Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-07-23 19:34 Ki tapasztalt ilyet?

nagylaszlo írta: Sziasztok!

Ki tapasztalt már ilyet? Egy mosást követően a képen látható hiba jelentkezett típus E90 320D Facelift 2011! Minden szerviz státusz zöld, elvégzem a kulcs kivételt, az ajtó nyitást, az ajtó becsukást, kulcsot vissza helyezem, és továbbra sem működik. A motor nem indul! Tudnátok segíteni, mi lehet a baj?

Előre is köszönöm!


elég egy helyre is beírni
így logikusan következtetve beázott. ha kiszárad lehet jó lesz.

YELLOW Elküldve: 2016-07-23 05:11 Motorolaj

Zapi írta:
YELLOW írta:
Zapi írta: Sziasztok!
Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok,hogy megtörtént az olajcsere az autóban és Mobil Super 3000 XE 5W-30 lett beleöntve,mert ezt ajánlotta az olajforgalmazással foglalkozó bolt. Vajon ez valóban jó egy 250000 km-t futott autóba? Otthon láttam a dobozon,hogy ez inkább diesel autókhoz való.Az előzőleg elvégzett olajcseréről nincs információm.Sem km,sem típus.Válaszokat előre is köszönöm!


én 5w-40-et tettem volna bele. volt ismerős ebbe a motorba 10w-40-et használt, ami télre nem olyan jó.
amit beletettél jó olaj, és jó benzines autóhoz, de inkább fiatalabb autókhoz, 98 feletti évjáratokhoz. értani nem fog neki, szóval nem vész.


Köszömöm a választ. A következő cserénél majd jobban odafigyelek és az általad javasoltat fogom beletölteni.


ha esetleg sokat pályáznál, vagy nagyobb tempókkal mész, akkor előfordulhat, hogy eszegetni fogja az olajat jobban mint kellene. ez lehet ettől a 30-as melegoldali viszkozitástól lesz, nem kell rögtön rosszra gondolni. vagyis nem feltétlen. szóval pályázások után érdemes szintet nézni.

YELLOW Elküldve: 2016-07-22 22:21 Motor-váltó

Whole01 írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni.
A kiszemelt autó 2006os E90 4hengeres 320i.
Motorkód:N46b20b

Jó,megbízható ez a motor?

Előre is köszönöm!


amíg nem kell hozzányúlni. N42, N46 szériából ez a B20-as a leggyengébb. én ezekből látok a legtöbb panaszt, hiába ugyanaz mint a többi ami erre épül. amúgy amíg nincs baja, addig jó. ennyi év után, meg aztán kitudja. N45-től jobb mindenképp szerintem. ha nem volt lánc cserélve és feszítő rendszer, akkor az cserés, plusz láncátugrás gátló. a többi hiba ami lehet, mint minden más benyásnál.
továbbra is azt mondom N43-mal járnál a legjobban, ha 4 hengeres benyásat akarsz.

YELLOW Elküldve: 2016-07-22 22:07 Motorolaj

Zapi írta: Sziasztok!
Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok,hogy megtörtént az olajcsere az autóban és Mobil Super 3000 XE 5W-30 lett beleöntve,mert ezt ajánlotta az olajforgalmazással foglalkozó bolt. Vajon ez valóban jó egy 250000 km-t futott autóba? Otthon láttam a dobozon,hogy ez inkább diesel autókhoz való.Az előzőleg elvégzett olajcseréről nincs információm.Sem km,sem típus.Válaszokat előre is köszönöm!


én 5w-40-et tettem volna bele. volt ismerős ebbe a motorba 10w-40-et használt, ami télre nem olyan jó.
amit beletettél jó olaj, és jó benzines autóhoz, de inkább fiatalabb autókhoz, 98 feletti évjáratokhoz. értani nem fog neki, szóval nem vész.

