Szemy fórum hozzászólásai

Szemy Elküldve: 2014-06-21 23:37 Autóvásárlás

Rick25 írta:
Szia!

Nagyon köszönöm. Bár az általad leírt adatok alapján (60% város + autópálya 140-el) ha így evett 8-at akkor 6,5-7 is kihozható belőle. Ugyanezt mondanám a tisztán városi 9l alapján is, de azért belekalkulálom a 8-at. Köszi az infót.


Tulajdonkeppen a 6,5-7 literes atlagfogyasztast "laboratoriumi" körülmenyek között ki lehetne hozni, de szerintem ez az ertek eleg messze van a valosagtol es felesleges is lenne figyelembe venned. Nem hiszem, hogy talalkozol valaha is olyan tulajjal, akinek a 2 literes benzinmotorja (E46-on belül) eves atlagban 7 liter alatt fogyasztana.

Amikor en utoljara neztem a spritmonitor.de-n a fogyasztasomat, ugy emlekszem 118 auto volt regisztralva hasonlo adatokkal (BMW E46 318i limuzin 2001-2005), es en benne voltam a top 10-ben. Tehat az autok minimum 90% magasabb atlagfogyasztassal rendelkezett, mint en. Ez alapjan minimum 8 liter/100km-rel lenne erdemes szamolnod.

Szemy

Szemy Elküldve: 2014-06-21 21:15 Autóvásárlás

Rick25 írta: Sziasztok!

Egy 2000-es évjáratú 318 Ci Coupé vásárlásán gondolkodom.
Ha valaki ismeri ezt a típust legyen szíves mondjon egy-két tippet mit érdemes jobban megnézni egy ilyen autón.
Ezen kívűl a fogyasztás, ami nagyon érdekelne. Állítólag 6-7 liter között tartható normál vegyes üzemben, de sok helyen 8-at írnak. A fogyasztás azért számít, mert egy évben kb. 30.000 km-t mennék vele --> szóval 1-2 liter is számít.
Már rég szeretnék egy coupé BMW-t, de ha nagyon sok a macera vele akkor inkább veszek egy hétköznapi verdát - kár lenne

Előre is köszi a válaszokat.


Hello!

Nekem 2002-es evjaratu (tehat mar a 4 hengeres) 318i-m volt, aminek a vegyes fogyasztasa "deffenziv" vezetesi stilus mellett 7,8 l/100km-re adodott. Az auto Nemetorszagban volt többnyire hasznalva, kb. 60% varosi közlekedes (Köln), a maradek pedig autopalya szigoruan 140 km/h sebesseggel tempomattal. Amikor Budapesten tartozkodtam nehany alkalommal, akkor a tiszta varosi fogyasztasom közeledett inkabb a 9 l/100km-hez.

Szerintem a 6-7 literes atlagfogyasztas nem eletszerü, en minimum 8 l/100km-böl indulnek ki.

Remelem tudtam valamelyest segiteni.
Szemy

Szemy Elküldve: 2014-06-17 21:12 E90 vásárlás

Prof írta:
attila100 írta: Sziasztok.

E90 vásárlás előtt állok,és olyan kérdésem lenne,320d és 320i között szeretnék dönteni,mivel keveset járok évente autóval ezért a benzines is megfelelne,csak olvastam olyanokat hogy ezeknél az injektor és a gyújtótrafó gyakori hiba,igaz-e?
A dizelnél meg nem tudom,hogy ez a pillangószelep beszippantás jellemző-e még az e90-nnél??



négyhengeres benzines BMW -ért egy forintot nem adnék BMW specifikus autószerelők nem sok jó véleményt mondanak róla.


Csak hogy legyen egy ellenvelemeny is: Nalam a jövöben elkepzelhetö, hogy akar 30.000-40.000 eurot is fogok adni egy 4 hengeres benzines BMW-ert.

Szemy

Szemy Elküldve: 2014-06-07 11:53 Ennyit a szervízekrõl!!!

YELLOW írta:
Szemy írta:
Szia hil!

Sajnos nekem pont olyan tapasztalatom van az olajcserevel dizelmotorban, ami jelen esetben a markaszervizet tudja alatamasztani, igaz csak a minösegi kifogasban, nem a mennyisegiben.

Mult heten csütörtökön csereltem en magamnak az olajat, igy atveresröl szo nem lehet. 8,5 liter Castrol Edge Titan FST 0W-30 olaj került a motoromba, amely 3-4 perc jaratas utan (tehat meg 1 m-t sem ment az auto) mar fekete!!! volt. Vilagos: sok lerakodas (korom meg miegymas) van sajnos a rendszerben, pedig eddig csak 118.000 km tett meg az auto.

