John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. február 23. csütörtök, 19:29


Sziasztok ma 102 ig is felment kb 22 km alatt bár az utolsó fél km-et araszolva tettem meg földúton.Hűtőventillátor hány fokos víznél kapcsol? (Mintha nem hallanám bár elég halk venti...)

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. február 20. hétfő, 18:38


John írta: Sziasztok.Nekem is max 80 fokig melegszik be plusz 2 fokban,kérdésem,nekem csak 1 termosztátom van és nincs az egr-nek igaz? 4-km alatt csak 60 ig megy fel (olyankor még hideg a termosztát vízcsöve) és 9 km-után áll be középre de max 80 ig (kb 70 körül már langyosodik a termosz vízcső)Ez hideg időben normális vagy mennyinek kéne minimum lennie 2 fokban? Légtelenítés-t csak egyszer kell vagy mi a trükk? (állítólag többször is kell..) Kéziváltós M43b16
Szóval jó ez így vagy csereérett a termosztátom?



lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2017. február 20. hétfő, 18:19


Padre323i írta: Kíváncsi lennék a diesel tulajos kollégákra,hogy kinek mennyi mostanában a vízhőfok.
Az Én autóm,2003 150LE 20d,manuális,EGR hűtés nélkül,tehát csak nagy termosztát van benne,egész gyorsan felmelegszik,de nem hajlandó 80 fok fölé menni.
Haverom 2003-as,30d automata 204LE,EGR hűtéses,neki 30000km-el ezelőtt tettünk be 2 gyári termosztátot,neki is 80 a max,de inkább 76-78.
A nagy termosztát mindkettőben ugyanaz, 88 fokon kellene nyitnia,de ezt sosem éri el egyik sem,de nem is hűlnek vissza menet közben.


Városban tötymörgősen/ álldogálva 84c városon kívül 80-100-al, vagy a felett 89c, Fűtés az 20c-on van nekem, a venti pedig középálláson.( Benyomom az automatát, és a ventit középállásra állítom.)



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. február 20. hétfő, 18:20

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. február 20. hétfő, 15:32


Sziasztok.Nekem is max 80 fokig melegszik be plusz 2 fokban,kérdésem,nekem csak 1 termosztátom van és nincs az egr-nek igaz? 4-km alatt csak 60 ig megy fel (olyankor még hideg a termosztát vízcsöve) és 9 km-után áll be középre de max 80 ig (kb 70 körül már langyosodik a termosz vízcső)Ez hideg időben normális vagy mennyinek kéne minimum lennie 2 fokban? Légtelenítés-t csak egyszer kell vagy mi a trükk? (állítólag többször is kell..) Kéziváltós M43b16

Padre323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Padre323i

Fórumlakó

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 282

Elküldve: 2017. február 19. vasárnap, 06:38


Köszönöm Urak!
Holnap megy a 30d gyógyászatra,le lesz cserélve benne mind a 3 termosztát,kíváncsi leszek lesz-e változás.

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2017. február 17. péntek, 20:54


Tano írta:
Padre323i írta: Kíváncsi lennék a diesel tulajos kollégákra,hogy kinek mennyi mostanában a vízhőfok.
Az Én autóm,2003 150LE 20d,manuális,EGR hűtés nélkül,tehát csak nagy termosztát van benne,egész gyorsan felmelegszik,de nem hajlandó 80 fok fölé menni.
Haverom 2003-as,30d automata 204LE,EGR hűtéses,neki 30000km-el ezelőtt tettünk be 2 gyári termosztátot,neki is 80 a max,de inkább 76-78.
A nagy termosztát mindkettőben ugyanaz, 88 fokon kellene nyitnia,de ezt sosem éri el egyik sem,de nem is hűlnek vissza menet közben.


Nekem 84-88 között alakult az elmúlt hidegebb időkben is miután bemelegedett.


Nálam is A fűtés pár fokot levesz belőle.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2017. február 17. péntek, 20:52


Padre323i írta: Kíváncsi lennék a diesel tulajos kollégákra,hogy kinek mennyi mostanában a vízhőfok.
Az Én autóm,2003 150LE 20d,manuális,EGR hűtés nélkül,tehát csak nagy termosztát van benne,egész gyorsan felmelegszik,de nem hajlandó 80 fok fölé menni.
Haverom 2003-as,30d automata 204LE,EGR hűtéses,neki 30000km-el ezelőtt tettünk be 2 gyári termosztátot,neki is 80 a max,de inkább 76-78.
A nagy termosztát mindkettőben ugyanaz, 88 fokon kellene nyitnia,de ezt sosem éri el egyik sem,de nem is hűlnek vissza menet közben.


