csbalu fórum hozzászólásai

csbalu Elküldve: 2015-02-19 13:40 Business rádió kérdés

Hektor írta:
Hektor írta:
Hektor írta: Sziasztok !

Bár egyik fórumtárs nemrég kérdezte, de nem kapott egyértelmű választ, ezért én még egyszer rákérdezek hátha valaki konkrétat:

adott ő
http://static.bmwfanatics.hu/u...218712.jpg

Ugye egyértelmű, hogy AUX kezelésére alkalmatlan. CD tár kezelésére alkalmas-e ?
A kérdés lényege az lenne, hogy bármi módon alkalmas-e , hogy külső ( bármilyen FM trans.kivételével)hangbevitel lejátszására? (Gondolok pl. Gatweyre)

Köszönöm a témában jártas fórumtársak válaszát.


Mert itt ezt ugyan olyan rádiónak nézem és akkor ez ?

Bocs lemaradt :
https://www.youtube.com/watch?v=5CSFl2Xeeq8



Itt egy kicsit félrevezető ez a video megnevezés mert nem közönséges AUX bemenetet installál a kolléga hanem a CD tár bemenetet engedélyezik egy emulátorral.
A klasszikus AUX bemenet aminél a rádió kiírja hogy AUX és megmarad mellett a CD tár funkció is a rádió hátuljára csatlakozik és egy külön funkció. Ezt csak a 2002 Szeptembere után gyártott Business CD-k tudják (a prof fej nem). Ekkora csak csatlakoztatni kell egy megfelelő adaptert és magától megjelenik az új menüpont.

Remélem tudtam segíteni, bármi kérdésed van BMW audio dolgok terén nyugodtan kérdezz.

csbalu Elküldve: 2015-02-18 17:30 Az ilyenek se tesznek jót a BMW-sek megítélésének

Medvedisznoman írta: Gratulálok hülyegyerek, jampi voltál!



"Az a nagy motorháztető"
Inkább arról kellett volna szólnia a hírnek, hogy a srácnak honnét volt BMW_je....

csbalu Elküldve: 2015-02-18 12:42 kettõstömegü lendkerék

csipsz7 írta:
toki24 írta:
csipsz7 írta:
toki24 írta:
hil írta:
csipsz7 írta: Sziasztok. Valaki váltott már ki kettőstömegű lendkereket, fix lendkerékre ? Csere óta 3-4-5be rázkódik a kocsi kb 2000es fordulatig. Elég hanhosan, mintha valami sport cső lenne rajta. 2002es 318d. Valakinek van ötlete ez okozhatja-e?


Szia!
Én azt olvastam erről, hogy Dízel esetében baj lesz belőle (főtengely törés), nem véletlenül lett az oda tervezve. Benzinesnél talán még elmenne. (nem értek hozzá, csupán azt írtam, amiket olvastam erről, de ne legyen igazam.......)
hil



Én sokat olvastam tudakodtamróla mostanság ugye a kiocsim miatt nem érdemes!!


Pont a 2őstömegű törte el a főtengelyem.. :/ Összerakás óta meg rázkódik az egész..


Jelenséget meghallgatnék hogy derült fény a főtengely törésre.. Hang változás erő vvesztés hogy volt?


rugdosta a pedált es csattogott. kilett cserélve a lendkerék és azzal meg írtózatos csörgő hangja volt. A hajtókar csapágy tartotty össze a főtengelyt.....


Gondolom a főtengelyed nem a kettőstömegű lendkerék törte össze hanem a SZAR kettőstömegű lendkerék nem tudom mi logika van benne egytömegűre lecserélni Bosszú? Bosszút állsz a kettőstömegű lendkerekeken.... jól megkapják

csbalu Elküldve: 2015-02-13 12:21 Centrálzár vezérlő, grundmodul

YELLOW írta:
andrew írta:
én a kétoldalas nyáktól félek hogy azt hogy lehet megforrasztani. kibírja egyáltalán?


ne attól féljél. én forrasztottam eleget több oldalas (több rétegű) nyákot is. a furatgalvánnal kell vigyázni, mert könnyű belőle kiszakítani. őszintén nem emlészem hányrétegű ez a panel, de ha nem kétoldalas, hanem van belső vezetősáv is, akkor gond lehet ha kiszakad belőle. szóval türelem móka. én melóhelyen ónszívós forrasztópisztolylal csináltam, de macerás volt úgyis, ahogy írták nagyon viszi a hőt a panel. ha van aláfűtő az jobb, vagy esetéeg hőlégfúvó (nem a hajszárítós).