YELLOW Elküldve: 2016-07-21 20:14 Segítsetek!

bricktopm írta:
Én is gondoltam rájuk, hogy beköpi, vagy nem gyújt, esetleg a trafó nem ad nagyfeszt, de gondoltam az az újraindítástól nem múlna el... NGK gyertyák vannak benne... 1évesek..kb.
De megnézem azokat is persze.


pedig elmúlhat restart-ra. nekem anno indításnál eljátszotta hogy enm indult el az egyik henger. eleinte azt hittem nem indítózok eleget. aztán újraindítás és ok.
ezt 2x eljátszotta fél év különbséggel. majd harmadik alkalommal indítás után kb 700m után megállt megint a henger. onnantól vége volt a trafónak.
bár nekem igaz elektromos a pedál, de nem lett érzékenyebb, sőt lomha lett az autó, alig akart menni, bár a hangja kifejezetten tetszett olyan bu-bu-bu subaru-s volt. meg kegyetlen büdös a kipuff gáz. na meg rázott mint a fene, a motortartó bak is akkor durrant el.
hibakód olvasással kiderülne emlyik hengerrel volt a gond. 6 hengeresnél jellemzően az 5-6-os henger szokott. ez is fura, hogy miért pont azok.
szóval ha a tünetek a fentiek, akkor trafó lesz nagy valószínűséggel.
jut eszembe, nekem mikor végleg megadta magát, előtte kb 150km-rel volt gyertya cserélve, valószínű az új gyertya fingatta ki, gyenge volt hozzá a trafó.

YELLOW Elküldve: 2016-07-20 20:27 Hibajelzés.

Powerliqid írta: Sziasztok.
Keresgéltem,de nem találtam választ csak erre:
E46 2002/12 320D Facelift 150paripa,
tempótól függetlenül,egyenesben is, villogni kezd a kipörgésgátló
Igaz vissza kapta az alufelniket a vas,friss gumikkal,de nem hinném,hogy e miatt lenne.
Gumik kopottsága, mérete,mindene egyforma.
Első kérdésem az volna,hogy konkrétan hol van a kipörgésgátló szenzorja?
Vagy a két ABS jeladótól számol kipörgést?
Van egy kis vibrációm is (hátulról) 100-as tempónál,de se a kerekek nem lehetnek és elvileg a kardánom se, mert frissen van felújítva és centírozva.
Difire gyanakszom és ha ott a szenzor is,akkor megerősíti a gyanúmat......
Második kérdésem az volna,hogy Székesfehérvár környékén tudnátok e ajánlani valakit aki Diagol és programoz, vagy eléggé otthon van E46-ba.
Sajnos Idő hiányában nem csapódtam még a BMW-s bandához.



4 ABS szenzor van. mind a 4 keréknél. vezérlő a motortérben bal oldalon a fékfolyadék tartálynál.
a tiédben DSC van, így kormányszög elfordulást is figyel, lehet azzal lesz gond. mert szokott, hogy elmegy az alaphelyzet.
vagy a szenzorok kontaktja nem jó, szenynezés van a környékén. hibakód olvasó megmondja.
én Veszprémben tudok esetleg ajánlani valakit, privátban.

YELLOW Elküldve: 2016-07-20 15:02 Vezérműlánc

viktor írta:
elgeri írta:
Impala70 írta:
Mike83 írta:
Impala70 írta: Szia! Nekünk is 316os van ,117000 km rel. 2 hete csörögni kezdett ,ezért elvittük szerelőhöz, olajteknőt levették és tele volt a műanyag láncvezető darabjaival. Úgyhogy sos csere! Ja, N43 as motor.Ne húzd az időt!


Szia, ha megkérdezhetem nektek kb. mennyibe fájt a vezérműcsere? A láncon kívül mit kellett még cserélni ami hozzá tartozik?


Szia! Nekünk Belgrádban cserélték egy prémium márkákkal foglalkozó szervizben . Ott a lánc csere , olajcsere kijött 300 euróból , ami nem sok , de menet közben kiderült ,hogy a VANOS-t is cserélni kell ,úgyhogy még rájött 650 euro. Ma hoztuk el. Viszont közben kijött rajta olyan , hogy 2000-nél elkezd csörögni amire Ők is vakarták a fejüket. Majd Magyarországon kell kereni 1 profit.


