csbalu fórum hozzászólásai

csbalu Elküldve: 2014-08-27 12:23 Egr szelep

Methos írta:
Tano írta:
Methos írta: Működik az EGR szelep, van vákum és mégis visszajön a hiba...újar és újra kiírja...Van ötlet?


Nincs esetleg lefalazva az EGR visszavezető csöved valamelyik csatlakozásnál? Van hogy így oldják meg a lezárását.


Szia,
Ötletnek, ötlet, és köszönöm, de ha le lenne zárva akkor nem működne egyáltalán a szelep.
Újra és újra töröltem a hibát, tegnap este a vákumcsőveket ki és bemeneti csöveket teljesen újra cseréltem, most ismét várok, hogy dob-e hibát. Remélem, hogy csak szivárgás volt, mivel a csövek eléggé rossz állapotban voltak. (hiába volt vákum és működött a szelep, kis eltérés is van, hogy nem tetszik a rendszernek)
Meglátjuk.


Milyen csöveket használtál én is akarok cserélni de csak üzemanyagcsövet tudtak ajánlani a gyárival megegyező méretű textilbevonatosat nem.

csbalu Elküldve: 2014-08-26 12:01 Társalgó

Bero írta: Sziasztok! Valaki rendelt már kínából multimédiát,elektronika kütyüket pl: aliexpress-en? Vélemény,tapasztalat? Köszi!


Tanácsolom, hogy inkább a gyártó honlapjáról rendelj, mivel az megbízhatóbb és megfoghatóbb mint egy noname eladó az aliexpressen. Engem személy szerint átvertek kisebb dolgokkal, de vannak pozitív tapasztalatok is.
Van több kínai gyártó akik viszonylag jó supportot is adnak a termékek mellé és korrektek, megbízhatók stb!
Ez az én véleményem aztán természetesen úgy vásárolsz ahogy szeretnél.

csbalu Elküldve: 2014-08-25 17:25 bc

gfeco írta: Bocs hogy belepofázok csak engem is érdekel a téma.
Szoval ha nincs multikormányom lehet bc-m ha veszek egy kart és felprogramoztatom?


IGEN

csbalu Elküldve: 2014-08-25 15:18 bc

YELLOW írta:
csbalu írta:
Zoli200 írta:
YELLOW írta:
Zoli200 írta: Bc karnak kell +kábel,vagy csak le a régi fel a bc-s és programozás?


nem kell kábel, csak kar, meg programozás.


Akkor jól tudtam,mert az egyik szaki minden áron rám akarta beszélni a kábel behúzást,én meg ott hagytam,mivel én is úgy tudom csak a multi kormánynál kell ha sima volt fent,köszi.


NAvárjáegypicit. Ha multikormányt akarsz akkor kell hozzá kábel! Ha BC_s kart akarsz akkor nem lesz multikormányod, de ahhoz pedig nem kell kábelköteg


de nem akar multikormányt, szóval maradhat még a hirdetésed
csak azt írta, hogy ő is úgy tudta, hogy nem kell a BC-hez, csak a multikormányhoz, éppen ezért hagyta ott a "szakit" mert érezte az átbaszást, de azért elbizonytalanodott, ezért kérdezett rá. BC-s kart akar. szerintem tisztán látszik, nincs túl bonyolítva a megfogalmazás. /ha ezt nem értetted, akokr nem csodálom, ha az enyémbe is belekötsz /


Te mekkora egy fasz vagy.... Téged tényleg agyon fog verni egyszer valaki!

csbalu Elküldve: 2014-08-25 13:34 Turbo

adi84 írta: Hali!

Valaki meg tudná mondani, honnan tudok beszerezni tőcsavart a turbóba, ahol a kipufogó csatlakozik rá? Köszi


Csavarbolt!
M10x60 legalább 8.8as keménységű legyen, vagy keményebb!

csbalu Elküldve: 2014-08-25 13:32 bc

Zoli200 írta:
YELLOW írta:
Zoli200 írta: Bc karnak kell +kábel,vagy csak le a régi fel a bc-s és programozás?


nem kell kábel, csak kar, meg programozás.


Akkor jól tudtam,mert az egyik szaki minden áron rám akarta beszélni a kábel behúzást,én meg ott hagytam,mivel én is úgy tudom csak a multi kormánynál kell ha sima volt fent,köszi.


NAvárjáegypicit. Ha multikormányt akarsz akkor kell hozzá kábel! Ha BC_s kart akarsz akkor nem lesz multikormányod, de ahhoz pedig nem kell kábelköteg

csbalu Elküldve: 2014-08-25 10:05 manuális váltó

papaiatis írta: Sziasztok!

