John fórum hozzászólásai

John Elküldve: 2023-02-07 11:31 diagnosztikai programok


Sziasztok.Nem tudom jó helyre írok-e de Óracsoportom semmit nem mutat kivéve az Asc és az öv csatolás ikont.Nem tudok semmi vezérlővel kommunikálni még a rádióval sem se az Lsz-el talán az Asc-vel igen meg a légzsákkal kb.Kérdésem lényege hogy úgy tudom a műszerfal egy getaway is egyben és elvileg azért sem tudok belépni a vezérlőkbe viszont leginkább a kérdésem lényege az lenne hogy:Melyik megoldás gazdaságosabb? Venni bontva egy óracsoportot vagy van-e olyan lehetőség hogy kimondottan az óracsoport nyáklapján a hibás egységet kicseréltetni,illetve egy teszterre rá dugni? A gyakorlat mit mutat? 7-év után ilyen bosszantó hibát,bár állítólag típusbetegség de ennél nagyobb baja ne legyen

John Elküldve: 2022-04-17 10:51 Társalgó

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta: Belépett a gép a 100 ezresek táborába


én minap a 130ezerbe.
újabban többet járok vele, a kicsi melóst szerelem, karbantartom.
ma csak ~700km-t mentem, ebből 80 volt sajáttal, a többi céges. idejét nem tudom, mikor mentem ennyit egy nap alatt... talán soha


A miénk sem megy sokat (8 év alatt 58 ezer) mondjuk ennek a nagy része hosszú út...melósnak van másik...ha nem mész vele 4 évig semmit akkor utol érlek kilométerben


hát ha csak akkor mentem volna vele, amikor valóban kellett volna és csak annyit, amit kellett volna, akkor 90ezer környékén járnék.

Tegnap én a 260.000 -be az M43tu-val


azt néztem, ha bármelyik 2 autómat összeadom, akkor nekem is meg van a 250ezer km

Nekem csak 1-van de napi használatban van, eleve 195.500 km-el vettem 2016-ban,6-év után tartok 260.-nál kb

John Elküldve: 2022-04-03 13:25 Társalgó

YELLOW írta:
feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta: Belépett a gép a 100 ezresek táborába


én minap a 130ezerbe.
újabban többet járok vele, a kicsi melóst szerelem, karbantartom.
ma csak ~700km-t mentem, ebből 80 volt sajáttal, a többi céges. idejét nem tudom, mikor mentem ennyit egy nap alatt... talán soha


A miénk sem megy sokat (8 év alatt 58 ezer) mondjuk ennek a nagy része hosszú út...melósnak van másik...ha nem mész vele 4 évig semmit akkor utol érlek kilométerben


hát ha csak akkor mentem volna vele, amikor valóban kellett volna és csak annyit, amit kellett volna, akkor 90ezer környékén járnék.

Tegnap én a 260.000 -be az M43tu-val

John Elküldve: 2021-10-10 18:32 E46 futómű állítás

YELLOW írta:
John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Visszatérve de konkrétan a futómű állításnál azt mondták nekem hogy:"Rövidtávon nem de hosszú távon az állítás után is csipegetni fogja a jobb oldali gumi külső szélét és a bal oldali gumi belső szélét mert valószínűleg kaphatott valahol valamikor egy ütést a csonkálvány.." az alábbi értékeket nyomtatta ki:
Mindamellett utólag gondolkodtam hogy jól tudom hogy ahol az teleszkóp fenti csavarjai vannak pont ezen lehet állítani? (Mellesleg mióta nálam van egyszer sem kapott ekkora ütést bár igaz Tanyán laktam 5-évig de mindig lassan mentem..)


most nem bogarászom ki az értékeket, de elmondható, hogy a legtöbb helyen tök hüJék hozzá, és nem tudnak futóművet állítani. odáig terjed ki a tudomány, hogy a kormány összekötőn állítanak, és ezért fizetsz 8-20ezer Ft-ot. aztán rámondják mindenre, hogy nem lehet állítani, vagy sérült, deformált. katasztrófa, ami van.