Szandekosan nem hasznaltam motormosot, csak alapposan leengedtem a regi olajat es igy akartam megnezni milyen is lesz a friss olaj nehany km utan. Viszont az engem is elegge meglepett, hogy mar sima alapjaraton is pillanatok alatt tiszta fekete olajat tud varatzsolni ez a csodalatos dizelmotor.

Ettöl függetlenül a markaszervizek eleg nagy mokamesterek, siman megtörtenhet, hogy kiszamlaznak valamit es nincs megcsinalva. Sajnos ilyen meg Nemetorszagban is elö tud fordulni...

Szemy


azért mert az előző olaj xar volt, ez meg ennyi idő alatt szépen feloldotta a cuccot, amit az előző nem volt képes. ha tiszta egy blokk és szűrű is le van cserélve, ennyi idő alatt egy dízelnek sem szabadna beszinezni az olajat.


Szia Yellow!

Nem a leengedett olajjal volt a gond, mivel az elmult 3-4 evben mindig a Castrol Edge FST 0W-30 került bele nemet vonalkodu flakonokbol. A mostani Titanium FST pedig csak egy adalekkal tartalmaz többet, mint az eddigi FST, ezert egetrengetö javulast nem kell varni az uj verziotol, nem ezen mulik a dolog.

Egeszen egyszerüen a motorom annyi "trutyit" allit elö, amit az olaj alig vagy nem is tud teljesen eltavolitani. A leengedett olaj olyan melyfekete volt 12.000 km utan, hogy az valami borzaszto. De tenyleg nagyon dulvan nezett ki.

A gyari elöiras szerint olajcsere folyaman nem kell sem mosoadalekot, sem extra mosoolajat alkalmazni. A leengedett olaj utan mehet bele az uj olajszürö, majd az uj olaj. Ennek pedig az a következmenye, amit le is irtam.

A markaszerviz pedig pont ugyanigy jar el azzal a különbseggel, hogy neki van max. 15-20 perce az egesz olajcserere, en meg addig varok, amig az utolso csepp "regi" olaj is ki nem cseppen a motorbol.

A dizelmotor tisztasagi fokat nem lehet összehasonlitani a benzinmotoreval. Amikor erröl beszelgettem a markaszervizben, en sem nagyon akartam elhinni, hogy ez "normalis", de most mar sajat szememmel is lattam, hogy bizony a dizelmotor az nem fenekig tejfel.

Szemy

Szemy Elküldve: 2014-06-06 23:12 Ennyit a szervízekrõl!!!

hil írta: Budapest Motors:
Unokatesóm lányáék most vettek közeli rokontól e61 D-t a legnagyobb motorral. Az autó újonnan,itthon vásárolt volt, 120K km körül. Mindig fenti szervibe vitték, vakon bíztak bennük (az előző tulaj) Utolsó szervize 1 hónapja volt, azóta mentek vele úgy 2000Km-t.
A számlát nézegetve, az alkatrészek sorban volt rajta a sok nyilvánvaló hülyeségen felül olajteknő 19260 (nem tévedés 20000 Ft, nem tévedtem le egy nullát), aztán 2db 4literes műanyag kanna (ez az olajos kanna volt 960Ft)
Az olaj nem volt cserélve, mert tiszta szutyok volt, 2K alatt nem tud olyan mocskos lenni és a motorból összesen 4 liter jött le. Nem, hogy nem cserélték, de még csak szintre sem töltötték fel, csak kifizetették az ügyféllel. A számla végösszege 380 000Ft-ról szólt.
Megbízható szerviz, korrekt munkával és árazással ......
Ajánlom Mindenkinek, én feljelenteném őket, mert ez a nyilvánvaló és gusztustalan átverés.
hil


Szia hil!

Sajnos nekem pont olyan tapasztalatom van az olajcserevel dizelmotorban, ami jelen esetben a markaszervizet tudja alatamasztani, igaz csak a minösegi kifogasban, nem a mennyisegiben.

Mult heten csütörtökön csereltem en magamnak az olajat, igy atveresröl szo nem lehet. 8,5 liter Castrol Edge Titan FST 0W-30 olaj került a motoromba, amely 3-4 perc jaratas utan (tehat meg 1 m-t sem ment az auto) mar feketes!!! volt. Vilagos: sok lerakodas (korom meg miegymas) van sajnos a rendszerben, pedig eddig csak 118.000 km tett meg az auto.

