Szemy fórum hozzászólásai

Szemy Elküldve: 2013-12-02 19:28 Társalgó

nickname írta:
Szemy írta: Meg az alkatreszekben is van különbseg sajnos. Volt szerencsem magyar es nemet BMW markaszervizben is stabilizatorpalcat (Pendelstütze) vasarolni. A nemetorszagi sokkal jobb minösegü volt, mig a magyarorszagi stabilizatorpalcan meg a sorjak is rajta maradtak a megmunkalas utan. Szörnyü volt latni a különbseget, pedig mindkettö eredeti BMW termek volt.

Szemy


Na ezt nem hiszem el, Hivatalosan a minden eredeti BMW alkatrész, a központi láncolaton keresztül érkezik.

Az ETK ba látsz ország kódokat ?



Szia Nickname!

Ehhez a megkülönbözteteshez nem kell orszagkod. A beszallito amikor legyartja az adott alkatreszt mar tudja, hogy milyen minösegüre sikerült. Mivel többnyire minden egyes alkatresznek van egy egyedi szama, igy ma mar eleg könnyü ezekhez hozzarendelni a minösegüket. Ezek utan mar azt is nagyon egyszerü megoldani, ha mondjuk pl. a lengyel vagy ukran központi BMW raktar ker az adott alkatreszböl, akkor mondjuk felejük a 2. osztalyu alkatreszek lesznek elönyben reszestive, meghozza a zart BMW lancon belül. A mai informatikai hatterrel ezek minimalis többletköltseget jelentenek, viszont a "fontos ügyfelek" mindig a legjobb minöseget fogjak megkapni.

Amikor meg a DEUTZ-nal dolgoztam, nalunk is voltak hasonlo, vagy inkabb meg durvabb akciok: mar a gyarto jeletzte felenk, hogy bizony nem tudtak a türeseket betartani, mi legyen? Ha nem engedelyezzük a beszerelest, akkor bizony megallt volna a sor, igy termeszetesen szinte mind be lett epitve. Az elektronikus motorkönyvbe (amit a DEUTZ-nal is csak bizonyos dolgozok tudnak elerni) pedig feljegyeztük a problemat (megnövelt meghibasodasi valoszinüseg), aminek a folyaman ezeket a motorokat a fontosabb megrendelöknek nem is lehetett kiszallitani. Aki pedig megvasarolta, örült, hogy van egy szuper minösegü eredeti DEUTZ motorja...pedig ha tudta volna azt, amit mi tudtunk!

Szemy



Szemy Elküldve: 2013-12-01 22:21 Társalgó

Meg az alkatreszekben is van különbseg sajnos. Volt szerencsem magyar es nemet BMW markaszervizben is stabilizatorpalcat (Pendelstütze) vasarolni. A nemetorszagi sokkal jobb minösegü volt, mig a magyarorszagi stabilizatorpalcan meg a sorjak is rajta maradtak a megmunkalas utan. Szörnyü volt latni a különbseget, pedig mindkettö eredeti BMW termek volt.

Szemy

Szemy Elküldve: 2013-11-27 13:56 Autóvásárlás

zoliika írta: Üdv Szemy!
Nagyon sajnálom,hogy félreérthetően fogalmaztam vagy az is lehet ,hogy Te értelmezted félre az "élményemet"amit láttam.
1.)Nem gondoltam volna ,hogy M.o-on is létezik ekkora futásteljesítményű autó és itt a évi 96e km-re gondolok.
2.)A németek vásárlási szokásait ismerem,sajnos velük kell dolgoznom
3)A tökéletes makulátlan állapotot arra értettem,hogy 248e km és nyoma sincs kívűl-belűl kopásnak,ezenkívül mentem és vezettem is.........azt nem vitatom melyik alkatrész,hogy és mennyire kopott,nyílván nem új autó bla-bla
Hozzászólásom lényege az lett volna elsősorban az évi futás és az,hogy 248ekm egy bajoron mennyire észrevehetetlen.A többi okfejtésedbe Én nem mennék bele.A téli gumi témánál szerinted az a fasza amit a kollégád csinál ,hogy 12 éves téli gumival közlekedik,ezt arra írtad mikor leírtam 12e km-nél lecseréltem a téli gumijaimat.Bizony ,hogy le, mikor minden másnap faszig ért a hó a bajoroknál és hóláncoztam is és minden rohadt nap a latyakban közlekedtem meg a 10-15 centis friss hóban.Azért arra kíváncsi lenék,hogy a 12 éves téli gumival ezt ,hogy oldottátok volna meg.Mindegy ez még nyomta a "bögyömet" Én nem tudományos alapon használom az autómat, a mindennapokban és sajnos elég sokat.