Ahogy Vágó István mondaná:Végtelenül egyetértek!!! A hátsókeréknél is én említettem nekik hogy állítható,de az ki ment a fejemből hogy az első telók felső csavarjain is ha jól tudom pont azt lehet állítani amit említett hogy a kerék függőleges fokát.Mind1 itt Keleten alug van profi,Lehet egyszer átmegyek Budaörsre ott ismerek szakembert de idén már feladom.Vagy tanulmányozom hogy kell a telónál állítani pedig láttam pár videót anno...


Konkrétan erre gondolok hogy ezt a lépést kihagyták:https:A link neve


ja, hogy ott állítható?
én nem tudtam. azt hittem ott fix furat van. mármint egy kerek, nem ovális. ugye nekem raktak be még anno ültető rugót, de nálam nem látszik semmi, vagy ugyanoda húzták le...
valószínű ők sem tudták, hogy lehet ott. az a szomorú, hogy amikor elviszi az ember, a gépnek rögtön fel kellene dobni az adott autóhoz, hol és mit lehet állítani. lehet van, ami feldobja, de a szerelőnek is utána kellene nézni. több szerelős adatbázis dobja. mondjuk még én sem néztem, nem volt dolgom vele.

Igen de szerintem mivel a Forgalmim sem kérték el hogy alvázszám alapján kérjenek le bármit is,ránéztek Bmw Bmw ennyi.. Mondjuk el sem vittem volna beállítatni ha előtte nem cserélek párban új lengőkarokat meg kormányösszekötő stb,az 5-évig tanyasi kátyús utak adtak neki pedig volt amikor csak 2-es alapjáraton mertem menni a szar főúton
ami 5-év alatt épült meg kb 4_km... Ami fura hogy mielőtt lengőkarokat nem cseréltettem nem ette a gumikat csak utána,e-szerint igaz lehet a mondás hogy bármit cserélünk a futóműnél be kell utána állítani,csak az bosszant hogy mindent megtettem az ügy érdekében mégsem tökéletes a beállítás. Szomorú az élet ilyenkor...

John Elküldve: 2021-10-10 16:52 E46 futómű állítás

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Visszatérve de konkrétan a futómű állításnál azt mondták nekem hogy:"Rövidtávon nem de hosszú távon az állítás után is csipegetni fogja a jobb oldali gumi külső szélét és a bal oldali gumi belső szélét mert valószínűleg kaphatott valahol valamikor egy ütést a csonkálvány.." az alábbi értékeket nyomtatta ki:
Mindamellett utólag gondolkodtam hogy jól tudom hogy ahol az teleszkóp fenti csavarjai vannak pont ezen lehet állítani? (Mellesleg mióta nálam van egyszer sem kapott ekkora ütést bár igaz Tanyán laktam 5-évig de mindig lassan mentem..)


most nem bogarászom ki az értékeket, de elmondható, hogy a legtöbb helyen tök hüJék hozzá, és nem tudnak futóművet állítani. odáig terjed ki a tudomány, hogy a kormány összekötőn állítanak, és ezért fizetsz 8-20ezer Ft-ot. aztán rámondják mindenre, hogy nem lehet állítani, vagy sérült, deformált. katasztrófa, ami van.

Ahogy Vágó István mondaná:Végtelenül egyetértek!!! A hátsókeréknél is én említettem nekik hogy állítható,de az ki ment a fejemből hogy az első telók felső csavarjain is ha jól tudom pont azt lehet állítani amit említett hogy a kerék függőleges fokát.Mind1 itt Keleten alug van profi,Lehet egyszer átmegyek Budaörsre ott ismerek szakembert de idén már feladom.Vagy tanulmányozom hogy kell a telónál állítani pedig láttam pár videót anno...


