norbeee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz norbeee

Fórumlakó

Elismertség: 9% (20 pont) | Hozzászólások: 206

Elküldve: 2013. december 01. vasárnap, 06:58


anubisz írta:
norbeee írta: Hali

320D 150LE 2003 GM fosváltóval...
Sajnos a mai napon a váltóolaj hűtőcsöve faldta a szolgálatot és a váltóolaj teljes mennyiségét a motortérbe fosta. Álmos reggel lévén ezt már csak 5 km megtétele után vettem észre mire kigyulladt a kontroll lámla kondenzcsíkot hagyva az aszfalton,de addigra folyadékszint a 0-ra redukálódott. Előre és hátramenetben is csak pörgött a motor. Hozzátenném hogy 2 napja már hidegben hátramenetben sem volt hajlandó működni. Továbbá 2,5 éve pont véletlenül vásárlás után már a 2-böl 3. ba váltáskor 400 rpm et lesett a fordulat a negyediket pedig 100 rpm csúszással tette. Hidegen éktelen morgó hangot adott ezen esetekben, de melegen 2000 felett úgy váltott mint a vaj. Ja és a 4-5 fokozat határán hinta palintába kezdett velem 200-300 fordulatot ingadozva. Eddig ezekkel még együtt tudtam élni. Nem foglalkoztam vele mivel mindenki fél milliós komplett felújítással fenyegetett, de a váltó ezt leszámítva konstans jól működöt tegnapig míg mondhatnám "teljesen kiszáradt".
Kérdésem az lenne hogy kibírta e vajon a kb 5-6 km es "száraz" futást, és rohanjak csere váltóért a bontóba, vagy nem sérülhetett annyira hogy fel lehessen újítani a korábbi 2-3 fokozatban jelentkező problémákat is megszüntetve? Kínomban már meg sem lepődök a 2, 5 fél év alatt ráköltött 900.000 ezer forint szervìzköltség után. Azért érdekes ez mert ha fel lehet újítani akkor használhatom még egy darabig, de ha veszek bontott váltót az lehet 1 hét után összeszarhatja magát.

Tanácsokat várok, előre is köszi.


viccelsz? nem olvastál még az automatákról? ha a konverterből elment az olaj vége a dalnak, lehet szét gyalulták egymást a lapátok. Arról nem is beszélve, nemrég olvastam, még az olajat se lehet teljesen leengedni,
Itt olvasgass, és rájössz,nagy a baj már.
http://www.automatavalto.eolda...valto.html
Nekem is lett cserélve az a cső, mert szivárgott,ami az olajhűtőtől megy a váltóhoz.

Re: Vectra C 2.2 GTS AF23
KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Unios Autójavító

2011.04.06 20:26

Tisztelt Jakatt!

Az AW5550 (AF23) tipusú sebességváltóban az olajcsere 13.000 Forintba kerül. Ez tartalmazza az olajat és a munkadíjat.
Mivel olajcserénél maximum a teljes töltőtérfogat felét lehet csak leengedni, ezért szoktuk javasolni a két egymást követő olajcserét, ami 23.000 Forintba kerül.

Lehet a BMW nél másképp van azt nem tudom, de nagy különbség nem lehet.
Ha szétment benne sok minden, jobb ha veszel egy bontottat, mert a generál sok 100 ezer, és lehet nem is lesz tökéletes soha.

Te voltál a fa..z, mivel ha néha a kocsi alá néztél volna láttad volna, hogy más szivárog az olaj, lehet még a motortérből is. Szerintem az autót már be se indítsd, hátha valami csoda folytán túl élte a váltó,még a nem megfelelő olaj is gajra teheti, nem hogy olaj nélküli futás.


Ja, és nem olyan fos váltó az, a BMW ezen váltója híresen megbízható,és sokat bír. minimum 250 ezret, de az enyémbe már van vagy 400 ezer, és még mindig simán vált, bár néha már idegesen kapcsol,nem vaj simán, de még mindig hibamentes.


Már akkor kevés volt benne az olaj, mikor hátramenetbe nem ment, már kevés volt az olaj a turbinába, aztán már nem is volt benne, azért nem kapcsolt csak pörgött a motor. Tehát az olaj nem 2 perc alatt ment el, már szivárgott biztos, aztán végleg megadta magát a cső, sőt ki tudja mióta nemvolt benne jó a szint,lehet azért szarakodott a váltód rég óta.