Tschüß!


Szia Zoli!

Valo igaz, en ertelmeztem egy kicsit felre az irasod, ezert elnezest is kerek rögtön. Remelem nincs harag!

A 12 eves teligumival csak arra szerettem volna ravilagitani, hogy a nemetek nem olyan nagyvonaluak, mint azt az ember gondolja. Ha muszaj, akkor nyilvan 1-2 evente veszi az uj teli gumit, de ha nem muszaj, akkor bizony szarik ra es hasznalja, amig csak lehet. De itt sem allt szandekomban ketsegbe vonni a Te allitasodat, csupan a masik oldalt is szerettem volna megmutatni.

Ha több heten keresztül vezetnel egy 20-30 ezer km-t futott E90-es BMW-t, megszoknad es megismerned, akkor utana Te magad is rögtön eszrevenned, hogy a 250 ezer km megtetele nem tünik el nyomtalanul (müszaki tartalomra ertem, nem az esztetikara).

Remelem mar nincs semmi, ami nyomja a "bögyödet"!
Szemy

Szemy Elküldve: 2013-11-27 13:29 Autóvásárlás

Pocses írta: Ez így van. Ezt az ötvözetet: CrNiMo rengeteg kovácsolt autóalkatrésznél használják. Onnét tudom, hogy az eredeti szakmám szerszámkovács amiben 10 évig dolgoztam is.


En alapvetöen a 18CrNiMo7-6 anyaggak tervezek, de a beszerzes szamara engedelyezem ennek az anyagnak a kivaltasat a 20MnCr5-ös anyaggal. Ugyanis kissebb atmerö- es modultartomanyban valamint +200°C-ig ugyanugy viselkedik, mint a 18CrNiMo7-6, viszont olcsobb.

Tehat a szamitasban 18CrNiMo7-6 szerepel, a rajzon mar mindket anyag meg van nevezve, es a kesz alkatresz többnyire 20MnCr5-ös anyagbol van.

Szemy

Szemy Elküldve: 2013-11-27 13:20 Teligumiszett

YELLOW írta:
minimal írta:
YELLOW írta: Na pár perce nekem is felkerültek a téliek. volt itt téma, hogy a jobb állapotú gumik hova kerüljenek. annak elelnére, hogy a jobbak tavaly hátul voltak, amit én kértem (pedig más a véleményem erről, csak koptatni szerettem volna), a jelölés is azt mutatta, erre a umis szerelősrác mégis előre tette fel. tehát ők tudják. gondolkoztam, hogy megint hátra rakatom, de mindegy. jövőre újakat kell vennem, hiába nekem jó, lenen még, de már égő gumishoz menni vele, pedig nem repedezett, pedig majd 10 éves gumik. télen úgyis száraon, vagy max esőben megyke hosszabb távra, hóban meg csak itt a környéken, oda meg bőven jó, hisz nagy hóban is simán elment.
mondjuk az új gumival majd az lesz a bajom, hogy nem merem majd hóban csapatni sem...


Célszerübb a jobbat előre rakni hogy irányítható/irányíthatóbb legyen a legkisebb megcsúszásnál is, gondolom azért rakta előre.


persze tudom miért, csak korábban téma volt. én ezt írtam akkor, hogy a jobb előre kell, hiába hátul a hajtott kerék. elől fog jobban a fék, azzzal irányítasz, egy RWD hátsó megcsúszást könnyebb megfogni, mintha elől lenne gond.


Szia Yellow!

