csbalu fórum hozzászólásai

csbalu Elküldve: 2015-05-18 11:48 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

lantika írta:
lela írta:
lantika írta:
lela írta:
lantika írta: Europe_High_2014_DVD1.iso
Europe_High_2014_DVD2.iso
NAW_SV(V32).iso



Ez gyári V32-es szoftver vagy valamilyen belenyúlt?Milyen nyelvek vannak benne?Esetleg magyarul beszél a navi?



Gyäri. Magyarul csak a belenyultak beszelnek. Nemetül tuti beszel,es lehet,hogy angolul is.


Azt hol is jelzi ki milyen van rajta? Vhol a menüben tudom hogy meg lehet nézni...



Nekem azt irja ki,hogy "Einstellungen" Neked valoszinüleg "Settings".


A beállítások menüben jobb felül írja a verziószámot.

csbalu Elküldve: 2015-05-18 11:48 16:9 - TFT - Navi - TV utólagos beépítés

lela írta:
lantika írta:
lela írta:
lantika írta:
lela írta: Van itt valaki olyan akinek van TV az autójában, vagy esetleg épített be?
Egy ilyena megvételén gondolkodom. Mennyire Plug&play ez? Mennyire hasonlít a gyári kialakításhoz?


Szerintem ez egy gyäri szett,esetleg 1-2 dolog hiänyzik belöle,de az is lehet,hogy minden megvan hozzä. Ezen a kicsi kepen nem tudom biztosra mondani. Beszereles kb 3 ora.
Leiräs nemetül angolul.



Ez gondolom csak az analóg vételre alkalmas, de ha hibrid tuner akkor sem működik mert úgy tudom azok sem tudják a magyarországon használt mpeg4-et?


Szerintem kerdezd meg a forgalmazot. Az,hogy Magyarorszägon mi foghato,es mi nem azt nem tudom megmondani.


Remélem van itt olyan aki esetleg vágja ezt a témát mondjuk Kempelen vagy Csbalu


ez már nem működik! Csak arra jó hogy ráköss az AV bemenetére egy külső tunert. Amit én tudok, hogy jól működik az 60e Ft többantennás conax olvasóval bővíthető. ehhez kell még előtte egy ilyen analóg tuner ami kb 10e bontóban és egy kábelköteg ami kb 20.

Üdv
Balu

csbalu Elküldve: 2015-05-15 08:48 Helyzetjelzõkarikák Angel Eyes szettek

Bitu79 írta: Amúgy elég macerás beszerelni/szereltetni az angel eye-t,ezért is próbálok egyszerűbb megoldást találni.Félek,hogy eltörik a lámpa búra tartó pöcköket,mert elég törékenyek.
Tudom,mert kicseréltettem a plexit 3 éve újakra,mert ez ugye tartósabb mint políroztatni.


Én nem érzem azért annyira veszélyesnek a beszerelését, de mindenki persze saját maga dönti el mit tesz meg a kocsijával és mit nem

csbalu Elküldve: 2015-05-14 10:14 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

lantika írta: Ismeri valaki ezt? Van valami tapasztalat? MK4-hez kell,es vonzo,hogy 1 dvd-n egesz europa rajta van.


Biztos 2 rétegű, szétgyilkolja a már amúgy is megfáradt lézerfejedet.
Hacsak nem vagy napi szinten európajáró ember akkor én javaslom inkább a CD-s térkép haszsnálatát MK4-ben is. Sokkal gyorsabb a keresés, a boot és minden egyéb! Amikor pedig kell az EU térkép akkor be lehet pattintani a DVD-t.
Egyébként tényleg vonzó, a BMW 2 DVD-s kiadása helyett! Én sajnos nem találtam meg egyik illegális letöltőoldalon sem 100eur pedig nekem nem ér

csbalu Elküldve: 2015-05-13 08:56 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

Coyote írta: Köszi a segítséget, reggelre sikerült is letorrenteznem a két DVD-t. Picit megijedtem mikor kicseréltem, mert elsötétült az iDrive, és csak gyújtás le/gyújtás fel után éledt újra, akkor már kiírta, hogy tölti a térképadatokat.