Garázsban parkolok, semmi olajfolyás nem volt az autó alatt... ahogy néztem a csővel van a gond, mire kigyulladt a kontrolllámpa és leálltam gyakorlatilag kifolyt belőle minden aminek a nagyrésze a tálcában gyűlt össze a motor alatt... A hátramenet más téma mert már haldoklott a váltó napok óta. Szinte nincs olyan nap hogy bele ne néznék a motortérbe főleg azóta hogy egy hete majdnem tüzet fogott a generátor miatt valami.
Ez sajnos egy pillanat alatt történt. Nem vagyok én se hülye csak reméltem hogy felújítható minthogy majd veszek egy bontott váltót ami ki tudja mennyit bír majd.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. december 01. vasárnap, 03:24


norbeee írta: Hali

320D 150LE 2003 GM fosváltóval...
Sajnos a mai napon a váltóolaj hűtőcsöve faldta a szolgálatot és a váltóolaj teljes mennyiségét a motortérbe fosta. Álmos reggel lévén ezt már csak 5 km megtétele után vettem észre mire kigyulladt a kontroll lámla kondenzcsíkot hagyva az aszfalton,de addigra folyadékszint a 0-ra redukálódott. Előre és hátramenetben is csak pörgött a motor. Hozzátenném hogy 2 napja már hidegben hátramenetben sem volt hajlandó működni. Továbbá 2,5 éve pont véletlenül vásárlás után már a 2-böl 3. ba váltáskor 400 rpm et lesett a fordulat a negyediket pedig 100 rpm csúszással tette. Hidegen éktelen morgó hangot adott ezen esetekben, de melegen 2000 felett úgy váltott mint a vaj. Ja és a 4-5 fokozat határán hinta palintába kezdett velem 200-300 fordulatot ingadozva. Eddig ezekkel még együtt tudtam élni. Nem foglalkoztam vele mivel mindenki fél milliós komplett felújítással fenyegetett, de a váltó ezt leszámítva konstans jól működöt tegnapig míg mondhatnám "teljesen kiszáradt".
Kérdésem az lenne hogy kibírta e vajon a kb 5-6 km es "száraz" futást, és rohanjak csere váltóért a bontóba, vagy nem sérülhetett annyira hogy fel lehessen újítani a korábbi 2-3 fokozatban jelentkező problémákat is megszüntetve? Kínomban már meg sem lepődök a 2, 5 fél év alatt ráköltött 900.000 ezer forint szervìzköltség után. Azért érdekes ez mert ha fel lehet újítani akkor használhatom még egy darabig, de ha veszek bontott váltót az lehet 1 hét után összeszarhatja magát.

Tanácsokat várok, előre is köszi.


viccelsz? nem olvastál még az automatákról? ha a konverterből elment az olaj vége a dalnak, lehet szét gyalulták egymást a lapátok. Arról nem is beszélve, nemrég olvastam, még az olajat se lehet teljesen leengedni,
Itt olvasgass, és rájössz,nagy a baj már.
http://www.automatavalto.eolda...valto.html
Nekem is lett cserélve az a cső, mert szivárgott,ami az olajhűtőtől megy a váltóhoz.

Re: Vectra C 2.2 GTS AF23
KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Unios Autójavító

2011.04.06 20:26

Tisztelt Jakatt!

Az AW5550 (AF23) tipusú sebességváltóban az olajcsere 13.000 Forintba kerül. Ez tartalmazza az olajat és a munkadíjat.
Mivel olajcserénél maximum a teljes töltőtérfogat felét lehet csak leengedni, ezért szoktuk javasolni a két egymást követő olajcserét, ami 23.000 Forintba kerül.

Lehet a BMW nél másképp van azt nem tudom, de nagy különbség nem lehet.
Ha szétment benne sok minden, jobb ha veszel egy bontottat, mert a generál sok 100 ezer, és lehet nem is lesz tökéletes soha.

Te voltál a fa..z, mivel ha néha a kocsi alá néztél volna láttad volna, hogy más szivárog az olaj, lehet még a motortérből is. Szerintem az autót már be se indítsd, hátha valami csoda folytán túl élte a váltó,még a nem megfelelő olaj is gajra teheti, nem hogy olaj nélküli futás.


Ja, és nem olyan fos váltó az, a BMW ezen váltója híresen megbízható,és sokat bír. minimum 250 ezret, de az enyémbe már van vagy 400 ezer, és még mindig simán vált, bár néha már idegesen kapcsol,nem vaj simán, de még mindig hibamentes.