Konkrétan erre gondolok hogy ezt a lépést kihagyták:https:A link neve

John Elküldve: 2021-10-09 22:50 E46 futómű állítás

YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Visszatérve de konkrétan a futómű állításnál azt mondták nekem hogy:"Rövidtávon nem de hosszú távon az állítás után is csipegetni fogja a jobb oldali gumi külső szélét és a bal oldali gumi belső szélét mert valószínűleg kaphatott valahol valamikor egy ütést a csonkálvány.." az alábbi értékeket nyomtatta ki:
Mindamellett utólag gondolkodtam hogy jól tudom hogy ahol az teleszkóp fenti csavarjai vannak pont ezen lehet állítani? (Mellesleg mióta nálam van egyszer sem kapott ekkora ütést bár igaz Tanyán laktam 5-évig de mindig lassan mentem..)


most nem bogarászom ki az értékeket, de elmondható, hogy a legtöbb helyen tök hüJék hozzá, és nem tudnak futóművet állítani. odáig terjed ki a tudomány, hogy a kormány összekötőn állítanak, és ezért fizetsz 8-20ezer Ft-ot. aztán rámondják mindenre, hogy nem lehet állítani, vagy sérült, deformált. katasztrófa, ami van.

Ahogy Vágó István mondaná:Végtelenül egyetértek!!! A hátsókeréknél is én említettem nekik hogy állítható,de az ki ment a fejemből hogy az első telók felső csavarjain is ha jól tudom pont azt lehet állítani amit említett hogy a kerék függőleges fokát.Mind1 itt Keleten alug van profi,Lehet egyszer átmegyek Budaörsre ott ismerek szakembert de idén már feladom.Vagy tanulmányozom hogy kell a telónál állítani pedig láttam pár videót anno...

John Elküldve: 2021-10-09 20:16 E46 futómű állítás

Sziasztok.Visszatérve de konkrétan a futómű állításnál azt mondták nekem hogy:"Rövidtávon nem de hosszú távon az állítás után is csipegetni fogja a jobb oldali gumi külső szélét és a bal oldali gumi belső szélét mert valószínűleg kaphatott valahol valamikor egy ütést a csonkálvány.." az alábbi értékeket nyomtatta ki:
Mindamellett utólag gondolkodtam hogy jól tudom hogy ahol az teleszkóp fenti csavarjai vannak pont ezen lehet állítani? (Mellesleg mióta nálam van egyszer sem kapott ekkora ütést bár igaz Tanyán laktam 5-évig de mindig lassan mentem..)

John Elküldve: 2021-10-05 20:15 Olajcsere

YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Bagatel kérdés tán volt már rá válasz.Olyan kérdésem lenne hogy miért van az hogy lenullázom olajcsere után a visszaszámlálót,és valaki fel tudná sorolni (Tudom hogy nem a valós Km-et számol hanem átlagol..)tételesen hogy milyen paramétereket vesz figyelembe mivel kb vagy 60 Km-et megtettem azóta és ugyanannyi az érték...


ha jól emlékszem 50km-ként figyel. de ha nem hajtottad, nem fog csökkenni. ugyanis rugalmas a periódus. ha az 50km alatt 1x sem indítottál újra, neki az jó.
figyeli az üzemanyagfogyasztást, a fordulatszámot, a külső hőmérsékletet, a motor hőfokát, mennyi indítás volt adott szakaszokban, közben felmelegedett-e a motor, vagy sem. nagyjából ennyi, de még tuti néz valamit.

Köszönöm a 60-at csak kb-re írtam de köszi a választ mert haver nekem erre azt mondta nekem hogy:"Hülye vagy..." és jól kiröhögött hogy nem néz az semmit.De Rémlett valami hogy átlagol Viszont érdekes hogy legutóbb (Bár igaz hogy 8-10.000-nél többet nem szoktam két olajcsere között elmenni de a 6000-es beállításomnál még volt 1400 Km-ezért is gyanakodtam de leginkább 8000-nél már cserélem magamnak az a biztos )

John Elküldve: 2021-10-05 13:29 Olajcsere

Sziasztok.Bagatel kérdés tán volt már rá válasz.Olyan kérdésem lenne hogy miért van az hogy lenullázom olajcsere után a visszaszámlálót,és valaki fel tudná sorolni (Tudom hogy nem a valós Km-et számol hanem átlagol..)tételesen hogy milyen paramétereket vesz figyelembe mivel kb vagy 60 Km-et megtettem azóta és ugyanannyi az érték...