Pár hónapja vettem egy E46 320d kombit, 136LE-set, 5 sebességes váltóval.
A negyedik sebességet már az elején is egy picit nehezen vette a többihez képest, de végül hozzászoktam. Aztán a napokban furcsa lett a váltó, mert 2-esből sokszor az 5-ösbe rakom, pedig ugyanazzal a mozdulattal váltok mint előtte (10 éve vezetek, nem ma kezdtem). Feltűnt, hogy az üres pozíciója nem a 3-as és a 4-es között van, hanem valahol a 3-as és az 5-ös között. Tehát ha üresben előre tolom a váltót akkor nagy eséllyel az ötöst rakom be. A váltó holtjátéka is elég nagy, üresben lötyög a legjobban (vízszintes irányban), de a többi sebességben is nagy lötyögés érezhető. Előtte egy G Astra-m volt, annak nagyon pontos volt a váltója 180e km-nél is.
A BMW motorjában / váltójában pedig 193 ezer km van most.
A sebességeket nem dobálja ki, nem recseg a váltó. Sajnos nincs összehasonlítási alapom más E46 320d váltóhoz képest így nem tudom megítélni, hogy ez mennyire jó vagy rossz.
Mi lehet a gond? Megérett a felújításra?

Előre is köszi!


Vennék a helyedbe egy másik váltót, fillérekért szokott lenni bontósoknál. (Donkadávid, Kasza, stb..)

csbalu Elküldve: 2014-08-25 10:04 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Puli írta:
YELLOW írta:
Puli írta: Úgy néz ki nekem is besz@rt a grundmodul. Jelenség: először kulccsal ajtózárásra lementek az ablakok (kulccsal visszahúztam), azután kulccsal gombnyomásra nem zár be egyik ajtót sem + az ablakok lemennek csak úgy... az autó bezárása kész kabaré lett...
Pénteken a Kaszánál vettem egy modult, ma viszem cserélni és programoztatni... a fejleményekről majd beszámolok.


az én véleményem az, hogy inkább csak a GM szoftverét kellene újra rakni. ugyanis ebebn aze setben amit írsz, az abélak mozgató relék is rosszak lennének. azok pedig nem nagyon mennek tönkre.


Délután kiderül, ha nem kell cserélni,hanem csak szoftver újrarakás,akkor van egy jó grundmodulom


Fejtsétek már ki ezt a szoftver újrarakást legyetek szívesek! Mit takar ez, mert röpködnek mindenhol az értelmetlennél értelmetlenebb kifejezések, de nem igazán tudni mit takarnak.

csbalu Elküldve: 2014-08-15 13:29 BMW Classic

batigol09 írta: Sziasztok!

Nem teláltam megfelelő topic-ot.
Szerintetek "érdemes" e megtartani egy e46 320d -t olyan 25-30 éves koráig? m3-omra nincs pénzem csak arra gondoltam hogy nem adnám el, megmaradna a családban, amúgy is "bagóért" kínálják őket. kérdés az, hogy fog érni akkor valamit, vagy mert "tucatautó"
révén olyan lesz mint pl. egy 524 td ? azaz nem különösebben dobogtatja meg az emberek szívét..


Ezen én is sokat gondolkoztam már. Ha van egy patika 20d-d amit szépen karbantartasz az mindig érték fog maradni. Rendelkezik már azon tulajdonságokkal vagy azok csíráival amik az igazán modern kocsiban vannak, jól fogyaszt, relative jól megy, "komoly" extrák voltak már benne.
Ha megnézed egy patika E30 vagy E36 is megállt a millás határ körül vagy ilyen 600-800-1M. Ez az autó mindig értéket fog képviselni, mint ahogy már jó állapotú E36-ot is nehéz találni.
Személy szerinte nemrég döntöttem el magamban hogy megtartom. Olcsó, olcsók hozzá az alkatrészek (természetesen vannak kivételek) ismertek már a típushibáik amik kis pénzből megelőzhetőek, jól néz ki, kényelmes is. Egy kis felextrázott E46 mindig dögös verda lesz, mint ahogy akármelyik BMW. Szaladgálós kocsinak, hurcolászós kocsinak tökéletes, jobb mint amiért sokan vesznek egy kombi F Astrát. Ez az E46 még be tudja tölteni a kis megbízható mindigmegy kocsi szerepét ami ott áll az udvaron ha a csillió $-os nagybömbi megadja majd magát, beleül aztán megy és mégis egy pöpec kis verda. Eközben pedig ha normálisan oda van rá figyelve akkor már nem nagyon veszít az értékéből.