Nekem 84-88 között alakult az elmúlt hidegebb időkben is miután bemelegedett.


Padre323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Padre323i

Fórumlakó

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 282

Elküldve: 2017. február 17. péntek, 16:52


Kíváncsi lennék a diesel tulajos kollégákra,hogy kinek mennyi mostanában a vízhőfok.
Az Én autóm,2003 150LE 20d,manuális,EGR hűtés nélkül,tehát csak nagy termosztát van benne,egész gyorsan felmelegszik,de nem hajlandó 80 fok fölé menni.
Haverom 2003-as,30d automata 204LE,EGR hűtéses,neki 30000km-el ezelőtt tettünk be 2 gyári termosztátot,neki is 80 a max,de inkább 76-78.
A nagy termosztát mindkettőben ugyanaz, 88 fokon kellene nyitnia,de ezt sosem éri el egyik sem,de nem is hűlnek vissza menet közben.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. február 16. csütörtök, 11:09


Kabi írta:
nekem is hasonló problémám volt, 65 fokig melegedett fel csak a víz. első körben cseréltem a EGR termosztátot, mert ahhoz egyszerűbb volt hozzáférni. természetesen a probléma nem oldódott meg. Azután cseréltem a másikat is, aztán azóta jó a vízhőfok. Más kérdés, hogy ha legközelebb megint tönkremegy valamelyik, akkor hogy derül ki, melyik a ludas...


akkor kiszeded mindkettőt és leellenőrzöd melegvízben...
ezek leginkább anyagfáradásban mennek tönkre. ezért is írtam, hogy 10+ éves autónál inkább cserélje mindkettőt az ember. mert ha valamelyik jó is, akkor idő kérdése mikor adja meg magát. és mi fog a user eszébe jutni? hogy múltkor is ezt cseréltem, biztos megint ez rossz. ez az alap gondolkozás. persze lehet pont fején találja, de nem valószínű.

Kabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Kabi

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2017. február 16. csütörtök, 09:52


YELLOW írta:
Macska írta:
atus083 írta:
YELLOW írta:
atus083 írta:
YELLOW írta:
atus083 írta: Sziasztok!

Sokakhoz hasonlóan nagyon valószínű, hogy nem jól működik valamelyik termosztát vagy mindkettő az autómban. Bmw E46 2.0 D 2005-évjárat 150 l.

A hiba jelenség: A tegnapi nap folyamán vettem észre, hogy egy hosszabb úton nem áll be középre a mutató, majd a mai napon menetközben folyamatosan mérve a vízhőfokot (ELM327 + telefonon alkalmazás), kb 20 km autózás után a vízhőmérséklet 72°C-nál nem akart feljebb menni, mutató továbbra sincs középen..

Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy ilyen esetben melyik termosztátra jellemző a hibajelenség avagy érdemes kicserélni mindkettőt? Valamint, melyik márkát ajánlanátok?

Köszönöm a segítséget előre is!


az a helyzet, hogy ezt megmondani nem lehet. tipikus az a példa erre, hogy mindegy melyiket cseréled először, tutti a másik lesz a rossz. vagy mindkettő rosszalkodik már.
érdemes egyszerre cserélni mind a kettőt. nem olyan nagy összeg.
illetve megjegyzem, hogy az új is lehet kapásból rossz. számtalan példa van rá. még a jobb minőségekből, márkákból is előfordul. szóval előtte lábasban érdemes tesztelni. jobb ha van olyan elektromos vízforralód, amibe beépített hőmérő van. az sokat segít, hogy hány foknál is nyit.


Okés, rendben van és köszönöm a válaszodat, de annyit azért segítés még légyszíves, hogy a fent leírt jelenség egyértelműen termosztát hibára utal igaz?


valószínűleg igen. viszont nem teljesen kuka még, de csere érett.
ha minden igaz, bár nem írtad, az automata váltósoknál van egy zsalurendszer a hűtőnél. ami alap helyzetben nem járó motornál nyitva van. menet közben bezáródik, és a hőfoknak megfelelően nyit. ez lehet nem tud bezáródni, ha van ilyened. pl elmegy a vákuum, mert ha minden igaz az működteti.
illetve esetleg azt lehet még megnézni, hogy a ventid nem forog-e, mert lehet megy folyamatosan, bár annak hangja volna.


Manuális váltóval van szerelve. Mindenesetre ma megrendeltem mindkét termosztátot biztos ami biztos! Köszönöm a válaszokat!