Veletlenül se vedd tiszteletlensegnek, de az utolso mondatodat at kellene gondolni, mert nagyon melle durrant. Ha ugy lenne, ahogy Te mondod, akkor miert nem engedik sehol a vilagon a hatso kerekek blokkolasat fekezes eseten? A valasz egyben azt a kerdest is meg fogja oldani, hogy miert mindig a hatso tengelyre kell tenni a jobb allapotu gumikat.

Szemy

Szemy Elküldve: 2013-11-27 13:01 Autóvásárlás

m_attila írta:
Szemy írta: Kedves Attila!

Egy 200.000 km-t futott auto az mar erösen a hasznalt kategoria. Ha tulnyomo többsegben autopalyan hasznaltak, akkor esetleg kedvezöbb terhelesi spektrumot kapott, bar mondjuk egy nemet autopalya, ami tele van dugoval es ebböl kifolyolag rendszeresen kell gyorsitani-lassitnai-erösen fekezni, sem lesz olyan kedvezö, mint ahogy azt az ember gondolna elöször.

En elsösorban a müszaki tartalomra gonolok a hasznalt autonal: ha az ember belegondol mennyi mozgo/forgo/csillapito/tömitö alkatresz van az autoban, es ezek 200.000 km-en keresztül folyamatosan (valahogy) terhelve vannak, akkor müszaki erzek nelkül is sejthetö, hogy ezek bizony nem lesznek olyanok, mint amikor az auto kigördült a gyarbol. Ezen tulmenöen az auton valoszinüleg lesz jo nehany kavicsfelverödes, ha csak at nem fenyeztek a kritikus reszeket es a szelvedöt is ki nem csereltek. Ez persze termeszetes es nem hiba, hiszen az auto hasznalva volt, de pont emiatt nem lesz olyan, mint egy uj (vagy nagyon keveset hasznalt) auto!

Eppen ezert a mondjuk 30.000 km-t futott auto, a 120.00 km-t futott auto es a 250.000 km-t futott auto között lennie kell különbsegnek (a müszaki tartalomban mindenkeppen), meg ha az elsöre nem is nagyon latszik.

Szemy



Az első mondatoddal nem, (ezt bizonyítani is tudom, kuplung lendkerék ..stb láttuk, mert kivettük a motort) a többivel igen.


Szia Attila!

A velemenyedet termeszetesen tiszteletben tartom, viszont kerlek a kedvemert gondold at meg egyszer a dolgot.

Az autok lassan minden egyes gepeszeti alkatreszet kopasra es/vagy meghatarozott üzemi ciklusra tervezik. Ez azt jelenti, hogy egy elöre definialt futasteljesitmenyt kell az alkatreszeknek kibirniuk, utana pedig tönkremehetnek. Ez a tönkremenetel többnyire a kifaradas mechanikai szabalyai szerint törtenik, tehat az alkatresz kapja folyamatosan a terhelest, aminek folyamanyakent valtozik a tulajdonsaga, mikromeghibasodasok jönnek letre (pl. mikrorepedesek, reszecskelevalasok, kopas, kilagyulas, felületi kemenyseg valtozas...). Ezt egy jo darabig elviseli az alkatresz mindenfele komolyabb visszajelzes nelkül, majd amikor elerkezünk a kifaradasi hatarhoz, egyszer csak teljesen tönkremegy az alkatresz.

Egy konkret peldat szeretnek a figyelmedbe ajanlani, aminek hatasat barmelyik autoban meg lehet figyelni. A szeriaban gyartott valtok fogaskerekei szamara a 16/20MnCr5 vagy a 18CrNiMo7-6 anyagot szoktak valasztani. Ezeknek az anyagoknak a "Grübchen" elleni kifaradasi hataruk 1500 N/mm² (betetben edzes eseten, melynek soran az edzesi vastagsag 0.15 x modul). Viszont a valtok ugy vannak meretezve, hogy az 1. sebessegfokozatban (varosi auto) akar 4000 N/mm² Hertz feszültseg is fellephet a fogak között, es meg az 5.-6. fokozatban (autopalyas auto) is 1800-2000 N/mm² maximalis felületi feszültseg jelentkezik.

Mit jelent ez? Az anyag nagyobb terhelest tud kapni barmelyik fokozatban, mint amit ö a vegtelensegig el tudna viselni. Tehat ahogy hasznaljuk a fogaskerekkapcsolatot (egyszoval az autot), ugy haladunk a kifaradas (tönkremenetel) fele. Attol azert nem kell megijedni, hogy 250.000 km utan letörik a fog, mert azert igyekeznek ugy tervezni es tesztelni, hogy ez ne legyen gond.

Viszont a tulsagosan nagy igenybevetel miatt felületi serülesek lesznek a fogakon: elöször az u.n. "Graufleckigkeit" fog megjelenni a fogtö környeken, majd kesöbb mar a "Grübchenbildung" is megmutatja magat a futasteljesitmenytöl függöen. Ez azonnali tönkremenetelt nem jelent, de tele van negativ tulajdonsaggal: csökkenti a hatasfokot, zajosabb lesz a hajtas, növeli a fogak es a kenöolaj igenybevetelet.

Ennek megfelelöen ha megnezel egy 30.000 km-t, egy 120.000 km-t es egy 250.000 km-t futott auto ugyanazon fokozatanak fogaskerekeit, Te is latni fogod a különbseget. Söt, ha esetleg mikroszkop alatt meg tudod vizsgalni öket, akkor meg ijesztöbb lesz a különbseg.

Es ez csak egy "icike-picike" alkatresz az egesz autoban. Gondold csak vegig mennyi fem/müanyag/gumi alkatresz van az autoban, ami mechanikai igenybevetelnek van kiteve. Es nagyon keves ilyen alkatresz van, ami a vegtelensegig birja...plane ugy, hogy nem is ez a celja a tervezönek.

Ennek megfelelöen mondtam en azt, hogy egy 250.000 km-t futott auto mar technikailag sincs ugyanabban a ligaban, mint egy uj vagy joval kevesebbet hasznalt auto. Es emiatt is nagyon fontos az, hogy valojaban mennyi km-t futott az az auto.

Szemy

Szemy Elküldve: 2013-11-27 00:11 Autóvásárlás

Kedves Attila!

Egy 200.000 km-t futott auto az mar erösen a hasznalt kategoria. Ha tulnyomo többsegben autopalyan hasznaltak, akkor esetleg kedvezöbb terhelesi spektrumot kapott, bar mondjuk egy nemet autopalya, ami tele van dugoval es ebböl kifolyolag rendszeresen kell gyorsitani-lassitnai-erösen fekezni, sem lesz olyan kedvezö, mint ahogy azt az ember gondolna elöször.

En elsösorban a müszaki tartalomra gonolok a hasznalt autonal: ha az ember belegondol mennyi mozgo/forgo/csillapito/tömitö alkatresz van az autoban, es ezek 200.000 km-en keresztül folyamatosan (valahogy) terhelve vannak, akkor müszaki erzek nelkül is sejthetö, hogy ezek bizony nem lesznek olyanok, mint amikor az auto kigördült a gyarbol. Ezen tulmenöen az auton valoszinüleg lesz jo nehany kavicsfelverödes, ha csak at nem fenyeztek a kritikus reszeket es a szelvedöt is ki nem csereltek. Ez persze termeszetes es nem hiba, hiszen az auto hasznalva volt, de pont emiatt nem lesz olyan, mint egy uj (vagy nagyon keveset hasznalt) auto!

Eppen ezert a mondjuk 30.000 km-t futott auto, a 120.00 km-t futott auto es a 250.000 km-t futott auto között lennie kell különbsegnek (a müszaki tartalomban mindenkeppen), meg ha az elsöre nem is nagyon latszik.

Szemy

Szemy Elküldve: 2013-11-26 22:37 Autóvásárlás

zoliika írta:
hancurozo írta: http://www.vezess.hu/hirek/roh...ora/48228/


Nem tudom,hogy már megint miért döbbentem le,pedig már rájöttem ill. tapasztaltam,hogy semmi sem lehetetlenTörtént ez pár napja,hogy egyik volt kollégám autót vett.2010 .nov. szervízkönyvel első tulaj, M.o-i ahol végig volt szervizelve és vásárolva újonnan ott is lett eladva használtan.e-90 grafit szürke 320d rogyásig extrával 248E KM-EL A poén több mint 5 hónapig árulták,mert sokalták a kedves vevők a km-t.3,8m forintocska volt,tökéletes és makulátlan állapotban van az autó "de sok a km sajnos" idióta beidegződés,de ha vissza lett volna pörgetve biztos 6 milláért eladták volna 2 hét alatt.
Igazából nem is ez az érdekes.........3 éves az autó levonunk belőle 5 hónapot az 31 hónap és ez 248.000 km és ez itthon nálunkpafffff....Évi 96.000km!!!!!!