Mintha valahol azt olvastam volna, hogy az N43-asban nincs is vanos. Vagy ez ekte baromság?!


echte...


pedig nincs benne. az egy direkt befecskendezéses motor, olyan, mint a népautónál az FSI motorok. se Vanos, se Valvetronic. N45 viszont Vanos-os. N42, N46 mindkettő.
valami olyasmi rémlik, hogy az N43 talán a Mini miatt lett, de elég jól bevált a motor. a tévedés jogát fenntartom ebben.

YELLOW Elküldve: 2016-07-20 14:51 Féktárcsa és fékbetét

b_imi írta:
juhaszadika írta:
YELLOW írta:
Bcsongi írta: Sziasztok!

Utángyártott féktárcsáról, fékbetétekről milyen tapasztalatok vannak? Melyik utángyártott márkákat érdemes választani mind féktárcsa mind fékbetét vásárlásakor? Esetleg bolt ahol jó árak vannak?
Autóm egy e61 525d.

Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv.


féken nem érdemes spórolni, bár lehet, ha az ember nem márkaszervizben vásárol és jó ha van ismerőse, akinek junikszbárdistb alkatrész forgalmazóknál van kedvezménye, úgy 40%-nyi

Jurid volt gyári beszállító. kollégám off autója lévén döbbentem rá, hogy nagyon olcsó lett, régen nem így volt. igaz az is feltűnt, hogy a Honeywell gyártja. ezt a céget inkább mérőműszerek kapcsán ismerem jobban. másik probléma ezzel, hogy a Suzuki hivatalos beszállítója is. az pedig köztudott, hogy nem nagyon van olyan Suzuki, aminek ne sípolna a fékje.
én korábban nagyon ajánlgattam ezt, és mindenki pozitív volt, nem értem Suzukinál miért nem adja. így kollégám is elvetette.

ATE - nekem ilyen van nincs vele bajom. PowerDisc-nél figyelni kell, vetemednek a tárcsák olykor. persze új féknél figyelni kell a bejáratásra. persze egy fék azonnal stabil, szokták mondani ellenérvként. vannak ahol vasalják a betéteket pl. vasalóval felmelegítik, hogy állítólag ne kelljen bekoptatni.

minden márkáról olvasni valami rosszat, lehet ami jó egyik típusban, az nem jó egy másik márkában, hiába maga a fékrendszer gyártója ugyanaz a cég.

ATE, Jurid ezt szeretik vásárolni BMW-be. szerintem érdemes ugyanazon márkából betét+tárcsa kombót választani. van akik keverik, ferrodo betét textar tárcsa, és hasonló kombók, én kerülném.
nagyon ezen szint alá nem szabad menni, legalábbis én nem mennék.


Mit értessz bejáratás/koptatás alatt?



Állítólag vannak olyan fékszettek, amiket be kell járatni, mielőtt fékezel...
Van aki szerint az új kuplungot is
Ez csak akkor szívás, ha pl. a Hűvösvölgyben laksz, mert akkor egy ideig Pesten kell autóznod ahhoz, hogy haza mehess a szerviz után.


vannak bevonatos tárcsák. amit sokan rosszul csinálnak, mert lemosnak róla. aztán hamarabb kezd el rozsdálni. azt a betétnek kell lekoptatnia. illetve be kell állnia a betéteknek, be kell igazodniuk.
mondom van betét vasalás, ha vélet berakás után vészfékezned kelljen, akkor ne hirtelen égjen be rögtön, mert utána sípol, nem fog rendesen. aztán lehet szétszedni megint. de ha óvatosan fékezel és pulzálva, tehát egy kereszteződéshez menve, főleg mondjuk 90-nel haladva, nem 10 méteren belül kell lelassítani 50-re, illetve nem is száz méteren keresztül nyomva tartani a féket. hanem pulzálva. óvatosfék felenged, hogy tudjon visszahűlni, majd megint fék felenged. a hirtelen fékezéseket és hosszantartó fékezéseket kerülni kell.
persze ha muszj, azért fékezz nem kell belerongyolni egy kamionba. inkább cserélsz újra betétet vagy tárcsát, ha rázna a fészfékezés után, minthogy ott hagyd a fogad. ezért célszerű valami olyan útvonalat beidőzíteni, ahol nyugodtan tudsz vezetni. ha nem lehetséges, mert nagy város, stb. akkor ott az éjszaka amikor nincs forgalom.