Nekem ugyan ez volt a jelenség és az Egr termosztát volt rossz!!


én pedig tudom, hogy akinek ez volt a baja és cserélte az EGR termosztátot, annál kiderült a másik volt a rossz. vagy épp fordítva.
ezek is olyan alkatrészek, amik idővel tönkre mennek, elgyengülnek, stb.
tehát párban cserélni igen javallott. mivel árban nem vészes, így ezen agyalni, hogy melyiekt cseréljem, hogy tudok spórolni felesleges.

szerk.: mondjuk azt hozzáteszem, hogy etgyük fel az ember tudja, hogy cserélte mind a kettőt, majd 2 év múlva tönkre megy valamelyik, akkor nem kell cserélni csak a rosszat. de 12-17éves autóknál, amiknél feltételezhető, hogy még gyári van benne, ott ajánlatos.


nekem is hasonló problémám volt, 65 fokig melegedett fel csak a víz. első körben cseréltem a EGR termosztátot, mert ahhoz egyszerűbb volt hozzáférni. természetesen a probléma nem oldódott meg. Azután cseréltem a másikat is, aztán azóta jó a vízhőfok. Más kérdés, hogy ha legközelebb megint tönkremegy valamelyik, akkor hogy derül ki, melyik a ludas...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. február 15. szerda, 20:02


Macska írta:
atus083 írta:
YELLOW írta:
atus083 írta:
YELLOW írta:
atus083 írta: Sziasztok!

Sokakhoz hasonlóan nagyon valószínű, hogy nem jól működik valamelyik termosztát vagy mindkettő az autómban. Bmw E46 2.0 D 2005-évjárat 150 l.

A hiba jelenség: A tegnapi nap folyamán vettem észre, hogy egy hosszabb úton nem áll be középre a mutató, majd a mai napon menetközben folyamatosan mérve a vízhőfokot (ELM327 + telefonon alkalmazás), kb 20 km autózás után a vízhőmérséklet 72°C-nál nem akart feljebb menni, mutató továbbra sincs középen..

Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy ilyen esetben melyik termosztátra jellemző a hibajelenség avagy érdemes kicserélni mindkettőt? Valamint, melyik márkát ajánlanátok?

Köszönöm a segítséget előre is!


az a helyzet, hogy ezt megmondani nem lehet. tipikus az a példa erre, hogy mindegy melyiket cseréled először, tutti a másik lesz a rossz. vagy mindkettő rosszalkodik már.
érdemes egyszerre cserélni mind a kettőt. nem olyan nagy összeg.
illetve megjegyzem, hogy az új is lehet kapásból rossz. számtalan példa van rá. még a jobb minőségekből, márkákból is előfordul. szóval előtte lábasban érdemes tesztelni. jobb ha van olyan elektromos vízforralód, amibe beépített hőmérő van. az sokat segít, hogy hány foknál is nyit.


Okés, rendben van és köszönöm a válaszodat, de annyit azért segítés még légyszíves, hogy a fent leírt jelenség egyértelműen termosztát hibára utal igaz?


valószínűleg igen. viszont nem teljesen kuka még, de csere érett.
ha minden igaz, bár nem írtad, az automata váltósoknál van egy zsalurendszer a hűtőnél. ami alap helyzetben nem járó motornál nyitva van. menet közben bezáródik, és a hőfoknak megfelelően nyit. ez lehet nem tud bezáródni, ha van ilyened. pl elmegy a vákuum, mert ha minden igaz az működteti.
illetve esetleg azt lehet még megnézni, hogy a ventid nem forog-e, mert lehet megy folyamatosan, bár annak hangja volna.


Manuális váltóval van szerelve. Mindenesetre ma megrendeltem mindkét termosztátot biztos ami biztos! Köszönöm a válaszokat!


Nekem ugyan ez volt a jelenség és az Egr termosztát volt rossz!!


én pedig tudom, hogy akinek ez volt a baja és cserélte az EGR termosztátot, annál kiderült a másik volt a rossz. vagy épp fordítva.
ezek is olyan alkatrészek, amik idővel tönkre mennek, elgyengülnek, stb.
tehát párban cserélni igen javallott. mivel árban nem vészes, így ezen agyalni, hogy melyiekt cseréljem, hogy tudok spórolni felesleges.

szerk.: mondjuk azt hozzáteszem, hogy etgyük fel az ember tudja, hogy cserélte mind a kettőt, majd 2 év múlva tönkre megy valamelyik, akkor nem kell cserélni csak a rosszat. de 12-17éves autóknál, amiknél feltételezhető, hogy még gyári van benne, ott ajánlatos.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. február 15. szerda, 20:04

Macska
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Macska

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2017. február 15. szerda, 19:44


atus083 írta:
YELLOW írta:
atus083 írta:
YELLOW írta:
atus083 írta: Sziasztok!

