csbalu fórum hozzászólásai

csbalu Elküldve: 2015-06-10 15:37 Tali

csavargo írta: Hahó senki sem jön soltvsdkertre?


Lent leszek végig de már csütörtökön lemegyünk és vasárnap este jövünk.

csbalu Elküldve: 2015-06-10 10:08 RunFlat / defektmentes

BarG írta:
Coyote írta:
BarG írta:
Coyote írta: Akinek gyárilag defekttűrő gumis az autója, lecserélte "normál" gumisra?

engem eléggé bosszant, hogy minden apró útegyenetlenséget megérzek, ezért gondolkodom egy normál gumi + defektjavító készlet kombón.

Van ennek bármi hátránya a hétköznapokban? (tehát nem defekt esetén)


Az autót nyári Conti SportContact defekttűrő gumikkal kaptam, 225/45R18 méretben. Üt, ráz, utálom. Télre Dunlop 225/50R17 nem defekttűrő, normál gumit vettem (meg lemezfelniket)és rendszeresítettem egy mankókereket a csomagtartóba. Ezzel sajnos a csomagtartóm lenullázódott, meg minden indulás után reklamál a gép, hogy nem megy a guminyomás ellenőrző rendszer. De sokal jobban tetszik a normál gumi. Ha a nyári elkopik, akkor ahelyett is normál gumi lesz véve. Az én esetemben a kétféle gumi között kb 15-20e Ft/db a különbség. De az igazi különbség a keménység, nem az ár.



Csodaszép a géped!

Nekem is ugyanaz a gumi van, R17-re, gusztustalanul kemény. Mankókereket honnan kehet szerezni? Miért telik meg a csomitartód, ezek eléggé keskeny kerekek, és ahogy youtubeon láttam, a hátsó ülés falára lehet őket erősíteni, el kellene férnie a kalaptartó alatt. Mondjuk R18-ban lehet hogy nem


Köszi
A 18-as mankókerék elég vékony, csak 135-ös, de Hans-ék odafigyeltek, hogy ne legyen hely a csomagtartóban. Amíg az E46-omnál egy teljes értékű 17"-os kerék volt a csomagtartó alatt, addig itt az F32-nél két pici lukacska van csak. Amit nem értek, mert még az üzemanyag tank is 6 literrel kisebb az E46-osénál. A lukakba a kompresszort és az emelőt tudtam betenni. Át se lehet alakítani, mert szép fémlemezek vannak a műanyag burkolat alatt.

Ja, mankókereket innen vettem:20/807-4371




Úgy hallom itt át kell valamit alakítani egy új 4-esben? Engedjetek oda

csbalu Elküldve: 2015-06-09 12:27 BMW navi

lantika írta: Következö problemära nem talälok megoldäst. MK3-at MK4-re csereltem,es a csere ota nincs TMC-m. Bekapcsolni nem tudom,minig OFF modban marad. Van erre valami megoldäs? TMC nekem fontos,mert sokat järok nemet,holland,belga,francia,angol,oszträk autopälyän,es ältaläban idöre megyek ezert nem szeretnek egy csunya dugoban 1-2-3 orät älldogälni.


Legfrissebb SW van rajta? mit ír a beállítások menüben jobb felül?

Üdv
Balu

csbalu Elküldve: 2015-06-09 10:48 BMW navi

lantika írta: Sziasztok. Tudja valaki,hogy ez hogyan müködik? Milyen alkatreszei lehetnek? Ahogy a meretet nezem nem tul sok cucc lehet benne,szerintem häzilag is megvalosithato lenne. Amit eddig tudok rola,hogy az I-Bussal kommunikäl.