Szandekosan nem hasznaltam motormosot, csak alapposan leengedtem a regi olajat es igy akartam megnezni milyen is lesz a friss olaj nehany km utan. Viszont az engem is elegge meglepett, hogy mar sima alapjaraton is pillanatok alatt fekete olajat tud varazsolni ez a csodalatos dizelmotor.

Ettöl függetlenül a markaszervizek eleg nagy mokamesterek, siman megtörtenhet, hogy kiszamlaznak valamit es nincs megcsinalva. Sajnos ilyen meg Nemetorszagban is elö tud fordulni...

Szemy

Szemy Elküldve: 2014-05-28 17:46 Motorolaj

YELLOW írta: és oylan jelölés nincs rajta, hogy A3/B4 vagy hasonló a C3 mellett?


Nincs. Csak ez van rajta: SAE 0W-30; ACEA C3; API SN; BMW Longlife-04... De semmilyen fele A3 vagy B4 jelölest nem talaltam rajta.

Szemy Elküldve: 2014-05-28 17:23 Motorolaj

YELLOW írta:
krissz írta: Hali, milyen olajat ajánlotok egy 2002-es 320i-be? 2.2-es 170LE-s verzió. Előző tulaj 5W-40 Mobil1 olajat tett bele, de azt olvastam 5W-30 vagy 0W-30 kell bele. 9000km van a mostani olajban, ezer km múlva cserés.. két olajcsere közt rá kell töltenem 5-6 decit, hogy jó legyen a szint. Láttam a Castrol új olaját, a Titanium FST-t.. érdemes kipróbálni, van valakinek már tapasztalata?

krissz


még nincs, de nincs kizárva jövőre az lesz... bár kevés az infó eddig én csak C3 minősítést láttam, ami pedig részecske szűrős dízelek jelölése. leírásban benne van, hogy benzin üzemű motorokhoz, sőt van külön dízel változata, szóval ezért nem értem a C3 jelölést.
remélem Szemy megnézni a vonalkódot első 3 számjegyét, ha 400 körüli, akkor jó lehet, mert német gyártású. én 0w-t nem tennék bele, eleve olajevős blokk a tiéd. 5w-40 az ideális neked.


Haliho!

Most hoztam el az olajat a boltbol: Castrol Edge Titanium FST 0W-30. A minösitese ACEA C3, de ugy van rairva, hogy benzines es disel motorokhoz egyarant alkalmas. A vonalkodja 400-al kezdödik (ez nem rossz kezdet), es BMW LL04-es minösitese is van (nekem a MB 229.31/229.51-es jovahagyas kell, de ezt is tudja).

Csak honlnap este fog bekerülni a motorba, igy most többet nem tudok mondani azon kivül, hogy a matricaja szebb, mint a sima FST-nek.

Szemy

Szemy Elküldve: 2014-05-26 13:20 Motorolaj

andree írta:
Szemy írta: Sracok!

Tud valaki megbizhato boltot ajanlani nekem lehetöleg Budapest területen, ahol Castrol Edge Titanium FST 0W-30 olajat tudnek a lehetö leggyorsabban vasarolni?

Nem is a legkedvezöbb aron van a hangsuly, hanem a megbizhato forras (nem hamisitott) es a gyors beszerzesi lehetöseg lenne szamomra fontos. Magyar online boltokkal nincs tapasztalatom, de Nemetorszagban online vasarlas eseten azert 3-4-5 napos hataridövel kell szamolni, ez pedig most nem igazan ferne bele.

Elöre is nagyon szepen köszi szepen a segitseget!
Szemy


Szia,
Tegnap voltam a Bárdiba Budaörsön és náluk már van. Szerintem hívd fel őket a raktárkészlet miatt. Náluk szerintem sok fúrumtársnak van jó kedvezménye.

Üdv.


Köszönöm szepen a segitseget. Elöször felhivtam a Castrol mintaboltot, ahol kiderült, hogy amig a sima FST ki nem fut, addig a Castrol Hungaria nem teriti az uj Titanium FST-t. Tehat nekik sincs meg, ezert nincs fent a honlapjukon sem.

Egy veszpremi ceg viszont mar forgalmazza (gondolom külföldi beszerzessel), igy tölük tudtam rendelni es van budapesti atvevöpontjuk is.