Sokakhoz hasonlóan nagyon valószínű, hogy nem jól működik valamelyik termosztát vagy mindkettő az autómban. Bmw E46 2.0 D 2005-évjárat 150 l.

A hiba jelenség: A tegnapi nap folyamán vettem észre, hogy egy hosszabb úton nem áll be középre a mutató, majd a mai napon menetközben folyamatosan mérve a vízhőfokot (ELM327 + telefonon alkalmazás), kb 20 km autózás után a vízhőmérséklet 72°C-nál nem akart feljebb menni, mutató továbbra sincs középen..

Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy ilyen esetben melyik termosztátra jellemző a hibajelenség avagy érdemes kicserélni mindkettőt? Valamint, melyik márkát ajánlanátok?

Köszönöm a segítséget előre is!


az a helyzet, hogy ezt megmondani nem lehet. tipikus az a példa erre, hogy mindegy melyiket cseréled először, tutti a másik lesz a rossz. vagy mindkettő rosszalkodik már.
érdemes egyszerre cserélni mind a kettőt. nem olyan nagy összeg.
illetve megjegyzem, hogy az új is lehet kapásból rossz. számtalan példa van rá. még a jobb minőségekből, márkákból is előfordul. szóval előtte lábasban érdemes tesztelni. jobb ha van olyan elektromos vízforralód, amibe beépített hőmérő van. az sokat segít, hogy hány foknál is nyit.


Okés, rendben van és köszönöm a válaszodat, de annyit azért segítés még légyszíves, hogy a fent leírt jelenség egyértelműen termosztát hibára utal igaz?


valószínűleg igen. viszont nem teljesen kuka még, de csere érett.
ha minden igaz, bár nem írtad, az automata váltósoknál van egy zsalurendszer a hűtőnél. ami alap helyzetben nem járó motornál nyitva van. menet közben bezáródik, és a hőfoknak megfelelően nyit. ez lehet nem tud bezáródni, ha van ilyened. pl elmegy a vákuum, mert ha minden igaz az működteti.
illetve esetleg azt lehet még megnézni, hogy a ventid nem forog-e, mert lehet megy folyamatosan, bár annak hangja volna.


Manuális váltóval van szerelve. Mindenesetre ma megrendeltem mindkét termosztátot biztos ami biztos! Köszönöm a válaszokat!


Nekem ugyan ez volt a jelenség és az Egr termosztát volt rossz!!

atus083
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2006

státusz atus083

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2017. február 15. szerda, 18:41


YELLOW írta:
atus083 írta:
YELLOW írta:
atus083 írta: Sziasztok!

Sokakhoz hasonlóan nagyon valószínű, hogy nem jól működik valamelyik termosztát vagy mindkettő az autómban. Bmw E46 2.0 D 2005-évjárat 150 l.

A hiba jelenség: A tegnapi nap folyamán vettem észre, hogy egy hosszabb úton nem áll be középre a mutató, majd a mai napon menetközben folyamatosan mérve a vízhőfokot (ELM327 + telefonon alkalmazás), kb 20 km autózás után a vízhőmérséklet 72°C-nál nem akart feljebb menni, mutató továbbra sincs középen..

Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy ilyen esetben melyik termosztátra jellemző a hibajelenség avagy érdemes kicserélni mindkettőt? Valamint, melyik márkát ajánlanátok?

Köszönöm a segítséget előre is!


az a helyzet, hogy ezt megmondani nem lehet. tipikus az a példa erre, hogy mindegy melyiket cseréled először, tutti a másik lesz a rossz. vagy mindkettő rosszalkodik már.
érdemes egyszerre cserélni mind a kettőt. nem olyan nagy összeg.
illetve megjegyzem, hogy az új is lehet kapásból rossz. számtalan példa van rá. még a jobb minőségekből, márkákból is előfordul. szóval előtte lábasban érdemes tesztelni. jobb ha van olyan elektromos vízforralód, amibe beépített hőmérő van. az sokat segít, hogy hány foknál is nyit.