HÁt igen... a legjobb lenne alulról melegíteni folyáspontig aztán szépen leemelni ról a reléke. De azt meg kitudja, mennyire bírná a többi alkatrész.
A panel csak 2 rétegű, középső réteg nincs. Én levágott hegyű tűvel szedtem ki a reléket, jó öreg műszerész trükk... felhevít és rátol az alkatrészlábra majd kihúz ha megszilárdult. De ha sorjás a levágott tű hegye akkor a furatgalvánt is megsérti.

csbalu Elküldve: 2015-02-12 16:16 Centrálzár vezérlő, grundmodul

andrew írta:
YELLOW írta:
andrew írta:
YELLOW írta:
andrew írta:
csbalu írta:
andrew írta: sziasztok
pár hete szórakozik az ajtózáram. Kulccsal működik mind a 3 zár- nyit zár rendesen.

de távirányítóval is lezárja de bal ajtót nem nyitja többit igen.
leget a grund modul relé szarakodik?

2001 coupe 320ci


Szinte biztos!


már leszedtem kesztyűtartót. van ott pár relé a modul mellet melyik mi? vagy maga a modulban a ludas?


egy fehér (általában) polcon van a modul ami fehér. általában a legfelső és 3 csatlakozó megy rá. és csak úgy tudod kivenni, ha ezt a polcot kiakasztod. a polcot alul fogja egy csavar (műanyag csavar) és felül van két ellenkező irányba néző fül, így billetve kell előbb az egyik oldalt, majd a másikat kiakasztani. vannak ott belógó fém konzolok kezedre vigyázz. aztán a fehér boxot is ki lehet nyitni. az azon lévő siemens, vagy tyco négyzet alakú reléket kell cserélni.


okés és hol tudok olyan relét venni? csere nem probléma van eszközöm hozzá


típusra rákeresel biztos dob ki lehetőséget. én anno ebay-en vettem, mert akkor itthon darabja volt annyi, mint amennyiért én 2-t vettem, igaz nekem németből jött, tehát még drágább volt, mintha kínából jött volna. nekem van egy derengésem, egy itthoni lapról, ahol egész olcsón meg lehetett venni, olyan 1500Ft/db körül. azt nem állítom, hogy minőségben jó, de kitudja. de pontosan nem tudom hol láttam ennyiért. tyco volt, de mégsem pont olyan volt a felirat, lehet valami copy volt. nem tom. siemens-et ne vegyél azt mondják az nem olyna jó, nekem gyárilag is az volt benne, ezé kellett cserélni.

szerk.: jah típus: keress rá googliban hogy BMW grundmodul és kidobja úgyis. de itt az oldal keresőjét is használva kidobja...

de amúgy hülye vagyok itt a régi az asztalon. és hazudtam. eredetileg is Tyco volt benne... hmmm, mégis beszart.
szóval a típus: V23084-C2001-A303


okés köszi megint segítettetek majd holnap szétszedem a relét és ha szar akkor rendelek


Van gyári alternatíva, annyi hogy más anyagból vannak az érintkezők, de hogy melyik a jobb senki meg nem mondja. Itthon is lehet kapni, ha szeretnéd segítek, talán van még egyébként a fiókban is 1-2. Nekem tökéletesen üzemelnek.
A relé érintkezőit megcsiszolni csak ideiglenesen orvosolja a problémád, pont azt a bevonatot szedi le a csiszolóvászon ami a "nagyobb" áram átvitelét segíti.

Iszonyat szopás kiszedni, mert akkora föld felületek vannak hogy viszik a hőt, az ólommentes ón nehezen(magasabb hőfokon)olvad és a relének meg van egy valag lába.... ilyen 80W-os páka alatt szenvedés nagyon!

csbalu Elküldve: 2015-02-12 13:31 Centrálzár vezérlő, grundmodul

andrew írta: sziasztok
pár hete szórakozik az ajtózáram. Kulccsal működik mind a 3 zár- nyit zár rendesen.

de távirányítóval is lezárja de bal ajtót nem nyitja többit igen.
leget a grund modul relé szarakodik?