Nem tudja valaki, valahogy magyar nyelvet lehet rá erőltetni? Nem muszáj, elvagyok az angollal, csak hátha.


Szerintem a régebbi Business navihoz nincs magyar nyelv, de nem tudom pontosan Neked milyen van a kocsidban, mert látom h LCI, de kb 2009nél volt a váltás is.

csbalu Elküldve: 2015-05-11 09:46 AUX

lantika írta:
lela írta:
lantika írta:

Teljes leiräs USB csatis megoldäst nem tud valaki? Ami hasonlo mint ez,csak pendräjvra optimalizälva. Vagy esetleg egy ilyennel menne?



Ájjáj.
Sajnos ez nem fog menni ugyanis az aux bemenet analog bemenet, ez sehogyan sem jön össze az USB-vel.
Egyébként sem kezel az e46 egyik felszereltsége sem USB-s eszközt!


Köszi. Erre voltam kiväncsi.


CD tár emulátorral megy, abból pedig a Densiont javaslom! 26.000 Ft-tól vannak.

csbalu Elküldve: 2015-05-05 12:39 Fóliázás

toki24 írta:
solyom76 írta: Sziasztok,játszadoztam egy kicsit,a carbon fóliával..
Szerintetek ha minden fekete díszlécet a lökösön és az ajtókon megcsinálok..
Jól néz majd ki?

A rendszám világítás szerintem jó lett..




Szia!

Szerintem érdekes lehet..pláne az az MPower felirat.


Azthittem 2010-ben fél éves intenzív lángolás után kiment a divatból a karbon fólia Tévedtem iszonyúan nagy a felvevő piaca, lehet ráállok és addig pörgetem amíg kijön egy F10-belőle

csbalu Elküldve: 2015-05-04 09:32 Business rádió kérdés

nickname írta:
Coyote írta: Sziasztok!

Miután áttértem E46-ról E91-re, szembesültem vele, hogy a Business navis fejegység még mindig dobozhangot jelent a BMW-nél....

Kérdéseim:
1. a fejegység megtartása mellett van bármilyen lehetőségem javítani a hangminőségen?
2. Hangszórócsere jelentene valamit?
3. Lehet erre kötni külső erősítőt?
4. Harman-Kardont beszerelni lehetséges, vagy akkora munka, hogy nem érné meg?
5. Business navit Professional navira cserélni lehetséges?

köszi!


4. Igen lehet
5. Igen lehet

Csak az a kérdés hogy ez mennyire éri meg neked, mert elég húzós összeg lenne.



Mindent lehet Csak pénz kérdése!
E46-nál sem áll meg 100-120 alatt beszerelve, minden szir-szart összeszedve, egy rendes HK, E90 LCI-be egy TOP hifi szerintem a triplája, de olyat még nem csináltam nincs tapasztalatom benne.
A Prof navi nagyon állat Szerintem megéri a pénzét legalábbis nekem kütyübuzinak megérné

csbalu Elküldve: 2015-04-29 14:03 16:9 - TFT - Navi - TV utólagos beépítés

Hektor írta:
lantika írta:
lela írta:
lantika írta: Hello. Beepites sikerült,müködik minden rendesen. Az normälis,hogy ha rädiot hallgatok akkor is erre ugrij vissza a kijelzö?



Navirol,BC-röl,Beällitäs menüröl nem lep vissza ide,de rädiorol igen. Valahogy nem lehet beällitani,hogy rädion maradjon?


Szia bocs a kérdésért nem a témába vág, de neked a keréknyomás őr az gyári felszereltség, vagy azt is te építetted bele?