Szia!

Ne haragudj, de sajnos most ellent kell mondjak Neked. Az evi majd' 100.000 km futasteljesitmeny nem csak Magyarorszagon, hanem a vilag barmely tajan borzasztoan soknak szamit. Mivel Nemetorszagban is megfordulsz, gondolom tisztaban vagy azzal, hogy 150.000 km-töl nagyobb futasteljesitmenyü autot a nemetek nem nagyon vesznek (leszamitva a nagyon "csoringereket" es az egyetemistakat). Söt, az ilyen autokat szinte csak kereskedöknek (föleg külföldi kereskedöknek) lehet eladni.

Egy 250.000 km-t futott autorol azert azt allitani, hogy tökeletes es makulatlan allapotban van inkabb elfogultsag mintsem realitas. A müszaki vegzettsegü tagok jol ismerik a kifaradasi görbeket (Wöhler-diagramm, Smith-diagramm, ...), amiknek a tengelyen az igenybeveteli ciklusok szama szerepel. Ez egyenes aranyban van a megtett km-ekkel. A BMW 240.000 km-re teszteli az autoit, becslesük szerint ez atlagosan 10 evi hasznalat. Tehat a megvasarolt auto futomüve, motorja es hajtaslanca mar annyi igenybevetelt latott a majdnem 3 ev alatt, mint egy "atlagos" futasteljesitmenyü 10 ev alatt. Arrol nem is beszelve, hogy mar a BMW tesztel lebiztositott tartomanyatt is elhagyta az auto.

Meg egyszer hangsulyozom, hogy nem bantasbol irom es nem akarok senkit sem megbantani, de azert ne csinaljunk mar ugy, a 250-300 ezer km-t futott auto ugyanolyan szuper müszaki es esztetikai allapotban van, mint az uj.

A piacon (meg Nemetorszagban is) vannak joval kisebb futasteljesitmenyü hasznalt autok is, csak azoknak az arat igen megkerik. Kerem szepen, a jot meg kell fizetni.

Szemy

Szemy Elküldve: 2013-11-21 16:30 Autóvásárlás

Hova fejlödik ez a forum??? Egyre több tag akarja összemerni az erejet a masikkal...es nem a szo nemes ertelmeben. Es ezek utan meg csodalkozik az ember, hogy milyen es miert olyan a BMW tulajdonosok megitelese. Csak bele kell olvasni ezekbe a nem eppen barati beszelgetesekbe, es megerti...

En kerek elnezest helyettük is!
Szemy

Szemy Elküldve: 2013-11-18 14:45 Karcok

mutyuru írta: Sziasztok!

Sajnos sikerült meghúzni a BMW-t a múltkor úgy, mint jobb hátsó ajtó részlegesen, kerékív teljesen fémig, valamint az ajtó és ív közötti vékony rész némileg meghorpadt.
Mivel Németországban lakom elvittem megnézetni és ajánlatot kérni a javításra, de horror árat kaptam. Karácsony tájékán limitáltan vagyok otthon és ha lehet szeretném, akkor megcsináltatni. Szóval keresnék egy megbízható fényezőt, aki rendelkezik hőkamrával és még karácsony előtt vagy két ünnep között bevállalja.
Ha tudnátok javasolni valakit Pécs és vagy Debrecen környékén, akkor az szuper lenne.

Előre is kösz!

Üdv,
M


Szia!

Mivel en is Nemetorszagban elek, ismerem a problemat. A nemetorszagi autojavitast el kell felejteni, mert borzasztoan (irrealisan) draga es ugyanazt a minöseget hozzak sajnos, mint a magyar szakemberek. Egyszer csinaltattam fenyezesi munkat egy szakceggel, akik a Mercedes Engelskirchen-nek is fenyeznek, de termeszetesen nem lett hataridöre keszen (ez a kisebbik rossz) es 3x kellett visszavinnem az autot, mire az eredmeny szamomra is elfogadhato volt. Az arat inkabb le sem irom, mert sokan szivszelütest kapnanak...