YELLOW Elküldve: 2016-07-20 13:11 Féktárcsa és fékbetét

Bcsongi írta: Sziasztok!

Utángyártott féktárcsáról, fékbetétekről milyen tapasztalatok vannak? Melyik utángyártott márkákat érdemes választani mind féktárcsa mind fékbetét vásárlásakor? Esetleg bolt ahol jó árak vannak?
Autóm egy e61 525d.

Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv.


féken nem érdemes spórolni, bár lehet, ha az ember nem márkaszervizben vásárol és jó ha van ismerőse, akinek junikszbárdistb alkatrész forgalmazóknál van kedvezménye, úgy 40%-nyi

Jurid volt gyári beszállító. kollégám off autója lévén döbbentem rá, hogy nagyon olcsó lett, régen nem így volt. igaz az is feltűnt, hogy a Honeywell gyártja. ezt a céget inkább mérőműszerek kapcsán ismerem jobban. másik probléma ezzel, hogy a Suzuki hivatalos beszállítója is. az pedig köztudott, hogy nem nagyon van olyan Suzuki, aminek ne sípolna a fékje.
én korábban nagyon ajánlgattam ezt, és mindenki pozitív volt, nem értem Suzukinál miért nem adja. így kollégám is elvetette.

ATE - nekem ilyen van nincs vele bajom. PowerDisc-nél figyelni kell, vetemednek a tárcsák olykor. persze új féknél figyelni kell a bejáratásra. persze egy fék azonnal stabil, szokták mondani ellenérvként. vannak ahol vasalják a betéteket pl. vasalóval felmelegítik, hogy állítólag ne kelljen bekoptatni.

minden márkáról olvasni valami rosszat, lehet ami jó egyik típusban, az nem jó egy másik márkában, hiába maga a fékrendszer gyártója ugyanaz a cég.

ATE, Jurid ezt szeretik vásárolni BMW-be. szerintem érdemes ugyanazon márkából betét+tárcsa kombót választani. van akik keverik, ferrodo betét textar tárcsa, és hasonló kombók, én kerülném.
nagyon ezen szint alá nem szabad menni, legalábbis én nem mennék.

YELLOW Elküldve: 2016-07-19 17:32 Apró hibák

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Díszlécemet nemsokára kicseréltetem.Elötte a fényezést kell megcsináltatnom.Egy fél centis részen lejött a lakk.A festék nem sérült.Csak a lakk.Elvittem egy szakihoz,aki azt mondta,hogy ezt újra kell csak lakkozni.Kicsit becsiszolja a lakksérülésnél,és fuj rá lakkot.Majd egybepolírozza.Ennyi.Ez tényleg ilyen egyszerű?Nem fog ez onnét hamar lejönni?A márkaszervízben teljes elem cserét fújnának újra 60-80 000 ft-ért...Ami azért kivitte a hajam.Ez a srác(maszek fényező) azt mondta 3000 ft lesz kb,és 2 óra.Higgyek neki?Mármint tényleg csak ennyi a javítása ennek?Az egész elemet én sem akarom lefújatni ezért.Csak azért kérdezem,mert nem értek a fényezéshez kicsit sem.Bátran vigyem el hozzá?


most mondhatnám, hogy túl fújod a dolgot, túl pörögsz rajta...
persze, hogy a márkaszerviz azt akarja, hogy minél több haszna legyen. elmész egy olajcserére, a végére teljes motorgenerál lesz.
ha nem sikerült a festék, csak a lakk, azt mélységtől függően lehet elég csak polírozni.
az hogy fúj rá egy kis lakkot, az inkább a mester igényességére utal.
szóval simán elviheted jó lesz.
/de lehet rosszat akarok neked, szóval jól gondold meg/
ha többen is az én véleményemen lesznek (már ha valaki akar válaszolni), lehet ő is rosszat akar majd nehéz dió lesz. "mondjuk a drágább mindig sokkal jobb" - tartja a mondás. én nem fizetnék érte az tutti.


