kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2012-07-30 20:58 légzsak_

hpeti111 írta:
kempelen írta:
hpeti111 írta:
jons írta:
hpeti111 írta:
jons írta:
hpeti111 írta: A szaki azt mondja biztos a legzsák vezérlő vagy egy vezeték szakadt el valahol.Érdekelne hogy
találkoztatok-e hasonló hibával és hogyan oldódott meg.

Köszönöm


Az azért korántsem biztos, hogy elszakadt valami. Mitől szakadt volna el?
Milyen diaggal olvasta? Inpa, DIS, univerzális? Van neked a motortérben is csatid vagy már csak a utastérben? Helyileg hol vagy? Hátha van olyan kollega aki rá tud nézni az említett diagokkal is.


A motortérből csatlakozott rá,nem a laptop-on kersztül hanem valami "speciműszerrel".Mosonmagyaróváról vagyok.


Messze vagy sajnos nem tudok segíteni. Kérdés mi volt az a spéci műszer...



Ezt nem tudom sajnos,milyen műszer volt.De szerintem nem a diaggal volt a gond...Azt megtudnád mondani hogy hol találom a legzsák vezérlőt?


A két ülés között, a kézifékkar mögött a szőnyeg alatt.



Köszönöm,holnap megnézem!


Nem lesz egyszerű. Szánj rá időt. Ki kell venni a középkonzolt és valószínű hogy az üléseket is, hogy hozzáférj, illetve fel tudd hajtani a szőnyeget, hacsak nem akarsz egy darabot kivágni a szőnyegből. Elég szűk, helyen lesz, de azért sok sikert!

kempelen Elküldve: 2012-07-30 20:57 E46 320d kombi porlasztócsúcs

jrtom írta: Nyugodj meg Yellow a tiedben is fog zörögni a vanos vagy a valvetronic.

YELLOW írta:
norbeee írta: Holnapra kész lesz az autó, remélem megszűnük a traktorhang és bársonyos dízel hangja lesz


a bársonyos szót tehetted volna idézőjelbe




BigLOL!

kempelen Elküldve: 2012-07-30 20:55 Segítsetek!

Morzsi87 írta:
valter320d írta:
Morzsi87 írta: Üdv Mindenki

Egy 2003/11-es BMW E46 330D Automatam van. A problémám a következő: 1 hónapja kezdte el, hogy 100 km/h-ás kigyorsításról alul, középen furcsa "rángató, vagy inkább rúgó" érzés volt tapasztalható. Idő közben rájöttem hogy 2000 és 2500as fordulat között jön elő a hiba, ugyanis nagyobb gázadásnál ez nem jelentkezik. Sajnos a dolog tovább súlyosbodott, mert szerintem összefüggésben van a következő hibával. Ma menet közben a műszerfelon a "D" betű mellett kigyulladt egy fogaskerék ikon a közepén egy felkiáltó jellel, és miután megálltam az autóval először nagyon nehezen, azután pedig egyáltalán nem lett hajtás. 10-15 mp-es pihentetés(Autó leállít) után egy 50 méter megtételére képes a jármű, utána pedig ismét pihenő. Ön szerintetek milyen jellegű hibával állok szemben?

Köszi előre is!


Hát nemtom volt mostanában váltóolaj cserélve,vagy van e egyáltalán benne?



Bevallom nem. Egyébként milyen időközönként illik? De gondolod hogy esetleg ezért?


Azért én előtte megemelném a kocsit és alánéznék az autónak nincs e valami gond a hajtás körül. Kardántengely vagy kardánkereszt. Ha ezek rendben vannak akkor a váltó, de sajnos ha eddig eljutott a váltó, akkor nagyon minimális az esély hogy egy olajcsere javítani fog, bár az igaz hogy megpróbálható és olcsóbb, mint egy bontott vagy új váltó.