Már akkor kevés volt benne az olaj, mikor hátramenetbe nem ment, már kevés volt az olaj a turbinába, aztán már nem is volt benne, azért nem kapcsolt csak pörgött a motor. Tehát az olaj nem 2 perc alatt ment el, már szivárgott biztos, aztán végleg megadta magát a cső, sőt ki tudja mióta nemvolt benne jó a szint,lehet azért szarakodott a váltód rég óta.

Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2013. december 01. vasárnap, 03:32

norbeee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz norbeee

Fórumlakó

Elismertség: 9% (20 pont) | Hozzászólások: 206

Elküldve: 2013. november 30. szombat, 22:02


Hali

320D 150LE 2003 GM fosváltóval...
Sajnos a mai napon a váltóolaj hűtőcsöve faldta a szolgálatot és a váltóolaj teljes mennyiségét a motortérbe fosta. Álmos reggel lévén ezt már csak 5 km megtétele után vettem észre mire kigyulladt a kontroll lámla kondenzcsíkot hagyva az aszfalton,de addigra folyadékszint a 0-ra redukálódott. Előre és hátramenetben is csak pörgött a motor. Hozzátenném hogy 2 napja már hidegben hátramenetben sem volt hajlandó működni. Továbbá 2,5 éve pont véletlenül vásárlás után már a 2-böl 3. ba váltáskor 400 rpm et lesett a fordulat a negyediket pedig 100 rpm csúszással tette. Hidegen éktelen morgó hangot adott ezen esetekben, de melegen 2000 felett úgy váltott mint a vaj. Ja és a 4-5 fokozat határán hinta palintába kezdett velem 200-300 fordulatot ingadozva. Eddig ezekkel még együtt tudtam élni. Nem foglalkoztam vele mivel mindenki fél milliós komplett felújítással fenyegetett, de a váltó ezt leszámítva konstans jól működöt tegnapig míg mondhatnám "teljesen kiszáradt".
Kérdésem az lenne hogy kibírta e vajon a kb 5-6 km es "száraz" futást, és rohanjak csere váltóért a bontóba, vagy nem sérülhetett annyira hogy fel lehessen újítani a korábbi 2-3 fokozatban jelentkező problémákat is megszüntetve? Kínomban már meg sem lepődök a 2, 5 fél év alatt ráköltött 900.000 ezer forint szervìzköltség után. Azért érdekes ez mert ha fel lehet újítani akkor használhatom még egy darabig, de ha veszek bontott váltót az lehet 1 hét után összeszarhatja magát.

Tanácsokat várok, előre is köszi.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2007

státusz njung

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2013. november 16. szombat, 10:33


njung írta: Sziasztok,

A napokban vásároltam egy 2007-es évjáratú 316i-t, manuális váltóval.
Azt vettem észre, hogy mind alapjáraton mind sebességben folyamatosan remeg a váltókar.
Az autón nem érződik, illetve a váltás is működik.
A kereskedő szerint ez normális jelenség, de én nem vagyok erről meggyőződve.

Van ötlet, hogy merre tovább, esetleg hova vigyem megnézetni (Budapest)?

Köszi,
N.


Nos, elvittem egy szerelőhöz, aki azt állapította meg, hogy nagy valószínűséggel lendkerék+kuplung csere szükséges.

Most megyek vissza a kereskedőhöz, aki a budakalászi szervizben szintén megnézeti.
Idáig nem sikersztori.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2007

státusz njung

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2013. november 14. csütörtök, 23:09


Sziasztok,

A napokban vásároltam egy 2007-es évjáratú 316i-t, manuális váltóval.
Azt vettem észre, hogy mind alapjáraton mind sebességben folyamatosan remeg a váltókar.
Az autón nem érződik, illetve a váltás is működik.
A kereskedő szerint ez normális jelenség, de én nem vagyok erről meggyőződve.

Van ötlet, hogy merre tovább, esetleg hova vigyem megnézetni (Budapest)?

Köszi,
N.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2001

státusz balagebmw

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2013. november 10. vasárnap, 12:55


gdobos02 írta:
compact írta:
gdobos02 írta: Sziasztok, a véleményetekre lennék kíváncsi. a váltó holtjátéka elég nagy, illetve 5-ből alapállásba néha nehezen ugrik vissza, és 1-be is nehéz berakni. a kuplungal nincs probléma. Nem tudom, hogy a rudazat gyűrűk cseréje megoldaná e a problémát vagy a váltóval van valami gond.
e46 318d 5-s váltó.