Köszi Yellow a választ.Az a baj,hogy a lakk full lejött(lehámlott) egy fél-centis részen.Ezen a polír nem segítene.Ezért aggódok annyira.De ezek szerint ujra lehet tényleg lakkozni,majd egybepolírozni,és nem kell festeni ha nem sérült a festékréteg ugye? Bocs ha láma vagyok.


azért szokták becsiszolni a lepattanást, hogy ne legyen pereme, hanem síkba essen. itt mikronokról beszélünk, de fontos. aztán lakozza, majd egymásba polírozza.
festék leverődést is csinálnak így, ha jól kikeverik a színt, észre sem venni, hogy csak 3cm-es körben volt javítva. jó szakember tudja mit csinál.
haverom off autójára (passat) lengyelek horogkeresztet karcoltak, full mélyen. kitöltötték festékkel, majd bepolírozták. észre sem venni. ha nagyon nagyon durván nézed, jó megvilágításban, talán egy picit látni.


Köszi Yellow.Kicsit megnyugodtam.Egy kérdésem lenne még.Színt ezek szerint csak akkor kell fújni,ha megsérült a festékréteg is ugye?Nálam az nem sérült.A mester csak lakkot fuj rá,majd 1-2 nap mulva megpolírozza.Csak eléggé félek.Nehogy rondább legyen,mint most.De ha nem para,akkor viszem pénteken.Szerinted?


kisebb festék sérülésnél, karc, ahol mélyebb a sérülés is van, hogy csak políroznak. számít a karc szélessége, mélysége. nem vagyok fényező, nem tudom jól megfogalmazni, de az a festék egy dolgozható anyag egy bizonyos szintig.
nem tudom ki a szakember, hogy dolgozik, nagyobb kárt nem fog csinálni ez biztos.

YELLOW Elküldve: 2016-07-19 17:05 Apró hibák

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Díszlécemet nemsokára kicseréltetem.Elötte a fényezést kell megcsináltatnom.Egy fél centis részen lejött a lakk.A festék nem sérült.Csak a lakk.Elvittem egy szakihoz,aki azt mondta,hogy ezt újra kell csak lakkozni.Kicsit becsiszolja a lakksérülésnél,és fuj rá lakkot.Majd egybepolírozza.Ennyi.Ez tényleg ilyen egyszerű?Nem fog ez onnét hamar lejönni?A márkaszervízben teljes elem cserét fújnának újra 60-80 000 ft-ért...Ami azért kivitte a hajam.Ez a srác(maszek fényező) azt mondta 3000 ft lesz kb,és 2 óra.Higgyek neki?Mármint tényleg csak ennyi a javítása ennek?Az egész elemet én sem akarom lefújatni ezért.Csak azért kérdezem,mert nem értek a fényezéshez kicsit sem.Bátran vigyem el hozzá?


most mondhatnám, hogy túl fújod a dolgot, túl pörögsz rajta...
persze, hogy a márkaszerviz azt akarja, hogy minél több haszna legyen. elmész egy olajcserére, a végére teljes motorgenerál lesz.
ha nem sikerült a festék, csak a lakk, azt mélységtől függően lehet elég csak polírozni.
az hogy fúj rá egy kis lakkot, az inkább a mester igényességére utal.
szóval simán elviheted jó lesz.
/de lehet rosszat akarok neked, szóval jól gondold meg/
ha többen is az én véleményemen lesznek (már ha valaki akar válaszolni), lehet ő is rosszat akar majd nehéz dió lesz. "mondjuk a drágább mindig sokkal jobb" - tartja a mondás. én nem fizetnék érte az tutti.


Köszi Yellow a választ.Az a baj,hogy a lakk full lejött(lehámlott) egy fél-centis részen.Ezen a polír nem segítene.Ezért aggódok annyira.De ezek szerint ujra lehet tényleg lakkozni,majd egybepolírozni,és nem kell festeni ha nem sérült a festékréteg ugye? Bocs ha láma vagyok.


azért szokták becsiszolni a lepattanást, hogy ne legyen pereme, hanem síkba essen. itt mikronokról beszélünk, de fontos. aztán lakozza, majd egymásba polírozza.
festék leverődést is csinálnak így, ha jól kikeverik a színt, észre sem venni, hogy csak 3cm-es körben volt javítva. jó szakember tudja mit csinál.
haverom off autójára (passat) lengyelek horogkeresztet karcoltak, full mélyen. kitöltötték festékkel, majd bepolírozták. észre sem venni. ha nagyon nagyon durván nézed, jó megvilágításban, talán egy picit látni.