Amit viszont fontosnak tartanék megjegyezni, hogy az olajcsere semmit nem ér önmagában.
Minden az évek alatt felhalmozott olajsár, szennyeződés felgyülemlik az olajszűrőben. Ha megtelik, akkor egyrészt nem látja el a feladatát, másrészt csökken a váltóban az előírt olajnyomás és ez gondot okozhat a működésben. Tehát bárminemű olajcserét meg kell hogy előzzön egy szűrőcsere.

kempelen Elküldve: 2012-07-30 20:50 légzsak_

hpeti111 írta:
jons írta:
hpeti111 írta:
jons írta:
hpeti111 írta: A szaki azt mondja biztos a legzsák vezérlő vagy egy vezeték szakadt el valahol.Érdekelne hogy
találkoztatok-e hasonló hibával és hogyan oldódott meg.

Köszönöm


Az azért korántsem biztos, hogy elszakadt valami. Mitől szakadt volna el?
Milyen diaggal olvasta? Inpa, DIS, univerzális? Van neked a motortérben is csatid vagy már csak a utastérben? Helyileg hol vagy? Hátha van olyan kollega aki rá tud nézni az említett diagokkal is.


A motortérből csatlakozott rá,nem a laptop-on kersztül hanem valami "speciműszerrel".Mosonmagyaróváról vagyok.


Messze vagy sajnos nem tudok segíteni. Kérdés mi volt az a spéci műszer...



Ezt nem tudom sajnos,milyen műszer volt.De szerintem nem a diaggal volt a gond...Azt megtudnád mondani hogy hol találom a legzsák vezérlőt?


A két ülés között, a kézifékkar mögött a szőnyeg alatt.

kempelen Elküldve: 2012-07-30 15:58 Társalgó

valter320d írta: Ne haragudjatok srácok nem akartam ekkora vitát ebböl.


Höhöhöööö ne vedd fel. Nincs az a téma a világon, amiből yellow az ő nézőpontja szerint kiválóan ki ne tudná magát mosdatni.

Ha ma azt mondaná a kakaót szereti, holnap tuti elhitetné veled, hogy tegnap azt hajtogatta neked hogy a kávét imádja és te lennél a hülye.

kempelen Elküldve: 2012-07-30 15:40 Társalgó

norbeee írta:

Hát ez az sokhelyen kerestem már és sehol sincs , a szoknya nem gond mert pár fontért az e-bayről lehet rendelni de ez a k*rva műanyag meg szétpergett



Bontóban a szoknyához kellene hogy adják, mivel egyben van azzal a műanyaggal.

(elvileg pedig mindenhol egyben kellene hogy legyen)

kempelen Elküldve: 2012-07-30 15:27 Társalgó

norbeee írta: Sziasztok!

Nem idevág a téma, de itt van a legnagyobb aktivitás, nem tudja valaki honnan szerezhetnék a képen látható műanyagot amire a váltószoknya van ragsztva? váltószoknyával együtt is jó lenne de sehol nem találok, ja és autómata váltóhoz...

Előre is köszi



Szia! Külön nem kapható. Így bontókban keress még akkor is ha maga a szoknya rész rossz.

Illetve esetleg egészben kompletten.

(arra figyelj, hogy jobbkormányost ne sózzanak rád, mert nem passzol a szoknya formája)

kempelen Elküldve: 2012-07-30 11:57 Ékszíj tárcsa

Alesi írta:

Ha a tarcsa lenne, nem kellett volna a gyari szijjal is hangot adnia (amit csereltunk az meg az eredeti gyari volt)? Gorgoket elmeletileg atneztek, es azt mondtak, nem erdemes megcserelni. Az pedig mindenkepp furcsa, hogy a Dayco szijjal sokkal hallhatobban nyikkant, most meg van hogy nem is, van hogy igen, de joval halkabban.

A megoldas akkor az lesz, hogy ha majd egyszer megint megy szervizre, megnezetem a gorgoket, tarcsat is. Addig meg nyikkanjon amikor akar, baja nem lesz tole.


Szia Alesi,

Nos így már tisztábban látok, viszont fogalmam nincs miért nyikoroghat a szíjad. Tárcsát cseréltél, dayco volt, conti jött. Mentél 400km-t vele és megint nyikorog.