Okés, rendben van és köszönöm a válaszodat, de annyit azért segítés még légyszíves, hogy a fent leírt jelenség egyértelműen termosztát hibára utal igaz?


valószínűleg igen. viszont nem teljesen kuka még, de csere érett.
ha minden igaz, bár nem írtad, az automata váltósoknál van egy zsalurendszer a hűtőnél. ami alap helyzetben nem járó motornál nyitva van. menet közben bezáródik, és a hőfoknak megfelelően nyit. ez lehet nem tud bezáródni, ha van ilyened. pl elmegy a vákuum, mert ha minden igaz az működteti.
illetve esetleg azt lehet még megnézni, hogy a ventid nem forog-e, mert lehet megy folyamatosan, bár annak hangja volna.


Manuális váltóval van szerelve. Mindenesetre ma megrendeltem mindkét termosztátot biztos ami biztos! Köszönöm a válaszokat!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. február 15. szerda, 07:15


atus083 írta:
YELLOW írta:
atus083 írta: Sziasztok!

Sokakhoz hasonlóan nagyon valószínű, hogy nem jól működik valamelyik termosztát vagy mindkettő az autómban. Bmw E46 2.0 D 2005-évjárat 150 l.

A hiba jelenség: A tegnapi nap folyamán vettem észre, hogy egy hosszabb úton nem áll be középre a mutató, majd a mai napon menetközben folyamatosan mérve a vízhőfokot (ELM327 + telefonon alkalmazás), kb 20 km autózás után a vízhőmérséklet 72°C-nál nem akart feljebb menni, mutató továbbra sincs középen..

Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy ilyen esetben melyik termosztátra jellemző a hibajelenség avagy érdemes kicserélni mindkettőt? Valamint, melyik márkát ajánlanátok?

Köszönöm a segítséget előre is!


az a helyzet, hogy ezt megmondani nem lehet. tipikus az a példa erre, hogy mindegy melyiket cseréled először, tutti a másik lesz a rossz. vagy mindkettő rosszalkodik már.
érdemes egyszerre cserélni mind a kettőt. nem olyan nagy összeg.
illetve megjegyzem, hogy az új is lehet kapásból rossz. számtalan példa van rá. még a jobb minőségekből, márkákból is előfordul. szóval előtte lábasban érdemes tesztelni. jobb ha van olyan elektromos vízforralód, amibe beépített hőmérő van. az sokat segít, hogy hány foknál is nyit.


Okés, rendben van és köszönöm a válaszodat, de annyit azért segítés még légyszíves, hogy a fent leírt jelenség egyértelműen termosztát hibára utal igaz?


valószínűleg igen. viszont nem teljesen kuka még, de csere érett.
ha minden igaz, bár nem írtad, az automata váltósoknál van egy zsalurendszer a hűtőnél. ami alap helyzetben nem járó motornál nyitva van. menet közben bezáródik, és a hőfoknak megfelelően nyit. ez lehet nem tud bezáródni, ha van ilyened. pl elmegy a vákuum, mert ha minden igaz az működteti.
illetve esetleg azt lehet még megnézni, hogy a ventid nem forog-e, mert lehet megy folyamatosan, bár annak hangja volna.

atus083
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2006

státusz atus083

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2017. február 15. szerda, 07:06


YELLOW írta:
atus083 írta: Sziasztok!

Sokakhoz hasonlóan nagyon valószínű, hogy nem jól működik valamelyik termosztát vagy mindkettő az autómban. Bmw E46 2.0 D 2005-évjárat 150 l.

A hiba jelenség: A tegnapi nap folyamán vettem észre, hogy egy hosszabb úton nem áll be középre a mutató, majd a mai napon menetközben folyamatosan mérve a vízhőfokot (ELM327 + telefonon alkalmazás), kb 20 km autózás után a vízhőmérséklet 72°C-nál nem akart feljebb menni, mutató továbbra sincs középen..

Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy ilyen esetben melyik termosztátra jellemző a hibajelenség avagy érdemes kicserélni mindkettőt? Valamint, melyik márkát ajánlanátok?

Köszönöm a segítséget előre is!


az a helyzet, hogy ezt megmondani nem lehet. tipikus az a példa erre, hogy mindegy melyiket cseréled először, tutti a másik lesz a rossz. vagy mindkettő rosszalkodik már.
érdemes egyszerre cserélni mind a kettőt. nem olyan nagy összeg.
illetve megjegyzem, hogy az új is lehet kapásból rossz. számtalan példa van rá. még a jobb minőségekből, márkákból is előfordul. szóval előtte lábasban érdemes tesztelni. jobb ha van olyan elektromos vízforralód, amibe beépített hőmérő van. az sokat segít, hogy hány foknál is nyit.


Okés, rendben van és köszönöm a válaszodat, de annyit azért segítés még légyszíves, hogy a fent leírt jelenség egyértelműen termosztát hibára utal igaz?