Ez nem az en autom a kep csak illuszträcio.


próbáld meg rádiónál megnyomni a legfelső info gombot, pontosabban a mellette lévőt jobbra.Nekem úgy a rádión is marad


NE az INFO-t! Hanem a mellette lévő kis ablak az ablakban gombot. Az a Gomb vált a Rádiómodul funkciói és a Boardmonitor funkciói között!

csbalu Elküldve: 2015-04-28 16:52 BMW kulcsok

denx írta:
elgeri írta:
denx írta: Sziasztok,

Boldog tulajdonosa lettem egy E61 LCI-nek, amihez rögtön 3 kulcsot is kaptam: 1 működőt és 2 olyat, amiben kuka az akksi. Mint kiderült nekem olyan a kucsla a kocsinak, hogy a távirányítóban (amiből ki lehet húzni a fém ajtónyitó kulcsot) nem lehet cserélni az elemet, hanem amikor benne van a helyén a távirányító, akkor tölti magát, de ugye 8 évet nincs az az akksi ami kibír! Egy új távirányítót 70 eFt-ért lehet rendelni a kocsihoz...

Tud valaki erre jobb megoldást? Állítólag a lemerült akksis távirányítók is indítják a kocsit, csak ugye távirányítóként már nem funkcionálnak többé.

Köszi a segítséget előre is!


Szia
Gratula a kocsihoz!

Sajnos én most itt csak off-olok, mert nem tudok a problémádra megoldást, de a jövőbeli megelőzésre van egy gondolatom. Én a két kulcsot tudatosan havonta cserélgetve használom, így talán edzésben maradnak az aksik, és remélem kibírnak jó sokat.


Köszi!

Jutyúbon van sok videó az elemcseréről, de mint kiderült 2 fajta kulcs létezik: az egyikben egy sima gombelem van (talán 2032 és mindenki ezt cserélgeti a videókban) a másikban bele van forrasztva az akksi. A szerelő szerint nem működik egyik a másikkal semelyik irányba és nekik sem tiszta, hogy mitől függ melyik kulcs jó az autóhoz (a frissen rendelt gyári távirányítók közül), de mindhez csak olyat tudnak rendelni, amilyen eredetileg volt hozzá. Kicsit elszomorít, hogy 5-6 évente zsebbnyúlós dolog a kulcs.


Szerintem minden BMW Kulcsban akku van!

csbalu Elküldve: 2015-04-28 12:23 Ajtónyítási Gondok!

Sky írta:
YELLOW írta:
csbalu írta:
YELLOW írta:
csbalu írta:
YELLOW írta:
Sky írta: Üdv mindenkinek!
Segítséget kérnék.
A csomagtartó ajtó (középen kézzel működtetve) nem nyílik, ill. néha nyílik, de többnyire nem. A kulcs távirányítója jól működik, nyitja, zárja a kocsit. A b.e. ajtón kulccsal történő nyitás is működteti a központi zárat. A kulcson a csomagtartó nyitó gombja (3. gomb)is működik, nyitja a csomagtartót. A csomagtartót a kulccsal (nem távirányítóval) is ki lehet nyitni.
Nos, tehát a normál helyzet: kocsi ajtajai nyitva vannak: ekkor lehetne kézzel kinyitni a csomagtartót, de ez (többnyire) nem működik.
Kérdések:
- A csomagtartó kézzel működtetett, gumi lap alatt lévő kapcsoló lehet a hibás? Ez a kapcsoló közvetlenül nyit, vagy van relé az áramkörben?
- Esetleg a Grundmodulban lévő RELÉ okozhatja a hibát?
Akinek van tapasztalata, kérem a segítségét merre induljak a javításban, mi lehet a baj?
Kösz. Üdv: Sky


kb biztos, hogy a mikrokapcsoló lesz rossz. nem lehet kábel probléma az átvezetőnél, mert több mindennek rossznak kelelne lennie. nálad mindenhogy működik, centrál is megy, kulcsról is nyílik, csak a mikrokapcsolón keresztül nem. szóval egyértelmű.


