kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2012-11-28 11:02 Egyenetlen alapjárat

Nova4 írta: Most, hogy itt olvasgattam belém nyilallt a "mivan, ha nekem is ez a baja" érzés.
Amit én tapasztalok, hogy reggel hidegen indítva picit ingadozik a mutatóm. Amit viszont ma reggel vettem észre, hogy ezalatt az idő alatt a belső világítás is "pislákol". No nem alszik el meg semmi ilyesmi, csupán picit halványul a motor ingásával párhuzamosan.
Hibatárolóban elvileg nincs semmi gond, múlthét pénteken volt kiolvasva.

Ez az egész kb. addig tart, ameddig a teremgarázsból feljövök a felszínre, ott megállok az épület előtt már szépen stabilan jár.
Ötlet, gondolat ehhez? Kezdjem magam rágerjeszteni a porlasztókra?



Hidegben jó pár percig megy a kiegészítő fűtés, ami komoly terhet jelent a generátornak, mivel ugye villamos üzemű. Ez jelenik meg a belső világításon és a fordulatszámmérőn.
Ha bemelegedett a motor, akkor gondolom abbahagyja ezt a jelenséget.


kempelen Elküldve: 2012-11-25 19:31 utastér, belsőtér hangok, zörejek, jelenségek

orindzs írta: Hali, Sziasztok!

Szeretnék az autómba egy könyöktámaszt és nem tudom, hogy minek a helyére, hova kell rögzíteni. Néztem már rengeteg képet és nem jöttem rá, hogy csak könyöklőt kéne vegyek vagy középboxot is.


Ha gyári könyöktámaszt szeretnél, akkor a kézifék körüli középboxot iscserélned kell, mert a könyöktámaszos más. (hosszabb)

kempelen Elküldve: 2012-11-22 10:18 Automata ajtózárás

YELLOW írta:

én megfeleslegesnek tartom ezt a funkciót van gyerekzár hátul, elől meg gondolom egy felnőtt nem fog azzal játszani, hogy menetközben nyitogatja az ajtót és kiabálja, hogy "repülüüüünk!"
keresztfater pösójában az agyamra megy, ráadásul akkorát csattan, hogy azt hiszem elhagytam a kereket.


A gyárinak annyi értelme van, hogy ha elindulsz magától rád zárja az ajtót és városban, lámpánál nem nyúlnak be a kocsiba hirtelen, nem rángatnak ki hirtelen meglepetésszerűen.

Viszont tényleg ha megállok minek nyisson ki, hiszen úgyis oda fogok nyúlni hogy az ajtót magát kinyissam....

kempelen Elküldve: 2012-11-22 07:40 Automata ajtózárás

Coyote írta:
anubisz írta:

Nálam is úgy van, indíttok, és még nem is indulok el, de már lezár, mikor leállítom a kocsit kinyit.


Na ez kell nekem! Ezt ki tudja belőni? Vigyem be egy márkakerbe?

Ha automatán nyit is, az kéne!!!




Bocsánat, hogy beleszólok, de minek is ez a teljesen feleslegesnek látszó fícsőr?

Ha ki akarsz ugrani a kocsiból, akkor is hozzá kell nyúlnod a belső ajtókilincshez, nem? Hacsak nem dob ki magától, mint Michael Knight autója?

Éppen ezért minek nyisson ki, ha a kilinccsel úgyis ki fogod nyitni. Jah, hogy egy húzás helyett kettőt kell húzni a vezető oldalon?? (elsőre ugye, mert utána már kinyit az egész körbe és az utasoknak csak egyet kell húzni a kilincsen de hát azt így is-úgy is)
Hah hát aztán mostmár micsoda botrány ez kérem.

De ha tudtok épkézláb magyarázatot arra, hogy kell, akkor meg vagyok győzve.

Szerintem bőven elég ha elindulsz és lezár, majd ha megálltál úgyis magától nyílik ha megrángattad a kilincset...

kempelen Elküldve: 2012-11-21 21:12 Társalgó

BalaBMW írta: Na erre mit lehet mondani?...


Semmit. Drága a xenon az LCI-be.

kempelen Elküldve: 2012-11-14 20:46 ködlámpa

BalaBMW írta: Mostanában sajnos elég sűrűn kell a ködlámpa és így egy kicsit upgradelném. Jelenleg sárgán világít és nagyon elüt a xenon szép fehér színétől.
A kérdéseim:

1) milyen izzót javasoltok bele, hogy szép fehér legyen ez is és jobban is világítson egy kicsit?
2) átalakítani xenonosra mekkora meló lenne? Mi kellene hozzá?



Egy xenon retrofit a ködlámpa helyére?

kempelen Elküldve: 2012-11-12 21:38 Társalgó

jokerface írta: Igen,az enyém igy lett megcsinálva.