Ebben az eseteben még a feszítőd vagy a hűtőfolyadék miatt nyikkanhat, bár a hűtőfolyadék idővel elpárolog, így az nem valószínű.

Nekem is conti van fent, mert előzőleg is az volt, de sem előtte, sem utána nem nyikkant. (nekem a szar tárcsa miatt volt újra cserélve szíj, feszítő, satöbbi)

kempelen Elküldve: 2012-07-30 10:02 Társalgó

jokerface írta: B@szki,hogy Ti min feltudjátok nyomni egymást


Bocs. Csak ő ideges. Nekem semmi bajom, de hancúrozónak van a legnagyobb igaza.

kempelen Elküldve: 2012-07-30 09:33 Társalgó

YELLOW írta:
kempelen írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: néha nézem. sajnos csak érzetre jobb a hátsó kerék rajtkor, mert ugye betapad, és te is az ülésbe. a különbséget akkor látni ha mész egy első kerekessel, mert neki ugyan kipörög, de felpörög olyankor 60 körülire és szinte 1 métert ment csak, aztán ahogy a súlypont visszamegy előre könnyebben veszi fel a tempót. ez kisebb teljesítményű auknál igaz. nagy erős gépeknél már hátrány az elsőkerék, ott jobb a hátsó, a legjobb meg az összkerék.



Ez a legnagyobb hülyeség amit eddig írtál.




Gyorsuláskor az elsőkerekes autó első tengelye láthatóan megemelkedik (fékezéskor előrebukik) Gyorsításkor megváltozik a tengelyterhelés, azaz csökken, ezért általában csak korlátozott teljesítmény vihető az aszfaltra elsőkerékhajtás esetében.

Meg még sokminden más is közrejátszik, de általában nagy teljesítményt elsőkerékkel az útra vinni nem érdemes.

Szerintem valami ilyesmit akart hancurozó leírni vagy mittomén'. Nem vagyok én sem fizikatanár.



ezt én írtam le és nem akartam... ha elolvasod... tudom mi a fizika... ne csak a piros részt olvasd el amit kiemelt, hanem amit utána írtam azt is....


Itt még mintha az ellenkezőjét írnád:

"...de a rajtnál jobban kilő az első kerekes, ha elég hosszú a pálya..."

kempelen Elküldve: 2012-07-30 06:10 Társalgó

hancurozo írta:
YELLOW írta: néha nézem. sajnos csak érzetre jobb a hátsó kerék rajtkor, mert ugye betapad, és te is az ülésbe. a különbséget akkor látni ha mész egy első kerekessel, mert neki ugyan kipörög, de felpörög olyankor 60 körülire és szinte 1 métert ment csak, aztán ahogy a súlypont visszamegy előre könnyebben veszi fel a tempót. ez kisebb teljesítményű auknál igaz. nagy erős gépeknél már hátrány az elsőkerék, ott jobb a hátsó, a legjobb meg az összkerék.



Ez a legnagyobb hülyeség amit eddig írtál.




Gyorsuláskor az elsőkerekes autó első tengelye láthatóan megemelkedik (fékezéskor előrebukik) Gyorsításkor megváltozik a tengelyterhelés, azaz csökken, ezért általában csak korlátozott teljesítmény vihető az aszfaltra elsőkerékhajtás esetében.

Meg még sokminden más is közrejátszik, de általában nagy teljesítményt elsőkerékkel az útra vinni nem érdemes.

Szerintem valami ilyesmit akart hancurozó leírni vagy mittomén'. Nem vagyok én sem fizikatanár.

kempelen Elküldve: 2012-07-29 19:14 Polír

jons írta:

Géppel természetesen. Kézzel ilyen eredményt lehetetlen vagy nagyon időigényes elérni.
Hologrammos lett a fényezésed, ami a sietségből illetve nem megfelelő paszta és korong párosításból adódik. Ezt el lehet tüntetni normális anyagokkal és odafigyeléssel.