Meg egyszer köszönöm a segitseget.
Szemy

Szemy Elküldve: 2014-05-23 20:54 Motorolaj

YELLOW írta: de talán ez e legegyszerűbb:
http://castrolmintabolt.hu/castrol-mintabolt

szerk.: mondjuk furcsa, hogy pont náluk nincs a legújabb olajból... nincs titanium a listában


Pontosan ez a problemam: hogyan fordulhat elö, hogy a Castrol mintaboltban nincs?

Szemy Elküldve: 2014-05-23 20:25 Motorolaj

Sracok!

Tud valaki megbizhato boltot ajanlani nekem lehetöleg Budapest területen, ahol Castrol Edge Titanium FST 0W-30 olajat tudnek a lehetö leggyorsabban vasarolni?

Nem is a legkedvezöbb aron van a hangsuly, hanem a megbizhato forras (nem hamisitott) es a gyors beszerzesi lehetöseg lenne szamomra fontos. Magyar online boltokkal nincs tapasztalatom, de Nemetorszagban online vasarlas eseten azert 3-4-5 napos hataridövel kell szamolni, ez pedig most nem igazan ferne bele.

Elöre is nagyon szepen köszi szepen a segitseget!
Szemy

Szemy Elküldve: 2014-05-21 11:42 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Totyasrac írta: Én nagyobbat is szívtam már magánembertől vett kocsival, mint neppertől vettel amúgy; mert eladáskor mindenki kocsija hibátlan/sérmentes, vételkor meg a légyszart is alkualapnak tekinti az úri közönség - legalábbis nekem ez a tapasztalatom (6-8 autót vettem és adtam el idáig, mindig ez a verkli).


Azt hiszem ott a pont, ezt en is teljesen igy latom!

Szemy Elküldve: 2014-05-20 22:45 Megvegyem? Vegyek ilyet?

YELLOW írta: jó mondjuk egy 10-14 éves autótól sokat ne várjon az ember. pl ha nekeme gyszer lesz egy 0 km-es autóm, az biztos 20 évesen is újszerű lesz. sajnos én is az előző tulaj dolgait örököltem, ha lehet így mondani. jó nálam is került bele, egy két dolog, pl faszom műszakiztató miatt, vagy igénytelen, más értékeit semmibe vevő egyének miatt.
szerintem új autót senki ne akarjon ennyi idősen. a legtöbb eladó nem fanatikus tulajé, csak egy átlag felhazsnálói, aki homokot is hordott vele.


Ez itt a lenyeg. Egy 12-14 eves autotol teljesen felesleges elvarni hibatlan müszaki tartalmat es esztetikai megjelenest. A alabb felsorolt problemak (hatso fektarcsa es betet, rozsdas kipufogo, ujrafenyezett reszek...) szinte mindegyike az en automon is megtalalhato, pedig csak 7 eves es 116.000 km-t futott. A fekek (elöl es hatul is) valoszinüleg jövöre elerik a kopashatart, a hatso kipofogodob nalam is rozsdasodik (mondjuk meg nem lyukas), es bizony van ujrafenyezett resz is az auton, mivel egy idö utan mar nem birom nezni a köfelverödesek nyomait, valamint a parkolokban azert a nemetek sem olyan precizek, mint amilyen a hirük.

Aki olyan autot szeretne, hogy a következö 2-3 evben ne kelljen nagy valoszinüseggel költenie ra (max. a kötelezöen elöirt szerviz miatt), annak valoban uj autot kell vennie. Aki hasznalt autot vasarol, annak erdemes felkeszülnie, hogy akar közvetlenül a vasarlas utan is jo nehany dolgot meg kell csinaltatnia az auton, es persze egy varatlan meghibasodasra is nagyobb eselye van az autonak...meg akkor is, ha a dragabb szegmensböl valasztja a hasznalt autot.

Szemy

Szemy Elküldve: 2014-05-16 20:20 Autóvásárlás

BarG írta: Ez a ZF 8 sebességes hidrós automata elég fííínomra sikeredett szerkezet. Az 50d esetében 740Nm-re kellett méretezni, ezért remélem, hogy az én 560Nm-em meg se fog neki kottyanni. Aműgy csodás ez az autóverseny, már hallottam 9 sebességes automatáról is.
A duplakuplungos váltók tudtommal mindkét oldalon többtárcsásak, így küzdenek meg a nyomatékátvitellel. Persze ettől aztán jó bonyolultak, vagyis hát nem csak ettől.


A ZF 8HP valtocsaladja talan az egyik legjobb "hagyomanyos" automatavalto jelen pillanatoban. Viszont nem csak egy "meretben" keszül, hanem ha jol emlkeszem 5 különbözö teljesitmenyszintje van: 300Nm max. motornyomatektol 1000Nm max. motornyomatekig. Nem vagyok biztos benne, hogy a 30d-hez ugyanazt a teljesitmenyszintü valtot teszi a BMW, mint mondjuk az 50d-hez. De meg ez is kitelhet tölük...