Persze azért egy 993-as 911 jobb lenne, de hát nekünk ezt dobta a gép

csbalu Elküldve: 2014-08-15 11:14 320d vásárlás

lalada írta:
Whole01 írta: Hali!

Mi szóltok ehhez a géphez?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...0d-8169449

Kiskunfélegyházai kereskedő,sok Bmw van nála,de nekem ez tetszik,ilyet keresek!
Van vkinek véleménye az autóról ill. az eladóról?-gondolom páran vettetek már nála autót.
Lendkerék ha jó akkor frankó,remegésmentesen indul az autó továbbá mik a jelei ha oksi?
Turbó véleménykre is kiváncsi vagyok...ha fütyörészik attol még jó is lehet hosszu távon?

Előre is köszi aki megtisztel érdemleges válaszával!

Üdv.





ha már gyenge a kuplung+lendkerék kombó, akkor elég nehéz kuplungolni. mondjuk ez 5 km próba alatt nem derül ki, de ha egymás után 50-et kuplungolsz már érezni fogod
nekem most lett cserélve 6-os váltós E91en a szett és ég és föld a különbség.
a régi szettem 260ezret bírt (ha valós a futás) de szerelő szerint gyári volt benne,
és a végén már tényleg nehezen kupluingoltam. most meg 2 ujjal benyomom.. az 5-ös váltó városban nem jó, nekem volt pont ez az évjáratos E46 3 évig, echte ugyanez a motor 5-ös kézivel, de a városi szabályos tempóhoz a 4-es sok, a 3-as meg zúgatja, ámde nyomatékból lehet menni minden körülmény közt -cserében. országútra meg jó azért a 6-os, 5-össel többet eszik nyilván. ha teheted 6-os váltóst vegyél.
én anno cserélni akartam az 5-ös váltót, de annyi mindent kellett volna, hogy nem érte volna meg.


Igen városban szar az 5-ös. Azt számolgattuk szotakdávid kollégával, hogy a kumplung+lendkerékszett árkülönbségén nagyjából tudok cserélni 6-os váltóra. A karaktere viszont jobban tetszik 5-ös váltósnak.

Még egy kérdésed megválaszolva, a turbó fütyürészhet halkan, de ha túl hangos akkor is lehet hogy csak a cooler lyukas vagy ilyesmi, a tuti ha megrángatja valaki a tengelyét (azt hogy milyennek nem kellene lennie meg tudom mutatni, épp a csomagtartómban van egy táposzsákban, a kis rakoncátlan le lett cserélve )

csbalu Elküldve: 2014-08-15 09:34 320d vásárlás

Whole01 írta: Hali!

Mi szóltok ehhez a géphez?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...0d-8169449

Kiskunfélegyházai kereskedő,sok Bmw van nála,de nekem ez tetszik,ilyet keresek!
Van vkinek véleménye az autóról ill. az eladóról?-gondolom páran vettetek már nála autót.
Lendkerék ha jó akkor frankó,remegésmentesen indul az autó továbbá mik a jelei ha oksi?
Turbó véleménykre is kiváncsi vagyok...ha fütyörészik attol még jó is lehet hosszu távon?

Előre is köszi aki megtisztel érdemleges válaszával!

Üdv.





Látszik, hogy szép autó és szépen ki van takarítva. Nem egy extrás darab de ha nincsenek komoly igényei az embernek vagy nem fanatikus akkor nyilván ez nem akkora baj. Multikormány nagy hiányosság de pár 10e Ft-ból pótolható (csak egy betét kell) így tempomat is lesz benne. A hátsó lámpák szerintem nem gyáriak nem ilyennel jöttek ki a sedaneok 2002-ben, viszont szép igényes úgyhogy ez jelentheti azt is akár hogy egy Fan-é volt az autó és vigyázott rá karbantartotta.
Egy Diagnosztikát mindenképpen csináltatnék rajta mielőtt megveszem és egy szerelővel megnézetném a turbó lógását. (most már tudom hogy nem egy akkora horror 15perc szerintem kb).
Az ára is szerintem jól be van pozicionálva ha tényleg nem egy széthullott darab!
VIgyél magaddal valakit aki már sok E46-ot látott, leginkább szerelőt! Hibátlan autót úgysem kapsz a lendkerék, porlasztó, turbó édeshármasból úgyis van benne olyan elem ami már nincs a toppon, de ilyen ez a popszakma lassan 12 éves lesz ez a kocsi is!