Diagnosztika! Ha a goundmodul a hibás általában írja is a diagnosztika!


most nem azért, de miért lenne a GM a hibás? mikor távosan nyitja a csomagteret? csak utt a rendszámnál lévő gombra nem nyitja. lehet tényleg én vagyok hülye, de nekem ez az egyértelmű. főleg, hogy ezzel a mikrokapcsolóval is szokott gond lenni.


Nem mondtam hogy az a hibás, azt mondtam hogy ha mégis az akkor megmutatja a diag. Ha van valami haverjának és rászán 5 percet akkor máris többet tud a találgatásnál.


van benne valami, de én hogy van diag, ezért nem raknám rá, ha ezek a tünetek. mert számomra egyértelmű. viszont az is igaz, hogy munkámból tapasztalva, az egyértelmű hiba sem mindig egyértelmű, tehát biztos mondani, nem mindig lehet én is csak ezért írtam, hogy kb. biztos ha sehogy enm nyílna a csomagtér, akkor diagolnék. mert akkor vagy a relé lenne, vagy a zárszerkezet.


Kösz a hozzászólásokat. Diagos "haverom" sajna nincs. A rendszám fölött lévő mikrókapcsolót megnézem, remélem csak az a baj. Nem is nehéz hozzáférni. Ha cserélni kell, akkor honnét szerezzem be? Ez egy spec BMW cucc (márkaszervizből?, bontó?), vagy egy általános kapcsoló?
Kösz, üdv.: Sky


BMW-ből is lehet rendleni, gondolom nem tétel, de nagyobb elektronikai boltokban simán beszerezhető, LOMEX, HQ, TME stb...

csbalu Elküldve: 2015-04-28 09:28 Mi lehet a baj?

Hektor írta:
lantika írta:
Hektor írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
Hektor írta:
YELLOW írta:
Hektor írta:
leroyclub írta:
Hektor írta: Nekem a következő problémám lenne:
Az autóm első ködlámpája ( facelift gyári kis kör ) rendesen világít, azonban sötétben tompított mellett bekapcsolva a fényereje egyenlő a nullával. Ha a visszajelző nem mutatná, nem is érzékelném hogy fölkapcsoltam. Ez ilyen gyenge, vagy lehet vele valami probléma ? ( se föl, se le nincs elállítva, csak egyszerűen nulla fényerő )


Töltés hiba? Generátorra méress rá első körben, majd a kábeleket nézd meg.


Nem erre gondolok, nem vettem eddig észre, hogy töltésemmel bármi probléma is lenne.
A ködlámpa kívülről nézve rendes fényerővel világít ( látszólag ) azonban az autóban ülve hatásfoka semmi. Felkapcsolatlanul eleve sötét színe van a lámpáknak. Szokott itt a foncsor megégni, vagy porosodni, piszkolódni ? No mindegy ma szétszedem, megnézem..


inkább nekem ez lesz gyanus, hogy lehet a ködlámpa van belőve nappali menetfénynek. aztán amikor kapcsolsz rendesen lámpát, a ködlámpa lemegy alfába.
amikor beindítod a motort rögtön világít a ködlámpa? ha igen akkor biztos DRL-re van belőve. viszont ha a lámpakapcsoló 0-lás állásban van, és úgy fel tudod kapcsolni a ködlámpát, akkor ott el van kötözgetve valami, vagy valami hiba lesz. ugyanis ködlámpát csak úgy tudsz kapcsolni, ha legalább a helyzetjelző ég.


A ködlámpa gyári, rendeltetésszerű kapcsolásra van kötve, azaz 0 állásnál nem is kapcsolható. Ma szétszedem, megnézem..


akkor meg nem értem... akkor helyzetjelzőnél normálisan világít a ködlámpa, és ha kapcsolsz tompítottra, akkor csökken le a fényereje a ködlámpának?


