kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2012-08-03 09:54 Hasznos weboldalak

YELLOW írta:
bmw320 írta: Honnan lehet megtudni a Vin kódot??


az alvázszám utolsó 7 karaktere! az 5 jegyű szám és előtte 2 betű.


E46 esetében.

kempelen Elküldve: 2012-08-03 09:52 Társalgó

vivaladiesel írta: Az is fontos, hogy amikor az olajszűrőt cseréled akkor cseréld a 3? darab O gyűrűt is. (az új olajszűrő dobozában megtalálod őket)]


Olajszűrő dobozban csak két gyűrű van, a nagy "O" és a leeresztőcsavarhoz a rézgyűrű.

kempelen Elküldve: 2012-08-03 07:38 Segítsetek!

..

kempelen Elküldve: 2012-08-03 06:54 Karcos navigáció kijelző javítása

Thony írta: és az a kód a srácnál honnan beszerezhető?


kempelen írta:
Thony írta: Az lenne a kérdésem, ugye van egy telefon gomb a nagy navin... a telefon hogy összehangolható ezzel ? Pl Iphone, vagy hogy tudom kihangosítani, ha egyáltalán lehetséges ez!?


Ha megjelenik a navin a telefon menüje, akkor valszeg benne van az ULF(telefon) modul az autóban. A bluetooth-on keresztül tudod párosítani a telefonodat a navival és azon keresztül a kihangosítóval.







Elvileg azt meg kellett volna kapnod a többi papírjávan együtt. Nézd át a könyveit és kapnod kellene egy szervízkönyv alakú füzetet amit a telefonról szól. Annak a belső oldalába van felragasztva, ha még ott van....

kempelen Elküldve: 2012-08-02 21:06 Karcos navigáció kijelző javítása

Thony írta: Az lenne a kérdésem, ugye van egy telefon gomb a nagy navin... a telefon hogy összehangolható ezzel ? Pl Iphone, vagy hogy tudom kihangosítani, ha egyáltalán lehetséges ez!?


Ha megjelenik a navin a telefon menüje, akkor valszeg benne van az ULF(telefon) modul az autóban. A bluetooth-on keresztül tudod párosítani a telefonodat a navival és azon keresztül a kihangosítóval.



kempelen Elküldve: 2012-08-02 21:01 Társalgó

laci320d írta: Sziasztok!

Valaki vásárolt már repair kit-et fényszoróhoz? Mit tartalmaz tudja valaki?

Repair kit headlight

63 12 6 904 664

Köszi




kempelen Elküldve: 2012-08-02 10:43 Segítsetek!

BalaBMW írta:
kempelen írta:
BalaBMW írta: A diffibe milyen és mennyi olaj kell? Milyen árban van per liter? És mennyire körülményes művelet?



Például:
Castrol syntrax 75W-90
vagy
Fuchs TITAN SINTOPOID 75W-90

és 1 liter elég, egészen pontosan 0,9, de olyat úgysem kapsz

Beteszek ide két olajválasztót, hogy meglegyen később is:

Castrol olajválasztó

Fuchs olajválasztó





És mennyire körülményes vagy nagy munka cserélni?


Egyáltalán nem körülményes. Nagypapa tempóban 20 perc

kempelen Elküldve: 2012-08-02 10:11 Segítsetek!

BalaBMW írta: A diffibe milyen és mennyi olaj kell? Milyen árban van per liter? És mennyire körülményes művelet?



Például:
Castrol syntrax 75W-90
vagy
Fuchs TITAN SINTOPOID 75W-90

és 1 liter elég, egészen pontosan 0,9, de olyat úgysem kapsz

Beteszek ide két olajválasztót, hogy meglegyen később is:

Castrol olajválasztó

Fuchs olajválasztó



kempelen Elküldve: 2012-08-02 08:03 Segítsetek!

vivaladiesel írta:
Sansz írta:
de mivel hátul jobban hallható maradt a difi, már csak az a kérdés, hogy mi a kínja...


Első körben cseréld le benne az olajat! (difiben)
Tudom tudom, hogy 'örökolaj' van benne... (az is egy idióta volt aki ezt a fogalmat kitalálta... )


Addig biztosan örök, amíg tönkre nem megy teljesen.

kempelen Elküldve: 2012-08-02 07:41 Féktárcsa és fékbetét

hil írta:
valter320d írta:
jokerface írta: Ezt a dolgot Ed China sem egyedül szokta véghez vinni
Biztos sok a levegö a rendszerbe. Jól ki kellene pumpálni.


OK OK haverom holnap az lesz az első szerinted azt már mindegy melyik keréknél kezdem vagy jobb hátsó,bal hátsó jobb elsö bal elsö????