Váltó le, van pár kis dugattyú és rugó ami kopása és törése miatt van a tünet.
Nem egyszerű mutatvány viszont ha normálisan van megcsinálva, utánna olyan, mint az új.



Köszi muszáj lesz megcsinálni mert rettenetesen idegesít, ráadásul be vagyok szarva hogy egyszere ott maradok valahol. Bíztam benne hogy a váltó bontogatása nélkül is menni fog, de nincs más hátra...előre.


Sziasztok!!!Érdeklődnék hogy neked megoldódott a problémád a váltóval?Mert nekem ugyan ezt produkálja.Ha igen akkor segíthetnél.Drága mutatvány volt?köszi

norbeee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz norbeee

Fórumlakó

Elismertség: 9% (20 pont) | Hozzászólások: 206

Elküldve: 2013. november 07. csütörtök, 18:26


YELLOW írta:
norbeee írta: Sziasztok!

Lenne egy pár bugyuta kérdésem remélem valaki majd válaszol rá.
320D automatánál 1.-esben vagy kettesben indul el? 2,5 év után most figyeltem meg hogy 1esben kezd gurulni Csak mert minden automata autóm ami volt eddig az 2.-esben indult.

Másik: Lehet programozni a váltót? mármint olyan értelemben hogy mikor/mikor ne, milyen fordulatszám alatt ne váltson 2-3 ba és így tovább. Nekem egy haldokló váltóm van, ami 2 éve az istennek sem akar tönkremenni, de ha nem tenné 3.-ba 1600as fordulat alatt még lehet fel sem tűnne hogy nem jól működik.
Illetve szerintem a konverter/wandler szar benne, vagyis minden arra utal, van olyan váltós aki külön kérésre csak ezt újítaná fel? Mert akivel eddig beszéltem mindenki komplett felújítással fenyegetett 4-500 ezerért, csak teljes felújítást vállalt. Pedig fordulaton úgy vált mint a vaj, de ha nincs neki nyomva akkor mintha csúszna/ütne, libegne a fordulatszám mérő.

Köszi előre is.


nem próbáltatok még rajta programot frissíteni esetleg?


Az már megvolt, Miki csinálta


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2013. november 07. csütörtök, 13:38


norbeee írta: Sziasztok!

Lenne egy pár bugyuta kérdésem remélem valaki majd válaszol rá.
320D automatánál 1.-esben vagy kettesben indul el? 2,5 év után most figyeltem meg hogy 1esben kezd gurulni Csak mert minden automata autóm ami volt eddig az 2.-esben indult.

Másik: Lehet programozni a váltót? mármint olyan értelemben hogy mikor/mikor ne, milyen fordulatszám alatt ne váltson 2-3 ba és így tovább. Nekem egy haldokló váltóm van, ami 2 éve az istennek sem akar tönkremenni, de ha nem tenné 3.-ba 1600as fordulat alatt még lehet fel sem tűnne hogy nem jól működik.
Illetve szerintem a konverter/wandler szar benne, vagyis minden arra utal, van olyan váltós aki külön kérésre csak ezt újítaná fel? Mert akivel eddig beszéltem mindenki komplett felújítással fenyegetett 4-500 ezerért, csak teljes felújítást vállalt. Pedig fordulaton úgy vált mint a vaj, de ha nincs neki nyomva akkor mintha csúszna/ütne, libegne a fordulatszám mérő.

Köszi előre is.


nem próbáltatok még rajta programot frissíteni esetleg?

norbeee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz norbeee

Fórumlakó

Elismertség: 9% (20 pont) | Hozzászólások: 206

Elküldve: 2013. november 07. csütörtök, 13:36


Sziasztok!

Lenne egy pár bugyuta kérdésem remélem valaki majd válaszol rá.
320D automatánál 1.-esben vagy kettesben indul el? 2,5 év után most figyeltem meg hogy 1esben kezd gurulni Csak mert minden automata autóm ami volt eddig az 2.-esben indult.