Annyi még talán amit most a saját bőrömön is tapasztalok, hogy ez egy eléggé rövid átmeneti állapot volt amikor a már 150lovas dízelt adták de még 5 sebességes kéziváltóval. Ez azt jelenti hogy ehhez sokkal drágább a lendkerék kuplung szett mint a 6 sebességes mivel az még utána végig futott az E90 szériával a 163 lovas változattal. Tehát lendkerék cserénél ez kerülhet súlyos 10e-kbe (eddigi tájékozódásom alapján) de remélem rámcáfol egy alkatrészkereskedő mindjárt.
Ellenben nekem jobban tetszik az 5ös váltó karaktere mint a 6osé, ami inkább városban jobb talán(a 6os)

csbalu Elküldve: 2014-08-13 09:37 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

scherier írta: Sziasztok!

Dynavin, Eonon, Avin, Erisin multimédiás egységet szeretnék vásárolni, ahogy elnéztem a beszerelését igen csak nem egyszerű, persze nem is vagyok nagy szaki. Akinek van ilyen, vagy épített már be ilyet elsősorban hozzá szólnak a következő kérdések:

Az autóm BMW E46 2004/6 touring eredeti 16:9 fejegységgel, gyári bluetooth-al , és MK4 gps navigációval. A leírásokban, és a gyártók honlapján is ebben az esetben egy 5-6m hosszú 17 vagy 40 pin-es kábelt ajánlanak a csatlakoztatásra.
- ha ezt a kábelt használom ettől függetlenül tudom használni az utólag beépített fejegység navigációját (pl igo), mert a gyári MK4 olvasóm nem működik tökéletesen, de a gyári GPS antennát szeretném használni.
- ha ezt a kábelt használom, akkor az utólag beépített fejegység kihangosítóját tudom használni? Ez a kihangosító ilyenkor a fejegységbe épített mikrofont használja, vagy a beépített gyári BMW-t?
- ha ezt a kábelt használom, nyilván az egyik felét a fejegységhez csatlakoztatom, de a másik végét pontosan hova? Azt írják, hogy a csomagtartóban valahova. Én a BM54 es egységre gondolok (a képen amit nem sikerült beillesztenem de galériában BM54 csatlakozója címen megtalálható) ebből amúgy kiderül, hogy ez 17 vagy 40 pin-es?
- ha ezt a kábelt akarom használni, kell e még másik kábel pl rádió antennához FAKRA átalakító?
- az utólag beépített fejegység milyen adatokat képes megjeleníteni a canbusból most ami van: Átlag sebesség, átlag fogyasztás, megtehető táv stb.

Bármilyen vélemény a fentebbi gyártókról, ami segítene a választásban is jól jönne.
Válaszotokat előre is köszönöm!



Szia!

Ezeket az egységeket teljesen ugyan úgy kell bekötni mintha egy egyszerű kis utólagos fejet tennél be. Abban az esetben ha nem navid lenne egyszerűbb is lenne a dolgod. A Te autódban a rádió ugye hátul van a csomagtartóban (BM54) ezért nem elég egy kis 15cm-es ISO-BMW átalakító hanem kell ugye ez a hosszú 5 méteres.
-A gyári GSP antennát szerintem nem fogod tudni használni, mivel annak van egy kis külön erősítője is a csomagtartóban és nem tartom valószínűleg, hogy kompatibilis lenne az utólagos fejjel, amibe valószínűleg bele van építve ez a GPS antenna, vagy adnak hozzá egy hozzá valót.
-A BM54 egységedet ezek után kidobhatod a kocsiból, csak annak a csatlakozójára kell rádugni ezt a hosszabbítót. A 40 pineset kell megvenned hozzá!
-A rádió antennáját meg kell toldani egy hosszú fakra-iso átalakítóval
-Ezek az egységek általában az I-BUS jeleit fogadják hogy menjen a kormányvezérlés, tehát az interface és ezzel a képesség is bennük van hogy kiírjanak több mindent a kocsidról, azonban ez telepített programfüggő, ez ügyben sajnos nem tudok nyilatkozni, szerintem gyártója válogatja.

Nem lenne hülyeség szerezned egy gyári sima fejegységes kábelköteget a kocsiba, mivel a nagynavit is könnyebb eladni úgy hogy megvan hozzá a teljes kábelköteg és a jeleket sem utaztatnád meg először hátra majd megint vissza (nem mindig annyira fasza ezeknek az átalakító- toldóknak a minősége)

Láttam és nyomkodtam egy KLYDE márkájú ilyen utólagos nagynavit, androidosat, az nekem tetszett és a tulajdonos is nagyon meg volt vele elégedve. Rengeteg szart lehet venni!