A halogénok helyére lett téve H7-es foglalatú LED izzó és be lett progizva köv.képp:
1.ha startolok,automatikusan fog világitani 40%-on LED (kapcsoló 0 állásban)
2.ha automatára állitom ugyan az,mint az 1.,csak ha olyanok a környezeti körülmények,akkor felkapcsol a világitás és a LED kialszik
3.Normál világitás,az pedig a szokásos felálásban van (xenon és ha kell a LED-del lehet fénykürtözni)

Nálam a reflektor szerepét is a xenon végzi,de a LED-ek is ugyan úgy müködnek,mintha halogén lenne ott. Persze nem olyan hatékonysággal.

Szóval nekem igy nagyon is megfelel. Ha lehet,Coyote Te is csináltasd meg igy.


Akkor az ugyanaz mint nekem.

kempelen Elküldve: 2012-11-12 21:01 Üzemanyag fogyasztás

[quote="zoliika"]
anubisz írta: Nem saját videó, de tanulságos!!


YouTube videó

Igen,ezt láttam délelőtt!Van egy autóoktató ismerősöm és Toyota Auris-al "oktat" most a napokban 68e km-nél 3 porlasztója beállt 480e HUF.Amióta megvan neki az autója csak és kizárólag az Auchan töltőállomáson tankolt amit gyakorlatilag számlákkal igazolni is tud és megállapították egyértelműen a szakszervizben,hogy üzemanyag probléma volt.


Akkor sem hittem volna ha saját szememmel látom, pedig azzal látom még ha videó is.

kempelen Elküldve: 2012-11-12 20:56 manuális váltó

YELLOW írta: , hogy az 1-est szándékosan nem engedi venni nagy tempónál


Nem kötözködöm Yellow: de nem szándékosan, hanem mert a szerencsétlen képtelen szinkronizálni....

Meg kellene tanulni végre sokaknak (köztük az én ismerőseimnek is, bár ezt most rossz helyre mondom) hogy az 1. fokozatot csak az autó állóhelyzetéből történő megmozdítására használjuk és onnantól kezdve csak minimum a másodikat.

Elnézést mindenkitől aki úgy gondolja, hogy itt most önhatalmúlag oktatást tartok.

kempelen Elküldve: 2012-11-12 18:47 Társalgó

Coyote írta: DRL (nappali menetfény) ügyben érdeklődnék.

1. E46-ra valaki használ gyári retrofitet?
RealOEM és Schmiedmann linkek, mielőtt valaki beszól, hogy ilyen nincs is

2. E90-en DRL az angel eye vagy csak helyzetjelző? Eléggé "csoffadt" fénye van a sárgás angyalszemnek, nehezen hihető hogy az DRL akar lenni...



1. Nem, de már hallottam aki rendelt gyárit és fel is szerelte. Furcsa, utólagos a kinézete, akkor is ha tudom/tudjuk, hogy gyári retrofit. Viszont a bekötése pofonegyszerű a hozzá kapott kizbaszokkal....

2. Ha jól tudom az csak helyzetjelző és drl-nek csak ráolvasással alkalmas. Azt hiszem éppen jokeface is normál DRL-t akart programoztatni az E90-ére...

kempelen Elküldve: 2012-11-10 19:04 sötétedõ belsõ visszapillantó tükör

Redna írta:
kempelen írta:
Redna írta: Na kiméregettem az enyémen (nem eső érzékelős!).
Ami az Enyémen!! (nálam így van) a pozitív nem állandó és nem is gyújtásra működik. Magában a vezetékben "nincs is áram", az az van de minimális és ha megnyomom a gombot (gondolom kapcsol valamit, talán a GM-et) akkor 12V lesz benne és kikapcsolás után egy ideig még tartja de aztán kimegy belőle. Ugyanez van gyújtáson és nem gyújtáson is.
Tehát rádióról vagy bizti táblából lehet (legalábbis az én esetemben) "kiszedni" az ACC vezetéket.


Igen, mert neked csak akkor kap +12V-ot a lámpa, ha a grundmodul úgy gondolja.

Ezért neked két szál vezeték kell oda fel, ahogy hil is írta. Egy +12V és egy a tolatólámpától, ami nem is annyira bonyolult, mert a biztosítéktábla feletti kötegben megtalálható.



Igen én is erre gondoltam, már be is húztam a vezetékeket mert volt egy kis időm. Esetleg nem tudod, hogy hogyan találok rá a tolatólámpa vezetékére? Milyen színű melyik pinbe van/merre találom?