Hehe, 60 Euroért azért matekozni rajta pár hetet, kicsit dúrva lenne, sw-t írni kis kontrollerbe, nyákot nyomtatni stb.. stb... Ezt meg kell venni és használni ha szeretnéd.
Nem rossz. Az i-bus-on megy sebesség jel, ő ebből nagyít kicsinyít. Mivel a Boardmonitor is i-buson keresztül küldi az üzeneteket ezért bele tud szólni ez a kis kütyü is. Arra lennék kíváncsi mi van akkor ha közben én is pöcögtetem a fejegységet, honnét tudja a kütyü hogy épp navigációs üzemmódban vagyok, mert ha nem azt a képernyőt nézem, akkor is fog kicsinyíteni nagyítani, ergo forgatni a jobb oldali tekerenytűt. Azért vicces lesz ha mászkál magától a kurzor a rádióállomásokon. Bajt nem csinál mert nem okézza le, de vicces Ki kéne próbálni, lehet beáldozom a pénzt, mert mókás kis dolog. A másik kérdés még az lehet, hogy egy jófajta kopott fejes olvasónál, ahol a nagyítás kicsinyítés egy örökké valóság, mennyire élvezhető ez az extra. Olyan dinamikus zoomot mint amit a modern navik csinálnak senki nem várjon tőle. Ennek ellenére TETSZIK

csbalu Elküldve: 2015-06-04 10:33 BMW navi

batigol09 írta: Sziasztok Márkatársak!

E46 ban lévő nagy navi kijelzője gyakran lefagy. Leginkább ha a hőmérséklet 25 - 30 fok körül van és napon áll a kocsi. A gombok nem működnek, a rádió szól. Szerintetek mi a probléma? Gondolom a vezérlő modul lehet a lúdas a csomitartóban nem pedig a kijelző...
köszi előre is


Hátsó navi computer, évjárattúl függően MK3 (CD-s) vagy MK4(DVD-s). Hátul a csomiban találod, ebbe megy bele a navi CD. Vedd ki belőle a navi CD-t/DVD-t, mert túlmelegszik, rossz már benne az olvasófej. Ha ez megoldja a problémád akkor csak a fejet kell cserélni és utána minden jó lesz

csbalu Elküldve: 2015-05-26 10:32 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

blasekati írta: Sziasztok!
Érdeklődök,milyen módon lehet magyarítani az e46-os nagy naviját?


Vannak olyanok akik kifejezetten ezzel foglalkoznak és nagy energiát fektettek a magyar hang megalkotásába (mivel ilyen nincs gyárilag) Durván 20e Ft-ot kérnek érte. MK4 magyarosítás címszóval keress rá a google-ben.

csbalu Elküldve: 2015-05-26 10:31 RunFlat / defektmentes

BarG írta:
Coyote írta:
BarG írta:
Coyote írta: Akinek gyárilag defekttűrő gumis az autója, lecserélte "normál" gumisra?

engem eléggé bosszant, hogy minden apró útegyenetlenséget megérzek, ezért gondolkodom egy normál gumi + defektjavító készlet kombón.

Van ennek bármi hátránya a hétköznapokban? (tehát nem defekt esetén)


Az autót nyári Conti SportContact defekttűrő gumikkal kaptam, 225/45R18 méretben. Üt, ráz, utálom. Télre Dunlop 225/50R17 nem defekttűrő, normál gumit vettem (meg lemezfelniket)és rendszeresítettem egy mankókereket a csomagtartóba. Ezzel sajnos a csomagtartóm lenullázódott, meg minden indulás után reklamál a gép, hogy nem megy a guminyomás ellenőrző rendszer. De sokal jobban tetszik a normál gumi. Ha a nyári elkopik, akkor ahelyett is normál gumi lesz véve. Az én esetemben a kétféle gumi között kb 15-20e Ft/db a különbség. De az igazi különbség a keménység, nem az ár.



Csodaszép a géped!

Nekem is ugyanaz a gumi van, R17-re, gusztustalanul kemény. Mankókereket honnan kehet szerezni? Miért telik meg a csomitartód, ezek eléggé keskeny kerekek, és ahogy youtubeon láttam, a hátsó ülés falára lehet őket erősíteni, el kellene férnie a kalaptartó alatt. Mondjuk R18-ban lehet hogy nem


Köszi
A 18-as mankókerék elég vékony, csak 135-ös, de Hans-ék odafigyeltek, hogy ne legyen hely a csomagtartóban. Amíg az E46-omnál egy teljes értékű 17"-os kerék volt a csomagtartó alatt, addig itt az F32-nél két pici lukacska van csak. Amit nem értek, mert még az üzemanyag tank is 6 literrel kisebb az E46-osénál. A lukakba a kompresszort és az emelőt tudtam betenni. Át se lehet alakítani, mert szép fémlemezek vannak a műanyag burkolat alatt.