Ha még kérdésed van keress meg nyugodtan.

csbalu Elküldve: 2014-08-11 10:31 Business rádió kérdés

Szabi46 írta: Sziasztok!
Megmaradt a 46-osomból a business cd, ott áll a polcon viszont szeretném eladni/cserélni. tegnap tudtam is volna rá boltot, viszont nem hibátlan. Ellenőrzés képp rádugtam a jelenlegi E3-ra és a CD része sajnos hibás. Valami mechanika kattog ahogy veszi be lemezt és nem is játsza le csak kattog. A rádió része volt csak használva valamint az AUX volt rákötve. Igaz csak 2 hétig használtam mert le lett cserélve 2dinesre azért is került a polcra.
Meg lehet ezt javítani? Valaki járt már így esetleg egy DIY erre a problémára?


Szerintem nem érdemes foglalkozni a CD-s részével, hacsak nem találsz egy olyat ami nem kapcsol be de a mechanikája rossz és akkor átcseréled.
Akinek AUX-os rádió kell annak megéri, mert soha nem fog CD-t betenni.

csbalu Elküldve: 2014-08-11 10:28 Kopog az eleje!!

andree írta:
csaki91 írta:
stunter26 írta:
csaki91 írta:
andree írta:
csaki91 írta: Sziasztok!

Kéne egy kis segítség futómű témában
Az a bajom hogy egy két élesebb bal kanyarnál vagy nagyonn tempójú bal kanyarnál a jobb eleje felől recsegés-ropogás hallatszik kerékcsapágyat akartam cserélni de a szerelő azt mondta hogy nem a jobb hanem a bal csapágy a rossz ki is lett cserélve meg a lengőkarnál valami gömbfej vagy mi...pontosan nem tudom futóműhöz hülye vagyok
Lényeg az hogy még ezek után is recseg-ropog
Ki kellene cserélnem a jobb első kerékcsapágyat is ?
Előre is köszi


Toronycsapágy?


Toronycsapágynál lehet ilyen jelenség?
Nem egyenletes ütemű a ropogás nem sebességfüggő
Inkább a terhelés meg a kormányzás mértékétől függ

Ha állóhelyzetben eltekered a kormányt és recsegés ropogást hallasz akkor tuti toronycsapágy lesz.


Megpróbáltam de bármelyik irányba is tekertem semmi hangja nem volt
Így is lehetséges a toronycsapágy?
Volt már cserélve bal első kerékcsapágy stabilizátorok a lengőkar gömbfej vagy micsoda meg első lengés csillapítók
Ezen kívül még mi lehet?


Igen, lehetséges. De lehet még kormányösszekötő és az axiálok is. Vidd el egy futóműveshez és rángassák át rendesen.
És ne felejtsük el a kormányművet se, ülj be és mozgasd meg függőleges irányba le-fel és ha kottyan akkor megvan a ludas. Sok sikert. Ezt én is végig csináltam.


NA frankók voltak ezek a hozzászólások, mert szerintem nekem is ez lesz akkor a pokréma forrása Állóhelyzetnél kanyarodásnál kopogó hangot ad a rendszer Már én is erre gyanakodtam, miután kicseréltem az egész futóművet a kormányomat nem tudták rendesen beállítani és a kopogás sem szűnt meg. Még egy dologra gondolok, hogy a keresztmerevítőnek (vagy hogyhivják) a gumi szilentjei nem passzolnak tökéletesen. Ja és néha autópályatempónál bebúg az egész, megállok 0-ra elindulok ismét jó.
Most akartam utánajárni ennek az egész problémának, de épp másra kellett koncentrálni az autón

csbalu Elküldve: 2014-08-08 15:23 Szívócsonk-pillangószelep

jokerface írta: Simán lehet kapni ilyen vákuumcsövet,csak meg kell találni az üzletet ahol árulják
Én is egy sima autósboltban vettem,méterre adták,de már nem tudom mennyiért. Üzemanyag csövet ne tegyél,az elég durva oda.
Ilyen,még maradt is belöle rosszabb napokra:





Mindegyik autósboltban benzincsövet akartak adni 700-1200/ méter között, de azért nem jó mert ahol több cső van egymás mellett nem fér el az 9mm külső átmérőjű cső egymás mellett. UNIX-ban elvileg találtam de mire kihozták sima benzincső lett belőle (varázslat..).
Ha valaki tud, örömmel venném, van 1-2 kétes állapotú csövem, nem egy nagy pénz cserélni őket, de nem okoz majd később lehetetlen hibákat.
Mondjuk a szívósort már visszatettem, de ezért levenném még egyszer.