Cserelj izzokat,es ällittasd be rendesen. (Vagy az ülesmagassägot ällitsd fentebb,mert alacsony poziciobol nem lätszik,mivel a ködlämpa a kocsi elötti reszt vilägitja meg.:fetreng


Nem csökken semmi sehová, azonos fényerővel világítva nem ér semmit.. Köszönöm jól ülök és köszönöm a felvilágosítást, mely szerint a kocsi előtti részt világítja. Gondoltam másnak volt mint fent írtad pl. izzó csere, takarítás,mattulás, állítás stb.problémája.
Nem baj, szétszedem, megnézem aztán lesz ahogy lesz. Sokat nem használom, ..sőtt..


Komolyra forditva a szot. Amikor nincs köd,es bekapcsolom este a ködlämpät,akkor en inkäbb az auto mellett veszem eszre,hogy müködik,nem pedig az auto elött. Nem tudom,hogy ez Nälad is igy van e. Viszont ködben mär elöl is eszre lehet venni,nem csak oldalt.


Nos ez lehet. Ködben nem néztem ( nem volt mostanság )de mint mondtam nem nagyon használom. Mivel esik az eső, nem szerelem, megvárom a ködöt és kipróbálom. Több szót ez nem érdemel köszönöm


Semmit nem érnek ezek a ködlámpák, nem véletlen járnak a skandináv országokban kiegészítő HELLA-val a hűtőrácson

csbalu Elküldve: 2015-04-28 09:26 Társalgó

YELLOW írta:
csbalu írta:
YELLOW írta:
Coyote írta:
pojcii írta: Üdv!!

Tudna valaki segíteni egy kis infóval hogy az 540i blokkján hol található a motorszám?
Előre is köszönöm!


BMW-ken nincs motorszám, csak motorkód. Mindig be is szokták ezt jegyezni a forgalmiba. Előny: nem kell adminisztrálni ha motort cserélsz, amíg a típusa ugyanaz. Hátrány: nincs


dehogynem van motorszám
azon van motorkód, aminél megsérül, a motorszám és nem olvasható. akkor kap egy kódot.
nekem van egy motorszám, aminek a vége a motorkód (xxxxxxxxxxN42B18A), ami nem az a motorkód, amit olvashatatlanság esetén kap.


Nekem csak azt írták bele a forgalmibba hogy 204D4. Ezt is olvassák le a műszakin. Amit Te mondasz az is biztos egy azonosító de ezt a BMW használja mint nálam az M47TUD20 stb.. stb.. ez nem kerül felvezetésre sehova hivatalos okmányokban tudtommal. Persze javítsatok ki ha tévedtem.


hát nekem mind a forgalmiba, mind a törzskönyben a Motorszám: xxxxxxxxN42B18AB korábban elírtam, tehát egy 8jegyű szám és betű kombó majd a motorkód N42B18AB. nekem ugyanez van a blokkon is.
azt tudom hogy később behozott autóknál, már csak motorkódot kapnak. még ha olvasható a blokkon akkor is sokan úgy oldják meg. persze aki direkt így akarja, az nekem már gyanus.
igen ami neked van, azt szokták úgy mondani, hogy motorkódos forgalmi. ez azért jó és lehet jó bárkinek, ha motort cserélsz, akkor szinte semmi dolgod nincs vele a cserén kívül. ha ugyanolyam motort teszel bele. havernak egy 4 hengeres 1.6-osa van, neki is motorkódos most árulja. ez azért jó azt mondja, mert egy iS motor is betehető mert 4 hengeres marhára nem fognak a köbcentivel foglalkozni. sőt műszakin neki azt mondták, hogy nem is érdekli a motor, akár V10 is lehetne benne. na mondjuk azért ha mérik zöldkártyát, akkor nem 1.6-os értéke lenne az tutti.


Nem tudom, az enyém import kocsi, kb 3 évesen hozták az országba. Lehet hogy ez volt az egyszerűbb út, nekem így van

csbalu Elküldve: 2015-04-28 09:23 Ajtónyítási Gondok!