2001 coupe 320ci


Szinte biztos!

csbalu Elküldve: 2015-02-10 09:16 bmw diagnosztika

szotakdavid írta:
raul227 írta: a bmw 20 pines kábelhez megy az elm 327es?


elm 327 semmire nem jó


Miért mondjátok én azzal szoktam motorvezérlőt frissíteni

csbalu Elküldve: 2015-02-05 15:15 Hifi beszerelése e46-ba

Medvedisznoman írta:
csbalu írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
A hét elején betelepült a hangrendszer az autóba. Gyári Business CD, Audio system mx 165 plus szett elöl (faragás nélkül befér), Gladen RS100C4 erősítő és egy mélyláda (hommade, tervezett).
Szakműhelybe vittem, mert ez mégiscsak egy önálló szakma a maga kis fortélyaival. Úgy gondoltam, hogy bármiféle ötlet, vagy tanács a beépítéssel kapcsolatban - például, hogy a jelkábeleket középen vezesse hátra, messze a táptól - sértő lenne a mesterre nézve, meg hát ez a szakmája így alap, hogy ezeket tudja. Utólag persze kiderült, hogy nem lett volna akkora baj "sértegetni" a szenszejt, ugyanis indításkor egyből megébredt a tücsökraj (nem a Maszkura féle) a csipogókban. Amikor szóvá tettem csak annyit mondott, hogy kell egy RCA zajszűrő. Szerinte tök mindegy hogy melyik kábel hol van elvezetve, mert ez a fejegység hibája. Innentől kezdtem megkérdőjelezni a szakértelmét. Az hogy számomra hülyeségnek tűnő dolgokat beszél, az egy dolog, de hogy munkája végeztével nem ellenőrzi le járó motornál a rendszert és úgy hív hogy kész az autó az már gáz. Ráadásul nem is egy városban vagyunk, így némi logisztikai gondot is okoz a dolog. Kétszer. Merthogy jövő héten vihetem vissza megint, hogy kijavítsa, az RCA zajszűrő ugyanis nem segített.
Ejj de hosszú lett. Bocsánat.
Szóval egy kérdést szerettem volna kikanyarintani a monológból, mégpedig, hogy a földhurok egyik okozója ugye az, hogy az RCA kábel árnyékolása mindkét oldalon le van földelve. Gyakorlatban ezt hogyan tudom kiküszöbölni? Meg kell vágni a kábel árnyékolását?


Egy leválasztóval meg tudod oldani a problémát. de az 20Hz és 20kHz között vág... tehát az igazán mélyektől búcsúzz el.. Gondolom nem azt a High-Low adaptert használta amit én mondtam, mivel az galvanikusan leválaszt. Sok sikert, jó keresgélés lesz


Bizony, nem azt. SAL-t használt. Mondtam neki, hogy tegyen be valami faszát, de azt válaszolta hogy ez csak az erősítőt fogja kapcsolni szóval felesleges. Fogalmam sincs hogy mire gondolt, de mint mondtam, nem értek ehhez a szakmához.
RCA szűrőből egy tök közönségeset használtam egy próba erejéig ILYET NI, de semmi sem változott. Érdekesség képpen megemlítem, hogy a zaj 80%-a (ha lehet ilyet mondani) jobb oldalról jön, amelyik oldalon a tápot és az RCA-kat is elvezette.


Árnyékolás stb.. problémákra is gondolhatok. Vedd meg azt a Mosconi adaptert amit mondtam. Próbálkozott 1ik barátom magas jelszintű erősítővel is de az sem volt olyan mint a mosconi! 16e Ft-t de galvanikusan leválaszt és tökéletes hangja van. Sajnálom, hogy így végződött a kalandod

Az "ilyet-ni" cucc az 20hz-20khz között enged át. Földhurkot leválaszt, de zajt nem szűr, persze ideális esetben zaj nem is kéne hogy keletkezzen. Ellenőrizném azokat a csatlakozásokat is amiket a jóember ejtett a fejegységből kijövő vezetékeken.