YELLOW Elküldve: 2016-07-19 16:45 Vezérműlánc

Impala70 írta:
Mike83 írta:
Impala70 írta: Szia! Nekünk is 316os van ,117000 km rel. 2 hete csörögni kezdett ,ezért elvittük szerelőhöz, olajteknőt levették és tele volt a műanyag láncvezető darabjaival. Úgyhogy sos csere! Ja, N43 as motor.Ne húzd az időt!


Szia, ha megkérdezhetem nektek kb. mennyibe fájt a vezérműcsere? A láncon kívül mit kellett még cserélni ami hozzá tartozik?


Szia! Nekünk Belgrádban cserélték egy prémium márkákkal foglalkozó szervizben . Ott a lánc csere , olajcsere kijött 300 euróból , ami nem sok , de menet közben kiderült ,hogy a VANOS-t is cserélni kell ,úgyhogy még rájött 650 euro. Ma hoztuk el. Viszont közben kijött rajta olyan , hogy 2000-nél elkezd csörögni amire Ők is vakarták a fejüket. Majd Magyarországon kell kereni 1 profit.


ez jó javítás lehetett, több baja lett mint volt. hát igen a szerviznek fenn kell tartani a folyamatos visszatérő vendégeket...

YELLOW Elküldve: 2016-07-19 16:39 Apró hibák

Bitu79 írta: Díszlécemet nemsokára kicseréltetem.Elötte a fényezést kell megcsináltatnom.Egy fél centis részen lejött a lakk.A festék nem sérült.Csak a lakk.Elvittem egy szakihoz,aki azt mondta,hogy ezt újra kell csak lakkozni.Kicsit becsiszolja a lakksérülésnél,és fuj rá lakkot.Majd egybepolírozza.Ennyi.Ez tényleg ilyen egyszerű?Nem fog ez onnét hamar lejönni?A márkaszervízben teljes elem cserét fújnának újra 60-80 000 ft-ért...Ami azért kivitte a hajam.Ez a srác(maszek fényező) azt mondta 3000 ft lesz kb,és 2 óra.Higgyek neki?Mármint tényleg csak ennyi a javítása ennek?Az egész elemet én sem akarom lefújatni ezért.Csak azért kérdezem,mert nem értek a fényezéshez kicsit sem.Bátran vigyem el hozzá?


most mondhatnám, hogy túl fújod a dolgot, túl pörögsz rajta...
persze, hogy a márkaszerviz azt akarja, hogy minél több haszna legyen. elmész egy olajcserére, a végére teljes motorgenerál lesz.
ha nem sikerült a festék, csak a lakk, azt mélységtől függően lehet elég csak polírozni.
az hogy fúj rá egy kis lakkot, az inkább a mester igényességére utal.
szóval simán elviheted jó lesz.
/de lehet rosszat akarok neked, szóval jól gondold meg/
ha többen is az én véleményemen lesznek (már ha valaki akar válaszolni), lehet ő is rosszat akar majd nehéz dió lesz. "mondjuk a drágább mindig sokkal jobb" - tartja a mondás. én nem fizetnék érte az tutti.

YELLOW Elküldve: 2016-07-18 16:14 hangos a motor

Arpee írta:
Arpee írta:
Arpee írta: Sziasztok! Nemrég vásároltam egy BMW 318i -t N42 motorkoddal. Van 1 motorproblémás bajom: Elinditom az autot, alapjáraton jár "rendesen" (van egy dizeles beütése de álitólag ezeknek van) majd gázt adok neki és elkezd hangosan ugymond csattogni ami 2200+ fordulatnál elmulik, mikor elengedem a gázt ugyanigy 2200 fordulat környékén hallatszik a hang, majd alapjáraton csendes lesz.
Szivesen várom a véleményeket