Szia! Én úgy tudom, a légtelenítést mindig a tartálytól legtávolabb lévő munkahengernél szokták kezdeni és úgy közelíteni hozzá
(azért írtam így, mert jobb kormányos is lehet az autó, Angliából is olvassák ezt a fórumot)





Hil kollega írta le a leghelyesebben. Persze itthon már mindenki hozzászokott a jobb hátsóhoz, de a legtávolabbi kezdés a lényeg, mert elméletben annak van a leghosszabb fékvezetéke.
..és hát igen jobbkormányosnál ez kicsit másképpen néz ki.

kempelen Elküldve: 2012-08-01 17:53 Féktárcsa és fékbetét

kisg325 írta: Sziasztok!

Nekem is ATE van mindenből,bár még csak 7000km van bennük,de egyelőre semmi rendellenességet nem érzek. Hozzáteszem a jobb első tárcsám /PowerDisc/ kapott egy radiális ütést is és azt is kibírta!

Különben véletlen nem ATE a BMW-nek a fék beszállítója? Valamelyik gyári alkatrészen láttam az ATE logót.


Féknyereg és a dsc tömb ate, de a tárcsa és a betét nem feltétlenül.

kempelen Elküldve: 2012-08-01 10:14 Társalgó

vivaladiesel írta: Értem. Köszönöm.
Remélem megoldódik a dolog mert a múltkor is "bim-bammolt" és kiírt valamit de nem tudtam leolvasni csak annyit, hogy prüfen...


Nagyon bízom benne, hogy nem fogsz vele





kempelen Elküldve: 2012-08-01 10:04 Társalgó

vivaladiesel írta: Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem... Van köztetek autóvillamossági szakember?
Valószínűleg szalagkábel szakadás problémám van. (hallottam már olyat is, hogy csak a "fóila" csúszott el a helyéről.
A középső kijelzőn lévő olvashatatlan terület hónapról hónapra szélesedik. Most már túl sok mindent nem tudok leolvasni a kijelzőről.
Szerintetek mi lehet a gond?
Köszönöm a válaszokat.



Nem vagyok autóvillamossági szakember, így csak laikusként tudok hozzászólni némi apró tapasztalattal. Az e46-nál előfordul hogy a fémkeret, ami az alaplapra szorítja a kijelzőt kipattan és ezért nem jó a kijelzés. E39-nél is előforulnak hasonló problémák, plusz ha jól tudom ott van gond a szalagkábelekkel.
Nos csak azért dumálok ennyit felvezetőben, mert "négymillió féleképpen" oldhatják meg a gondot. Az autóvillamosságiak közül sem mindenki szeret belenyúlni az óra közepébe. Talán van itt a fórumon olyan aki ismert valakit, ami már látott ilyen - ha nem tévedek merci - órát és tudja mi a helyzet.

kempelen Elküldve: 2012-07-31 12:54 Segítsetek!

BalaBMW írta: Gondoltam hátha más is járt már így és tud valami tippet adni, hogy merre keresgéljünk.

Ha minden igaz akkor majd jó 2 hét múlva meg tudod nézni ami érdekel a kocsin. Remélem nem találsz semmi olyat ami gond lenne...


Természetesen! Több szem többet lát, több fül többet hall és több ember több tippet tud adni...

kempelen Elküldve: 2012-07-31 10:12 Segítsetek!

BalaBMW írta: A következő problémával találkozott már valaki? Ha 5-ikben van a váltó és elkezdek gyorsítani anélkül, hogy visszaváltana a váltó, kb 100-tól jön egy egyre erősödő "búgó" hang. Ilyen hullámvasút szerűen. Szóval búg-nem-búg-nem... Hétvégén voltam Kempelen kollégánál (akinek ezúton is köszönök minden eddigi és további segítségét) és ő a kardánt mondta. 1-2 heten belül viszem a gépet olajcserére, akkor megemeljük és ránézünk. De rémálmomba előjött már az a gondolat is, hogy a diffivel van a gond. Olyan 120-nál már elég zavaró a hang. Viszont nem gyorsításnál hanem sima haladásnál (pl 120 tempomattal) nem jön elő. Ti mit mondotok?


Áhááá Szia Bala,

Kempelen csak sejt és gondol egyenlőre valamit, mert sok mindentől búghat/rezonálhat a váltótól a difiig. Motor, váltó függvényében helyeznek el rezgéscsillapítókat is a hátsó futóműkereten és a difin is, így ha meg lesz emelve akkor látszik majd mi lehet.

Egyébként kiváncsi is vagyok a tiédre alulról, mert évjárat, motor, váltó egyezik az enyémmel és tudni szeretném vajon neked milyen csillapítást tettek (ha tettek) a futóműkeretre vagy a difire hátul.

Ettől függetlenül jöhetnek az ötletek hátha más már járt így és tudja a tutit.