Másik: Lehet programozni a váltót? mármint olyan értelemben hogy mikor/mikor ne, milyen fordulatszám alatt ne váltson 2-3 ba és így tovább. Nekem egy haldokló váltóm van, ami 2 éve az istennek sem akar tönkremenni, de ha nem tenné 3.-ba 1600as fordulat alatt még lehet fel sem tűnne hogy nem jól működik.
Illetve szerintem a konverter/wandler szar benne, vagyis minden arra utal, van olyan váltós aki külön kérésre csak ezt újítaná fel? Mert akivel eddig beszéltem mindenki komplett felújítással fenyegetett 4-500 ezerért, csak teljes felújítást vállalt. Pedig fordulaton úgy vált mint a vaj, de ha nincs neki nyomva akkor mintha csúszna/ütne, libegne a fordulatszám mérő.

Köszi előre is.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz senna

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2013. november 03. vasárnap, 10:40


Üdv. BMW X3 2004-es 3.0 Diesel automataváltó hibás,tud valaki olcsó bontott váltót vagy jó javító műhelyt? Mennyiért szokták ezt bontottan eladni vagy cserélni felujitottra? Neten láttam 250.000ft ért felujitottat,azt megszabad venni?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2013. november 01. péntek, 11:27


Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
mrpamacs írta: Sziasztok

E46 320i 99/12-havi Touring kézi váltósnál a váltó alatt van védő műanyag ami a felverődő mocsoktól védené meg a dolgokat? A szerviz szerint lennie kéne, de a bontóban nem találnak. Ha esetleg tudja valaki a számát akkor azt is megköszönném.



A motor alatt tuti van.

Klokkerholm cikkszám:0061796. Váltó alattiról nem tudok, bár lehet én tudom rosszul. Majd jön valaki aki pontosan tudja.


váltó alatt egy merevítő lemez van keresztbe. vagy nekem is hiányzik. én még E46-on nem láttam ott semmit.


Nekem is az van. Én sem láttam még sor6 alatt sem műanyagborítást a váltónál.


A 136 lovas 20d-nek van a váltó alatt is műanyag borítás. Itt az 1-es elem. Lehet ezt fel lehet rakni a benyásra is, mégha annál nem is írja az ETK?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. november 01. péntek, 08:29


YELLOW írta:
Pocses írta:
mrpamacs írta: Sziasztok

E46 320i 99/12-havi Touring kézi váltósnál a váltó alatt van védő műanyag ami a felverődő mocsoktól védené meg a dolgokat? A szerviz szerint lennie kéne, de a bontóban nem találnak. Ha esetleg tudja valaki a számát akkor azt is megköszönném.



A motor alatt tuti van.

Klokkerholm cikkszám:0061796. Váltó alattiról nem tudok, bár lehet én tudom rosszul. Majd jön valaki aki pontosan tudja.


váltó alatt egy merevítő lemez van keresztbe. vagy nekem is hiányzik. én még E46-on nem láttam ott semmit.


Nekem is az van. Én sem láttam még sor6 alatt sem műanyagborítást a váltónál.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2013. november 01. péntek, 08:27


Pocses írta:
mrpamacs írta: Sziasztok

E46 320i 99/12-havi Touring kézi váltósnál a váltó alatt van védő műanyag ami a felverődő mocsoktól védené meg a dolgokat? A szerviz szerint lennie kéne, de a bontóban nem találnak. Ha esetleg tudja valaki a számát akkor azt is megköszönném.



A motor alatt tuti van.

Klokkerholm cikkszám:0061796. Váltó alattiról nem tudok, bár lehet én tudom rosszul. Majd jön valaki aki pontosan tudja.


váltó alatt egy merevítő lemez van keresztbe. vagy nekem is hiányzik. én még E46-on nem láttam ott semmit.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. november 01. péntek, 08:19


mrpamacs írta: Sziasztok

E46 320i 99/12-havi Touring kézi váltósnál a váltó alatt van védő műanyag ami a felverődő mocsoktól védené meg a dolgokat? A szerviz szerint lennie kéne, de a bontóban nem találnak. Ha esetleg tudja valaki a számát akkor azt is megköszönném.



A motor alatt tuti van.

Klokkerholm cikkszám:0061796. Váltó alattiról nem tudok, bár lehet én tudom rosszul. Majd jön valaki aki pontosan tudja.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz mrpamacs

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2013. november 01. péntek, 08:09


Sziasztok

E46 320i 99/12-havi Touring kézi váltósnál a váltó alatt van védő műanyag ami a felverődő mocsoktól védené meg a dolgokat? A szerviz szerint lennie kéne, de a bontóban nem találnak. Ha esetleg tudja valaki a számát akkor azt is megköszönném.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. november 01. péntek, 08:10