Egy icipicit lent már linkeltem, de sebaj itt van ismét:

http://wds.spaghetticoder.org/....svg?m=e46

Ez a hivatalos bekötési rajza. A fenti ábrán a BL/GE azaz kék/sárga vezeték a tolatólámpáé. Egészen pontosan a biztosítéktábla tetejére pattintott kis fekete dobozban vannak összepárosítva. Ha ezt a kis fekete dobozkát lehúzod a biztitábláról, mögött meg fogod látni, hogy minden azonos színű vezeték egy helyre van kötve. Nos azokban ott lesz a kék/sárga is.




kempelen Elküldve: 2012-11-10 14:28 sötétedõ belsõ visszapillantó tükör

Redna írta: Na kiméregettem az enyémen (nem eső érzékelős!).
Ami az Enyémen!! (nálam így van) a pozitív nem állandó és nem is gyújtásra működik. Magában a vezetékben "nincs is áram", az az van de minimális és ha megnyomom a gombot (gondolom kapcsol valamit, talán a GM-et) akkor 12V lesz benne és kikapcsolás után egy ideig még tartja de aztán kimegy belőle. Ugyanez van gyújtáson és nem gyújtáson is.
Tehát rádióról vagy bizti táblából lehet (legalábbis az én esetemben) "kiszedni" az ACC vezetéket.


Igen, mert neked csak akkor kap +12V-ot a lámpa, ha a grundmodul úgy gondolja.

Ezért neked két szál vezeték kell oda fel, ahogy hil is írta. Egy +12V és egy a tolatólámpától, ami nem is annyira bonyolult, mert a biztosítéktábla feletti kötegben megtalálható.

kempelen Elküldve: 2012-11-10 13:54 Motorolaj

YELLOW írta:

oké, hogy gyári cikkszám de ha maga a kód is csak azt tartalmazza, akkor meg oszt végképp nem fogok hinni annak, mi van benne.
egyábként a többi olajnál igaz a vonalkódos téma. az meg, hogy a BMW-sen már nincs rajta olyan kód... az gyanús


Annak ellenére, hogy én sem veszek gyári bmw olajat.....

Ha márkaképviselettől rendelsz az tuti, (ha a márkaképviselet nem simlis) hogy a bmw központi raktárából szállítják ki. Oda pedig biztosan nem szállítanak be pancsolt vackokat, így ha mondjuk nem a piacon, hanem egy márkaképviseletnél veszek bmw olajat, azt kapod amit a bmw megkövetel. Az alábbi esetben ha made in germany van ráírva akkor biztosan valami német beszállító tolta be a raktárba az olajat. Nade részemről az ügy lezárva.... ti nyugodtan beszélgessetek még...

kempelen Elküldve: 2012-11-10 13:47 Motorolaj

YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
Szemy írta: Nos, ahogy igertem megneztük a szomszedomnal az olajosdobozok vonalkodjait. 2 db 1 literes eredeti BMW 0W-40 olajrol van szo, amelyeket nemet boltokbol interneten keresztül rendelt. A vonalkodok a következöek:

83 21 0 398 504
83 21 0 398 507

Az elsö 3 szamjegy = 832, ami a Yellow altal melleket adatok alapjan Olaszorszagot jelöli...


jellemző én még csak ilyet láttam eddig, ezé nem is raknék bele


Jellemző a fenét és finoman fejeztem ki magam. Az a jellemző hogy napok óta rágjátok a szar a semmin.

Mindkettő gyári cikkszám.



oké, hogy gyári cikkszám de ha maga a kód is csak azt tartalmazza, akkor meg oszt végképp nem fogok hinni annak, mi van benne.
egyábként a többi olajnál igaz a vonalkódos téma. az meg, hogy a BMW-sen már nincs rajta olyan kód... az gyanús


A bar kódok számai általában a vonalkód alatt vannak, ami a gyári bmw dobozokon van a vonalkód felett az gyári cikkszám. ETK-ban lekérhető és nem tartalmaz a gyártóra vonatkozó érdemi információt. Olyan cikkszám csak, mint egy patenté vagy csavaré.... Persze 83-as csoportból, ami a kenőanyagok és egyéb vackok számcsoportja...



kempelen Elküldve: 2012-11-10 13:39 Motorolaj

YELLOW írta:
Szemy írta: Nos, ahogy igertem megneztük a szomszedomnal az olajosdobozok vonalkodjait. 2 db 1 literes eredeti BMW 0W-40 olajrol van szo, amelyeket nemet boltokbol interneten keresztül rendelt. A vonalkodok a következöek:

83 21 0 398 504
83 21 0 398 507

Az elsö 3 szamjegy = 832, ami a Yellow altal melleket adatok alapjan Olaszorszagot jelöli...


jellemző én még csak ilyet láttam eddig, ezé nem is raknék bele


Jellemző a fenét és finoman fejeztem ki magam. Az a jellemző hogy napok óta rágjátok a szar a semmin.

Mindkettő gyári cikkszám.