Van egy előtte videó, azt feltöltöm most, vezérlés volt cserélve meg vákumpumpa és bontóbol 2 db vanos (a fogaskerekes dolog amire jön rá a lánc)

https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be

Holnap csinálok 1 videót az utána észleltekről


Na itt a mai videó:
https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be


hát nem tudok okosat mondani. ez ilyen N42/N46 betegség.
nekem pl. hideg motornál nagyon halk, semmi csattogás, vagy ilyesmi nincs. aztán amikor bemelegedett üzemi a motor, akkor alapjáraton eléggé kalapálós, mint neked az első videón kb. sajnos ahány féle eszközzel veszed fel, meg az sem mindegy hol (garázsban, szabadban) nem olyan a hang, mint élőben hallgatva. rettentően becsapós.
nekem az alapjáratom, olyan 610-650 körül van meleg állapotban. ha kicsi gázt adok, akkor kisimul, simább a hang. (hidegen ugye 900-1100 között alakul) kb melegen ha eddig nyomom, akkor szebb. én próbáltam sűrűbb olajat is, de igazából 0w-30 és 5w-50 között is totál egyforma. mivel nincs egyéb bajom, jól fogyaszt, szépen is megy, így nem érdekel a dolog. videókat nézegetve, ugyanilyen hangokat hallani. ahol valami alkatrész rossz, ott teljesen más a hang, hallani, hogy nem ok.
a változó szelepvezérlésnek, Valvetronic-nak is van egy fura hangja, ez japán motoros autóknál is megfigyelhető. bár fura, mert az N40 Valvetronic nélküli motornak is hasonló hangja van.

annyit tegyél már meg, hogy járó motornál, alapjáraton (melegen) óvatosan nyisd ki az olajbetöltő sapkáját. hogy változik-e a motor hangja, és járása.
mert neked tényleg elég dízeles. vezérlés nem ment el, tutti jól lett összerakva?
illetve a hang kicsit hasonlít még nekem arra, ha valahonnan falsot szív. a szűrőház és szívótorok között jól lett visszarakva a cső? főként szívótorok alsó részén szokott nem jól felfeküdni, nehéz is bejátszani.

YELLOW Elküldve: 2016-07-18 10:23 turbo gond

david6020 írta:
YELLOW írta:
david6020 írta: Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám, hogy kicseréltük turbómat egy felújított turbóra, és azóta 2500tól indul meg, most felújították az eredetit is az eredeti vezérlőmmel, és azzal most 3000nél indul meg. esetleg találkozott már valaki ilyennel? vagy valami ötlet? egy bmw320d e46 150lovas kocsiról van szó euro 4es.


felesleges több helyen is elindítani egy szálat... attól nem kapsz hamarabb választ... bár először eleve ide kellett volna írnod
meg ha már a másik helyre írtál fejleményt, azt ide is írhattad volna.
egyébként oldják meg azok, akik beépítették, vagy felújították... valószínű értenek hozzá
vidd el akkor egy normális szerelőhöz, ha ők alkalmatlanok rá.
több mindent ki kellene próbálni, és jó ha van BMW specifikus eszköz, amivel programozni is lehet.
valami a geometriával lehet, lehet nem áll alapállapotba, vagy az állító része mechanikailag nem jó, esetleg az elektromos része. diag élőadatok figyelése.


Köszöm szépen válaszod. Én cseréltem ki haverom műhelyébe, turbós annyit tudott mondani hétfőn megnézi mennyi a gyári turbó, hátha azzal jolesz. Ma kellett volna vele visszamennem külfölde azért irtam ki több helyre is, hátha valaki találkozott ilyennel. Meg bmw szervizbe nemtudom elvinni mivel felujitott turboval ott nem foglalkoznak.


de ahol felújították, még ha magad szerelted is be, ott azért lehet tudtak volna mondani valamit.
mivel elektromos a vezérlése a geo állítónak, így szerintem meg lehet mozgatni motor nélkül is, de diaggal. hogy egyáltalán állít-e. mondjuk ezt lehet csatin mérve is lehet mérni egy multiméterrel, ahogy változik a fordulat, de nem tudom milyen értékeket kellene mérni.
az is lehet nem jó lapátokat raktak rá, aztán máshogy alakul a nyomás a rendszerben. nem tudok többet sajnos.