Nah végre valaki, aki nem csak ugatja a dolgot.

kempelen Elküldve: 2012-07-29 19:09 Autóvásárlás

mutyuru írta: Ugy nez ki talaltam egyet, ami egesz jonak nez ki:

http://suchen.mobile.de/auto-i...=Limousine

Extrakent sikerult 2ev Europlus garanciat kicsikarni hozza.
Kivancsi lennek a velemenyetekre.
Navirol irta valaki, hogy a gyarit nem szabad venni. Ha az nincsen benne, akkor utolag beszereltetni nem kerul nagyon sokba? Kulsot nem lehet hasznalni, mert nem lehet honnan tolteni - a szivargyujto hianyzik a felszereltsegbol. Esetleg USB-rol lehet tolteni? Az mar szinte minden ujabb autoba leledzik.



Ha jól látom ebben van navi. Az a gond az E90/91/92/93 sorozattal, hogy ha nincs benne egyáltalán navi, akkor a gyári utólagos navi beszerelést megnehezíti, hogy komplett műszerfalat kell cserélni. Ami persze nem lehetetlen, csak éppen megbonyolítja a dolgot.

Nekem egyébként tetszik. tegnap láttam egy E90LCI 325d-t, gyönyörű állapotban. Szívesen hazavinnék egy olyat kombiban.

kempelen Elküldve: 2012-07-29 17:49 Műszerfal kijelzés

jons írta:
komoyosz írta:
Milyen gondok lesznek?

A BC. kar adta meg magát. Köszönet Jrtom-nak, a probléma megoldódott


Ebben az esetben semmilyen. Ezért mondtam, hogy ha ez nem jön össze, akkor beszéljünk a 2. esetről.


Aki elszántan szöszmötölős és van türelme a finom játékokhoz az meg tudja javítani a BC kart. Egyik ismerősöm autójában is elszállt és igaz kellett egy óra mire finoman szétbontottam úgy hogy ne csesszem szét a műanyag illesztést, de sikerült megjavítani. Azért álltam neki, mert már vett egy cseredarabot és "úgysem számít már" alapon nekifogtam a hibás szétszedésének.

A gombhoz vezető két vékony vezeték egyik szála dörzsölődik ki és szakad meg. Már nem emlékszem pontosan, de egy fehér és egy rózsaszínű asszem ami a csatitól a gombig fel van vezetve.



kempelen Elküldve: 2012-07-29 08:12 Ékszíj tárcsa

Alesi írta: Sziasztok!

Latom korabban mar mas is irt hasonlot, de most en is megosztanaom tapasztalatom az ekszijcserevel kapcsolatosan.

Nos, roviden tomoren, volt nagy szervizem, kicsereltettem a generator ekszijat is, elsore Dayco szijat rakott ra a szerelom, ezzel hidegen-melegen nyikkant az auto leallitasnal/beinditasnal...
Itteni olvasatra es szemelyes tanacsra hivatkozva lecsereltettem Contitech szijra, mondvan, hogy az jo lesz. Jo lett, egy darabig. Azota ment bele az autoba az elmult par hetben kb 3000km, es mar megint nyikkan, igaz csak melegen, es talan nem annyira hangosan.

Itt tartok most, annyira nem dol ossze a vilag, ha igy marad, de azert ha valakinek van valami tanacsa tovabbi teendo ugyeben, azt szivesen varom



Szia, nem igazán ismerem az előzményeket, de nem maga a tárcsa miatt hallasz nyikkanó hangot? Úgy értem tárcsacsere volt a közelmúltban? Ha igen és tuti nem a tárcsa miatt nyikorog, akkor nem volt mostanában például vízpumpa csere vagy termosztát csere amivel hűtővíz kerülhetett a szíjra vagy bármelyik forgó felületre? (szíjtárcsa, generátor, klíma, feszítők) Akkor szokott még nyikorogni, nyikkani ha hűtővíz kerül a forgó alkatrészekre.
(esetleg bár ezt nem feltételezem és nagyon nagyon nagyon halkan mondom nem szivárog valahol a hűtővized?)
Elméletileg a conti gyári beszállító volt nem hiszem hogy nyikkani kellene neki. Én is contira cseréltem és nem nyikkan...