengescsillapito es a rugok egyutt. Arra lettem volna kivancsi, hogy ha csokken az auto hasmagassaga, akkor nyilvan kevesebb lesz a lengescsillapito mozgastere, es nem akarom, hogy ettol esetleg beleverjen a kerek a kasztniba. (Magyar utak ) Azert kerdeztem, hogy ettol elviekben kemenyebb is lesz a rugozas, ha jol gondolkozom.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. július 13. hétfő, 17:08


MavericK írta: Nezegettem allithato futomuvet a gephez, ugynez ki most ra is szanom magam a vetelre. Eloljaroban annyit, hogy a ket hatso lengescsillapitom nemreg lett cserelve mert teljesen szarok voltak, a ket elso meg nagyon ugy nez ki, hogy mostanaban lenne esedekes, de akkor ha megveszem a szettet, ertelemszeruen a szettben levo 4 lengescsillapito lesz beteve, igy az elsore mar nem koltenek. Kerdes az lenne, hogy az ilyen szettben arult lengescsillapitok azok hagyomanyosak, vagy kemenyebbek az allithatosag miatt? Vagy a rugok masok? Tudom ertetlen vagyok, de nekem fingom sincs ezekrol szakmailag, csak elotte azert erdeklodnek mielott veszek valamit


Gondolom úgy érted, hogy szettben vennél rugókat és lengéscsillapítókat?

Annyi röviden, a szettben árult lengéscsillapítók a szettben árult rugókhoz vannak gyártva/hangolva/kalibárlva. Abban a tartományban fejtik ki ideális hatásukat, ahol a rugó.

Ha nem jól értelmeztelek, akkor nekifutok még egyszer ha nem erre goldoltál.

MavericK
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz MavericK

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2009. július 13. hétfő, 17:00


Nezegettem allithato futomuvet a gephez, ugynez ki most ra is szanom magam a vetelre. Eloljaroban annyit, hogy a ket hatso lengescsillapitom nemreg lett cserelve mert teljesen szarok voltak, a ket elso meg nagyon ugy nez ki, hogy mostanaban lenne esedekes, de akkor ha megveszem a szettet, ertelemszeruen a szettben levo 4 lengescsillapito lesz beteve, igy az elsore mar nem koltenek. Kerdes az lenne, hogy az ilyen szettben arult lengescsillapitok azok hagyomanyosak, vagy kemenyebbek az allithatosag miatt? Vagy a rugok masok? Tudom ertetlen vagyok, de nekem fingom sincs ezekrol szakmailag, csak elotte azert erdeklodnek mielott veszek valamit

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. június 16. kedd, 17:17


Hali!

Egy gyors kérdés?

E36 - E46 elsõ rugói egyezhetnek?!

Realoemen semmit sem találtam róla...

Zotyi35d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 535d
Évjárat: 2006

státusz Zotyi35d

BMWfanatic

Elismertség: 0% (8 pont) | Hozzászólások: 913

Elküldve: 2008. április 01. kedd, 17:55


Diabolica!

Ezt örömmel látom
Bevallom kicsit stersszeltem,h jó lesz-e a szett
Úgy látom fa..a lett
Tennél fel egy oldalról készûlt képet is :

Köszi Zotyi30d

státusz Diabolica

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 296

Elküldve: 2008. április 01. kedd, 16:38


Nemrég vettem egy garnitúra rugót Zotyától, ma beszereltem, gondoltam leírom a csere menetét, hátha érdekel valakit.

Nem a 46-osba rendeltem tõle, mert az nagyon rendben van, az 540-es viszont iszonyat rondán állt, az elõdõm, valamit hekkelt a gyári rugón, túl magas volt az autó orra. A szerelés szempontjából nincs jelentõsége.

A csere a telók kivételével kezdõdik, azaz, kerék le, féknyereg le, stabilizátor pálcá felsõ csatlakozásnál szintén le. Ennyi bontás után a futómûvet ki lehet fordítani annyira, hogy a telók doblemezen lévõ felsõ három csavarjának levétele után azt ki lehet húzni a helyérõl, persze a leszorító csavart meg kell lazítani.


Utána célszerû satuba fogni a telót, és mehet rá fel a rugóösszehúzó. Ezzel csak óvatosan, van úgy, hogy eltörik, ha nem precízen van felhelyezve. Ha sikerült összehúzni a rugókat, a teleszkóp tetején le kell venni az ott lévõ tányérrögzítõcsavart (22-es kulcs). Az ellenanyáját egy tizes kulcsal kell megtartani, sarkalatos pont ez, könnyen le lehet nyalni az anyát, célszerû állítható csavarkulcsot rátenni inkább. Ha a tányér lejött , le lehet emelni a régi rugót.

Utána összehúzni az újat, és minden megy visszafelé. A képen jól látszik, hogy mennyivel rövidebb az új piros rugó. A szine mondjuk elég gáz, szívesebben vettem volna ha fekete, de szerencsére semmi sem látszik ki belõle. Ettõl függetlenül át lesz fújva mert ez nem tetszik benne.

A teló tetjén az önzárós anyát célszerû újra cserélni. Összeszerelésnél figyelni kell, hogy a telón lévõ oldal-jelzések szerint forgassuk be az alkatrészt a futómûbe.

Na aztán jöhet a másik három felfüggesztés.....nem nagy úgy az egész, de nekem azért volt vagy 45 perc egy rugó kicserélése.

Az eredmény viszont meglepõen jó, olyan finom lett a kocsi orra mint a vajaskalács, nem üt, nem ráz, mégis kemény, stabil,jól kanyarodik.

Az alsó képen látszik, hogy nem lett volna célszerû ennél jobban ültetni az orrát.



a végeredmény pedig: