csbalu fórum hozzászólásai

csbalu Elküldve: 2014-10-15 09:42 lámpa

kmartin írta: Sziasztok!
Vásároltam egy E46 coupe-t, melyen a hátsó lámpatesteket LED-esre cserélték.
Ha rajta van a helyzetjelző, vagy tompított, tehát ha fel van nyomva a világítás, akkor balra duplán indexel.
Ha nincs világítás, akkor jól, "szimplán".
Esetleg valakinek hasonló gondja nem volt?


Valószínűleg gyári lámpa került bele, de a világításmodulod nem tudja a LED-es lámpát lekezelni. Ellenállások kellenének az egyes "lámparészek" elé,hogy úgy érezze normál izzók vannak benne, vagy vegyél egy olyan világításkapcsolót ami tudja már a LED-es lámpákat (donkadávid-tól akár). Ez az én tippem!

csbalu Elküldve: 2014-10-14 16:35 Multikormány beszerelése utólag...

Tomiii723 írta: Sziasztok,
Én is szeretnék multikormányt utólag beszerelni elsősorban a tempomat miatt. Szóval a kérdés a következő, hogy az én autómba megoldható-e ez csupán egy multikormány és egy kábelköteg segítségével? Az autó E46 320d, 2000.05 havi, automata és ilyen gázpedállal rendelkezik:
http://bmwfans.info/parts-cata...potentiom/


Igen megoldható! Az előző kommentemben leírtam hogyan.
Üdv
Balu

csbalu Elküldve: 2014-10-14 08:54 Radio navi csereje nagy kepernyösre

villas írta:
csbalu írta:
villas írta: Sziasztok
Új vagyok itt, üdvözlök mindenkit!
Bele is vágnék röviden tömören!
Adott egy E46 egy rádiónavigációs egység (ami csak nyilakat mutat)
Csere történne, ha menne, de nem megy! (16:9 -es navira)
A "kép" addig tiszta hogy:
- kell egy kijelző (16:9 -es navi)
- kell egy rádió modul (na és itt kezdődik a probléma)
- és végül kell egy DVD Navi olvasó (mert csak CD olvasó van az autóba)
Térjünk vissza a rádió modulra:
a problémám hogy: BM24 vagy BM54 kell? (Vagy alapból van a kocsiba Radiómodul?)
Ez abból derül ki hogy milyen csatlakozó megy be a mostani rádiónaviba! (ami jelenleg van az autóba)?
Mert ez a kábel fogja adni az áramot a rádió modulnak?
És továbbá ha már adott lesz:
-a 16:9 -es navi
-a BM24 vagy a BM54 rádiómodul
-a DVD Navi olvasó
akkor már csak egy kábel kell ami összeköti a rádiómodult a kijelzővel!

Bocsi a részletes meséért, csak a kijelző már adott és azt hittem ennyi!



Rádiónaviból is két fajta van, habár az egyik eléggé ritka. Van amikor klasszikus rádióként működik és tartalmazza az erősítőt is és van amikor csak egy kis 12 pólusú kék/vagy fehér csati van a hátuljában (mint a 16:9-es naviban) és a csomagtartóban van hozzá egy rádiómodul. Ezt kéne megnézni legelőször, hogy milyen a tiéd (Habár valószínű hogy az első változat).

Arról semmiképp ne feledkezz meg hogy nagynavinál hátulról mennek előre a hangszórókhoz a vezetékek, míg most (valószínűleg) fordítva van az egész. Tehát a teljes kábelköteget át kell fűzni egy nagynavis kocsiból. Pont 3 hete csináltam meg ugyan ezt a kört.
Tulajdonképpen a kábelköteg befűzése a macerás utána már mindent tudsz csereberélni könnyedén. Szerintem ha kapsz olyan 15-25e között van egy hibátlan köteg, csak hibátlant vegyél!
Van 1-2 trükk amivel nem kell annyira szétbombázni a kocsit, mint az én megtettem

MK3-diaggal átállít és utána szoftverfrissít, így azt nem kell venned. (előtte azért leellenőrizném, hogy az olvasófej milyen állapotban van, nehogy elküld az örök vadászmezőkre, frissítés közben)

Én BM54-et javaslok, BM24-et már nem is nagyon fogsz találni, nagynavihoz ritkán tették E46-ba (vagy talán csak nagyon az elején).