Ja, mankókereket innen vettem:20/807-4371




Én úgy tudom, hogy a defekttűrő gumiabroncsnak nem az a célja hogy ne kapj defektet, hanem hogy ha defektet kaptál irányítható maradjon az autód. Szóval inkább biztonságtechnikai mint "kényelmi" okai vannak (leszámítva a pattogást).

https://www.youtube.com/watch?v=cZ7mbd7hWLg

Ennek ellenére én is lecseréltem sima gumikra.

csbalu Elküldve: 2015-05-22 11:35 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
nickname írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta:
Soha többé BMW
Maximum zsír új..

Burogattam be a pénzt az ablakon mint az állat és mindig volt valami gondja. Minden reggel úgy mentem le a garázsba, hogy na ma mi fog történni, milyen hiba lesz, mit kell cserélni. Soha többé. Drága a normális alkatrész, akkora prémiumságot pedig nem érzek már egy E46-ban. Ha jobban belegondolunk, 1 vicc az egész, Az éndzsöl ájszos, meg M-es emblémás/csíkos kis suhancoknak biztos vérben forognak a szemei e sorok láttán, de ha nekik ez jó, legyenek boldogok, ámen. Én nem hobbit akartam, hanem egy használati tárgyat. Ez nem működik. Nyugodtan akarok aludni. Szarok a márkahűségre, meg ilyen fos dolgokra... nem életszerű. Ennyi. És mióta elvitték, olyan nyugodt vagyok a kis Golf V-el, hogy az csak na Elég nevetségesnek tartom, hogy ezek a szarok 4000km-ként megesznek 1 liter olajat úgy, hogy vigyázva volt rá és folyamatosan márkaszervízben szervizelt. ÉS van akinek többet! Gyújtanám fel a gecibe. Akkor még nem beszéltem az első futóműről, ami egy parádé. De még sok elszomorító dolgot tudnék felsorolni, de nem fogok. Akinek ez a hobbija, hajrá, nekem nem kell.


azért, mert kifogtál egy olyat, amire ráémondták, hogy folyamatosan szervizelt, vagy mert éppen azt mutatta a szervízfüzet, aztán valójában szart sem csináltak vele, vagy épp a belit kitaposták, az nem a BMW, mint márka hibája.
ahelyett, hogy azt írnád le, hogy hülye voltál és nem voltál körültekintő, megfontolt, és beleugrottál egy romba, ehelyett a márkát szidod egy fanatik oldalon.
nyugodtan alszol? meddig? amíg akinek eladtad meg nem keres, hogy hibával adtad el? utána nem leszel majd nyugodt
ha most vennék autót, sőt ha 2 évvel ezelőtt, én nem hiszem, hogy vennék már E46-ot. pont amiatt, mert kevés a jó, becsült darab. 2007-ben még fiatal volt a paletta. könnyebb volt jót kifogni. de a sok trágya olcsó, így sok suhanc számára elérhető lett. elég baj ez. pénze nincs rá, a futómű lóg, aztán csodálkozunk, meg szidjuk a médiát, hogy mindig kiemelik egy balesetnél, ha BMW volt az, mert repülnek le az útról. mint szoktam írni, egy drágán hírdetett E46-ra sincs garancia, hogy esetleg a magasább árral akarnakmegtéveszteni, de azért ami olcsó, az általában olyan is. az, hogy te vigyázol rá, egy dolog, ha előtted 10 évig leszarták. én 4,5 évesen vettem mégis meglátszik, hogy előtte nem úgy vigyáztak rá, mint most én. nem vészes, de én látom, és érzem. magamat ismerve, ahogy te is möondod, csak új autó. és akkor 20 évig nem másikat venni. valószínű soha nem lenne problémám vele, max típushibák. olyan pedig minden autónál van.