YELLOW írta:
csbalu írta:
YELLOW írta:
Sky írta: Üdv mindenkinek!
Segítséget kérnék.
A csomagtartó ajtó (középen kézzel működtetve) nem nyílik, ill. néha nyílik, de többnyire nem. A kulcs távirányítója jól működik, nyitja, zárja a kocsit. A b.e. ajtón kulccsal történő nyitás is működteti a központi zárat. A kulcson a csomagtartó nyitó gombja (3. gomb)is működik, nyitja a csomagtartót. A csomagtartót a kulccsal (nem távirányítóval) is ki lehet nyitni.
Nos, tehát a normál helyzet: kocsi ajtajai nyitva vannak: ekkor lehetne kézzel kinyitni a csomagtartót, de ez (többnyire) nem működik.
Kérdések:
- A csomagtartó kézzel működtetett, gumi lap alatt lévő kapcsoló lehet a hibás? Ez a kapcsoló közvetlenül nyit, vagy van relé az áramkörben?
- Esetleg a Grundmodulban lévő RELÉ okozhatja a hibát?
Akinek van tapasztalata, kérem a segítségét merre induljak a javításban, mi lehet a baj?
Kösz. Üdv: Sky


kb biztos, hogy a mikrokapcsoló lesz rossz. nem lehet kábel probléma az átvezetőnél, mert több mindennek rossznak kelelne lennie. nálad mindenhogy működik, centrál is megy, kulcsról is nyílik, csak a mikrokapcsolón keresztül nem. szóval egyértelmű.


Diagnosztika! Ha a goundmodul a hibás általában írja is a diagnosztika!


most nem azért, de miért lenne a GM a hibás? mikor távosan nyitja a csomagteret? csak utt a rendszámnál lévő gombra nem nyitja. lehet tényleg én vagyok hülye, de nekem ez az egyértelmű. főleg, hogy ezzel a mikrokapcsolóval is szokott gond lenni.


Nem mondtam hogy az a hibás, azt mondtam hogy ha mégis az akkor megmutatja a diag. Ha van valami haverjának és rászán 5 percet akkor máris többet tud a találgatásnál.

csbalu Elküldve: 2015-04-28 09:16 Ajtónyítási Gondok!

YELLOW írta:
Sky írta: Üdv mindenkinek!
Segítséget kérnék.
A csomagtartó ajtó (középen kézzel működtetve) nem nyílik, ill. néha nyílik, de többnyire nem. A kulcs távirányítója jól működik, nyitja, zárja a kocsit. A b.e. ajtón kulccsal történő nyitás is működteti a központi zárat. A kulcson a csomagtartó nyitó gombja (3. gomb)is működik, nyitja a csomagtartót. A csomagtartót a kulccsal (nem távirányítóval) is ki lehet nyitni.
Nos, tehát a normál helyzet: kocsi ajtajai nyitva vannak: ekkor lehetne kézzel kinyitni a csomagtartót, de ez (többnyire) nem működik.
Kérdések:
- A csomagtartó kézzel működtetett, gumi lap alatt lévő kapcsoló lehet a hibás? Ez a kapcsoló közvetlenül nyit, vagy van relé az áramkörben?
- Esetleg a Grundmodulban lévő RELÉ okozhatja a hibát?
Akinek van tapasztalata, kérem a segítségét merre induljak a javításban, mi lehet a baj?
Kösz. Üdv: Sky


kb biztos, hogy a mikrokapcsoló lesz rossz. nem lehet kábel probléma az átvezetőnél, mert több mindennek rossznak kelelne lennie. nálad mindenhogy működik, centrál is megy, kulcsról is nyílik, csak a mikrokapcsolón keresztül nem. szóval egyértelmű.


Diagnosztika! Ha a goundmodul a hibás általában írja is a diagnosztika!