John Elküldve: 2021-10-02 16:29 Társalgó

Bitu79 írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Nem tudom hová illene a téma de itt kérdezném hogy.Ma voltam futóműállításon és vagy én vagyok skizó de csak miután hazaértem utána vettem észre pont azon az oldalon ahol a futóműves értelemszerűen benyúlva mozgatta a kormányt és a tükröm fényezése vagy inkább a lakkozása felhójagozódott.Létezik hogy valami vegyszer lehetett a ruháján amikor a tükörre könyökölt és lemarta nekem mire hazaértem vagy ennyi idő alatt kb 30-40-perc fejti ki a hatását? Kérdésem lényege hogy itt is az érvényes hogy "Kasszától való távozás után nem fogadunk el reklamációt.."? Meg ugye Pont Péntek van és Hétfőig ki sem nyitnak. (Annyit megjegyeznék hogy nagyon rendesek voltak és aznap fogadtak és kormányösszekötőt is cseréltek még meg is dicsértem őket milyen rendesek és gyorsak!)Így néz ki: :'(

szerintem már úgy is mindegy. esetleg próbálj meg egy kis fékfolyadékot a még ép lakkra cseppenteni a tükörre. ha feljön, akkor meg van a bűnös.
de nem lehet, hogy a tükör neked le van fóliázva egy átlátszó fóliával? és az vált el?

Nálam van 5-éve de én nem fóliáztattam le,előttem a nő volt a 2.-tulaj 10-évig de nem hinném mer középkorú 50 feletti csaj.De úgy fogom fel inkább hogy jobb mintha az ajtót marta volna meg,de ezért nem szeretem a szerelőket (Neki dőlnek meg hasonló,a rosszabbik amikor a kasztnira teszik a szerszámot ) mindig vagy ők vagy ha utast szállítasz az károsítja meg.CSak ugye mint mindenki más én is szeretem ha minden elem még gyári,most meg törhetem a fejem hogy oldjam meg,sebaj legalább a futómű be van állítva.Ilyenkor marad a lenyelem a békát effekt..
ugye, ha be van gyógyulva a csavar, szokták lánggal melegíteni. lehet az kapta meg. nem tudom tényleg. nem tűnik fóliásnak az egész? bár lehet műanyagon másképp reagál a lakk, pl hőre. esetleg próbáld meg, hogy visszamész. hátha sikerül valamit.
Igen volt láng a kézikocsival tolták oda de lent az aknába gyújtotta meg legalább is amíg figyeltem,bár a bal elő kormányösszekötőt is cserélték,azt meg a segítője szerelte de nem teljesen voltam végig ott ne legyek láb alatt..

Jó hír,hogy a tükörborítást csak le kell pattintani,és le tudod fényeztetni pikk-pakk. Én az ilyenek miatt szoktam direkt ott lenni az autó mellett mindenhol,kivéve ahol több órás munka van...Örülj neki,hogy nem az ajtó kapott,vagy a tető mondjuk...Elég szánalmasak amúgy,hogy ezt csinálták... https://www.youtube.com/watch?v=oIyqraTtwF8
Így tudod leszedni a tükörborítást.

Köszönöm.Igen úgy fogom fel pont tegnap mondtam Muternak hogy mázli hogy nem az ajtót marták meg,mondjuk azért visszamennék de valóban gyorsak voltak és aznap fogadtak ezért nem csesztetem őket mert itt Keleten kevés a szerelő.Idézőjelben a poén az hogy a fékolaj valóban nem egyből marja meg a fényezést hanem kb pont pár óra kell neki,ja és ugye azt láttam hogy az egyik lent lánggal melegít de a másik ugye nekem háttal állva hajolt be a kormányt mozgatta miközben mobilon telefonálgatott valakivel, úgy aztán hiába álltam ott rá nem szólhatok hogy ne dőljön neki (Magamban persze mondtam... )Am Yellow,tényleg olyan a tapintása mintha fólia hólyagosodott volna fel de frankón nem hinném hogy a régi tulajcsaj lefóliázta volna de én tuti nem mert ellene vagyok,esetleg ha eltávolítanám akkor alatta van elvileg gyári fényezés a műanyag burkon?