Kell még ugye az a konzol amivel a klímát tudod letenni a szivargyújtó fölé, ez újonnan kb 20-25e Ft. (nyilván bele lehet mókolni a mostaniban is de sokat kell faragni)

Pont most csináltam ugyan ezt a kört amit Te (kisnaviról-nagynavira) úgyhogy eléggé frissek az élményeim, csak nálam még egy Harman Kardonnal is meg volt spékelve a dolog



Az komoly!
Akkor szét kell bombázni az autót!
Hát elgondolkodok rajta hogy megcsinálom e vagy nem!
Köszönöm a részletes leírást!
De én biztos nem állok neki, majd inkább elviszem valahova (ha megcsinálom)!




Nem vész ám annyira mint elsőre hallatszik.
Meg kell dönteni az első 2 ülést (kicsavarozod a 4 csavarját), le kell venni a bal oldali küszöbdíszléceket és a bal oldali puffot az ülésnél + a csomagtartóban a szürke takarókárpitot. A középkonzolnál ki kell vennni a könyöklőt, váltóborítást és a szivargyújtó tartó műanyagot, klímát, rádiót, szellőzőrácsot. Szerintem kb ennyit kell bontani az egészhez. Ez nem nagy kunszt, szerintem. (mondjuk elsőre én még a műszerfalat is kivettem.... mert lüke Aladár voltam)

csbalu Elküldve: 2014-10-14 08:49 Multikormány beszerelése utólag...

sutius írta:
YELLOW írta:
sutius írta: Sziasztok,
szeretnék a gépbe multikormányt tenni de nem igazán tudom milyen kábel kellene hozzá...
valaki esetleg tudna-e segiteni? e46 07/2002 N42B18A motorhoz milyen kábel kellene?


ugyan olyan mint a többihez. mármint ahol elektromos a gázpedál. de nem is muszáj a gyári kábel, ha valaki beköti neked sima kábellel igényesen.
szóval semmi extra. ha bemész a BMW-hez és elmondod, akkor tudnak segíteni, olyan 7-8ezer körül lehet. de ha beírod a googliba, hogy BMW tempomat kábel, akkor még olcsóbban is dob ki.

Voltam a nagyvaradi BMW kirendeltsegnel de ott azt mondtak, hogy az en kocsimba nem lehet bekotni (WTF????) es mikor mondtam, hogy csak egy kabelkoteg kell hozza aztmondtak, hogy ilyen kabel nem letezik.....
Kb itt kezet is fogtam a szervizvezetovel es hasta la vista....oda se teszem be a labamat tobbet de a kocsimat meg ugy sem....





3 vezeték! 2 forrasztás! Nem egy nagy dolog! a kormányoszlop alatti zöld csatiból megy 2 vezeték a lámpakapcsolóhoz és egy a motorvezérlőbe. Szerintem akinek van egy kis affinitása a műszaki dolgokhoz simán megcsinálja magának otthon!

csbalu Elküldve: 2014-10-13 09:03 Radio navi csereje nagy kepernyösre

villas írta: Sziasztok
Új vagyok itt, üdvözlök mindenkit!
Bele is vágnék röviden tömören!
Adott egy E46 egy rádiónavigációs egység (ami csak nyilakat mutat)
Csere történne, ha menne, de nem megy! (16:9 -es navira)
A "kép" addig tiszta hogy:
- kell egy kijelző (16:9 -es navi)
- kell egy rádió modul (na és itt kezdődik a probléma)
- és végül kell egy DVD Navi olvasó (mert csak CD olvasó van az autóba)
Térjünk vissza a rádió modulra:
a problémám hogy: BM24 vagy BM54 kell? (Vagy alapból van a kocsiba Radiómodul?)
Ez abból derül ki hogy milyen csatlakozó megy be a mostani rádiónaviba! (ami jelenleg van az autóba)?
Mert ez a kábel fogja adni az áramot a rádió modulnak?
És továbbá ha már adott lesz:
-a 16:9 -es navi
-a BM24 vagy a BM54 rádiómodul
-a DVD Navi olvasó
akkor már csak egy kábel kell ami összeköti a rádiómodult a kijelzővel!

Bocsi a részletes meséért, csak a kijelző már adott és azt hittem ennyi!



Rádiónaviból is két fajta van, habár az egyik eléggé ritka. Van amikor klasszikus rádióként működik és tartalmazza az erősítőt is és van amikor csak egy kis 12 pólusú kék/vagy fehér csati van a hátuljában (mint a 16:9-es naviban) és a csomagtartóban van hozzá egy rádiómodul. Ezt kéne megnézni legelőször, hogy milyen a tiéd (Habár valószínű hogy az első változat).

Arról semmiképp ne feledkezz meg hogy nagynavinál hátulról mennek előre a hangszórókhoz a vezetékek, míg most (valószínűleg) fordítva van az egész. Tehát a teljes kábelköteget át kell fűzni egy nagynavis kocsiból. Pont 3 hete csináltam meg ugyan ezt a kört.
Tulajdonképpen a kábelköteg befűzése a macerás utána már mindent tudsz csereberélni könnyedén. Szerintem ha kapsz olyan 15-25e között van egy hibátlan köteg, csak hibátlant vegyél!
Van 1-2 trükk amivel nem kell annyira szétbombázni a kocsit, mint az én megtettem

MK3-diaggal átállít és utána szoftverfrissít, így azt nem kell venned. (előtte azért leellenőrizném, hogy az olvasófej milyen állapotban van, nehogy elküld az örök vadászmezőkre, frissítés közben)

Én BM54-et javaslok, BM24-et már nem is nagyon fogsz találni, nagynavihoz ritkán tették E46-ba (vagy talán csak nagyon az elején).

Kell még ugye az a konzol amivel a klímát tudod letenni a szivargyújtó fölé, ez újonnan kb 20-25e Ft. (nyilván bele lehet mókolni a mostaniban is de sokat kell faragni)

Pont most csináltam ugyan ezt a kört amit Te (kisnaviról-nagynavira) úgyhogy eléggé frissek az élményeim, csak nálam még egy Harman Kardonnal is meg volt spékelve a dolog

csbalu Elküldve: 2014-10-10 15:02 XENON utólag

YELLOW írta:
kundof1 írta:
Robin68 írta:
kundof1 írta:
Robin68 írta:
kundof1 írta: Nekem Xenonos a kocsim, nah de ha villogok refivel, akkor a két belső világit, idáig oké, ha rá adom a xenont és átnyomom távolságira, akkor a két belső is világít meg a xenon is átkapcsol, nagyobb fényt ad, meg hallani ahogy csattan egyet átvált. Akkor az enyém bi-xenonos lehet?


igen


Aha értem!
kicsit hülyén van ez így megoldva, akkor a belsők csak villogásra jók, semmi másra, végülis igaz, ha villogni akarna az ember, akkor a xenonnal nem lehet mert az mire bemelgszik..

A bixenonnál már meleg az izzó. Ott csak lecsapódik a lemez. Az is villan ha villantasz csak nem veszed így bentről észre mivel mindkettő működik. Próbáld ki ha nincs segítséged, hogy a belsőket letakarod valamivel.
Idézet egy cikkből:
" A bixenon fényszóróban egyetlen xenonizzó végez munkát. A tompított fényt egy takarólemez segítségével hozzák létre, reflektorra kapcsolva ez a takarólemez elmozdul, és így a fénysugarak iránya is módosul. Előnye, hogy nincs színkülönbség a tompított és a reflektor fénye között, valamint fényszóróra kapcsolva az autó előtti terület is bevilágítva marad. "



Hát nekem nem így van, megnéztem a garázsba, falnál áll a kocsi, ha villantok, magam felé húzom a kart akkor csak a két belső világit, ha előre nyomom a kart, h távolságin legyen, akkor világit a két belső is meg a xenon is átvált, csattan egyet és nagyobb lesz a fénye!
De ha kell, csinálok videót róla!


szerintem így viselkedik jól, ahogy írod. számomra így logikus is. nem mellesleg mi gyártunk több autóba vezérlőt, és azoknál a tesztben is ez a lemezmozgató motor, annyira azért nem mozog gyorsan. a villantás mozzanata meg elég gyors, azért, egy villantásért felesleges volna a xenon-t működtetni. amikor olvastam odabent Robin írását, én úgy voltamvele, hogy lehet csak elírta és így gondolta ő is.


Diaggal lehet bekapcsolni a Xenon villantást Azért nincs szerintem alapértelmezettben bekapcsolva mert konkrétan összesszarja magát az ember ha így rávillantanak, akkora fényereje van hirtelen a xenonnak. Autópályán jobb hatékonysággal mennek le az emberek ha xenonnal rájuk villantasz!

csbalu Elküldve: 2014-10-06 11:49 Szívócsonk-pillangószelep

Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

A ledugózásnál használt csavarnak mi a pontos neve, illetve melyik méretet kell venni? 5-öst vagy 6-ost? Bármelyik autósboltban van?

Köszi.


Bármelyik barkácsboltban megkapod, autósboltban nincs nagyon csavar. Én elvittem a kiszedett dugót és ott belepróbáltam a helyszínen, ezért nem emlékszem a pontos méretére, de mindjárt valaki, aki iparszerűen csinálja megmondja

csbalu Elküldve: 2014-10-06 09:40 bmw diagnosztika

flips írta: Sziasztok!

Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy milyen típusú diagnosztikai kábelt vegyek E46hoz.Szerintetek melyik a legjobb fajta?
Több után nézelődtem már a legelső amit találtam Elm 327-es fajta volt.
De arról azokat a híreket hallottam,hogy Check Engine hibakódok törlésére jó de viszont az Airbag hibakódokat nem tudja kezelni,törölni.Utána a K+D CAN változatokat nézegettem(INPA-s),és erről nem tudom hogy tudja e kezelni az airbag kódokat is.Nekem lehetőleg olyan kellene amivel lehet a GM-et is programozni(Komfort Modul).Szóval a kérdés az lenne dióhéjban,hogy melyik fajta diagnosztikai kábelt ajánlanátok ezek közül.

Válaszokat,tapasztalatokat előre is köszönöm!

Üdv.


A GM modult tudod programozni egy egyszerű szar kis kék(VAG-COM) kábellel is csak nagyon lassan. Egy apró kis módosítást kell végezni a kábelen, amit ha googlizol vagy visszaolvasol egy picit, meg is találsz!

csbalu Elküldve: 2014-10-06 09:36 Bentleye E46 szervíz kézikönyv, aki otthon szokott szerelni. Sokaknak nincs még meg.

Methos írta:
Pitykoo írta:
anubisz írta: Akinek kell,majd írjon levelet. Szüneteltetem a Dropbox linket. Majd adok linket privátba.


Hali! El tudnád nekem küldeni mert egyik linkre se csinál semmit!!?
Köszi!
pity-koo@hotmail.com


Én is letölteném, ha lehet.
nemszilard@gmail.com
Köszönöm előre is.


Ha megtennétek és Nekem is továbbítanátok a bmwaudiobox@gmail.com címre megköszönném!

csbalu Elküldve: 2014-09-27 18:51 navigáció

kempelen írta:
csbalu írta: Annyiban segítsetek nekem kérlek, hogy a gyári navis köteg, pontosan hol megy el a kocsiban? (elől, hátul tudom!)
Az első ülés előtt a szőnyeg alatt jön be és megy fel a monitorhoz mint a retrofit KIT-ben, vagy a műszerfal mögött, a vezető bal lábánál meg be a műszerfalba és így a monitorhoz.

A gyári telefonnak hol vannak elhelyezve a vezérlői? A mostani kábelkötegemben az is benne van így behúzom a helyére azt is. A telefonos rész hogyan megy az autóban és milyen irányokba? A tetőantenna, a mikrofon és a snap in vagy sima BT-s box a könyöklőben megvan, ezeket tudom, de a többi komponenset nem, hogy hol vannak és mivel vannak összekötve.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv
Balu


Szia,

Navigáció ->

ahogy hátulról előrejön a bal oldali küszöb belső felén, a vezetőoldali ülés alatt elkanyarodik jobbra a padlólemez merevítő menetirány felőli oldalán. Ahogy eléri a kardánalagutat, kicsit balra tart és fel, a schaltzentrum és monitor felé. (ahogy a retrofit kábelköteg is)

Telefon ->

A telefonnak egyetlen egy vezérlője van. A touringban leghátul, bal oldalon a hangszigetelő mögött. A navi rechner és a cd tártól épen egy picit előre a hangszigatalő mögött lévő lemez mögé van téve, szóval jól el van dugva.

Onnét megy előre, szintén a bal oldalon és szintén a vezetőülés alatt befordul jobbra, ahogy a navi kötege is. Mikor eléri a kardánalagutat, felmegy a légzsákvezérlőhöz, az előtt átmegy a jobb oldalra, majd ahogy a légzsákvezérlőt elhagyta, élesen jobbra furdul a kézifékkar felé. Ott a snap-in kábele kijön a szőnyeg alól a kartámasznál, a bluetooth antennája elmegy tovább hátra, a hátsó hamutartó alá.

Üdv,



Köszönöm! Nagyon hasznos információk voltak!
Viszont kérdésem lenne még.
1. az alábbi képen van 2 EZ MI? Az elsőt sejtem, hogy a KM órához megy, azt láttam hogy a retrofit KIT-ben is megy oda egy vezeték. (ezt barátomnál kihagyták és nem is mutatja az óracsoporton azt, hogy mikor kell elfordulnia) A másik tippem, hogy mivel HK-s a köteg és kocsi is az lesz, a Schaltzentrumba menne a HK gombhoz. Sajnos annyira benne van a kötegben, hogy nem kezdtem kiméregetni.



2.
Van a tápcsatija az egésznek ami ugye a klímavezérlő/Monitor mögött van. Oda kell még valamit behúznom a biztitáblából?
Lehetséges hogy szerencsés vagyok és nem kell, mert a kocsim gyárilag kisnavis volt csak az előző gazádi közül valaki úgy gondolta hogy azt nem adja hozzá ezért szépen kivágta a köteget. Így lehet hogy nekem nem kell, de ha igen akkor elvileg mit? A navis rendszernek külön biztijei vannak?

A bizti azért is fontos mert HK is lesz a kocsiban aminek ugye a külön erősítője van. Nézegettem természetesen a gyári WDS-t viszont ha itt valaki ért hozzá és összefoglalja nekem akkor az Ő tapasztalataira szívesebben támaszkodom.

Köszi előre is!


csbalu Elküldve: 2014-09-26 11:57 navigáció

Annyiban segítsetek nekem kérlek, hogy a gyári navis köteg, pontosan hol megy el a kocsiban? (elől, hátul tudom!)
Az első ülés előtt a szőnyeg alatt jön be és megy fel a monitorhoz mint a retrofit KIT-ben, vagy a műszerfal mögött, a vezető bal lábánál meg be a műszerfalba és így a monitorhoz.

A gyári telefonnak hol vannak elhelyezve a vezérlői? A mostani kábelkötegemben az is benne van így behúzom a helyére azt is. A telefonos rész hogyan megy az autóban és milyen irányokba? A tetőantenna, a mikrofon és a snap in vagy sima BT-s box a könyöklőben megvan, ezeket tudom, de a többi komponenset nem, hogy hol vannak és mivel vannak összekötve.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv
Balu

csbalu Elküldve: 2014-09-26 07:19 Adalék dízelbe

Prof írta:
Methos írta: Sziasztok,

Eddig mindig Shell Premiumot tankoltam adalék nélkül. Füstcsíkot bizony tudok húzni vele, ha nagyon kell.

- Átlag fogyasztás város és pálya vegyesen, de többnyire város 6.1 l/100km.

Most próba kedvéért OMW Maxxmotion került bele tele tank, és Spuri Kék.

Kíváncsi vagyok mi lesz az változás. Valakinek van ilyen tapasztalata?


Miért nem hiszek én ebben a városi 6,1 L fogyasztásban Pesten


Mert az E46 órája 1 litert csal Lefelé

csbalu Elküldve: 2014-09-25 16:22 Adalék dízelbe

nyilván lehet haszna ezeknek az adalékoknak de a forgalomban levők 60% a hamis, amit meg okosba szerez a Jóska (nem akarom bántani a Jóskákat) az szinte biztosan az. Erre is egy ugyan olyan hamisító háttérpiac épült mint a parfümökre és a motorolajra. Az ismeretségeben több ex kutas is van és bizony cserélték ki a polcon levő eredetit hamisra, az eredeti meg ment magunknak meg a haveroknak.
Egy hamissal pedig nyilván nem használsz a kocsidnak és jobb esetben nem is ártasz (reméljük).

csbalu Elküldve: 2014-09-23 09:22 mp3 cd tár

ans777 írta: Üdv, van itt valaki aktív tag, akinek van tapasztalata a Dension Gateway 300-al?
E46-ba lenne, 16:9es navis rendszerhez.
Sikerült is beszerelni, de valami baj van és nem igazán értem miért nem működik.
Leginkább az a bajom, hogy ha nyomogatom a mode gombot akkor át se vált cd-re.

Köszönöm a segítséget!


Valószínűleg nem kommunikál az I-BUS-al. Nézd át pontosan a vezetékelést, nem elég csak a kis 12pólusú CD tár csatlakozót átcserélni, több vezetéket kell bekötni.

csbalu Elküldve: 2014-09-17 13:45 Napelemes ventillátoros tetõ

si3rrabravo írta: Amúgy ez valami kísérletezés miatti hóbort lenne nálad vagy spórolni szeretnél? Utóbbi megtérülhet e egyáltalán a beépítés meg a munka végeztével? Úgy értem 20-30ezerért kapsz egy akksit 3-4-5 évre.

Mi a koncepció?


Gondolom az hogy ha ott áll az autó 1 hétig ne az fogadja hogy 0-ra van merülve a kocsi és ki sem riaszt, de ez csak a saját elgondolásom. Én ezért csinálnám ezt, ami alapjaiban nem rossz ötlet. Nekem Toruingom van, én a kis hátsó műanyag tarakóba tennék be 2db napelemet, belevágnám szépen tömíteném és ott diszkréten ellébecolna, végezné a dolgát.