Ez egy nettó baromság, arról senki nem tehet hogy rád sóztak egy szart, meg egy kontár szerelőhöz került.



ez a baromság, mi az, hogy nem tehet?
ha szart sóztak akárkire, akkor tehet róla az eladó, és a vevő ugyanúgy. a kontár szerelőnél meg a szerelő a felelős. nehogy már sneki ne legyen felelős semmiért. az más dolog, hogy semmire nem mész vele. mert a BMW sem ismeri el a típushibákat, vagyis nem nagyon. a felelősség mértéke már más. ha nem viszem el átvizsgálni megvétel előtt, akkor én vállalom érte a legnagyobb felelősséget ha szart veszek.


Toyota Carina E! Ez az ilyen emberek autója Vagy egy régi corolla

csbalu Elküldve: 2015-05-22 11:33 Firmware frissítés MK-IV

e46-330i írta: Szia! Az elképzelés jó, Dvd (MK4) rechner, firmware update, és optimális esetben olvassa a DL lemezt. A letöltést pedig csináld olyan helyen, ahol FreeWifi van, pl egy laptoppal(reptér pl) egész gyorsan megvan.


Ahhoz nagyon optimális esetnek kell lennie és új fejnek. Használjatok olyan DVD_t amiből ki vannak kukázva a nyelvek és így elfél SL lemezre. Vagy ha nem vagytok nemzetközi ingázók akkor az adott ország CD-jét, ami még akkor is szépen megy amikor már a DVD-vel folyamat újraindul az MK4 mert nem tudja már olvasni.

csbalu Elküldve: 2015-05-22 11:32 Firmware frissítés MK-IV

lantika írta: Ez megy MK3-al is?


MK3-ra is van sw frissítő lemez, de tanácsos olyat nézni ami original, nem bütykölt, mert ha már belenyúltak valahol, elkúrhatja a rechnered. MK3-nál viszont nem fog javulni a térkép megjelenítés csak a menü lesz szebb.

csbalu Elküldve: 2015-05-22 11:30 Firmware frissítés MK-IV

lantika írta:
nickname írta:
e46-330i írta: Szia! Az elképzelés jó, Dvd (MK4) rechner, firmware update, és optimális esetben olvassa a DL lemezt. A letöltést pedig csináld olyan helyen, ahol FreeWifi van, pl egy laptoppal(reptér pl) egész gyorsan megvan.


Miért kell free WI-FI ? meg reptér


Mert ha itthon csinälom,akkor a GEME küld egy 1100 €-os csekket. Itt nem lehet torrentezni. Es nem szeretnek mindenfele progit tenni a gepemre,ami az IP-met variälva kijätsza a rendszert. Free WI-FI jo ötlet,de itt pl a repteren csak 60 percet adnak,es repjeggyel lehet regiszträlni a WI-FI hälozatra.
Viszont meg mindig nyitott kerdes,hogy a terkepeket szabadon lehetne e variälni,mint pl IGO-ban.



nem lehet variálni, egy fileban vannak benne, biztos van rá megoldás, de nekem nem volt energiám kitalálni még

csbalu Elküldve: 2015-05-20 10:10 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

Coyote írta:
Zoli90 írta:
nickname írta:
Zoli90 írta:
csbalu írta:
Zoli90 írta:
Zoli90 írta: sziasztok! meg tudja valaki mondani, miért van az, hogy a korábban működő navi lemezem (e90 2005 business) mostmár nem olvassa a kocsi (medium cannot be read) verbatim dvdre kiírtam a lemezen lévőket újra, gondoltam azért szar mert karcos. nem működik. letöltöttem ugyanazt a navi cd-t, verbatimra kiírtam, nemjó. sehogy nem tudok életet lehelni a naviba. írott és eredeti cd-ket olvassa tökéletesen. csak a dvd-t nem pedig jó volt. valakinek bármi ötlet, tapasztalat?



Valaki?