John Elküldve: 2021-10-02 08:53 Társalgó

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Nem tudom hová illene a téma de itt kérdezném hogy.Ma voltam futóműállításon és vagy én vagyok skizó de csak miután hazaértem utána vettem észre pont azon az oldalon ahol a futóműves értelemszerűen benyúlva mozgatta a kormányt és a tükröm fényezése vagy inkább a lakkozása felhójagozódott.Létezik hogy valami vegyszer lehetett a ruháján amikor a tükörre könyökölt és lemarta nekem mire hazaértem vagy ennyi idő alatt kb 30-40-perc fejti ki a hatását? Kérdésem lényege hogy itt is az érvényes hogy "Kasszától való távozás után nem fogadunk el reklamációt.."? Meg ugye Pont Péntek van és Hétfőig ki sem nyitnak. (Annyit megjegyeznék hogy nagyon rendesek voltak és aznap fogadtak és kormányösszekötőt is cseréltek még meg is dicsértem őket milyen rendesek és gyorsak!)Így néz ki: :'(


szerintem már úgy is mindegy. esetleg próbálj meg egy kis fékfolyadékot a még ép lakkra cseppenteni a tükörre. ha feljön, akkor meg van a bűnös.
de nem lehet, hogy a tükör neked le van fóliázva egy átlátszó fóliával? és az vált el?

Nálam van 5-éve de én nem fóliáztattam le,előttem a nő volt a 2.-tulaj 10-évig de nem hinném mer középkorú 50 feletti csaj.De úgy fogom fel inkább hogy jobb mintha az ajtót marta volna meg,de ezért nem szeretem a szerelőket (Neki dőlnek meg hasonló,a rosszabbik amikor a kasztnira teszik a szerszámot ) mindig vagy ők vagy ha utast szállítasz az károsítja meg.CSak ugye mint mindenki más én is szeretem ha minden elem még gyári,most meg törhetem a fejem hogy oldjam meg,sebaj legalább a futómű be van állítva.Ilyenkor marad a lenyelem a békát effekt..


ugye, ha be van gyógyulva a csavar, szokták lánggal melegíteni. lehet az kapta meg. nem tudom tényleg. nem tűnik fóliásnak az egész? bár lehet műanyagon másképp reagál a lakk, pl hőre. esetleg próbáld meg, hogy visszamész. hátha sikerül valamit.

Igen volt láng a kézikocsival tolták oda de lent az aknába gyújtotta meg legalább is amíg figyeltem,bár a bal elő kormányösszekötőt is cserélték,azt meg a segítője szerelte de nem teljesen voltam végig ott ne legyek láb alatt..

John Elküldve: 2021-10-02 08:31 Társalgó

YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Nem tudom hová illene a téma de itt kérdezném hogy.Ma voltam futóműállításon és vagy én vagyok skizó de csak miután hazaértem utána vettem észre pont azon az oldalon ahol a futóműves értelemszerűen benyúlva mozgatta a kormányt és a tükröm fényezése vagy inkább a lakkozása felhójagozódott.Létezik hogy valami vegyszer lehetett a ruháján amikor a tükörre könyökölt és lemarta nekem mire hazaértem vagy ennyi idő alatt kb 30-40-perc fejti ki a hatását? Kérdésem lényege hogy itt is az érvényes hogy "Kasszától való távozás után nem fogadunk el reklamációt.."? Meg ugye Pont Péntek van és Hétfőig ki sem nyitnak. (Annyit megjegyeznék hogy nagyon rendesek voltak és aznap fogadtak és kormányösszekötőt is cseréltek még meg is dicsértem őket milyen rendesek és gyorsak!)Így néz ki: :'(


szerintem már úgy is mindegy. esetleg próbálj meg egy kis fékfolyadékot a még ép lakkra cseppenteni a tükörre. ha feljön, akkor meg van a bűnös.
de nem lehet, hogy a tükör neked le van fóliázva egy átlátszó fóliával? és az vált el?

Nálam van 5-éve de én nem fóliáztattam le,előttem a nő volt a 2.-tulaj 10-évig de nem hinném mer középkorú 50 feletti csaj.De úgy fogom fel inkább hogy jobb mintha az ajtót marta volna meg,de ezért nem szeretem a szerelőket (Neki dőlnek meg hasonló,a rosszabbik amikor a kasztnira teszik a szerszámot ) mindig vagy ők vagy ha utast szállítasz az károsítja meg.CSak ugye mint mindenki más én is szeretem ha minden elem még gyári,most meg törhetem a fejem hogy oldjam meg,sebaj legalább a futómű be van állítva.Ilyenkor marad a lenyelem a békát effekt..