csbalu Elküldve: 2015-02-05 10:28 Hifi beszerelése e46-ba

Medvedisznoman írta: Sziasztok!
A hét elején betelepült a hangrendszer az autóba. Gyári Business CD, Audio system mx 165 plus szett elöl (faragás nélkül befér), Gladen RS100C4 erősítő és egy mélyláda (hommade, tervezett).
Szakműhelybe vittem, mert ez mégiscsak egy önálló szakma a maga kis fortélyaival. Úgy gondoltam, hogy bármiféle ötlet, vagy tanács a beépítéssel kapcsolatban - például, hogy a jelkábeleket középen vezesse hátra, messze a táptól - sértő lenne a mesterre nézve, meg hát ez a szakmája így alap, hogy ezeket tudja. Utólag persze kiderült, hogy nem lett volna akkora baj "sértegetni" a szenszejt, ugyanis indításkor egyből megébredt a tücsökraj (nem a Maszkura féle) a csipogókban. Amikor szóvá tettem csak annyit mondott, hogy kell egy RCA zajszűrő. Szerinte tök mindegy hogy melyik kábel hol van elvezetve, mert ez a fejegység hibája. Innentől kezdtem megkérdőjelezni a szakértelmét. Az hogy számomra hülyeségnek tűnő dolgokat beszél, az egy dolog, de hogy munkája végeztével nem ellenőrzi le járó motornál a rendszert és úgy hív hogy kész az autó az már gáz. Ráadásul nem is egy városban vagyunk, így némi logisztikai gondot is okoz a dolog. Kétszer. Merthogy jövő héten vihetem vissza megint, hogy kijavítsa, az RCA zajszűrő ugyanis nem segített.
Ejj de hosszú lett. Bocsánat.
Szóval egy kérdést szerettem volna kikanyarintani a monológból, mégpedig, hogy a földhurok egyik okozója ugye az, hogy az RCA kábel árnyékolása mindkét oldalon le van földelve. Gyakorlatban ezt hogyan tudom kiküszöbölni? Meg kell vágni a kábel árnyékolását?


Egy leválasztóval meg tudod oldani a problémát. de az 20Hz és 20kHz között vág... tehát az igazán mélyektől búcsúzz el.. Gondolom nem azt a High-Low adaptert használta amit én mondtam, mivel az galvanikusan leválaszt. Sok sikert, jó keresgélés lesz

csbalu Elküldve: 2015-02-04 14:18 Hifi beszerelése e46-ba

BRobi írta: Sziasztok!

A kérdésem a következő lenne:

Egy 2000-es évjáratú E46 coupe-ba már majdnem minden gyári hangszórót lecseréltem minimálisan jobb minőségűre.
Mindenképpen fontos számomra, hogy a fejegység gyári maradjon, hogy a műszerfal tökéletességét ne rondítsam el.
A napokban beszereztem egy H/K gyári helyre beszerelhető "mély-ládát" melynek van egy mini erősítője is hozzáépítve az egységhez.
Mint azt tudjuk ezek az okos bajorok minden felfogatási pontot, és helyet beleraknak még egy alap vasba is. Ez pipa megvan a gyári helye. (A felfogató bolhák beszerzése más téma, de ha valaki tud azt szívesen fogadom :porgosnevetos
És most jön a lényeg: Hogy tudom barmolás, és nagy tortúra nélkül bekábelezni, lehetőleg gyári csatival megoldva? Esetleg tud valami jó szakit aki ért a BMW gyári hifihez és Budapest vonzáskörzetében elérhető?

A válaszokat előre is köszi!

Üdv
BRobi


Szia!

Jelen. A gyári HK mélyet a gyári HK-s erősítő vezérli, táplálja és látja el jellel. A sima business Cd-re nem köthető rá. Bolhát és hozzá csavart pont ma rendeltem és egy szettel többet tartalékba, ha kell azt tudok adni. www.bmw-planet.com -on találsz gyári WDS-t. Sok sikert a bekötéshez, de ha működni is fog nem lesz valami tökéletes, széles sávú jelet fog kapni a mély a gyári fejről...
Sok embert bepaliznak ezzel, aztán meg utána jönnek rá hogy az alap rendszerre nem nagyon lehet rákötni.

Üdv
Balu

csbalu Elküldve: 2015-02-02 10:42 Társalgó

Szemy írta: Szia Robinson!

Elöször is gratulalok az uj paripahoz es rögtön lenne is ehhez kapcsolodoan egy kerdesem. Az E60-es szeriaban meg vagy elegedve a hatso labterrel? Elegendöen nagy?