Gondolom szar már benne a fej. A CD-t még olvassa de a DVD-t már nem


hát az rendkívül elszomorítana. vajon javítható? gondolom horror összegek az alkatrész méretéhez és szerepéhez képest... :S


DVD olvasó fej hiba, cserélni érdemes az egész egységet 28-30 ezer forint körül van az új gyári.

Használtat pénzkidobás venni.



Koszonom a valaszodat! Kerdes, hogy erdemes e azert a fos nyilas navigacioert kicserelni.. Ha mar cserelem nem lehet valahogy terkepesse varazsolni vajon?


Fos nyilas? 5 éven át használtam, teljesen jól tette a dolgát. Tulajdonképpen nem is kell ennél több. A mostani nekem iDrive-os térképes, de nem érzem sokkal jobbnak, inkább eltereli a figyelmem.
Ha nem tetszik, építs be 16:9-es 2 DINes nagynavit, de az tuti drágább mulatság lesz.


zweihunderttausend Ha egy embörségeset akarsz, mindennel együtt még több is

csbalu Elküldve: 2015-05-19 14:33 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

Zoli90 írta:
Zoli90 írta: sziasztok! meg tudja valaki mondani, miért van az, hogy a korábban működő navi lemezem (e90 2005 business) mostmár nem olvassa a kocsi (medium cannot be read) verbatim dvdre kiírtam a lemezen lévőket újra, gondoltam azért szar mert karcos. nem működik. letöltöttem ugyanazt a navi cd-t, verbatimra kiírtam, nemjó. sehogy nem tudok életet lehelni a naviba. írott és eredeti cd-ket olvassa tökéletesen. csak a dvd-t nem pedig jó volt. valakinek bármi ötlet, tapasztalat?



Valaki?


Gondolom szar már benne a fej. A CD-t még olvassa de a DVD-t már nem

csbalu Elküldve: 2015-05-19 13:58 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

e46-330i írta:
lela írta:
e46-330i írta:
csbalu írta:
lantika írta: Europe_High_2014_DVD1.iso
Europe_High_2014_DVD2.iso
NAW_SV(V32).iso



Ezekkel az a baj hogy DL lemezesek, csak V32-n futnak és tökéletes olvasófejjel. Aki nem sűrűn hagyja el az országot annak javaslom a CD-s térkép használatát MK4 (DVD-s) olvasóban is! A térkép ugyanaz rajta viszont 10x gyorsabban bootol, és a keresés is sokkal gyorsabb. Sok MK4 már rendszeresen túlmelegszik, újraindul a DVD-s térképektől! Csak akkor érdemes DVD-t használni ha nyugat EU-ba megyünk, de ott úgyis DVD-t kéne cserélni mert ugye külön van a kelet/nyugat eu, akkor meg már inkább CD-ről koptassa az ember a mindennapokat

Szia! És olyat hol tudnék beszerezni?



2015 cd innen értelemszerűen azt a lemezt kell letölteni amelyik országra(régióra) szükség van

2015 DVD 1rétegű dvd re ráfér nyelvek kigyomlálva.


Köszi!


Gondoltam nem bonyolítom az életet a nyelvek kigyomlálásával, de nekem az volt az első amit megtettem. A CD-s elméletem viszont még mindig fenntartom

csbalu Elküldve: 2015-05-19 10:16 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

lantika írta: Europe_High_2014_DVD1.iso
Europe_High_2014_DVD2.iso
NAW_SV(V32).iso



Ezekkel az a baj hogy DL lemezesek, csak V32-n futnak és tökéletes olvasófejjel. Aki nem sűrűn hagyja el az országot annak javaslom a CD-s térkép használatát MK4 (DVD-s) olvasóban is! A térkép ugyanaz rajta viszont 10x gyorsabban bootol, és a keresés is sokkal gyorsabb. Sok MK4 már rendszeresen túlmelegszik, újraindul a DVD-s térképektől! Csak akkor érdemes DVD-t használni ha nyugat EU-ba megyünk, de ott úgyis DVD-t kéne cserélni mert ugye külön van a kelet/nyugat eu, akkor meg már inkább CD-ről koptassa az ember a mindennapokat