John Elküldve: 2021-10-01 23:02 Társalgó

Sziasztok.Nem tudom hová illene a téma de itt kérdezném hogy.Ma voltam futóműállításon és vagy én vagyok skizó de csak miután hazaértem utána vettem észre pont azon az oldalon ahol a futóműves értelemszerűen benyúlva mozgatta a kormányt és a tükröm fényezése vagy inkább a lakkozása felhójagozódott.Létezik hogy valami vegyszer lehetett a ruháján amikor a tükörre könyökölt és lemarta nekem mire hazaértem vagy ennyi idő alatt kb 30-40-perc fejti ki a hatását? Kérdésem lényege hogy itt is az érvényes hogy "Kasszától való távozás után nem fogadunk el reklamációt.."? Meg ugye Pont Péntek van és Hétfőig ki sem nyitnak. (Annyit megjegyeznék hogy nagyon rendesek voltak és aznap fogadtak és kormányösszekötőt is cseréltek még meg is dicsértem őket milyen rendesek és gyorsak!)Így néz ki: :'(

John Elküldve: 2021-09-25 11:45 Fék

Sziasztok.Fl előtti 316I-m hez tud valaki jobb első Fékmunkahenger cikkszámot írni? Oem-ben csak a porvédőket adja be,köszi.

John Elküldve: 2021-05-26 22:36 Hűtővíz..:S

YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.M43tub16-nál sajnos kideríttetem hol szívárgott a folyadék,sajnos mindig a tűzfal felöl a könyökcsőre tippeltem de csere után is szivárgás volt és jobban "bebújtam" a tűzfal és a hf közötti résen és sajnos úgy néz ki hogy a Hf-tömítésem öregedhetett el:https://youtu.be/U1-j7PE2EEI Kérdésem csak egy lenne:Mennyire reális egy sima 1.6/8-szelepes autóra 2-kilós árajánlat amit egy Kecskeméti mühelyben kaptam?


irreális....
szerintem a tömítés lehet nincs 5ezer Ft se, de max 15ezer.
a te esetedben meg sokkal szerelhetőbb a motor, mint más típusoknál.
az a baj, rámondhatja, hogy gépműhely is kellett, mert síkoltatni kellett a hengerfejet. de ez persze nem mindig szükséges. én soknak tartom. oké olajat cserélni kell szűrőt, hűtőfolyadékot. ha egyéb dolgok is vannak benne, mint vízpumpa, szíjak. még akkor is sokallom. de az a baj, annyit emeltek a szerelők, hogy már nem tudom.

Köszönöm.Az az igazság hogy Valóban csak az a bosszantó hogy ránéznek és 2-kiló csak mert a külsőség... El vette egy kicsit az élet sava-borsát hogy 2-kiló de valóban ez a leg egyszerűbb blokk,se Vasnos se dupla vezérműtengely stb.Ráadásul az egyik szerelő Online ezt írta ugyanerre a kérdésre:"Hengerfej leszerelés, szelepvezetők, szimmeringek cseréje és szelepek illesztése, síkolás... Gépműhelyben a hengerfej javítás... Tömítések, olaj, szűrők, gyertyák, fagyálló... Összeszerelés... Ahol olcsóbban csinálják, ott nem csinálnak egy síkoláson kívül mást. Tisztességes munkával ennyi az ára."
Mi a fenének kéne például gyertyákat cserélni csak magában rá dobna vagy 25-rongyot,minek... Nagyon elgondolkodom azon hogy mivel cseréltem már M51d25-ös blokkomon vezérlést ami dupla láncos fogom és neki állok de arról is lebeszélt az utóbbi szerelőm:"Az autószerelést tanulják 3-4 évig iskolában és attól még pont nem értenek semmihez. Kell 15-20 év a szakmában, mire szakszerűen meg tudnak csinálni egy komolyabb munkát. Pedig minden sofőr azt hiszi, ért hozzá..."
Lényegében egy kérdésem lenne:Valóban kell félni attól hogy magamnak le és visszaszereljem az alu hengerfejet vagy csak rémítgetnek hogy csak szervízre bízzam???