Szemy

Szemy Elküldve: 2014-05-16 19:59 Autóvásárlás

Totyasrac írta: Azért az automaták sem tudnak korlátlan nyomatékot átvinni, ez szokott probléma lenni... Ugyanakkor én amíg tehetem (mert van) hidrós automatát fogok venni, mert ritkábban és olcsóbban lehet szervizeltetni (továbbá nem zavar az a kis pluszfogyasztás sem).

Egyébként a "drága/nagy/nehéz a kuplungot megoldani nagy teljesítménynél" illetve a "terjednek a duplakuplungos váltók" eléggé ellentmondásos


Teljesen igazad van, az automata valtok sem tudnak korlatlan nyomatekot atvinni, de szerencsere nincs is ra szükseg, mivel a gumi sem tud korlatlan eröt atvinni az aszfaltra...ezert pörög ki a kerek olykor-olykor. Egy bolygomüvel fajlagosan nagyobb nyomatekot (mivel egyszerre több fogaskerek van kapcsolatban) lehet atvinni, mint egy sima homlokfogaskerekparral, de nem ez szokott lenni a szük keresztmetszet.

A manualis valtoknal a kuplung müködtetesehez szükseges pedaleröt az ember maga szolgaltatja, aminek van egy felsö hatara (raadasul ezt a "komfortzona" korlatozza es nem a maximalis teljesitökepesseg). A duplakuplungos valtoknal hidraulikus aktuatorok mozgatjak a kuplungokat (amelyek többlamellas kuplungok, a ZF kivetelevel Nemetorszagban minden valtohoz a BorgWarner szallitja ezeket a specialis kuplungokat), ezert itt joval nagyobb üzemi összeszoritoerö - ezaltal nagyobb atvihetö nyomatek - is elerhetö. Igy en nem nagyon latok ellentmondast a fenti gondolatmenetben.

Nem elhanyagolhato az sem, hogy mig a manualis valtonal alkalmazott kuplung nyugalmi helyzetben zarva van, es a nyitasahoz kell eröt kifejteni (energiat bevezetni a rendszerbe), addig a duplakuplungos valtoknal a kuplungok nyugalmi helyzetben nyitva vannak, es a zarasukhoz kell folyamatosan eröt kifejteni (energiat bevezetni a rendszerbe). Ez az egyik "hatranya" ezeknek az uj valtoknak.

Szemy





Szemy Elküldve: 2014-05-16 17:05 Autóvásárlás

BarG írta: Tegyük gyorsan hozzá, hogy bizonyos motorverziókat - és hát pont azokat, ahol a vezetési élmény lakik!!! - már nem is árulják kézi váltóval. És a trend az, hogy egyre jobban kopik ki a kéziváltó, hamarosan már csak az 1,2-es gépekben kapsz manuált, komolyabb motorerőhöz automata lesz az alap. 3d, 35d, 40d, 50d csak automata van.
Ha meg megátalkodott váltáshívő valaki, akkor a jobb automaták bizony tudnak kézi üzemmódban működni, de a kuplungolás kimarad. Én most szokom az új 8 fokozatú automatát, eddig olyan 500e km körül vezethettem szummában manuált, szóval nem egyszerű a kérdés, de amit eddig láttam, az tetszik. Szinte észrevehetetlen a váltás, csak a fordulatszámmérő mutatja, hogy emelkedik vagy visszaesik a pörgés. Hogy aztán mi lesz 200e km-nél, azt majd meglátjuk.


Az "erösebb" motoroknak nem kimondottan maga a valto miatt van automatavaltoja, hanem a kupplung miatt. A suroldo kupplunggal mar jelentös macera (nagyobb meret vagy nagyobb müködtetö erö) lenne a nagy motornyomatekot atvinni. Ezt egyszerübb megoldani a hidrodinamikus tengelykapcsoloval es meg komfortosabb is.

Az automata valtok vilagaban erdekes, hogy pont a BMW ragaszkodik jelenleg is kutya kemenyen a "hagyomanyos" automatavaltohoz, miközben egyre több autogyar lassan mar csak a dupplakupplungos valtokkal szereli az autoit. Meg a Daimler is kezd lassan atalni erre az "uj" automatavaltora, de valahogy a BMW nem igazan mutat hajlandosagot...

Szemy