Emiatt en mar evek ota azt az elvet követem, hogy amikor Magyarorszagon vagyok, akkor igyekszem mindenfele szervizelesi/javitasi munkat ott megcsinaltatni. A budapesti markaszervizek 40%-50%-os arban dogloznak a nemet markaszervizekhez kepest, a videkiek meg kedvezöbbek. Viszont szakszerü fenyezömühelyt en sem ismerek, ez engem is nagyon erdekelne. Az, hogy a hataridöt nem tartjak, szamomra a legkisebb probelma, mindig ugy kezdtem a mondandomat, hogy inkabb ott hagyom az autot 1 nappal tovabb, csak a munka minösege 120%-os legyen es nem akarok visszajönni reklamacioval. De a cegek inkabb a mennyisegben erdekeltek, mintsem a minösegben...legalabbis nekem ez a tapasztalatom.

Sajnos segiteni nem nagyon tudtam, de drukkolok, hogy talalj egy jo fenyezömühelyet es remelhetöleg meg is osztod az infot majd velünk!

Szemy

Szemy Elküldve: 2013-10-25 23:58 képek

Tano írta: No, az E46 után megvan az új kedvenc.
BMW 2-es kupé

Jó pár év múlva erre már hajlandó lennék váltani.
"Kicsi" (majdnem akkora mint az E46 ) és fürge. Tetszik.


Meret szempontjabol a 2-es BMW nekem is tökeletesen elegendö lenne, de valahogy mostanaban a BMW nem nagyon talalja el az izlesemet. Se a külsö megjelenesben, se a belsö dizajnt illetöen. Ez alol egyetlen kivetel a jelenleg szeriaban futo 5-ös BMW, az tetszik kivül-belül, különösen feher szinben. Csak ugye akkora autora egyaltalan nincs szüksegem... Hm, fel van adva a lecke, az egyszer biztos.

Szemy Elküldve: 2013-10-20 11:54 320d Motor

tibee01 írta: Sziasztok!
Új vagyok még ezen a fórumon, sőt BMW-m sem volt még soha! Egy 2005ös 6os váltóval szerelt EU4-es E46 320D touring tulaja lettem.
Érdeklődni szeretnék, hogy nincs e ötletetek mi lehet a probléma:
A kíváncsiség kedvéért is nagyon szépen jártam 2 tank üzemanyagig, de még még a 900 km-t sem sikerült elérnem egy tankkal. Én ezt kicsit sokallom, annak ellenére, hogy tényleg 90-100al jártam vele.
Semmi kormot nem látok, nagyon szépen jár a motor, és a kipugáz szaga sem utal rossz injektorra. Diag szerint 4207es hibakód van, ami ha minden igaz lambdaszonda fűtés hibát jelent, de ha jól tudom ennek a jelét a vezérlés csak magas terhelés esetén veszi figyelembe a koromképződés esetében. A pill fogyasztásmérő egyenletes 140-es tempónál 8 litert környékén mozog, én ezt is sokkallom.

Nincs vmi ötletetek, mi okozza ezt a problémát, merre induljak el a hibakeresésben? Azért is választottam ezt a típust, mert az ismerőseim, akiknek ezzel a 150 lovas motorral szerelt autójuk van, mind nagyon dícsérték, hogy nagyon takarok a dinamizmusa ellenére!

Előre is köszönöm szépen a segítségeteket!


Szia!

Elöször is gratulalok az autohoz, remelem elegedett leszel vele! A vegyes fogyasztasod nekem nem tünik veszesnek, mivel az nagyon sok mindentöl függ (vezetesi stilus, domborzati viszonyok, forgalomszervezes, rövid tavu-hosszu tavu hasznalat, stb.). En pl. atköltöztem egy masik varosba, es erdekes modon 1 literrel nött meg az atlagfogyasztasom, pedig ugyanugy vezetek, mint eddig. Csak hat a körülmenyek...