Tegnap probaltam egy F10-es limuzint, ami alapvetöen nekem nagyon tetszik, de amikor beallitottam magamra a vezetöülest (ugy, ahogy a mostani automban is van), bizony hatul a labter nagyon kicsi lett, pedig nem vagyok egy hatalmas ember a magam 178 cm-evel es 85 kg-javal. A vall- es fejterrel semmi gond nem volt hatul, de bizony a labter borzasztoan szüknek bizonyult. Öszinten szolva nem volt öszinte a mosolyom, ezt az elado is eszrevette.

Elöre is nagyon szepen köszi szepen a velemenyed.
Szemy


Én nem tudom hogy a 2m-es németekből 4db hogyan tuszkolja be magát egy E60ba.. egy E90be meg főleg. Az új A6 komiban el lehet férni, múltkor beleültem, de azt sem mondanám lötyögősnek. Egész egyszerűen nem tudom elképzelni miért csinálják ezt! 7-est sokan "elvből" nem vesznek, mert nincs szükségük rá. Miért nem lehet az 5-ösöket is normális méretűre csinálni, nem lenne konkurencia a 7-esnek szerintem.

csbalu Elküldve: 2015-02-02 10:38 Társalgó

http://www.hasznaltauto.hu/aut...lo-8597805

De imádom az ilyen csemegéket

"Tisztelt érdeklődő! a fotókon látható szinte SZALON ÁLLAPOTÚ bmw, egy egy gazdás németországi 1944-es születésű úr tulajdona volt, újkora óta. az autó külső-ill belső állapota egyszerűen hibátlan gyönyörű, motor -futómű rendben van, ez nem zörög-csörög, nincs füst. KM valós, ez nem vissza tekergetett autó, mint nagyon sok(tisztelet a kivételeknek.)Ha bele gondolunk, éves szinten alig járnak azzal az autókkal, amik 150-200-ezer km-t mutatnak, ő dolguk. ezt az autót akár a valós 150-ezres km-futású mellé is oda állítom bármikor, és ennek végig BMW-szakszervizben vezetett szerviz könyve van. köszönöm. Felszereltsége ritka, minden kényelmi, és biztonsági extra megtalálható benne. az autó ára névre írva értendő, és a leírtak a valóságban is így vannak, nem csalogatás."

csbalu Elküldve: 2015-02-02 10:31 Hifi beszerelése e46-ba

Tihi01 írta: Sziasztok!

Egy hete vettem meg első autómat, ami egy E46-os.
Ugye gyári kazettás autórádió van benne amit le szeretnék cserélni egy CD vagy akár DVD-s fejegységre. Ilyen navis rendszer kicsit drága lenne most szóval bőven elég egyenlőre egy fejegység. A kérdésem az lenne, hogy mit is kell vennem hozzá és milyet? (beépítőkeret, stb.)

Köszi a válaszokat előre is!


Gyári CD-s fejet ajánlanék, szerintem az utólagosok sokat rontanak az összképen!

csbalu Elküldve: 2015-01-26 14:54 Lámpabúra polírozás

notoriusbg írta:
csbalu írta: Hol érdemes venni lámpabúrát?
http://tuninglampak.unas.hu/sp...ift-utani-

Ezt találtam 15-ért, nem tudom van-e minőségben különbség, vagy mi ennek a reális ára?


Szia, nekem nemrég Bosch-t intézett a szerelő és elégedett vagyok vele. Bár az enyém pre-FL coupe, szerintem neked is hasonló árban lehet, ha most kéne magamnak venni, itt nézném meg: http://autoalkatreszed.hu/sear...3128382191 (az enyémbe való cikkszámra kerestem).


Nem!
Facelift előttihez van olcsó Bosch... FL utánihoz nincs semmi, csak 1 kínai után gyártott... ami hát... Mondjuk jobb mint a semmi.

csbalu Elküldve: 2015-01-26 10:42 Lámpabúra polírozás

Sziasztok!

Most néztem, hogy 2 féle lámpa búrát is lehet rendelni E46 Facelifthez gyáriban.

ZKW és AL... Ezek között árban is jelentős különbség van a ZKW búra 40 ropi az AL pedig 30 teli árban. A kérdés, hogy kompatibilisek-e egymással? Nekem ZKW lámpám van.

ZKW
63126923409
63126923410
Al:
63126924043
63126924044