Az autopalyas fogyasztasod viszont mar soknak tünik, hibasan soknak. Annak idejen a 2 literes benzinmotorom (BMW E46 318i manualis 5 fokozatu valtoval) fogyasztott 140 km/h-s sebessegnel 7,2-7,4 l/100km (ez mert adat, de a szamitogep is kb. ennyit irt ki). Egy dieselmotornak azert illene kevesebbet ennie...

Igaz sokat nem tudtam segiteni, de hatha valamivel elörebb vagy.
Szemy


Szemy Elküldve: 2013-10-12 11:49 Autóvásárlás

kundof1 írta: Akkor sztem csak dizel-t fogok vennni, benyás sokat eszik, ezmeg a felét, jo több a baj vele, de ha odalép neki az ember akkor csak megindul, meg nyomatékos.. MAx nemkell chippelni, nehogy szétbombázza a cuccokat rajta..


Szia!

Igazan ne vedd kötekedesnek a dolgot, de egy 325i vagy 330i is meg fog indulni, ha odalepsz neki. A 330i-ben raadasul meg a 6 fokozatu kezivalto is elerhetö, ami a többi benzines motorhoz nem jart (pedig nagyon kellene nekik). A 320i-t pedig nyugodtan zarojelbe teheted, annyira minimalis a fogyasztaskülönbseg a 325i-hez kepest, hogy nem is erdemes 320i-ben gondolkodnod.

Szemy

Szemy Elküldve: 2013-10-05 20:45 Társalgó

jokerface írta:
YELLOW írta:
jokerface írta: Skacok,a hütöfolyadékot mennyi idö után illik cserélni. A hálón 3-4 éves ciklust irogatnak.
Nem tudom,hogy az enyémben mikor lehetett cserélve. De nemrég lett mérve és -40C -ig mutatja a mérö a fagyállóságot. A színe is szép zöldeskék és nincs nyoma semmi szennyezödésnek.
És ki milyen folyadékot ajánl,használ?


szerintem inkább km függvénye, és főleg az ápoló anyagok "elfogyása" miatt. d eha jó a fagyállóság és tiszta is, akkor szvsz felesleges. nekem 40ezer km rémlik amúgy, vagy 4 év. de akikkel úgy szokok beszélgetni csak néznek hülyén. volt feletetsem 1-es stiftjükben sosme votl fékolaj cserélve pl. oszt semmi kínja nincs nah az már durva, oszt vagy 15 éves autó minimum.


Na igen,a benne lévö kémiai anyagok miatt kérdeztem. Mert az idövel tönkre megy benne. Majd tavasszal olaj cserekor akkor ezt is kicseréltetem.


A 40.000 km-es csereciklus nagyon rövid, az majdnem biztos nincs elöirva. Nalam az E46-nal 4 ev vagy 80.000 km (= nagy inspekcio) volt megadva. Az E90-es szerianal viszont nem ismerem pontosan a szervizelöirasokat, de gyanitom nem visszafele fejlödött a rendszer. Egyebkent a mostani automnal (ami sajnos nem BMW) 10 ev vagy 250.000 km csereciklus van elöirva a hütövizre.

Szemy

Szemy Elküldve: 2013-10-04 11:54 Társalgó

Szerdan voltam a zuffenhauseni reszlegünkön, megneztem a Porsche 911-es es a Boxter gyartasat. Ami erdekes, hogy szinte mindent munkasok szerelnek össze (kiveve a szelvedök beragasztasat, mivel a megszabott idökereten belül az ember nem tudja olyan precizen beilleszteni), a robotok csak besegitenek, szallitjak az alkatreszeket. Egyetlen egy szerelöszalag van, az összes verzio azon kerül összeszerelesre. A szükseges alkatreszek kikeresese, összeallitasa az adott autohoz is emberi munkaerö segitsegevel törtenik. Tehat azert van hibalehetöseg a rendszerben...

A motorösszeszereles vegen vannak termeszetesen az ellenörzö tesztek, amely soran az elsö a tömitettsegteszt. Ezen a motorok 8-10% mar elverzik, utolagos javitasra/hibaelharitasra van szükseg. Hol is van a nemet precizitas?

Szemy